Tummaihoisten kämmenet ovat yhtä vaaleita kuin valkoihoisilla, miksi näin? Johtuuko siitä että kuluvat runsaasta työnteosta, esim somaleilla erittäinkin vaaleat kämmenet?
Tummaihoisten kämmenet.
26
4956
Vastaukset
- äscee
Jalkapohjatkin on valkoiset. Ehkä liiallinen työnteko on kuluttanut värit pois?
- Mistäs_mahtaa_johtua
niiden siniset ikenet?
- wrooong
Luomisprosessissa käynyt virhe tummaihoiset luuluis Pohjoismaihin yms Alaskaan eli kylmiinmaihin että pienikin auringonpaiste hyödyksi tumman kun lämpö ottaa ja vaaleat taas kuumiinmaihin.
- Jännää.oli
Aurinko ei ole päässyt paistamaan käsiin, ainakin esi-isät afrikassa ovat joutuneet jotain tekemään että eivät kuolisi nälkään.
- yuioiuyt
Pitäneet kättä nyrkissä.
- tottaON
Tämä johtuu siitä että kämmenissä ja jalkapohjissa iho uusiutuu nopeasti. Eihän mm. Tatuoinitkaan kestä noissa paikoissa, vaan kasvavat pois. Kaikilla ihmisillä on nuo alueet vaaleita.
- EvoluutionKukkanen
Miksi jääkarhu on valkoinen kun lämpötaloudeltaan tumma väri olisi arktisella alueella parempi ratkaisu - hirmuisena petona jääkarhu ei suojaväriä kuitenkaan tarvitse ravintoketjun huipulla.
- Evoluutio_on_oikeassa
No senhän täytyy sulautua maisemaan.
Jos se olisi musta niin hylkeet näkisivät sen kilometrien päähän
ja se jäisi ilman hyljepaistia.
Kaikella on luonnossa tarkoituksensa ja luontodokumennteja katsomalla
oppii sen miten evluutio toimii.
Australian helteessä pikimustat abot eivät sairastu mutta valkoihoisilla
on ihosyöpä lisääntynyt räjähdysmäisesti koska valkoisella ei ole mustaa
pigmenttiä suojaamassa ihoa.
Suomessa taas mustaihoiset kärsivät talvella D vitamiinin puutteesta koska
eivät saa aurinkoa niinkuin omissa maissaan.
D vitamiinin puute ei ole ainoa ongelma heillä kuitenkaan. - EvoluutioKukkii
Ehei, hyljeravinto löytyy henkirei´istä. Värillä ei väliä.
Jääkarhu käyttää ravinnokseen pääasiassa hylkeitä. Niiden puuttuessa se syö myös muita eläimiä ja marjoja. Jääkarhu saalistaa harvoin myös sitä jopa puolta painavampia mursuja, mieluiten nuoria tai haavoittuneita, ja nuoria maitovalaita näiden hengitysaukoilta. Useimmat arktisen alueen maaeläimet juoksevat jääkarhua kovempaa ja merieläimet ovat sitä ketterämpiä vedessä. Jään ja veden rajapinta onkin jääkarhun ominta saalistusmaastoa. Jäällä se lähestyy saalistaan hiipimällä ja hyökkää päästyään noin 10 metrin etäisyydelle. Jääkarhu vaanii usein hylkeiden jäässä olevien hengitysreikien kohdalla. Se voi olla käytännöllisesti katsoen liikkumatta useita tunteja. Kun hylje nousee hengittämään puree karhu sitä päähän tai yläruumiiseen ja kiskoo sen jäälle. - Jääkarhun
iho on musta.
- Bror-Erik1974odin
Mutta joillain ankarasti valkoihoisilla taas ajatukset ovat perin tummia,jopa pimeydenvivahteisia.Onko syynä ehkä aivon vajaatoiminta joka saa aikaan mm.
kaamosajan odintamppaajia,näitä mykkiä pimeän kyrmyniskoja joilla on `vormunsa` ylim-
pään huppuun asti kevyt ajatuksensa tamppaamisen tarpeellisuudesta vaikka kansa nau-
raa tuolle pelleilylle! -Eiks niin? - aiheellinen-ihmetys
Vitsi aiheesta on kyllä. Se meni jotenkin siten, että lun väriä laitettiin, nämä seisoivat maassa, kädet seinää vasten.
Siksi juuri ne paikat on vaaleita.
Mutta hyvä aloitus ja on mielenkiintoista kuulla muidenkin miepipiteitä. - ihmetyksenaihe
Miksi jotkut ovat oikein tosi sinisen mustia ja jotkut vaan mustia.
Olen aina ihmetellyt asiaa. Vastausta en ole saanut vieläkään. - 3586359
Kun on ollut karvapeite, iho on ollut vaalea. Kun karvat ovat evoluution myötä poistuneet, on tullut tarvetta tummalle iholle, joka ei pala Afrikan auringossa. Jalkapohjat ja kädet eivät ole vaarassa palaa, joten ne ovat saaneet jäädä valkoisiksi.
- kivikautinenluolamies
Jos on monessa maassa kirjoilla kannattaa hinkata sormenjäljet pois käsistä.
- LiikaaDvitamiinia
Tummuushan johtuu auringosta saatavan D-vitamiinin ylituotannosta,kuka vaan alkaa tummua ja ruskettua kun tarpeeksi on auringon alla. Jalkopohjiin ja kämmeniin rusketus tarttuu vähemmän kuin muualle.
Mistäs johtuu se että sinä olet täällä keskellä päivää? Liian vähän töitä?
- Anonyymi
Se tiedetäänkin, sinä olet Moskovan toimiston palkkalistoilla ja siksi väännät propagandaa tänne koko päivän.
Anonyymi kirjoitti:
Se tiedetäänkin, sinä olet Moskovan toimiston palkkalistoilla ja siksi väännät propagandaa tänne koko päivän.
Minä olen näköjään vaikka minkä palkkalistoilla...
🤣🤣🤣
- Anonyymi
Yleensä myös karvat on kämmenen selkäpuolella, tämä on oikein hyvä tietää kun käy kurdiburgerissa syömässä.
- Anonyymi
Niiden kämmenet on samannäköiset kuin dieselasentajalla.
- Anonyymi
Mutta moni afrikkalainen mitä itse tiedän ja tunnen, on melko karvattomia, vrt lähi idän maat. Esim rintakarvoja ja selkäkarvoja jos vertailee. Meillä on töissä somalialainen ja iranilainen, molemmat vajaa nelikymppisiä. Iranilainen on pelkkää karvaa, kun taas somalialaisella on hyvin mieto karvoitus.
- Anonyymi
Mustat ja tummat eivät pysty luontaisesti elämään näillä leveyspiireillä, niiden iho ei tuota D-vitamiinia samalla tavalla, kuin valkoisten pohjolaan sopeutuneiden.
- Anonyymi
Jotkut ääliöt vielä väittää, ettei ole eri rotuja olemassakaan, vaikka on tuommoisia kaksivärisiäkin.
Ja päälle vielä punavihreitäkin täysin outoja olioita. - Anonyymi
Niissä on kahden kämmenen kokoinen pala ihmistä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685