Voisko joku selittää

uigkjoiu

miksi katolisessa kirkossa seurakunnanjohtajaa ja kaitsijaa nimitetään papiksi eikä pastoriksi? Vaikka Raamatussa sanotaan jokaisen uskovaisen olevan osa Jumalan pyhää papistoa ja seurakunnanjohtajan olevan nimeltään pastori?

Papistoon kuuluvat ovat siis myös naisia, jos he ovat uskossa, mutta pastori voi olla vain mies.

2

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgtf4e

En tiedä kuinka sen asian suhteen on kristittyjen rikollisuuden katolilaisuudessa
      MUTTA
      Jeesustas seuranneiden ja edelleen seuraavien varma tieto on, että Jumala ja Jeesuksen ole pappeja virkaan asetanut, Sanokoon rikollisuuden käsikirja/raamattu mitä haluatte!

Totuus on, että kristittyjen papisto on itse itselleen valehtelija eksyttäjinä tuomiostaan tietoisia, ilmeisesti Paavalin herraa, saatanaa palvelevina...
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
      Eikä Jeesusta kristilliset tappaneet.

2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
      12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

• Katsobaptismia

Kannattaa katsoa miten asiat on seurakuntaelämässä järjestetty baptistiseurakunnissa. Baptismissa ollaan kaikkein raamatullisimpia ja eletään kuin alkuseurakunnan apostolit. Luterilaisessa kirkossa, ortodoksisessa kirkossa ja katolisessa kirkossa on omia traditioita jotka poikkeavat apostolisesta hyvästä käytännöstä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      142
      1850
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      280
      977
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      838
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      78
      797
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      729
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      10
      692
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      671
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      656
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      630
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      55
      626
    Aihe