LähiTapiolan huono palvelu

silli79-

Olin asiakkaana LähiTapiolassa, jossa minulla oli koiravakuutus. Sieltä oli tullut sähköpostiin lasku, joka oli ohjautunut roskapostiin. Yhtiöstä ilmoitettiin, että vakuutus on katkaistu, koska en ollut maksanut laskua, jota en siis ollut saanut. Vakuutusyhtiöstä sanoivat, että olisivat lähettäneet paperisen kirjeen, jossa kerrotaan vakuutuksen päättymisestä, mutta vannon etten ole sellaista saanut. Miksi ihmeessä vakuutusyhtiö ei lähetä esim. tekstiviestimuistutusta laskun erääntymisestä niinkuin monet yritykset tänä päivänä tekevät, miksi eivät lähetä muistutuslaskuja paperisena tai miksi eivät yleensäkään varmista asiakkaalta, että onko tälle varmasti ok, että vakuutus katkaistaan. Nyt voin ainoastaan ottaa uuden vakuutuksen, joka ei kata enää sairauksia, jotka koiralla on todettu aikaisemmin ja aikaisemman vakuutuksen aikana.

Tässä ei olla taas yhtään pienen ihmisen tai asiakkaan puolella.

24

1540

Vastaukset

  • En ala tässä kertomaan millaisia kokemuksia minulla on Lähitapiolasta mutta toivon että mahdollisimman moni ihminen pysyisi erossa tästä lafkasta.

    • Täältä myös kannatusta lähes mille tahansa yhtiölle, mutta ei ikinä Lähitapiolalle. Kaikki vakuutusyhtiöt yrittävät ketkuilla parhaan kykynsä mukaan, mutta Lähitapiola on kyllä pahin.


  • "Miksi eivät yleensäkään varmista asiakkaalta, että onko tälle varmasti ok, että vakuutus katkaistaan."
    Vakuutusyhtiöltähän on lähtenyt kirje varmistukseksi vakuutuksen päättymisestä, mutta ei heillä ole mitään mahdollisuuksia varmistaa kirjeen perillepääsyä. Kirjattuina kirjeinä ao. asioiden käsittely olisi jo hätävarjelun liioittelua.
    Sähköpostin osalta: Kannattaa tarkistaa viikon tai parin välein roskapostikansio, meilipalvelimetkin tekevät virheitä.

    Omalta osaltani LT:n laskutus toimii kerran vuodessa maksettavana vuosimaksuna oikein hyvin, kaikki vakuutukset on koottu yhteen laskuun ja yhteenveto tulee hyvissä ajoin - postitse - jolloin ehtii selvitellä mahdolliset muutostarpeet oikein hyvin.
    Hinnatkin ovat olleet itselläni kohdillaan, vertailua suoritan siis vuosittain.

  • Aika yksinkertainen ohje: maksakaa laskunne! Jos on nk paperiton palvelu valittu niin se tarkoittaa että pitää katsoa sähköpostinsa. Se ei ole vakuutusyhtiön vika jos asiakas ei lue postejaan "meni roskaposteihin", kattia kanssa. Me muut omistajaasiakkaat maksamme huijarien ketkuilut joten aloittaja ei saa muutakuin syvän paheksunnan täältä. Maksa laskusi ajallaan!

  • Nuoria ihmisiä pitäisi varoittaa Lähitapiolasta, etteivät he valitsisi sitä vakuutusyhtiökseen.
    Mielummin valitsisivat oikean vakuutusyhtiön.

    • Lähitapiola on kuuluisa kiemurtelustaan. Vakuutukset ovat hyviä kunnes tukee korvauksen aika. Sitten on asiakas heikoillaan.


  • "maksa-laskusi-idiootti" nimellä kirjoittava on varmasti Lähitapiolan työntekijä. Sen tasoinen nimi kun on kirjoittajalla.

    "muut omistajaasiakkaat maksamme huijarien ketkuilut" Tämä lause on se jota vakuutusyhtiöt aina käyttävät. Kuitenkin vakuutusyhtiöt ja varsinkin Lähitapiola huijaa todella törkeästi ihmisiä. Kyseinen yritys pitäisi lailla kieltää. Toivottavasti joskus ne ihmiset jotka ovat kyseisen vakuutusyhtiön uhreja saisivat oikeutta.

  • Itselläni ei ole koskaan ollut mitään ongelmia Lähitapiolan kanssa. Olen hakenut korvauksia vain niistä vahingoista, jotka vakuutus korvaa ja aina on tullut.
    Itselleni tulee aina ennen uutta vakuutuskautta sähköpostiin viesti, että olen saanut postia heiltä. Silloin pitää käydä itse katsomassa vakuutusyhtiön sivuilta vakuutuskirja ja lasku. Lisäksi lasku on minulla e-laskuna, joten en joudu mitään tekemään. Vain sen, että tilillä on rahaa eräpäivänä. Ja lisäksi tietysti tutustun huolella vakuutusehtoihin. Minulla on muutenkin tiedossa milloin uusi kausi alkaa.
    Lisäksi minulla on eräs vakuutus nykyisessä OP:ssä (vakuutus otettu Pohjolasta) eikä heidänkään kanssa ole mitään ongelmia. Toimivat samalla tapaa kuin Lähitapiolassa postin kanssa.

  • Vakuutusyhtiöiden työntekijät todennäköisesti kirjoittelevat tänne myönteisiä
    kokemuksia. Kaikki on muka toiminut hyvin.

    JA HÖPÖ HÖPÖ!

  • Lähitapiola on varakas yritys. Asiakkailtahan se rahansa on saanut.

  • VAROKAA LÄHITAPIOLAN VAKUUTUSMYYJIÄ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jos jollakin on nuorena otettu sairasvakuutus Lähitapiolasta niin kannattaa varoa jos tulee soitto Lähitapiolan konttorista jossa pyydetään konttoriin muka katsomaan että onko vakuutukset ajantasalla.

    Nuorena sairasvakuutus myydään vain tapaturmavakuutuksen kanssa yhdessä. Kun asiakkaan ikä alkaa lähenemään noin 40-vuoden ikää Lähitapiola yrittää saada sairasvakuutuksen asiakkaalta pois. Vakuutusmyyjä houkuttelee vakuutuksen ottajan konttoriin muka katsomaan onko vakuutukset ajantasalla. Siis valehtelee puhelimessa.

    Kun asiakas saapuu konttoriin niin myyjä yrittää JYMÄYTTÄÄ sanomalla että laitetaan tämä teille edullisemmaksi ja kikkailee paperit asiakkaan eteen että tämä laittaisi siihen allekirjoituksen. Tämä tarkoittaa sitä että hän on ottanut sairasvakuutuksen pois ja asiakkaalla olisi enää vain tapaturmavakuutus jäljellä. Yksi paperi on laitettu ovelasti toisen paperin päälle.

    Siis hyvin yksinkertaista kun ikää on tullut niin sairasvakuutus halutaan ottaa asiakkaalta pois.
    Ikääntyessään asiakkaan todennäköisyys tarvita sitä kasvaa ja Lähitapiola joutuu silloin maksamaan.

    Nyt kun konttoreita on suljettu, niin ne tekevät näitä kikkailuja sähköpostitse.

    Varokaa kaikkia vakuutusmyyjiä.

  • Lähitapiola soittaa tällä hetkellä puheluita, jossa kertovat, että koska Suomen sosiaaliturvan laki on muuttunut, tulee käydä heidän toimistollaan katsomassa ovatko tiedot ajantasalla ja tietoinen muutoksesta. Kyseessä on tunnin myyntitapaaminen, jossa myyvät 500-1500€ vuodessa maksavaa vakuutusturvaa.

    • Sain tommoisen soiton. Kun sanoin etten ole kiinnostunut niin paiskasi luurin korvaan.
      Törkeetä


  • aivan huijareita koko puljun porukka
    väänellään asiota heidän parhaakseen ja hylätään korvaukset
    en suosittele

  • lähitapiola ei tästä yhtiöstä vakuutuksia
    jollet itse halua maksaa vahinkoja

  • huonoin vakuutus yhtiö
    varokaa

    • Veljeni edunvalvojana yritän irtisanoa hänen venevakuutuksensa. Jonotin lankapuhelinumeroon korva puutuneena yli puoli tuntia. Automaatti rallatti samaa liturgiaa: kaikki asiapalvelijamme ovat varattuja. Myöskään yhteydenotto firman kotisivun kautta ei tuota tulosta.


  • VAROKAA SAATANAN LÄHITAPIOLAA!!!
    Vakuutussopimuksen allekirjoittamisen jälkeen LähiTapiola ei lähetä sähköpostiin eikä LähiTapiolan sivuille eikä edes postissa paperisena mitään laskua, vaan perii suoraan ylimäärisiä muistutusmaksuja kun heidän pyytämäänsä vakuutusmaksua ei asiakas voi maksaa!! Lisäksi tämä HELVETIN firma ei edes vastaa viesteihin jos yrittää kysellä sen laskun perään. Suosittelen muitakin tekemään ilmoituksen suoraan Kuluttajansuojalautakuntaan ja Poliisille tästä saatanan huijari-firmasta!

  • Tilatkaa jumalauta E-lasku! Sitä ei voi olla huomaamatta tai sitten jättää todennäköisesti muutkin laskunsa maksamatta.

    • Pitkään yritettiin saada E-lasku. Ei onnistunut. Piti soittaa. Kovan yrittämisen jälkeen puheluun vastattiin ja tämä henkilö lupasi hoitaa asian mutta mitään ei tapahtunut. Kyllästyimme ja nyt asiakkaana toisella.


  • En jaksa selvittää meidän 2 vuotta jatkunutta helvettiä lähitapiolan kanssa taas. Mutta esimerkkinä selkeimmästä asiasta on se että meillä on ajoneuvoista kaikista kolme samansisältöistä vakuutusta päällekkäin yksi siinä yhtiösä mihin ne on lopulta ongelmien jälkeen siirretty ja kaksi lähitapiolassa. Trafin tiedon mukaan vakuutukset on siinä uudessa yhtiössä niin kuin pitääkin. Hämmentävää on se että ne vakuutukset eivät irtisanoudu lähitapoilasta minkään tahon toimesta, ei uuden yhtiön, ei lähitapiolan edustajan, ei meidän. Ja tämä siis se yksinkertaisin ja selkein selvitettävä. Se että koko meidän vakuutussetti on sotkettu lähitapiolan toimesta. Eikä selvyyttä tunnu tulevan... vain laskut ja muistutukset juoksevat. Lisäksi lähitapiolan verkkopalvelun mukaan maksetut laskujen summat eivät pidä yhtä tiliotteen maksettujen summien kanssa. Pysykää todellakin erossa yhtiöstä!!!

    • Tämänkin yhtiön tavoite/tehtävät 1. Kerätä vakuutusmaksuja. 2. EI maksaa missään muodossa korvauksia.


  • TERVEYSVAKUUTUS

    ENSIKSI MUUTAMA FAKTA

    1. Asiakkaan IKÄ on merkittävin tekijä tässä vakuutuksessa.
    2. Nuorilla ihmisillä on vähemmän sairauksia kuin vanhoilla.

    JOTEN

    Nuorille tämä vakuutus myydään kattavana koska vakuutusyhtiön riskit joutua korvaamaan on vähäiset.

    JA SITTEN

    Kun terveysvakuutuksen ottajalle on kertynyt ikää, niin alkaa riskit erilaisiin sairauksiin myös kasvamaan.

    JA SÄÄSTYÄKSEEN KUSTANNUKSILTA

    Vakuutusyhtiö pyrkii muuttamaan tämän terveysvakuutuksen KATTAVASTA SUPPEAKSI.

    Ja miten se tapahtuu? Esimerkiksi näin.

    Asiakas saa kirjeen joka on ÄÄRIMMÄISEN VAIKEASELKOINEN. Siinä annetaan sellainen vaikutelma että jonkin tietyn asian johdosta vakuutusmaksut vain alenevat. Js jos asiakas hyväksyy tämän, niin hänen ei tarvitse tehdä mitään. Ja mikäs sen mukavampaa kuin penempi lasku. Totuus on kuitenkin että se on muutettu KATTAVASTA SUPPEAKSI. Sen takia se on helvempi. Ja se ei sitten enää korvaakkaan niin paljon kuin kattava terveysvakuutus.

    Tässä on yksi esimerkki "hyvästä asiakaspalvelusta" ja voitte olla varmoja että niitä on tuhat ja sata enemmän ja lisää keksivät koko ajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.