Olen kärsinyt järkyttävästä vatsakivusta jo n. vuoden ajan. Kipuilu alkaa aina ruokailun jälkeen ja sijoittuu alavatsan alueelle.
Olen vaihtanut ruokavalioni kasvispainotteiseksi, gluteenittomaksi ja laktoosittomaksi, mutta siitäkin huolimatta tätä kipuilua esiintyy todella usein, lähes päivittäin. Siihen kuuluvat myös ruokahaluttomuus, vatsan voimakas ääntely, kuvotus ja pahoinvointi.. myös pieni paineen tunne vatsassa tuntuu.
Joskus on kausia, jolloin vatsa voi 2 viikkoa hyvin, kun taas yllättäen voi alkaa aivan hirvittävä kipu minkä tahansa ruokailun jälkeen.
Onko kellään samoja kokemuksia ja/tai niiden pohjalta tehtyjä diagnooseja?
Mulle haluttaisiin tehdä tähystys, mutten toistaiseksi paniikkihäiriön takia ole siihen suostunut, sillä humautuksenkin kanssa toimenpide tuntuu aivan liian pelottavalta ajatukselta.
Toistaiseksi ainoa lääkärin apu on ollut librax, joka sekään ei juurikaan ole auttanut.
Järkyttävää vatsakipua jo kuukausia
3
122
Vastaukset
- Kipuileva2
Mainittakoon vielä, että olen vasta 18 vuotias ja naispuolinen.
- normaalitoimenpide
Jos on oikeaa kipua, niin ainoa keino olisi selvittää se tähystyksillä. Ne ovat ikäviä toimenpiteitä kaikille, mutta kyseessä on normaali toimenpide. Siis pitäisi ymmärtää sen olevan normaalia vastaavissa tilanteissa ja sillä tavalla tulisi varmuudella selvitys onko mitään pahempaa taustalla.
- Vatsavaivainen
Minulla oli vaivoja mahani kanssa, joten menin sairaalaan tutkimuksiin ja minulla todettiin suolistosairaus. Eihän se ole mukava tilanne, mutta ainakin tiedän mikä minua vaivaa. Se oli henkinen helpotus.
Joten kerää rohkeutesi ja mene lääkäriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029