Aihe

LähiTapiolan huono palvelu

silli79-

Olin asiakkaana LähiTapiolassa, jossa minulla oli koiravakuutus. Sieltä oli tullut sähköpostiin lasku, joka oli ohjautunut roskapostiin. Yhtiöstä ilmoitettiin, että vakuutus on katkaistu, koska en ollut maksanut laskua, jota en siis ollut saanut. Vakuutusyhtiöstä sanoivat, että olisivat lähettäneet paperisen kirjeen, jossa kerrotaan vakuutuksen päättymisestä, mutta vannon etten ole sellaista saanut. Miksi ihmeessä vakuutusyhtiö ei lähetä esim. tekstiviestimuistutusta laskun erääntymisestä niinkuin monet yritykset tänä päivänä tekevät, miksi eivät lähetä muistutuslaskuja paperisena tai miksi eivät yleensäkään varmista asiakkaalta, että onko tälle varmasti ok, että vakuutus katkaistaan. Nyt voin ainoastaan ottaa uuden vakuutuksen, joka ei kata enää sairauksia, jotka koiralla on todettu aikaisemmin ja aikaisemman vakuutuksen aikana.

Tässä ei olla taas yhtään pienen ihmisen tai asiakkaan puolella.

55

2426

    Vastaukset

    • En ala tässä kertomaan millaisia kokemuksia minulla on Lähitapiolasta mutta toivon että mahdollisimman moni ihminen pysyisi erossa tästä lafkasta.

      • Täältä myös kannatusta lähes mille tahansa yhtiölle, mutta ei ikinä Lähitapiolalle. Kaikki vakuutusyhtiöt yrittävät ketkuilla parhaan kykynsä mukaan, mutta Lähitapiola on kyllä pahin.


      • Oliskohan oikea syy ton koiravakuutuksen irtisanomiseen että koira ei ole enää pentu.
        Vertaappa! Jos on kotivakuutus ja sen lasku jää maksamatta niin irtisanooko ne sen? Ei todellakaan irtisano.


      • SE ON ENÄÄ TURHA PYRISTELLÄ KUN LÄHITAPIOLAT ON HOUSUSSA.


      • Samaa mieltä vaihdoin vakuutukset 2kk sitten L-tapiolaan mutta viikko sitten minulle riitti heidän asiakas palvelunsa aivan perseestä kaikki sekaisin,niinpä jätin heidät ja takas vanhaan tuttuun luotettavaan yhtiöön !
        Tämä yhtiön vaihdos aattelin että toiminta tapa ja vakuutus asiat hoituis 2000 luvulla jo Tapiolassakin mutta ei helvetti,sama meno vain näköjään kuin 80 luvullakin ei kuin kusetusta entistä enemmän on nämä konttorien toimitusjohtajat jotka pelaa omaan pussiinsa ovat yrittäjiä !
        Ei varmaan monikaan tiedä mitä esim täysarvo kotivakuutuksesta menee tälle vakuutuksen tekijälle nimittäin 15% tai enemmän,ensimmäisenä kertana kun asiakas maksaa taas joka vuosi vähintään 5% kilahtaa tilille riippuen vakuutuksesta jne !


      • Jos ne on saaneet kepulikonsteilla katkaistua koiravakuutuksen tai ihmiseltä sairausvakuutuksen, niin ne ei lähetä mitään kirjettä asiakkaalle vakuutuksen päättymisestä. Ne kyllä valehtelevat että ovat lähettäneet koska sitä ei asiakas pysty todistamaan eikä mikään taho tällaista asiaa ala tutkimaan. Niille on parempi ettei tästä jää mitään mustaa valkoisella.
        Korkea ikä on syy että näitä vakuutuksia katkaistaan. Muissa vakuutuksissa ne kyllä lähettävät tiedon vakuutuksen päättymisestä.


    • "Miksi eivät yleensäkään varmista asiakkaalta, että onko tälle varmasti ok, että vakuutus katkaistaan."
      Vakuutusyhtiöltähän on lähtenyt kirje varmistukseksi vakuutuksen päättymisestä, mutta ei heillä ole mitään mahdollisuuksia varmistaa kirjeen perillepääsyä. Kirjattuina kirjeinä ao. asioiden käsittely olisi jo hätävarjelun liioittelua.
      Sähköpostin osalta: Kannattaa tarkistaa viikon tai parin välein roskapostikansio, meilipalvelimetkin tekevät virheitä.

      Omalta osaltani LT:n laskutus toimii kerran vuodessa maksettavana vuosimaksuna oikein hyvin, kaikki vakuutukset on koottu yhteen laskuun ja yhteenveto tulee hyvissä ajoin - postitse - jolloin ehtii selvitellä mahdolliset muutostarpeet oikein hyvin.
      Hinnatkin ovat olleet itselläni kohdillaan, vertailua suoritan siis vuosittain.

    • Aika yksinkertainen ohje: maksakaa laskunne! Jos on nk paperiton palvelu valittu niin se tarkoittaa että pitää katsoa sähköpostinsa. Se ei ole vakuutusyhtiön vika jos asiakas ei lue postejaan "meni roskaposteihin", kattia kanssa. Me muut omistajaasiakkaat maksamme huijarien ketkuilut joten aloittaja ei saa muutakuin syvän paheksunnan täältä. Maksa laskusi ajallaan!

      • Asiakas hankkii koiravakuutuksen. Kun koira on pentu ja sitten nuori koira niin laskut tulee normaalisti sähköpostiin. Kun koiralle alkaa tulla ikää ja sairauksia joihin vakuutusta tarvittaisiin niin sitten tämä vakuutuslasku meneekin kappasvaan roskapostiin ja näin helposti epähuomion seurauksena jää asiakkaalta maksamatta.

        Siis vähän outoa miks se menee just tolloin roskapostiin? Ja tietenkin vakuutusyhtiö heti katkaiseen vakuutuksen ja välttyy kustannuksilta.


    • Nuoria ihmisiä pitäisi varoittaa Lähitapiolasta, etteivät he valitsisi sitä vakuutusyhtiökseen.
      Mielummin valitsisivat oikean vakuutusyhtiön.

      • Lähitapiola on kuuluisa kiemurtelustaan. Vakuutukset ovat hyviä kunnes tukee korvauksen aika. Sitten on asiakas heikoillaan.


    • "maksa-laskusi-idiootti" nimellä kirjoittava on varmasti Lähitapiolan työntekijä. Sen tasoinen nimi kun on kirjoittajalla.

      "muut omistajaasiakkaat maksamme huijarien ketkuilut" Tämä lause on se jota vakuutusyhtiöt aina käyttävät. Kuitenkin vakuutusyhtiöt ja varsinkin Lähitapiola huijaa todella törkeästi ihmisiä. Kyseinen yritys pitäisi lailla kieltää. Toivottavasti joskus ne ihmiset jotka ovat kyseisen vakuutusyhtiön uhreja saisivat oikeutta.

    • Itselläni ei ole koskaan ollut mitään ongelmia Lähitapiolan kanssa. Olen hakenut korvauksia vain niistä vahingoista, jotka vakuutus korvaa ja aina on tullut.
      Itselleni tulee aina ennen uutta vakuutuskautta sähköpostiin viesti, että olen saanut postia heiltä. Silloin pitää käydä itse katsomassa vakuutusyhtiön sivuilta vakuutuskirja ja lasku. Lisäksi lasku on minulla e-laskuna, joten en joudu mitään tekemään. Vain sen, että tilillä on rahaa eräpäivänä. Ja lisäksi tietysti tutustun huolella vakuutusehtoihin. Minulla on muutenkin tiedossa milloin uusi kausi alkaa.
      Lisäksi minulla on eräs vakuutus nykyisessä OP:ssä (vakuutus otettu Pohjolasta) eikä heidänkään kanssa ole mitään ongelmia. Toimivat samalla tapaa kuin Lähitapiolassa postin kanssa.

    • Vakuutusyhtiöiden työntekijät todennäköisesti kirjoittelevat tänne myönteisiä
      kokemuksia. Kaikki on muka toiminut hyvin.

      JA HÖPÖ HÖPÖ!

    • Lähitapiola on varakas yritys. Asiakkailtahan se rahansa on saanut.

    • VAROKAA LÄHITAPIOLAN VAKUUTUSMYYJIÄ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Jos jollakin on nuorena otettu sairasvakuutus Lähitapiolasta niin kannattaa varoa jos tulee soitto Lähitapiolan konttorista jossa pyydetään konttoriin muka katsomaan että onko vakuutukset ajantasalla.

      Nuorena sairasvakuutus myydään vain tapaturmavakuutuksen kanssa yhdessä. Kun asiakkaan ikä alkaa lähenemään noin 40-vuoden ikää Lähitapiola yrittää saada sairasvakuutuksen asiakkaalta pois. Vakuutusmyyjä houkuttelee vakuutuksen ottajan konttoriin muka katsomaan onko vakuutukset ajantasalla. Siis valehtelee puhelimessa.

      Kun asiakas saapuu konttoriin niin myyjä yrittää JYMÄYTTÄÄ sanomalla että laitetaan tämä teille edullisemmaksi ja kikkailee paperit asiakkaan eteen että tämä laittaisi siihen allekirjoituksen. Tämä tarkoittaa sitä että hän on ottanut sairasvakuutuksen pois ja asiakkaalla olisi enää vain tapaturmavakuutus jäljellä. Yksi paperi on laitettu ovelasti toisen paperin päälle.

      Siis hyvin yksinkertaista kun ikää on tullut niin sairasvakuutus halutaan ottaa asiakkaalta pois.
      Ikääntyessään asiakkaan todennäköisyys tarvita sitä kasvaa ja Lähitapiola joutuu silloin maksamaan.

      Nyt kun konttoreita on suljettu, niin ne tekevät näitä kikkailuja sähköpostitse.

      Varokaa kaikkia vakuutusmyyjiä.

      • Irtisanomislomake. Miten saadaan IÄKÄS asiakas allekirjoittamaan irtisanomislomake?
        Kun asiakkaalle on soitettu ja pyydetty konttoriin katsomaan onko vakuutukset ajantasalla niin ennen kuin asiakas saapuu konttoriin vakuutusmyyjä on laittanut kaksi paperia päällekkäin siihen pöydän viereen. Alempi paperi on irtisanomislomake ja ylempi paperi vain joku paperi joka peittää alemman paperin siten että alemman paperin alaosa siis se kohta johon laitetaan allekirjoitus jää näkyviin.
        Kun asiakas saapuu konttoriin ja istuu siihen tiskille niin tietenkin vakuutusmyyjä hymyilee kauniisti ja alkaa pläräämään joitain papereita ja tärkeän näköisenä mukamas katselee niitä ja sanoo laitetaan tämä teille edullisemmaksi. Tämän jälkeen vakuutusmyyjä tekee tosi nopean liikkeen . Hän laittaa nämä kaksi paperia nopeasti asiakkaan eteen. Eli alempi paperi on irtisanomislomake ja ylempi paperi peittää alemman paperin siten että vain alemman paperin alaosa siis se kohta mihin laitetaan allekirjoitus jää näkyviin .Ja kynä siihen nopeasti viereen. Ja tämä tapahtuu todella nopeasti.
        Jotkut ikäväkyllä epähuomiossa saattavat allekirjoittaa tämän koska luulevat että se tulee edullisemmaksi. Totuus on kuitenkin että he vain epähuomiossa allekirjoittavat irtisanomislomakkeen.
        Ja kun asiakas on allekirjoittanut sen niin myyjä ottaa nopeasti nämä paperit pois.
        Ja tämä irtisanomislomake on täysin tyhjä ja nyt kun siihen on saatu asiakkaan allekirjoitus niin jälkeenpäin muut kohdat vakuutusyhtiö täyttää.
        Ja asiakkaalle ei lähetetä tästä mitään tietoa paitsi jos asiakas alkaa ihmettelemään minkä takia hänellä ei enää ole terveysvakuutusta niiin hänelle voidaan näyttää irtisanomislomake jossa on hänen allekirjoitus ja asiakas ei voi sille yhtään mitään.
        Asiakkaalla on enää tapaturmavakuutus joka aikoinaan myytiin terveysvakuutuksen kanssa koska se mahdollistaa tämän myyntitempun.
        Jos joku ihmettelee miksi tämä vakuutus pitää irtisanoa. Syy on että ikäihminen jolla on terveyteen liittyvä vakuutus on vakuutusyhtiölle riskiasiakas.
        Ja kaikki tämä tapahtuu vähän ennen vakuutusmaksun eräpäivää jotta tämä irtisanominen tapahtuu lennossa eli vakuutusyhtiön ei tarvitse palauttaa mitään rahoja asiakkaalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Irtisanomislomake. Miten saadaan IÄKÄS asiakas allekirjoittamaan irtisanomislomake?
        Kun asiakkaalle on soitettu ja pyydetty konttoriin katsomaan onko vakuutukset ajantasalla niin ennen kuin asiakas saapuu konttoriin vakuutusmyyjä on laittanut kaksi paperia päällekkäin siihen pöydän viereen. Alempi paperi on irtisanomislomake ja ylempi paperi vain joku paperi joka peittää alemman paperin siten että alemman paperin alaosa siis se kohta johon laitetaan allekirjoitus jää näkyviin.
        Kun asiakas saapuu konttoriin ja istuu siihen tiskille niin tietenkin vakuutusmyyjä hymyilee kauniisti ja alkaa pläräämään joitain papereita ja tärkeän näköisenä mukamas katselee niitä ja sanoo laitetaan tämä teille edullisemmaksi. Tämän jälkeen vakuutusmyyjä tekee tosi nopean liikkeen . Hän laittaa nämä kaksi paperia nopeasti asiakkaan eteen. Eli alempi paperi on irtisanomislomake ja ylempi paperi peittää alemman paperin siten että vain alemman paperin alaosa siis se kohta mihin laitetaan allekirjoitus jää näkyviin .Ja kynä siihen nopeasti viereen. Ja tämä tapahtuu todella nopeasti.
        Jotkut ikäväkyllä epähuomiossa saattavat allekirjoittaa tämän koska luulevat että se tulee edullisemmaksi. Totuus on kuitenkin että he vain epähuomiossa allekirjoittavat irtisanomislomakkeen.
        Ja kun asiakas on allekirjoittanut sen niin myyjä ottaa nopeasti nämä paperit pois.
        Ja tämä irtisanomislomake on täysin tyhjä ja nyt kun siihen on saatu asiakkaan allekirjoitus niin jälkeenpäin muut kohdat vakuutusyhtiö täyttää.
        Ja asiakkaalle ei lähetetä tästä mitään tietoa paitsi jos asiakas alkaa ihmettelemään minkä takia hänellä ei enää ole terveysvakuutusta niiin hänelle voidaan näyttää irtisanomislomake jossa on hänen allekirjoitus ja asiakas ei voi sille yhtään mitään.
        Asiakkaalla on enää tapaturmavakuutus joka aikoinaan myytiin terveysvakuutuksen kanssa koska se mahdollistaa tämän myyntitempun.
        Jos joku ihmettelee miksi tämä vakuutus pitää irtisanoa. Syy on että ikäihminen jolla on terveyteen liittyvä vakuutus on vakuutusyhtiölle riskiasiakas.
        Ja kaikki tämä tapahtuu vähän ennen vakuutusmaksun eräpäivää jotta tämä irtisanominen tapahtuu lennossa eli vakuutusyhtiön ei tarvitse palauttaa mitään rahoja asiakkaalle.

        Se päällimmäinen paperi ei ole vain joku paperi. Se koskee tapaturmavakuutusta ja siinä on tapaturmavakuutuksen hinta. Tarkoitus on että asiakas kiinnittää huomionsa siihen hintaan ja näin luulee edullisemmaksi. Ennen kaksi vakuutusta. Toinen otetaan pois niin nyt puolet halvempi. Näin yksinkertaista se on.

        Myyjä siinä tiskillä on koulutettu tähän hommaan. Nää kaksi paperia tulee laittaa asiakkaan eteen nopeasti ja kynä siihen päälle siten että se osoittaa päällimmäisesssä paperissa olevaa tapaturmavakuutuksen hintaa ja näin asiakkaan katse ohjautuu siihen. Tää on sitä itseään, siis myyntipsykologiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se päällimmäinen paperi ei ole vain joku paperi. Se koskee tapaturmavakuutusta ja siinä on tapaturmavakuutuksen hinta. Tarkoitus on että asiakas kiinnittää huomionsa siihen hintaan ja näin luulee edullisemmaksi. Ennen kaksi vakuutusta. Toinen otetaan pois niin nyt puolet halvempi. Näin yksinkertaista se on.

        Myyjä siinä tiskillä on koulutettu tähän hommaan. Nää kaksi paperia tulee laittaa asiakkaan eteen nopeasti ja kynä siihen päälle siten että se osoittaa päällimmäisesssä paperissa olevaa tapaturmavakuutuksen hintaa ja näin asiakkaan katse ohjautuu siihen. Tää on sitä itseään, siis myyntipsykologiaa.

        VAKUUTUSETSIVÄ

        Tää soitto tehdään yhteistyössä vakuutusetsivän kanssa. Se soitto voidaan tehdä vain kerran. Asiakas täytyy saada sinne konttoriin vähän ennen sitä hetkeä kun nämä laskut lähetetään tälle asiakkaalle ja sitä varten tässä täytyy käyttää vakuutusetsivän apua.

        Jos tälle asiakkaalle soitetaan ja hän on esimerkiksi ulkomailla niin hän voi kenties lupautua tulemaan myöhemmin ja silloin sitä ei saada oikeaan aikaan sinne konttoriin. Tai jos se menee vastaajaan niin asiakas esim. soittelee jälkeenpäin tai alkaa ihmettelemään ja silloin tätä ei voida tehdä enää muutamaan vuoteen ja se lykkääntyy.

        Tää henkilö täytyy saada juuri oikeaan aikaan sinne konttoriin eli vähän ennen kuin laskut on lähetetty eli asiakas saadaan sinne konttoriin ja siellä konttorissa joku vakuutusvirkailija jolle on opetettu se temppu että asiakas allekirjoittaa sen irtisanomislomakkeen. Ja sen jälkeen kun se on allekirjoittaanut sen niin sen jälkeen asiakaalle lähetetetään vain tapaturmavakuutuksen lasku.

        Ja tätä varten tähän homman tarvitaan vakuutusetsivän apua ja vakuutusetsivä alkaa pitämään silmällä asiakasta ja on yhteistyössä konttoriin pehelimitse ja pyrkii saamaan selville oikean ajankohdan että tää henkilö olisi sellaisessa paikassa että vastaisi siihen puhelimeen ja että lähtisi sinne kottoriin.

        Heti kun vakuutusetsivä kokee että on aikea aika soittaa tälle asiakkaalle niin hän on puhelimitse yhteydessä kontoriin ja sitten konttorista soitetaan ja pyydetään kotsomaan onko vakuutukset ajantasalla.


      • Kun asiakas saapuu konttoriin ja istuu siihen palvelutiskille, niin asiakkaan ja vakuutusmyyjän lisäksi konttorissa istuu sivussa aivan hiljaa tällainen iäkkäämpi mies.
        Arvaa kaksi kertaa kuka hän on?


    • Lähitapiola soittaa tällä hetkellä puheluita, jossa kertovat, että koska Suomen sosiaaliturvan laki on muuttunut, tulee käydä heidän toimistollaan katsomassa ovatko tiedot ajantasalla ja tietoinen muutoksesta. Kyseessä on tunnin myyntitapaaminen, jossa myyvät 500-1500€ vuodessa maksavaa vakuutusturvaa.

      • Sain tommoisen soiton. Kun sanoin etten ole kiinnostunut niin paiskasi luurin korvaan.
        Törkeetä


      • Kuka maksaa 1500 € vakuutuksesta? Minkä ikäisille tuon hintaista tuputetaan?


    • aivan huijareita koko puljun porukka
      väänellään asiota heidän parhaakseen ja hylätään korvaukset
      en suosittele

    • lähitapiola ei tästä yhtiöstä vakuutuksia
      jollet itse halua maksaa vahinkoja

    • huonoin vakuutus yhtiö
      varokaa

      • Veljeni edunvalvojana yritän irtisanoa hänen venevakuutuksensa. Jonotin lankapuhelinumeroon korva puutuneena yli puoli tuntia. Automaatti rallatti samaa liturgiaa: kaikki asiapalvelijamme ovat varattuja. Myöskään yhteydenotto firman kotisivun kautta ei tuota tulosta.


    • VAROKAA SAATANAN LÄHITAPIOLAA!!!
      Vakuutussopimuksen allekirjoittamisen jälkeen LähiTapiola ei lähetä sähköpostiin eikä LähiTapiolan sivuille eikä edes postissa paperisena mitään laskua, vaan perii suoraan ylimäärisiä muistutusmaksuja kun heidän pyytämäänsä vakuutusmaksua ei asiakas voi maksaa!! Lisäksi tämä HELVETIN firma ei edes vastaa viesteihin jos yrittää kysellä sen laskun perään. Suosittelen muitakin tekemään ilmoituksen suoraan Kuluttajansuojalautakuntaan ja Poliisille tästä saatanan huijari-firmasta!

    • Tilatkaa jumalauta E-lasku! Sitä ei voi olla huomaamatta tai sitten jättää todennäköisesti muutkin laskunsa maksamatta.

      • Pitkään yritettiin saada E-lasku. Ei onnistunut. Piti soittaa. Kovan yrittämisen jälkeen puheluun vastattiin ja tämä henkilö lupasi hoitaa asian mutta mitään ei tapahtunut. Kyllästyimme ja nyt asiakkaana toisella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitkään yritettiin saada E-lasku. Ei onnistunut. Piti soittaa. Kovan yrittämisen jälkeen puheluun vastattiin ja tämä henkilö lupasi hoitaa asian mutta mitään ei tapahtunut. Kyllästyimme ja nyt asiakkaana toisella.

        "Pitkään yritettiin saada E-lasku. Ei onnistunut. Piti soittaa. Kovan yrittämisen jälkeen puheluun vastattiin ja tämä henkilö lupasi hoitaa asian mutta mitään ei tapahtunut. Kyllästyimme ja nyt asiakkaana toisella."

        Etkä saa uudestakaan yhtiöstä tuolla tavalla E-laskua. Vinkiksi, sinun pitää se E-lasku
        itse tilata verkkopankissasi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitkään yritettiin saada E-lasku. Ei onnistunut. Piti soittaa. Kovan yrittämisen jälkeen puheluun vastattiin ja tämä henkilö lupasi hoitaa asian mutta mitään ei tapahtunut. Kyllästyimme ja nyt asiakkaana toisella.

        Eikös asiakkaalle olisi voinut jo siinä puhelun yhteydessä mainita että se pitää itse tilata verkkopankissasi.


    • En jaksa selvittää meidän 2 vuotta jatkunutta helvettiä lähitapiolan kanssa taas. Mutta esimerkkinä selkeimmästä asiasta on se että meillä on ajoneuvoista kaikista kolme samansisältöistä vakuutusta päällekkäin yksi siinä yhtiösä mihin ne on lopulta ongelmien jälkeen siirretty ja kaksi lähitapiolassa. Trafin tiedon mukaan vakuutukset on siinä uudessa yhtiössä niin kuin pitääkin. Hämmentävää on se että ne vakuutukset eivät irtisanoudu lähitapoilasta minkään tahon toimesta, ei uuden yhtiön, ei lähitapiolan edustajan, ei meidän. Ja tämä siis se yksinkertaisin ja selkein selvitettävä. Se että koko meidän vakuutussetti on sotkettu lähitapiolan toimesta. Eikä selvyyttä tunnu tulevan... vain laskut ja muistutukset juoksevat. Lisäksi lähitapiolan verkkopalvelun mukaan maksetut laskujen summat eivät pidä yhtä tiliotteen maksettujen summien kanssa. Pysykää todellakin erossa yhtiöstä!!!

      • Tämänkin yhtiön tavoite/tehtävät 1. Kerätä vakuutusmaksuja. 2. EI maksaa missään muodossa korvauksia.


      • "Lisäksi lähitapiolan verkkopalvelun mukaan maksetut laskujen summat eivät pidä yhtä tiliotteen maksettujen summien kanssa."
        Ei pidäkään pitää yhtä. Huomautusmaksu on homautusmaksu, ei vakuutuslaskun suoritus!


    • TERVEYSVAKUUTUS

      ENSIKSI MUUTAMA FAKTA

      1. Asiakkaan IKÄ on merkittävin tekijä tässä vakuutuksessa.
      2. Nuorilla ihmisillä on vähemmän sairauksia kuin vanhoilla.

      JOTEN

      Nuorille tämä vakuutus myydään kattavana koska vakuutusyhtiön riskit joutua korvaamaan on vähäiset.

      JA SITTEN

      Kun terveysvakuutuksen ottajalle on kertynyt ikää, niin alkaa riskit erilaisiin sairauksiin myös kasvamaan.

      JA SÄÄSTYÄKSEEN KUSTANNUKSILTA

      Vakuutusyhtiö pyrkii muuttamaan tämän terveysvakuutuksen KATTAVASTA SUPPEAKSI.

      Ja miten se tapahtuu? Esimerkiksi näin.

      Asiakas saa kirjeen joka on ÄÄRIMMÄISEN VAIKEASELKOINEN. Siinä annetaan sellainen vaikutelma että jonkin tietyn asian johdosta vakuutusmaksut vain alenevat. Js jos asiakas hyväksyy tämän, niin hänen ei tarvitse tehdä mitään. Ja mikäs sen mukavampaa kuin penempi lasku. Totuus on kuitenkin että se on muutettu KATTAVASTA SUPPEAKSI. Sen takia se on helvempi. Ja se ei sitten enää korvaakkaan niin paljon kuin kattava terveysvakuutus.

      Tässä on yksi esimerkki "hyvästä asiakaspalvelusta" ja voitte olla varmoja että niitä on tuhat ja sata enemmän ja lisää keksivät koko ajan.

    • Lähitapiolaan mahdotonta saada yhteyttä, kun on kysymys korvausasiasta. Asiakasta jonotutetaan puhelinlinjalla niin pitkään, että kyllästyy. Ja korvausasiat hoidetaan AINOASTAAN puhelimitse ! Ei auta mennä toimistoon, toteavat vain, että näin heillä toimitaan. Ja tietenkin niin, että korvausta ei asiakkaalle makseta, vaikka pitäisi, mutta eivät näköjään halua edes vastata asiakkaan kysymyksiin ! Surkeaa asiakaspalvelua, lieneekö samanlaista muissa vakuutusyhtiöissä...

      • Olen ollut usean muun vakuutusyhtiön asiakkaana ja näissä asioissa olen saanut palvelua sekä puhelimitse että toimistossa. Kaverini valitti samaa et Lähitapiolassa näissä asioissa pitää aina soittaa ja jonotus on todella pitkä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut usean muun vakuutusyhtiön asiakkaana ja näissä asioissa olen saanut palvelua sekä puhelimitse että toimistossa. Kaverini valitti samaa et Lähitapiolassa näissä asioissa pitää aina soittaa ja jonotus on todella pitkä.

        En ole tarvinnut vakuutuskorvausta kuin yhden kerran.
        Peruutin autoni takaluukun uusimiskuntoon vuosi sitten.
        Astelin Lähitapiolan konttoriin ja kysyin mitenkä homma hoidetaan.
        Asiakaspalvelija tarvitsi vain korjaamon nimen ja korjauksen ajankohdan,
        sovittuna aikana oli hoidettu korjaamoon sijaisauto ja korjaamo peri omavastuun 200 euroa eikä koko hommassa tarvinnut kuin pankkikorttia yhden kerran.
        Mielestäni oli hyvää palvelua.


      • Riippuukohan toi konttorista? Ilmeisesti niillä on eri käytäntö riippuen konttorista.
        Jos näin on niin joissakin konttoreissa korvausasiat hoidetaan ja toisissa käsketään soittamaan asiakaspalveluun.


      • ich-bin kirjoitti:

        En ole tarvinnut vakuutuskorvausta kuin yhden kerran.
        Peruutin autoni takaluukun uusimiskuntoon vuosi sitten.
        Astelin Lähitapiolan konttoriin ja kysyin mitenkä homma hoidetaan.
        Asiakaspalvelija tarvitsi vain korjaamon nimen ja korjauksen ajankohdan,
        sovittuna aikana oli hoidettu korjaamoon sijaisauto ja korjaamo peri omavastuun 200 euroa eikä koko hommassa tarvinnut kuin pankkikorttia yhden kerran.
        Mielestäni oli hyvää palvelua.

        Toi on kyllä tosi hyvää palvelua. Olisi kiva tietää missä tommonen konttori on? Missä kaupungissa ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toi on kyllä tosi hyvää palvelua. Olisi kiva tietää missä tommonen konttori on? Missä kaupungissa ?

        Auton takaluukuista aiheutuneet kustannukset korvataan konttorissa ja sitten jos on suuremmista korvauksista kyse niin käsketään soittamaan asiakaspalveluun ja sitten ei vastata puhelimeen. Aika ovelaa, aika ovelaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toi on kyllä tosi hyvää palvelua. Olisi kiva tietää missä tommonen konttori on? Missä kaupungissa ?

        Kokemusta konttorista. Se tyyppi siinä tiskin toisella puolella haisi viinalle.


    • Me ollaan saatu parhaiten yhteys Lähitapiolaan ihan kirjautumalla omille sivuille ja lähettämällä viestiä. Tämän päivän aikana viesteihin on vastattu jo kaksi kertaa ja asia on hoidettu. Mitään ongelmaa myöskään korvausten kanssa ei ole ollut, korvaus on maksettu tilille nopeasti ja kyselemättä. Myös eläinten vakuutuksissa suorakorvaus eläinlääkäriasemalla toimii mainiosti.

      Sen kyllä allekirjoitan, että laskut eivät löydä perille, mutta perintään ne kyllä löytävät. Nyt tilasin kaikki laskut e-laskuna ihan varmuuden vuoksi, katsotaan miten niiden kanssa käy.

      • Kyllä kyllä uskotaan uskotaan. Se on hyvä että korvaukset on maksettu nopeasti tilille sen kummempia kyselemättä. Ja viesteihin vastataan nanosekunnissa ja monta kertaa. Ja kyllä ne lehmätkin lentää.


    • Lähi-Tapiolasta erittäin huonoja kokemuksia, mm. korvausasioista ja asiakaspalvelusta lähtien. Pelkästään oikeita yhteystietoja (puhelinnumero) on erittäin vaikea löytää. Kannattaa käydä antamassa arvostelu Googleen koska vakuutusyhtiö on niin monia huijannut. If toiminut paljon paremmin ja asiakaslähtöisemmin.

    • Tapiola oli ennen vakuutusyhtiöiden Porsche. Nykyään hinta on Porsche, mutta palvelu Lada.

    • Tää LähiTapiolan surkea palvelu jatkuu edelleen. Myyjät ovat hyviä ja ystävällisiä, myös asiakaspalvelussa ollaan todella palvelualttiita. Mutta odotas vaan kun soitat korvaus-puolelle. Kohdellaan kun idioottia asenteella "siis mitä sä tänne soittelet", eikä suostuta kertomaan yksinkertaisia vakuutusehtoja (ts. ikävähennyksiä) vaikka kuulemma taulukot näihin löytyvät. Käsittämätöntä.

      Luin tätä palstaa 4kk sitten ennen kun siirsin vakuutukset fenniasta LähiTapiolaan ja mietin moneen kertaan uskallanko. Mutta myyjä oli niin mukava ja hinta sen verran halvempi, että päätin kokeilla. Nyt vaihdan heti takaisin kun saan tämän surkean muutaman tonnin asian hoidettua.

      LähiTapiolan porukka vois miettiä kannattaako kauhealla vaivalla hankkia asiakkaita, jotka lähtevät ensimmäisen asiointikerran jälkeen kun palvelu on niin ala-arvoista.

      Ps. Olen kyllä laittanut palautetta myös suoraan LähiTapiolaan. Sekä viestillä, että hyvin suoraan myös puhelimitse.

    • Voi voi minua raukkaa. Otan nyt If- vakuutuksen mukaan ja menen LähiTapiolan konttorille Kouvolaan. Siellä vakuutuksia aletaan vatvomaan urakalla. Minulla on kaikki vakuutukset lähiTapiolassa, oli sitten kallista tai halpaa. t. Hani

      • Ja katsomaan onko vakuutukset ajantasalla?...?


    • Minulla oli henkivakuutus Lähi Tapiolassa soitin sinne ja he ilmoittivat että voin lopettaa sen ja saada rahat tilille n. viikossa. (todiste sähkö postissa). Menin heidän toimistoon ja tein paperit paikan päällä. Meni 10 päivää ei kuulunut mitään soitin asiakaspalveluun ne sanoivat että näyttää olevan vielä päällä se vakuutus. Sitten odotin vielä viikon soitin taas ja ne kertoivat että he ei voi auttaa koska eri paikka hoitaa näitä henki vakuutus asioita mutta hän voi jättää heille soitto pyynnön. Sitten meni 4 päivää ja tuli soitto takaisin ja hän kertoi että ei ole vielä hoidettu koska joku genereettinen tunnustus homma ja on käsittelyssä ja pitäisi olla valmis Maanantaihin mennessä. No se nähdään Maanantaina mutta tuntuu tosi oudolta hommalta koska kaikki piti olla selvää heidän sähköpostin mukaan minkä sain. Pitääkö minun alkaa soittaa kuluttaja viranomaisille tälläisen asian takia. Hyvää viikon loppua kaikille.....

    • Taitaapi tollaaset vakkuutukset olla pelkkää humpuukia

    • Jos ei muuta niin ainakin kiukkuisia asiakkaita tällä yhtiöllä on.

    • Eiks tämmönen Bookers Oy tee jotain vakuutusalan ajanvarausjuttuja vakuutusyhtiöille? Aikamoista bisnestä tää koko ala on. Niiden kotisivuilta löytyy lisää tietoa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Erätauko: Suomalainen nettikeskustelu julkisuuden henkilöistä - unohtuuko empatia?

      Erätaukokeskustelu tiistaina 1.12.2020 klo 14-16., tervetuloa! Julkisuuteen tavalla tai toisella päätyneistä henkilöistä keskusteleminen netissä tunt
      Viihde ja kulttuuri
      49
      1757