Olin eksytyksessä!

KaakkurinKuuppa

Hei kaikki eksytyksessä olleet! Jaetaan tässä kokemuksiamme! Jotta tieto lisääntyisi, silmät aukeaisi!

Oltuani n. 7 v raittiissa uskossa eksyin. Menin äärikarismaattiseen Esy seurakuntaan.Olin hengestä juopunut, useinkin, luulin Pyhäksi Hengeksi
mutta Hän on raittiuden Henki. Olin siis eri hengestä juopunut.
Mahtavan hauskaa oli, kaatumisia, ihmeellisiä johdatuksia,
naurukohtauksia,hyviä fiiliksiä,ilmestyksia, väkevää ylistystä,
profetioita ym ym. Aina vaan janosi
lisää tuota kokemusta ja hilpeitä villejä kokouksia, yhä vaan
enemmän. kuin alkoholisti!Mutta Jeesus haluaa vapauttaa
vapauteen.Raamatun Sana ja Jeesus armossaan avasi sokeat silmäni. Vierailevien puhujien kovuus ja Todd Bentleyn lankeemus avasivat myös silmäni. Bentley pyyddttiin Esyyn pitämään kokouksia vaikka hän jätti salarakastajansa vuoksi perheensä ja avioitui tämän kanssa ja jatkoi palvelutyötään, muka herätyksen airueena!

Olin eksyneenä ihan vilpitön luulossani ja eksymyksessäni, luulin olevani lähellä
Jeesusta juopuneena. Mutta olinkin ajelehtimassa kauemmas.Henki
tekeytyi ihanaksi Jeesukseksi, jonka näin sieluni sisäisillä silmillä
ja joka ikäänkuin rakasti minua niin valtavasti että ihan itketti ja
nauratti...mutta se ei ollut Pyhä Henki eikä Jeesus. Olikin
valhejeesus ja valhehenki. Valtavan rakkaudellinen ja armollinen muka
ja ties mitä muuta, mutta eksytys onkin valtavan valtavan hämäävä
juuri siksi. Juuri siksi valitut voivat eksyä, kuten Raamattu sanoo!!!
Ei ole helppoa tunnistaa kun eksytyksessä ja harhaopissa ylistetään ja
puhutaan Jeesuksesta, rakkaudesta, armosta, pelastuksesta ym!!

Raamatun Sanan lukeminen ennen kaikkea pelasti minut ja silmäni aukenivat. Nyt olen sanoutunut irti kaikista kokemuksistani enkä enää mene kokouksiin joissa on menestystelogiaa, torontovapinaa tai naurua tms. Varoitan Heidi Bakerista, Patrick Tiaisesta, Rodney Howard Brownista, Klaus Mölleristä ja Marko Selkomaasta !

128

6963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koulutus.mikä

      Kuka ihme haluaa kenenkään sekoiluja lukea.
      Helluntailaisuus on yleistä , raamatullista tietoa ja sen jakamista mieluummin kuin psykoterapiaa ateistien ja eksyneiden kesken.

      • Kokenut_MIES

        "Helluntailaisuus on yleistä". Niinpä... "tietoa ja sen jakamista mieluummin kuin psykoterapiaa ateistien ja eksyneiden kesken." "Kuka ihme haluaa kenenkään sekoiluja lukea."

        Kerran hiihtelin yksinäni pimeässä metsässä umpihankeen ja pyörähdin kuusikossa

        kun lähdin oikaisemaan mökille. Sekosin suunnassa ja hätäännyin hetkeksi, mutta

        onneksi oli kirkas yö ja tähdet näkyivät, niin löysin Otavan ja Pohjantähden pohjoisessa. Oliko se varjelusta vai johdatusta, sanokaa te viisaammat?

        Siitä suunta vasemmalle länteen ja jo parin tunnin kuluttua olin mökillä hellan ääressä lämmittelemässä ja teevettä kiehuttamassa. Luojan kiitos.

        Eksyin hetkeksi, mutta löysin takaisin kotiin, kun tiesin suunnilleen sijaintini maastossa.

        Taivaan Isä pitää huolta lapsistaan, ja voimaa antaa päivään uuteen...


      • KaakkurinKuuppa
        Kokenut_MIES kirjoitti:

        "Helluntailaisuus on yleistä". Niinpä... "tietoa ja sen jakamista mieluummin kuin psykoterapiaa ateistien ja eksyneiden kesken." "Kuka ihme haluaa kenenkään sekoiluja lukea."

        Kerran hiihtelin yksinäni pimeässä metsässä umpihankeen ja pyörähdin kuusikossa

        kun lähdin oikaisemaan mökille. Sekosin suunnassa ja hätäännyin hetkeksi, mutta

        onneksi oli kirkas yö ja tähdet näkyivät, niin löysin Otavan ja Pohjantähden pohjoisessa. Oliko se varjelusta vai johdatusta, sanokaa te viisaammat?

        Siitä suunta vasemmalle länteen ja jo parin tunnin kuluttua olin mökillä hellan ääressä lämmittelemässä ja teevettä kiehuttamassa. Luojan kiitos.

        Eksyin hetkeksi, mutta löysin takaisin kotiin, kun tiesin suunnilleen sijaintini maastossa.

        Taivaan Isä pitää huolta lapsistaan, ja voimaa antaa päivään uuteen...

        Kiva että löysit kotiin:). Mutta eksyminen on eri asia, tämä ketju on tarkoitettu eksytyksestä vapautumiskokemusten jakamiseen.
        Tarpeeksi ei ihmisiä varoiteta, esim Helluntailaisten Ristin voitto-lehdessä ja radio Deissä mainostetaan Missiomaailman (ent. Markku Koiviston perustama Nokia Missio) Nouse Suomi Heidi Bakerin kokouksia. Tv7 näyttää kokouksia. He eivät ole tehneet parannusta vaikka varoitettu.

        Asia on vakava, tiedän yhden voiteluissa ja naurukohtauksissa ja hengestä juopumisissa paljon olleen nuoren miehen joka teki itsemurhan. Nuori pastori Mika Talja teki myös itsemurhan. olin kerran kokouksessaan ja hänen puheensa ja esiintymisensä oli palavaa, innostavaa mutta super-rauhatonta. Häntä nostettiin aikanaan jalustalle ja suitsutettiin väkevänä herätyksen keulakuvana. Kun "herätyksen keulakuvaa"Patrick Tiaista alettiin hehkuttaa ja sain tietää että hän uskoi harhaopettaja-eksyttäjä Kenneth Haginin menestysteologia-oppeihin, aloin rukoilemaan ettei hänelle kävisi kuin Mika Taljalle(Tiaisen kokouksiin en ikinä mennyt.). Tiainenkin yritti nyt itsemurhaa, muttei onnistunut onneksi. Mutta mielestäni hän tarvitsisi uudestisyntymisen pelastuakseen.

        Tässä happopilvi-profetiassa kerrottiin että jotkut tulevat kuolemaan tässä eksytyksessä.Luin tämän jo 90-luvulla kun torontolaisuus rantautui Suomeen. Kannattaa lukea (ja muistakaa koetella kaikki):

        http://www.linnunrata.org/ennustuksia/richard-smith-happopilvi.php

        Tämä näky on samansuuntainen:

        http://www.linnunrata.org/antikristus/patrick-ersig-oikea-ja-vaara-heratys.php


      • meni.lihalliseksi

        Tuo jälkimmäinen on nähdäkseni ainakin osin lihallinen viesti !

        Sen kertoo lopputoivotus:

        " Saatana, sinut on irtisanottu! Jumala on valmistamassa herätysarmeijaa, joka repii alas valtakuntasi linnoitukset, "

        Ihmisellä ei ole valtaa eikä voimaa irtisanoa saatanaa !

        Ihan höpö höpö juttu tuo kohta siis !

        Missään Raamatussa ei sanota myöskään, että joku herätys armeija, repii saatanan valtakunnan linnoitukset !

        Kyllä sen tekee Jumala yksin aikanaan !

        Tälläinen kommentti viittaa siis menestysteologiaan, ja se taas on yksi happopilven osa ja siten osa eksytystä !

        Kyllä näitä toisten profetioiden kopioijia riittää, ja näiden kanssa kannattaisi olla hyvin varovainen !

        Siis tällä tyylillä haetaan vain ITSELLE uskottavuutta ja asemaa seurakunnissa !


      • KaakkurinKuuppa

        Kiitos sinulle meni.lihalliseksi! Hyvä kun kerroit ja koettelit tuon lopun, se oli mennyt jotenkin ohi minulta!ei kai liittynyt itse näkyyn, oli saajan kommentointia?Harmi, että liitin senkin tuohon, luin Ersigin näyn erittäin väsyneenä joitain päiviä sitten.Mutta happopilvinäky oli raitis mielestäni. Olen ihan samaa mieltä kuin sinä.Siunausta ja ollaan kriittisiä:)!


      • meni.lihalliseksi
        KaakkurinKuuppa kirjoitti:

        Kiitos sinulle meni.lihalliseksi! Hyvä kun kerroit ja koettelit tuon lopun, se oli mennyt jotenkin ohi minulta!ei kai liittynyt itse näkyyn, oli saajan kommentointia?Harmi, että liitin senkin tuohon, luin Ersigin näyn erittäin väsyneenä joitain päiviä sitten.Mutta happopilvinäky oli raitis mielestäni. Olen ihan samaa mieltä kuin sinä.Siunausta ja ollaan kriittisiä:)!

        Hyvä vain, jos pystyin olemaan avuksi !

        Se pitää kyllä totuuden nimissä sanoa myös, että vaikka olisikin joku pitkälti Jumalalta aidosti saatu profetia, niin jos uskova sitten siihen jotain lisää, kuten monilla uskovilla on taipumus, saada oma "äänensä" tai agendansa läpi, niin eihän se toki tee valheeksi kaikkea !

        Mutta tuo nyt oli niin selvää menestysteologiaa tuo osa tuosta kirjoituksesta, että siinä kohdassa ei ollut epäselvää.

        Mieleeni tuli se, että kuuluuko Ersig niihin "vihaisiin", jotka kuitenkin on eksytetty ovelasti ja imetty pilveen ?

        Eli jos me siis omin voimin ja tiedoin yritämme taistella vastaan, emmekä pitäydy siis siihen mitä Raamattu oikeasti opettaa, niin vaikka siis taistelisimme eksytystä vastaan kovalla innollamme, niin meidät voidaan siis eksyttää heikon Raamatuntuntemuksemme vuoksi.

        Olen tavannut useita eksytyksiä vastaan taistelevia, jotka ovat itse kuitenkin ymmärtämättään nielleet osan tai toisen puolen eksytyksestä, ikävä kyllä.

        Sitten tuli mieleeni jakaa seuraava asia, jota moni ei kai ole tajunnut, eli noita joka kulki Pietarin jäljissä:

        16 Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan.
        17 Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".
        18 Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä.
        19 Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut, ottivat he Paavalin ja Silaan kiinni ja vetivät heidät torille hallitusmiesten eteen.

        Siis noita/ennustelija tässä puhui ihan totta !

        Ei se ollut valhetta, vaan totisinta totta siis !

        Näin tuo ennustelija keräsi oikeasti itselleen seuraajia, eli ei hän ollut Jumalan asialla vaan omalla asiallaan ja etsi siis mainetta ja kunniaa itselleen.

        Samoin voi siis Jumalan palvelijaksi tekeytyvä puhua ihan tottakin, mutta sen tarkoitus on vain se, että hän saavuttaa itselleen sen kautta ja avulla jotakin mitä hän himoitsee !

        Siksi siis sanoin, että varokaa näitä hännystelijöitä, jotka matkivat ja kopioivat oikeidenkin profeettojen sanomia !

        Näitä "näyttelijöitä" on todella paljon liikkeellä, joten varovaisuutta, kun profetioita ja näkyjä ja niiden näkijöitä ja näkyjä arvioidaan !

        Erittäin paljon on erilaisia eksyttäjiä liikkeellä tässä ajassa !

        Itse en laita painoa juurikaan näille näyille ja profetioille.

        Syynä on se, että tiedän jo kokemuksesta, että Herra puhuu ja kertoo tarvittavat asiat kyllä itse kullekin uskovalle, joka vain kuuntelee ja kuulee Herran äänen !

        Meillä on juuri eksytysten vuoksikin annettu Pyhä Henki sydämeemme, ja Hengen tarkoitus on opettaa ja muistuttaa meitä henkilökohtaisesti kaikesta, mitä Herra on sanonut ja opettanut !

        Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

        Me emme siis enää uudessa liitossa ole vain profeettojen varassa, vaan Pyhä Henki siis kyllä kertoo ja opettaa ja opastaa ajankohtaiset asiat tarvittaessa kuuntelevalle !


      • PääkonttorinMies

        Kannattaa käydä vain helluntaiseurakuntien, mieluiten helluntaikirkkoon kuuluvien, kokouksissa. Näin saat sitä rukiista Jumala Sanaa joka pitää sinut elämän tiellä.
        Laadun tae.


      • meni.lihalliseksi
        PääkonttorinMies kirjoitti:

        Kannattaa käydä vain helluntaiseurakuntien, mieluiten helluntaikirkkoon kuuluvien, kokouksissa. Näin saat sitä rukiista Jumala Sanaa joka pitää sinut elämän tiellä.
        Laadun tae.

        Minun oma kokemukseni tästä asiasta, on hyvin erilainen !

        En ole löytänyt todellakaan rukiista hellareilta, enkä vapaakirkonpiiristäkään.

        Pikemminkin inhimillistä eli sielullista höttöä, joka ei ole Pyhältä Hengeltä kotoisin.

        Joten hämmästelen sinun kommenttiasi suuresti.

        Siis todellista Raamatun opetusta ei ole, vaan se loistaa poissaolollaan, ikävä kyllä.

        Sen sijalla on ihmisten kertomuksia ja ihmisen omia tuotoksia, jotka eivät rakenna seurakuntaa.

        Maitoa tarjotaan seurakunnan kokouksissa vain yhä uudestaan ja uudestaan, eli evankeliumin sanomaa julistetaan alusta asti yhä uudestaan, vaikka paikalla olevat ovat kaikki ilmeisimmin jo uskossa.

        Uskon opin alkeita siis vain, mutta ei vahvaa ruokaa, syntejä peitellään, ei tunnusteta, ja siten puhdistumista ja pyhittymistä ei tapahdu, siis kun eihän sitä voida eikä saada muita "syyttää", ja jos joku alkaa puhdistaa ns. "omaa pesää" eli seurakuntaa ja sen väärää toimintaa erehtyy koettelemaan ja arvostelemaan, niin lähtö tulee "rakkaudettomana" ja "riidanhaastajana" !

        Että tälläisiä kokemuksia minulla on, niistä sinun "rukiistasi" ja "laadun takeestasi" !

        Nähdäkseni eksyttäjät ovat päässeet valvomattomuuden vuoksi mellastamaan seurakunnissa ja ne ovat enemmän tai vähemmän saastutettuja, mutta sille he ovat sen oman valvomattomuuden vuoksi täysin sokeita.

        Siis torontolaisuuden "siunauksia" on enemmän tai vähemmän otettu vastaan, mutta otettu on kuitenkin, samoin menestysteologian eksytyksiä, sun muita, sillä kaikki eksyttäjät on toivotettu tervetulleiksi seurakuntaan, ilman kunnollista tutkimista ja koettelua.

        Toisaalta, kuinka vanhimmat kykenisivät edes koettelemaan mitään, kun oma tietomäärä ei riitä arvosteluun millään.

        Siis herätysliikkeissä on Raamatun tuntemus ollut lähes olematonta, ja ne "vanimmat" ovat olleet yhä Hengellisten lasten tasolla, eli he tarvitsisivat itse kipesäti opetusta.

        Joten luotan siihen tieto lähteeseen, johon olen tähänkin asti luottanut, eli Jumalan opetukseen, eli Pyhän Hengen avaamaan Sanaan, jonka Henki tekee eläväksi uskovalle !

        1. Joh. 2:27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

        Kirjoitukseni voi satuttaa sinua, mutta niin totuus ensin tekee, pyydän vain sinua hieman tarkemmin tutkimaan hellari seurakuntia, että oliko asia niin kuin sanoin, vain niin kuin sinä markkinoit minulle ?


      • seuratkaaJeesusta
        PääkonttorinMies kirjoitti:

        Kannattaa käydä vain helluntaiseurakuntien, mieluiten helluntaikirkkoon kuuluvien, kokouksissa. Näin saat sitä rukiista Jumala Sanaa joka pitää sinut elämän tiellä.
        Laadun tae.

        Tarkoitatko sitä helluntaikirkkoa, joka on mukana ekumeniassa? Ekumeeninen neuvosto/ekumenia on saatanan yhteistyö. Jumala käskee lähtemään ulos harhaopeista.


      • Kokenut_MIES kirjoitti:

        "Helluntailaisuus on yleistä". Niinpä... "tietoa ja sen jakamista mieluummin kuin psykoterapiaa ateistien ja eksyneiden kesken." "Kuka ihme haluaa kenenkään sekoiluja lukea."

        Kerran hiihtelin yksinäni pimeässä metsässä umpihankeen ja pyörähdin kuusikossa

        kun lähdin oikaisemaan mökille. Sekosin suunnassa ja hätäännyin hetkeksi, mutta

        onneksi oli kirkas yö ja tähdet näkyivät, niin löysin Otavan ja Pohjantähden pohjoisessa. Oliko se varjelusta vai johdatusta, sanokaa te viisaammat?

        Siitä suunta vasemmalle länteen ja jo parin tunnin kuluttua olin mökillä hellan ääressä lämmittelemässä ja teevettä kiehuttamassa. Luojan kiitos.

        Eksyin hetkeksi, mutta löysin takaisin kotiin, kun tiesin suunnilleen sijaintini maastossa.

        Taivaan Isä pitää huolta lapsistaan, ja voimaa antaa päivään uuteen...

        Herra se on luonut tähdetkin


      • KaakkurinKuuppa
        meni.lihalliseksi kirjoitti:

        Minun oma kokemukseni tästä asiasta, on hyvin erilainen !

        En ole löytänyt todellakaan rukiista hellareilta, enkä vapaakirkonpiiristäkään.

        Pikemminkin inhimillistä eli sielullista höttöä, joka ei ole Pyhältä Hengeltä kotoisin.

        Joten hämmästelen sinun kommenttiasi suuresti.

        Siis todellista Raamatun opetusta ei ole, vaan se loistaa poissaolollaan, ikävä kyllä.

        Sen sijalla on ihmisten kertomuksia ja ihmisen omia tuotoksia, jotka eivät rakenna seurakuntaa.

        Maitoa tarjotaan seurakunnan kokouksissa vain yhä uudestaan ja uudestaan, eli evankeliumin sanomaa julistetaan alusta asti yhä uudestaan, vaikka paikalla olevat ovat kaikki ilmeisimmin jo uskossa.

        Uskon opin alkeita siis vain, mutta ei vahvaa ruokaa, syntejä peitellään, ei tunnusteta, ja siten puhdistumista ja pyhittymistä ei tapahdu, siis kun eihän sitä voida eikä saada muita "syyttää", ja jos joku alkaa puhdistaa ns. "omaa pesää" eli seurakuntaa ja sen väärää toimintaa erehtyy koettelemaan ja arvostelemaan, niin lähtö tulee "rakkaudettomana" ja "riidanhaastajana" !

        Että tälläisiä kokemuksia minulla on, niistä sinun "rukiistasi" ja "laadun takeestasi" !

        Nähdäkseni eksyttäjät ovat päässeet valvomattomuuden vuoksi mellastamaan seurakunnissa ja ne ovat enemmän tai vähemmän saastutettuja, mutta sille he ovat sen oman valvomattomuuden vuoksi täysin sokeita.

        Siis torontolaisuuden "siunauksia" on enemmän tai vähemmän otettu vastaan, mutta otettu on kuitenkin, samoin menestysteologian eksytyksiä, sun muita, sillä kaikki eksyttäjät on toivotettu tervetulleiksi seurakuntaan, ilman kunnollista tutkimista ja koettelua.

        Toisaalta, kuinka vanhimmat kykenisivät edes koettelemaan mitään, kun oma tietomäärä ei riitä arvosteluun millään.

        Siis herätysliikkeissä on Raamatun tuntemus ollut lähes olematonta, ja ne "vanimmat" ovat olleet yhä Hengellisten lasten tasolla, eli he tarvitsisivat itse kipesäti opetusta.

        Joten luotan siihen tieto lähteeseen, johon olen tähänkin asti luottanut, eli Jumalan opetukseen, eli Pyhän Hengen avaamaan Sanaan, jonka Henki tekee eläväksi uskovalle !

        1. Joh. 2:27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

        Kirjoitukseni voi satuttaa sinua, mutta niin totuus ensin tekee, pyydän vain sinua hieman tarkemmin tutkimaan hellari seurakuntia, että oliko asia niin kuin sanoin, vain niin kuin sinä markkinoit minulle ?

        Minunkin kokemukseni on erilainen. Hillsong seurakunnasta tulivat opettamaan Saalem- helluntaisrakunnan maksulliseen johtajuuskonferenssiin.

        Hillsongin meininkiä, katsokaa ja kommentoikaa, onko tervettä ristin evankeliumia?:

        https://www.youtube.com/watch?v=9304U78yFsg

        https://www.youtube.com/watch?v=SC99DgNJJ0A

        https://www.youtube.com/watch?v=WMy1hpJ2hcg

        https://www.youtube.com/watch?v=A6Pz6DtNZPM


      • meni.lihalliseksi
        KaakkurinKuuppa kirjoitti:

        Minunkin kokemukseni on erilainen. Hillsong seurakunnasta tulivat opettamaan Saalem- helluntaisrakunnan maksulliseen johtajuuskonferenssiin.

        Hillsongin meininkiä, katsokaa ja kommentoikaa, onko tervettä ristin evankeliumia?:

        https://www.youtube.com/watch?v=9304U78yFsg

        https://www.youtube.com/watch?v=SC99DgNJJ0A

        https://www.youtube.com/watch?v=WMy1hpJ2hcg

        https://www.youtube.com/watch?v=A6Pz6DtNZPM

        Niinpä !

        Katsoin itse oliko se Seinäjoen "seurakunnan kokouksia" ja toimintaa, ja se oli samaa viihdettä ja showta vain, eli vanha kaava toistuu, kansalle viihdettä ja vähän leipää, niin he pysyvät tyytyväisinä.

        Mutta noinhan sen menee, eli ei lampaille ruokaa, vaan vuohille viihdettä.

        Siis ei Jumalan lapsi eli se lammas viihdy tuolla, vaan lähtee pois, ja vuohet jäävät viihtymään ja chillaamaan hyvillä viboilla !

        31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
        46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

        Miten lampaat erottaa vuohista ?

        Joh. 10:27 Minun lampaani KUULEVAT minun ääntäni, ja Minä TUNNEN NE, ja ne seuraavat Minua.

        1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
        2 Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten Paimen.
        3 Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
        4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat Hänen äänensä.
        5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."

        Tämä kertoo paljon ymmärtäväiselle ja KUULEVALLE lampaalle, mutta vuohi ei näitä käsitä !

        Siis kuulinainen lammas siis KUULEE ja tottelee Jumalan ääntä, mutta vuohi siis EIi voi edes kuullla eikä siis kuule !

        Laittakaa tälle sinustolle haku sanat "kuulla" tai "kuulee" ja "kuulevat"(Raamattu 1933/38), se voi avata paljon erosta lampaan ja vuohen välillä !

        Siis yksikään ihminen ei kykene tekemään yhden yhtä Jumalalle kelpaavaa tekoa, jos hän ei "KUULE" Jumalan eli Pyhän Hengen ääntä, ja sitten vain tottele sitä !!!

        Siis EI YHDEN YHTÄKÄÄN, sillä ihmisen omat hyvätkään teot eivät kelpaa Jumalalle !!!

        Jes. 64:6 Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli(/on) kaikki meidän vanhurskautemme.

        Vain Jumalan itsensä vaikuttamat ja aikaansaamat, siis Jumalan omat teot kelpaavat Hänelle !

        Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

        Siis vain Jumalan vaikuttama ja aikaansaama teko on puhdas ja kelvollinen Jumalallemme !

        Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Siis ne teot joissa meidän tulisi vaeltaa, on Jumala EDELTÄPÄIN JO valmistanut, että me niissä vaeltaisimme !

        Ja me siis olemme myös Hänen tekonsa, koska Hän on meidät luonut ja valmistanut edeltäpäin tekemään Hänen tahtonsa !

        Joten kaikki ihmisen omat teot ja siten kerskaus on riisuttu uskovalta JO pois, meillä ei ole mitään ansiota, vaan me olemme vain tyhjiä saviastioita, joihin Herra suuresta armostaan on jotakin tarjolle laittanut !!!

        Tämän asian tajuaminen pistää uskovan nöyräksi !!!


      • saastaisia

        Job 14:1-4

        1 "Ihminen, vaimosta syntynyt, elää vähän aikaa ja on täynnä levottomuutta,

        2 kasvaa kuin kukkanen ja lakastuu, pakenee kuin varjo eikä pysy.

        3 Ja sellaista sinä pidät silmällä ja viet minut käymään oikeutta kanssasi!

        4 Syntyisikö saastaisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään.


      • KaakkurinKuuppa
        meni.lihalliseksi kirjoitti:

        Niinpä !

        Katsoin itse oliko se Seinäjoen "seurakunnan kokouksia" ja toimintaa, ja se oli samaa viihdettä ja showta vain, eli vanha kaava toistuu, kansalle viihdettä ja vähän leipää, niin he pysyvät tyytyväisinä.

        Mutta noinhan sen menee, eli ei lampaille ruokaa, vaan vuohille viihdettä.

        Siis ei Jumalan lapsi eli se lammas viihdy tuolla, vaan lähtee pois, ja vuohet jäävät viihtymään ja chillaamaan hyvillä viboilla !

        31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
        46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

        Miten lampaat erottaa vuohista ?

        Joh. 10:27 Minun lampaani KUULEVAT minun ääntäni, ja Minä TUNNEN NE, ja ne seuraavat Minua.

        1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
        2 Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten Paimen.
        3 Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
        4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat Hänen äänensä.
        5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."

        Tämä kertoo paljon ymmärtäväiselle ja KUULEVALLE lampaalle, mutta vuohi ei näitä käsitä !

        Siis kuulinainen lammas siis KUULEE ja tottelee Jumalan ääntä, mutta vuohi siis EIi voi edes kuullla eikä siis kuule !

        Laittakaa tälle sinustolle haku sanat "kuulla" tai "kuulee" ja "kuulevat"(Raamattu 1933/38), se voi avata paljon erosta lampaan ja vuohen välillä !

        Siis yksikään ihminen ei kykene tekemään yhden yhtä Jumalalle kelpaavaa tekoa, jos hän ei "KUULE" Jumalan eli Pyhän Hengen ääntä, ja sitten vain tottele sitä !!!

        Siis EI YHDEN YHTÄKÄÄN, sillä ihmisen omat hyvätkään teot eivät kelpaa Jumalalle !!!

        Jes. 64:6 Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli(/on) kaikki meidän vanhurskautemme.

        Vain Jumalan itsensä vaikuttamat ja aikaansaamat, siis Jumalan omat teot kelpaavat Hänelle !

        Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

        Siis vain Jumalan vaikuttama ja aikaansaama teko on puhdas ja kelvollinen Jumalallemme !

        Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Siis ne teot joissa meidän tulisi vaeltaa, on Jumala EDELTÄPÄIN JO valmistanut, että me niissä vaeltaisimme !

        Ja me siis olemme myös Hänen tekonsa, koska Hän on meidät luonut ja valmistanut edeltäpäin tekemään Hänen tahtonsa !

        Joten kaikki ihmisen omat teot ja siten kerskaus on riisuttu uskovalta JO pois, meillä ei ole mitään ansiota, vaan me olemme vain tyhjiä saviastioita, joihin Herra suuresta armostaan on jotakin tarjolle laittanut !!!

        Tämän asian tajuaminen pistää uskovan nöyräksi !!!

        Hyviä ajatuksia:). Lisäisin vielä että alkukielessä, hepreassa sana kuulla sisältää myös aina tottelemisen ajatuksen. Eli sana kuuliainen tulee tästä myös: kuuliainen kuulee käskyn ja toimii sen mukaan. Vasta toimintamme osoittaa olemmeko kuulleet ja siis ymmärtäneet totella.
        Paimenet pitivät karitsoita kuulemma paljon harteillaan ja sylissään jotta ne oppisivat tunnistamaan paimenen äänen, ja kun lauman on aika lähteä, kukin paimen kutsui omia lampaitaan, ja näin lampaat todella tunnistivat äänestä paimenensa. Laumoja saattoi olla lukuisia samalla niityllä ja tunnistaminen oli tärkeää jotta homma toimi. Samoin kun vietämme aikaa Jeesuksen seurassa etenkin lukien Sanaa ja rukoillen, mutta oppien myös muilta uskovilta saarnojen ym kokemusten jakamisten kautta.

        On hyvä myös muistaa ettei Pyhä Henki puhu meille Raamatun vastaisesti. Jos yritämme virittäytyä jollekin taajuudelle kuuntelemaan jotain sisäistä ääntä, toivoen kuulevamme Pyhän Hengen äänen, voimme joskus luulla omia ajatuksiamme,tai luulla joskus jopa vihollisen ajatuksia Herran ääneksi. Maalaisjärkeä ja tervettä harkintaa tarvitsemme. Eräs uskova meni niin äärimmäisyyteen että yritti kuulla Herralta ohjeita, jopa että mitä makkaraa pitäisi tänään ostaa. Meitä ei luotu roboteiksi, meillä saa olla myös oma tahtomme. Kun haluamme sydämestämme olla Jeesuksen palvelijoita ja totella Häntä, Hän vaikuttaa tahtoa ja tekemistä meissä että Hänen hyvä tahtonsa pääsee tapahtumaan.Pyhä Henki ei koskaan myöskään painosta, pakota tuo levottomuutta tms, tosin kuin vihollinen. Kun luemme Raamattua, voimme rukoilla että Pyhä Henki puhuisi meille Sanansa kautta. Se on turvallista.Meidän ei väärällä tavalla tarvitse tavoitella mitään jatkuvaa puheen kuulemista, Kaikkivaltias Jumala kyllä kykenee meille puhumaan jos asiaa on. Hän on luvannut johdattaa niitä, jotka kulkevat rukoillen. Itse olen tuntenut johdatuksen rauhana, kun olen rukoillut vilpittömästi johdatusta valintatilanteissa. Hän on johdattanut ja puhunut minulle ihan uniikilla tavalla, meillä on ihan omia "sisäpiirin vitsejä" ja tunnistan tietyt asiat Herralta tuleviksi. Joskus Hän on esimerkiksi tuonut tiettyä Raamatunpaikkaa joka tuutista:radiosta, lehdestä, Raamatun sivuilta, saarnoista, hartauskirjoista jne.Hänellä on sinullekin ihan oma persoonallinen tapansa kommunikoida. Jokainen ihmissuhde on ainutlaatuinen, niin myös jumalasuhde!


      • MaailmlaajaExytysVarokaa
        KaakkurinKuuppa kirjoitti:

        Kiitos sinulle meni.lihalliseksi! Hyvä kun kerroit ja koettelit tuon lopun, se oli mennyt jotenkin ohi minulta!ei kai liittynyt itse näkyyn, oli saajan kommentointia?Harmi, että liitin senkin tuohon, luin Ersigin näyn erittäin väsyneenä joitain päiviä sitten.Mutta happopilvinäky oli raitis mielestäni. Olen ihan samaa mieltä kuin sinä.Siunausta ja ollaan kriittisiä:)!

        Hei; 'happopilvi' on raitis, olen itsekin siihen törmännyt 90luvulla! Kiitos Herralle siitä! Olikohan se Paavo Hiltusen kirjassa 'Torontoilmiö läpivalaisussa'? Suuresta Armosta en eksynyt toronto tmsharhoihin, ensimmäinen joka minua varoitti oli Olavi Syväntö, Herran uskollinen palvelija Israelissa. Sielläkin sama eksytys oli hajottanut useita Jeesukseen messiaana uskovia seurakuntia (-95--).


      • Anonyymi
        Kokenut_MIES kirjoitti:

        "Helluntailaisuus on yleistä". Niinpä... "tietoa ja sen jakamista mieluummin kuin psykoterapiaa ateistien ja eksyneiden kesken." "Kuka ihme haluaa kenenkään sekoiluja lukea."

        Kerran hiihtelin yksinäni pimeässä metsässä umpihankeen ja pyörähdin kuusikossa

        kun lähdin oikaisemaan mökille. Sekosin suunnassa ja hätäännyin hetkeksi, mutta

        onneksi oli kirkas yö ja tähdet näkyivät, niin löysin Otavan ja Pohjantähden pohjoisessa. Oliko se varjelusta vai johdatusta, sanokaa te viisaammat?

        Siitä suunta vasemmalle länteen ja jo parin tunnin kuluttua olin mökillä hellan ääressä lämmittelemässä ja teevettä kiehuttamassa. Luojan kiitos.

        Eksyin hetkeksi, mutta löysin takaisin kotiin, kun tiesin suunnilleen sijaintini maastossa.

        Taivaan Isä pitää huolta lapsistaan, ja voimaa antaa päivään uuteen...

        eksyit siis ulkonaisesti, ymmärrätkö aloittajan eksymistä, joka on / oli
        HENGELLISTÄ eksytystä.

        "Katsokaa, ettei kukaan teitä EKSYTÄ" Mark: 13: 5

        luuletko, että Jeesus puhuu siinä jostain luonnon metsään eksymisestä,
        koettakaa nyt ymmärtää raamatusta edes , se mitä Jeesus puhuu: EKSYTYKSESTÄ !


    • armoaseon

      Hienoa että olet päässyt pois juovuttavasta harhasta, jota herätykseksi luullaan.

      • VoiAikoja

        Voi kunpa muutkin äärikarismaattisuuteen rakastuneet tajuaisivat ovelan eksytyksen.
        Minäkin kävin erään seurakunnan tilaisuudessa. Tajusin eksytyksen, kun pastori ei paljoakaan raamatusta puhunut, vaan toisteli "me halutaan lisää, lisää, lisää pyhän hengen vaikutusta..."
        Kävin jopa hänen rukoiltavanaan. Mutta kotiin päästyäni palaset alkoivat loksahdella paikoilleen, siis mielessäni. Ja niin pyysin Jumalalta anteeksi.
        Nyt lähinnä ärsyttää, jos vaikka netistä katsoo jotain eksytystuubaa. Surulliselta tuntuu, kun kohta ei löydy enää mitään lähetyksiä, joita voisi kuunnella tai katsoa. Sellaiset itseään täynnä olevat pastorit ovat myös melko luotaantyöntäviä.


    • Ihmettelijä_

      Mun silmät avautu Raamattua lukemalla. Siinä auttoi oleellisesti myös ystävät, jotka tunsivat hyvin Raamattua sekä syvälliset Raamattutunnit. Ymmärsin, miten pinnallista ja vajaata ymmärrykseni oli ollut ja on toki edelleen. Vääränlaiseen kaveriporukkaan ei kannata jäädä!!

      Väärä oppi tai painotus opissa aiheutti ahdistusta ja masennusta. Olisin halunnut kuolla ja olin lamaantunut. Tunsin itseni arvottomaksi, pilalle menneeksi roskaksi, jolle Jumalakaan ei mahda mitään.

      Kerran yhden kokoontumisen jälkeen olin ystäväni mielestä sekavassa tilassa, mitä jatkui vajaan viikon. Mihinkään normaaliin en kyennyt. Pelkäsin henkivaltoja, niiden tarttumista minuun tai olemista minussa, kirouksen alle joutumista ym. En pystynyt tekemään mitään enkä lähtemään minnekään. Olin täydellisesti pelon alla. Pelkäsin pahimmillaan jopa liikkumista asunnossa yöllä, valojen sammuttamista, varjoja ym.

      Aika kului vuoteessa puoliksi nukkuessa ja miettiessä. En tiennyt, mikä on totta ja mikä ei. Laitoin viestiä yhdelle tapaamisessa olleelle huonosta olosta ja vastauksena täydellinen hiljaisuus ja välinpitämättömyys. Ei minkäänlaista vastausta tai välittämistä takaisin ihmiseltä, joka minut paikalle kutsui ja joka itse on lukuisia kertoja pyytänyt apua minulta.

      Onneksi sitten pääsin siitäkin yli. Vieläkin saan välillä outoja vapinoita esim.toisen rukoillessa puolestani, nykinöitä kun ylistysmusiikki alkaa ja toivoisin jo niin tämän loppuvan!!

      • tiedänmistäkirjoitan

        Niissä kokouksissa, joissa puhutaan liikaa paholaisesta, keskitytään viholliseen. Jumalan Sana sanoo, että kertokaa Jumalan teoista. Juuri tuo, että alat pelätä vihollisen juonia, on juurikin vihollisen juonia. Jumala antaa rauhan. Nuo ihmekokoukset eivät. Tätä eroa ei syvällä niissä kuvioissa elävä hoksaa kuin harvoin.


      • Ihmettelijä_
        tiedänmistäkirjoitan kirjoitti:

        Niissä kokouksissa, joissa puhutaan liikaa paholaisesta, keskitytään viholliseen. Jumalan Sana sanoo, että kertokaa Jumalan teoista. Juuri tuo, että alat pelätä vihollisen juonia, on juurikin vihollisen juonia. Jumala antaa rauhan. Nuo ihmekokoukset eivät. Tätä eroa ei syvällä niissä kuvioissa elävä hoksaa kuin harvoin.

        Niinhän se on, että painoarvo pitäis olla Jumalassa eikä paholaisessa. On myös kyseenalaista laittaa kaikki vastoinkäymiset, masennukset ym aina demonien syyksi.


    • uutisistapoimittua

      tiivitys uutisesta....

      ---------------

      Musta magia vetoaa Venäjällä – TV:stä tutun selvännäkijän luona ravaa urheilijoita ja näyttelijöitä

      Viron kuuluisin selvännäkijä Marilyn Kerro on huippusuosittu myös Venäjällä. Asiakkaita riittää, sillä Venäjällä uskotaan vahvasti mustaan magiaan. Yle Perjantai tapasi Marilynin Moskovassa.

      1.3.2017 klo 13:19päivitetty 3.3.2017 klo 19:56

      http://yle.fi/uutiset/3-9477803

      ”Koulu kasvattaa rikkinäisiä ihmisiä”

      Marilyn kertoo nähneensä jo lapsena näkyjä. Hän kertoo kuvittelleensa, että kaikki lapset olivat samanlaisia.

      – Muistan hyvin, kun olin ensimmäisellä luokalla. Istuin luokassa ja katselin ikkunasta ulos, kun äiti ja isä tulivat hakemaan minua. Yhtäkkiä näin näyn, että tämä on viimeinen kerta, kun isä tulee minua kouluun vastaan. Kuukauden kuluttua isä lähti kotoa.

      Marilyn oli koulussa yksinäinen ja opettajien kanssa oli jatkuvasti kränää.

      – Opettajani mielestä oli vain ruskeita, mustia ja valkoisia hevosia. Minä piirsin vaaleanpunaisia hevosia ja sain aina huonon arvosanan.

      – Luokseni tuli venäläinen huippujääkiekkoilija. Näin heti hänen aurastaan, että joku nainen on imenyt kiekkoilijan voimat ja menestyksen. Kiekkoilija kertoi käyneensä toisen noidan luona parantaakseen menestystään. Noita ihastui kiekkoilijaan, joka kuitenkin antoi noidalle pakit. Tästä kostoksi noita tuhosi kiekkoilijan menestyksen.

      Kuoleman kasvot

      Marilyn kertoo, että kadonneisiin ja kuolleisiin liittyvät näyt kuluttavat valtavasti hänen energiaansa. Työtehtävän jälkeen Marilyn sanoo voivansa nukkua päiväkausia.

      – On todella raskasta ottaa vastaan nuori ihminen, jolla pitäisi olla elämä edessä ja nähdä, että kohtalo on määrännyt toisin.

      Marilyn kertoo tarinan nuoresta miehestä, jonka hän sanoo vierailleen hänen luonaan.

      – Kerran luokseni tuli 21-vuotias nuorimies, joka halusi tietää, paljonko hänellä on elinaikaa jäljellä. Näin välittömästi, että hän elää korkeintaan 3-4 kuukautta. Jos olisin tämän nuorukaiselle kertonut, niin hänen elämänhalunsa olisi sammunut. Valoin häneen toivoa, koska toivon avulla hän olisi ehkä voinut elää muutaman kuukauden kauemmin.

      – Soitin nuorukaisen äidille ja kerroin pojan kuolevan. Kolmen kuukauden kuluttua äiti soitti minulle ja kertoi, ettei poikaa enää ole.

      Marilyn sanoo, ettei taustastaan huolimatta pyydä ketään uskomaan yliluonnolliseen.

      – Jos et usko, se on sinun ongelmasi. Omasta kokemuksestani kuitenkin tiedän, että on helpompi mennä elämässä eteenpäin, kun uskoo. Ilman uskoa meillä ei ole edes elämää, sanoo selvännäkijä Marilyn Kerro.

      Marilyn Kerrosta kertova lyhytdokumentti
      on katsottavissa Yle Areenassa.

      • amerikantalentists

      • todistus

        Reiki master meets Jesus

        https://www.youtube.com/watch?v=91xDwwjcqsE


      • PopotusEiOleKieliä
        todistus kirjoitti:

        Reiki master meets Jesus

        https://www.youtube.com/watch?v=91xDwwjcqsE

        Mitä oli olevinaan tuon pastorin kumma popotus - muka kielillä puhui, haistan äärikarisman pahan hengen. Varokaa.

        Ja tuo tumma mies tuolla videolla oikealla näyttää tosi tutulta, olen nähnyt hänet jossain - TV7:lla?


    • TOSIONTOSI

      EN OLE EKSYNYT JA KÄYN KARISMAATTISISSA SEURAKUNNISSA. EN KÄRSI MIELENTERVEYSONGELMISTA. MUTTA MINÄ OLENKIN OIKEASTI USKOSSA JEESUKSEEN! OIKEA RAAMATULLINEN USKO PITÄÄ AJATUKSEN SELKEÄNÄ JA TIEN OIKEANA.

      • mustos

        Karismaattinen henki vie sinut helvettiin


      • TotuuttaMinäHaluan

        Olen pahoillani, mutta olet pahasti eksynyt - olin itse yli 10 vuotta samassa eksytyksen tilassa, kuin sinä nyt - usko minua, minä TIEDÄN.

        Tee parannus ja lähde tuosta harhaoppi - seurakunnasta ja rukoile oikeaa Jeesusta ja Jumalaa johdattamaan sinua ja lue Raamattua, Hän johdattaa sinua, kun kuljet rukoillen.


    • pelastussanomasta

      19.11.2008

      Vahva karismaattinen sananjulistus, eksyttääkö se?

      Ihmisiä on oikeastaan neljänlasisia perustavalta laadultaan: Kristittyjä tosiuskovia ja pinnallisesti uskovia. Sitten on uskottomia ateisteja ja muita ei kristinuskoisia. Kun nuo ateistit ja muut karsitaan pois, jää kaksi ryhmää, jotka tunnustavat olevansa kristittyjä. Tästä lähdetään kylväjä vertaukseen: Matteus 13:3-8 Ja hän puhui heille paljon vertauksilla ja sanoi: "Katso, kylväjä meni kylvämään. Ja hänen kylväessään putosivat muutamat siemenet tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät ne. Toiset putosivat kallioperälle, jossa niillä ei ollut paljon maata, ja ne nousivat kohta oraalle, kun niillä ei ollut syvää maata.

      Mutta auringon noustua ne paahtuivat, ja kun niillä ei ollut juurta, niin ne kuivettuivat. Toiset taas putosivat orjantappuroihin, ja orjantappurat nousivat ja tukahuttivat ne. Ja toiset putosivat hyvään maahan ja antoivat sadon, mitkä sata, mitkä kuusikymmentä, mitkä kolmekymmentä jyvää.

      Taas päädytään neljään ryhmään: Tosiuskovat eivät eksy ja sitten on kolme ryhmää ihmisiä, joiden saama ruoka menee enemmän tai vähemmän hukkaan. Jos oikein olemme tarkkoina näiden kahden suuremman ja kristillisyyttä tunnustavan ryhmän kohdalla, huomaamme että kylväjä vertaus pätee jälleen molempiin.

      1. Ateistit: "Muutama siemen putosi tien oheen" he näkevät ja tietävät kyllä sanan olemassaolon, mutteivät välitä siitä.

      2. Pinnallisesti uskovat: "toiset putosivat kallioperälle, jossa ei ollut maata" aivan kuten pinnallisesti uskova tekee, ei ota vakavasti, mutta haluaa kuulua ryhmään.

      3. Muut uskonnot: "Toiset putosivat orjantappuroihin" jotka hekin monesti saavat tuntea sanan, mutta orjantappurat ovat sitoneet heidät, eivätkä ne ota sanaa vastaan.

      4. Tosiuskovat: "Hyvään maahan kylvetty siemen" ei eksy ja kestää kaiken saamansa sanoman.
      Nyt pääsemme vasta aiheeseen, koska kristillistä maailmaamme koskee sama kylväjä vertaus, joka aiheuttaa sen, että moni haluaa kuulla vain itselleen sopivaa sananjulistusta.

      Ihmisiä on niin monenlaisista taustoilta lähtöisin, heillä on hyvin erilaiset sosiaaliset ja taloudelliset asemat ja ikäkin sanelee valtavasti. Ole siis tarkkana mitä lähdet kuuntelemaan, koska ei nämä sananjulistajat ketään eksytä, vain sinä eksyt siitä syystä ettet ollut valmis kuulemaan, kokemaan ja näkemään kaikkea. Mikäli menisit Afrikkaan, niin siellä tapahtuu ihmeitä, etkä kykene sitä sulattamaan.

      Ei täällä Jumalan tarvitse antaa ihmeitä, koska meillä on vahva oma kasvupohjamme. Jumala ei kaipaa meiltä mitään muuta kuin Uskon.

      Kalliolle kylvetty siemen haluaa lähestulkoon vain ja aina kuulla karismaattista ja kovaa sanomaa kaikilla mausteilla, parannusihmeillä, mutta Jeesus puuttuu sydämestä, eikä siemen ole päässyt hyvään maahan, ennen kuin hyvä maa on muokattu ja kallio alta rikottu.

      Tien oheen kylvetty siemen kuvastaa oikein hyvin pinnalliskristittyä, joka ei välitä Pyhän Hengen kosketuksesta, vaan saa kaiken vain siitä, että hän kulkee tien ohessa syömättä ja juomatta. Tiehän on Jeesus, eli tie, totuus ja elämä. Pinnallisesti kristitty ihminen haluaa olla mukana kastetilaisuuksissa, konfirmaatioissa, kirkkohäissä ja hautajaisissa, mutta hän ei koskaan ole edes tuntenut Jeesusta, vaikka koko matkan on kulkenut tien vieressä.

      Sitten kristitty saattaa kulkea meedioilla ja uskoa astrologiaan ja muihin kultteihin. Tuo kristitty kirkossa kulkija kulkee kuulemassa menestysteologiaa ja lukee horoskoopin, sylkäisee olan yli kun näkee mustan kissan ja kiertää tikapuut kun on menossa halaamaan Äiti Ammaa, joka on Intiasta tullut kertomaan suomalaisille rakkaudesta.

      Tämä kolmen erilaisen ihmisryhmän yksi ominainen pointti on siinä, ettei Jeesus Kristus asu heidän sydämessään, eikä heillä ole tehtynä sijaa Hänelle saapua. Tästä johtuu myös se, että he eksyvät milloin minnekin omille kiireilleen ja siitä syystä monet kirjoittavat blogeissaan ja foorumeissaan, kuinka heidät eksytettiin jonkin karismaattisen julistajan toimesta. Ei heitä kukaan eksyttänyt, vaan he eivät olleet lähestulkoonkaan valmiita ottamaan vastaan sanomaa, vaan heille kävi kuten vastasyntyneelle, että heiltä tuli pukli, oksennus. Täytyy muistaa, että niin kävi myös Paavalille aikoinaan ja hän joutui lähes kymmenen vuotta odottamaan, sulattelemaan ja kasvamaan, jotta hän ei toimisi enää omasta voimasta, vaan Jeesuksen Kristuksen Hengen voimasta. Älkää syyttäkö julistusta joka vie ihmisiä Ristin juurelle, vaan karttakaa sitä, joka vie sieltä pois päin, meedioille, astrologiaan, okkultismiin ja kaiken maailman menestysteologisiin oppeihin, jotka vielä väittävät olevansa arvoiltaan kristillisiä.

      • pelastussanomasta

        Jos minulta henkilökohtaisesti kysyttäisiin, mikä kristillisessä maailmassa eksyttää, niin vastaisin, että leipäkirkko, joka on alkanut sallia kaiken. En puhu pelkästään luterilaisesta, vaan kaikista kirkoista, joiden ikä alkaa olla viidettä sukupolvea vanha. Noissa kirkoissa ominaista on suuri taloudellinen sidos seurakuntaan ja maksaviin jäseniin, josta syystä hengellisyys on alkanut rapistua taloudellisten etujen edelle. Tässä tullaan sallimuksiin, jossa seurakunta päättää mitä se tahtoo, eikä enää lauman paimen, Jeesus Kristus ja Raamattu.

        MITÄ SAADAAN, KUN YHDISTETÄÄN KOLME MAAILMANVALLAN TUOMAA VIESTIÄ?

        1. Uskonnollisissa yhteisöissä hyväksikäyttötapauksia
        Julkaistu 19.11.2008, klo 10.11 (päivitetty 19.11.2008, klo 11.58)
        Uskonnollisissa yhteisöissä on paljastunut useita lasten seksuaalisia hyväksikäyttötapauksia. Hyväksikäytön uhrien parissa työskentelevä kouluttaja Pirkko Muhonen sanoo, että paljastuneet rikokset ovat vain jäävuoren huippu.

        2. Arkkipiispa: Aallolla on oikeus virkaansa
        Julkaistu 19.11.2008, klo 12.05 (päivitetty 19.11.2008, klo 12.22)
        Arkkipiispa Jukka Paarman mukaan Imatran kirkkoherra Olli Aallolla on oikeus säilyttää virkansa sukupuolenkorjausleikkauksesta huolimatta. Paarma kommentoi Aallon tapausta Kotimaa-lehden haastattelussa.

        3. Sadomasokistit ja transvestiitit eivät enää saa sairausluokitusta Ruotsissa
        Julkaistu 17.11.2008, klo 12.53
        Ruotsissa uusitaan poikkeavan seksikäyttäytymisen sairausluokitus. Sadomasokisteja, transvestiitteja ja fetisistejä ei pidetä enää vuodenvaihteen jälkeen Ruotsissa sairaina. Ruotsin sosiaalihallitus muuttaa sairausluokitusta, niin ettei normaalista poikkeavaa seksuaalista suuntautumista pidetä sairautena.

        Sallitaan jumalaton saastaisuus, epänormaalit seksuaaliset halut, himot niin kirkoissa kuin kaikkialla yhteiskunnassamme, mutta syyllistetään aito Kristillisyys, viitaten edelliseen!


      • KaakkurinKuuppa

        Olen eri mieltä. Vilpittömät, uudestisyntyneet Jeesuksen seuraajat voivat myös eksyä jos vaikka vain uteliaisuuttaan menevät esim. Heidi Bakerin kokouksiin ja joutuvat väärien demonihenkien vaikutuspiiriin. ja etenkin jos menevät heidän käsiensä alle. Jeesuskin varoitti että valitutkin voivat eksyä. Eksytys on niin voimakas, se sokaisee, vähä vähältä tai hetkessä. Katsokaa mitä tälle pojalle kävi Bakerin käsien alla:

        https://www.youtube.com/watch?v=16H84rcaqyk


      • meni.lihalliseksi
        KaakkurinKuuppa kirjoitti:

        Olen eri mieltä. Vilpittömät, uudestisyntyneet Jeesuksen seuraajat voivat myös eksyä jos vaikka vain uteliaisuuttaan menevät esim. Heidi Bakerin kokouksiin ja joutuvat väärien demonihenkien vaikutuspiiriin. ja etenkin jos menevät heidän käsiensä alle. Jeesuskin varoitti että valitutkin voivat eksyä. Eksytys on niin voimakas, se sokaisee, vähä vähältä tai hetkessä. Katsokaa mitä tälle pojalle kävi Bakerin käsien alla:

        https://www.youtube.com/watch?v=16H84rcaqyk

        Hei !

        Tiedoksesi yksi asia, joka on käännetty hieman ontuen 33/38 Raamatussa !

        33/38
        Matt. 24:24
        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Biblia 1776
        24 Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin.

        King James
        24 For there shall arise false Christs, and false prophets, and shall shew great signs and wonders; insomuch that, if it were possible, they shall deceive the very elect.

        Siis "jos taitais tapahtua" tai "if it were possible" !

        Eli jos olisi mahdollista, mutta Raamatun mukaan ei ole !

        Siis on kyse Jumalan valituista, enkä siis puhu nyt kaikista uskovista vanhan liiton aikaan enkä uuden liiton aikaan !

        Matt. 22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

        Siis vaikka vanhan liiton aikana, kaikki Israelin kansalaiset kuuluivat Jumalan valittuun kansaan, niin vain osa kuului Leeviläisiin, eli vain heidät oli valittu pappis palvelusta suorittamaan ja heistäkin siis vain miespuoliset !

        Samoin on uudessa liitossa vain osa uskovista miehiestä niitä, jotka Jumala ennalata on valinnut Seurakunnan palvelutehtäviin !!

        Siis nyt puhutaan apostoleista ja evankelistoista ja paimen/opettajista !

        Raamattu siis opettaa ja puhuu tästä asiasta, jota ei nykyään tajuta ollenkaan, eli kuten eivät kelvanneet siis muiden sukukuntien miehet pappis palvelusta toimittamaan, niin ei nytkään kelpaa muut kuin Jumalan valitsemat eli valitut miehet niihin tehtäviin !

        Tässä yksi Raamatunkohta joka puhuu asiasta:

        1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.
        2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
        3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
        4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
        5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
        6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
        7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,

        Siis tämä;

        5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.

        Eli Jumala on pitänyt evankeliumin Sanan puhtaana halki vuosituhansien näiden ns armon valittujen kautta, siis ei ansioista vaan armon valinnan mukaan !

        Ja näitä armon valinnan mukaan kutsuttuja ja valittuja siis ei voi eksyttää, eli Jumala on luonut heidät sellaisiksi ja Hän tietää sen, mitä tekoa he ovat ja ARMON kautta Hän heidät suojelee, jotta Totuus pysyy joka sukupolvelle !

        Siis vajavaiseen ihmiseen Jumala ei luota, eikä voi millään luottaa, Hän on näin varimstanut Totuuden säilymisen halki aikojen !

        Me ihmisinä emme itse voi sitä tietää olemmeko me niitä valittuja, edes Paavali ei sitä itse tiennyt, eli vasta lopussa, kun jo tiesi aikansa tulleen hän iloitsi vain siitä, että oli kyennyt Jumalan Armosta uskonsa säilyttämään !

        2. kirje Timoteukselle 4
        6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
        7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
        8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.

        Tämä on meidänkin tärkein tavoitteemme, eli Uskomme säilyttäminen kaikista koetuksista huolimatta, se on suurin ja tärkein henkilökohtainen päämäärämme.

        Huomaatko mikä nöyryys on näissä sanoissa, ei kerskaamista mistään, vaikka moni kerskasi aikaansaannoksistaan, mutta Paavali siis tajusi olevansa vain se tyhjä saviastia, ei muuta ! :)

        Tälläistä nöyryyttä ei nykyään näy, ikävä kyllä ! :(


      • KaakkurinKuuppa
        meni.lihalliseksi kirjoitti:

        Hei !

        Tiedoksesi yksi asia, joka on käännetty hieman ontuen 33/38 Raamatussa !

        33/38
        Matt. 24:24
        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Biblia 1776
        24 Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin.

        King James
        24 For there shall arise false Christs, and false prophets, and shall shew great signs and wonders; insomuch that, if it were possible, they shall deceive the very elect.

        Siis "jos taitais tapahtua" tai "if it were possible" !

        Eli jos olisi mahdollista, mutta Raamatun mukaan ei ole !

        Siis on kyse Jumalan valituista, enkä siis puhu nyt kaikista uskovista vanhan liiton aikaan enkä uuden liiton aikaan !

        Matt. 22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

        Siis vaikka vanhan liiton aikana, kaikki Israelin kansalaiset kuuluivat Jumalan valittuun kansaan, niin vain osa kuului Leeviläisiin, eli vain heidät oli valittu pappis palvelusta suorittamaan ja heistäkin siis vain miespuoliset !

        Samoin on uudessa liitossa vain osa uskovista miehiestä niitä, jotka Jumala ennalata on valinnut Seurakunnan palvelutehtäviin !!

        Siis nyt puhutaan apostoleista ja evankelistoista ja paimen/opettajista !

        Raamattu siis opettaa ja puhuu tästä asiasta, jota ei nykyään tajuta ollenkaan, eli kuten eivät kelvanneet siis muiden sukukuntien miehet pappis palvelusta toimittamaan, niin ei nytkään kelpaa muut kuin Jumalan valitsemat eli valitut miehet niihin tehtäviin !

        Tässä yksi Raamatunkohta joka puhuu asiasta:

        1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.
        2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
        3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
        4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
        5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
        6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
        7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,

        Siis tämä;

        5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.

        Eli Jumala on pitänyt evankeliumin Sanan puhtaana halki vuosituhansien näiden ns armon valittujen kautta, siis ei ansioista vaan armon valinnan mukaan !

        Ja näitä armon valinnan mukaan kutsuttuja ja valittuja siis ei voi eksyttää, eli Jumala on luonut heidät sellaisiksi ja Hän tietää sen, mitä tekoa he ovat ja ARMON kautta Hän heidät suojelee, jotta Totuus pysyy joka sukupolvelle !

        Siis vajavaiseen ihmiseen Jumala ei luota, eikä voi millään luottaa, Hän on näin varimstanut Totuuden säilymisen halki aikojen !

        Me ihmisinä emme itse voi sitä tietää olemmeko me niitä valittuja, edes Paavali ei sitä itse tiennyt, eli vasta lopussa, kun jo tiesi aikansa tulleen hän iloitsi vain siitä, että oli kyennyt Jumalan Armosta uskonsa säilyttämään !

        2. kirje Timoteukselle 4
        6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
        7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
        8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.

        Tämä on meidänkin tärkein tavoitteemme, eli Uskomme säilyttäminen kaikista koetuksista huolimatta, se on suurin ja tärkein henkilökohtainen päämäärämme.

        Huomaatko mikä nöyryys on näissä sanoissa, ei kerskaamista mistään, vaikka moni kerskasi aikaansaannoksistaan, mutta Paavali siis tajusi olevansa vain se tyhjä saviastia, ei muuta ! :)

        Tälläistä nöyryyttä ei nykyään näy, ikävä kyllä ! :(

        Hei!Olen samaa mieltä että nöyryyttä tarvitaan tässäkin ajassa:). Mutta olen Raamatusta ymmärtänyt että kyllä valitutkin voivat eksyä, ja juuri siksi Jeesus monessa paikassa varoitti tästä etukäteen. Ne jotka eivät usko ovat jo eksyneet, ovat jo kadotettuja. Heidän nimiään ei voida pyyhjkiä elämän kirjasta, koska sitä ei siellä ole Ilm. 3:5; 21:5. Ilmestyskirjassa sanotaan että se joka voittaa pelastuu. Pitää olla kutsuttu, valittu ja uskollinen! Paavali tiesi tuossa kuolevansa marttyyrina ja tiesi pysyvänsä Jeesuksen omana loppuun asti. mutta aiemmissa kirjeissä hän sanoi:"veljet, minä en katso sitä vielä voittaneeni" ja Gal. 1:8"vaikka ME tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille toista evankeliumia hän olkoon kirottu".
        Matt.24:3-5: Katsokaa ettei kukaan TEITÄ eksytä. Vain opetuslapset ja Jeesus olivat koolla tuossa. Matt./:21-22. Ei jokainen joka sanoo minulle Herra, Herra pelastu.. jne. Moni sanoo minulle (alkukieli:runsaslukuinen, suuri määrä, jokin joka on yleistä). Matt.25 10 neitsyttä, kaikki tosiuskovia jotka odottaa Jeesusta, mutta puolet heistä torjutaan ja se on heille yllätys. Tämä erittäin hyvä ja selventävä. kokemusperäinen opetus ja todistus aiheesta. Jouko Nieminen joka on itse ollut eksytyksessä todella syvällä, koko ajan luullen olleensa uskossa ja palvelevansa Jeesusta, vilpittömästi! Katso ja kommentoi!


        https://www.youtube.com/watch?v=7Ye6fLkiKlA


      • TotuuttaRakkaudessa

        Kaakkurun kuuppa: olen samaa mieltä Raamatun (33/38) ja sinun kanssasi (edellinenkin kommenttisi)! kuulumisiin, muistaen ruk:)


    • KaakkurinKuuppa

      Ihmettelijälle: Kiitos kun jaoit kokemuksesi! Myötätuntoni on puolellasi. Et ole ainoa jonka mieli on järkkynyt näiden harhaoppien ja henkivaltojen vaikutusten takia! Mutta Jeesus on voittaja: riipu Hänessä kiinni! Hän rakastaa sinua. Hän on uskomme alkaja ja täyttäjä.Lue psalmia 91 ja Raamattua muutenkin. Se uudistaa mielemme, kuten Raamatussa luvataankin. Jos emme tunne Sanaa, eksymme.(hanki vuoden 33-38 Raamatunkäännös, vuoden 1992 on pilattu. Siinä on käännetty tahalleen väärin keskeisiä Raamatunkohtia.Etusivulta sen jo näkee, se on Raamattu, ei Pyhä Raamattu kuten vanhempi)Rukoilen että Herramme Jeesus Kristus vapauttaisi sinut 100%seen vapauteen kaikista peloista,vapinoista ym vaikutuksista!!

      Irtisanoudu täysin kaikista puhujista ja seurakunnista joissa on menestysteologiaa ym harhaoppeja ja outoja ilmiöitä ja karta niitä, kuten varmaan teetkin. Älä mene varm.vuoksi kenenkään ihmisten käsien alle rukoiltavaksi. Kun tulit uskoon, olitko Jeesuksen ristin luona, ja pyysitkö syntejäsi anteeksi ja että hän verellänsä sinut puhdistaisi kaikista synneistä?Oletko uudestisyntynyt, tehnyt parannuksen? Onko Jeesus elämäsi Herra ja "pomo"? Haluatko seurata Häntä, maksoi se mitä maksoi?

      Kysyn, koska nykyään ihminen voi luulla tulleensa uskoon tehtyään jonkun epämääräisen ratkaisun ottaa Jeesus (tai jeesukseksi tekeytyvä henki, valhejeesus) elämäänsä jossain menestysteologisessa kokouksessa, mutta ilman golgataa, ristiä, parannusta syntielämästä, katumusta tai todellista Raamatun Sanassa ilmoitetun Jeesuksen Herrakseen ottamista. Ihmisillä voi olla valheellinen pelastuskokemus, he voivat kokea kyllä suuria tunteita, rakkautta, iloa, rauhaa ym "pelastuskokemuksen"mutta he eivät silti ole uudestisyntyneet ja vapautuneet synneistään. edesmennyt pastori David Wilkerson varoitti tästä saarnoissaan. Pelastusta ei ole ilman ristiä, Jeesuksen veren puhdistusta, syntiensä tunnustamista(Hänelle), niiden anteeksipyytämistä, katumusta ja parannusta eli mielenmuutosta jossa valitsemme totella Jumalaa ja halua linjata elämämme Sanan mukaan. Toki teemme virheitä, lankeamme ja erehdymme koska emme ole täydellisiä. Parannuksen teko on elinikäinen prosessi.

      Onhan sinulla tervehenkisten kristittyjen yhteys? Jos ei, rukoile että saisit todellisia uskonystäviä, jotka voivat tukea sinua. Voimia, siunausta ja kaikkea hyvää sinulle!

      • Ihmettelijä_

        Kiitos viestistä! Pitkään luin sitä uutta käännöstä, mutta tällä hetkellä noita vanhempia käännöksiä tai Raamattu kansalle-käännöstä. Onhan niissä eroja.

        Mulla meni tosi kauan, ennenkuin ymmärsin ristin merkityksestä juurikaan mitään. Siis olin kyllä tavallaan uskossa, mutta luin noita menestysteologisia kirjoja Raamatun sijaan. Niissähän opetetaan, ettei meidän tarvii kokea syyllisyyttä, ollaan aina puhtaita ja saatana on se, joka syyttää. En siis ymmärtänyt ollenkaan totaalista syntisyyttäni, aitoa parannuksenteon tarvetta, sovitusta ristillä jne. Se omantunnon syyttävä äänihän oli paholaisesta, eikä PyhästäHengestä ja Jumala oli kuin päätä taputteleva pappa.

        Sitten myöhemmin olikin totaalinen järkytys ymmärtää oma syntisyys ja Jumalan vakava asenne syntiä kohtaan. Tuntui kuin se oikein hyökyisi yli ja ymmärsin miten Jumalalle ei voi sepittää tekosyitä. Törmäsin myös kirjoituksiin helvetti-kokemuksista ja vasta nämä asiat saivat todellista halua kääntyä synnistä poispäin. Sitä ennen suhtauduin joihinkin synteihin aika huolettomasti ja varomattomasti, kuin niillä ei olisi väliä.

        Olen nykyään aika herkkä vaistoamaan, jos jokin ei ole kohdallaan. Välillä tuntuu, että on liiankin varovainen. Myös ylistyksestä pystyy välillä aistimaan, onko se puhdasta. Pahimmillaan ylistys on kuulostanut kuin soraäänien rienaukselta ja hekottelulta.

        Haluan todellakin irtisanoutua vääristä vaikutteista, mutta en tiedä miten sen voi tehokkaasti tehdä. Välillä tuntuu kuin olisi vieläkin jotenkin sidoksissa, niin outoja oireita kehossa ym. Ja ps, kaikesta huolimatta en ole mikään hullu, vaikka joku saattaa sellaisen käsityksen nyt saada.


      • KaakkurinKuuppa

        Hei!
        Et ole hullu, ymmärrän sinua.Olen iloinen, että olet todella uskossa ja ymmärtänyt ristin merkityksen ja synnin vakavuuden. Jeesus sovitti syntimme ja se on armoa. Pysytään lähellä Häntä ja pidetään lyhyet tilivälit. Hän on uskomme alkaja ja täyttäjä. On parempi olla aralla tunnolla Sanan edessä kuin välinpitämätön. Tässä maailmassa on raskas elää. Kaikkea emme ymmärrä ja monen ahdistuksen kautta käy tie Jumalan valtakuntaan. Mutta Jeesus auttaa kaiken läpi. Hän näkee sydämesi. Vahvistakoon hän sinua ja antakoon rauhan sydämeesi. Olet Hänelle rakas. Rukoilen että Hän johdattaa sinut täyteen vapauteen, vaikka jonkun luotettavan sielunhoitajan avulla tai Sanansa kautta, tai vaikka antaa neuvonsa unessa. Minua auttoi Pekka Reinikaisen kirja Noituuden paluu lääketieteeseen. Siinä on lopussa hyviä irtisanoutumisrukouksia. Häneltä opin myös että joka päivä kannattaa rukoilla hengellisen sota-asun pukemista efesolaiskirjeen lopusta.Pelastuksen kypärää jne. Kaikki ne symboloivat Jeesusta, eli siinä puetaan päälle Kristus. Hän on pelastuksemme, totuus, Jumalan Sana jne. Toiv tästä on jotain apua! Voimia ja siunausta.


      • PaetkaaHaureuttaNoituutt

        Mekin avioparina joka aamu pukeudumme, rukouksin Jumalan koko sota.asuun! Myös yöksi. Tottakai elämme koko Elämää, Hengen sielun ja ruumiin puolesta muuten!
        Aika on totaalisen paha, onko nyt jo ilmestyskirjan "voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas pitäen suurta vihaa, sillä se tietää että sillä on vain vähän AIKAA!?"


      • Faktahommat
        KaakkurinKuuppa kirjoitti:

        Hei!
        Et ole hullu, ymmärrän sinua.Olen iloinen, että olet todella uskossa ja ymmärtänyt ristin merkityksen ja synnin vakavuuden. Jeesus sovitti syntimme ja se on armoa. Pysytään lähellä Häntä ja pidetään lyhyet tilivälit. Hän on uskomme alkaja ja täyttäjä. On parempi olla aralla tunnolla Sanan edessä kuin välinpitämätön. Tässä maailmassa on raskas elää. Kaikkea emme ymmärrä ja monen ahdistuksen kautta käy tie Jumalan valtakuntaan. Mutta Jeesus auttaa kaiken läpi. Hän näkee sydämesi. Vahvistakoon hän sinua ja antakoon rauhan sydämeesi. Olet Hänelle rakas. Rukoilen että Hän johdattaa sinut täyteen vapauteen, vaikka jonkun luotettavan sielunhoitajan avulla tai Sanansa kautta, tai vaikka antaa neuvonsa unessa. Minua auttoi Pekka Reinikaisen kirja Noituuden paluu lääketieteeseen. Siinä on lopussa hyviä irtisanoutumisrukouksia. Häneltä opin myös että joka päivä kannattaa rukoilla hengellisen sota-asun pukemista efesolaiskirjeen lopusta.Pelastuksen kypärää jne. Kaikki ne symboloivat Jeesusta, eli siinä puetaan päälle Kristus. Hän on pelastuksemme, totuus, Jumalan Sana jne. Toiv tästä on jotain apua! Voimia ja siunausta.

        Se, että Jeesus sovittaa synnit, ei ole totta. Tehty synti pysyy tehtynä syntinä koko elämän ajan. Se ymmärrätkö hävetä ja yrittää pyytää Jumalalta sitä anteeksi, voi helpottaa oloasi ja pyrit olla toistamatta elämän aikana samaa syntiä. Se, että kuvittelisi jonkun muun kuin itsensä olevan sovitus/korvausvelvollinen omista mokistaan/synneistään/virheistään on selkärangattomuutta.


      • believe_it_or_not

        joo tää on se syvin kysymys, joka erottaa kristityn muista: uskotko että Jeesus on Vapahtaja ja sovittaa myös sinun syntisi... ja miten reagoit siihen.

        se joka katuu syntejään, kääntyy ja uskoo, saa syntinsä anteeksi Jumalan edessä. Ja se mahdollistaa ja antaa voiman ihan uudenlaiseen elämään. Ihmisten edessä ja yhteiskunnassa teoilla on seuraamuksensa. Suurinta on rauha Jumalan kanssa.


      • KaakkurinKuuppa
        Faktahommat kirjoitti:

        Se, että Jeesus sovittaa synnit, ei ole totta. Tehty synti pysyy tehtynä syntinä koko elämän ajan. Se ymmärrätkö hävetä ja yrittää pyytää Jumalalta sitä anteeksi, voi helpottaa oloasi ja pyrit olla toistamatta elämän aikana samaa syntiä. Se, että kuvittelisi jonkun muun kuin itsensä olevan sovitus/korvausvelvollinen omista mokistaan/synneistään/virheistään on selkärangattomuutta.

        Me voimme tietysti olla mitä mieltä vain, mutta Raamatun mukaan Jeesus sovitti koko maailman synnit. Vain Hän sen pystyi siihen, täysin synnittömänä Hän kelpasi kuolemaan meidän puolestamme.Tämä on evankeliumin, kristinuskon ilosanoman ydin!Me voimme saada syntimme anteeksi ja pelastua syntiemme rangaistukselta, ikuiselta kadotukselta uskomalla Jeesukseen syntiemme sovittajana, pyytämällä syntejämme anteeksi, suostumalla Hänen palvelijoikseen ja seuraamalla Häntä koko elämämme.Parannuksen tekeminen kuuluu Hänen seuraamiseensa ja jatkuu läpi elämän. Hän antaa voimaa tehdä parannusta.vajavaisina ihmisenä tarvitsemme sovitusta joka päivä, emme pysty olemaan täydellisen synnittömiä yhtä ainoaa päivää.

        Roomalaiskirje:
        5:10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;
        5:11 emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet.
        Hebrealaiskirje:
        2:17 Sentähden piti hänen(Jeesuksen) kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.


      • faktahommat

        Silloin pettää itseään, eikä kestä omien tekojensa seurauksia. Vai miten perustelet henkisen/fyysisen väkivallan, talous. yms. väärinkäytösten tekijöitä, jotka tänäpäivänä esiintyvät "pyhimyksinä" ja kutsuvat itseään kristityiksi. Minusta se on jopa Jumalan pilkkaa. Kaikki mikä on kultaa, ei kiillä. Kaikki, jotka vaeltavat eivät ole eksyksissä. Pakkanen ei yllä syviin juuriin. Vanha, joka on voimakas, ei kuihdu. Jumala ei kehoita poikaansa julmuuksiin.


    • pitkäänhellari

      Olen ollut pitkään uskossa ja en ole koskaan kokenut "hengessä kaatumista", vapisemista ja sätkimisaaltoja. En koe tarpeelliseksi huutaa, mesuta niin kuin jossain rock-konsertissa kädet ylhäällä. Ei kai se varmaan väärinkään ole jos sielussaan tempautuva joskus tempautuu palvomaan ja ylistämään Jumalaansa ja kokee ett ilo pursuaa ilona, kyynelinä, ym. Kun saa ajallisen siunauksen tai pitkäaikainen odotus päättyy, ihmismieli saattaa kokea sanoinkuvaamatonta onnea ja haltioituneisuutta, esim. kaivatun työpaikan, puhtaan diagnoosi - syöpä on selätetty, lasta pitkään toivova tulee raskaaksi... Sielun täyttää suunnaton ilo ja voi jopa tanssia ja itkeä ilosta ja olla melkein suunniltaan.
      Olen ollut minäkin näissä Selkomaan tilaisuuksissa, ym. ja ympärillä voi nähdä joidenkin olevan kuin suunniltaan. Meikäläinen ei kyllä osaa irrota hommaan mukaan ja seisoo kuin viilipytty paikoillaan ja rukoilee mielessään.

      Minua ei se toisten sielunpalo häiritse ja saattaa joskus hieman ihmetyttää, mutta mitään harhaa ei välttämättä paikalla ole tarttunut. Turha on hysteerisesti alkaa pelkäämään että se harha tarttuu tuosta noin vain.
      Kun aloin käymään 1980 luvun alussa helluntaiseurakunnassa niin kirkkouskovainen täti pelkäsi että se harha siellä tarttuu ja voin tulla jopa hänenkin kotiin mukanani. Sanoi että ennen varoitettiin astumasta samaan kirkkoveneeseen harhaoppisen kanssa, niin jottei se harha tarttuisi. Ja ei ole tarttunut ja eiköhän niintä pahempiakin kulutauteja ole liikkeellä. Ei se helluntaiherätys niitä herkimpiä epidemioita ole tartuttamaan. Se maailmallisuus ja synti tarttuu varmasti helpommin.
      Ihan samanlainen ajatus tulee tätä palstaa lukiessa. Etsikään Jeesusta Kristusta elämäänne ja pidättäytykää uskon perusasioihin: kääntymiseen Jeesuksen puoleen ja katumukseen ja luottamukseen että Hän ei varmasti perille. Ja kerrotaan pelastuksesta niille jotka eivät vielä ole sisällä Jumalan valtakunnassa.

      • karkeloiminen

        2. Sam. 6:5

        Ja Daavid ynnä koko Israelin heimo karkeloi kaikin voimin Herran edessä soittaen kaikenkaltaisilla kypressipuisilla soittimilla, kanteleilla, harpuilla, vaskirummuilla, helistimillä ja kymbaaleilla.

        2 Sam. 6:14-16, 20-23

        Pelkkä pellavakasukka yllään hän tanssi rajusti Herran edessä. Daavid ja koko Israelin heimo saattoivat Herran arkkua, ja riemu raikui ja torvet soivat.
        Kun Herran arkku oli tulossa Daavidin kaupunkiin, Saulin tytär Mikal katseli ikkunasta. Nähdessään kuningas Daavidin hyppivän ja tanssivan Herran edessä Mikal halveksi häntä mielessään.

        Mutta kun Daavid palasi tervehtimään perhettään, Saulin tytär Mikal tuli häntä vastaan ja sanoi: "Kylläpä Israelin kuningas tänään käyttäytyi arvokkaasti! Paljasti itsensä palvelijoidensa piikojen edessä niin kuin mikäkin narri!" Daavid vastasi: "En, vaan Herran edessä! Hän valitsi mieluummin minut kuin isäsi ja isäsi suvun ja määräsi minut Israelin, Herran kansan, hallitsijaksi. Herran edessä minä tahdon iloita, vaikka joutuisin alentumaan vielä tätäkin enemmän ja halventamaan itseni omissakin silmissäni. Mutta ne piiat, joista sinä puhuit, tulevat pitämään minua arvossa." Eikä Saulin tytär Mikal koko elinaikanaan saanut lasta.


      • osalliseksi

        2. Joh. 1:7-11

        7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

        8 Ottakaa vaari itsestänne, ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme aikaansaaneet, vaan että saatte täyden palkan.

        9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.

        10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;

        11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.

        ---------------

        Juud. 1:23

        toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.


      • vihollisia

        Room. 16:18

        Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.

        Fil. 3:18

        Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;


      • eksytyks

        Ef. 4:14

        ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;


      • KaakkurinKuuppa

    • vatolocot
      • KaakkurinKuuppa

        Kiitos ei näitä räppivideoita tänne!


    • Ingenjör_81
      • KaakkurinKuuppa

        Kiitos Mauno!ja kiitos Herralle että jaoit todistuksesi. haluaisin kysyä sinulta että mitä tehdä kun monet ystäväni ovat lähteneet äärikarismaattisten puhujien ja eksyttävien kokousten kuten Heidi Baker tilaisuuksiin, jopa palvelemaan niissä.varoituksista huolimatta.sydäntäni särkee,olen niin yksin.olen menettänyt ja menettämässä monia ystäviä.osa ei halua enää nähdä minua kun jaoin varoittavia youtubevideoita heille esim Bakerista ja Tiaisesta, ennen kuin homosuhde edes paljastui. osa ystävistäni varmaan haluaisi olla ystäväni,mutta en tiedä voinko, väärän hengen aistii.voinko olla tekemisissä vai en?Minulla ei enää ole juuri ystäviä. Sukuni ei ole uskossa eivätkä ole tukena vaan ovat kaksinaamaisia, haukkuvat takanapäin minua toisilleen vaikka muka rakastavat. mutta eivät auta minua kun tarvitsisin emmekä näe usein. varmaan vihaavat Jeesusta minussa, ehkä se ei ole henkilökohtaista. mutta olen järkyttävän yksin.


      • erottii

        Ap. t. 19:9

        Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa.


      • erottakaa

        1. Kor. 5:11

        Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.

        --------------

        2. Tessalonikalaiskirje 3

        1 Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niinkuin teidän keskuudessanne,

        2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.

        3 Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta.

        4 Ja me luotamme teihin Herrassa, että te sekä nyt että vasta teette, mitä me käskemme.

        5 Ja Herra ohjatkoon teidän sydämenne Jumalan rakkauteen ja Kristuksen kärsivällisyyteen.

        6 Mutta Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, vetäytymään pois jokaisesta veljestä, joka vaeltaa kurittomasti eikä sen opetuksen mukaan, jonka olette meiltä saaneet.

        7 Tiedättehän itse, kuinka meidän jälkiämme on seurattava, sillä me emme ole olleet kurittomia teidän keskuudessanne,

        8 emmekä ilmaiseksi syöneet kenenkään leipää, vaan työssä ja vaivassa me ahkeroitsimme yöt ja päivät, ettemme olisi kenellekään teistä rasitukseksi;

        9 ei niin, ettei meillä olisi siihen valtaa, vaan me tahdomme olla teille esikuvaksi, että te kulkisitte meidän jälkiämme.

        10 Sillä jo silloin, kun olimme teidän tykönänne, me sääsimme teille, että kuka ei tahdo työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä.

        11 Sillä me olemme kuulleet, että muutamat teidän keskuudessanne vaeltavat kurittomasti, eivät tee työtä, vaan puuhailevat sellaisessa, mikä ei heille kuulu.

        12 Semmoisia me käskemme ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, tekemään työtä hiljaisuudessa ja syömään omaa leipäänsä.

        13 Mutta te, veljet, älkää väsykö tekemästä sitä, mikä hyvää on.

        14 Mutta jos kuka ei tottele sitä, mitä me tässä kirjeessä olemme sanoneet, niin merkitkää hänet älkääkä seurustelko hänen kanssaan, että hän häpeäisi.

        15 Älkää kuitenkaan pitäkö häntä vihollisena, vaan neuvokaa niinkuin veljeä.

        16 Mutta itse rauhan Herra antakoon teille rauhan, aina ja kaikella tavalla. Herra olkoon kaikkien teidän kanssanne.

        17 Tervehdys minulta, Paavalilta, omakätisesti. Tämä on merkkinä jokaisessa kirjeessäni; näin minä kirjoitan.

        18 Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon kaikkien teidän kanssanne.


      • uusitaikina

        1. Kor. 5:6 ja 7

        6 Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?

        7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.


      • tehkäää

        Hes:18-24-26 ja 29-32

        24 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita jumalaton tekee-saisiko hän tehdä niin ja elää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava.

        25 Ja vielä te sanotte: 'Herran tie ei ole oikea'. Kuulkaa siis, te Israelin heimo! Minunko tieni ei olisi oikea? Eikö niin: teidän omat tienne eivät ole oikeat!

        26 Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, sentähden hänen on kuoltava; vääryytensä tähden, jota on tehnyt, hänen on kuoltava.

        ----------

        29 Mutta Israelin heimo sanoo: 'Herran tie ei ole oikea'. Minunko tieni eivät olisi oikeat, te Israelin heimo? Eikö niin: teidän omat tienne eivät ole oikeat!

        30 Niinpä minä tuomitsen teidät, te Israelin heimo, itsekunkin hänen teittensä mukaan, sanoo Herra, Herra. Kääntykää, palatkaa pois kaikista synneistänne, ja älköön syntivelka tulko teille lankeemukseksi.

        31 Heittäkää pois päältänne kaikki syntinne, joilla te olette rikkoneet, ja tehkää itsellenne uusi sydän ja uusi henki. Ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo?

        32 Sillä ei ole minulle mieleen kuolevan kuolema, sanoo Herra, Herra. Siis kääntykää, niin te saatte elää."


      • Blueberi
        KaakkurinKuuppa kirjoitti:

        Kiitos Mauno!ja kiitos Herralle että jaoit todistuksesi. haluaisin kysyä sinulta että mitä tehdä kun monet ystäväni ovat lähteneet äärikarismaattisten puhujien ja eksyttävien kokousten kuten Heidi Baker tilaisuuksiin, jopa palvelemaan niissä.varoituksista huolimatta.sydäntäni särkee,olen niin yksin.olen menettänyt ja menettämässä monia ystäviä.osa ei halua enää nähdä minua kun jaoin varoittavia youtubevideoita heille esim Bakerista ja Tiaisesta, ennen kuin homosuhde edes paljastui. osa ystävistäni varmaan haluaisi olla ystäväni,mutta en tiedä voinko, väärän hengen aistii.voinko olla tekemisissä vai en?Minulla ei enää ole juuri ystäviä. Sukuni ei ole uskossa eivätkä ole tukena vaan ovat kaksinaamaisia, haukkuvat takanapäin minua toisilleen vaikka muka rakastavat. mutta eivät auta minua kun tarvitsisin emmekä näe usein. varmaan vihaavat Jeesusta minussa, ehkä se ei ole henkilökohtaista. mutta olen järkyttävän yksin.

        Älä luovuta. Saat varmasti uusia ystäviä, jotka eivät väärien henkien perässä juokse. Kyllähän vanhat ystävääsikin voivat tulla järkiinsä. Minäkin voisin tulla ystäväksesi. Ymmärrän ahdinkoasi.


      • kuivapuu

        Jes. 56:3

        Älköön sanoko muukalainen, joka on liittynyt Herraan: "Herra erottaa minut peräti kansastansa", älköönkä kuohittu sanoko: "Minä olen kuiva puu".


      • HENGENVAARA7

        Ja minä/me! Olen tuoreesti samassa tuskassa eksyneiden rakkaitteni tähden :(
        henki jota baker/hillsong/howardbrown/herzog kaikki torontojuopuneet levittävät on Hengen vaarallinen!

        Rakastakaa heidät Takaisin Totuuden tTielle, älkäämme syyllistäkö eksyneitä rikki (kuten saatana tekisi)!


      • KaakkurinKuuppa
        Blueberi kirjoitti:

        Älä luovuta. Saat varmasti uusia ystäviä, jotka eivät väärien henkien perässä juokse. Kyllähän vanhat ystävääsikin voivat tulla järkiinsä. Minäkin voisin tulla ystäväksesi. Ymmärrän ahdinkoasi.

        Tervetuloa ystäväkseni:). Jos voit, laita mailiosoitteesi?


      • Ihmettelijä_
        KaakkurinKuuppa kirjoitti:

        Kiitos Mauno!ja kiitos Herralle että jaoit todistuksesi. haluaisin kysyä sinulta että mitä tehdä kun monet ystäväni ovat lähteneet äärikarismaattisten puhujien ja eksyttävien kokousten kuten Heidi Baker tilaisuuksiin, jopa palvelemaan niissä.varoituksista huolimatta.sydäntäni särkee,olen niin yksin.olen menettänyt ja menettämässä monia ystäviä.osa ei halua enää nähdä minua kun jaoin varoittavia youtubevideoita heille esim Bakerista ja Tiaisesta, ennen kuin homosuhde edes paljastui. osa ystävistäni varmaan haluaisi olla ystäväni,mutta en tiedä voinko, väärän hengen aistii.voinko olla tekemisissä vai en?Minulla ei enää ole juuri ystäviä. Sukuni ei ole uskossa eivätkä ole tukena vaan ovat kaksinaamaisia, haukkuvat takanapäin minua toisilleen vaikka muka rakastavat. mutta eivät auta minua kun tarvitsisin emmekä näe usein. varmaan vihaavat Jeesusta minussa, ehkä se ei ole henkilökohtaista. mutta olen järkyttävän yksin.

        Mä oon onnistunut löytämään muutamia tervehenkisiä ystäviä, mutta tuttu tunne tuo yksinäisyys. Mullakin läheisiä, jotka puolustelevat tunnettuja puhujia eivätkä ota epäilyksiä kuuleviin korviinsa. Oikein tukkivat korvansa mitään kuulemasta. Ei ole helppoa olla kapean tien kulkija.


    • mockinbirdd
      • KaakkurinKuuppa

        Tää ketju on tarkoitettu omien kokemusten jakamiseen koskien eksytyksessä olemista. Please ei näitä räppivideoita!!


    • lukekaaa

      HELLUNTAILAISEN, KARISMAATTISEN, WIMBERILÄISEN JA TORONTON LIIKKEEN ELI 1900-LUVUN NELJÄN AALLON ARVIOINTIA.'

      Olavi Peltola (30.04.1995).

      http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Neljaaaltoa.htm

      Kun sain Artturi Kukkulan viettelemänä henkikasteen ja aloin puhua kielillä, koin ihmeellisen vapauttavan tunteen. Olin todella iloinen ikäänkuin vuosien taakat olisivat kirvonneet harteiltani. Olinhan etsinyt Pyhä hengen täyteyttä, toista siunausta, joka oli ollut Finneyn ja Moodyn valtavan vaikutuksen syy. Nyt sain sen vihdoinkin otettua omilla käsilläni toisen auttamana.
      Ekstaattinen kokemisen tapa ja voima on useimmissa ihmisissä piilevänä. Oikein käsiteltynä tämä piilevä ja luonnollinen ihmisen kyky kokea elämää saadaan kutsuttua esiin.


      Kielilläpuhuminen on nyt osoittautunut tämän ekstaattisen kokemuksen esiintuojana kaikkein tehokkaimmaksi. Jostakin syystä useimpien ihmisten on suhteellisen helppo oppia puhumaan kielillä. Monien alttius kielilläpuhumisen ekstaattiseen kokemukseen kuorrutetaan sanoilla: Jumalan armolahja, Pyhän Hengen armolahja, taivaallinen kieli, jolla seurustelet Jumalan kanssa. Sille siis annetaan mitä hienoimpia nimityksiä, jotka saat uskoa todeksi ja silloin olet todella omasta mielestäsi suorassa ja välittömässä yhteydessä ekstaattisuusjumalan kanssa.


      Pyhä Henki onkin heillä ja heille ekstaattinen kokemus. Itse hankin tämän kokemus- pyhänhengen Artturi Kukkulan kanssa kahden kesken ollessani NMKY:n rukouskammiossa helluntain tienoissa 1951.


      Se rakkaus Jeesukseen, joka syntyy ihmisessä ekstaattisen kokemuksen avulla on keinotekoista ja valheellista. Saman ekstaasin avulla syntynyt halua lukea Raamattua ja rukoilla ja voittaa sieluja Kristukselle on pettävää. Se on hurmoksellista intoa, joka näyttää suuntautuvan oikeaan asiaan, mutta sen motiivi, sen perusta, sen liikkeellepaneva voima on väärä - se on kiihotus, kiihko, hurmahenkisyys. Se on ihmisen omien sielunkykyjen vapautumisen tuomaa voimaa.

      ---------

      lukekaa loput linkistä!

      • sielullisia

        Juud. 1:19

        Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.


      • pihonsivulta

        Taisto Mäen näky v.1994

        Julkaistu Kipinä-lehdessä 4/1994
        NÄKY

        Tilanteet kansojen keskellä Jumalan armosta näin visuaalisen näyn, joka sisälsi myös profeetallisia sanomia.

        Sanomia, jotka koskettavat niin uskovaisia, kuin myös kaikkia muitakin ihmisiä. Jumalalla on paljon sanottavaa tämän päivän ihmisille.

        Eteeni ilmestyi alue, jossa näkyi Eurooppaa ja vähän Aasiaa sekä Afrikkaa. Aina Pohjoismaista näkyen itään, pohjoista Venäjää, sieltä mennen Lähi-Idän läheltä Pohjois-Afrikkaan päättyen Marokon pohjoisosaan lännessä.
        Se oli kuin kartta väreissä ja hyvin luonnollisen näköinen.

        Katsellessani tuota huomasin, että siinä tapahtui liikehdintää. Liikehdintä oli kuin meren aallot, jotka menivät ylös ja alas. Se oli kuin myrsky. Ymmärsin, että Euroopan yllä oli sekaannuksen verho, joka aiheutti levottomuutta.

        Ei ole täysin selvää, mitä oli tapahtunut, mutta jokin tapahtuma oli tuon saanut aikaan niin, että väkivallan aallot levisivät ja voimistuivat.

        Tämä levisi myös Pohjoismaihin. Norja, Ruotsi ja Suomi olivat kohta myrskyn keskellä. Kotimaani Suomi Kuulin kuin äänen, joka kehotti "Huomioi tämä" tai niin kuin Raamatussa sanotaan "Katso". Tämän näkemäni alueen ylle ilmestyi käsi, joka piti suurennuslasin kaltaista lasia. Katseeni kiinnitettiin tuon kautta Suomeen, maahan, joka on kotimaani. Yllättäen huomasin olevani suomalaisten ihmisten keskellä, ja näin perheiden sisälle. Ihmiset olivat pelon vallassa.

        Näin kuinka ihmiset itkivät pelosta ja voimattomuudestaan. Jotkut suunnittelivat koko maanosasta karkuun lähtöä.

        Tilanteet olivat käyneet käsittämättömiksi ihmisten silmissä. Tunsin itsenikin tässä tilassa pelokkaaksi ja kyselin: mitä tämä on ja miksi?

        Jumalalla oli tähän loppujen lopuksi yksinkertainen vastaus: - Penseys. Kansakunta on penseä. Välinpitämätön ja penseä.

        Niskoittelu Hänen (Jumalan) edessä. Ulkokultaisuus, pintakristillisyys, tekopyhyys, joka on vallannut hyvin pitkälle uskovat kristityt.

        Kristillisiin seurakuntiin on pesiytynyt paksu pöly, jonka on aiheuttanut kuivuus hengellisessä mielessä. Kaikki kaavamaisuus ja kuollut kristillisyys on estänyt Jumalan Pyhän Hengen ilmestymistä ja leviämistä.

        Herra haluaa olla SUURI keskellämme.

        Ei kukaan ihminen, vaan vain Jeesus Kristus Pyhän Henkensä kautta.

        Näin sanoo Herra! - Minä haluan puhdistaa seurakunnan, kaikki. Voi teitä, joidenka silmät ovat sokeat tuon pölyn tähden! Minä joudun särkemään teidät, sanoo Herra! Särkemään, että te näkisitte totuuden ja tekisitte parannuksen.
        Sillä minä olen totuus!

        Vapautus ja apu ei tule idästä, lännestä, pohjoisesta tai etelästä, vaan korkeudesta levitettyjen käsien kautta! Sanoo Herra.

        Minä haluan omani itselleni. Keitä te olette, jotka käytätte nimeäni; mutta olette lihoneet kuin siat maallisella omaisuudella. Te, jotka käytätte hyväksi puhtaita palvelijoita ja rakennatte itsellenne epäjumalan omaisuudella. Paljon on epäjumalia tullut teille.

        Missä on rakkauteni? sanoo Herra. Te ette ole auttaneet särjettyjä!
        Te ette ole auttaneet köyhiä ja vähäisiä! Te ette ole antaneet omastanne minun tahtoni mukaan!

        Sanoo Herra! Katso, keskellänne on niitä, jotka apua tarvitsevat. Tehkää parannus ja minä teen kaiken uudeksi.

        Mutta jos ette, niin minä itken teitä!

        Jumalan armo - Pyhän Hengen tuli

        Katseeni "nostettiin" tämän jälkeen koko Suomen ylle. Muita maita en nähnyt, en edes Venäjää tai Ruotsia. Yhtäkkiä Suomessa alkoi ilmestyä pieniä tulen liekkejä. Nämä liekit lisääntyivät ja levisivät, kunnes niistä muodostui suuri roihu, joka peitti lähes koko Suomen. Tuo tuli ei ollut tuhoja tekevää, vaan se oli VALTAVA PYHÄN HENGEN TULI.

        - Tulee aika, jolloin kansa kääntyy Jumalan puoleen. Kaiken sekaannuksen, pelon ja myrskyn keskellä alkaa Pyhän Hengen tuli palaa suurella väkevyydellä ja rakkaudella! Vanha, mutta voimallinen aika tulee, jolloin minä (siis Herra)
        osoitan väkevän voimani, että vain minä olen ainoa Herra. Tämä on rakkauteni ja armoni osoitus.

        Armo armon aikakauden viimeisillä hetkillä. Amen.

        Tämä oli näky, jonka näin ja sain. Ja muista, että vain Jeesus Kristus on ainoa Herra ja Hänellä on kaikki vastaus meille kaikille.

        Jumalan armosta

        Tapani Mäki


    • kirottuu

      2. Kor. 11:14

      Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

      Kol. 2:8

      Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.

      2. Kor. 11:3ja 4

      3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.

      4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.

      ----------------------

      Gal. 1:8

      Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

      Gal. 1:9

      Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

      • VAROKAAvääräähenkeä

        Amen. Huomio, 'joka kääntää korvansa tottelemasta Opetusta (Laki), sen rukouskin on Minulle KAUHISTUS'. Niin sanoo Herra Jeesus eli Sana.

        Herralle on KAUHISTUS monien ns uskovien ylistys ja rummuttelu..
        Älkää pettäkö itseänne ja muita, suistuen lopulta kadotuksen kuiluun josta EI ENÄÄ PALUUTA!


    • UudistunutOnneksi

      Meinasin minäkin eksyä, Nokia Missionin pauloihin. Koin siellä aina ahdistusta. Ihmettelin, miksi minulla on niin paha olo, vaikka muut näyttivät olleen nirvanassa!
      Etenkin ylistysmusiikin aikana, toivoin aina, että kumpa tämä ylistys loppuisi pian! Koin sen suoranaisena henkisenä kidutuksena!
      Aikani kipuilin. Kiitos Jumalalle! Jumala osoitti henkeeni, ettei se ollut hänestä. En voi muuta kuin olla kiitollinen. En kulkenut NM:ssä onneksi säännöllisesti, sillä jokin aina pidätteli sinne lähtöä. Kiitos, se oli Jumalan Pyhä henki, joka varoitteli jo aivan alkumetreillä!

    • Usko.Toivonen

      Minäkin olin vihollisen eksytyksessä 50-vuotiaaksi saakka.

      Sitten sain kuulla Jumalan Sanaa Patmoksen toimittaman radio-ohjelman kautta.
      Se Jumalan Sana tuli ns. kohti ja aloin tutkimaan Jumalan Sanaa ja Raamatun lehdiltä löytyi maailman Vapahtaja, Herra, Jeesus Kristus.

      15. Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, ( 1. Tim. 1. )

      36. Ja nähdessään kansanjoukot hänen tuli heitä sääli, kun he olivat nääntyneet ja hyljätyt niinkuin lampaat, joilla ei ole paimenta.
      37. Silloin hän sanoi opetuslapsillensa: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän.
      38. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa."
      ( Matt. 9. )

      • VapahdetutPäässeePerille

        Amen! Kiitos teille, uudistunut ja usko! Jos lähellä on exyneitä, RUKOILLAAN HEILLE PALUUKUTSUA! (Jaak.5:19-20 Rk38)


    • Keefu

      Samantyyppiset kokemukset noista jutuista jo 90-luvun lopulta. Tuolloin Herra antoi henkien erottamisen armolahjan, minkä jälkeen näin ja koin, että tuo "herätys" (Torontolaisuus ja sen johdannaiset) oli vihollisesta. Itse vältyin onneksi joutumasta "juovuksiin", Herra varjeli, mutta koin nuo ilmiöt aina ahdistavina ja pelottavina. Kun sitten sain henkien erottamisen lahjan, näin ja koin selvästi, että ne olivat pimeyden tekoa.

      • VAROKAAvääräähenkeä

        Antaakohan Herra sinulle vielä totisen Pasuunan, varoittaaksesi muita? Kiitos Hänelle Pelastavasta armolahjastasi, muistathan olla kuuliainen Yljällesi;)


      • KaakkurinKuuppa

        Aamen, varoittajia tarvitaan! Juha Norolammestakin tuli tällainen varoittava "pasuuna". Tässä on hänen omakohtainen kokemuksensa, miten vilpittömänä uskovana joutui äärikarismaattiseen eksytykseen ja miten selvisi sieltä ristin luo, suosittelen!! Hän varoitti youtube kanavallaan Patrick Tiaisen harhaopetuksista myös, ennen lankeemuksen paljastumista:

        https://www.youtube.com/watch?v=wnV3O_8KWDE


      • Ryhix
        KaakkurinKuuppa kirjoitti:

        Aamen, varoittajia tarvitaan! Juha Norolammestakin tuli tällainen varoittava "pasuuna". Tässä on hänen omakohtainen kokemuksensa, miten vilpittömänä uskovana joutui äärikarismaattiseen eksytykseen ja miten selvisi sieltä ristin luo, suosittelen!! Hän varoitti youtube kanavallaan Patrick Tiaisen harhaopetuksista myös, ennen lankeemuksen paljastumista:

        https://www.youtube.com/watch?v=wnV3O_8KWDE

        Norolammella on juutuubis muutakin hyvää settiä.


    • pihonsivulta

      Jouko Niemisen Näky Kokkolan kirkossa

      Vuonna.1981

      Istun etupenkillä. Olen käyttänyt puheenvuoron Sanan ja rukouksen illassa ja katselen alttarille päin. Samassa tapahtuu jotakin – minut siirretään näyssä jonnekin alttarin taakse, josta näen koko kirkkokansan edestä päin. Kirkko on täynnä ihmisiä, eletäänhän vielä herätyksen aikaa.

      Keskikäytävällä jonottaa valtava ihmisjono kaksi rinnan, satoja ihmisiä, pääsyä rukoiltavaksi. Kuljen hiljaa eteenpäin ja katseeni kiintyy alttarin vasemmalla puolella, (saarnatuolin puolella) toimivaan rukousryhmän. Veljet rukoilevat kädet kohotettuina apua tarvitsevien tai Hengen kosketusta kaipaavien puolesta.

      Mutta jään ihmetellen katsomaan, kun veljien pannessa kätensä ihmisten päälle, käsien yläpuolella oleva ilma alkaa pyöriä ja kieppua, ja näen kolmen erivärisen ilmavirtauksen ikään kuin taistelevan keskenään tilasta päästä "mukaan siunaukseen".

      Yksi virtaus on väriltään musta, toinen harmaa ja kolmas valkoinen.

      Ne sekoittuvat toisiinsa miten vain eri ihmisten kohdilla. Jostakin syystä minulle on selvää siinä, että valkoinen on Jumalasta, harmaa on sielullista, ja musta on perkeleestä.

      Kuljen hiljaa eteenpäin ja ihmettelen. Äkkiä vierelläni on ääni (enkeli), joka kysyy: "Miksi ihmettelet? Katsohan tuota toista rukousjonoa". Silloin huomaan, että myös oikealla puolella on "rukousjono". Tosin … en näe mitään jonoa.

      Mutta alttarin reunalla on jokin hahmo, joka on kumartunut hyvin alas. Hän on valkoisissa vaatteissa ja polvillaan pää käsien varassa ,niin kuin Jeesus Getsemanen ahdistuksissa.

      Kuljen hämmästyneenä eteenpäin hahmon vierelle ja kurkistan. Siinä on Jeesus. Hän on murheellinen. Ihmettelen ??? En ymmärrä mitään.

      Silloin enkeli sanoo: "Älä ihmettele. Sinä näet tuon toisen jonon, jossa on paljon ihmisiä. Siinä kutsuttiin ihmisiä kokemaan siunauksia… Mutta tässä toisessa jonossa – jossa ei ole ketään – KUTSUTTIIN IHMISIÄ SEURAAMAAN JEESUSTA RISTIN TIELLE."

      Näky päättyy.

    • pihonsivulta

      Renata Gogola-Tolvasen uni 16.7.2015

      Näin joitakin pahannäköisiä olioita, jotka olivat menneet viljapeltoon. Vilja oli vielä vihreä ja oliot tallasivat sitä kulkiessaan eteenpäin. Niiden perässä meni joitakin eläimiä, käärmeitä ja niiden perässä aika isoja kaloja. Kaikki ne tallasivat sitä peltoa samalla tavalla.

      Ja sitten toisen unen pätkä.

      Näin yhden rakennuksen katolla Jeesuksen näköisen henkilön. Kävelin häntä kohti. Hänen ympärillään oli joitakin muita, mutta en kiinnittänyt heihin mitään huomiota, vaan katsoin ainoastaan Jeesukseen. Kun tulin lähelle, hän avasi kätensä sivuille ja valkoinen viitta aukesi ja sen alta paljastui musta puku. Huudahdin: "Sinä et ole Jeesus!" ja läksin pakoon. "Olen", se vastasi ja yritti ottaa minut kiinni. Huomasin silloin, että sen ympärillä oli valtavasti demoneja, ja ne kaikki läksivät minun perääni.

      Koen, että Herra puhuu voimakkaista eksytyksistä. Molemmat unet tarkoittavat samaa aihetta eli eksytystä. Tulivat sanat Matt 24:24: "...jos mahdollista valitutkin eksyvät". Kalat ovat kristittyjen vertauskuva.

      Isot kalat ovat pitkään uskossa olleet, jopa seurakuntien johtajat, vanhimmisto ja opettajat tallaamassa Jumalan viljapeltoa, sillä he eivät pysty erottamaan oikeaa väärästä epäpuhtaan sydämen takia.

      Maailman menot ja elatuksen huolet ovat sokaisseet heidät eivätkä he enää turvaudu Jumalaan eivätkä pidä lyhyitä tilivälejä Jumalan kanssa.

      Toisessa unessa vihollinen matkii niin petollisesti Jeesusta, että jopa valitutkin voivat eksyä. Tullessani hänen lähelleen hän paljastui. Ääni ei ollut Jeesuksen ja käsissä ei ollut haavoja. Mustat vaatteet valkean viitan alla saivat minut säpsähtämään ja silloin huomasin ne erot Jeesukseen. Muistan, että lähestyin häntä epäillen, vaikka toisaalta kaipasin Jeesuksen syliin.

      Henkeni ei tuntenut sen olevan sama Jeesus ja lopulta mikään ei enää muistuttanut Jeesusta, kun olin tarpeeksi lähellä häntä.

      Koen noiden unien olevan varoituksia tälle pimenevälle ajalle, ennen Herran Jeesuksen tuloa.

    • pihonsivulta

      Liisa Nuutisen 17.1.2016 näkemä näky

      Näin 17.1.16 tällaisen näyn:

      Näin näyn purppuranpunaisesta viljapellosta. Jotkut tähkät siellä täällä olivat vaaleansinisiä. Ne alkoivat kasvaa hurjaa vauhtia. Niistä tuli jonkinlaisia maissintapaisia hirviömäisiä "monsterikasveja," jotka kasvoivat ja kasvoivat, kunnes täyttivät koko pellon.

      Lopulta nuo hirviökasvit peittivät pellon kuin tiheä metsä. Silloin maasta alkoi kasvaa jättikokoisia, kiemurtelevia lonkeroita, kuin jättiläismustekalan lonkeroita, jotka heiluivat ja huojuivat puolelta toiselle. Siinä vaiheessa kaikille oli selvää, että tämä herätys ei ole Jumalasta.

      Selitys: Koin näyn varoittavan tulevasta väärästä herätyksestä, joka on jo alkanut.

      Olen aikaisemminkin kokenut varoitusta samasta aiheesta, nyt sain aiheesta ajankohtaisuutensa vuoksi vahvistusta ja muistutusta.

      Purppuraväri symboloi noituutta. Väärässä herätyksessä parantumiset tapahtuvat evankelistan sielunvoimilla aikaansaatuina, tavallaan pakotettuina, ei Jumalan käteen jätettyinä, tai väärän herätyksen henkivallan eli demonien aikaansaamina.

      Myös rahan antamiseen manipuloiminen on eräänlaista noituutta. Opetus siitä, että "kun kylvätte meihin (eli annatte meille rahaa), Jumala tekee teistä rikkaita”, on eräänlaista noituutta.

      Vaaleansiniset tähkät ovat rikkaviljaa, parannusta tekemättömiä kristittyjä, jotka demonisoituvat väärän herätyksen henkivalloista. Nämä sitten kasvavat ihmeissä, merkeissä ja tunnusteoissa, kunnes väärän herätyksen henkivalta tulee avoimesti esiin sellaisella tavalla, että kaikki ymmärtävät, ettei tämä ole Jumalasta.

      Koen hengessä varoitusta, että tämä väärä herätys tulee jossain vaiheessa vielä leviämään kaikkiin seurakuntiin. Raamattukin varoittaa, että tuomio alkaa Herran huoneesta. Avaimena selviytymiseen on todellinen parannuksenteko. Silloin Jumala varjelee joutumasta eksytykseen.

    • pihonsivulta

      12.3.2012

      Liisa Nuutisen näky

      Varoitus Jumalan kansalle

      Näin näyssä leijonan, joka istui jyrkänteellä katsoen tasangolle. Ihmiset palvoivat sitä Juudan leijonana, vaikka se oli musta. Se näytti oikealta Juudan leijonalta, muttei ollut. Se koostui tuhansista mustista pisteistä, jotka olivat koko ajan liikkeessä. Ne saivat leijonan muuttamaan muotoaan, välillä se oli leopardi, välillä karhu.

      Kohta leijonan muoto hajosi näiden mustien pisteiden lähtiessä lentämään kaikkialle. Ne olivat demoneita. Ilma oli sakeanaan niitä. Ne kasvoivat näyttäen inhottavilta linnuilta ja lepakoilta. Ne hyökkäsivät kaikkien tasangolla olevien ihmisten kimppuun. Toisiin ne menivät sisälle riivaten ja raastaen heitä. Ne, joihin demonit olivat menneet, sairastuivat vakavasti, toiset kokivat suuria tuskia ja jotkut kuolivat tähän koettelemukseen.

      ”Peto, jonka näin, muistutti leopardia, mutta sillä oli jalat kuin karhulla ja sen kita oli kuin leijonan kita. Lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.”(Ilm.13:2)

      Jumala puhui minulle tästä aiheesta myös Sanansa kautta. Se, mitä olen nähnyt ja josta Jumala antoi minulle tehtävän varoittaa seurakuntaa, kauhistuttaa minua.

      Jumala rankaisee langennutta seurakuntaa

      Jumala on rankaiseva seurakuntaa sen luopumuksen tähden, jota sen keskuudessa esiintyy.

      Monet eivät tee parannusta, vaan elävät synnissä kuin maailman ihmiset.

      Herra näytti minulle, että rangaistuksena syntielämästä Jumala lähettää seurakuntiin rajun eksytyksen, valeherätyksen. Se tulee kaikkiin seurakuntiin, joissa ihmiset eivät tee parannusta ja seuraavat vääriä oppeja.

      On tullut tuomion aika, ja tuomio alkaa Jumalan huoneesta. Mutta jos se alkaa meistä, mikä onkaan niiden loppu, jotka eivät taivu uskomaan Jumalan evankeliumia? Jos hurskas pelastuu vaivoin, miten käykään jumalattoman ja syntisen!(1.Piet.4:17-18)

      Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.(2.Tess.2:11-12)

      Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?(Luuk.18:8)

      Ei Jeesus ollut huolissaan siitä, olisiko Hänen paluunsa aikaan enää uskovia maan päällä, hän oli huolissaan omiensa uskon tilasta!

      Miksi valeherätys tulee

      Valeherätys, joka on Jumalan läsnäolon kirkkaudeksi naamioitunut demoniparvi, tulee joihinkin seurakuntiin. Asettuakseen ihmisiin tai paikkoihin demonit tarvitsevat synnin kautta tulevan oikeutuksen. Näitä synnin portteja demoneille seurakuntiin ovat uskovien syntielämä ja saarnattavat väärät opit. Näitä ovat mm. väärä vanhurskausoppi, menestysteologia ja hengessä juopuminen sekä se, ettei parannuksenteosta, synnistä ja helvetistä saarnata.

      Väärä vanhurskaus

      ”Me olemme jo täydellisiä Kristuksessa. Jeesuksen vanhurskaus riittää meille”, julistaa tämä oppi, eikä vaadi parannuksentekoa. Se antaa luvan elää synnissä, sillä ”kaiken saamme anteeksi Jeesuksen sovitustyön kautta.”

      Jeesus kuitenkin julisti meille: ”Tehkää parannus ja kääntykää pahoilta teiltänne!”

      "Sano nyt Juudan ja Jerusalemin asukkaille: Näin sanoo Herra: Minulla on suunnitelma teitä vastaan, minä valmistan teille onnettomuutta. Kääntykää siis kaikki pahoilta teiltänne, tehkää hyvää ja eläkää oikein!(Jer.18:11)

      "Sardeksen seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo hän, jolla on Jumalan seitsemän henkeä ja seitsemän tähteä: "Minä tiedän sinun tekosi. Sinä olet elävien kirjoissa, mutta sinä olet kuollut.

      Herää ja vahvista sitä, mikä vielä on jäljellä, sitä, mikä jo oli kuolemaisillaan. Olen havainnut, että tekosi eivät täytä minun Jumalani vaatimusta.

      Muista, kuinka kuulit sanan ja otit sen vastaan, tarkkaa sitä ja tee parannus. Ellet ole hereillä, minä tulen kuin varas, yllätän sinut hetkellä, jota et aavista.

      "Muutamia sinulla sentään on Sardeksessa, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan. He saavat käyskennellä minun seurassani valkeissa vaatteissa; he ovat sen arvoisia.

      Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.(Ilm.3:1-5)

      Jae paljastaa, että on seurakuntia, joiden teot eivät täytä Jumalan vaatimusta. He elävät synnissä eivätkä tee, mitä Jumala vaatii. Kuitenkin näissäkin seurakunnissa on niitä, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan, eli elä synnissä. Vain he saavat käyskennellä Taivaassa Herran seurassa. Herra varoittaa, että ainoastaan niiden, jotka voittavat, nimiä ei pyyhitä elämän kirjasta! On siis uskovia, joiden nimet pyyhitään elämän kirjasta!

      Raamattu varoittaa, että pelastus voidaan menettää. Jos pelastuksen vastaanottamisen jälkeen jatkaa tietoista synnintekoa, uskovakin joutuu kadotukseen!

      • pihonsivulta

        Minä pyyhin kirjastani kaikkien niiden nimet, jotka tekevät syntiä minua vastaan.(2.Moos.32:33)

        Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.(Hepr.10:26-27)

        Jos vanhurskas tekee syntiä, ei hänen vanhurskautensa silloin pelasta häntä. Ja jos jumalaton luopuu jumalattomuudestaan, ei hänen jumalaton elämänsä vie häntä tuhoon. Vanhurskas taas ei syntiä tehdessään enää voi turvata vanhurskauteensa.(Hes.33:12)

        "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

        "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'

        Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'

        Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        (Luuk.13:23-27)

        Menestysteologia

        ”Jumala tekee sinut rikkaaksi, kun kylvät tämän opettajan tai seurakunnan työhön. Mitä uhraat Jumalalle, Jumala antaa satakertaisesti takaisin” sanoo tämä oppi.

        ”Olemme Jumalan lapsia ja Jumalan perintöosa kuuluu meille! Meillä on oikeus vaatia osamme Isän perinnöstä!”

        Kuka vaatikaan oman osuutensa isänsä perinnöstä? Tuhlaajapoika! Ja saatuaan osansa perinnöstä hän ajautui hyvin kauas isästään.

        Jumala on luvannut antaa meille kaiken, mitä tarvitsemme. Raamattu ei lupaa, että Jumala tekisi meistä rikkaita. Jeesus sanoi, että rikkaiden on hyvin vaikeaa päästä Taivasten valtakuntaan.

        Karttakaa tarkoin kaikenlaista ahneutta. Ei kukaan voi rakentaa elämäänsä omaisuuden varaan, vaikka sitä olisi kuinka paljon tahansa.(Luuk.12:15)

        "Totisesti: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan. Minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."(Matt.19:23-24)

        Yksikään palvelija ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän on liittynyt toiseen, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.(Luuk.16:13)

        Ne, jotka tahtovat rikastua, joutuvat kiusaukseen ja lankeavat ansaan, monenlaisten järjettömien ja
        vahingollisten halujen valtaan, jotka syöksevät ihmiset tuhoon ja perikatoon.

        Rahanhimo on kaiken pahan alkujuuri. Rahaa havitellessaan monet ovat eksyneet pois uskosta ja tuottaneet itselleen monenlaista kärsimystä.(1.Tim. 6:9-10)

        Kylvö ohdakkeisiin tarkoittaa ihmistä, joka kuulee sanan mutta jossa sana ei tuota satoa, koska tämän maailman huolet ja rikkauden viettelys tukahduttavat sen.(Matt.13:22)

        Haudatkaa siis se, mikä teissä on maallista: siveettömyys, saastaisuus, intohimot, pahat halut ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta. Niiden vuoksi Jumalan viha kohtaa tottelemattomia ihmisiä. (Kol.3:5-6)

        Hengessä juopottelu

        ”Jumala haluaa juottaa meidät Pyhän Hengen viinillä juovuksiin ja pitää meille juhlat.”

        Tässä liikkeessä opetetaan pyytämään Herralta Pyhän Hengen viiniä, joka juovuttaa.

        Olen nähnyt ihmisten ”juopuessaan hengestä” kaatuvan niin, että heihin sattuu, tai kaatuvan muiden päälle satuttaen heitä. Ystäväni kertoi minulle, kuinka lattiaan kaaduttuaan jokin henki kouristi häntä niin, että hänen päänsä hakkasi lattiaan kipeästi. Olen nähnyt, kuinka hengestä juopuneita ihmisiä täytyy pitää kiinni, kun nämä hoippuessaan kuin näkymättömän voiman ohjaamina ovat koko ajan kaatumassa muiden päälle. Pyhä Henki ei toimi näin. Pyhä Henki ei aiheuta kipua ja vaaratilanteita!

        Olen myös nähnyt, kuinka hengen voimasta kaatuneet ihmiset kiemurtelevat maassa kuin käärmeet ja sähisevät!
        Jotkut nauraa käkättävät rumasti ja tuo nauru kuulostaa aivan pirujen räkätykseltä.

        "Kaikki, joita sydämeni kauhistuu, sinä kutsuit tänne kuin juhlaan. Herran vihan päivänä ei ollut pelastunutta, kukaan ei päässyt pakoon. Voi lapsiani, jotka synnytin ja kasvatin! Vihollinen teki heistä lopun."(Val.2:22)

        Tulkoon heidän pitopöytänsä heille ansaksi ja satimeksi, kompastukoot he siihen ja saakoot rangaistuksensa.
        (Room.11:9)

        Kun he ovat hurjimmillaan, minä järjestän heille pidot, juotan heidät juovuksiin, niin että he ratkeavat hillittömään riemuun. Sitten he vaipuvat uneen, josta eivät koskaan herää, sanoo Herra..(Jer.51:39)

        Kaiken loppu on lähellä. Olkaa siis ymmärtäväiset ja raittiit voidaksenne rukoilla.(1.Piet.4:7)

        Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne.(Ef.5:18)

        Pitäkää varanne, etteivät juopottelu ja päihtymys tai jokapäiväisen elämän huolet turruta teitä, niin että se päivä yllättää teidät niin kuin ansa. Sitä päivää ei vältä yksikään, joka maan päällä elää.(Luuk.21:34-35)


      • pihonsivulta

        Kuka voivottaa, kuka vaikertaa? Kuka rettelöi, kuka haastaa riitaa? Kuka hankkii kolhuja syyttä suotta? Kuka katsoo harottavin silmin?

        Se, joka viipyy viinin ääressä, se, joka etsii maustejuomaa.

        Älä katsele viinin hehkuvaa punaa, älä katso sen välkettä maljassa. Helposti se valahtaa kurkusta alas, mutta perästäpäin se puree kuin käärme, iskee myrkkyhampaillaan kuin kyy. Silmäsi näkevät outoja, puheesi ovat hullun houreita. Olet kuin aalloilla keskellä merta, kuin maston nenässä mainingeilla. "Minut piestiin, mutta en tuntenut mitään, minut hakattiin, mutta en tiennyt mitään. Milloin pääni selviää? Pitäisi päästä hakemaan lisää."(Snl.23:29-35)

        Jae kuvaa suoraan kokemuksiani eräässä seurakunnassa. Monet todella kolhivat itseään, olivat riitaisia, käyttäytyivät ja näyttivät samalta kuin oikeasti juopuneet.

        Vaikka kokouksissa oli hauskaa, aina jälkeenpäin minulla oli pitkään paha olo. Uskon sen johtuvan siitä, että valeherätyksen demonit todellakin purevat perästäpäin kuin kyy. Olin myös fyysisesti niin kipeä näiden kokousten
        jälkeen, että monille valittelin oloni olevan kuin minut olisi pesäpallomailalla hakattu! Uskon, että demonit olivat todellakin minut piesseet tietämättäni.

        Ketkä joutuvat eksytykseen?

        Tähän eksytykseen hukkuvat ne, jotka eivät todella seuraa Jeesusta. Jeesuksen oikeaan seuraamiseen kuuluu jatkuva parannuksenteko, itselleen kuoleminen, täydellinen kuuliaisuus Jumalalle ja Sanalle.

        Jos etsit Jumalan tarjoamaa rikastumista, hauskanpitoa ja siunauksia, eksyt. Jos etsit itsellesi lisää voitelua, kykyä tehdä ihmeitä päästäksesi esille, eksyt. Jos etsit jotain muuta kuin Herraa itseään, eksyt.

        Miten välttää eksytys?

        Etsi vain Herraa itseään! Silloin Jumala suojelee sinut, avaa silmäsi näkemään ja tarvittaessa ohjaa pois vaarallisista seurakunnista.

        Ole nopea katumaan. Tarkkaile rehellisesti itseäsi. Aina, kun sinussa nousee negatiivisia tunteita tai ajatuksia, pyydä niitä Herralta anteeksi ja pyydä Jeesusta poistamaan nämä pahat taipumuksesi! Esim. kun huomaat, että ylpeys sinussa nostaa päätään tai vihastut, pyydä Jeesusta puhdistamaan sinusta kaikki ylpeys ja viha.

        Valeherätys eksyttää monet, sillä se tarjoaa hauskanpitoa ilman ikävää saarnaa synnistä ja helvetistä.

        Kuitenkin tämä voima, mitä luullaan Jumalan kirkkaudeksi, on valtava demoniparvi. Demonit menevät kaikkiin, jotka osallistuvat näihin väärässä hengessä tapahtuviin kokouksiin ja hyväksyvät sen opit.

        Tämä ilmenee uskovissa lihallisuuden voimistumisena. Uskovissa alkaa esiintyä riitaisuutta, kilpailunhalua, vihamielisyyttä, erilaisia pahoja himoja, kaikenlaisen negatiivisuuden huomattavaa kasvua. Demonit vahvistavat synnillisiä ajatuksia, tunteita ja haluja saaden monet lankeamaan. Kauhistuttavinta tässä on se, että jolleivät uskovat elinaikanaan tee parannusta näistä synneistä, tämä väärä herätys vie heidät kadotukseen!

        Kun valeherätys on levinnyt maailmanlaajuisesti kaikkiin tuomittaviin seurakuntiin, Jumalan tuomio iskee. Babylon sortuu yhdessä yössä.

        Yhtenä päivänä maailmanlaajuisesti nämä demonit manifestoituvat avoimesti ja alkavat piinaamaan eksytykseen menneitä kristittyjä. Heidän lihansa luovutetaan Saatanan kuritettavaksi. Monet sairastuvat vaikeisiin ja tuskallisiin sairauksiin ja ne, jotka ovat paatuneet niin, etteivät rikkimurrettuinakaan tekisi parannusta, kuolevat tähän vitsaukseen.

        Tuo mies on luovutettava Saatanalle ja niin annettava hänen ruumiinsa tuhoutua, jotta hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.(1.Kor.5:5)

        Jae kertoo, että Herra voi luovuttaa synnissä elävien kehot Saatanan tuhottaviksi, jotta heidän sielunsa voisi pelastua.

        Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään.

        "Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan.

        Tehkää hänelle niin kuin hän on tehnyt muille, maksakaa kaksin verroin hänen teoistaan. Siihen maljaan, johon hän on toisille juomansa sekoittanut, sekoittakaa häntä itseään varten kahta katkerampi juoma.

        Minkä hän on mainetta ja rikkautta ahnehtinut, saman verran antakaa hänelle tuskaa ja murhetta. Hän vakuuttelee yhä itselleen: 'Minä olen kuningatar ja istun valtaistuimella. Leski en ole, surua en ikinä koe.'

        Sen tähden häneen iskevät yhtenä ja samana päivänä kaikki hänelle langetetut vitsaukset, rutto, murhe ja nälkä,
        ja hänet poltetaan tuhkaksi. Väkevä on Herra Jumala, joka hänet on tuominnut!(Ilm.18:4-8)

        Jae varoittaa luopuneesta seurakunnasta, Babyloniasta. Se kehottaa jättämään langenneet seurakunnat, ettei joutuisi osalliseksi niiden tulevasta tuomiosta!

        jatkuu...


      • pihonsivulta

        Valeherätys on lähtöisin ns. Toronto-ilmiöstä. Tämän valeherätyksen piiriin kuuluvat kaikki liikkeet ja saarnaajat, jotka ovat olleet Toronton seurakunnan kanssa yhteydessä. Tai tekemisissä sellaisen henkilön kanssa, joka on ollut yhteydessä Toronton seurakunnan tai sen kanssa tekemisissä olleen henkilön kanssa. Sillä tämän ”herätyksen” takana on henkivalta, joka tarttuu ihmisestä toiseen, kun henkilö joutuu tämän ”voitelun alle”.

        Raamatussa on myös kerrottu, kuinka AINA, kun Jumalan kansa on elänyt synnissä, Jumala on lähettänyt rangaistuksen, jossa suuri osa Israelin kansasta on kuollut syntiensä tähden! Sama on tapahtuva meidän päivinämme, nyt vain koko Jumalan kansalle, johon me kristityt kuulumme.

        Varoitus epäjumalien palvelemisesta

        Veljet, haluan teidän tietävän, että isämme vaelsivat kaikki pilven johdattamina ja kulkivat meren poikki.

        Kaikki he saivat pilvessä ja meressä kasteen Mooseksen seuraajiksi.

        Kaikki he söivät samaa hengellistä ruokaa ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä
        kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus.

        Mutta useimmat heistä Jumala hylkäsi, kohtasihan heidät tuho autiomaassa.

        Näin heistä tuli meille varoittavia esimerkkejä: meidän ei pidä himoita pahaa, niin kuin he tekivät.

        Älkää ruvetko palvelemaan epäjumalia niin kuin jotkut heistä. Kirjoituksissa kerrotaan: "He istuivat syömään ja
        juomaan, ja sitten he nousivat tanssimaan."

        Älkäämme antautuko siveettömyyteen niin kuin jotkut heistä; heitä kuoli yhtenä päivänä kaksikymmentäkolmetuhatta.

        Meidän ei myöskään tule koetella Herran kärsivällisyyttä, niin kuin jotkut heistä tekivät; he kuolivat käärmeenpuremiin.

        Älkää liioin nurisko niin kuin jotkut heistä; he saivat surmansa kuolemanenkelin kädestä.

        Nämä tapahtumat ovat varoittavia esimerkkejä, ja ne on kerrottu ojennukseksi meille, joiden osana on elää lopun aikoja.

        Joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei kaadu.(1.Kor.10:1-12)

        Laulu viinitarhasta

        Ystävästäni minä tahdon laulaa, laulun rakkaasta ystävästäni ja hänen viinitarhastaan. Ystävälläni oli viinitarha
        hedelmällisellä rinnemaalla.

        Hän muokkasi sen, perkasi puhtaaksi kivistä ja istutti sinne jaloa viiniköynnöstä, hän rakensi sen keskelle vartiotornin ja louhi kallioon viinikuurnan. Hän odotti makeiden rypäleiden satoa, mutta tarha kasvoi villimarjoja.

        Ja nyt, Jerusalemin asukkaat ja Juudan miehet, ratkaiskaa minun ja viinitarhani asia!

        Mitä pitäisi vielä tehdä viinitarhalleni? Mitä jäi tekemättä? Minä odotin siltä rypäleitä, miksi se kasvoi villimarjoja?

        Nyt kerron teille, mitä teen viinitarhalleni. Minä revin aidan sen ympäriltä, ja se jää eläinten laitumeksi, minä hajotan sen muurin, ja se jää kaikkien tallattavaksi

        Minä jätän tarhani hylkymaaksi. Sitä ei enää kitketä, ei karsita, siihen nousee ohdaketta ja orjantappuraa. Minä kiellän pilviä sille vettä satamasta.

        Herran Sebaotin viinitarha on Israelin kansa ja Juudan heimo se köynnös, josta hän iloitsi. Hän odotti oikeuden valtaa, mutta kaikki oli mielivaltaa, hän tahtoi vanhurskasta hallitusta, mutta kuuli vain katkeraa valitusta.(Jes.5:1-7)

        Ystävä on Jeesus, viinitarha seurakunta. Hän odotti meidän tekevän hyvää hedelmää, mutta villimarjat kuvaavat syntistä seurakuntaa.

        Minä revin aidan sen ympäriltä, ja se jää eläinten laitumeksi, minä hajotan sen muurin, ja se jää kaikkien tallattavaksi kuvaa tästä seuraavaa rangaistusta: suojelu vedetään seurakunnalta pois, mitä muurin hajotus kuvaa. Seurakunnasta tulee eläinten laidunmaa, eli demonit tulevat tuhoamaan sitä.

        Kieltäessään pilviä vettä satamasta Jumala ottaa siunauksensa pois, Pyhän Hengen sateita ei tule. Ohdake ja orjantappura kuvaavat vääriä opettajia ja opetuksia, sekä näiden hyväksymisen seurauksena demonisoituvia ihmisiä.

        Lisää aiheesta varoittavia kohtia:

        Jer. 8:4-17

        Jer. 25:4-9

        Jes. 5:8-30

        Joel 1:2-20

        Hes. 33:1-20


    • löksyläksynpäälle

      Jesaja 28:7-13

      7 Ja nämäkin horjuvat viinistä ja hoipertelevat väkijuomasta. Väkijuomasta horjuu pappi ja profeetta; he ovat sekaisin viinistä, hoipertelevat väkijuomasta. He horjuvat näyissä, huojuvat tuomioissa.

      8 Sillä täynnä oksennusta ja saastaa ovat kaikki pöydät-ei puhdasta paikkaa!

      9 "Keitähän tuokin luulee taitoon neuvovansa, keitä saarnalla opettavansa? Olemmeko me vasta maidolta vieroitettuja, äidin rinnoilta otettuja?

      10 Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!" -

      11 Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle,

      12 hän, joka on sanonut heille: "Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka". Mutta he eivät ole tahtoneet kuulla.

      13 Niinpä on Herran sana oleva heille: "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä", niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan ja vangitaan.

    • pihonsivulta

      Jukka Rokan näky Kristuksen ruumiista keväällä 1980

      Näin edessäni patsaan. Se oli kuin Danielin näkemä kuvapatsas, mutta tämä näkemäni kuvasi Kristusta ja seurakuntaa.

      Tämän patsaan pää säteili rakkautta. Ruumiskin näytti vahvalta ja voimakkaalta. Sen rintakehässäluki s ana ISRAEL.

      Pää katseli sitä ja huokasi syvään. Sydämen kohdalle ilmestyi sana ALKUSEURAKUNTA. Se
      valtasi koko ruumiin - jopa sana Israel katosi. Ruumis näytti todella vahvalta ja elinvoimaiselta.

      Mutta sitten vatsan kohdalle ilmestyi kirjoitus: ROOMALAISKATOLINEN KIRKKO, YKSI JA AINOA. Mutta nyt koko vatsa joutui kuin synnytyskipuihin, ja se muuttui visvaa valuvaksi paiseeksi. Ja totisesti: siitä SYNTYI ulkopuolisen voiman vaikutuksesta ELÄVIÄ LAPSIA.

      Mutta sitten tapahtui kauheaa: NÄMÄ SYNTYNEET LAPSET JOUTUIVAT KIDUTETTAVIKSI JA NIITÄ TAPETTIIN. Mutta jatkuvista vainoista huolimatta myös SYNNYTYSKIVUT JATKUIVAT: syntyi sanoja: luterilaiset, anglikaanit, presbyteerit, episkopaalit, metodistit, baptistit, helluntailaiset, jne... - ja pää ... itki!

      Kuulin jatkuvana huutona eri ryhmien taholta: Lähtekää siitä ulos, te minun kansani. Mutta tuo huuto oli kuin kuolleiden luiden kolinaa: huuto ei ollut Pyhän Hengen vaikuttamaa huutoa, vaan kiihkeää opinkiistojen ilmaisua.

      Yhtäkkiä kävi kuin humahdus, ja se sai liikettä luihin. Käsivarret alkoivat liikkua huitoen sinne tänne. Samoin jalat alkoivat käydä, mutta nekin vetivät eri suuntiin.

      Koko ruumis näytti kuin repeilevän kappaleiksi, sillä nyt ruumiiseen ilmestyi sinne tänne kiskovia jalkoja ja käsivarsia sadoittain, ja ne kaikki olivat toinen toisensa tiellä, eikä matka edistynyt. Päästävaluivat kyyneleet, kun koko ruumis oli kuin rikkirevittyä, runneltua lihaa.

      Pää itki, sillä olivathan kristityt itse ristiinnaulinneet Herransa ruumiin, repineet pyhien seurakunnan ... Se oli täynnä oppia, riitaa, kateutta, vihaa.

      Nyt ilmestyivät sanat PYHÄ HENKI ja KARISMA, LIITTYKÄÄ TOISIINNE RAKKAUDEN SITEILLÄ ... olettehan samaa ruumista! jotka kaikuivat pään vaatimana huutona.

      Ja ihmeekseni näin, että yhä uudet ja uudet jalkaparit alkoivat astua tasatahtia, ja samalla nämä tasatahtiset kuin näkymättömän voiman kautta alkoivat irrottautua lahoamaisillaan olevasta ruumiista, jonka yhtäkkiä huomasin olevan ilman päätä! Se oli päätön ruumis!

      Samalla näin näiden tasatahtiin päässeiden muodostaneen todellisen ruumiin, joka nyt oli kiinteästi liitettynä päähän.

      Päästä lähtenyt rakkauden virta pyyhkäisi pois kaiken lian ja saastan, kaikki haavat ja vammat, jotka nyt kuin kirouksena laskeutuivat tuon vanhan kirkkokuntaruumiin ylle saaden senkin käymistilaan.

      Todellinen Kristuksen ruumis seisoi ylväänä päähän liitettynä, kuin jotain odottaen. Ja nyt sen ylle sidottiin leveä kultainen vyö, jossa luki: RAKKAUS - TÄYDELLISYYDEN SIDE.

      Tämä täydellisyyden side - Rakkaus - liitti yhteen kaikki patsasruumiin eri osat, lihaston, luuston, elimistön koko uudestisyntyneiden ruumiin! Niinpä tähän elävään patsaaseen ilmestyivät sanat: Kristuksen ruumis -Jumalan seurakunta.

      Ja sen rinnalla seisoneeseen, eri uskontokuntien kuolleista luista koostuneeseen kyhäelmään, joka ulkonaisesti näytti mahtavalta, mutta sisäisesti oli täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa,

      kirjoitettiin sanat: SUURI BABYLON. Ja sitä katseli kauhistuneena SYNNYTYSKIVUISSAAN KIEMURTELEVA VAIMO - ISRAEL ...

      kuului myös viimeinen ulos lähtö käsky, koskien kaikkia vielä jäljellä olevia kristittyjä - "tyhmät neitsyet:"

      LÄHTEKÄÄ SIITÄ ULOS, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa (Ilm.18:4).

      • ruuumis

        1. Kor. 12:

        1 Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.

        2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.

        3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

        4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;

        5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;

        6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

        7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.

        8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;

        9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;

        10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.

        11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

        12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;

        13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

        14 Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta.

        15 Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.

        16 Ja jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.

        17 Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti?

        18 Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut.

        19 Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi?

        20 Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.

        21 Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä".

        22 Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä;

        23 ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme;

        24 mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian,

        25 ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.

        26 Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.

        27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.

        28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

        29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?

        30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?

        31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.


    • KaakkurinKuuppa

      Hmm.. olipas outo tuo viimeinen näky.Muistakaa ystävät koetella kaikki!ja edelleen: ketjun tarkoitus on jakaa kokemuksia eksytyksessä olemisesta ja siitä pelastumisesta, ei niinkään ilmestysten ym jakamista, elleivät liity asiaan.

      Tässä erään ystävän kokemus,löysin jostain Baker-ketjusta:

      12.2.2017
      "En tiedä onko kenenkään eksytyksessä mukana olleen mitään syytä
      kirjoittaa tänne yhtään mitään.
      Jos itse muistelen sitä aikaa kun olin siinä mukana niin en minä olisi
      kenenkään ihmisen puheiden tai kirjoitusten kautta siitä mitenkään
      havahtunut, olivathan "pyhän hengen" kauttani ja minussa aikaan saamat
      asiat ja tapahtumaketjut luonnollisesti paljon paljon voimallisempia
      kuin mikään mitä yksikään ihminen olisi voinut tuottaa.
      Vielä kun siihen lisättiin se, että vaikka aluksi olin asioista aika
      hämilläni, niin kun seurakunnan vanhimmiston linja oli taas näitä
      asioita voimakkaasti tukeva, niin nielin hyvin pian kaiken Jumalan
      työnä.
      En allekirjoita sitä, että olisin ajatellut muista rumasti että ovat
      jotain kakkosluokan uskovia, mutta pikemminkin säälin heitä kun he ei
      kokeneet asioita samoin kuin minä.
      Toki välillä ihan ihmettelin, että mihinkähän tässä vielä päätyy, että
      pitäisiköhän mennä kokeilemaan jos ihmiset tuolla ostoskeskuksessa
      alkaisivat vaikka parantua taikka kaatua tahdostani.
      Onhan tämä asia kyllä jotenkin niin järkyttävää, että en oikein
      nykyään enää edes tiedä mitä ajatella, että miksi seurakunnan johto
      tai kauan uskossa olleet ihmiset eivät näitä asioita nää.
      Itse sen lyhyen selvittelyjakson jälkeen minkä tein, kun eksytyksestä
      ulos tulin, vedin sen johtopäätöksen, että vihollinen on suunnitellut
      tätä asiaa aika kauan ja valmistellut myös.
      Mikään asia ei ole tullut seurakuntaan yhtenä könttinä, tai yhtenä
      suurena muutoksena, vaan kaikki on ikään kuin hivutettu sisään
      pikkuhiljaa.
      Jokaisesta aikanaan seurakunnan sisään ajetusta eksytyksestä, vaikka
      se olisikin saatu pois kitkettyä, on aina jäänyt jokin juuri jäljelle,
      jotain “uutta tuulta”, uutta muuten vaan”, ja niiden pienten palojen
      päälle on sitten eksytyksen rakennusta tehty.
      Muistan vielä niitä ultra voimakkaita tunnetiloja, yliluonnollisia
      tunnetiloja, joita koin usein ylistyksen pauhun aikana, ja muistan
      myös sen kuinka parhaimmillaan, tai nyt sanon toki, pahimmillaan,
      saatoin täysin aistia kuinka "pyhä henki" tuli paikalle ja alkoi
      "tapahtumaan".
      Muistan myös sen, että vaikka olin siinä täysillä mukana, niin välillä
      sanoin Jeesukselle mielessäni, "että Jeesus oikeasti, tässäkö tää vain
      oli, tätäkö minä nyt olen tässä kymmeniä vuosia odottanut,
      tunne-elämässä orgasmilta tuntuvaa tunnetilaa, aivan kuin olisi jotain
      energiaa, voimakasta energiaa olisi ruiskutettu mieleen".
      Olen elämäni aikana muutellut tunnetilojani sekä mielentilojani mitä
      erilaisimpien asioiden avulla, eikä nuo kieltämättä voimakkaat ultra
      tunnetilat hengellisissä tilaisuuksissa kuitenkaan niitä ennen
      koettuja paljon ihmeellisempiä olleet.
      Niin silloin tuli monesti mieleen, "että tässäkö tää nyt Jeesus oli,
      satakertainen tunnetila, ihan yes kieltämättä, mutta kuitenkin odotin
      universumin luojalta jotain enemmän".
      En siis kuitenkaan osittain ihmettele sitä, että niin moni lumoutuu
      siihen mitä nykyään tapahtuu.
      En tiedä onko se jokin julkinen salaisuus, mutta siis tapahtuuhan
      siellä kokouksissa, todellakin tapahtuu, ja tuntuu, tuntuu varmaan
      jollain muullakin suunnilleen tuolta mitä tuossa edellä kirjoitin.
      Hinta vaan on hirvittävä, hintana on elämä.
      Sitä kyllä ihmettelen, että seurakunnan vanhimmisto ja moni muukin
      kaikenlaista kokenut nyt niin kovin herkeästi menee näiden
      voimakkaalta tuntuvien asioiden perässä.
      Siinä mielestäni paljastuu ehkä osa sitä vihollisen juonta, tai
      ainakin osa sitä.
      Herätyksen odotus, ikuinen herätyksen odotus. Keneltä se on?
      On odotettu, on odotettu vuosikymmeniä, aina muualla tapahtuu, aina
      muualla, ei ikinä täällä meillä, ja sitten kun pääsee mukaan johonkin
      sellaiseen että todellakin voi sanoa että nyt tapahtuu yliluonnollisia
      asioita, niin pettääkö sitten heti arvostelukyky.
      Vaikka kai sanoin, että en ole koskaan päässyt Raamattuun "sisälle",
      niin en toki mikään aivan ummikko näissä asioissa mielestäni ole, ja
      kyllä minäkin niissä tilanteissa kun alkoi "tapahtumaan", niin
      rukoilin mielessäni "että Jeesus auta, jos tämä on sinusta niin anna
      minun ymmärtää se, auta Jeesus, onko tämä nyt sinusta".
      Näin pohdin alussa hyvin usein, koska kuitenkin ne asiat mitä
      tapahtuivat, eivät suoraan ole mistään Raamatun lehdiltä luettavissa.
      Tai näyttäkää minulle yksikin kohta jossa kerrotaan miltä ihmisestä
      tuntuu tunne-elämässään ja todellisuudessa kun yliluonnollisen voiman
      läsnäolon tietää yhtä varmasti kuin oman olemassa olonsa, näyttäkää.
      Minut sokaise se voima, voimakkuus, tunnetila, minkä tuo paikalle
      saapuva "henki" usein aikaan sai.
      Uskon, että säännöllinen henkilökohtainen Raamatun opiskelu olisi
      voinut estää sen mitä minulle tapahtui.
      --jatkuu

    • KaakkurinKuuppa

      ---jatkoa--
      No, eipä sekään nyt tunnu näitä seurakunnan johtohahmoja pidättävän,
      heillä kuitenkin olettaisi tämän Raamatun opiskelu puolen olevan
      kohdallaan, ihan noin niin kuin virankin puolesta."

      Niinpä!!! Jeesuskin sanoi että eksymme jos emme tunne Raamatun Sanaa
      ja monta eksyttäjää tulee jotka eksyttävät monta!

      Matt.22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette
      tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
      24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan
      teitä eksytä.
      24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja
      he eksyttävät monta.
      24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he
      tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos
      mahdollista, valitutkin.

    • KaakkurinKuuppa
      • MikäOnIsäsi

        Erittäin vahva todistus. Ilmeisesti Kokkolasta tämäkin Jouko Nieminen.


      • KaakkurinKuuppa
        MikäOnIsäsi kirjoitti:

        Erittäin vahva todistus. Ilmeisesti Kokkolasta tämäkin Jouko Nieminen.

        Todellakin, samaa mieltä:)! On Kokkolasta. Suosittelen näitä muitakin Jouko Niemisen puheita samoista aiheista:

        https://www.youtube.com/watch?v=7Ye6fLkiKlA

        https://www.youtube.com/watch?v=6PPjlPwT2hU

        Osin niissä on päällekkäisyyksiä, mutta minulla selkeytyi kun jossakin niistä Nieminen kuvasi erinomaisesti miten tunsi eksytyksessä ollessaan tuon valhehengen aistittavana voimana, lämpönä ja energiana käsissään ja sähköisyytenä tms ilmapiirissä luullen Pyhäksi Hengeksi! Monethan luulevat aistivansa Jumalan läsnäolon, mutta kyseessä onkin valhehenki.Itsekin olen mennyt eksytyksessä ollessani lankaan! Helluntailainen evankelista Marko Selkomaakin selitti ihan samoin sanoin tuntevansa voiman käsissään ja olevansa joskus pökkyrässä hengestä, jota siis luulee Pyhäksi Hengeksi. Näin siis hän itse kertoo kirjassaan Askeleet yliluonnolliseen. Ei kannata mennä julistajien käsien alle eikä edes mennä kokouksiin joista ei tiedä.


    • tempausss

      Tutki Ilmattaren sivustoa niin saat kaikki menneet ja tulevat tempoilut samaan kasaan. Tässä lähiajan tärpit:

      YLÖSTEMPAUS TAPAHTUUUU!!!!
      (5.6.2017 23:59:59)

      Jerusalemin rauha VALMISTELTUUU!
      (11.9.2017 23:59:59)

      VALTAVA MERKKI NÄKYY TAIVAALLA!!!
      (23.9.2017 23:59:59)

      100% VARMAKSI TARKENTUNUT LOPULLINEN YLÖSTEMPAUSPÄIVÄ!!! MONEEN KERTAAAN!!!!
      (28.1.2018 23:59:59)

      http://www.ilmatar.net/~np/misc/maailmanloppu.php

    • akkakokkolasta50

      Mahtavaa! hyvä kun jaatte kokemuksenne ja varoitatte eksyttävistä puuhista :) Kiitos Herralle joka johtaa kaikkeen totuuteen !

    • onkotämätotta

      kolmiyhteinen Jumala

      Lainaa

      ViestiKirjoittaja Markku_my » 26 Huhti 2017, 23:22

      Leif kiteytti videossaan hyvin, miksi on tärkeää uskoa, että Jumala on kolmiyhteinen, oikea kristitty uskoo kolmiyhteiseen Jumalaan. Nosti hyvin esiin myös sen, että kaikki eivät usko, että Jeesus on Jumala. Raamattu kuitenkin opettaa, että Jeesus on samalla ihminen ja Jumala ja jos joku opettaa toisin, juokse pois.

      https://www.youtube.com/watch?v=NF41HNJDCpk

      -----------------

      http://www.pelastussanoma.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=6&t=853

    • KaakkurinKuuppa

      Hyvä oli Leifin opetus, kiitos:)! Menestysteologiassa voi painotus olla väärä ja valheellinen, että Jeesus teki ihmeet ihmisenä, ei Jumalana, ja että Hän oli riisunut JUmaluutensa ihmisenä ollessaan. Se johtaa siihen että koska Jeesus teki ihmeet ihmisenä, me ihmiset pystymme samaan kuin Hän.David Hertzog jopa opetti ainakin kirjassaan, että jopa seinän läpi voimme kävellä koska Jeesuskin tuli seinien läpi(tosin Hän oli silloin ylösnousemusruumiissaan jollaista meillä ei ole vielä täällä maan päällä!) Menestysteologia tekee uskovalle suuruudenhulluuden harhan ja sitten romahduksen kun ihminenhuomaa ettei se toimikaan. Sydäntä viilsi kun eräs vakavasti sairastunut menestysteologiaan uskonut oli aivan vakuuttunut että paranee, samoin puolisonsa. ihminen kuoli, eikä edes ollut kunnolla hyvästellyt tai sanonut kaikkea mitä yleensä haluaa sanoa jne, he vaan elivät kuin kuolema ei edes olisi vaihtoehto. Menestysteologia vakuuttaa että emme saa puhua negatiivisia asioita, vaan tunnustaa vain terveyttä ym, aivan kuin me sanoillamme voisimme hallita kaikkia olosuhteitamme! Se on erittäin pahaa mielenterveydelle. Eiväthän ongelmat lakkaa olemasta vaikkemme puhuisi niistä!Eikä tyhjän hokeminen ketään paranna.

      • kauhistuksia

        "että jopa seinän läpi voimme kävellä"

        ------------------

        Hes. 8:5-18

        5 Hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, nosta silmäsi pohjoista kohti". Niin minä nostin silmäni pohjoista kohti, ja katso: pohjoiseen päin alttariportista oli tuo kiivauspatsas sisäänkäytävässä.

        6 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, näetkö sinä, mitä he tekevät-suuria kauhistuksia, joita Israelin heimo tekee täällä, että minä menisin kauas pois pyhäköstäni? Mutta sinä saat nähdä vielä suurempia kauhistuksia."

        7 Ja hän vei minut esipihan ovelle, ja minä näin, ja katso: seinässä oli jokin aukko.

        8 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, murtaudu läpi seinän".

        9 Niin minä murtauduin läpi seinän, ja katso: jokin ovi! Ja hän sanoi minulle: "Mene ja katso häijyjä kauhistuksia, joita he täällä tekevät".

        10 Niin minä menin ja näin, ja katso: kaikenkaltaisia inhottavia matelijain ja karjaeläinten kuvia ja kaikenkaltaisia Israelin heimon kivijumalia oli piirretty seinään yltympäri.

        11 Ja niiden edessä seisoi seitsemänkymmentä miestä, Israelin heimon vanhimpia, ja näiden keskellä seisoi Jaasanja, Saafanin poika; ja kullakin heillä oli suitsutusastiansa kädessään, ja suitsutuspilvestä nousi tuoksu.

        12 Niin hän sanoi minulle: "Näetkö, ihmislapsi, mitä Israelin heimon vanhimmat tekevät pimeässä, itsekukin kuvakammiossansa? Sillä he sanovat:

        13 'Ei Herra meitä näe; Herra on hyljännyt tämän maan'." Ja hän sanoi minulle: "Sinä saat nähdä vieläkin suurempia kauhistuksia, joita he tekevät".

        14 Ja hän vei minut Herran huoneen portin ovelle, joka on pohjoista kohden, ja katso: siellä istui naisia itkemässä Tammusta.

        15 Ja hän sanoi minulle: "Näetkö, ihmislapsi? Vieläkin sinä saat nähdä kauhistuksia, vielä suurempia kuin nämä."

        16 Ja hän vei minut Herran huoneen sisemmälle esipihalle, ja katso: Herran temppelin ovella, eteisen ja alttarin välillä, oli noin kaksikymmentä viisi miestä. Heillä oli selät Herran temppeliin päin ja kasvot itään päin, ja päin itää he kumarsivat aurinkoa.

        17 Ja hän sanoi minulle: "Näitkö, ihmislapsi? Eikö ole Juudan heimolle kylliksi, että he tekevät kauhistuksia, joita täällä on tehty, koska he täyttävät maan väkivallalla ja niin aina uudelleen vihoittavat minut? Katso, kuinka he vievät viiniköynnöksen lehvää nenänsä eteen!

        18 Mutta minäkin teen, minkä teen, vihassani: en sääli enkä armahda; ja vaikka he huutavat minun korviini suurella äänellä, minä en heitä kuule."


      • vankina

        Ap. t. 12:1-25

        1 Siihen aikaan kuningas Herodes otatti muutamia seurakunnan jäseniä kiinni kiduttaaksensa heitä.

        2 Ja hän mestautti miekalla Jaakobin, Johanneksen veljen.

        3 Ja kun hän näki sen olevan juutalaisille mieleen, niin hän sen lisäksi vangitutti Pietarinkin. Silloin olivat happamattoman leivän päivät.

        4 Ja otettuaan hänet kiinni hän pani hänet vankeuteen ja jätti neljän nelimiehisen sotilasvartioston vartioitavaksi, aikoen pääsiäisen jälkeen asettaa hänet kansan eteen.

        5 Niin pidettiin siis Pietaria vankeudessa; mutta seurakunta rukoili lakkaamatta Jumalaa hänen edestänsä.

        6 Ja yöllä sitä päivää vasten, jona Herodeksella oli aikomus viedä hänet oikeuden eteen, Pietari nukkui kahden sotamiehen välissä, sidottuna kaksilla kahleilla; ja vartijat vartioitsivat oven edessä vankilaa.

        7 Ja katso, hänen edessään seisoi Herran enkeli, ja huoneessa loisti valo, ja enkeli sysäsi Pietaria kylkeen ja herätti hänet sanoen: "Nouse nopeasti!" Ja kahleet putosivat hänen käsistään.

        8 Ja enkeli sanoi hänelle: "Vyötä itsesi ja sido paula-anturat jalkaasi". Ja hän teki niin. Vielä enkeli sanoi hänelle: "Heitä vaippa yllesi ja seuraa minua".

        9 Ja Pietari lähti ja seurasi häntä, mutta ei tiennyt, että se, mikä enkelin vaikutuksesta tapahtui, oli totta, vaan luuli näkevänsä näyn.

        10 Ja he kulkivat läpi ensimmäisen vartion ja toisen ja tulivat rautaportille, joka vei kaupunkiin. Se aukeni heille itsestään, ja he menivät ulos ja kulkivat eteenpäin muutamaa katua; ja yhtäkkiä enkeli erkani hänestä.

        11 Kun Pietari tointui, sanoi hän: "Nyt minä totisesti tiedän, että Herra on lähettänyt enkelinsä ja pelastanut minut Herodeksen käsistä ja kaikesta, mitä Juudan kansa odotti".

        12 Ja päästyään siitä selville hän kulki kohti Marian, Johanneksen äidin, taloa, sen Johanneksen, jota myös Markukseksi kutsuttiin. Siellä oli monta koolla rukoilemassa.

        13 Ja kun Pietari kolkutti eteisen ovea, tuli siihen palvelijatar, nimeltä Rode, kuulostamaan;

        14 ja tunnettuaan Pietarin äänen hän ilossansa ei avannut eteistä vaan juoksi sisään ja kertoi Pietarin seisovan portin takana.

        15 He sanoivat hänelle: "Sinä hourit". Mutta hän vakuutti puheensa todeksi. Niin he sanoivat: "Se on hänen enkelinsä".

        16 Mutta Pietari kolkutti yhä; ja kun he avasivat, näkivät he hänet ja hämmästyivät.

        17 Niin hän viittasi kädellään heitä vaikenemaan ja kertoi heille, kuinka Herra oli vienyt hänet ulos vankeudesta, ja sanoi: "Ilmoittakaa tämä Jaakobille ja veljille". Ja hän lähti pois ja meni toiseen paikkaan.

        18 Mutta kun päivä koitti, tuli sotamiehille kova hätä siitä, mihin Pietari oli joutunut.

        19 Ja kun Herodes oli haettanut häntä eikä löytänyt, tutki hän vartijoita ja käski viedä heidät rangaistaviksi. Sitten hän meni Juudeasta Kesareaan ja oleskeli siellä.

        20 Ja Herodes oli vihoissansa tyyrolaisille ja siidonilaisille. Mutta nämä tulivat yksissä neuvoin hänen luoksensa, ja suostutettuaan puolelleen Blastuksen, kuninkaan kamaripalvelijan, he anoivat rauhaa; sillä heidän maakuntansa sai elatuksensa kuninkaan maasta.

        21 Niin Herodes määrättynä päivänä pukeutui kuninkaalliseen pukuun, istui istuimelleen ja piti heille puheen;

        22 siihen kansa huusi: "Jumalan ääni, eikä ihmisen!"

        23 Mutta heti löi häntä Herran enkeli, sentähden ettei hän antanut kunniaa Jumalalle; ja madot söivät hänet, ja hän heitti henkensä.

        24 Mutta Jumalan sana menestyi ja levisi.

        25 Ja Barnabas ja Saulus palasivat Jerusalemista toimitettuansa avustustehtävän ja toivat sieltä mukanaan Johanneksen, jota myös Markukseksi kutsuttiin.


      • opettajaksi

        Jaak. 3:1

        Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.


      • ÄlkääMenköHeidänPeräss

        Hei, nm KaakkurinKuuppa! Olisi tarvetta jakaa as, hyvin yksin täälläkin ollaan, emme tahdo eksytyksestä ripaustakaan! Hengen yhteys todellisten harvojenkin Jumalan lasten kanssa on silti Herran tahdon mukaista. Rohkenetko itse avata mailisi tms? Siunaten, rakentaen Herrassa..


      • KaakkurinKuuppa
        ÄlkääMenköHeidänPeräss kirjoitti:

        Hei, nm KaakkurinKuuppa! Olisi tarvetta jakaa as, hyvin yksin täälläkin ollaan, emme tahdo eksytyksestä ripaustakaan! Hengen yhteys todellisten harvojenkin Jumalan lasten kanssa on silti Herran tahdon mukaista. Rohkenetko itse avata mailisi tms? Siunaten, rakentaen Herrassa..

        Hei!minulle voi kirjoittaa [email protected]!


    • KaakkurinKuuppa

      Charles Spurgeon profetoi: "Nyt paimenet ruokkivat lampaita seurakunnissa. Mutta tulee aika, jolloin pellet tulevat viihdyttämään niissä vuohia." Elämmekö nyt tätä aikaa? Kuulin tänään radio Deiltä mainoksen Tuomasmessusta, joka tullaan pitämään helluntaiseurakunnassa (turussa muistaakseni) ja mainostettiin, että saarnan SIJAAN siellä on "talk Show" osuus, eräs talk show emäntä haastattelee kuuluisia urheilijoita. Sitten on tunnettu laulaja "artistivieraana". Ehtoollinen sitten kaiken shown jälkeen, kai? Tosi viihteellistä mutta onko rakentavaa, onko seurakunnan tarkoitus tarjota viihdettä? On myös sirkusmessua, puuhapappia(lapsille), metallimessua, popmessua, ja sun mitä konserttia ja joskus ihan rehellisesti ei-uskovatkin on pyydetty jopa puhumaan kirkon tilaisuuksiin, ihan saarnapöntöstä. Ja kirkko on ollut täynnä ja "yleisö" on taputtanut. Niin, seurakunnasta on tullut "yleisö" joka nauttii showsta, taputtaa, He ovat joskus jopa ostaneet pääsyliput:ovat maksavia asiakkaita. Mutta hei, värivalot ja savukoneet maksaa... Toivon että joku löytää Jeesuksen jos mahdollista, tuotakin kautta! Mutta onko tällaisia pakko järjestää seurakunnan tiloissa, ja ängetä ehtoollinenkin ohjelmaan?

      • ExitJeesustaSeuraamaan

        Vaikuttaa Pyhäinhäväistykseltä. Evlutti kaatui 1.3.17...piispojensakin nyökkäillessä jumalattomalle avliittolaille! Ja JEESUKSEN seuraajien EXITkäsky on jo kuulunut..
        jo silloin, kun evlutti hyväksyi väärennetyn Jumalan Sanan. (kts Ilmestyskirjan loppuosuudet Rk38)


      • Pellet_ja_vuohet

        Naulan kantaan, sano Spurgeon.


      • >>>Mutta onko tällaisia pakko järjestää seurakunnan tiloissa, ja ängetä ehtoollinenkin ohjelmaan?<<<

        Ei tästä ole kovin kauan aikaa kun minä olin tällaisessa kuvaamassasi kokouksessa. Siellä oli lopuksi ehtoollinen. Minä en voinut ottaa ehtoollista koska koin että siellä oli väärä henki ja Herra Jeesus ei ollut mukana. Kävelin salista ulos eteiseen ja itkin.


      • JumalanLapseudenHenki

        Voi sinua :( mutta kiitos Herralle, että itkit! Se todistaa sinussa olevan Jeesuksen Pyhän Hengen...:)


    • enparane

      Ihmettelen myös ent ev lut papin Hilvon siietymisä uskonsana karismaattiseen liikkeeseen. Onhänellä paljon hyvääkin mutta ihmettelen voimakasta kaikkiparanee ohjelmaansa

    • KaidanTienKuIkija

      ""Kuka tekee sanan eläväksi? Se on Pyhä Henki. Hän on lähtenyt Isästä ja Pojasta. Se on siis osa Jumalasta. Ei se ole ainoastaan voima, joka on ihmisten välillä. Ja äsken sanoimme, ja me uskomme, että se Henki, se on lähtenyt Isästä ja Pojasta. Siksi se tekee sen Hengen eläväksi, nimittäin että sydämemme tulee elämään. Sana herättää elämän meissä. Ja se on niin välttämätöntä. Vaikka sanat olisivat aivan oikein, ja kuinka oikeat tahansa, kirjaimen mukaan, niin me tiedämme, että kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.

      [1:06:35]
      On niin kerrottu, että ne vaatteet, joihin Jeesus oli puettu, kun ruumis laskettiin hautaan, niin vaatteet olivat aivan niin kuin ihminen, mutta silloin kun opetuslapset, kun heidän piti mennä häntä katsomaan hautaan, niin uskon enkeli sanoo apostoleille: "Ketä te etsitte? Miksi te etsitte elävää kuolleiden keskuudessa?" Kuinka tahansa kosketteleekaan näitä vaatteita ja kuinka ne olisivatkaan hänen kaltaisiaan, mutta hän ei ole siellä. Hän on ylösnoussut. Hän elää. Hän elää tänään uskovaisten sydämissä. Kuinka paljon Pietari hyppäisitkään hautaan ja sinä Johannes, joka juokset nopeammin, kuinka paljon koetatkaan näitä vaatteita ja hikiliinoja, joka ei ole mitään muuta kuin oman vanhurskauden opit, pitääkö sinun alkaa niitä nyt palvomaan? Silloin joudut sellaisen työnantajan alle, joka on vaativa, joka on kyllä kova, että saa tehdä työtä, kunnes tulet hikiseksi. Mutta ne ovat vain hikiliinoja. Hänhän ei ole siinä. Hän on ylösnoussut. Hän elää, ja sinäkin saat elää. Siksi me tarvitsemme elävän Jumalan sanan. Ja me tarvitsemme autuaaksitekevän Jumalan sanan. Ei kuollutta kirjainta, tai pitkää moraalipuhetta, joka menee vain pään ylitse ja sanoo: tee se ja tee noin. Vältä sitä ja sitä. Ei, vaan sanan tulee kohdistua sydämeen ja omaantuntoon. Ja se kaikkein kovin ehkä, se koskee tietysti Nikodemusta, ja kaikki ne, jotka riippuu hänen takissaan kiinni, jotka pitävät olevansa hyviä: tämä autuaaksitekevä sana, se tekee sinut syntiseksi. Se tekee sinut likaiseksi. Saat nähdä, minkälainen sinä olet. Ja se on aivan välttämätöntä. Mihin me armon tuntemista tarvitsemme, jos meillä ei ole synnin tuntemista. Sellaisen sanan me haluamme keskuudessamme.

      [1:09:50]
      Oli kerran yksi pappismies. Hän eli Ruotsin länsirannikolla. Hän kuului niin sanottuun ?? heräykseen. Hän sai kuunnella meidän sen ajan saarnaajiamme. Ja hän meni yhden vanhan saarnaajan luokse, jonka nimi oli Hugo Gustavsson sen jälkeen kun saarna oli valmis. Hän valitti kyynelsilmin, että tällaista sanaa ei meillä ole keskuudessamme, joka on elävä ja autuaaksitekevä. Ja se pappismies sanoi: Se on niin kuin kivettynyt eri muotoihin, nimittäin tekemiseen ja pitämiseen, kumartelemiseen ja nyökyttämiseen ja hymyilyyn ja ??. Sen sijaan, että olisi sellainen sana, joka kohdistuu minun sydämeeni. Joka tekee ensiksi puhujan syntiseksi, ja jos mahdollista, kuulijat syntiseksi. Uskon, että nuoret haluavat sellaista puhetta. Tiedän, että vanhat haluavat sellaista puhetta, joka tekee meidät kaikki syntisiksi. Että tunnen oman syntisyyteni. Nyt poikkesin tekstistä.

      [1:11:40]
      Tässä on kirjoitettu:
      [Fil. 3:1]
      Vielä, minun veljeni, iloitkaat Herrassa. Että minä teille yhdellä tavalla kirjoitan, en minä siitä suutu; sillä se tekee teidän vahvemmaksi.

      Sekä vanhat, että nuoret iloitsevat siitä, ja se ei ole saarnaajille hankalaa, että saarnata ja kirjoittaa samaa ja muistuttaa kristittyjä kaikista niistä vaaroista, joita elävä ihminen voi kohdata. Sanoin: Elävä ihminen. Löytyy myös kuolleita ihmisiä. Ne kulkee kahdella jalalla, heillä on silmät, korvat, suu ja niin edelleen. Mutta heidän sielunelämänsä on kuollut. Ja he tahtovat osallistua niin sanottuihin hengellisiin kokemuksiin sen sijaan, että kohtaisi sellaista sanaa, joka tekee heidät syntisiksi. Mutta nuoret ja vanhat, meidän aikanamme monella paikkakunnalla kristillisyyden laveudessa, missä elävä kristillisyys on, he haluavat sellaista sanaa, kun tulee janoiseksi, kun nuori ja vanha tulee janoiseksi, kun lampaat tulevat janoiseksi, niin silloin täytyy mennä paimenen, Herran Jeesuksen luokse. Silloin tarvisi saada elävää vettä, joka sammuttaa meille tämän janon.""


      Tervetuloa esikoislestadiolaisten seuroihin.

      On sanottu, että tämä viimeisen ajan kristillisyys, joka on saanut haukkumanimen lestadiolaisherätysliike - me emme ole sitä itsellemme ottaneet - se on aivan niin kuin sisarkristillisyys apostolisen kristillisyyden kanssa, nimittäin sama tuntomerkki, samat koettelemukset, sama vastustus kuin apostolien aikana. On tämä siunattu kristillisyys saanut käydä sen läpi. Silloin olemme onnellisia, kuulkaa rakkaat nuoret ystävät, että keskellä meitä, siellä, missä me asumme, te täällä ja me siellä kotona ja monessa muussa maassa, niin me kuulumme suureen yhteyteen. Ei meitä ole vain pieni joukko pikkupaikalla. Me kuulumme yhteen kaikkien näiden ystävien kanssa, joilta terveiset olemme kuulleet, eikä ainoastaan nyt maapallon ylitse, vaan myös aikojen läpi. Olemme liitetyt ensimmäisiin kristitty

      • KaidanTienKuIkija

        #jatkuu#

        ....kristittyihin. Me olemme saaneet ihanan kristillisyyden. Sitä ei ole mikään ihminen perustanut. Se ei ole mikään rekisteröity yhdistys. Se on tullut taivaasta. Se on taivaallinen Jerusalem, joka veriyljän kautta, Herran Jeesuksen kautta, niin on tämä Kristuksen morsian, on tullut hedelmälliseksi ja synnyttänyt monet lapset. Ja hän, vaikka hän on yksin, eikä hänellä ole yhtään miestä, ja kuitenkin hänellä on enemmän lapsia kuin sillä, jolla on mies, nimittäin vapaat Jumalan lapset, jotka hän on itse lunastanut ja ostanut, hän on osittain ihmisiltä ostanut, ostanut heidät myös maasta, ei kullalla ja hopealla, vaan hänen omalla kalliilla sovintoverellään, hänen katkeralla kärsimyksellään ja sen halveksitun ristinkuoleman kautta. Niin hän on maksanut meidän syntimme. Hän on lunastanut meidät perkeleen, synnin ja maailman vallasta.


    • Naisenergia on puolet maailman henkisestä energiasta, mutta naisilta on viety pää, naisen pää on mies.

      Ihan oikeasti, naisilla on pää, ettekä te voi ikuisesti kulkea päättömien naisten kanssa, vaikka haluaisittekin, että nainen on vain alapää, jota mies voi käyttää.

      Teidän uskonnoista puuttuu raitis naisnäkökulma.

      • KaakkurinKuuppa

        Hei!Itseasiassa Raamattu ja kristinusko antaa arvon naisille:mies ja nainen yhdessä ovat Jumalan kuva .Ei siis pelkkä mies eikä myöskään pelkkä nainen. Raamatun sananlaskujen kirjassa on "hyvän vaimon ylistys" joka Nimenomaan kristinusko mullisti joidenkin viidakkoheimojen ajattelun, jonka mukaan nainen ei edes ollut ihminen vaan eläin tms. ja olikin täydellisen orjuutettu ja miehen omaisuutta. Kirjassa kaikkein syvin bete kuvataan hienosti miten erään tällaisen viidakkoheimon naisten kohtelu ja arvostus nousi radikaalisti. kaikki muuttui täysin kun he oppivat Raamatusta että nainen on luotu miehen osasta. islamilaisessa ajattelussa nainen on myös vain puolet miehestä eikä arvostettu. Joissakin muslimikulttuuressa naisen sukuelinkin silvotaan ja ommellaan kiinni, mikä tekee seksistä ja synnytyksistä kidutusta naiselle. Naisen todistuskaan ei ole pätevä., joissain muslimimaissa nainen ei saa liikkua yksin, ei omistaa mitään, eikä päättää asioistaan jne.Muslimien paratiisissa viini virtaa ja miehille on monta kaunista ruskeasilmäistä neitsyttä seksiorjiksi, mutta musliminaisen paratiisiinpääsy on epäselvä juttu (vai ovatko he niitä seksiorjia?.todella epäloogista mielestäni, että Luoja kieltäisi maallisessa elämässä syntinä jonkun, joka paratiisissa onkin sitten sallittua (alkoholin juominen on kielletty.)!Ihmettelen syvästi islamiin kääntyneitä suomalaisnaisia. Raamatun mukaan Kristuksessa ei ole miestä eikä naista. Kristinuskosa miehet ja naiset pelastuvat molemmat tasavertaisina, yhtä syntisinä syntiinlankeemuksen perusteella, mutta yhtä rakastettuina ja arvokkaina luomisen perusteella.Jeesuksen, Jumalan Pojan sovituskuoleman, ristin ja ylösnousemuksen kautta.


    • Olin väkeävässä eksytyksessä 1980 luvun lopussa helmikuuhun -91 asti jolloin vapauduin eksytyksistä kertaheitolla. Minä olin kuunnellut ja totellut (seurannut) Saatanaa enkä sitä ymmärtänyt. Se oli sen astisen elämäni väkevin eksytys.

      Minulle puhui Jumalan Henki ja Saatanan henki. Jumalan Henki kehotti minua tekemään täydellisen kokosydämisen parannuksen ja antamaan itseni Jeesukselle Kristukselle ja seuraamaan Häntä.

      Saatana puhui minulle päinvastaista tekstiä. Hän sanoi ettei minun kannata tehdä uskon ratkaisua koska en sen jälkeen saa tehdä mitään syntiä ja minun pitäisi vieläpä tunnustaa syntini ihmiselle. Saatana sanoi ettet kuitenkaan kykene elämään synnittömästi, niin ei kannata tehdä parannustakaan. Jatka vain entiseen tapaasi niin saat elää juuri niin kuin tahdot. Olet vielä nuori ja usko kuuluu vain vanhoille ihmisille. Ei sinun tarvitse vielä tulla uskoon. Voit alkaa tosiuskovaksi sitten vanhana. Sitä paitsi; jos nyt teet uskon ratkaisun, sinun pitää tunnustaa Jeesus ihmisten edessä, ja sitä sinä et tietenkään voi tehdä, sehän on suuri häpeä aikuiselle miehelle.

      Sitten kun Jumala oli vienyt minut siihen pisteeseen, että päätin tehdä uskon ratkaisun kaikesta huolimatta, Saatana sanoi että on oikein tehdä uskon ratkaisu, mutta ettei sitä ratkaisua tarvitse tehdä justiinsa nyt. Ei sillä niin kiire ole. Voit odottaa kesään tai syksyyn.

      Kun ensimmäisen kerran menin hengelliseen kokoukseen tutkimus- ja kettelumielellä ja sain siellä voimakkaan hengellisen kokemuksen, Saatana sanoi: "Olet jos uskossa koska Jeesus siunasi sinua niin voimakkaasti, älä koskaan enää mene helluntaiseurakunnan kokouksiin, et tarvitse hellareita. Kaikki on nyt hyvin ja olet jo uskossa".

      Kun seuraavan viikon lauantaina menin jättäytymään ja jättäydyin Jeesukselle Kristukselle ja polvistuin Hänen eteensä, Saatana ei ollut lopettanut puhumistaan minulle. Hän alkoi saarnata minulle kauhistuttavinta saarnaansa mitä olin häneltä "kuullut". En heti ymmärtänyt kuka minulle puhuu. Mutta sitten Jumalan palvelija toi minulle Jumalan Sanan. Tämä Sana oli täydellinen vastakohta sille Saatanan saarnalle. Silloin ymmärsin kuka minulle oli puhunut.

      Tämä hengellinen taistelu on niin todellista, niin todellista. Ketä me kuuntelemme ja ketä seuraamme?

      Voit lukea tuon Saatanan saarnan "Uskoon tuloni" tekstistä kotisivullan. Se löytyy "Jättäytyminen" otsikon alta.

      Saatanan on suurin eksyttäjä. Hänen tarkoituksensa on pitää ihminen erossa Jeesuksesta Kristuksesta. Miten hän sen sitten tekee yksilön kohdalla, riippuu meistä. Hän puhuu meille yleensä sellaista tekstiä jota me uskomme. Se kun kuulostaan niin järkevältä ja joskus myös hyvältä. Mutta Saatana on valehtelija ja valheen isä. Häntä ei kannata kuunnella.

      Norjalaiset ovat tehneet elokuvan "Skam". Elokuva kertoo nuorista ja heidän suhteistaan seksiin ja omaan seksuaalisuuteen. En itse ole katsonut elokuvaa enkä katso. Mutta eilen illalla Ruotsin uutisissa, taisi olla "Rapport" kerrottiin tästä elokuvasta ja kuinka se on suosittu ympäri maailmaa. Siinä haastateltiin nuoria jotka olivat katsoneet elokuvan. Eräs nuori sanoi näin: "Elokuva "Skam" on antanut meidän nuorten ymmärtää että me saamme olla oma itsemme ja elää vapaasti niin kuin tahdomme." Hän viittasi seksuaaliseen vapauteen jota tämä elokuva mainostaa hyväksyttävänä tapana elää.

      Minä huomaan että sama henki, joka puhui minulle ollessani herätyksessä, puhuu "Skam" elokuvan sanoman kautta tämän päivän nuorille. "Elä justiinsa niin kuin tahdot. Elä täydellisessä seksuaalisessa vapaudessa, rakasta ketä tahdot (kenen kanssa tahdot). Älä anna kenenkään tuomita sinua siitä mitä ja kuka olet."

      Joku sanoi palstalla: "Jos yhtä kumarrat, toista pyllistät". Ymmärrättekö???

      Jos jotakin sattuu kiinnostamaan nämä minun eksytykset ja Jumalan puheet ja Saatanan puheet minulle, voit lukea uskoon tulo kertomukseni. Siinä minä kerron rehellisesti tuntemuksiani ja ajatuksian. Miltei kaikkien ajatuksieni ja tuntemuksieni lähde oli joko Jumalassa tai Saatanassa. Kuka meille milloinkin puhuu? Huomaa tämä http://www.jaikal.se/48683125

    • KaakkurinKuuppa

      Kiitos todistuksestasi, Jaikal:)! Todellakin, uskoontulo tai usko ei ole tunteista kiinni. Onneksi et ollut varsinaisesti väärän hengen (joka tekeytyy Jeesukseksi tai Pyhäksi Hengeksi) eksytyksessä. Tällainen henki toimii äärikarismaattisissa seurakunnissa ja tiettyjen puhujien kautta, jotka luulevat useimmiten todella palvelevansa vilpittömästi Raamatun Jeesusta. Mutta ovat väärän hengen pauloissa. Luin todistuksesi, ja olen todella todella iloinen ettet saanut ennen uskoontuloasi toivomaasi ufokontaktia vaan Jeesus varjeli sinut!!Tässä on mahtava artikkeli koskien ufojen alkuperää. Suosittelen kaikille!

      https://luominen.fi/verho-nousee-ufo-ilmion-edesta-gary-bates-haastattelee-ufotutkija-joe-jordania

      • Ennen kuin en isommasti ajatellut uskoon tuloa ja harkinnut Jeesuksen vilpitöntä seuraamista, vihollinen jätti minut melko rauhaa. Mutta sitten kun aloin lähestyä Jumalaa, vihollinen pani monia asioita eteeni jotka olivat viedä minut turmioon. Yksi sellainen oli kiinnostus yliluonnollisiin ilmiöihin. Se tuli minulle ufokiinnostuksena. Mutta kun olin metsätiellä ja "etsin" yhteyttä ufoihin, Pyhä Henki toi minulle Jumalan Sanan joka pelasti minut siitä tilanteesta.

        Jumalan Sana uskottuna ja vastaan otettuna ja seurattuna varjelee ja pelastaa. Jumalan Sana nostaa Saatanan valheen avannosta, se kantaa perille taivaaseen ja se pelastaa lopullisesti.

        Tällä palstala on ollut ja on keskustelua kristillisten seurakuntien sisällä ilmenevistä eksytyksistä. Mutta mielestäni seurakuntien ulkopuolella esiintyy paljon enemmän ja vakavampia eksytyksiä. Niistä täällä ei juuri kukaan varota mitenkään eikä kommentoi niitä. Kirjoitin tuon yllä olevan todistukseni kotisivulleni "Ploggi" osastolle muokattuna versiona.


      • KaakkurinKuuppa
        Jaikal91 kirjoitti:

        Ennen kuin en isommasti ajatellut uskoon tuloa ja harkinnut Jeesuksen vilpitöntä seuraamista, vihollinen jätti minut melko rauhaa. Mutta sitten kun aloin lähestyä Jumalaa, vihollinen pani monia asioita eteeni jotka olivat viedä minut turmioon. Yksi sellainen oli kiinnostus yliluonnollisiin ilmiöihin. Se tuli minulle ufokiinnostuksena. Mutta kun olin metsätiellä ja "etsin" yhteyttä ufoihin, Pyhä Henki toi minulle Jumalan Sanan joka pelasti minut siitä tilanteesta.

        Jumalan Sana uskottuna ja vastaan otettuna ja seurattuna varjelee ja pelastaa. Jumalan Sana nostaa Saatanan valheen avannosta, se kantaa perille taivaaseen ja se pelastaa lopullisesti.

        Tällä palstala on ollut ja on keskustelua kristillisten seurakuntien sisällä ilmenevistä eksytyksistä. Mutta mielestäni seurakuntien ulkopuolella esiintyy paljon enemmän ja vakavampia eksytyksiä. Niistä täällä ei juuri kukaan varota mitenkään eikä kommentoi niitä. Kirjoitin tuon yllä olevan todistukseni kotisivulleni "Ploggi" osastolle muokattuna versiona.

        Kyllä minusta vaarallisimpia eksytyksiä on seurakunnan sisään tulevat eksytykset. Maailma on jo pimeydessä, mutta seurakunnan tulisi olla valkeus ja selkeä pelastuspaikka. Minne voi mennä jos seurakunta eksyy väärien henkien alle? Se on pelottavaa ja hirveää! Edelleen suosittelen Jouko Niemisen puheita, hän eksyi oltuaan raittiissa uskossa usean vuoden! Ja luuli palvelevansa Jeesusta vaikka oli joutunut vihollisen henkivaltojen vaikutuspiiriin. Tätä on vaikea ymmärtää, ellei ole itse nähnyt tai kokenut. Minulla moni ystävä on innostunut Heidi Bakerista, Bethel seurakunnasta ym eivätkä näe selvää harhaa esim. haudoilla "soukkauksessa" tai "hengessä juopumisessa." Kun ihminen alkaa eksyä, hänen ymmärryksensä pimenee. Hän sokeutuu. Hän ajelehtii pois Jeesuksesta ja pelastuksesta, mutta luulee päinvastoin tulevansa lähemmäksi, ja jopa paremmaksi uskovaksi! Kuuntele, Jaikal ja kommentoi sitten.

        https://www.youtube.com/watch?v=7Ye6fLkiKlA


      • MynämäenMopsi

        Hyvä artikkeli! Eli ufoja tai humanoideja ei ole, ne ovat demoneja. ne katoavat jos ne ajaa pois Jeesuksen nimessä ja turvaa Häneen!

        Sanotaanhan tosiaan Raamatussakin Ef.6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.


    • Hyvin.kävi

      Kuuluin kirkkoon, mutta sitten tulin uskoon. Pääsin eksytyksestä. Erosin kirkosta.

      • Minulle kävi paremmin. Minä tulin uskoon 31 -vuotiaana. Joitakin vuosia tämän jälkeen ajattelin erota luterilaisesta kirkosta koska olin helluntaiseurakunnassa mukana. Menin Ruotsissa paikalliseen luterilaisen kirkon toimistoon. Siellä kävi ilmi että minä en ole luterilaisen kirkon jäsen.

        Luultavasti kävi näin: Kun muutin Ruotsiin, en liittynyt aktiivisesti luterilaiseen kirkkoon Ruotsissa. Siksi en ollut kirkon jäsen Ruotsissa. Ja Suomen lut, kirkon rekisteristä minut on ilmeisesti pyyhitty Ruotsissa asumieni vuosikymmenien aikana pois. Minä nimittäin joitakin vuosia sitten yritin äänestää Suomen kirkollisvaaleissa Suomessa kun olin käymässä Suomessa. Minun nimeäni ei löydetty rekisteristä, niin en saanut äänestää.

        En sitten ole luterilaisen kirkon jäsen Suomessa enkä Ruotsissa enkä missään muuallakaan. Onneksi kirkko ei pelasta. Jeesus pelastaa. Minulle riittää se että nimeni on kirjoitettu Karitsan Elämän Kirjaan.


    • Vainelämää20

      Minulle riittää että on kirjoitettu Elämän kirjaan, siihen mihin kaikki maailman ihmiset on kirjoitettu....

    • Kulje omaa tietäsi, se se on paras.
      Hyvä kun heräsit tässä vaiheessa, pystyt ajattattelemaan itsekin.
      Se uskosi kokouksista tms.ei horju, vaan sinun uskosi on sinun oikea valinta.sinu

      Niin kuin näet on monet uskonnot aiheuttaneet suunnattomattomia kärsimyksiä niin perhekohtaisesti kuin yksityisesti,

      Minun jumalani ei hylkää sinuakaan vaan on kyllä kanssasi.

      Se on vaan sellainen tavallinen usko jossa ihmisen on hyvä olla.

      Olet vaan ihminen virheineisi päivinesi, käyt kirkossa kun siltä tuntuu jne.
      Mitään pakkoa ei ole.

    • KaakkurinKuuppa

      Ystäväni kertoi nähneensä lapsena tai nuorena unta missä hänen uskovat vanhemmat kumarsivat hindujumalia. Kun vanhemmat veivät hänet Rodney Howard Brownin kokoukseen hän kaatui kun puhuja rukoili puolestaan/kosketti häntä. Mutta hän mietti oliko se Jumalasta. Tuo uni palautui mieleen ja hän ymmärsi ettei voima ollut Jumalasta. Hän sai vanhempansakin ymmärtämään sanoutumaan irti Howard Brownin opeista ym. Opettaa hengestä juopumista ym. ja siunasi Tv/:n Ojareksen ja profetoi tvtyön laajenemista jne.tv/ näyttää myös paljon eksyttäviä ohjelmia. Hyvääkin on. mutta kuka osaa seuloa?ei ainakaan herätyksessä olleet ja vastakääntyneet. jos muutkaan!

    • TyrätRytkyvät

      Minusta radio deissäkin nykyään välillä ihan outoja ohjelmia. Ja mikä se Rostamon mainostama Rooman matka oli, missä oli paavin audienssikin? Haloo!Miksi ihmeessä?

      • ÄlkääMenköHeidänPeräss

        ekumeenisesta hengestä juopuneet ovat matkalla Roomaan, paavin istuimen eteen häntä kumartamaan! Näin ilmestysnäyn tästä joskus 90luvun alussa. Silloin vielä kuuluin hellseurkuntaan, jaoin näyn vanhemmistoon arvioitavaksi. Nyt näemme, kuinka se toteutuu vauhdilla, joten kutsuuko Herra hengellisestä haureudesta (ekumenia) ulos? Minut kutsui kauan sitten...Jeesusta seuraamaan.


      • KyrieEleison

        olen opiskellut teologisessa pappislinjalla. Luterilaista kirkkoa koko ajan muokataan katoliseen suuntaan. Nyt on muutettu ehtoolliskäsityskin katoliseksi:eli ainekset muuttuvat muka nykyään oikeasti lihaksi ja vereksi, kun lausutaan taikasanat eli ehtoollisen asetussanat. Vain "taikaliinan"(olen unohtanut sen virallisen nimen, liinan säilytyskotelollakin on oma nimi.) päällä olevat ainekset muuttuvat!jos öylätit tai viini loppuu kesken ja kaapista pitåå ottaa lisää, asetussanat pitää lukea uudelleen, jotta nekin muuttuvat. muuten eivät muutu.ja ylimääräiset viinit on papin juotava, viemäriin ei voi kaataa pyhää ainetta. tai sitten on vietävä kellariin kunnes pilaantuu eikä viini enää sitten olekaan Kristuksen verta.Kallion kirkkoherra, helsingin piispaehdokas Teemu Laajasalo tilasi rippituolin kallion kirkkoon.Jumalanpalvelukset ovat muuttuneet messuiksi. tervetuloa keskiajalle, eikun2000-luvulle.

        otteita sivulta:
        http://tampereenhiippakunta.fi/kohti-yhteista-ehtoollista-ekumenian-askeleita/

        "Kuitenkaan ehtoollisyhteyttä ei ole vielä saavutettu. Sitä kohti pyritään niin globaalilla kuin kansallisella tasolla. Luterilaisen Maailmanliiton ja Paavillisen ykseysneuvoston yhteinen komissio jatkaa työskentelyä Pyhästä kasteesta; työryhmän luterilainen puheenjohtaja on piispa Eero Huovinen. Kansainvälisessä dialogissa pyrittäneen saamaan aikaan julistus keskeisistä kirkko-oppiin liittyvistä kohdista. Sellainen on äskettäin esitetty Yhdysvalloissa, missä luterilais-katolinen neuvottelukunta laati yhteisen julistuksen kirkosta, ehtoollisesta ja virasta (Declaration on the Way: Church, Ministry and Eucharist, 2015).

        Suomessa käydään myös omia neuvotteluja jatkona v. 2010 päättyneelle suomalais-ruotsalaiselle luterilais-katoliselle dialogille, joka tuotti asiakirjan Vanhurskauttaminen kirkon elämässä. Tuolloinen asiakirja rakentui v. 1999 allekirjoitettuun Yhteiseen julistukseen vanhurskauttamisopista ja pyrki syventämään sitä. Dialogissa on edelleen saavutettu paljon yhteisymmärrystä ehtoolliskäsityksessä, mutta yhteyttä ei ole saavutettu, koska vielä ei ole saavutettu yksimielisyyttä pappisvirasta ja piispanvirasta. Voidaan kuitenkin pitää todennäköisenä sitä, että jonain päivänä ehtoollisyhteys katolisen kirkon kanssa tulee mahdolliseksi."


      • ExitJeesustaSeuraamaan

        Sitten, kun luopumus on päässyt täyteen mittaansa!
        'Lähtekää siitä ULOS, te Minun kansani, ettette tulisi hänen SYNTEIHINSÄ OSALLISIKSI!'


    • Anonyymi

      Tuo Heidi Baker on näköjään käynyt faceliftissä,silmän rypyt on niin kireellä.Aika hauska muutenkin kun googlasin sitä ja menin youtubeen niin seuraava ehdotettu video oli valehtelun sm-kisoista 😄
      Itse aikoinani kävin nuorena näissä karmeissa show-illoissa missä oli Vartti ja kump.Pari vuotta myöhemmin taisi tämä ”voideltu saarnamies” tappaa kaverinsa ja istui linnassakin. En ole enää ollut 23v.tekemisissä minkään seurakunnan kanssa ja hyvä on ollut.Metsä on minun kirkkoni.

    • Anonyymi

      En ymmärrä tätä kun lähes kaikki. Uskon suunnat on haukuttu pahoiksi asti olen kai tyhmä? En ole juuri koskaan kokenut noita (hurmoksia) paitsi kerran kun vapauduin masennuksesta. Ja toinen kerta jopa pelotti kun rintasyöpä lähti. Esyn pastori en saarnat on hyviä. Nykyisin en pääse usein on jo ikää ja reuma vaivaa. Minusta ne on kaikki jossakin hyviä sivuutan sen jota en
      ymmärrä samaan taivaaseen kaikki menemme Jumalan armo ja Jeesuksen rakkaus on tärkeä tuntea

    • Anonyymi

      Luterilainen kirkko ja kolmen vesitipan sakramentin kautta pelastumimen on todellinen eksytys.

      • Anonyymi

        helluntailaisuus-eksytyksessä kaste onkin vain pelkää vettä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3684
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      578
      3445
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3339
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2167
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2091
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      317
      1921
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      156
      1624
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1351
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe