Olen tullut tällä palstalla asemaan, joka on noussut paljon tärkeämmäksi kuin se, mille palsta on tarkoitettu. En ole siihen asemaan pyrkinyt, vaan se on tullut minulle ”pyytämättä ja yllättäen” … no, ei ehkä yllättäen. Vaikka en koe olevani palstan pilaaja, mielestäni en sitä todellakaan ole, mutta olen joutunut noiden eräiden - en ehkä kovin monien, mutta hyvin ahkerien - välikappaleeksi palstan pilaamisessa.
Ylestä lähtemään joutunut Atte Jääskeläinen sanoi lähtölausunnossaan: ”Koen, että Ylen rooli yhteiskunnassa on tärkeämpi kuin oma roolini Ylessä”. Pitäisiköhän minun kokea, että tämän palstan rooli on tärkeämpi kuin minun roolini palstalla? Eli pitäisiköhän minun tehdä ”Jääskeläiset”, jotta joku tolkku voisi palata tälle palstalle? Sitä tolkun palaamista toivon, vaikka kepun kannattaja en ole. Toivon sitä paitsi asiallisuuteen pyrkivien keskustelijoiden myös palstan pitäjän, suomi24:n parasta ajatellen.
Toisaalta mieltäni pyrkii hivelemään se, että palstan pilaajat ovat tai ainakin antavat ymmärtää olevansa kepulaisia. Jos - ja uskoakseni kun - tätä palstaa seurataan myös Apollonkadulla, hykertelen mielessäni kuvitellen siellä nähtäviä ilmeitä ja kuultavia sanojakin!
Olen siis kahden mahdollisuuden ristitulessa, jättää tämä palsta vai jäädä sittenkin tänne? No, en ole yhtä velvollisuudentuntoinen kuin Atte Jääskeläinen - lue: minulla ei ole pakkoa kuten Atte Jääskeläisellä - joten minulla on vaihtoehto: pysyä täältä poissa jonkin aikaa ja palata taas sitten, kun sille aihetta tulee. Sen lupaan ja lupauksessani pysyn, että ainakin pari viikkoa olen tänne mitään tuottamatta, vaikka joskus palstan avaisinkin. Jospa silloin rauhoittuisivat nuo eräät, joille minä olen tullut tärkeämmäksi kuin tämän palstan aihepiiri, tärkeämmäksi kuin mikään muu heidän tietämänsä.
Tässä päätöksessäni saattaa kyllä olla vaaratekijä: ehkä nuo eräät pilaavat palstaa entistä enemmän ikävissään minusta puhuessaan ja ainakin tuo eräs minua - elämänsä ainoaa sisältöä - täältä kiihkeästi etsiessään, jolloin hyvin monet sivulliset minuksi joutuvat, jotkut pääsevät. Jospa yllättäisivät minut niin, että huomaisin olleeni väärässä tuossa pelossani!
Niin tai näin, mutta nyt saatte olla rauhassa minulta - tai kestää ikäväänne - ainakin pari viikkoa. Mutta kyllä minä taas sitten palaan, jos vielä hengissä ja jotenkin toimintakykyinen olen. Mutta nyt siis - näkemiin vähintään pariksi viikoksi!
Pitäisiköhän minun ottaa oppia Atte Jääskeläisestä
29
338
Vastaukset
Kapi. Saanko sanoa yhden asian. Itse tiivistäisin hieman ilmaisuani. Älä ota nokkiisi tästä. Mitä tuohon palstan törkyporukkaan tulee olen kanssasi samaa mieltä. Jostain syystä tällä palstalla on vaikea erottaa asioita ja niistä keskustelijoita toisistaan.
- Vedä.vittu.päähän.sano
OikeistoSosDem
siinä paraskin vittua päähän laittaja ym rivouksia.
Tuosta et saa edes 1-kapi (vastaa kun osaa ajaa polkupyörällä) - Oikeistosossulle
Äläs nyt.
Kun Kapi on keksinyt tuollaisen kivan (omasta mielestään) ilmaisun kuin palstan pilaaja, täytyyhän hänen saada sitä toistella. Ja puhua maailman navasta, siis itsestään.
Eihän se olisi kapin lähtöilmoitus eikä mikään jos ei noita pakollisia kuvioita olisi mukana. Pari tuhatta lähtöilmoitusta olemme jo saaneet, aina sama kaava. Vedä.vittu.päähän.sano kirjoitti:
OikeistoSosDem
siinä paraskin vittua päähän laittaja ym rivouksia.
Tuosta et saa edes 1-kapi (vastaa kun osaa ajaa polkupyörällä)No no "Majuri" ei saa nyt noin vetää hernettä nennään. Minuakin naurattaisi jos sinua noin v...i. Peace.
Kun vielä vuoteeseen menoa edeltäville iltapesuille mennessäni kuitenkin avasin palstan ja tuon huomasin, siihen toki vielä vastaan:
En ole lainkaan pahoillani huomautuksestasi, sillä tiedän taipumukseni monisanaisuuteen. Lieneekö se savolaista perimääni vai omaksuttua sellaisissa töissä, joissa joutui paljon puhumaan - mm. opettajana ja yhdistystehtävissä - tai vain ilmentymää yleisestä puheliaisuudestani, joka lienee vain pahentunut iän myötä.
Erilaista kirjallista esitystapaamme varmaan selittää myös ikäeromme. Minua ilmeisesti paljon nuorempana olet tottunut twitter-viestintään, nähdään viesteistäsi. Minulle se on vierasta, enkä tällä korkealla iälläni sitä enää halua opetellakaan.
Täysin yhdyn tuohon sanomaasi:
>>Jostain syystä tällä palstalla on vaikea erottaa asioita ja niistä keskustelijoita toisistaan<<
Selitys sille voinee olla vain se, että eräät keskustelijat ovat täällä eräille toisille jostain syystä tärkeämpiä ja mielenkiintoisempia kuin mikään asia. Mistä se johtuu, mikä se syy voisi olla? Ei tarvinne mainita, fiksuna miehenä varmaan sen ymmärrät.
Hyvää yötä ja näkemiin!- Hohhohohhoooooooo
kapi_ kirjoitti:
Kun vielä vuoteeseen menoa edeltäville iltapesuille mennessäni kuitenkin avasin palstan ja tuon huomasin, siihen toki vielä vastaan:
En ole lainkaan pahoillani huomautuksestasi, sillä tiedän taipumukseni monisanaisuuteen. Lieneekö se savolaista perimääni vai omaksuttua sellaisissa töissä, joissa joutui paljon puhumaan - mm. opettajana ja yhdistystehtävissä - tai vain ilmentymää yleisestä puheliaisuudestani, joka lienee vain pahentunut iän myötä.
Erilaista kirjallista esitystapaamme varmaan selittää myös ikäeromme. Minua ilmeisesti paljon nuorempana olet tottunut twitter-viestintään, nähdään viesteistäsi. Minulle se on vierasta, enkä tällä korkealla iälläni sitä enää halua opetellakaan.
>>Jostain syystä tällä palstalla on vaikea erottaa asioita ja niistä keskustelijoita toisistaan<<
Selitys sille voinee olla vain se, että eräät keskustelijat ovat täällä eräille toisille jostain syystä tärkeämpiä ja mielenkiintoisempia kuin mikään asia. Mistä se johtuu, mikä se syy voisi olla? Ei tarvinne mainita, fiksuna miehenä varmaan sen ymmärrät.
Hyvää yötä ja näkemiin!Pari viikkoa lupasit pois olla - vajaan tunnin pystyit olemaan. Hyvä suoritus kuitenkin. Palsta on koko elämäsi ainut sisältö, tuntikin on siis oikein hyvä tauko.
Onko sinulla erikseen alapesu ja sitten muu pesu kun monikossa puhut iltapesuista? Vähemmästäkin alapään jynssäämisestä ne munakarvat harvenee. - KempeleenUkki
kapi_ kirjoitti:
Hyvää yötä ja näkemiin!Kapi, kun noin ahnaasti käyt iltapesulla(alapesulla), niin ainakansaippuaa ei kannata käyttää.
Loputkin harvoista munakarvoistasi karisevat pois???Näin on näreet???
- Varma.ääni
Jos he apollonkadulta kutsuu Kapin presidentti ehdokkaaksi, kun noin pidät itseäsi kuuluisana.
Matista varapresidentti ehdokas. Ollaanhan Niinistöllekkin työväen presidentille antamassa yli puoluerajojen. Jos tulet ehdokkaaksi, täällä varma ääni, ja yritän laittaa useammankin äänen ihan Ay liikkeen tapaan. Siellä tapana, joka ennakkoon valittu näin tehdä.
Sikäli harvinainen oli ulostulo, että nyt puuttui oma työhistoriikki, ja missä ollut paras, ei missä huonoin, se vielä kuulematta itseltä.
Miten suoraan koululais ajalta metsähallitukselle johtajaksi..jne, niin paljon johtajuuksia, ja parhaita, että siinä jo kalpenee kuka tahansa.- NoNoNyt
olit tänään sitä mieltä että kapi olisi estänyt sinun nousun uralla. Avittanut jonkun J.S:n nousua. Miten kenttäkeittimen valvoja siihen pystyi??
- sotkuOssi
NoNoNyt kirjoitti:
olit tänään sitä mieltä että kapi olisi estänyt sinun nousun uralla. Avittanut jonkun J.S:n nousua. Miten kenttäkeittimen valvoja siihen pystyi??
Ossilla menee puurot ja vellit sekaisin, päivittäin. Ossin nousu urallaan on estetty asiallisin perustein ja purkaa nyt katkeruuttaan Kapiin. Harmiton 18 ääneen kääkkä.
- Pesisi.porukan
Kapi olisi rikas mies, jos jokaisesta lähtemästään ilmoituksesta olisi korvaus.
Kun tuolla kyseltiin veroja... - nolotpolot
hheehhh, kaksi keskiverto narsistia taputtelee toisiaan olalle
toisella sentään on kai oikea koulutuskin - 334545
Sinä et ole muuta kuin itseäsi täynnä oleva narsisti. Ihan sama oletko palstalla vai et ei sinulla mitään uutta asiaa ole. Olet kertonut tuon elättielämäsi jo niin moneen kertaan.
Älä nyt sentään yli kahden viikon päähän kommentoimattomuuslupausta anna. Monenlaista ehtii tapahtua sitä ennen, muun muassa perussuomalaiset ja rkp-läiset saada presidenttiehdokkaan ja persut lisäksi uuden puheenjohtajan, jonka nimi ratkaissee, kuinka käy Sipilän hallituksen.
- Kaup_Kesk____
Kuules Kapi, jos sinun Heinäluomasi ilmoitta lähtevänsä pressan vaaleihin 6% kannatuksellaan.
Niin sehän räjäyttää koko punamedian, ainakin kaksiviikoa se on uutisten pääaihe. Meidän puna-Eero presidentiksi, pakko sitä on tulla kommentoimaan.Toivottavasti Heinäluoma lähtee mukaan jo ihan sen vuoksi, että hänellä on vaalikeskusteluissa aina annettaa. Heiniksen näkemykset ovat aina hyvin jäsenneltyjä ja perusteltuja. Se ei tarkoita sitä, etteikö hänen kanssaan voi olla asioista eri mieltä. Demarien kykenevin poliitikko Heinäluoma kuitenkin tällä hetkellä on. Monta kertaa Rinnettä fiksumpi.
Vaalien lähestyessä yleensä jyvät erottuvat akanoista. Muistelen vain aikoja, jolloin Riitta Uosukainen oli gallup-suosikki presidentiksi ja Tarja Halonen ehkä siinä vaiheessa noin sijalla viisi. Kun sitten vaalikeskustelut alkoivat, Uosukaisen osaamattomuus ja vastaavasti Halosen tietämys paistoivat valovuosien päähän. Kansa näki tämän ja tulos oli sitten sen mukainen.
Tässä vaiheessa tuntuisi, että kisa käydään ensimäisellä kierroksella Niinistön, Haaviston ja Heinäluoman välisenä. Vanhasen vetoon on vaikea uskoa. Toisella kierroksella Niinistön voitto lienee kuitenkin selkeä, jos ja kun Kepun äänestäjät tulevat tukemaan häntä. Kuka sitten pääsee Niinistö vastaan toiselle kierrokselle, riippuu äänestäjien puolue- ja ehdokasuskollisuudesta. Veikkaan, että Haavistolla on kuitenkin fanaattisimmat kannattajat, jotka eivät ole missään kohdin kahden vaiheilla. Muiden puoleiden äänestäjistä sen sijaan moni saattaa äännestää Niinistöä jo ensimmäisellä kierroksella eli pelata näin todennäköisesti Pekka Haaviston pussiin.- HienoAsia
Mielipidepankki kirjoitti:
Toivottavasti Heinäluoma lähtee mukaan jo ihan sen vuoksi, että hänellä on vaalikeskusteluissa aina annettaa. Heiniksen näkemykset ovat aina hyvin jäsenneltyjä ja perusteltuja. Se ei tarkoita sitä, etteikö hänen kanssaan voi olla asioista eri mieltä. Demarien kykenevin poliitikko Heinäluoma kuitenkin tällä hetkellä on. Monta kertaa Rinnettä fiksumpi.
Vaalien lähestyessä yleensä jyvät erottuvat akanoista. Muistelen vain aikoja, jolloin Riitta Uosukainen oli gallup-suosikki presidentiksi ja Tarja Halonen ehkä siinä vaiheessa noin sijalla viisi. Kun sitten vaalikeskustelut alkoivat, Uosukaisen osaamattomuus ja vastaavasti Halosen tietämys paistoivat valovuosien päähän. Kansa näki tämän ja tulos oli sitten sen mukainen.
Tässä vaiheessa tuntuisi, että kisa käydään ensimäisellä kierroksella Niinistön, Haaviston ja Heinäluoman välisenä. Vanhasen vetoon on vaikea uskoa. Toisella kierroksella Niinistön voitto lienee kuitenkin selkeä, jos ja kun Kepun äänestäjät tulevat tukemaan häntä. Kuka sitten pääsee Niinistö vastaan toiselle kierrokselle, riippuu äänestäjien puolue- ja ehdokasuskollisuudesta. Veikkaan, että Haavistolla on kuitenkin fanaattisimmat kannattajat, jotka eivät ole missään kohdin kahden vaiheilla. Muiden puoleiden äänestäjistä sen sijaan moni saattaa äännestää Niinistöä jo ensimmäisellä kierroksella eli pelata näin todennäköisesti Pekka Haaviston pussiin.Olen samaa mieltä Mielipidepankin kanssa. Toivotaan todella, että Heinäluoma lähtee kisaan.
Se olisi hänen poliittisen uransa loppu ja veisi SDP:n yhä syvemmälle kannatuskadon alhoon. Kaikki SDP:n vastustajat toivovat don Eeron lähtevän mukaan ja pilaavan demaripuolueen lopunkin uskottavuuden.
Heinäluoma edustaa väyryslaista politiikan pelaajaa, sillä erolla, että Väyrynen on esiintyjänä ja asioiden esittäjänä sata kertaa uskottavampi. Heinäluoman imago on Väyrystäkin huonompi kansalaisten keskuudessa, vaikka Väyrysen lailla nauttii ydinkannattajiensa varauksetonta suosiota. Tämä pienen joukon hehkutus luo väärän todellisuuskuvan, ja siihen demarit lankeavat jos Heinäluoman ehdokkaakseen nostavat.
Heinäluoman ajatus on tietenkin hakea pohjaa seuraavaan presidentin vaaliin, siis vuodelle 2024. Jos demareissa olisi vähänkään ymmärrystä, he pohjaisivat seuraavaa vaalia jollain nuorella (onko demareissa nuoria?) ehdokkalla, jolla ei olisi Heinäluoman onnetonta imagoa rasitteena. Vaan kun ei löydy muita. Urpilainen on luonteva valinta 2024 ehdokkaaksi, ja sitä voisi pohjustaa vaikka Tuula Haataisen ehdokkuudella. Hänellä ei ole mitään menetettävää toisin kuin Heinäluomalla, ja hän loisi pohjaa demarinaiselle seuraavaksi presidentiksi.
Voi jumalauta - en paremmin sano! Aioin olla täältä poissa ainakin pari viikkoa, mutta kun nyt palstan avasin ja näin sille tullutta, pakko on vielä käydä. En mene noille älyttömille avauksille, vaan sanon sanottavani tällä omalla avauksellani, jonka otin esille profiililtani.
Sanon sen lopussa:
>>Tässä päätöksessäni saattaa kyllä olla vaaratekijä: ehkä nuo eräät pilaavat palstaa entistä enemmän ikävissään minusta puhuessaan ja ainakin tuo eräs minua - elämänsä ainoaa sisältöä - täältä kiihkeästi etsiessään, jolloin hyvin monet sivulliset minuksi joutuvat, jotkut pääsevät. Jospa yllättäisivät minut niin, että huomaisin olleeni väärässä tuossa pelossani!<<
Eivät nuo eräät antaneet minun olla väärässä tuossa ”pelossani”. Minä olen heidän kiihkeänä puheenaiheenaan pysynyt. Ja moni onneton on taas minuksi joutunut.
Tuo, joka on tehnyt avauksen ”Kuka palstalaisista maksanut eniten veroja” ei kuitenkaan liene noita vain minusta ja minulle eläviä ressukoita, vaan halunnee niitä provosoida tekemällä minusta veronmaksajan kuninkaan täällä esiintyvistä. Sellainen ne taatusti ole, sillä kyllä tuo lakimies Mielipidepankki sitä kai on. Sen varran hänestä tiedän, että uskon hänen kertomaansa. Varmaan myös tuo aito-arska on suurempi veronmaksaja kuin minä, uskon hänenkin kertomaansa, sillä ei hänelläkään ole tapana leuhkia itsestään.
Minä olen kertonut tarpeeksi paljon itsestäni ja aina kertomalleni todisteet esittänyt, joten en ala kertoa veroistani, kun silloinkin pitäisi todisteet esittää. Tämä on kuitenkin aluetta, josta haluan vaieta. Elämässäni maksamistani veroista voitte jotain päätellä siitä, että 16-vuotiaasta lähtien 63-vuotiaaksi asti tein palkkatöitä, joista aina verot maksoin. Vaikka kauan olin pienipalkkainen, veroja silloinkin maksoin. Pitkään sitten olin melko hyväpalkkainen, toistakymmentä vuotta palkkani oli niin hyvä, että siitä meni veroa 55 %, kun sain koko ajan sotilaseläkettä, josta meni vain se vero, joka siitä piti maksaa.
Nyt olen ollut jo 18 vuotta vain eläkeläinen, mutta maksan minä veroa eläkkeistänikin, 32,5 % näkyy olevan nykyinen veroprosenttini. Sijoituksissani en ole ollut yhtä taitava kuin MPP. Kun lähes 10 vuotta sitten myin omistamamme pikkuasunnon Helsingin Kalliossa ja kun siitä ensin laitoin jälkeläistemme tileille sen, minkä verottomana voi heille antaa, sijoitin paljon suuremman loppusumman sijoitusrahastoihin, jotka ovat tuottaneet melko huonosti, yksi niistä jopa tappiota. Mutta kyllä ne sijoituksenikin ovat sen verran voiton puolella, että veroa vähän maksamaan joudun niistäkin. Mutta iloinen veronmaksaja olen, kun siten tiedän osaltani hieman auttavan minua huonommassa asemassa olevia. Sellaisia on varmasti täälläkin, varsinkin noissa vain minusta ja minulle elävissä, olkoot he sitten ”johtajia” tai ”majureita”, sillä vilkas mielikuvitus ei tuloja tuo, mutta ei siitä joudu maksamaan verojakaan.
Vain tuon verotusta koskevan asian esille nyt otan, noihin lukuisiin muihin vielä älyttömämpiin en viitsi puuttua, enkä mihinkään muuhunkaan. Pystyyn_kuollut näkyy sanoneen tuossa ylempänä:
>>Älä nyt sentään yli kahden viikon päähän kommentoimattomuuslupausta anna. Monenlaista ehtii tapahtua sitä ennen, muun muassa perussuomalaiset ja rkp-läiset saada presidenttiehdokkaan ja persut lisäksi uuden puheenjohtajan, jonka nimi ratkaissee, kuinka käy Sipilän hallituksen<<
Vastaan hänelle: Siinäpä valitkoot puolueet presidenttiehdokkaitaan, mutta ei minun tarvitse kiirehtiä sitä kommentoimaan. Hupia se vain on, kun mielipidemittauksen mukaan Niinistön kannatus näyttää olevan yli 70 % ja esim. Vanhasen 3 %. Ja tuskinpa Sipilän hallituskaan ihan heti romahtaa, tulkoon persujen puheenjohtajaksi kuka tahansa. Enemmän minua kiinnostaa se, miten Sipilä pystyy - ja pystyykö? - aukaisemaan tuossa farssiksi muuttuneessa jo kertaalleen sovitussa alkoholilakien muuttamisessa. Joten nyt kyllä pysyn täältä poissa vähintään sen kaksi viikkoa, ehkäpä sitten palatessani nuo mainitsemanikin asiat antavat jotakin kommentoitavaa.- KapiRessukalle
Aivan, sinua vedättääkseen se verojuttu on avattu. Kun tiedetään hölmöytesi ja puskassa kyttäämisesi, niin jatkuvasti joku on virittelemässä noita vedätyksiä saadakseen sinut palstalle. Onnistuneesti tälläkin kertaa, vaikkakaan ei tuolle kyseiselle avaukselle. Ja sieltä puskastahan sinä taas katselet palautetta !!
Hauskasti ovat myös Mielipidepankki, Aito-Arska ja muutamat muut mielikuvitustaan venyttäneet kun ovat itsestään raharikkaita menestyneitä porhoja tehneet, kaikki tietty köyhistä oloista lähteneinä.
Huomannet varmaan kenen tarinaa nuokin veljet mukailee... ja kuinka paljon siinä onkaan vinoilua sinulle, joka tuota "menestystäsi" niin kernaasti korostat. Näinhän se menee, vähän kaikki sinulle vinoilee, ne "omatkin". - ex.majuri.pienpuutarhuri
Ei tässä nyt tarvitse hampaita nayttää kuitenkaan !
Tule vain metsiini marjaan ja sieneen. Ja on siinä muutakin saloa.
Sieni alueitakin tosiaan löytyy, ei ole pakko Nuuksioon mennä.
Voit poiketa pirtissäkin kyllä eukko jotain loihtii pöytään.
Morsmaikku mukaan, ja metsänantimia poimimaan, autolla
pääsee tarvittaessa ihan lähelle marjamättäitä. Uusi tiekin jo
antaa kesällä ajaa, kun ajettiin siihen hiljan lisää pintaa.
Jos virvelöinti kiinnostaa saat luvallani sen tehdä, kun kalastuskunta
vaatii pienen lupamaksun, muutoinhan yli 65 v onkin vapaa, johon
itsekkin piakkoin pääsen. Ja jos puolisavusauna kiinnostaa, sekin
siinä järven rannalla, vapaa käyttö reissulla, mutta se menee iltapäivään.
Ei tässä nyt niin ahtaita olla kuitenkaan. - MaisAnalAUJombeJOHTOA
KapiRessukalle kirjoitti:
Aivan, sinua vedättääkseen se verojuttu on avattu. Kun tiedetään hölmöytesi ja puskassa kyttäämisesi, niin jatkuvasti joku on virittelemässä noita vedätyksiä saadakseen sinut palstalle. Onnistuneesti tälläkin kertaa, vaikkakaan ei tuolle kyseiselle avaukselle. Ja sieltä puskastahan sinä taas katselet palautetta !!
Hauskasti ovat myös Mielipidepankki, Aito-Arska ja muutamat muut mielikuvitustaan venyttäneet kun ovat itsestään raharikkaita menestyneitä porhoja tehneet, kaikki tietty köyhistä oloista lähteneinä.
Huomannet varmaan kenen tarinaa nuokin veljet mukailee... ja kuinka paljon siinä onkaan vinoilua sinulle, joka tuota "menestystäsi" niin kernaasti korostat. Näinhän se menee, vähän kaikki sinulle vinoilee, ne "omatkin".Mielipankki, Aito-Terska ja näköjään myös Pysty ovat melkoisella varmuudella samoja henkilöitä. Vedän johtopäätöksen pitkäaikaisen seurannan perusteella.
- OssiAkateeminen
MaisAnalAUJombeJOHTOA kirjoitti:
Mielipankki, Aito-Terska ja näköjään myös Pysty ovat melkoisella varmuudella samoja henkilöitä. Vedän johtopäätöksen pitkäaikaisen seurannan perusteella.
Tuollaisen johtopäätöksen vetämiseen tarvitaan vähintään alempaa korkeakoulututkintoa, mutta senhän Ossi ilmoitti koulutuksekseen vaalikoneella.
- Huolimattomuuttako
MaisAnalAUJombeJOHTOA kirjoitti:
Mielipankki, Aito-Terska ja näköjään myös Pysty ovat melkoisella varmuudella samoja henkilöitä. Vedän johtopäätöksen pitkäaikaisen seurannan perusteella.
Unohdit Kapin. Aina ennen se on kuulunut joukkoon. Todella pitkäaikaisessa seurannassasi;-D
KapiRessukalle kirjoitti:
Huomannet varmaan kenen tarinaa nuokin veljet mukailee... ja kuinka paljon siinä onkaan vinoilua sinulle, joka tuota "menestystäsi" niin kernaasti korostat. Näinhän se menee, vähän kaikki sinulle vinoilee, ne "omatkin".Sinäkö siis tuon veronmaksajia koskevan avauksen teit? Vedättääksesi kaivattusi sille? Väärin uskoit, sillä sinne en mennyt. Puskassasi olet minua monta päivää kuumeisesti odottanut, ja kun sitten näit tuon viestini, heti sille tulit.
Olet todella ressukka rinnallani, joka suhteessa, ja sellaiseksi jäät. Sen hyvin ymmärrät itsekin, ja se saa sinut tuollaiseen. Mutta älä sentään tee Mielipidepankkia ja aito-arskaa kaltaiseksesi, sillä he eivät ole ressukoita, enkä minä ole heille yhtä tärkeä kuin sinulle, joten heillä ei ole tarvetta vedättää minua tänne.
Tietenkin jäät puskassasi palstaa päivystämään, mutta minua tänne jonkin aikaa turhaan odotat. Ala sitten sinäkin nähdä minut lukuisissa sivullisissa - ellet olekin tuo nikistään alkaen vain minusta ja minulle elävä. Voi sinua, säälittävä pikku-ressukka!- Ei.siinä.muuta
kapi_ kirjoitti:
Sinäkö siis tuon veronmaksajia koskevan avauksen teit? Vedättääksesi kaivattusi sille? Väärin uskoit, sillä sinne en mennyt. Puskassasi olet minua monta päivää kuumeisesti odottanut, ja kun sitten näit tuon viestini, heti sille tulit.
Olet todella ressukka rinnallani, joka suhteessa, ja sellaiseksi jäät. Sen hyvin ymmärrät itsekin, ja se saa sinut tuollaiseen. Mutta älä sentään tee Mielipidepankkia ja aito-arskaa kaltaiseksesi, sillä he eivät ole ressukoita, enkä minä ole heille yhtä tärkeä kuin sinulle, joten heillä ei ole tarvetta vedättää minua tänne.
Tietenkin jäät puskassasi palstaa päivystämään, mutta minua tänne jonkin aikaa turhaan odotat. Ala sitten sinäkin nähdä minut lukuisissa sivullisissa - ellet olekin tuo nikistään alkaen vain minusta ja minulle elävä. Voi sinua, säälittävä pikku-ressukka!Kyllä sen aloituksen teki Jytilä alias Tommi Turmiolasta.
Itse ei tiennyt kuin se levisi laajalle. Vasemistolaiset luulee, että vain tienaa
eniten, siinä tuli monia useita hyvätuloisten kertomuksia.
Jytilälle kävi vahinko, kuin paska housuun.
Eikös vain Tommi, sinä teit aloituksen ? - TommiTurha
kapi_ kirjoitti:
Sinäkö siis tuon veronmaksajia koskevan avauksen teit? Vedättääksesi kaivattusi sille? Väärin uskoit, sillä sinne en mennyt. Puskassasi olet minua monta päivää kuumeisesti odottanut, ja kun sitten näit tuon viestini, heti sille tulit.
Tietenkin jäät puskassasi palstaa päivystämään, mutta minua tänne jonkin aikaa turhaan odotat. Ala sitten sinäkin nähdä minut lukuisissa sivullisissa - ellet olekin tuo nikistään alkaen vain minusta ja minulle elävä. Voi sinua, säälittävä pikku-ressukka!Niistä verojutuista ei kannata tuolla tapaa hermostua, onhan niitä jotka maksaa enemmän kuin sinä, ja niitä jotka vähemmän.
Etkös sinä aikaan ollut sosialistien listoilla pyrkimässä valtuustoon. Sosialismissa ei ollut veroja. Muutenkin se oli metka systeemi, ilmankos sinäkin sosialistien leirissä olit.
Sosialismissa ei ollut työttömyyttä, mutta kukaan ei tehnyt työtä. Vaikka kukaan ei tehnyt työtä, kaikki saivat palkkaa. Kaikki saivat palkkaa, mutta sillä ei voinut ostaa mitään. Mitään ei voinut ostaa, silti kaikki omistivat kaiken. Kaikki omisti kaiken, silti kaikki olivat tyytymättömiä. Vaikka kaikki olivat tyytymättömiä, silti kaikki kannattivat vaaleissa järjestelmää.
Moni juttu tuossa sosialismin kuvassa niinkuin aliupseerit armeijassa eikö vaan. Kukaan ei tee oikeaa työtä mutta kaikki saa palkkaa ja niin edes päin. Kyllä sinne olisi tuo sosialismikin pitänyt saada, ja sinä sitä yritit. Aatteessa olet vahva, vaikka palstalla on parempia veronmaksajia. TommiTurha kirjoitti:
Niistä verojutuista ei kannata tuolla tapaa hermostua, onhan niitä jotka maksaa enemmän kuin sinä, ja niitä jotka vähemmän.
Etkös sinä aikaan ollut sosialistien listoilla pyrkimässä valtuustoon. Sosialismissa ei ollut veroja. Muutenkin se oli metka systeemi, ilmankos sinäkin sosialistien leirissä olit.
Sosialismissa ei ollut työttömyyttä, mutta kukaan ei tehnyt työtä. Vaikka kukaan ei tehnyt työtä, kaikki saivat palkkaa. Kaikki saivat palkkaa, mutta sillä ei voinut ostaa mitään. Mitään ei voinut ostaa, silti kaikki omistivat kaiken. Kaikki omisti kaiken, silti kaikki olivat tyytymättömiä. Vaikka kaikki olivat tyytymättömiä, silti kaikki kannattivat vaaleissa järjestelmää.
Moni juttu tuossa sosialismin kuvassa niinkuin aliupseerit armeijassa eikö vaan. Kukaan ei tee oikeaa työtä mutta kaikki saa palkkaa ja niin edes päin. Kyllä sinne olisi tuo sosialismikin pitänyt saada, ja sinä sitä yritit. Aatteessa olet vahva, vaikka palstalla on parempia veronmaksajia.Ilmeisesti et ole tuo pikku-ressukka, jolle jo hyvästit jätin, joten vastaanpa vielä sinulle:
>>Etkös sinä aikaan ollut sosialistien listoilla pyrkimässä valtuustoon. Sosialismissa ei ollut veroja. Muutenkin se oli metka systeemi, ilmankos sinäkin sosialistien leirissä olit <<
Joo, ja silloisesta vuoden 1972 ylivääpelistä minusta jo seuraavan vuoden alussa tuli sotilasmestari, sitten vuotta myöhemmin luutnantti, kaksi vuotta myöhemmin yliluutnantti ja vuoden 1979 alussa kapteeni, ammattikunnan neljän ensimmäisen joukossa. Sosialistithan noista asioissa puolustusvoimissa päättivät.
Sitten v. 1980 menin Valiolle konttoripalveluesimieheksi, mutta vaikka sitten pian olin sieltä 15 kk poissa res. kapteenina YK:n rauhanturvajoukoissa, varsin pian sieltä palattuani minusta tuli isännöitsijä sen keskushallinnossa, siis koko firman johtotasolla. Sosialistit tietenkin Valionkin omistivat ja sitä johtivat.
Huonosti olen sosialistit sittemmin palkinnut. Olen äänestellyt niitä vain presidentinvaaleissa. Koivistoa v. 1982 ja 1988, Ahtisaarta, v.1994 ja v. 2000 jopa Halostakin, kun vastaehdokkaanaan oli Aho. Pitäisiköhän minun seuraavissa pressavaaleissa äänestää sosialistien ehdokasta, kuka se sitten lieneekään? En sentään. Kaksi viimeistä kertaa olen äänestänyt Niinistöä, v. 2006 tuloksetta, mutta v. 2012 tuloksellisesti, ja - mikäli olen vielä äänestämässä - tuloksellisesti äänestän myös v. 2018, kun kannatuksensa on nyt yli 70 %.
Tämä saa nyt riittää kaikille muillekin, vaikka aivan varmaan mielissänne ja puheissanne ykkösaiheena pysyn. Sen tulevat näkemään muut, monet varmaan hykerrellen, mutta minä en ainakaan viikkoon tätä palstaa avaa.
- KapiRessukalle
Joillekin patologisille valehtelijoille sanansa pitäminen on vaikeaa:
Kapi 1.6.2017 klo 17:43:
"...Joten nyt kyllä pysyn täältä poissa vähintään sen kaksi viikkoa..."
Tällä kertaa tuo "kaksiviikkoinen" päättyi 1.6.2017 klo 20:41, siis kolmisen tuntia oli Munakarvavanhuksen "vähintään kaksi viikkoa". Viestissään kuitenkin lupaa:
"...mutta minua tänne jonkin aikaa turhaan odotat..."
Tuo "jonkin aikaa" oli sitten pari tuntia, sillä täällähän tuo palstaa liki 24/7 jo 15 vuoden ajan kytännyt oli taas 1.6.2017 klo 22:55. Mitäs muuta kuin vaatimattomaksi jäänyttä sotilasuraansa esittelemässä, ja sitä siviliuraansa jossa tällä kertaa oli kohonnut jo "koko firman johtotasolle". Vaikka olisi ollutkin isännöitsijä, niin ei todentotta ole firman johtotasolla se posti. Mutta lupaus poissaolosta saatiin taas: "minä en ainakaan viikkoon tätä palstaa avaa. "
Siellähän sinä puskassasi tätäkin viestiä luet, etkä tee sitä avaamatta palstaa. Siinä sekin. - kekkoslovakiasta
Sensuroijakaan sentään noin sekaisin ole.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2292075Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101788Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601346Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801185Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89974TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15960- 46945
- 70822
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42814