Itsetunto ongelmat, ahdistus, masennus ja ihastus

Eiitseluottamusta

Moikka. Oon nuori naisen alku ja mulla olis ongelma johon tarvisin pikkasen apua. Elikkäs oon tosi yksinäinen koulussa ja mulla ei ole kavereita. Sen lisäksi olen todennut ITSE ITSELLENI lievää masennusta sekä ahdistusta (oireiden ja nettitestien perusteella) ja minulla ei ole siis ei sitten yhtään itseluottamusta. En ole tyytyväinen itseeni ja tunnen itseni huonommaksi kuin muut monessa asiassa. Lisäksi olen vähän ihastunut poikaan jota en oikeastaan tunne. Tiedän vain hänen nimen ja katselemme molemmat välillä toisiamme. Mutta se siitä saisinko teiltä apua mun itsetunto ongelmaan ja ahdistukseen sekä voisinko tehdä jotain. Olen tän asian kanssa ihan yksin ja en halua kertoa tästä kenellekkään. Ja mulla ahdistaa isot porukat, kova melu ja jos joku on niinkö oikeesti lähellä tai jos joku ärsyttää mua. Kiitos jos jaksoitte lukea ja jos vastaatte!

1

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johanna37

      Usko vaan mutta niin kaikki nuoret tuntee ettei ole niin hyvä kuin muut, toiset vaan osaa peittää sen hyvin!
      Itsetunto-ongelmat helpottuvat ainakin hiukan kun haet onnistumiskokemuksia, ihan mistä vain, kunhan koet että minä osaan, sain tuon tehdyksi, minä pärjään, jne.
      Tuo ettet oikein siedä isoja joukkoja ja melua, viittais erityisherkkyyteen. Ei se mikään sairaus ole, mutta jotkut vaan ovat herkempiä kuin toiset. Erityisherkät tuntevat monet asiat, äänet, kaikki ympärillä olevat asiat voimakkaammin kuin muut.

      Ahdistukseen auttaa, kun yrität vähentää stressiä. Ahdistus syntyy kun ihmiselle kasaantuu voimiin nähden liikaa paineita ja vaatimuksia. Jos olet herkkä, reagoit pienempiinkiin asioihin stressaamalla itseäsi, ja mielesi reagoi ahdistumalla.
      Kaikkea hyvää sinulle!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2555
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1917
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 76
      1484
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      112
      1397
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe