Kannattaako ostaa edullinen Citroen?

HuippuTilaisuus

7

699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soivapelion

      Hinta/laatu suhde on kyllä hyvä jos muistaa heti auton saatuaan poistaa tuon tykkäyksen.

      Olen ajanut Xsaralla tuon parisataa ja jos siinä jotain pikku vikaa oli niin koti ja moottori kestivät hyvin. Yksi myönteisimmistä autokokemuksistani...seuraavaaan vaihdettiin mm. moottori....ja kun ensi kerran käyn autokaupassa niin eiköhän se ole Sitikka tai Pökötti.

    • paskaakalliilla

      Suomen surkein "autoliike"

    • Minä_pyörin

      Kolaroituani C5 oli pakko hankkia viikottaiseen ja päivittäiseen työmatka ajoon jokin auto.
      Entinen oli 220 tkm ajettu c5 vm 2003. muutamassa vuodessa ajoin sillä n. 60 tkm ilman murheita
      Tilalle ostin S60 jolla oli ajettu 230 tkm. Jonkin aikaa ajettuani kyllästyin volvon surkeaan ergonomiaan, ahtauteen, kovaan jousitukseen, kolisevaan alustaan ja niukkaan varustelun tasoon.
      Elokuussa vaihtuu työpaikka ja samalla auto. Aivan varmasti tuleva auto ei ole ainakaan Volvo.
      Todennäköisin vaihtoehto on joko Citroen tai Peugeot. Citikan Hydractive on kyllä niin mukava että olen jo harkinnut vaihtavani Volvon kolukärrin sellaiseen.

    • kokemuksia_

      Kyllä minulla ainakin kun oli aikoinaan siis aikoinaan c5 farmari 2002 mallia 2.2 hdi koneella manuaalina,ja möin pois niin eteeni sitten tosiaan tuli rautajousi auto,järkytys oli hirvittävä vaikka kuinka mietin että tilan takia.

      Auto mersun bussi vito suurimmalla koneella .
      Tuo ei ollut kun vuoden päivät kun ruostui käsiin,sen jälkeen luulin ostaneeni auton,volvo v70 farmari d5 kooneella,onhan se sellaiselle varmaan ihan hyvä joka ei tiedä sitikan alustaa.

      Nyt ajossa peugeot,tekniikaltaan hyvä mutta kova on alusta ja matkaautoksi tuosta farkusta ei ole kuin pitkin hampain.

      Muita pösöjä en tunne niin en osaa kokonaiskuvaa antaa tuosta.Mutta vikoja ei ole niin kuin luulisi.Tosin alusta kolistaa vaikka katsastin sen ja vaihdoin alapallot niin kolina ei häviä, katsastusmies ei mitään merkannut mainitsi vaan alapalloista suulisesti niin vaihdoin.

      Kivuttomia autoja katsastaa ja ei kyllä uskoisi citikkaa ja pösöstä,mersua en ota hevillä,c sarjanen cdi koneinen farkku oli siis oli ja E sarja oli myös,tuo E sarjan 270cdi oli hyvä auto jos pusissa oli rahaa,mukava auto ajaa koska oli tason säätö perässä muuten kallis auto pitää,ruostuu sekin niin kuin mersut yleensäkin.

      Hintalaadultaan on ranskalainen voittaja,ei ruostu ja näyttää kestävänkin yllättävän hyvin ajoa,citikassa oli myydessä 560000km ja pösössä on nyt 290000km joka on bensa 1.6 koneinen,ei syö öljyjä.

      Volvoa en minäkään enään ota,eikä tiettyjä mersujakaan,citikka kiinostaa koska hinta laatu on niin hyvä.

    • rahareikä

      Ostin vuonna 2011 citroen c3 ,jolla oli ajettu 55000km.Kolme vuotta vanha,söpö,todella mukava ajettava,näppärä kaupunkiajossa.Kuitenkin aivan suunnaton ongelmavyyhti...heti meni jousitukset
      edestä,pissapojan pumppu,sähkövikoja valoissa/vilkuissa,joku hirmu kallis juttu 2800e,pakoputken kiinnitykset ruostuneet irti,valot pimeänä tosi usein ym ym.
      Silti ajelen sillä edelleen=idiootti!!!

    • See_femmat

      Olen ostanut muutama vuosi sitten 160 tkm ajetun farkun ja ajoin sillä viime syksyyn ilman mitään murheita. Auto odottaa nyt 40 tkm myöhemmin kolarikorjausta. Nyt ajan 260 tkm ajetulla farkulla viimesyksystä työmatkaa 150 km sivu taas ilman ongelmia.
      Yhteensä autoilla on ajettu 56 tkm ilman murheita, tai hylsyjä.

      Vaimo on ajanut omalla c5 sedanillaan neljä vuotta. Siinä meni puola joka paljastui huolimattomuudesta johtuvaksi. vaikka huoltokirjassa oli leimat, ei autoon ollut vaihdettu systytystulppia kertaakaan. Se aiheutti lopulta puolan vioittumisen ja auto kävi vain kolmella sylinterillä. Uudet tulpat ja puola kustannus 124€.

      Autoihin on tehty 10 tkm välein öljynvaihto ja syksyisin ilmansuodatinten vaihto.

    • ParasLiike

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa

      Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.
      Maailman menoa
      143
      5227
    2. Yksi kuoli kolarissa Outokummussa

      -toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei
      Outokumpu
      87
      4618
    3. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

      Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
      Maailman menoa
      50
      4260
    4. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

      Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      7
      3983
    5. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

      Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      12
      3771
    6. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

      Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      40
      3653
    7. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

      , ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      31
      3615
    8. Perussuomalaisiin minä luotan

      Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      55
      3363
    9. Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut

      Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan
      Maailman menoa
      1
      2383
    10. Anna palautetta kaivatullesi.

      Sana on vapaa!
      Ikävä
      190
      2294
    Aihe