Taustaa
Eri kansoilla on kautta aikojen ollut omat maanpetturinsa, s.o. henkilöt, jotka ovat kääntyneet omaa kansaansa vastaan ja alkaneet toimia vihollisen hyväksi. Tällaisia henkilöitä ovat mm. kreikkalaisten Alkibiades, norjalaisten Quisling ja suomalaisten C.O.Cronstedt, O-W Kuusinen ja Teuvan-Tiltu, vain jokusen mainitakseni.
Nykytilanne
Edellämainitut henkilöt ovat nykyiselle nettisukupolvelle aika lailla vieraita. He esiintyvät enimmäkseen paperille painetussa tekstissä ja sellaisen lukemiseenhan ei juuri aikaa ole. Kuitenkaan teot joita he ovat tehneet eivät ole miksikään muuttuneet, vaan niitä tehtaillaan edelleen. Tarvitaan siis uusi, kuvaavampi nimike joka tavoittaisi nettisukupolvenkin.
Ehdotus
Ehdotan, että henkilö joka alkaa toimia omaa maataan, kansaansa ja sen etuja vastaan vihollisen puolesta nimettäisiin fobbaksi ja se mitä hän tekee fobbaamiseksi. Termit ovat lyhyitä ja uskoisin, että niiden käytöllä voitaisiin selventää monia tilanteita, joita, herra paratkoon, nykyään riittää.
Miltä kuulostaisi otsikko:"Viisikymmentä fobbaa vaatii nollatoleranssia vihapuheeseen!"
P.s.
Termeillä ei luonnollisesti ole mitään yhteyttä keneenkään todelliseen henkilöön, esimerkiksi ylikonstaapeli Marko Forssiin.
Mitä on fobbaaminen?
6
1241
Vastaukset
- kivapuhe_
http://mvlehti.net/2017/05/25/hankamaki-vilpittomat-onnitteluni-islamia-edistaville-monikultturisteille/
"Poliittisesti motivoitunut kansanpetturi ja mätäpäise Marco “Fobba” Forss."
Eipä asiaa voi tämän paremmin ilmaista omia kansalaisia "vihapuheen" tekosyyllä vainoavasta pienipalkkaisesta poliisista.- Foppapaskiainen
Kaksinaamainen paska, niin kuin sen laitoksen muukin porukka. Oikein tekopyhyyden perikuva!
- fobyou
Aloittaja onkin sitten ensimmäinen fobba joka fobbaa siellä. Me oikeat isänmaalliset säälimme fobbaajaa
- lkjjjkjlkk
Mahtaako monella suvaitsevalla muuttua edes sillon mielipide,jos oma lapsi kuolee pommi-iskussa vai jatkuuko paasaaminen maahanmuuton ihanuudesta ja edelleen missä maassa maahanmuutto tai siis pakolaisuus on onnistunu ilman suuria ongelmia pelkkiä gettoja on syntyny joka paikkaan.............
- jfkdkdkkdd
mä tiesin taan fappaamisen. no onhan niillä se yhteinen asia, että molenmpiin liittyy kyrpä..
- pelkkä_arvaus
Olisiko fobbaaminen isänmaallista rasismia suomenruotsalaiselta?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351412
- 1091150
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261013Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99813
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634
