Pimeät aine ja energia älykästä suunnittelua?

koskaaneitiedä

Nämähän on asioita joista ei tiedetä mitään joten ne voivat hyvinkin olla todiste älyllisestä suunnittelusta.

43

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos ei niistä tiedetä mitään, se viittaa pikemminkin älyttömään suunnitteluun.

    • mutku.mutku

      En tiedä kuinka kiinteää ja montako pökälettä sunnuntaina tulee pönttöön. Hmm, joten tämähän voi hyvinkin olla todiste älyllisestä suunnittelusta.

      • koskaaneitiedä

        Jos asioiden kyseleminen on sinulle epämieluisaa voit aina turvautua raamattuun ja omaksua sen totuutena niin pääset helpolla. Ihmiset jotka eivät pohdi kaikkea mahdollista tekevät tämän.


      • mutku.mutku.mutku
        koskaaneitiedä kirjoitti:

        Jos asioiden kyseleminen on sinulle epämieluisaa voit aina turvautua raamattuun ja omaksua sen totuutena niin pääset helpolla. Ihmiset jotka eivät pohdi kaikkea mahdollista tekevät tämän.

        Juurihan pohdin "analogiassani" aukkojen jumalaasi urpo.


      • koskaaneitiedä
        mutku.mutku.mutku kirjoitti:

        Juurihan pohdin "analogiassani" aukkojen jumalaasi urpo.

        Sanoat minua urpoksi vaikka tässä yhteydessä älyllisellä suunnittelulla ei ole mitään tekemistä jumalan(i) - ja sen puuttumisen kanssa koska minulla ei ole jumalaa) kanssa :D


      • muuanmiäs
        koskaaneitiedä kirjoitti:

        Sanoat minua urpoksi vaikka tässä yhteydessä älyllisellä suunnittelulla ei ole mitään tekemistä jumalan(i) - ja sen puuttumisen kanssa koska minulla ei ole jumalaa) kanssa :D

        Asiat, josta ei tiedetä mitään, eivät voi olla "hyvinkin todiste älykkäästä suunnittelusta".
        Ne eivät ole "hyvinkin todiste" yhtään mistään. Joten pohdiskelusi oli aika "urpoa".


      • koskaaneitiedä

        Kreationismi=Jumala
        älykäs suunnittelu= ei jumala

        Torvi on soitin joten tuo sana ei sovi tuohon lauseeseen.


      • mutku.mutku.mutku
        koskaaneitiedä kirjoitti:

        Kreationismi=Jumala
        älykäs suunnittelu= ei jumala

        Torvi on soitin joten tuo sana ei sovi tuohon lauseeseen.

        Kreationismi ei ole jumala pölvästi, vaan luomisoppi. Ja kun puhutaan älykkäästä suunnittelusta niin olettaa sopii että suunnittelijalla tarkoitetaan jumalaa. Jos siitä oletuksesta uskomuksiltasi poikkeat, et sitä maininnut, ja tuskin ketään kiinnostaa miten. Jokatapauksessa: "Uskomuksellasi ei ole merkitystä asian kanssa torvi."

        Pitää oppia pysyyn poissa näistä ilmeisten uunojen aloituksista.


      • koskaaneitiedä
        mutku.mutku.mutku kirjoitti:

        Kreationismi ei ole jumala pölvästi, vaan luomisoppi. Ja kun puhutaan älykkäästä suunnittelusta niin olettaa sopii että suunnittelijalla tarkoitetaan jumalaa. Jos siitä oletuksesta uskomuksiltasi poikkeat, et sitä maininnut, ja tuskin ketään kiinnostaa miten. Jokatapauksessa: "Uskomuksellasi ei ole merkitystä asian kanssa torvi."

        Pitää oppia pysyyn poissa näistä ilmeisten uunojen aloituksista.

        luomisoppi = luoja = jumala takana.
        älykäs suunnittelu = itsestään kehittyvä = jumala ei takana

        Meneekö yli ymmärryksen?


      • koskaaneitiedä

        Et näköjään ymmärrä sitä että elämä voi syntyä itsestään jolloin sen takana ei ole jumala ja silti elämä toimii älyllisen suunnittelun mukaisesti?


      • mutku.mutku.mutku

        Samassa mielessä tietenkin myös:

        "Älykäs suunnittelu (engl. intelligent design) on näennäistieteellinen näkemys,[1] jonka mukaan "tietyt kaikkeuden ja elollisten olentojen ominaisuudet ovat parhaiten selitettävissä älyllisellä syyllä, ei ohjaamattomalla tapahtumasarjalla kuten luonnonvalinnalla"."


      • koskaaneitiedä

        Miksi ihmisellä on vapaa tahto eli itsenäinen toiminta mutta toiimii kuitenkin suunnitellusti eli älykäs suunnittelu?

        eli olet todellakin väärässä

        "Suunniteltu toiminta ja itsenäinen toiminta ovat toistensa poissulkevia tampio."

        Jos keskittyisit vähän etkä hakisi huomiota noilla vajakeilla yms voisit oppia ajatteleen. Kun olet tuossa tilassa et pysty ajatteleen selvästi koska haluat vain näyttää kuinka toinen väärässä ja sinä oikeassa.


      • mutku.mutku.mutku

        Tai ensimmäiseksi voisit aloittaa myöntämällä ettei viimeisin näkökulmasi ollut aloituksessa oleva näkökulma. Ja ettei kretuilu ja älykäs suunnittelu viittaa elottomasta ilmaantuneen älykkyyden touhuihin.

        Mutta yleensä kyllä tuossa kiemurtelusta mitä nyt harrastat ei enää ole paluuta aiheeseen.


      • koskaaneitiedä

        "– kerran olet aikaani näin paljon onnistunut tuhlaamaan – "
        Ihan oma valintasi käytätkö aikasi keskusteluun minun kanssa vai käytätkö neroutesi ajatteluun maailman huippuajattelijoiden kanssa.

        "Tai ensimmäiseksi voisit aloittaa myöntämällä ettei viimeisin näkökulmasi ollut aloituksessa oleva näkökulma"
        Myönnän toki. Sitä kutsutaan keskustelun etenimiseksi kun se herättää uusia ajatuksia joita sitten pohditaan. Minähän kerroin jo edellisessä viestissä tästä. Pitääkö vääntää rautalangasta?


      • koskaaneitiedä

        No nyt tajusin :) Keskityin liikaa tuohon sinun kielenkäyttöön koska yleensä olen ihmisten kanssa joilla ei ole tarvetta hermoilla koko ajan.

        Kuvitellaan että universumi on suunniteltu älykkääksi toimimaan. tällöin kaikki siinä toimii sen mukaisesti. Se voi sisältää sen että elämää syntyy itsestään abiogeneesin avulla ihan missä se on mahdollista. Tällöin elämä toimii itsestään mutta älyllisen suunnittelun mukaisesti.

        Jos yhdessä keskustelemme miten tämä on mahdollista voimme päästä ymmärrykseen miten älyllinen suunnittelu ei tarvitse jumalaa. Voimme löytää tämän älyllisen suunnittelun rakenteen.


      • koskaaneitiedä

        On tottakai. Miksi kyselet noin selkeitä asioita?


      • koskaaneitiedä

        Mihin minun nyt sitten pitäisi vastata? Nyt olen kyllä aivan pihalla.


      • mutku.mutku.mutku
        koskaaneitiedä kirjoitti:

        On tottakai. Miksi kyselet noin selkeitä asioita?

        Ai miksiköhän vajakki :D

        >>Kuvitellaan että universumi on suunniteltu älykkääksi toimimaan. tällöin kaikki siinä toimii sen mukaisesti.>>

        Eli suunnitellusti. Pöljä.


      • koskaaneitiedä
        mutku.mutku.mutku kirjoitti:

        Ai miksiköhän vajakki :D

        >>Kuvitellaan että universumi on suunniteltu älykkääksi toimimaan. tällöin kaikki siinä toimii sen mukaisesti.>>

        Eli suunnitellusti. Pöljä.

        mutta sehän ei tarkoita sitä että kaikki on suunnitellusti toimivaa. Ihmiset voivat rakentaa itse vaikka tietokoneita ja luoda ihan uutta. Myös elämä voi olla ettei se ole suunniteltua kuten evoluutioteoria osoittaa.


      • mutku.mutku.mutku
        koskaaneitiedä kirjoitti:

        Mihin minun nyt sitten pitäisi vastata? Nyt olen kyllä aivan pihalla.

        En pyytänyt siinä kommentissani vastaamaan mihinkään hemmetin vähäjärkinen.


      • koskaaneitiedä
        mutku.mutku.mutku kirjoitti:

        En pyytänyt siinä kommentissani vastaamaan mihinkään hemmetin vähäjärkinen.

        Tämä keskustelu olisi paljon helpompaa jos ilmaisisit itseäsi ilman tuota haukkumista ja mitä kaikkea siinä nyt onkaan. Viet keskustelun ihan eri raiteille ja aiheesta pois kun et pysty pidättäytymään vain siinä.


      • mutku.mutku.mutku
        koskaaneitiedä kirjoitti:

        mutta sehän ei tarkoita sitä että kaikki on suunnitellusti toimivaa. Ihmiset voivat rakentaa itse vaikka tietokoneita ja luoda ihan uutta. Myös elämä voi olla ettei se ole suunniteltua kuten evoluutioteoria osoittaa.

        Jos älykäs suunnittelija suunnittelee, ja toteuttaa, maailmankaikkeuden toimimaan tavalla x, silloin kaikki mitä tavasta x seuraa on seurausta älykkään suunnittelijan suunnittelemasta tavasta x, eli seurausta älykkäästä suunnittelusta. Ei ole älyttömän vaikeaa.


      • koskaaneitiedä
        mutku.mutku.mutku kirjoitti:

        Jos älykäs suunnittelija suunnittelee, ja toteuttaa, maailmankaikkeuden toimimaan tavalla x, silloin kaikki mitä tavasta x seuraa on seurausta älykkään suunnittelijan suunnittelemasta tavasta x, eli seurausta älykkäästä suunnittelusta. Ei ole älyttömän vaikeaa.

        Väärin.

        Jos älykäs suunnittelija suunnittele ja toteuttaa toimiin tavalla X silloin siitä voi olla seurausta monta eri tapaa Y,Z,B,O,3,6 ihan mitä vaan. Se riippuu miten tuo X on suunniteltu ja mikä on sen tarkoitus. Se voi tuottaa lukemattomia tuloksia niin kuin universumikin tuottaa erilaista elämää. tämä on älykkään suunnittelun idea. Nyt et vain pääse kärryille asiasta. Jos kaikki olisi x:ä niin silloin kaikki olisi samaa. Eläimet ja ihmiset eivät ole samaa. Avaruuden meteoriitit eivät ole samaa X.


      • mutku.mutku.mutku
        koskaaneitiedä kirjoitti:

        Väärin.

        Jos älykäs suunnittelija suunnittele ja toteuttaa toimiin tavalla X silloin siitä voi olla seurausta monta eri tapaa Y,Z,B,O,3,6 ihan mitä vaan. Se riippuu miten tuo X on suunniteltu ja mikä on sen tarkoitus. Se voi tuottaa lukemattomia tuloksia niin kuin universumikin tuottaa erilaista elämää. tämä on älykkään suunnittelun idea. Nyt et vain pääse kärryille asiasta. Jos kaikki olisi x:ä niin silloin kaikki olisi samaa. Eläimet ja ihmiset eivät ole samaa. Avaruuden meteoriitit eivät ole samaa X.

        Niinpä niin, pyhä yksinkertaisuus vastassa.

        >>Jos älykäs suunnittelija suunnittele ja toteuttaa toimiin tavalla X silloin siitä voi olla seurausta monta eri tapaa Y,Z,B,O,3,6 ihan mitä vaan.>>

        No ei sitten millään logiikalla. Jos jokin toimii tavalla x, niin jokin toimii tavalla x, eikä mielivaltaisesti jollain muulla tavalla derp. X:stä voi seurata monenmoisia tapahtumia, mutta ne ovat seurausta x:stä, joka on suunniteltu.

        >>Jos kaikki olisi x:ä niin silloin kaikki olisi samaa. Eläimet ja ihmiset eivät ole samaa. Avaruuden meteoriitit eivät ole samaa X.>>

        Seurausta siitä millaiseksi maailma on luotu. Seurausta x:stä, joka on suunniteltu. Aivan perus ensimmäisen liikuttajan argumenttia vastaava skenaario, josta liikautuksesta seuraa näkemämme monimuotoisuus. Mikähän siellä päässä mättää –
        vissiin tyypillisesti logiikka ja tietämys miten maailmankaikkeus toimii.


      • koskaaneitiedä

        Tämä keskustelu ei käsitele minua vaan älykästä suunnittelua. Keskityt ihan väärään aiheeseen. Se on jo lähtökohta sille että keskustelu ei pysy raiteilla eli aloituksen aiheessa. Se ei ole minun ongelma jos et pysty keskustelemaan ilman että hermostut toiselle keskustelijalle kun hän ei sano aina mitä omassa mielessäsi haluaisit hänen sanovan.


      • koskaaneitiedä
        mutku.mutku.mutku kirjoitti:

        Niinpä niin, pyhä yksinkertaisuus vastassa.

        >>Jos älykäs suunnittelija suunnittele ja toteuttaa toimiin tavalla X silloin siitä voi olla seurausta monta eri tapaa Y,Z,B,O,3,6 ihan mitä vaan.>>

        No ei sitten millään logiikalla. Jos jokin toimii tavalla x, niin jokin toimii tavalla x, eikä mielivaltaisesti jollain muulla tavalla derp. X:stä voi seurata monenmoisia tapahtumia, mutta ne ovat seurausta x:stä, joka on suunniteltu.

        >>Jos kaikki olisi x:ä niin silloin kaikki olisi samaa. Eläimet ja ihmiset eivät ole samaa. Avaruuden meteoriitit eivät ole samaa X.>>

        Seurausta siitä millaiseksi maailma on luotu. Seurausta x:stä, joka on suunniteltu. Aivan perus ensimmäisen liikuttajan argumenttia vastaava skenaario, josta liikautuksesta seuraa näkemämme monimuotoisuus. Mikähän siellä päässä mättää –
        vissiin tyypillisesti logiikka ja tietämys miten maailmankaikkeus toimii.

        "Mikähän siellä päässä mättää – vissiin tyypillisesti logiikka ja tietämys miten maailmankaikkeus toimii."

        Väität etten tiedä joten voin tehdä olettamuksen että sinä tiedät.

        Kerro sitten miten maailmankaikkeus toimii. Äläkä ota mitään mitä voin löytää tiedejutuista vaan ihan se totuus mistä ei ole mitään epäselvyyksiä enää koska se sisältää myös universumin synnyn eli onko se sattumaa tyhjästä vai älyllisesti suunniteltu ja todista se.


      • koskaaneitiedä

        "En tiedä kuinka kiinteää ja montako pökälettä sunnuntaina tulee pönttöön. Hmm, joten tämähän voi hyvinkin olla todiste älyllisestä suunnittelusta."

        Siinä on kommentti joka ei johdu minusta.


      • mutku.mutku.mutku
        koskaaneitiedä kirjoitti:

        "Mikähän siellä päässä mättää – vissiin tyypillisesti logiikka ja tietämys miten maailmankaikkeus toimii."

        Väität etten tiedä joten voin tehdä olettamuksen että sinä tiedät.

        Kerro sitten miten maailmankaikkeus toimii. Äläkä ota mitään mitä voin löytää tiedejutuista vaan ihan se totuus mistä ei ole mitään epäselvyyksiä enää koska se sisältää myös universumin synnyn eli onko se sattumaa tyhjästä vai älyllisesti suunniteltu ja todista se.

        Tyyli vaihtuu, mutta kiemurtelua yhtä kaikki... Olet surkea tapaus niin monessa mielessä. Ja tuollaiseen koitat kääntää neljä minuttia(!) tämän toteamuksesi jälkeen, koskemattakaan siihen mistä kommentissa oikeasti oli kyse:

        "Tämä keskustelu ei käsitele minua vaan älykästä suunnittelua. Keskityt ihan väärään aiheeseen. Se on jo lähtökohta sille että keskustelu ei pysy raiteilla eli aloituksen aiheessa."


      • koskaaneitiedä
        mutku.mutku.mutku kirjoitti:

        Tyyli vaihtuu, mutta kiemurtelua yhtä kaikki... Olet surkea tapaus niin monessa mielessä. Ja tuollaiseen koitat kääntää neljä minuttia(!) tämän toteamuksesi jälkeen, koskemattakaan siihen mistä kommentissa oikeasti oli kyse:

        "Tämä keskustelu ei käsitele minua vaan älykästä suunnittelua. Keskityt ihan väärään aiheeseen. Se on jo lähtökohta sille että keskustelu ei pysy raiteilla eli aloituksen aiheessa."

        Itse kiemurtelet kun et vastaa tähän:

        Kerro sitten miten maailmankaikkeus toimii. Äläkä ota mitään mitä voin löytää tiedejutuista vaan ihan se totuus mistä ei ole mitään epäselvyyksiä enää koska se sisältää myös universumin synnyn eli onko se sattumaa tyhjästä vai älyllisesti suunniteltu ja todista se.


      • koskaaneitiedä

        Katson samalla dokumenttia alkuräjähdysteoriasta joten kesti muutaman minuutin ylimääräistä.


      • koskaaneitiedä

        "Tämä olkoon sitten rehellisyystestisi, josta ei liikuta – koska ihan liikaa tätä turhuutta kestänyt tuollaisen aloituksen tekijään."

        Itse sinä määräät oman ajankäyttösi. Älä minua ala syyllistämään siitä että olet päättänyt keskustella kanssani ja tässä avauksessa. Olisit voinut valita toisenkin avauksen jossa keskustelet.

        Tottakai kaikissa viesteissä on asiaa minusta johtuen koska olen tehnyt aloituksen. Kyse onkin siitä että aloitus on älyllisestä suunnittelusta eikä minusta ja itse olet kääntänyt sen minuun kun et ymmärrä sitä ettemme toimi samalla aaltopituuksilla.


      • koskaaneitiedä

        Pystytkö myöntämään ettet käsittele älyllistä suunnittelua tässä?


      • koskaaneitiedä

        "minkälaista tuollaisena henkilönä oleminen ylipäänsä oikein on:"

        Mukavaa. Minulla on todella hyvä elämä ja olen itseeni ihan tyytyväinen. Olen ihan hyvä ihminen. Ympärillä on rakkaita ihmisiä ja elämä on päivittäin sitä mistä pidän.


      • mutku.mutku.mutku
        koskaaneitiedä kirjoitti:

        "minkälaista tuollaisena henkilönä oleminen ylipäänsä oikein on:"

        Mukavaa. Minulla on todella hyvä elämä ja olen itseeni ihan tyytyväinen. Olen ihan hyvä ihminen. Ympärillä on rakkaita ihmisiä ja elämä on päivittäin sitä mistä pidän.

        No hyvä homma ja kiva kuulla itseasiassa ihan vilpittömästi. Eikä yltiöpäinen haukkumiseni sinusta johtunut kuin osittain – ehkä 20-25 prosenttisesti, joten anteeksi siitä. Lopetan tähän. Vastaa rehellisyystestiin, jos siltä tuntuu.


      • Mooses.itse

        mitäs jos herra Mutku jonka hyvin tunnemme jo käsialasta, menisi ja ottaisi ne lääkkeensä ja vähän rauhoittuisi odotellessaan niiden vaikuttamista.

        Koskaaneitiedä on yrittänyt epätoivoisesti aloittaa keskustelua mutta ei sitä näin käydä kun toinen on kraivelissa kiinni ja kuristaa.


      • mutku.mutku.mutku
        mutku.mutku.mutku kirjoitti:

        No hyvä homma ja kiva kuulla itseasiassa ihan vilpittömästi. Eikä yltiöpäinen haukkumiseni sinusta johtunut kuin osittain – ehkä 20-25 prosenttisesti, joten anteeksi siitä. Lopetan tähän. Vastaa rehellisyystestiin, jos siltä tuntuu.

        >>No hyvä homma ja kiva kuulla itseasiassa ihan vilpittömästi. >>

        Pääsi unohtumaan: Olettaen tietty, että elämäsi on sellaista mitä useimmat kutsuisivat normaaliksi, eikä yltiöpäistä hihhulointia, että sitä myrkkyä ympäristöösi levittäisit.


    • TervehdysPyhäMarsu

      Ne ovat kiistaton todiste siitä että Pierevä Marsu on olemassa ja että Hän on luonut koko universumin, mukaan lukien pimeä aine ja energia.

      • marsunpalvoja

        Voiko pierevä marsua kunnioittaa hallelujalla?


      • TervehdysPyhäMarsu
        marsunpalvoja kirjoitti:

        Voiko pierevä marsua kunnioittaa hallelujalla?

        Paras tapa kunnioittaa Pierevää Marsua on tarjota ihmisen Sielulle hengenravintoa. Siinä missä ihmisen ruumis tarvitsee ravintoa ja aineenvaihdunnan tulokset poistuvat pissana ja kakkana niin Pierevän Marsun ihmiselle antama Sielu tarvitsee hengenravintoa. Jonka aineenvaihdunnan tulokset poistuvat Pyhänä Tuoksuna. Mitä enemmän nautit hengenravintoa ja mitä uskovaisempi olet sitä enemmän pystyt tuottamaan Pyhää Tuoksua ilahduttamaan muiden elämää ja tuomaan siihen sisältöä. Ja Sielusi voi tietysti myös hyvin silloin kun olet ravinnut sen hengenravinnolla.


      • gjkhkljsgahlhl
        TervehdysPyhäMarsu kirjoitti:

        Paras tapa kunnioittaa Pierevää Marsua on tarjota ihmisen Sielulle hengenravintoa. Siinä missä ihmisen ruumis tarvitsee ravintoa ja aineenvaihdunnan tulokset poistuvat pissana ja kakkana niin Pierevän Marsun ihmiselle antama Sielu tarvitsee hengenravintoa. Jonka aineenvaihdunnan tulokset poistuvat Pyhänä Tuoksuna. Mitä enemmän nautit hengenravintoa ja mitä uskovaisempi olet sitä enemmän pystyt tuottamaan Pyhää Tuoksua ilahduttamaan muiden elämää ja tuomaan siihen sisältöä. Ja Sielusi voi tietysti myös hyvin silloin kun olet ravinnut sen hengenravinnolla.

        Lopettakaa se piereskely. Metaani tuhoaa ilmakehän. Se on 10x hiilidioksidia pahempi kasvihuonekaasu.


    • Gdi argumenttia siis vieläkin joku käyttää?

    • sekäettävaimiten

      Te ette tiedä minkälaista pökälettä tulee pönttöön, koska ainoastaan luoja sen tietää. Me synnymme tänne ilman yhtäkään ajatusta tai tietoa mistään. Meillä on ainoastaan vaistot, joilla pysymme hengissä. Hamuamme äidin tissiä ja kakkaamme. Nämä on luoja meille antanut. Sen jälkeen alkaa ihmisen oma luomisprosessi. Kehitämme aivomme sellaiseksi kuin haluamme. Luoja ei ole siitä vastuussa. Ei myöskään väärään suuntaan kehittymisestä.

    • Raamatussa ei sanota mitään pimeästä aineesta, joten sen olemassa olo viittaa siihen että maailmankaikeutta ei ole luotu. Jumalahan erotti vedet toististaan ja nimesi toisen taivaaksi ja toisen mereksi. Missä kohtaa raamattua lukee että jumala loi avaruuden? Ei missään, joten jumala ei ole luonut yhtään mitään.

    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      253
      3744
    2. En ollut varma

      Tunnistiko/hoksasiko kuka olen niin siksi en viitsinyt sanoa mitään 😔🫣😂 yleensä kyllä tervehdin tuttuja, paitsi sillo
      Ikävä
      15
      2718
    3. Ikkunoitten takana tirkistelijä

      Kyllä! Itseänsä vielä alapäästä esittelee..Hiljattain tuli ilmi että syksyllä ahistellu ikkunoitten takana taskulampun
      Suomussalmi
      13
      2713
    4. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      105
      2129
    5. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

      Mitä sanoisit hänelle?
      Ikävä
      184
      2007
    6. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      91
      1729
    7. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      105
      1655
    8. SDP-johtoinen hallitus luo vakaan yritys- sekä työmarkkinaympäristön

      Vaikka mitä puhutaan SDP-johtoinen hallitus luo vakaimman ja ennustettavimman yritys- ja työelämäympäristön. Mm. niin e
      Maailman menoa
      145
      1398
    9. Kuvaile nainen itseäsi

      Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
      Ikävä
      73
      1352
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      78
      1291
    Aihe