Miten paratiisiin?

erä-oskari

Olen toteuttamassa suurinta muutosta elämässäni: Muutan korpeen erakoksi, enkä aijo olla muiden ihmisten kanssa missään tekemisissä.

Jos nyt kuitenkin osoittautuisi, että Jehovan todistajat ovatkin ainoa totuus, miten paratiisiin matkani käy?

Uudessa kodissani ei ole nettiä,eikä kännykkäkenttää, eivätkä ne oikein sopisikaan vaatimattomaan elämäntyyliini.

Todistajat tuskin tänne löytävät, kun ei ole tietäkään.

Minulla on kuitenkin Raamattuja useita ja aikaa lukea niitä.

Miten on eikö Raamatussa olekaan ilmoitettu pelastuksen tietä? Vai tarvitaanko vielä jotain muuta?

13

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paratiisiin pääsy on kyllä vaikeaa, jos ei anna rahaa seuralle, tyrkytä ihmisille vt-lehteä tai usko seuran satuihin. Lukemalla Mustanaamio-vuosikertoja 1914 ja 1975 ovat jotkut päässeet paratissiin. Tietysti voisit koittaa tyrkyttää vartsikoita ja käännyttää seutusi maahisia ja menninkäisiä. Ei kai missään sanota, että hoopotettavien täytyy olla ihmisiä. Kieli voi kyllä tulla ongelmaksi, koska tuskin jt-satuja on käännetty menninkäisten kielelle.

    • Hypoteesi_vain

      Luulen, että jos paratiisi laskeutuisi maan päälle, se voisi laskeutua sitä haluaville ja sen ansainneelle eri aikoihin, ja tavoittaisi kaikki tarkoitetut ihmiset. En usko mihinkään palmunlehtiparatiisiin, jossa vain "käyskenteltäisiin" päämäärättömästi.

      En usko, että korpeen muuttamisesi ainakaan vähentäisi paratiisin laskutumisen todennäköisyyttä sinun elämässäsi :) Riippuu tietenkin siitä, mitä kukanekin ymmärtää paratiisiksi. Nähtävästi sinulle(kin) se merkitsee vapautta olla oma itsensä ilman jatkuvaa painostavaa kadehdintaa tai yritystä muuttaa sinua toiseksi; i.e. pysyttelemistä uskollisena sille, miksi sinut on alun alkaen luotu :)

    • Ihmeit

      Minun paratiisissani ei ole palmuja ja valkoista hiekkaa.
      Siellä on tuulen tuivertamaa männynkäkkärää,kanervaa ja suopursua, sieniä... Rantakallioita, graniittia ja gneissiä, hiekkarantaa rantakukkasin.

    • k1923

      Minun paratiisissani vallitsee sopu ja rauha. Kaikki palvovat yhtä Jumalaa ja sopusoinnussa toistensa kanssa he rakentavat kotejaan ja tekevät olinpaikkansa alkuperäisen paratiisiin kaltaiseksi. Sinne odotamme haudoista nousevia rakkaitamme, ja vanhoja uskon miehiä.
      Saamme tavata Nooaa, Abelia, Moosesta, Jobia, Abrahamia ym. jotka panivat toivonsa Jehovaan. Ei ole Paholaista enää tuottamassa ongelmia ja tuskaa ihmiskunnalle. Siellä ei kukaan sano: " minä olen sairas." (Jes 33: 24) ( Ilm. 21:3,4) Vihollinen kuolema on myös poistettu. Mitkä rakkaudelliset varaukset taivaallinen Isämme onkaan tehnyt ihmiskunnan hyväksi!

      • Ihmeit

        Minä istun männynkäkkärän alla suopursujen huumassa ja
        kuuntelen tuulen huminaa vihreässä kruunussa.
        Tukevasti graniittikalliolla, varpaat aaltojen kastamassa hiekassa.
        Ihaillen hopeasiipisten lokkien liitoa, auringon kultaamien laineiden leikkiä.
        Yksinäisellä saarella kauimpana ihmisistä.
        Jehovan todistajien ei tarvitse ärsyyntyä olemassaolostani.
        Saavat olla rauhassa läsnäolostani.
        Nautin joka hetkestä Jumalan märällä jalkapallilla :-)


    • VartiotorniPop

      jehovantodistajana olen jutellut monen todistajan kanssa juuri tuosta paratiisista.
      haluan sitten ottaa Daavidin kanssa puheeksi sen ihmeheivauksen, jolla hän sinkosi kiven Goljatin otsaan, onko Daavid vähääkään ylpeä laakistaan ?
      monet naiset ovat kiihottuneita Salomosta joka pystyi pitämään niin paljon vaimoja, tyydytettyinä tietysti kun hurskas mies oli, ja ilmiselvästi toivovat että Salomo vähän rupeaisi flirttailemaan heidänkin kanssaan

      • olenkeskustellut

        Moni Jehovan todistaja haluaa olla nyt ja tulevaisuudessa omassa kerrostalossaan, jossa ei tarvitse olla edes parveketta.
        Useimmat Jehovan todistajat eivät tiedä mitään maanviljelystä, karjan kasvatuksesta tai metsänhoidosta, eikä se heitä edes kiinnosta. Heillä kuolee muovikukatkin.
        Monet JT:t tosiaankin haluavat paratiisiinkin oman kerrostalon.


    • k1923

      Onpahan ikuisuus opiskella. Kyllä riittää aikaa minkä tahansa taidon oppimiseen. Ei mikään ole enää rahasta kiinni. Kun mieli ja ruumis on terveenä, mitään esteitä ei ole oppimiseen.
      Miika 4. luku kertoo, että jokainen istuu oman viini ja viikunapuun alla, eikä kukaan saata heitä vapisemaan. Jesaja 65:21,22: " He totisesti rakentavat taloja ja asuvat niissä, ja istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät. He eivät rakenna toisten asuttavaksi he eivät istuta toisten syötäväksi. Sillä niinkuin puitten päivät, niin ovat kansani päivät ja minun valittuni käyttävät täysin hyväkseen oman kättensä työn."
      Mikä hieno ennustus tulevaisuudesta. Ja miten rakkaudellinen varaus ihmisille Jumalaltamme.

      • mulleomakerrostalo

        Ja jos ei ole kiinnostusta rakentamiseen, viinitarhojen perustamiseen tai puutarhanviljelyyn, niin pakotetaanko? Onko pakko opiskella "jyväjommariksi?"
        Vaikka olisi ikuisuus aikaa, niin jos ei kiinnosta, niin kuin useinpaa Jehovan todistajaa?

        Saako siellä rakentaa kerrostaloja ilman parveketta? Saako käyttää muoviviiniköynnöstä? Onhan niitä nytkin.

        Minä kun olin Jehovan todistaja, yritin ajatella samoin kun muut jt:t: "turhaa ajankulua hoidella pihaa, puutarhaa tai viljellä tomaatteja ja porkkanoita." Pitää ennemmin maleksia kaduilla esitellen turhanpäiväsiä amerikanlehtiä. Mutta ei oikein onnistunut.

        Nyt kun en ole enää Jehovan todistaja on JO aikaa puutarhaharrastuksille,kukkien kasvattamiselle ulkona, kärhö- ja ruusuharrastuksille ja jopa viiniköynnösharrastuksille.
        Mansikkamaata on kiva perata ja laajentaa omista pistokkaista.

        Nikkarointikin on harrastuksena ihan mukavaa.
        Eräs teikäläinen insinööri, nimenomaan vakuutti, että paratiisissa pitää hänelle olla oma kerrostalo.
        Ex muijallani, "vartiotorninyliviivajalla" kuoli jopa muovikukat.
        Kun asuimme rivitalossa, hän kävi takapihalla pari kertaa kesässä. Minä asuin siellä.

        Mitä ikuisuuteen tulee katsotaan nyt ensinnä se 1000 vuotta mitä saatte aikaseksi.


      • Paipapum

        Istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät ; ...
        syövät ?
        tähän asti ne on juotu, - nyt kun Eu; n alueellakin on kaikkien aikojen viinitarhat, niin nuoriso on lakannut juomasta , Eu alkoi polttaa hienoja viinilaatuja halvaksi moottorispriiksi, niin jo oil taas ns, Pirulla karvaiset kourat pelissä;
        Kiina akoi tuottaa sähköajoneuvoja , Ja tesla -auto ryysi areenalle , ja kohta ei e nää pensaa ja sen sekaan spriitä tarvita , ja voishan sen teslan tietty ostaa , - voihan sillä ajeluttaa paremman näköisiä Lyytejä siellä paratiisin kultahiekkateillä ; ,Mutta nyt ne Lyytitkin jää työttömäks , sillä Kiinan tehtaat tuottaa keinolyytejä , sellaisia keinoälyn väläyksiä , sellaisella tahdilla , että koneen isopyörä hehkuu valkoisenaan , Sehän on taivas sille johtoremmille, - mutta ei kauan ; pian tekotädit kippaa siellä kultahiekkatiellä Johtoukot teslasta ulos , koska heidän tilalleen astuu Tekoälykäs keinoroomeo , ja istuu Tekotädin viereen rennon huolettomasti , Perillä Hän ottaa paineilmalla toimivan tennispallotykin ja ampuu ihmiset ulos avaruuteen ,kiertämään kalaksia Aioonista Aiooniin ,


    • Ierika

      Syökää, juokaa, naikaa, loppuikä aikaa.
      Sitten paratiisi on loppu.

    • Muista ottaa korpeen heinähäkillinen WC-paperia mukaan. Se on jo paratiisi, kun pääsee pyykimään rektaaliontelon aukon ympäryksen kunnon kolmikerros embolla karhunsammaleen tai tuohenkäppyrän sijaan.

      • Ja olen varma, että tämä rektaaliontelon aukon ympäryksen pyyhkiminen kunnon kolmikerros embolla on miljoona kertaa parempi ja todellisempi kuin uskontojen paratissi tms. höpelehtimiset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3161
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2582
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      385
      2513
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2066
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1897
    6. 173
      1315
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1297
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1131
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      990
    Aihe