Öljyfirmojen mainoksien mukaan jotkut öljyt ovat katalysaattori ystävällisiä, katalysaattori toimii hyvin ja pitkään määrätyillä öljylaaduilla. Kestääkö katalysaattori pitempään LL-öljyillä kuin ns. tavallisilla öljyillä ? Mihin vois perustua tuollainen väittämä öljyn vaikutuksesta jos moottori on kunnossa.
Öljyn vaikutus katalysaattoriin?
2
1906
Vastaukset
- MieletönSäästö
Autollani on ajettu 352tkm, sillä on ikää 20 vuotta ja 5 kuukautta. Katalysaattori on alkuperäinen ja autossa on käytetty mitä sattuu öljyjä. Päästöarvoissa ei ole huomautettavaa.
Jos siis LL-öljyillä saadaan katalysaattorille pidempi kestoikä, paljonko se siinä tapauksessa on? 600tkm? - dsssgs
Acea c-luokitukset taitaa olla näitä DPF/katalysaattoriystävällisiä. Mutta esim omaan -03 autooni suositellaan Acea A5/API SL öljyä, ainakin API SL luokassa on ihan riittävästi huomioitu katalysaattorin kesto.
Hiukkassuodatin eli DPF on se suurin ongelma, se vaatii ehdottomasti Acea C-öljyjä ja uudempia API luokituksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893288
- 623047
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361923- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499