Moro, olen 9 luokalla tällä hetkellä. Minua ihmetyttää että miten on mahdollista että saan samoja koe arvosanoja kun kaverini, mutta he saavat todistukseen 1-3 parempia numeroita kun minä. Kai se sitten vaikuttaa että tykkääkö opettaja oppilaasta?
Opettajat on epäreiluja
6
145
Vastaukset
- 57862589
Ikävä kyllä perusopetuslain mukaan arvioinnin tulee olla monipuolista. Se ei siis edes saa perustua pelkkään koearvosanaan. Varmaankin epäoikeudenmukaiselta tuntuva järjestelmä monien sellaisten mielestä, joiden todistusarvosanat ovat koearvosanoja huonompia.
Onneksi esimerkiksi ylioppilasarvosanat ja pääsykoepisteet tulevat aikanaan riippumaan yksinomaan koesuorituksista.- opettajatonperseestä
Unohtu lisätä tohon se vielä, että käyttädyn samanlailla ja teen saman verran läksyjä kun noi mun kaverit...
opettajatonperseestä kirjoitti:
Unohtu lisätä tohon se vielä, että käyttädyn samanlailla ja teen saman verran läksyjä kun noi mun kaverit...
No oletko kysynyt arviointiperusteista suoraan opettajiltasi?
Sinulla on oikeus saada se tieto, mutta asiaa ei kuitenkaan kannata lähteä selvittämään miksi vitussa - asenteella. Ootte perseestä - lähestymistapa ei koskaan tuo mitään positiivista kehitystä asioihin.
Oletko myös yhtä aktiivinen tunnilla ja tiedätkö saman verran asioita siellä, kuin he? Teetkö ne läksyt myös yhtä huolellisesti, kuin he?
En koeta tässä syyllistää sinua. Arvosana on kuitenkin mittari "työn" laadusta, eikä niinkään sen määrästä.
Opettajissakin voi kuitenkin olla epäreiluja ihmisiä niin kuin kaikissa muissakin ammattiryhmissä. Joskus ihmisen tuuri vaan on huono ja sellaisesta joutuu kärsimään.- opettajatonperseestä
En viitsi alkaa kyselemään "arviointiperusteita" koska menisin "miksi vitussa asenteella" ja muutenkin se vain haittasi asiaa. Teemme läksyt yhtä huolellisesti. Kukaan meistä ei ole aktiivinen. Ja vaikka tekisin kaiken vähän huonommin kun kaverini saamme silti samanlaisia koe numeroita ja heidän todistus numero voi olla jopa 2-3 isompi kun minun. Pidän monia opettajia tyhmänä ja osan pitäisi saada potkut. Osa on epäreiluja ja osa ei kykene olemaan opettaja. Voin ihan puhtain mielin sanoa että olen aika montaa opettajaani älykkäämpi.
- thotiana
"Voin ihan puhtain mielin sanoa että olen aika montaa opettajaani älykkäämpi." No et ainakaan huomannut virkkeessä pilkun puutetta. Jos teet tehtäväsi huonommin se vaikuttaa numeroon, vaikka osaisitkin asian hyvin. Ja tietenkin aktiivisuus nostattaisi numeroa paljon. Sen sijaan, että täällä valitat, kirjoita viestiä opettajallesi ja kysy, missä piilee vika.
- Ikurauta
Itsellä kävi sillä tavalla että opettaja lähetti Wilma viestin että olin tunkenut hiiliä jonkun muun kuvis työhön vaikka tunkiin sinne vain yhden ja joku muu oli jo tunkenut sinne hiiliä ja vain minä jouduin vaikeuksiin siitä koska olin ainoa joka tunnusti että oli tunkenut sinne hiiliä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?
Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä2261644Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i651414- 821101
Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"
on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol281953- 52906
Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."
Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas6901- 73883
Kansa on on puhunut.
Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha168876Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment188868Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.
Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine67859