Blogista kiinnostuneita

Satojatuhansiamennyt

Hei. Olen pelannut koko elämäni, viimeiset 7 vuotta todella tuhoisin seurauksin. Mm. Petoksia tullut tehtyä peliriippuvuksissani. Tällä hetkellä olen ollut 9 kk pelaamatta ja sama nollatoleranssi jatkuu-itseasiassa olen ensimmäistä kertaa elämässäni IHAN OIKEASTI lopettanut pelaamisen-en siis kuseta edes itseäni asian suhteen. Koska olen käynyt helvetin pohjalla, mm. Yrittänyt tappaa itseni ja silti tänä päivänä elän pelaamatonta, onnellista elämää (toki talous on koko lopun elämääni kuralla) jossa ei tarvitse valehdella enää sanaakaan, ajattelin alkaa kirjoittamaan elämästäni. Onko kiinnostuneita blogin lukijoita?

23

897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyötyämuille

      Anna palaa vaan, voi olla hyödyksi muille.

    • Entinenpeluri
      • Kary

        Kiitos. Koskettava tarina. Onneksi elämä voitti.


      • Peliongelmainen34

        Luin koko tarinan. Kiitoksia. Lainaa on satoja tuhansia ja pelannut koko ikäni. Blogisi auttoi tajuamaan etten voi pelata vaan vähän vaan alettava hoitamaan tätä sairautta nolla toleranssilla. Vedonlyönti on vienyt mun terveyteni


      • pelaaja456

        Hyvä blogi mutten uskalla kommentoida sinne koska se tulee heti näkyviin netissä. kannatan että jatkat kirjoittamista sillä ainakin minä luen sitä


    • GameOverAndOver

      Kiitos! Hyvä kirjoitus ja asiaa. 20 vuotta pelaamista takana enkä ole päässyt pelaamattomuudessa yhtä pitkälle kuin sinä.

      • Entinenpeluri

        Mun nyt piti ilmeisesti pamahtaa pohjalle ja kovaa, jotta pelit konkreettisesti loppui. Mut jos pystyn ees yhtä ihmistä auttamaan, niin tällä kaikella on ollut ees joku tarkoitus.


    • ylipelihullu

      Todellakin olen kiinnostunut blogistasi. Itse tässä odottelen tuskallisen pitkää aikaa kun vuorokausi vaihtuu ja palkka napsahtaa tilille. Sitten paffille pelaamaan, nyt sen on pakko antaa voittoa kun on koko viikon vain vienyt.

      Paljonko sinulla on muuten ollut parhaimmillaan pelivelkoja ja paljonko on tällä hetkellä? Paljonko on mennyt/tulee menemään ulosottoon?

      Itsellä pelivelka pyörii jossain 15-18 tonnin välissä, ulosottoon on menossa vasta reilut 500e, vielä ei ole tullut asiasta käräjäoikeuden päätöstä, lähiaikoina kuitenkin tulee menemään monta tonnia koska kulutusluotot on pistetty kerralla perittäväksi koska en ole pelaamisen takia pystnyt hoitamaan kuukausieriä. Itsekin tein lieviä petoksia saadakseni lainaa mm. väärennettyjä palkkakuitteja.

    • Entinenpeluri

      Moikka. Tällä hetkellä mulla on ulosotossa n. 10 000€ mikä nyt olisi hyvinkin selvittävä summa. Oikeudenkäynnin jälkeen summa tulee olemaan n. 200 000-300 000 €. Että näin.

      Ottaa vatsan pohjasta kirjoittaa sanoja oikeudenkäynti, petos jne. Minä kun olen ollut täysi normaali, lainkuuliainen ihminen. Mutta olen päässyt mietinnöissäni pisteeseen, jossa tehty on tehty ja vain tulevaisuuteen voi vaikuttaa.

      Minulla siis uo tulee haukkamaan palkastani seuraavat 25 vuotta, enkä siinä ajassa tule lyhentämään velkaani senttiäkään. Kaikki menee korkoihin. Olen siis mahdollisesti n. 60 jotain vuotiaana seuraavaksi luottotiedollinen. Ja itseasiassa- se onkin ihan positiivinen asia. En luota itseeni pätkääkään.

    • onkototta

      Mistä sait kerryttyä noin mahtavan potin 200-300 000? Aika iso haitari vielä noiden lukujen välillä.
      Blogisi on varmaan ihan mielenkiintoista lukea mutta sen sitten pitäisi olla mieluummin totta.

      • Kary

        Kirjoittaja kuvaa uskottavasti pelihelvettiä. Ei himopelaaja laske menettiään rahoja pelihurmassa eikä pidä siitä kirjanpitoa vaan päinvastoin pyrkii vähättelemään menettämiään rahoja. Kun pelaaminen jatkuu vuosia, tarkkojen euromäärien antaminen ei ole mahdollista. Vasta kun kaikki on mennyt, karvas totuus on kohdattava. Yksinäisyys voi siis myös johtaa riippuvuuteen ja varmasti syventää sitä. AA toimii vertaistun voimalla, varmasti olet avuksi peliriippuvaisille jo näillä teksteilläsi. Kiitos


      • Entinenpeluri

        Moikka. Haitari on siksi suuri, etten tiedä kokonaislukemaa ennen oikeudenkäynnin lopputulemaa. Lainaa on pelaamiseen otettu yhteensä n. 200 000€ mutta koska tuohon tulee päälle korot mitä ikinä joudunkaan päälle maksamaan, niin lopputulema voi olla hyvinkin tuo 300 000€.

        Olisi huikean hienoa, jos tuo summa olisi päästä keksitty ja tekstitkin. Mutta valitettavasti ihan oikeaa elämää.


    • oivaltaa

      Kiitos blogistasi ! Oli kyllä karua luettavaa, mutta sinä selviät. Olen myös ollut peliriippuva- sairas ja maksan niitä velkoja edelleen. Pohjalla kävin. Blogistasi on varmasti apua asian kanssa kamppaileville.

    • Hei.

      Kiitos blogista. Kunpa saisit jaettua sen moneen paikkaan, uskon vakaasti, että rehellisyydestäsi ja asioiden pohtimisesta on hyötyä. Jatka ihmeessä sitä. Kirjoitat hyvin. Onko miehesi lukenut sitä?

      Olet hyvällä tiellä. Olet joutunut käymään syvällä, niin useimmiten peliriippuvainen joutuu. Viimeinen kirjoituksesi siitä surullisesta surmasta on hyvä. Tiedän ja luin, ettet tiedä, kuten en minäkään, sen tapahtuman syitä... Peliriippuvuus pilaa niin paljon, se tuhoaa paljon, se vie paljon. Se voi viedä työpaikan, perheen ja muut läheiset ihmissuhteet. Tilalle tulee ahdistus, häpeä, velat, masennusta... ja mitä kaikkea.

      Kaikkea hyvää sinulle, kesän iloa - siihen ei tarvita rahaa,
      Pirkko-pappi

      • Entinenpeluri

        Hei, kiitos kovasti kommentistasi. Kyllä, mieheni lukee blogia- niinkuin myös moni muu, jolle olen vain "uhkarohkeasti" blogin osoitteen laittanu whatsappissa saatesanoin: jos haluat oikeasti tietää, mitä minulle kuuluu. Näistä viesteistä vastaus on ollut 100% kannustava. Riski on siis kannattanut. Mitä avoimemmin olen asiaa jakanut, sitä kelvempi on ollut selässäni kulkeva kivireppu.

        Olen nyt ollut n. 11 kuukautta pelaamatta ja pahin vaihe on omassa mielessä selätetty. Edelleenkin olen verkkotunnukseton, eli mies hoitaa raha-asiat, enkä aio noita tunnuksia itselleni ottaa pitkään aikaan- jos koskaan. Seuraava vaihe elämässäni on oikeudenkäynti petoksista ja sen selätettyäni kouluttaudun vertaistukiohjaajaksi ja alan pitämään omaa ryhmää omalla kotipaikkakunnallani.

        Pelaaminen ei ole enää jokapäiväinen ongelma- tai edes pelaamattomuuden ylläpitäminen. Haasteina elämässä on luottamuksen palauttaminen läheisiltä ja häpeän kanssa eläminen- valheita kun takana on vuosikymmenen verran.

        Haluan painottaa, että vaikken ajattele pelaamista enää juurikaan koskaan, enkä koe siihen enää mitään himoa, olen aina sairas ja tuo sairaus tulee kulkemaan mukanani koko lopun elämääni. En ota sen kanssa pienintäkään riskiä.

        -J-


      • Entinenpeluri kirjoitti:

        Hei, kiitos kovasti kommentistasi. Kyllä, mieheni lukee blogia- niinkuin myös moni muu, jolle olen vain "uhkarohkeasti" blogin osoitteen laittanu whatsappissa saatesanoin: jos haluat oikeasti tietää, mitä minulle kuuluu. Näistä viesteistä vastaus on ollut 100% kannustava. Riski on siis kannattanut. Mitä avoimemmin olen asiaa jakanut, sitä kelvempi on ollut selässäni kulkeva kivireppu.

        Olen nyt ollut n. 11 kuukautta pelaamatta ja pahin vaihe on omassa mielessä selätetty. Edelleenkin olen verkkotunnukseton, eli mies hoitaa raha-asiat, enkä aio noita tunnuksia itselleni ottaa pitkään aikaan- jos koskaan. Seuraava vaihe elämässäni on oikeudenkäynti petoksista ja sen selätettyäni kouluttaudun vertaistukiohjaajaksi ja alan pitämään omaa ryhmää omalla kotipaikkakunnallani.

        Pelaaminen ei ole enää jokapäiväinen ongelma- tai edes pelaamattomuuden ylläpitäminen. Haasteina elämässä on luottamuksen palauttaminen läheisiltä ja häpeän kanssa eläminen- valheita kun takana on vuosikymmenen verran.

        Haluan painottaa, että vaikken ajattele pelaamista enää juurikaan koskaan, enkä koe siihen enää mitään himoa, olen aina sairas ja tuo sairaus tulee kulkemaan mukanani koko lopun elämääni. En ota sen kanssa pienintäkään riskiä.

        -J-

        Hei taas.

        Arvostan sinua. Iloitsen siitä mitä kohti kuljet, rohkea olet. Hienoa on, että sinulla on puoliso, joka kannustaa ja tukee sinua. Hyvä, että taakkasi on alkanut pikkuhiljaa kevetä, bloginkin kautta, jossa varmasti purat pois mielestäsi paljon pahaa ja vaikeata. Sinusta tulee ymmärtävä vertaisohjaaja.

        Uskon, että pahin vaihe on ohi. Oikeudenkäynti tulee olemaan kurja, mutta sekin menee ohi. Ja jokainen päivä vie sinua kauemmas pelaamisvaiheesta, se ja kaikki siihen liittyvä hankala, on elämässäsi historiaa, takana olevaa elettyä elämää.

        Luottamuksen rakentaminen läheisiin ja häpeän poissaattaminen mielestä ovat merkittäviä asioita. Molemmat etenevät omaa tahtia, niitä ei oikein voi nopeuttaa. Kun itse tiedät mitä tahdot tulevaisuudelta, sitä kohti on helpompi kulkea. Toivottavasti aina silloin tällöin muistat sanoa läheisille, että he ovat tärkeitä sinulle ja iloitset heistä. Tämä meidän jokaisen olisi hyvä kertoa omille ihmisillemme mahdollisimman usein.

        Toteat lopuksi tärkeän huomion, olet aina sairas, etkä aio ottaa asian kanssa mitään riskiä. Jälleen sanon, hyvä. Aivan kuten diabeetikko tai verenpainetautinen tai huononäköinen, joutuu ottamaan huomioon kaiken aikaa sairautensa; ottamaan lääkkeet tai käyttämään laseja, peliriippuvainen joutuu huomioimaan sairautensa.

        Kaunista kesää toivotellen,
        Pirkko-pappi


      • missä-viipyy

        Joko kirkon edustaja on kirjoittanut vetoomuksen valtiolle pelirosvouksen lopettamisesta? pelaajat ja heidän perheensä kokevat kovia kun sitä suurta voittoa ei vain kuulu. Häviävät kaiken.


      • Hyvä-idea
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei taas.

        Arvostan sinua. Iloitsen siitä mitä kohti kuljet, rohkea olet. Hienoa on, että sinulla on puoliso, joka kannustaa ja tukee sinua. Hyvä, että taakkasi on alkanut pikkuhiljaa kevetä, bloginkin kautta, jossa varmasti purat pois mielestäsi paljon pahaa ja vaikeata. Sinusta tulee ymmärtävä vertaisohjaaja.

        Uskon, että pahin vaihe on ohi. Oikeudenkäynti tulee olemaan kurja, mutta sekin menee ohi. Ja jokainen päivä vie sinua kauemmas pelaamisvaiheesta, se ja kaikki siihen liittyvä hankala, on elämässäsi historiaa, takana olevaa elettyä elämää.

        Luottamuksen rakentaminen läheisiin ja häpeän poissaattaminen mielestä ovat merkittäviä asioita. Molemmat etenevät omaa tahtia, niitä ei oikein voi nopeuttaa. Kun itse tiedät mitä tahdot tulevaisuudelta, sitä kohti on helpompi kulkea. Toivottavasti aina silloin tällöin muistat sanoa läheisille, että he ovat tärkeitä sinulle ja iloitset heistä. Tämä meidän jokaisen olisi hyvä kertoa omille ihmisillemme mahdollisimman usein.

        Toteat lopuksi tärkeän huomion, olet aina sairas, etkä aio ottaa asian kanssa mitään riskiä. Jälleen sanon, hyvä. Aivan kuten diabeetikko tai verenpainetautinen tai huononäköinen, joutuu ottamaan huomioon kaiken aikaa sairautensa; ottamaan lääkkeet tai käyttämään laseja, peliriippuvainen joutuu huomioimaan sairautensa.

        Kaunista kesää toivotellen,
        Pirkko-pappi

        Sinähän voit Pirkko pappi mennä oikeudenkäyntiin tukihenkilöksi!


    • pelihullu83

      itse pelasin 100000e pelit vie työpaikan, perheen, ajokortin, terveyden, psyykkeen jne pelaamisen takia pakkohoitoa, edunvalvonta, luottotiedot, käräjiä, petos syytteet, rahanväärennös, itsemurha yritys jne pitkä tarina .....olen nyt 34v ja minulla ei ole enää mitään.. pääsin tosin velkajärjestelyyn nolla ohjelmaan mutta pelaaminen on taas alkanut ...

    • PelaamattaParas

      Kiitos Jenna, että olet rohkeasti esillä omilla kasvoillasi meidän muidenkin peliriippuvaisten puolesta. Kiitos blogistasi ja kirjastasi. Jotkut asiat kirjassa on vähän yleistetty, mikä voi ehkä antaa asiaa tuntemattomalle lukijalle hieman väärän kuvan, mutta kyseessähän on oma tarinasi ja näkökulmasi ja omaa parikymmentävuotista peliriippuvuutta oli kyllä antoisaa peilata kokemuksiisi ja yhtäläisyyksiäkin löytyi. Ihmisellä voi olla periaatteessa hyvinkin tarkka käsitys rahan arvosta, velkarahan hinnasta ja korkolaskelmista, onhan esimerkiksi peliongelman takia rahaa kavaltaneiden joukossa kirjanpitäjiä ja talousjohtajia eli kaupallisen koulutuksen saaneita, mutta silti järki voi sumentua pelatessa.

    • ExPlayer

      Aika tyhjänpäiväiseltä jossittelulta ja asioiden pyörtelyltä tuo minusta tuntui. Ei henkilö joka häviää rahansa peleihin ja joutuu ulosottoon velkojensa vuoksi kirjoita elämästään noin. Vihaiselta tuolloin tuntuu ja katkeralta. Tottakai veikkaus ja kaikki ne muut pelifirmat johon olet syytänyt ne kymmenet tuhannet eurot toivoen voittavasi takaisin ne rahat mitä niihin hävisit, mutta et voittanut ovat syyllisiä. Ei kukaan voi välttää vastuuta. Koko veikkaus on aiheuttanut minulle lähinnä harmia jos veikkaus tienaa päivässä noin 5 miljoonaa euroa peleissä hävinneiden ihmisten rahoja ja vuodessa noin 1,8 miljardia, on jossain jotain todella pahasti pielestä. Miksi tätä pitäisi vähätellä? Kuinka moni oikeasti pelaa siksi että toivoisi voittavansa ja saavansa edes vähän lisärahaa elämäänsä. Turha toivo, ahne veikkaus vie vaikka viimeisetkin rahasi. Pois kaikki peliautomaatit ja veikkauksen mainokset. Pelkkää huijausta ja valetta nuo veikkauksen itsekeksimät tarinat voittajista ovat. Pahan mielen noista peleistä vain saa ja tulee vihaiseksi kun häviää rahansa.

    • GoToHellVeikkaus

      Veikkauksen johtajien tulisi ottaa vastuu teoistaan mutta ei pelkkää rahaa nuo vain haluavat. Veikkaus on yksi saatana ja perkele. En voi tähän kirjoittaa mitä heidän johtajistaan ja toiminnastaan ajattelen mutta mitään hyvää se ei ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe