Moi, onko täällä kokemuksia kyseisestä moottorista? Mitä kannattaisi ottaa huomioon ja mitä vikoja ollut? Vuosittaiset huollot yms. Olen siis ostamassa venettä, jossa kyseinen moottori. Itselläni kokemuksia vain pentan AQ151 bensakoneesta. Kiitos vastauksista etukäteen.
Kokemuksia Volvo Penta TMD30 moottorista
4
2342
Vastaukset
- VPD6
Minulla oli edellisessä Nimbus 27 veneessä VP TAMD 31 moottori, 130 hv. vm. 93. Mielestäni todella hyvä merikäyttöön suuuniteltu moottori,ja veneeseen sopiva. Öljyä ei tarvinnut lisätä koko kesänä, tosin mittatikun puoliväliin kului, vähän tuon ikäisen kuuluukin kuluttaa. Öljy- tms. vuotoja pilssiin ei ollut. Alkujaan taisi olla noissa 30 sarjan moottoreissa 110 hv ja viimeisissä malleissa 150 hv. Moottorissa ei ole näitä nykymoottoreiden elektronisia vimpaimia, joten ainakin minulla sen toiminta oli varmaa, Huollot helppoja tehdä ja voi vähän asiaan perehtymisen jälkeen tehdä itsekin. Meillä se oli 6 kesää ja tunteja ehti tulla n. 970. Mikäli hankkimassasi veneessä moottori ja kytkin huollettu ohjeiden mukaan uskon, että nuo moottorit kestävät todi hyvin. Moottorin käyttötunti- ja kierroslukumittareissa VDO olen kuullut toimintahäiriöitä, jotka johtuvat hapettumisista mittarin juotoksissa. Minulla noita ei ollut.
- Yanmarilla
Moottori itsessään käy ja kukkuu, mutta vanhoissa Volvoissa on ollut apulaitevikoja esim syöpymiä lämmönvaihtimissa ja coolerissa
Kiitos vastauksista. Kyseinen kone vuodelta 86 ja 90hv. Vaihteistona MS3C, jota ilmeisesti isommissakin koneissa käytetään. Kovin vähän löysin tietoa koneesta, mutta luottoa Volvon dieselkoneisiin löytyy. Edellinen omistaja on kyllä huoltokirjan mukaan huoltanut konetta säännöllisesti. Öljyt ja suodattimet vaihdettu kaksi kertaa vuodessa. Onko öljyjen ja suodattimien vaihto tarpeellista tehdä kaksi kertaa vuodessa?
- hanpritcher72
Itselläni Nimbusissa TAMD31P, eli 150hv malli. Käyttötunnit katoavat mittarista, tämä taitaa olla tyyppivika. Merivesipumpu tiiviste on falskannut; oli halpa korjata. Lisäksi alkuperäiset ajonaikaisen lämmittimen ulosotot vuosivat. Ne olen vaihtanut parempiin. Muuten on toiminut kuin junan vessa. Eikä edes savuta paljoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302275
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu272023Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121539Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121397Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 961091
- 171017
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17810Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115765