Pitäisi olla luomijärjestyksessä ekana: "Jumala loi itsensä". Mitäänhän ei voi syntyä tyhjästä todistavat kristityt kuin yhdestä suusta.
Tai sitten vaihtoehtoisesti joku muu kuin jumala itse loi jumalan. Mikä se sitten mahtoi olla se luojan luoja? Ilmeisesti kristittyjen jumalaa suurempi joka tapauksessa. Miksi sitä kutsuisimme?
Raamatun luomiskertomuksessa virhe heti alussa
29
376
Vastaukset
Kyllä niillä taitaa olla dogmina se ensimmäinen, liikkumaton liikuttaja. Ja dogmiahan ei tarvitse perustella, eikä saa kyseenalaistaa.
- 12___13
"Pitäisi olla luomijärjestyksessä ekana: "Jumala loi itsensä". Mitäänhän ei voi syntyä tyhjästä todistavat kristityt kuin yhdestä suusta. "
Ehkä hiukan epätarkkaa tuo. Mutta jos nyt ajatellaan ihan rauhallisesti, syntyykö materiaalia itsestään, oletko havainnut tallaista tapahtuvan lähipiirissäsi?
Jumala on henki Raamatun mukaan.
"Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
Joh. 4:24
Henget ovat mitä ilmeisemmin vähän enemmän kuin materiaali. :)- H_H-N_N
kekek-kekek kirjoitti:
Dogmia lisää.
Kyllä" jumala" joka on myös materiaa (olkoon nyt ollut vaikka kaaoksen muodossa aluksi), on luonut itse itsensä. Toisaalta se tarkoittaa, että materialla on tietoisuus, joka sekin siis on luonut itse itsensä.
Myös aika on luonut itse itsensä,
Kaksi neljästä mainitakseni,
neljästä ensimmäisestä,
eivät nämä niin vaikeita ole.
Aikaa (tai ikuisuutta) ei ollut ennen kuin se loi itsensä, mitä oli sitä ennen, ei ole nykyään, sinne ei näe. Ja tämä, ja nämä jumaluudet ovat paremmin kuin hyvin sopusoinnussa fysiikan kanssa. Ketä kiinostaa, niin etsikööt 4 (8) ensimmäistä jumaluutta. Mitäpä minä liikoja julistamaan. "Vähä" riittää dogmiksi. Sen on riitettävä itselle, mutta täysin pihikään ei voi olla, että teille dogmia. - runsaasti.henkevyyttä
"Jumala on henki Raamatun mukaan."
Niin totta, ja tässä dokumenttia asiasta:
https://www.youtube.com/watch?v=tGCjlCO2T00 - Kyllä-Kyllä
" Mutta jos nyt ajatellaan ihan rauhallisesti, syntyykö materiaalia itsestään, oletko havainnut tallaista tapahtuvan lähipiirissäsi?"
Itse en ole havainnut, koska minulla ei ole riittävän tarkkaa havaintolaitteistoa, mutta kyllä sitä syntyy. Virtuaalihiukkasia syntyy ja annihiloituu Heisenbergin epätarkkuuden poitteissa jatkuvasti joka paikassa. Asia on osoitettu fysiikan teorioilla sekä kokeellisesti.
Mitä BB:n aineen syntyyn tulee, se syntyi inflatonikentän energiasta kuten Einsteinin kaava E = m x v^2 osoittaa. Inflatonikenttä taas syntyi kvanbttiflöuktaation seurauksena ja valoa nopeampi inlatorinen laajeneminen esti sen romahduksen. H_H-N_N kirjoitti:
Kyllä" jumala" joka on myös materiaa (olkoon nyt ollut vaikka kaaoksen muodossa aluksi), on luonut itse itsensä. Toisaalta se tarkoittaa, että materialla on tietoisuus, joka sekin siis on luonut itse itsensä.
Myös aika on luonut itse itsensä,
Kaksi neljästä mainitakseni,
neljästä ensimmäisestä,
eivät nämä niin vaikeita ole.
Aikaa (tai ikuisuutta) ei ollut ennen kuin se loi itsensä, mitä oli sitä ennen, ei ole nykyään, sinne ei näe. Ja tämä, ja nämä jumaluudet ovat paremmin kuin hyvin sopusoinnussa fysiikan kanssa. Ketä kiinostaa, niin etsikööt 4 (8) ensimmäistä jumaluutta. Mitäpä minä liikoja julistamaan. "Vähä" riittää dogmiksi. Sen on riitettävä itselle, mutta täysin pihikään ei voi olla, että teille dogmia.Missä on dogmi dogmin päällä, siellä on dogmi dogmin päällä.
- H_H-N_N-J_M_
Ennen ajan syntyä ei ollut aikaa. Einstainin kaava syntyi aikaisintaan sillä hetkellä, kun aika syntyi. Aika syntyi samalla hetkellä kun alkuräjähdys lähti liikkeelle. Sen taakse ei voi nähdä Tämä on täysin modernin fysiikan tosiasia. Kaaos kuvaa erityisen hyvin sitä hiukkaskeittoa ja sitä edeltänyttä enrgiaa jolla ei ollut järjestystä alkuräjähdyksen ensihetkillä, ensimmäisinä millisekuntteina.
Todellakin, aine voi muuttua energiaksi, ja energia aineeksi. Tämä on sekin aivan perusfysiikkaa.
Sen sijaan Kyllä-Kyllä on näköjään jo ylittänyt valon nopeuden. Ikävä kyllä, sitä ei edelleenkään voi ylittää. Olet ymmmärtänyt jotakin oleelliseti väärin!
Näin meillä on edelleen Jumaluutena (ksina)
- Kaaos (olkoon vaikka aineena ja energiana)
- Aika (sanottakoon vaikka ikuisuudeksi)
ja otetaan mukaan vielä kolmas
- Sanottakoon häntä nimellä Salattu (sanottakoon vaikka järjestykseksi)
- Neljännen jätän tässä nyt pois, etsiköön sitten kuka vain haluaa....
Näin meillä on edelleen 4 (8) tietoista Jumaluutta kaiken alussa.
Tämä kaikki on todella uskonnosta, Onpa sillä jokunen kannattaja nykyäänkin. Yksi, ehkä....ainakin..
Voisi lisäksi sanoa, että täällä esiintyvillä ateisteilla näyttää olevan vain vähän fysiikan taustaa, erilaisia jumal- ja jumaluusopin teoksia näyttää kyllä tutkitun sitäkin tarkemmin..
Jumalat ovat luoneet itsensä, näkyviksi ainakin. - 12___13
Kyllä-Kyllä kirjoitti:
" Mutta jos nyt ajatellaan ihan rauhallisesti, syntyykö materiaalia itsestään, oletko havainnut tallaista tapahtuvan lähipiirissäsi?"
Itse en ole havainnut, koska minulla ei ole riittävän tarkkaa havaintolaitteistoa, mutta kyllä sitä syntyy. Virtuaalihiukkasia syntyy ja annihiloituu Heisenbergin epätarkkuuden poitteissa jatkuvasti joka paikassa. Asia on osoitettu fysiikan teorioilla sekä kokeellisesti.
Mitä BB:n aineen syntyyn tulee, se syntyi inflatonikentän energiasta kuten Einsteinin kaava E = m x v^2 osoittaa. Inflatonikenttä taas syntyi kvanbttiflöuktaation seurauksena ja valoa nopeampi inlatorinen laajeneminen esti sen romahduksen."Virtuaalihiukkasia syntyy ja annihiloituu Heisenbergin epätarkkuuden poitteissa jatkuvasti joka paikassa. Asia on osoitettu fysiikan teorioilla sekä kokeellisesti.
Mitä BB:n aineen syntyyn tulee, se syntyi inflatonikentän energiasta kuten Einsteinin kaava E = m x v^2 osoittaa. Inflatonikenttä taas syntyi kvanbttiflöuktaation seurauksena ja valoa nopeampi inlatorinen laajeneminen esti sen romahduksen. "
Mistä tietää, ettei ne hiukkaset olleet jo olemassa, mutta vain ilmestyvät havaintolaitteeseen?
Muutenkin, virtuaalihiukkasiahan voi olla vain virtuaalimaailmassa, ei todellisuudessa. :)
- on.se.hassua
Alussa Mooses nojaili mietteliäänä kirjoituspöytäänsä. Yhtäkkiä hän tokaisi: "Nyt minä sen keksin!! Se on Jumala!!" Sittenhän niitä bestsellereitä rupesi syntymään. Kaikki meni kansaan täydestä kuin väärä raha. Puhuvat käärmeet, puhuvat palavat pensaat ja puhuvat aasit olivat fanittajille täyttä totta. Ei mutta niinhän ne ovat edelleenkin :D
- vm41
Raamatussa, mistä Suomenkielinen on käännetty sanotaan >Alussa JUMALAT loivat maailman<, joten heti aluksi meni pieleen.
Seuraavaksi ruoho jo viheriö ja puut kantoi hedelmää ja vasta sitten (HUOM) "sytytettiin" valot päivälle, sekä yölle.
Uskomatonta, mutta ei mielestäni kovin vakuuttavaa luettavaa ! "Pitäisi olla luomijärjestyksessä ekana: "Jumala loi itsensä". Mitäänhän ei voi syntyä tyhjästä todistavat kristityt kuin yhdestä suusta. "
Mitään ei todellakaan voi syntyä itsestään tyhjästä tässä fyysisessä maailmassa, ilman Jumalaa. Jumala on hengen maailmassa ja siellä vallitsevat eri lait ja käsitteet kuin materiaalisessa maailmassa. Jumalaa ei siksi ole tarvinnut kenenkään luoda, vaan Hän on aina ollut ja tulee aina olemaan. Me emme sitä voi käsittää, koska käsityskykymme on rajallinen ja rajoittuu tähän fyysiseen maailmaan ja sen käsitteisiin.- Mark.luuvitonen
Kyllä tyhjästä voi luoda mitä tahansa. Sinä olet siitä hyvä esimerkki. Luot paskaa tyhjästä päästäsi minkä ehdit. Et vain kykene käsittämään sitä.
"Me emme sitä voi käsittää, koska käsityskykymme on rajallinen ja rajoittuu tähän fyysiseen maailmaan ja sen käsitteisiin."
Satuilet kuin skitsofreenikko, kun selität omia sisäisiä uskomuksiasi. Et voi käsittää, kuinka aivosi toimivat, siksi sinun täytyy keksiä jumala.- H_H-N_N-J_M_
frankenchrist kirjoitti:
"Me emme sitä voi käsittää, koska käsityskykymme on rajallinen ja rajoittuu tähän fyysiseen maailmaan ja sen käsitteisiin."
Satuilet kuin skitsofreenikko, kun selität omia sisäisiä uskomuksiasi. Et voi käsittää, kuinka aivosi toimivat, siksi sinun täytyy keksiä jumala.Frankenchrist kommentoi:
"satuilet kuin skitsofreenikko" Niin. Minulla on "skitsofreeninen" kokemus noin 17 vuoden takaa. Niin että tiedän, mistä puhun. Voin sanoa sen tässä palstalla, kun kukaan ei ole toimittamassa minua täältä pöpilään. En ole siis vastaanotolla. Jos olisin voisi joku minut pöpilään toimittakkin. Mutta kirjoitan nyt siksi, että kukaan ei jonain päivänä joutuisi.
Selvennyksen vuoksi: Olen vapaa mies, ja minulla on asema maailmassa. Ja vaikka niitä nyt joskus joku uhkaisi ei sen kuulu minua haitata. Siksi, että olen totuuden puolella ja tulen taistelemaan sen edestä, siten että se tuottaa minulle iloa, tapahtui mitä tahansa.
Mutta asiaan. Noin 17 vuotta sitten olin oikeasti sekaisin. Pelkäsin, että minua vahingoitetaan. Miten asian selventäisin; Pelkäsin että minua vahingoitetaan tavalla, joka ei jälkeenpäin ajatellen olisi ollut mitenkään mahdollista. Se oli mielikuva, mielikuva kidutuksesta. Ihmisellä voi olla mielikuvia kidutuksesta, mutta voi olla myös esimerkiksi rakastelusta. Ja kummassakaan ei ole mitään ihmeellistä. Mutta se mikä tekee mielikuvani skitsofreeniseksi on se, että ajattelin sen olevan jopa mahdollista. Niin ei toki missään tapauksessa ollut.
Seurauksena oli, että jätin työpaikan ja menin kotiin haravoimaan pihaa. Psykiatrille en mennyt, ja se on tuossa tilanteessa eräs onnellinen seikka mikä suo minulle niitä vapauksia, joita minulla nyt on. Toki on niinkin että nuo vapaudet ja se, mitä joku voi katsoa menestykseksikin voi olla ristiriidassa totuuden kanssa, ja onkin. Haluaisin nimittäin kaataa koko mielisairausopin, sekä psykiatrian maailmasta. Niin paljon se on aiheuttanut harmia ja tuhoa ihmisille. Minullekkin.
Mutta mikä sai minut sekaisin, pelkäämään? Se oli konkreettinen paha jota olin aiheuttanut toiselle. Siten "synti" ilkeys sai minut pelosta sekaisin. On vienyt kauan, että olen ymmärtänyt tuon juuria myöten. Mitä tein toiselle? Manasin hänen päälleen kostoa siksi, että hän ei miellyttänyt minua, ei auliisti avittanut minua elämässä etennpäin. Mutta katso, kosto toimi. Esimieheni sanoi minulle eräänä päivänä. "Sinun takiasi minä joudun syömään psyyke-lääkettä, minulla ei ole mahdollisuutta olla sairaslomilla". Olinhan itsekkin ollut aiemmin sairaslomalla. Menin aiemmin valittamaan psykiatrille asioista, jotka itseasiassa olivat omaa syytäni. Sairaslomaa sain, ja purkin lääkkeitä. Onni onnettomuudessa on, että mitään vakavanpaa diagnoosia tuo puoskari ei keksinyt. Sanon puoskari, sillä sellaisia kaikki psykiatrit ovat.
Asian ydin on se, että psykiatria ei paranna ketään, sillä se palvoo PAHUUTTA, palvoo pahuutta siksi, että se luo maailmaan niitä määritelmiä käytöksestä, jotka se sitten itse dignosoi sellaiseksi puutteellisuudeksi jota ei voi parantaa
Siksi se (psykiatria kannattajineen) ei hyväksy ajatusta, että jollain olisi ollut "skitsofrenia" josta hän on omin neuvoin parantunut. Päässyt eroon ensinkään. Mutta kuten sanoin olen varma että minulla on ollut, ja ainoa tapa päästä siitä eroon on ymmärtää psykiatrian valheellisuus. Helpottavana tekijänä on tietysti se että sitä ei ole dignosoitu, nain vältyn syytöksiltä, ja täältä puskasta on helppo huudella, muuta olisi kiva huutaa kyllä ihan vaikka torilta tai mikrofoniin, ehkä senkin aika tulee, maailmaan ainakin.
Näin ollen "skitsofrenia "ja "psykoosi" eivät ole niitä parantumattomia sairauksiaj joiksi psykiatria niitä väittää. Ne ovat luonnollista käytöstä seurauksena siitä mitä voidaan pitää halveksittavana. Kuitenkin psykiatrian kulttuuri itse on mitä halveksittavin, ja se mitä se halveksii, on sen oma tuote. Kulttuurin, ja siinä olevan yksilön. Päästäkseen pahasta eroon on siis hylättävä koko kulttuuri, ja ryhdyttävä noudattamaan oikeutta - Totuuden kulttuuria.
On tehtävä se, mikä on oikein, ja tuhottava se mikä on väärin. Se on tehtävä itselle, sitten muille. Siten ei vahingoita myöskään omaa menestystään. Ei täällä, ei myöskään siellä, mikä on edessä kuoleman jälkeen.
Erityisesti minua kiehtoo, ja ilahduttaa se että Egyptiläisessä kirjoituksessa mainitaan seuraava. "Sielu sanoo: Minä saan pitää veitseni". Mutta se soveltuu myös muuhun omistukseen!
Se tarkoittaa siis sitä että saan pitää tuonpuoleisessa kaikki aseeni. Kenelläkään ei ole valtaa ottaa niitä pois. Ne ovat siis puhtaita siksi että en käytä niitä mihinkään väärään. Sama koskee tietysti kaikkea muuta, mitä minulla on ollut, mikäli vaatimus täyttyy. Ja sen pitää täyttyä! Kenelläkään ei ole valtaa minuun. Minut korotetaan jumalan kaltaiseksi, Itseasiassa se on jokaisen yksilön oma tehtävä, sillä muutoin ei ole pelastusta. Jokainen siis korottaa itsensä.
Tyypillinen ateisti saa tästä "energiaa" myllyynsä siten että tässäpä esimerkki hullusta uskovasta. Kuitenkin on niin että heidän suuri jumalansa on se joka sanoo: Hulluus on. ja pyhä kirjoitus on psykiatria. Enempää ei ole?
(jatkuu hiukan jäljempänä) - H_H-N_N-J_M_
Jatkoa....
Ohessa lainaus tekstistä, se on suora käännös hieroglyfeistä, Korkeaksi katsomastani tekstistä joka on tiivistelmä, muista teksteistä. Käännös teille: Omaksi ilokseni...
"Sielu ja tietoisuus sanoo": Minä lausun totuudessa, joka on suurimmalta, joka on, ja jonka puolella siis olen; Minä olen eilinen, enkö siis huominen ja ikuisuus, joka ylistää ikuisuutta, taivas ja taivaan kasvot, tähdet ja avaruus, joka on synnyttänyt oman itsensä. Vielä olen tuomari, ensimmäinen tuomari kaiken olevan alusta joka erottaa pimeän valosta, olen oven telki, olen allas ja järvi, viileä vesi, tai täytetty tulella."
"........Minä olen hän joka on antanut lahjoja Heille, jotka ovat näkymättömänä, Heille, joita en näe.............." H_H-N_N-J_M_ kirjoitti:
Frankenchrist kommentoi:
"satuilet kuin skitsofreenikko" Niin. Minulla on "skitsofreeninen" kokemus noin 17 vuoden takaa. Niin että tiedän, mistä puhun. Voin sanoa sen tässä palstalla, kun kukaan ei ole toimittamassa minua täältä pöpilään. En ole siis vastaanotolla. Jos olisin voisi joku minut pöpilään toimittakkin. Mutta kirjoitan nyt siksi, että kukaan ei jonain päivänä joutuisi.
Selvennyksen vuoksi: Olen vapaa mies, ja minulla on asema maailmassa. Ja vaikka niitä nyt joskus joku uhkaisi ei sen kuulu minua haitata. Siksi, että olen totuuden puolella ja tulen taistelemaan sen edestä, siten että se tuottaa minulle iloa, tapahtui mitä tahansa.
Mutta asiaan. Noin 17 vuotta sitten olin oikeasti sekaisin. Pelkäsin, että minua vahingoitetaan. Miten asian selventäisin; Pelkäsin että minua vahingoitetaan tavalla, joka ei jälkeenpäin ajatellen olisi ollut mitenkään mahdollista. Se oli mielikuva, mielikuva kidutuksesta. Ihmisellä voi olla mielikuvia kidutuksesta, mutta voi olla myös esimerkiksi rakastelusta. Ja kummassakaan ei ole mitään ihmeellistä. Mutta se mikä tekee mielikuvani skitsofreeniseksi on se, että ajattelin sen olevan jopa mahdollista. Niin ei toki missään tapauksessa ollut.
Seurauksena oli, että jätin työpaikan ja menin kotiin haravoimaan pihaa. Psykiatrille en mennyt, ja se on tuossa tilanteessa eräs onnellinen seikka mikä suo minulle niitä vapauksia, joita minulla nyt on. Toki on niinkin että nuo vapaudet ja se, mitä joku voi katsoa menestykseksikin voi olla ristiriidassa totuuden kanssa, ja onkin. Haluaisin nimittäin kaataa koko mielisairausopin, sekä psykiatrian maailmasta. Niin paljon se on aiheuttanut harmia ja tuhoa ihmisille. Minullekkin.
Mutta mikä sai minut sekaisin, pelkäämään? Se oli konkreettinen paha jota olin aiheuttanut toiselle. Siten "synti" ilkeys sai minut pelosta sekaisin. On vienyt kauan, että olen ymmärtänyt tuon juuria myöten. Mitä tein toiselle? Manasin hänen päälleen kostoa siksi, että hän ei miellyttänyt minua, ei auliisti avittanut minua elämässä etennpäin. Mutta katso, kosto toimi. Esimieheni sanoi minulle eräänä päivänä. "Sinun takiasi minä joudun syömään psyyke-lääkettä, minulla ei ole mahdollisuutta olla sairaslomilla". Olinhan itsekkin ollut aiemmin sairaslomalla. Menin aiemmin valittamaan psykiatrille asioista, jotka itseasiassa olivat omaa syytäni. Sairaslomaa sain, ja purkin lääkkeitä. Onni onnettomuudessa on, että mitään vakavanpaa diagnoosia tuo puoskari ei keksinyt. Sanon puoskari, sillä sellaisia kaikki psykiatrit ovat.
Asian ydin on se, että psykiatria ei paranna ketään, sillä se palvoo PAHUUTTA, palvoo pahuutta siksi, että se luo maailmaan niitä määritelmiä käytöksestä, jotka se sitten itse dignosoi sellaiseksi puutteellisuudeksi jota ei voi parantaa
Siksi se (psykiatria kannattajineen) ei hyväksy ajatusta, että jollain olisi ollut "skitsofrenia" josta hän on omin neuvoin parantunut. Päässyt eroon ensinkään. Mutta kuten sanoin olen varma että minulla on ollut, ja ainoa tapa päästä siitä eroon on ymmärtää psykiatrian valheellisuus. Helpottavana tekijänä on tietysti se että sitä ei ole dignosoitu, nain vältyn syytöksiltä, ja täältä puskasta on helppo huudella, muuta olisi kiva huutaa kyllä ihan vaikka torilta tai mikrofoniin, ehkä senkin aika tulee, maailmaan ainakin.
Näin ollen "skitsofrenia "ja "psykoosi" eivät ole niitä parantumattomia sairauksiaj joiksi psykiatria niitä väittää. Ne ovat luonnollista käytöstä seurauksena siitä mitä voidaan pitää halveksittavana. Kuitenkin psykiatrian kulttuuri itse on mitä halveksittavin, ja se mitä se halveksii, on sen oma tuote. Kulttuurin, ja siinä olevan yksilön. Päästäkseen pahasta eroon on siis hylättävä koko kulttuuri, ja ryhdyttävä noudattamaan oikeutta - Totuuden kulttuuria.
On tehtävä se, mikä on oikein, ja tuhottava se mikä on väärin. Se on tehtävä itselle, sitten muille. Siten ei vahingoita myöskään omaa menestystään. Ei täällä, ei myöskään siellä, mikä on edessä kuoleman jälkeen.
Erityisesti minua kiehtoo, ja ilahduttaa se että Egyptiläisessä kirjoituksessa mainitaan seuraava. "Sielu sanoo: Minä saan pitää veitseni". Mutta se soveltuu myös muuhun omistukseen!
Se tarkoittaa siis sitä että saan pitää tuonpuoleisessa kaikki aseeni. Kenelläkään ei ole valtaa ottaa niitä pois. Ne ovat siis puhtaita siksi että en käytä niitä mihinkään väärään. Sama koskee tietysti kaikkea muuta, mitä minulla on ollut, mikäli vaatimus täyttyy. Ja sen pitää täyttyä! Kenelläkään ei ole valtaa minuun. Minut korotetaan jumalan kaltaiseksi, Itseasiassa se on jokaisen yksilön oma tehtävä, sillä muutoin ei ole pelastusta. Jokainen siis korottaa itsensä.
Tyypillinen ateisti saa tästä "energiaa" myllyynsä siten että tässäpä esimerkki hullusta uskovasta. Kuitenkin on niin että heidän suuri jumalansa on se joka sanoo: Hulluus on. ja pyhä kirjoitus on psykiatria. Enempää ei ole?
(jatkuu hiukan jäljempänä)"Asian ydin on se, että psykiatria ei paranna ketään, sillä se palvoo PAHUUTTA, palvoo pahuutta siksi, että se luo maailmaan niitä määritelmiä käytöksestä, jotka se sitten itse dignosoi sellaiseksi puutteellisuudeksi jota ei voi parantaa"
Sinulla on nyt näköjään hyvä pöhinä päällä. En kommentoi sitä, vaan tuon verrattavaksi skitsofrenian ja uskonnollisuuden kuvastojen samankaltaisuutta.
Skitsofreenikko harvoin myöntää olevansa sairas tai väärässä, kuten uskovainen harvoin, jos koskaan, myöntää olevansa väärässä.
Skitsofreenikko kokee ahdistusta ja uhkia, vaikka miltä taholta - kuten sinä psykiatrian taholta.
Uskovaiset kokevat uhkia Saatanan, naisten, vasemmiston, homojen, tieteen - varsinkin biologian - tahoilta. Kenelläkään ei ole niin paljon vihollisia kuin uskovaisella. Kaikki, koko todellisuus on uskovaista vastaan. Siksi uskovaisuuteen liittyy satuolento-kuvasto jumalineen ja jeesuksineen.
- on.se.kans.hulluutta
Oli virhe kirjoittaa Raamattu, koska jotkut tollot ottivat tuon pakinakokoelman ihan tosissaan. Sen kertomusten olisi pitänyt vain huvittaa, mutta ei, kuolevaiset tekeytyivätkin kuolemattomiksi.
- kannattaakokeilla
Jaaa no kukas sanoo ettei pääasiallinen syy raamatun suosioon ole just siinä että se on niin huvittava? Ja ihmekös se,, Jumala on luonut huumorin ja kyllä Raamattukin mielestäni kuuluu siihen. Vaikka uskookin niin ei se tarkota että Raamattua ei vois ottaa huumorilla.
- vm41
>Tyhjästä on turha nyhjästä<
Raamatun "selittäjät" ovat todella ajatusköyhiä, sillä heidän mukaansa kaikelle mille ei selitystä löydy, tai eivät pysty selittämään, voidaan korvaavana käyttää selitystä nimeltään "patenttiratkaisu".- Tyhjättynnyritkolisee
Vm41 olet varsinainen poskisolisti näine outoine selityksinesi.
- RaamatunVirheitä
Jaa, jos käännöstyöstä puhutaan niin raamatun käännöksissä on useita virheitä, ensinnäkin siellä puhutaan useasta jumalasta monikossa eikä yksikössä, toiseksi jumalat eivät luo vaan antavat muodon eri asioille, samoin jumalat eivät muodosta mitään tyhjästä vaan alkukaaoksesta jonka jumalat panevat järjestykseen antaessaan eri asioille muodon. Mutta siinä alussa nämä monet jumalat erottivat toisistaan sekä taivaan että maan.
- JumalanKuva
Hieman asian vierestä täällä kirjoitetaan. Mikä on Jumala? Ihmisellä on tietoisuus ja emme väitä että meitä ei ole olemassa tai että olisimme vain materiaalia, kasa alkuaineita. Onko Jumala tietoisuus tai onko hänellä sitä? Mitä on elämä tai miksi sitä on? Ei näihin kysymyksiin löydä lopullista vastaustya meidän rajallisella käsityskyvyllä. Kohta myös koneilla on tietoisuus, olemmeko me koneitten Jumalia? Onko meillä niihin sama suhde kuin meillä luojaamme, minkä nimen kukin haluaa tälle antaa? Sattuma tai älykäs suunnittelu. Miten materia muuttui tietoiseksi, mehän olemme olemassa, vai mitä?
"Mikä on Jumala?"
Jumala on ihmisen rakentama sekamelska-käsite. Se hämmästyttää, että tuo itsestäänselvyys tulee kiistetyksi monien uskovaisten taholta. Syynä on tietysti se, että nuo uskovaiset asettavat omat kuvitelmat ja uskomukset todellisuuden edelle - mikä on toki erittäin inhimillistä. Harva, varsinkin uskovaisista persoonallisuustyypeistä, uskaltaa asettaa omat neurologiset kokemuksensa kritiikin alle, minkä huomaa tälläkin palstalla.- H_H-N_N-J_M_N-K_K
frankenchrist kirjoitti:
"Mikä on Jumala?"
Jumala on ihmisen rakentama sekamelska-käsite. Se hämmästyttää, että tuo itsestäänselvyys tulee kiistetyksi monien uskovaisten taholta. Syynä on tietysti se, että nuo uskovaiset asettavat omat kuvitelmat ja uskomukset todellisuuden edelle - mikä on toki erittäin inhimillistä. Harva, varsinkin uskovaisista persoonallisuustyypeistä, uskaltaa asettaa omat neurologiset kokemuksensa kritiikin alle, minkä huomaa tälläkin palstalla."Mikä on hulluus?"
hulluus on ihmisen rakentama sekamelska-käsite. Se hämmästyttää, että tuo itsestäänselvyys tulee kiistetyksi monien psykiatrien taholta. Syynä on tietysti se, että nuo psykiatriaan uskovaiset asettavat omat kuvitelmat ja uskomukset todellisuuden edelle - mikä on toki erittäin inhimillistä. Harva, varsinkin psykiatriaan uskovaisista persoonallisuustyyppien määrittelijöistä, uskaltaa asettaa omat mielisairaatkin kokemuksensa kritiikin alle, minkä huomaa tälläkin palstalla.
Kuitenkin mielisairaus on vain määritelmä, kuten hulluuskin. Molemmat ovat kumottavissa, Ja pitääkin kumota. Psykiatria on ainoa tieteenlaji joka lopulta perustuu ainoastaan suoraan deduktioon. Siksi sitä ei voi kumota millään muulla keinoin kuin suoralla deduktiolla.
Jokainen lääketestikin, olkoon vaikka kuinka tilastollisesti merkittävä kumoutuu tai pysyy voimassa sillä suoralla deduktiolla joka kohdistuu tutkimuksen mukaisen oireen perimmäiseen, alkuperäiseen aiheuttajaan. Se, että lääke vaikuttaa, ei todista sitä että jokin muu asia lääkkeen sijasta voi vaikuttaa niin, ettei koko lääkkeelle ole tarvatta, tai että lääke verrattuna muuhun ratkaisuun on suorastaan haitallinen.
Ensimmäinen suora deduktio: Pelko hulluudesta aiheuttaa hulluutta. Pelko siitä että yksilö diagnosoidaan, tai on diagnosoitu hulluksi aiheuttaa kyseisessä, tai toisessa yksilössä käytöstä joka diagnosoidaan hulllun käytökseksi, sairauden oireeksi. Siksi Psykiatria jo olemassaolollaan on aiheuttanut sitä käytöstä, jonka se sitten diagnosoi hulluudeksi. Sinänsä tämäkään ei vielä itsessään ole ristiriidassa psykiatrian tieteellisyyden kanssa. Ristiriita syntyy ainoastaan siinä tapauksessa, että tiede aiheuttaa ja ylläpitää sitä sairautta jota se diagnosoi, eikä hyväksy tätä tieteellistä tosiasiaa tieteellisenä totuutena.
Mikäli psykiatria hyväksyy kyseisen tieteellisen tosiasian, säilyttää se toki tieteen aseman. Sen sijaan syntyy mahdollisesti kysymys, onko psykiatrian olemassaololle tai käytölle perusteita.
Tämä ei kuitenkaan riitä minulle, sillä syvempi totuus on se, että psykiatria nykymuodossaan on pahan käytössä. Siillä on uskonnon asema, mutta pahan uskonnon. Toki se ei suinkaan ole ainoa paha maailmassa, ei missään tapauksessa. Mutta se ei kuulu oikeudenmukaiseen yhteiskuntaan. On vaikea arvioida pitäisikö sitä kutsua tieteeksi ensinkään. Joka tapauksessa tiede pitää alistaa Uskonnolle. Näin toimin itse ja olen siihen tyytyväinen.
Suora deduktio on latinaa, ja kynsin hampain suon sen käytön tässä yhteydessä. Tai no olkoon menneeksi. Tervetuloa, mikäli on totuuden käytössä.
Raamatun jumalilla on olemassa heitä korkeampi voima. Onhan monta kertaa palstan uskovien toimesta kerrottu, että raamatun jumalien on ollut pakko toimia milloin milläkin tavalla, mikä tarkoittaa sitä, että näillä jumalilla on pomo, joka määrää, mitä pitää tehdä.
- keläinen
Sellaisia ihmisiä on paljon, jotka uskovat että kun Jumalan näkee, uskoo vasta sitten sen olemassa olon.Jokainen ihminen tulee näkemään, Jumalan kuoleman jälkeen,tulee näkemään valon,silloin ei ihminen voi muuttaa enää mitään elämässään, silloin kaikki on jo myöhäistä.Ihmiset jotka käyvät todella lähellä kuolemaa tai kokevat elämässään suuren elämällisen asian,ymmärtävät tämän ja myös kokeneet.Ihmisen elämässä on paljon asioita, jotka eivät pelkästään perustu näkemiseen.Ateistitkin uskovat tieteeseen johonkin alkuräjähdykseen ja apinoihin ja miljoonia vuosia sit tapahtuneeseen tapahtumaan, jota kukaan ei ole ollut todistamassa.Täysin huuhaata eikä se johda mihinkää,eikä elämässä ole tulevaisuutta mitään,eikös ihmisen pitäisi elää eteenpäin.Ateistit eivät pysty ja tiede todistamaan kuin paskaa, miljoonien vuosien takaa,tiede ei pysty todistamaan edes 2017 vuoden takaa,miten voisi olla muka,miljoonien vuosien takaa,mielikuvitusta arvailua.Ateisti jos ei pysty uskomaan edes sitä ,että jokaisella ihmisellä on myös isä,joka on laittanut alulle kaiken.
- kannattaakokelila
AAAoaaaaaaaaaaao ooooooooooooo a Apiiiina istui tönöllääääääääääääää öaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaa oooooooooooo apiina oooooooooooooo a aurinkos juaksenteli ooooooooooooooa ooo
muutama paviaa oaaaaaaaaaaaa a istuskeli oooooooooooooooooo ooooo aaaaaaao kärmeksiä oooaoooooooooooa ooooaaaaaaaaaaa kaks luikerteli
Puun juures ooooooooooooo a kissa ooo oaaa istukseli
ooooooooa aaaaaaa
oooaaaoaaaaaaaaaa ao ooooa oooo ao aaa o a aa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2297053Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442917- 452380
- 1032300
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382071Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2321560- 951558
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151423Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j81372Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3921359