ostin 24.5.nahkakauppa e & h oy fredrikinkadulta laukun 140 euroa ja olisn palauttanut sen 26.5 .mutta heille ei käynyt palautus. tarjosivat kyllä jotakin muuta tilalle m utta kun heillä ei ollut mitään sennäköistä mitä olisi voinut ajatella. onko fredalla kaikissa kaupoissa sama juttu, että tietää missä asioi?? Olisiko syytä laittaa kassalle tai seinälle lappu että ei ole palautusoikeutta tai pyytää avokauppaa että asiakas tietää miten kaupassa tulee toimia., olisi se ollut reilua ja kivaa jos olisi samat ohjeet kaikilla fredan liikkeillä. nyt ainakin tiedän että vältän käymästä sielläpäin asioilla. huonoa asiakaspalvelua koko liikkeessä muutenkin
tyhmä asiakas
5
444
Vastaukset
- Voi-vittu-sentään
Ja mikä oli palautuksen syy? Se että ihan vaan tuli katumapäälle ja se iik niin ihku laukku ei sitten ollutkaan niin ihku??
Aivan käsittämättömän typerä itkupotkupillitys tuo koko aloitus. Kuinka paljon sinulla on ikää? Olet joko todella nuori tai sitten vaan niin auttamattoman tyhmä että ikä ja elämänkokemuskaan ei siinä auta.
"Olisiko syytä laittaa kassalle tai seinälle lappu että ei ole palautusoikeutta"
Minkä vitun takia?? Tuo, että ei ole palautusoikeutta, on se peruslähtökohta. Jos palautusoikeus ON (ja se on täysin kauppiaan päätettävissä) niin siitä usein on maininta liikkeessä tai kassakuitissa.
Tiedoksesi, että se että sinulle jopa olisi suostuttu antamaan muuta tavaraa palauttamasi laukun sijaan, nimenomaan oli sitä HYVÄÄ ja liikkeelle täysin vapaaehtoista asiakaspalvelua! Ei mikään laki anna asiakkaalle minkäänlaisia oikeuksia palauttaa tavaraa joka on ostettu normaalista kaupasta, vain sen takia että asiakas muuttaakin mielensä.
Postimyynti on sitten eri asia. Olet nähtävästi niitä aivottomia teinipilluja jotka tilailevat vaikka Zalandolta pilvin pimein ja sitten iloisesti palauttelevat,ja luulevat että tavallinenkin kauppa toimii samalla tavalla. Ja sitten itketään ja kimitetään kun asiat eivät menekään neiti prinsesssan mielen mukaan.
"olisi se ollut reilua ja kivaa jos olisi samat ohjeet kaikilla fredan liikkeillä"
?????????????????????? Kyseessä on KATU jossa on kymmeniä itsenäisiä liikkeitä, eikä mikään helvetin gulag jossa on pakko kaikkien noudattaa samoja sääntöjä.
Tiedätkö mikä olisi reilua ja kivaa? Se että aivoton olmi vähän miettisit mitä ostat, etkä alkaisi vaivata pikku aivojasi vasta kun ostos on jo tehty.
Ja joo, jos kyse on esim. lahjasta niin suurin osa liikkeistä kyllä suostuu avokauppaan. Sitä pitäät tietysti kysyä ETUKÄTEEN. - shoppaaja
Asiakkaalla pitäisi olla oikeus purkaa kauppa, aina ei löydy tarpeellisia tietoja ostohetkellä. Kyllä rahat sain itsekin takaisin kun en suostunut ottamaan uutta tilalle.
Ostos on jo tehty? Mikään ei sujuisi jos aina menisi noin. Kuitti säilytettävä toki. - fjjofobjgh
Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivun mukaan:
"Palautusoikeus
Tuotteen ostaminen merkitsee sopimuksen tekemistä, eikä sopimusta voi kumpikaan osapuoli yksinään muuttaa. Kauppaa ei siis voi yleensä perua, vaikka tulisikin katumapäälle. Alennuksella myytäviä tuotteita koskevat samat säännöt kuin normaalihintaisia tuotteita.
Ostoksen voi vaihtaa tai palauttaa vain silloin, jos:
- Yritys on myöntänyt tuotteelle vaihto- ja palautusoikeuden. Tällaisen oikeuden myöntäminen on liikkeelle vapaaehtoista, joten se voi määritellä palautuksen ja vaihdon ehdot, esimerkiksi 8 tai 30 päivän palautusoikeuden. Kauppa voi vaatia myös esittämään kuitin silloin, kun tuotteen ostajalle on annettu oikeus vaihtoon tai palautukseen.
- Jos yrityksellä ei ole (vapaaehtoista) tuotteen vaihto- tai palautusoikeutta ja kuluttaja on epävarma ostoksesta, voi ehdottaa avokaupan tekoa. Avokaupassa myyjä myöntää ostajalle tiettyyn päivämäärään mennessä oikeuden palauttaa tuote kauppaan tai vaihtaa se toiseen. Jos myyjä suostuu avokauppaan, ehdot kannattaa merkitä selvästi ostokuittiin.
- kyseessä on kotimyynti tai etämyynti (puhelinmyynti, postimyynti, verkkokauppa tai TV-shop), joissa kuluttajalla on lakisääteinen 14 päivän kaupan peruutusoikeus. Etämyynnissä peruutusoikeudelle on rajoituksia, joten sopimusehdot kannattaa aina lukea tarkkaan. Peruutusoikeus ei koske esimerkiksi asiakkaan toivomusten mukaisesti valmistettuja mittatilaustuotteita eikä ääni- ja kuvatallenteita tai tietokoneohjelmia, joiden sinetti on avattu.
Jos virheettömän tuotteen palautusoikeudesta ei ole sovittu ennen kaupan tekemistä ja yritys palautukseen suostuu, yrityksellä on halutessaan oikeus vaatia kaupan purkamisesta kohtuullinen vahingonkorvaus eli purkuraha."
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/kaupan-peruminen/ - fjjofobjgh
Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivun mukaan:
"Palautusoikeus
Tuotteen ostaminen merkitsee sopimuksen tekemistä, eikä sopimusta voi kumpikaan osapuoli yksinään muuttaa. Kauppaa ei siis voi yleensä perua, vaikka tulisikin katumapäälle. Alennuksella myytäviä tuotteita koskevat samat säännöt kuin normaalihintaisia tuotteita.
Ostoksen voi vaihtaa tai palauttaa vain silloin, jos:
- Yritys on myöntänyt tuotteelle vaihto- ja palautusoikeuden. Tällaisen oikeuden myöntäminen on liikkeelle vapaaehtoista, joten se voi määritellä palautuksen ja vaihdon ehdot, esimerkiksi 8 tai 30 päivän palautusoikeuden. Kauppa voi vaatia myös esittämään kuitin silloin, kun tuotteen ostajalle on annettu oikeus vaihtoon tai palautukseen.
- Jos yrityksellä ei ole (vapaaehtoista) tuotteen vaihto- tai palautusoikeutta ja kuluttaja on epävarma ostoksesta, voi ehdottaa avokaupan tekoa. Avokaupassa myyjä myöntää ostajalle tiettyyn päivämäärään mennessä oikeuden palauttaa tuote kauppaan tai vaihtaa se toiseen. Jos myyjä suostuu avokauppaan, ehdot kannattaa merkitä selvästi ostokuittiin.
- kyseessä on kotimyynti tai etämyynti (puhelinmyynti, postimyynti, verkkokauppa tai TV-shop), joissa kuluttajalla on lakisääteinen 14 päivän kaupan peruutusoikeus. Etämyynnissä peruutusoikeudelle on rajoituksia, joten sopimusehdot kannattaa aina lukea tarkkaan. Peruutusoikeus ei koske esimerkiksi asiakkaan toivomusten mukaisesti valmistettuja mittatilaustuotteita eikä ääni- ja kuvatallenteita tai tietokoneohjelmia, joiden sinetti on avattu.
Jos virheettömän tuotteen palautusoikeudesta ei ole sovittu ennen kaupan tekemistä ja yritys palautukseen suostuu, yrityksellä on halutessaan oikeus vaatia kaupan purkamisesta kohtuullinen vahingonkorvaus eli purkuraha."
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/kaupan-peruminen/- fjjofobjgh
Tuli kahtena kappaleena, anteeksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822