Vanhempien veroäyri määrää sen onko pennun torkassa nummero seittemän tai yhreksikkö!
Sylväällä suositaan rikkaiden perheiden pentuja!!!
11
493
Vastaukset
- Omakokemus
Viimeistään kesällä rehtori ne numerot sitten nostaa
- piippiippiip
Mielestäni ollaan tekemässä melkoisen suuria tuhmuuksia jos mennään muuttelemaan numeroita omin päin todistuksiin.
- katosvaan
Raha ratkaisee oppilaan numerot, näin on nyt ja ollut ennenkin.
- Enole
Näin se on ollut. Stipendit ja hymypatsaat eliitin vesoille. Muodon vuoksi jollekin köyhemmälle omalla opiskelullaan raataneelle, mutta vain yhdelle kerrallaan. Sen isähän on kumitehtaalla ja mutsi Niemellä.
- EtOlekaan
Parhaat saavat stipendit ja muut kunnianosoitukset! Vanhempien sosiaalisella asemalla ei ole mitään merkitystä tässä asiassa? Tämä on totuuus ja sellainen sen totuuden pitääkin olla. Laiskojen ja luusereiden sekä lahjattomampien oppilaiden vanhemmat ja omaiset vaan täällä pyrkivät provosoimaan toisia kirjoittajia arvosteluillaan? Jos ei koulu maita tai oppiminen onnistu heikon osaamistason vuoksi, ei siitä kannata muita syyttää? Eikä sitä oppilastakaan. Kyllä huonomminkin koulussa menestynyt oppilas voi löytää hyvän oman paikkansa elämässä myöhemmin ja olla itse siihen hyvinkin tyytyväinen. On myös runsaasti esimerkkejä heikommin koulussa menestyneistä, josta on tullut oman alansa kingejä myöhemmässä elämässään, niin halutessaan. Esimerkkinä mm. Topi Sukari ja hänen kaltaisensa. Miljonääri omalla työllään.
- vammalassakiehuu
Onko tämä ollut Sylväällä maan, anteeksi kaupungin tapa? Rehtori antaa uudet numerot todistukseen jos tarpeeksi rikas isä tulee toimistoon karmit kaulassa ja tahdotaan päästä lahjattoman lapsen kanssa Tampereen eliittilukioon?
Hujun kaltaisia naisia on pyyhitty kuin märkää rättiä ja heidän arvosanansa kyseenalaistettu jo useita vuosikymmeniä pahimmillaan? Onko kaupunginhallituksen puheenjohtaja se, joka viimekädessä päättää kenen kersoilla on oikeus menestykseen?
Mitä enää millään on väliä kun arvosanat tulee perheen varallisuuden perusteella? Köyhien kakarat vaan suosiolla jättää kirjat avaamatta. Teitä kutsuu kortisto tai Niemen tehtaat! - Satatonnia-rajana
Jos perheen yhteiset tulot ovat vuodessa 105.000 € taikka enemmän, niin silloin perheen jälkikasvun todistusten numeroilla ei ole mitään hätää.
Kaikki yli sataviis tonnia vuodessa tienaavat perheet, niin niiden lasten todistusten numerot kirjoittaa koulun rehtori itse. Ja ne ei ole mitään huonoja numeroita.
Arvosteluväli 8..10, ne on ne normaalit numerot järjestään joka aineesta, kun vaan Sastamalassa on koulun rexin tuttu, tai muuten vaan mukavan rikas iskä ja äiskä takana. - ei-rikas
Millähän aikanaan tytär mahtoikaan numeronsa saada. Todistuksessa vain ysejä ja kymppejä, stipendikin vielä tuli. Ei tunneta Anderssonia, perheen yhteiset tulot silloin alle 50 000e. Älkää nyt oikeasti viitsikö höpötellä näin typeriä juttuja, joku vielä uskoo.
- Köyhien-tietämättömyys
Teidän lapsi onkin köyhistä oloista. Se on silkalla sinnikkyydellä lukenut itsellensä hyvät numerot todistukseen.
Toinen todellisuus on siellä rikkaiden pentujen puolella. Ei niillä ole taloudellisia ja sosio-ekonomisia kannustimia rehkiä 4..5 tuntia joka ilta, vuosikausia, koulukirjojen äärellä.
Siksi siellä puolella viime kädessä rikkaat vanhemmat ottavat yhteyttä Sylvään rehtoriin, ja rehtori apulaisineen kertoo eri korjauskertoimelle hinnan. Yläpään hintaportaalla ne heikommatkin numerot korjataan yseiksi ja kympeiksi.
aina koulussa on ollut että arvosanoja nostetaan oppilaan vanhempien varallisuuden mukaan. ((
- ars66ars
Koulut on loppu tältä keväältä, pulinat pois. Kaikki ovat saaneet ansioittensa mukaan. Niin koulujen rehtorit, opettajat kuin oppilaatkin! Vain muutamat joidenkin oppilaiden katkerat vanhemmat eivät ole saaneet vielä ansioittensa mukaan, kun jaksavat jauhaa täällä kyseisestä aiheesta? Eräs tapa korjata oman jälkikasvunsa numeroita todistukseen seuraavana lukuvuotena on oppilaan vanhemman hieman suurempi kiinnostus jälkikasvunsa koulunkäyntiin ja mahdollisiin vaikeuksiin oppimisessa ja tai luuserointiin ja auttaa kaikin olemassa olevin keinoin lastaan kotona oppimisen avustajana. Kiinnittää siis huomio omaan lapseensa ja hänen oppimiseensa, eikä koulun henkilökunnan toimiin, joita he tekevät työnään annettujen lakien ja määreiden mukaisesti. Muuhun heillä ei ole valtuuksia. Lopuksi, arvosanojen määreillä ei ole mitään tekemistä oppilaan vanhenmpien varallisuuden kanssa. Näin ei ole enää nykypäivänä, joskus aiemmmin edellisen vuosisadan puolivälissä ja sitä ennen se oli mahdollista ja todennäköistä, ei enää nykyisin. Omakohtainen kokemus työläisperheen lapsena aikanaan ja menestyminen oppimismaailmassa vakuuttaa itseni siitä että olen oikeassa tässä asias. Äly ja ahkeruus on palkinnut kaiken, ja olen tyytyväinen omiin saavatuksiini oppimisympäristöissä ja sen jälkeisessa hyvässä menestymisessä ammatillisesti. Yhtäkään opettajaa tai rehtoria en muistele pahalla, enkä vainenkaan että olisivat sorsineet aikanaan antamalla huonompia numeroita, jotka olin ansainnut? On toki vielä lopuksi sanottava, että jos oppilas on jonkin todella varakkaan perheen vesa, niin aivan sama millaisia numeroita hän koulusta kotiin kantaa, jos ei ole tarkoituskaan koskaan minnekään jatko-opintoihin tai ammattiin vieraan työnantajan palvelukseen hankkiutua. Nimittäin, edellä mainittuihin ei ole mitään asiaa, eikä menestymisen mahdollisuuksia niissä jos on peruskoulun kiitettävät numeronsa hankkinut vain ja ainoastaan opettajien ja rehtorien suosiollisella avustuksella, eikä omalla lahjakkuudellaan. Piste.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2332162Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101808Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601426Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801215Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171058- 601054
TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15990Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89984Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42834- 70832