jarruputket

"puhkiruostunut"

sitä mieltä katsastusmies oli, että "kaikki" putket uusiksi.Auto on Corolla 1985 mallia. Jarrut meni läpi tehojensa puolesta, joka tietysti ymmärrettävästi on eri asia.Raaputti paria kohtaa putkista ja sano tuomion.Kysymys,onko ko. auto "muualtakin" niin laho, että ongelmajätelaitokseen.....Mikä on putkien "ikä"?Voisiko vain yksi linjasto ruostua,muut " ei" ,Mikä on hylkäyksen "raja". Ilmeisesti hän ajattelee meidän kaikkien parasta, ettei pommi liiku tiellä.? :(--- Kannattaako korjata?Mitä materiaalia jarruputket on?Olisko auttanu, jos auto oli pidetty hyvässä ruostesuojassa koko ikänsä.

7

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onkin

      Kyllä ne putket tahtoo ruostua ajan mittaan. Yleensä ne sitten ruostuu kaikki kerralla, tai ainakin kannattaa kerralla ne vaihtaa. Ruostumisaika riippuu ihan yksilöstä. Jarruneste kuuluis vaihtaa kahden vuoden välein, koska siihen nesteeseen tiivistyy vettä. Vaihda sitten se neste samalla ja muista ilmata ettei tuu taas hylky.

    • kone mies

      Mulla rupes kanssa ruostuun putket ja katsastus mies sano että vaiha mutta meikä ruiskutti massa koko pohjan täyteen ja putket ja kaikki niin ei ruoste näy ei ole ollu ongelmia ja massauksesta on 4 vuotta aikaa hyvin pelaa

      • vettä nesteessä

        vettä jarrunesteessä , vettä ja suolaa ulkopuolelta, kumpi pahempi. Eiks autonvalmistaja oo ryssiny, kun on harrastaa niin ohutseinäsiä putkia. Eihän katsastusmies voi tietää, miten paljon seinämät on ohentunut(mikä ainevahvuus murtus jarrupaineesta), pitäs ottaa riittävästi koepalaa ja viedä VTT:lle tutkimuksiin?ELI mutu hommia ne hylkäykset.


      • vettä nesteessä kirjoitti:

        vettä jarrunesteessä , vettä ja suolaa ulkopuolelta, kumpi pahempi. Eiks autonvalmistaja oo ryssiny, kun on harrastaa niin ohutseinäsiä putkia. Eihän katsastusmies voi tietää, miten paljon seinämät on ohentunut(mikä ainevahvuus murtus jarrupaineesta), pitäs ottaa riittävästi koepalaa ja viedä VTT:lle tutkimuksiin?ELI mutu hommia ne hylkäykset.

        on joissakin autoissa rautaa ja sehän ruostuu (ulkopuolelta). Joissakin kuparinikkeliä, joka ei ruostu. Tehtiin ennen myös kupariputkesta; ei ruostu.
        Putket voi siis tehdä itsekin jos on oikea työkalu ja putkea saa metritavarana. Tietysti homma pitää osatakin, muuten tulee ruumiita...
        Jarrunesteitten vaihto 2 vuoden välein on pelkkää myynninedistämistä. Katsopas vaikka, mistä kohti se jarrusylinteri ruostuu... Ei ainakaan sieltä, missä on aina nestettä. Jarrunestesäiliöissäkin on kannen alla paljesysteemi, niin ettei neste ole ulkoilman kanssa tekemisissä. Yleensä vielä jarruremontti tulee siksi usein, että neste vaihtuu siinä yhteydessä luontojaankin.


      • sitroen kirjoitti:

        on joissakin autoissa rautaa ja sehän ruostuu (ulkopuolelta). Joissakin kuparinikkeliä, joka ei ruostu. Tehtiin ennen myös kupariputkesta; ei ruostu.
        Putket voi siis tehdä itsekin jos on oikea työkalu ja putkea saa metritavarana. Tietysti homma pitää osatakin, muuten tulee ruumiita...
        Jarrunesteitten vaihto 2 vuoden välein on pelkkää myynninedistämistä. Katsopas vaikka, mistä kohti se jarrusylinteri ruostuu... Ei ainakaan sieltä, missä on aina nestettä. Jarrunestesäiliöissäkin on kannen alla paljesysteemi, niin ettei neste ole ulkoilman kanssa tekemisissä. Yleensä vielä jarruremontti tulee siksi usein, että neste vaihtuu siinä yhteydessä luontojaankin.

        vielä sanomatta, että hätäjarrutustilanteessa tuollainen 100 kilon paine neliösentille on reilusti alakanttiin arvioitu.
        Tuli joskus polkaistua melkein puhki ruostunut jarruputki ihan puhki vanhassa Transitissa.


      • onkin
        sitroen kirjoitti:

        vielä sanomatta, että hätäjarrutustilanteessa tuollainen 100 kilon paine neliösentille on reilusti alakanttiin arvioitu.
        Tuli joskus polkaistua melkein puhki ruostunut jarruputki ihan puhki vanhassa Transitissa.

        ...ihan asiaa kus puhuit. En ittekkä oo noita nesteitä vaihdellu ku jarrurempan kans. Itte on noi jarruputkekkin tullu väsättyä ja kestäviä on ollu.


      • han on nääs
        sitroen kirjoitti:

        on joissakin autoissa rautaa ja sehän ruostuu (ulkopuolelta). Joissakin kuparinikkeliä, joka ei ruostu. Tehtiin ennen myös kupariputkesta; ei ruostu.
        Putket voi siis tehdä itsekin jos on oikea työkalu ja putkea saa metritavarana. Tietysti homma pitää osatakin, muuten tulee ruumiita...
        Jarrunesteitten vaihto 2 vuoden välein on pelkkää myynninedistämistä. Katsopas vaikka, mistä kohti se jarrusylinteri ruostuu... Ei ainakaan sieltä, missä on aina nestettä. Jarrunestesäiliöissäkin on kannen alla paljesysteemi, niin ettei neste ole ulkoilman kanssa tekemisissä. Yleensä vielä jarruremontti tulee siksi usein, että neste vaihtuu siinä yhteydessä luontojaankin.

        työssäni mittailen jarrunesteitä harva se päivä. elikkäs siis juuri sitä vesipitoisuutta jota ei kuulemma ole. JO 3VUOTTA VANHA JARRUNESTE ON PÄÄSÄÄNTÖISESTI LIIAN VESITTYNYTTÄ. ELIKÄ VETTÄ ON 2 TAI USEAMPI % NESTEESTÄ. sitten vielä pikku vinkki viitaten siihen katsoppas mistä jarrusylinteri ruostuu, ei ainakaan sieltä missä on aina nestettä. JOS JARRUSYLINTERISSÄ EI OLE JOKAPUOLELLA NESTETTÄ NIIN SIELLÄ ON ILMAA EIKÄ JARRUT TOIMI, mietitään ennenkun annetaan toisille vääriä vinkkejä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1596
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe