Tummaihoisten kämmenet.

samanlaiset

Tummaihoisten kämmenet ovat yhtä vaaleita kuin valkoihoisilla, miksi näin? Johtuuko siitä että kuluvat runsaasta työnteosta, esim somaleilla erittäinkin vaaleat kämmenet?

26

4956

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äscee

Jalkapohjatkin on valkoiset. Ehkä liiallinen työnteko on kuluttanut värit pois?

• Mistäs_mahtaa_johtua

niiden siniset ikenet?

• wrooong

Luomisprosessissa käynyt virhe tummaihoiset luuluis Pohjoismaihin yms Alaskaan eli kylmiinmaihin että pienikin auringonpaiste hyödyksi tumman kun lämpö ottaa ja vaaleat taas kuumiinmaihin.

• Jännää.oli

Aurinko ei ole päässyt paistamaan käsiin, ainakin esi-isät afrikassa ovat joutuneet jotain tekemään että eivät kuolisi nälkään.

• yuioiuyt

Pitäneet kättä nyrkissä.

• tottaON

Tämä johtuu siitä että kämmenissä ja jalkapohjissa iho uusiutuu nopeasti. Eihän mm. Tatuoinitkaan kestä noissa paikoissa, vaan kasvavat pois. Kaikilla ihmisillä on nuo alueet vaaleita.

• EvoluutionKukkanen

Miksi jääkarhu on valkoinen kun lämpötaloudeltaan tumma väri olisi arktisella alueella parempi ratkaisu - hirmuisena petona jääkarhu ei suojaväriä kuitenkaan tarvitse ravintoketjun huipulla.

• Evoluutio_on_oikeassa

No senhän täytyy sulautua maisemaan.
        Jos se olisi musta niin hylkeet näkisivät sen kilometrien päähän
        ja se jäisi ilman hyljepaistia.

Kaikella on luonnossa tarkoituksensa ja luontodokumennteja katsomalla
        oppii sen miten evluutio toimii.

Australian helteessä pikimustat abot eivät sairastu mutta valkoihoisilla
        on ihosyöpä lisääntynyt räjähdysmäisesti koska valkoisella ei ole mustaa
        pigmenttiä suojaamassa ihoa.

Suomessa taas mustaihoiset kärsivät talvella D vitamiinin puutteesta koska
        eivät saa aurinkoa niinkuin omissa maissaan.
        D vitamiinin puute ei ole ainoa ongelma heillä kuitenkaan.

• EvoluutioKukkii

Ehei, hyljeravinto löytyy henkirei´istä. Värillä ei väliä.
        Jääkarhu käyttää ravinnokseen pääasiassa hylkeitä. Niiden puuttuessa se syö myös muita eläimiä ja marjoja. Jääkarhu saalistaa harvoin myös sitä jopa puolta painavampia mursuja, mieluiten nuoria tai haavoittuneita, ja nuoria maitovalaita näiden hengitysaukoilta. Useimmat arktisen alueen maaeläimet juoksevat jääkarhua kovempaa ja merieläimet ovat sitä ketterämpiä vedessä. Jään ja veden rajapinta onkin jääkarhun ominta saalistusmaastoa. Jäällä se lähestyy saalistaan hiipimällä ja hyökkää päästyään noin 10 metrin etäisyydelle. Jääkarhu vaanii usein hylkeiden jäässä olevien hengitysreikien kohdalla. Se voi olla käytännöllisesti katsoen liikkumatta useita tunteja. Kun hylje nousee hengittämään puree karhu sitä päähän tai yläruumiiseen ja kiskoo sen jäälle.

• Jääkarhun

iho on musta.

• Bror-Erik1974odin

Mutta joillain ankarasti valkoihoisilla taas ajatukset ovat perin tummia,jopa pimeydenvivahteisia.Onko syynä ehkä aivon vajaatoiminta joka saa aikaan mm.
      kaamosajan odintamppaajia,näitä mykkiä pimeän kyrmyniskoja joilla on `vormunsa` ylim-
      pään huppuun asti kevyt ajatuksensa tamppaamisen tarpeellisuudesta vaikka kansa nau-
      raa tuolle pelleilylle! -Eiks niin?

• aiheellinen-ihmetys

Vitsi aiheesta on kyllä. Se meni jotenkin siten, että lun väriä laitettiin, nämä seisoivat maassa, kädet seinää vasten.
      Siksi juuri ne paikat on vaaleita.
      Mutta hyvä aloitus ja on mielenkiintoista kuulla muidenkin miepipiteitä.

• ihmetyksenaihe

Miksi jotkut ovat oikein tosi sinisen mustia ja jotkut vaan mustia.

Olen aina ihmetellyt asiaa. Vastausta en ole saanut vieläkään.

• 3586359

Kun on ollut karvapeite, iho on ollut vaalea. Kun karvat ovat evoluution myötä poistuneet, on tullut tarvetta tummalle iholle, joka ei pala Afrikan auringossa. Jalkapohjat ja kädet eivät ole vaarassa palaa, joten ne ovat saaneet jäädä valkoisiksi.

• kivikautinenluolamies

Jos on monessa maassa kirjoilla kannattaa hinkata sormenjäljet pois käsistä.

• LiikaaDvitamiinia

Tummuushan johtuu auringosta saatavan D-vitamiinin ylituotannosta,kuka vaan alkaa tummua ja ruskettua kun tarpeeksi on auringon alla. Jalkopohjiin ja kämmeniin rusketus tarttuu vähemmän kuin muualle.

• Mistäs johtuu se että sinä olet täällä keskellä päivää? Liian vähän töitä?

• Anonyymi

Se tiedetäänkin, sinä olet Moskovan toimiston palkkalistoilla ja siksi väännät propagandaa tänne koko päivän.

• Anonyymi kirjoitti:

Se tiedetäänkin, sinä olet Moskovan toimiston palkkalistoilla ja siksi väännät propagandaa tänne koko päivän.

Minä olen näköjään vaikka minkä palkkalistoilla...

🤣🤣🤣

• Anonyymi

Yleensä myös karvat on kämmenen selkäpuolella, tämä on oikein hyvä tietää kun käy kurdiburgerissa syömässä.

• Anonyymi

Niiden kämmenet on samannäköiset kuin dieselasentajalla.

• Anonyymi

Mutta moni afrikkalainen mitä itse tiedän ja tunnen, on melko karvattomia, vrt lähi idän maat. Esim rintakarvoja ja selkäkarvoja jos vertailee. Meillä on töissä somalialainen ja iranilainen, molemmat vajaa nelikymppisiä. Iranilainen on pelkkää karvaa, kun taas somalialaisella on hyvin mieto karvoitus.

• Anonyymi

Mustat ja tummat eivät pysty luontaisesti elämään näillä leveyspiireillä, niiden iho ei tuota D-vitamiinia samalla tavalla, kuin valkoisten pohjolaan sopeutuneiden.

• Anonyymi

Jotkut ääliöt vielä väittää, ettei ole eri rotuja olemassakaan, vaikka on tuommoisia kaksivärisiäkin.
      Ja päälle vielä punavihreitäkin täysin outoja olioita.

• Anonyymi

Niissä on kahden kämmenen kokoinen pala ihmistä.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe