Onko Audi oikeasti Skoda jolla on vain kova hinta

VolkkarinVeli

Hesarin toimittaja pukee sen sanoiksi, mistä audimies kovasti on hiljaa. Autoalan tuntijoille ei sinänsä mitään uutta, mutta nyt fakta iskostuu jo kaiken tuulipukukansan tietoisuuteen.

http://www.hs.fi/autot/art-2000005237281.html

40

3001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhahomma

      Höpöhöpö. Jokainen voi kohdallaan miettiä, kumman ottaisi jos molemmat merkit olisi ilmaiseksi saatavilla ja toinen pitäisi valita. Siis samasta segmentistä. Spekulointi on aivan turhaa.

    • EiSekasikiöille

      On se luojan lykky, että on osannut pysyä erossa noista sekasikiöistä. Vedin oikein ristin seinään tämän luettuani. Varmasti on säästynyt rahaa, ja hermoja. Kuksmanni on tietenkin tyytyväinen, kun on osannut rahastaa näitä tolvanoita oikein olan takaa....

      • audipremiumpäästöVW

      • Anonyymi

    • notatroll

      Mene itse koeajamaan ja tee vertailu. Kumpaakaan en suosittele, koska ovat liian vikaherkkiä omaan makuun.

    • outoajoo

      Miksihän Audit pärjäävät Trafin julkaisemissa katsastuksen vikatilastoissa keskimäärin aina paremmin kuin Skodat ja VW:t? Jos ne kaikki ovat ns. samoja autoja niin joku nyt mättää.

    • tyhmäteitajua

      Samanlaista kuraa noi Vw tuotokset on. Vain ulkomuoto eri skeidassa, vokkelossa ja autissa.

    • I-iivana

      Olipas "asiantunteva" kirjoitus. Kuvassa, jonka piti olla Audi A4 2004 - 2008, oli Audi B8 ja sitä verrattiin Seat Exeo:oon. Pöh.

    • Enosta

      Eikös nuo kaikki ole niitä VW- tuoteautoja joita yritetään laskea samaksi merkiksi kun Toyota rulettaa. Valtioneuvosto on jo luopumasssa vikapesistä ja ostaa Mersuja tilalle. Kallis Skoda olla Audi ja huolto ja korjaushinnat pilvissä.

    • peikokeo

      Ei Audi ole niin luotettava kuin Skoda, joten kyseistä johtopäätöstä ei voi tehdä. Oikeammin voisi sanoa että rahalle saa vastinetta huomattavasti vähemmän kun ostaa Audin.

    • NoistaSkoda

      Sinänsä mikään VW-konserin auto ei kiinnosta mutta Skoda on noista fiksuin ostos. Miettikää, pikkuinen Golf tai A3, tilava Octavia. Kaikki samaa pohjalevyä.

      • E220_CDI

        Ja kaikissa noissa on etuveto ja VAG konsernin moottorit ja vaihteistot, joten mitään noista ei edes harkita. Miljoonien kilometrien matkalla perheessä koetut kaksi vakavaa moottorivauriota on sattunut Volkkareille, joten yllä siteeratun jutun tavoinnVolkkarikammo on täälläkin niin kova, että yhtään VAGginetta en tule ostamaan ikinä.

        Monilla merkeillä on perheessä ajettu hajonneita Klonkswageneita pidempään, ja ainakin yhdellä Toyotalla, Saabilla, Volvolla ja Mersulla on ajettu enemmän kuin kahdella koneensa hajottaneella Volkkarilla yhteensä, minkä jälkeen ehjä mutta kilometrivammainen auto on joko vaihdettu uudempaan tai ajo jatkuu yhä.

        Sinänsä sääli, että VW:n ja etenkin Skodan mainio tilasuunnittelu tuhlataan VAG tekniikalle. Etenkin Skoda kärsii tästä kun ei VAG:n vakina pysty ikinä käyttämään oikein mitoitettua ja toimivaa tekniikkaa.

        Öljyn lisäykset alle puoli miljoonaa ajettuun moottoriin kertovat suunnitteluvirheestä tai huonosta huollosta vaikkei mitään suoranaisesti olisi (vielä) hajonnutkaan.


      • Petettyjentie
        E220_CDI kirjoitti:

        Ja kaikissa noissa on etuveto ja VAG konsernin moottorit ja vaihteistot, joten mitään noista ei edes harkita. Miljoonien kilometrien matkalla perheessä koetut kaksi vakavaa moottorivauriota on sattunut Volkkareille, joten yllä siteeratun jutun tavoinnVolkkarikammo on täälläkin niin kova, että yhtään VAGginetta en tule ostamaan ikinä.

        Monilla merkeillä on perheessä ajettu hajonneita Klonkswageneita pidempään, ja ainakin yhdellä Toyotalla, Saabilla, Volvolla ja Mersulla on ajettu enemmän kuin kahdella koneensa hajottaneella Volkkarilla yhteensä, minkä jälkeen ehjä mutta kilometrivammainen auto on joko vaihdettu uudempaan tai ajo jatkuu yhä.

        Sinänsä sääli, että VW:n ja etenkin Skodan mainio tilasuunnittelu tuhlataan VAG tekniikalle. Etenkin Skoda kärsii tästä kun ei VAG:n vakina pysty ikinä käyttämään oikein mitoitettua ja toimivaa tekniikkaa.

        Öljyn lisäykset alle puoli miljoonaa ajettuun moottoriin kertovat suunnitteluvirheestä tai huonosta huollosta vaikkei mitään suoranaisesti olisi (vielä) hajonnutkaan.

        Totta! Edellinen VW Golf TSI 1.4 autoni moottori hajosi yllättäen ja korjaamolla selvisi,että 2 mäntää oli sulanut ja puuttuivat kokonaan.Maahantuoja ei korvannut,vaikka autolla ajettu vasta 138 000km.Ikinä en osta enään minkäänlaista Volkkaria!


    • Ei-oo-Sokota

      Ei Auri mikkää Sokota ole.Se o Olympia-Volkkari.

      • mielumminkuitenkiskoda

        Mutta samaa paskaa ne on eri paketissa. Jos noista pitäisi oikeasti valita niin kyllä Skodaan kallistuisin onneksi ei kuitenkaa tarvi. Silloin VW oli vielä hyvä kun mm. Volvoakin sai VWtransportterin varmalla 2,5litraisella turbodiisselillä.


    • E220_CDI

      Se on tietenkin täysin selvää, että Skodaa voi väittää samaksi tuotteeksi kuin Audia vain täydellisen asiantuntemattomuuden voimalla. Eri tuotteita ne monista yhteisistä komponenteistaan huolimatta ovat. Se taas riippuu ostajan tarpeista, kumpi "kannattaa" ostaa.

      Ellei näe tuotteissa mitään eroa (vaikka niitä eroja oikeasti onkin), lienee helppoa valita itselleen edullisin vaihtoehto hinnan perusteella. Jos taas tila on tärkeää ja muu ei, on tässä vertailussa Skoda jopa Audia parempi halvemmasta hinnastaan huolimatta. Jos taas sillä on yhtään merkitystä, miltä auto tuntuu ajaa talvella, ovat Audi quattron vertaiset harvassa, eikä niistä yksikään ole hätäisesti etuvedon kylkeen Haldexilla kyhätty hetkittäin valeneliveto.

      Ja nyt siis puhutaan oikeasta pitkittäismoottorin perään rakennetusta mekaanisesta nelivedosta eikä mistään A3 tai TT 4Motionista.

      • Skodaquattro

        Se taas riippuu ostajan itseluottamuksesta, kumpi kannattaa ostaa. Skodaan kun lisää äänieristettä, niin siinä sulla onkin sitten Audi. Helppoa, eikä maksa maltaita.


      • Eiolemulle

        Imago on vähän eri maailmasta noiden kahden välillä. Skoda on itäautoleimainen ja audi nuorekas ja premium imagoinen. On audissa tyylitelty aina sisustaa varsinkin ihan erilailla kun skeidasessa. Ja äänieristys, jne ajettavuus on vaan ihan eri. Kyse on siitä onko rahaa ajaa audilla? Kyllä siihen maksaa huollot ehkä vähän enemmän mutta onko sillä mitään kummempaa väliä niin tuskin kuitenkaan..itse voin sanoa suoraan että ei kestä pää ajaa skodalla tai dacialla.


      • E220_CDI
        Skodaquattro kirjoitti:

        Se taas riippuu ostajan itseluottamuksesta, kumpi kannattaa ostaa. Skodaan kun lisää äänieristettä, niin siinä sulla onkin sitten Audi. Helppoa, eikä maksa maltaita.

        Ei Skodasta tule quattroa äänieristämällä.


      • itäaudi

        Onko Audi rakennetu Skodan osista? Eikö nimikin voisi olla silloin Skoudi tai Auditaavia?


    • pettynyt.olo

      Liikenteessä Skodistin pitää vaikka henkensä edestä ohitella yrittäessään viestittää ympäristöönsä että minulla on melkein Audi ja audisti tekee sitä koska haluaa antaaa ymmärtää että minulla ei ole skeidaa vaikka ise asiassa näin kuitenkin on. Maksanut itsensä vaaan kipeäksi Audista joka todellisuudessa tekniikaltaan on Skeida. Eihän sitä itselleen pysty tunnustamaan että on rahastettu eniten imagosta.

    • Alipaine

      Ilmankos Audissa ei ole automaattista jarrujen ilmausta.

    • audirulaa

      Ihanan kateellisia kommentteja, kiitos niistä.

    • AutoTieltä
    • audirulaa

      Kaikista merkeistä löytyy samanlainen vikaluettelo. Lisäkiitos erityiskateudesta.

      • varman.päälle

        Ei muuten löydy. Avensis III, "ei huomautettavaa, erittäin käyttövarma auto!" Tällainen teksti löytyi Aven "vikaluettelosta" Miksi jotain vikaluetteloa pitäisi kadehtia?


    • Selkähiki

      Kenes auton kello käy tarkasti? Moinen ei ole kohdalle sattunut.

      Digipuolella auton tultua 10 km etäisyydelle korjaamosta tehtäisiin diagnoosit ja vikakoodit selviksi. Perillä huolto kuin valmistus autotehtaassa.

      Missä viipyy autoalan kehitys?

    • audirulaa

      Ei ollut kyse vikaluettelon kadehtimisesta, vaan kateellinen lähetti sellaisen.
      Avestakin sellainen löytyy, joten turhaa jupinaa.

    • eipävaanole

      Näin minäkin väittäisin jos minulla olisi Skoda.

    • Iikää

      Ihmeellisen kehittymättömiä nuo autot ja huollot. Ei ole maantiehuoltoa. Sellaista, että huoltoauto ajaa tiellä ja siinen voi kytkeytyä huollettava. Öljynvaihto vauhdissa, tankkaus, ohmelmiston päivitys, kaikki nestevaihdot....
      Vähän kuin lentokoneen tankkaus ilmassa.

      Ikävää ettei autoalalla ole kuin härpäkkeiden kehitystä.

    • seataudiskodaVWsama
    • VaiLisääviä

      Mitä huoltotöitä vähentäviä juttuja on noihin laitettu?

    • Siemenn

      On kait siellä hana helpossa paikassa ja näkyvillä jäähdytysnesteen poislaskemiseksi?
      Sama moottoriöljyn vaihtamiseksi, hana avattavissa menemättä auton alle. Kehittyneemmissä malleissa hanaa komennetaan digivalikoilla. Eikä tarvi paljon näppäillä: Ensin oikealle ta vasemmalle kunnes tulee moottori, sitten ylös tai alas kohtaan huolto, edelleen aata ja beetä yntä aikaa painaen 4 sekuntia, sitten a vapautetaan ja pidetään b painettuna vielä 2,5 sekuntia, nyt komennettava kuuluvalla äänellä AUKENE.
      Nyt hana on auki ja öljy valuu ulos.

      Paljon pitemmät valikot käytetään hanan sulkemiseksi.

    • seataudiskodaVWsama
      • Kiinakomponent

        Ei ole sama asia. Skoodassa kestää pyöränlaakerit, Audissa ei. Painavat bremium ovet, ilmeisesti käyvät laakerien päälle.


    • Anonyymi

      Audi on Pirkka-tuoteperheestä.

      • Anonyymi

        Toyota on huippuvarma auto


    • Anonyymi

      Joo on. Ja kuka on niin Iigori, että kehtaa ajaa Skeidallakaan?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2661
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1115
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      929
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      845
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      835
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      296
      833
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe