jarruputket

"puhkiruostunut"

sitä mieltä katsastusmies oli, että "kaikki" putket uusiksi.Auto on Corolla 1985 mallia. Jarrut meni läpi tehojensa puolesta, joka tietysti ymmärrettävästi on eri asia.Raaputti paria kohtaa putkista ja sano tuomion.Kysymys,onko ko. auto "muualtakin" niin laho, että ongelmajätelaitokseen.....Mikä on putkien "ikä"?Voisiko vain yksi linjasto ruostua,muut " ei" ,Mikä on hylkäyksen "raja". Ilmeisesti hän ajattelee meidän kaikkien parasta, ettei pommi liiku tiellä.? :(--- Kannattaako korjata?Mitä materiaalia jarruputket on?Olisko auttanu, jos auto oli pidetty hyvässä ruostesuojassa koko ikänsä.

7

492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onkin

      Kyllä ne putket tahtoo ruostua ajan mittaan. Yleensä ne sitten ruostuu kaikki kerralla, tai ainakin kannattaa kerralla ne vaihtaa. Ruostumisaika riippuu ihan yksilöstä. Jarruneste kuuluis vaihtaa kahden vuoden välein, koska siihen nesteeseen tiivistyy vettä. Vaihda sitten se neste samalla ja muista ilmata ettei tuu taas hylky.

    • kone mies

      Mulla rupes kanssa ruostuun putket ja katsastus mies sano että vaiha mutta meikä ruiskutti massa koko pohjan täyteen ja putket ja kaikki niin ei ruoste näy ei ole ollu ongelmia ja massauksesta on 4 vuotta aikaa hyvin pelaa

      • vettä nesteessä

        vettä jarrunesteessä , vettä ja suolaa ulkopuolelta, kumpi pahempi. Eiks autonvalmistaja oo ryssiny, kun on harrastaa niin ohutseinäsiä putkia. Eihän katsastusmies voi tietää, miten paljon seinämät on ohentunut(mikä ainevahvuus murtus jarrupaineesta), pitäs ottaa riittävästi koepalaa ja viedä VTT:lle tutkimuksiin?ELI mutu hommia ne hylkäykset.


      • vettä nesteessä kirjoitti:

        vettä jarrunesteessä , vettä ja suolaa ulkopuolelta, kumpi pahempi. Eiks autonvalmistaja oo ryssiny, kun on harrastaa niin ohutseinäsiä putkia. Eihän katsastusmies voi tietää, miten paljon seinämät on ohentunut(mikä ainevahvuus murtus jarrupaineesta), pitäs ottaa riittävästi koepalaa ja viedä VTT:lle tutkimuksiin?ELI mutu hommia ne hylkäykset.

        on joissakin autoissa rautaa ja sehän ruostuu (ulkopuolelta). Joissakin kuparinikkeliä, joka ei ruostu. Tehtiin ennen myös kupariputkesta; ei ruostu.
        Putket voi siis tehdä itsekin jos on oikea työkalu ja putkea saa metritavarana. Tietysti homma pitää osatakin, muuten tulee ruumiita...
        Jarrunesteitten vaihto 2 vuoden välein on pelkkää myynninedistämistä. Katsopas vaikka, mistä kohti se jarrusylinteri ruostuu... Ei ainakaan sieltä, missä on aina nestettä. Jarrunestesäiliöissäkin on kannen alla paljesysteemi, niin ettei neste ole ulkoilman kanssa tekemisissä. Yleensä vielä jarruremontti tulee siksi usein, että neste vaihtuu siinä yhteydessä luontojaankin.


      • sitroen kirjoitti:

        on joissakin autoissa rautaa ja sehän ruostuu (ulkopuolelta). Joissakin kuparinikkeliä, joka ei ruostu. Tehtiin ennen myös kupariputkesta; ei ruostu.
        Putket voi siis tehdä itsekin jos on oikea työkalu ja putkea saa metritavarana. Tietysti homma pitää osatakin, muuten tulee ruumiita...
        Jarrunesteitten vaihto 2 vuoden välein on pelkkää myynninedistämistä. Katsopas vaikka, mistä kohti se jarrusylinteri ruostuu... Ei ainakaan sieltä, missä on aina nestettä. Jarrunestesäiliöissäkin on kannen alla paljesysteemi, niin ettei neste ole ulkoilman kanssa tekemisissä. Yleensä vielä jarruremontti tulee siksi usein, että neste vaihtuu siinä yhteydessä luontojaankin.

        vielä sanomatta, että hätäjarrutustilanteessa tuollainen 100 kilon paine neliösentille on reilusti alakanttiin arvioitu.
        Tuli joskus polkaistua melkein puhki ruostunut jarruputki ihan puhki vanhassa Transitissa.


      • onkin
        sitroen kirjoitti:

        vielä sanomatta, että hätäjarrutustilanteessa tuollainen 100 kilon paine neliösentille on reilusti alakanttiin arvioitu.
        Tuli joskus polkaistua melkein puhki ruostunut jarruputki ihan puhki vanhassa Transitissa.

        ...ihan asiaa kus puhuit. En ittekkä oo noita nesteitä vaihdellu ku jarrurempan kans. Itte on noi jarruputkekkin tullu väsättyä ja kestäviä on ollu.


      • han on nääs
        sitroen kirjoitti:

        on joissakin autoissa rautaa ja sehän ruostuu (ulkopuolelta). Joissakin kuparinikkeliä, joka ei ruostu. Tehtiin ennen myös kupariputkesta; ei ruostu.
        Putket voi siis tehdä itsekin jos on oikea työkalu ja putkea saa metritavarana. Tietysti homma pitää osatakin, muuten tulee ruumiita...
        Jarrunesteitten vaihto 2 vuoden välein on pelkkää myynninedistämistä. Katsopas vaikka, mistä kohti se jarrusylinteri ruostuu... Ei ainakaan sieltä, missä on aina nestettä. Jarrunestesäiliöissäkin on kannen alla paljesysteemi, niin ettei neste ole ulkoilman kanssa tekemisissä. Yleensä vielä jarruremontti tulee siksi usein, että neste vaihtuu siinä yhteydessä luontojaankin.

        työssäni mittailen jarrunesteitä harva se päivä. elikkäs siis juuri sitä vesipitoisuutta jota ei kuulemma ole. JO 3VUOTTA VANHA JARRUNESTE ON PÄÄSÄÄNTÖISESTI LIIAN VESITTYNYTTÄ. ELIKÄ VETTÄ ON 2 TAI USEAMPI % NESTEESTÄ. sitten vielä pikku vinkki viitaten siihen katsoppas mistä jarrusylinteri ruostuu, ei ainakaan sieltä missä on aina nestettä. JOS JARRUSYLINTERISSÄ EI OLE JOKAPUOLELLA NESTETTÄ NIIN SIELLÄ ON ILMAA EIKÄ JARRUT TOIMI, mietitään ennenkun annetaan toisille vääriä vinkkejä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      122
      6069
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2140
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1962
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1143
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      68
      1137
    6. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1007
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1007
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      922
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      897
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      765
    Aihe