Onko Audi oikeasti Skoda jolla on vain kova hinta

VolkkarinVeli

Hesarin toimittaja pukee sen sanoiksi, mistä audimies kovasti on hiljaa. Autoalan tuntijoille ei sinänsä mitään uutta, mutta nyt fakta iskostuu jo kaiken tuulipukukansan tietoisuuteen.

http://www.hs.fi/autot/art-2000005237281.html

56

3847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhahomma

      Höpöhöpö. Jokainen voi kohdallaan miettiä, kumman ottaisi jos molemmat merkit olisi ilmaiseksi saatavilla ja toinen pitäisi valita. Siis samasta segmentistä. Spekulointi on aivan turhaa.

      • Anonyymi

        Järkevä tyyppi ottaisi Škodan, sillä joissakin vuosimalleissa on laatu ollut jopa parempi kuin Audissa tai Volkswagenissa.


    • EiSekasikiöille

      On se luojan lykky, että on osannut pysyä erossa noista sekasikiöistä. Vedin oikein ristin seinään tämän luettuani. Varmasti on säästynyt rahaa, ja hermoja. Kuksmanni on tietenkin tyytyväinen, kun on osannut rahastaa näitä tolvanoita oikein olan takaa....

      • audipremiumpäästöVW

      • Anonyymi

    • notatroll

      Mene itse koeajamaan ja tee vertailu. Kumpaakaan en suosittele, koska ovat liian vikaherkkiä omaan makuun.

    • outoajoo

      Miksihän Audit pärjäävät Trafin julkaisemissa katsastuksen vikatilastoissa keskimäärin aina paremmin kuin Skodat ja VW:t? Jos ne kaikki ovat ns. samoja autoja niin joku nyt mättää.

    • tyhmäteitajua

      Samanlaista kuraa noi Vw tuotokset on. Vain ulkomuoto eri skeidassa, vokkelossa ja autissa.

    • I-iivana

      Olipas "asiantunteva" kirjoitus. Kuvassa, jonka piti olla Audi A4 2004 - 2008, oli Audi B8 ja sitä verrattiin Seat Exeo:oon. Pöh.

      • Anonyymi

        Älä muuta sano.
        Seat Exeo on kyllä Audi A4-malliin perustuva tuote, mutta kyseessä on B7-kori
        2004-2008 vuosilta.
        Autot ovat keskenään niin identtiset, että Audin moottoritilassa vakiovarusteena olleet mustat muovipaneelit käyvät suoraan Seatiin, jossa ne ei olleet lainkaan vakiona missään mallissa.


    • Enosta

      Eikös nuo kaikki ole niitä VW- tuoteautoja joita yritetään laskea samaksi merkiksi kun Toyota rulettaa. Valtioneuvosto on jo luopumasssa vikapesistä ja ostaa Mersuja tilalle. Kallis Skoda olla Audi ja huolto ja korjaushinnat pilvissä.

      • Anonyymi

        Onneksi Valtioneuvostossa eivät sentään sortuneet ostamaan Toyotia. Niitähän myydään Leluxin merkillä vähän paremmin varusteltuna.


    • peikokeo

      Ei Audi ole niin luotettava kuin Skoda, joten kyseistä johtopäätöstä ei voi tehdä. Oikeammin voisi sanoa että rahalle saa vastinetta huomattavasti vähemmän kun ostaa Audin.

    • NoistaSkoda

      Sinänsä mikään VW-konserin auto ei kiinnosta mutta Skoda on noista fiksuin ostos. Miettikää, pikkuinen Golf tai A3, tilava Octavia. Kaikki samaa pohjalevyä.

      • E220_CDI

        Ja kaikissa noissa on etuveto ja VAG konsernin moottorit ja vaihteistot, joten mitään noista ei edes harkita. Miljoonien kilometrien matkalla perheessä koetut kaksi vakavaa moottorivauriota on sattunut Volkkareille, joten yllä siteeratun jutun tavoinnVolkkarikammo on täälläkin niin kova, että yhtään VAGginetta en tule ostamaan ikinä.

        Monilla merkeillä on perheessä ajettu hajonneita Klonkswageneita pidempään, ja ainakin yhdellä Toyotalla, Saabilla, Volvolla ja Mersulla on ajettu enemmän kuin kahdella koneensa hajottaneella Volkkarilla yhteensä, minkä jälkeen ehjä mutta kilometrivammainen auto on joko vaihdettu uudempaan tai ajo jatkuu yhä.

        Sinänsä sääli, että VW:n ja etenkin Skodan mainio tilasuunnittelu tuhlataan VAG tekniikalle. Etenkin Skoda kärsii tästä kun ei VAG:n vakina pysty ikinä käyttämään oikein mitoitettua ja toimivaa tekniikkaa.

        Öljyn lisäykset alle puoli miljoonaa ajettuun moottoriin kertovat suunnitteluvirheestä tai huonosta huollosta vaikkei mitään suoranaisesti olisi (vielä) hajonnutkaan.


      • Petettyjentie
        E220_CDI kirjoitti:

        Ja kaikissa noissa on etuveto ja VAG konsernin moottorit ja vaihteistot, joten mitään noista ei edes harkita. Miljoonien kilometrien matkalla perheessä koetut kaksi vakavaa moottorivauriota on sattunut Volkkareille, joten yllä siteeratun jutun tavoinnVolkkarikammo on täälläkin niin kova, että yhtään VAGginetta en tule ostamaan ikinä.

        Monilla merkeillä on perheessä ajettu hajonneita Klonkswageneita pidempään, ja ainakin yhdellä Toyotalla, Saabilla, Volvolla ja Mersulla on ajettu enemmän kuin kahdella koneensa hajottaneella Volkkarilla yhteensä, minkä jälkeen ehjä mutta kilometrivammainen auto on joko vaihdettu uudempaan tai ajo jatkuu yhä.

        Sinänsä sääli, että VW:n ja etenkin Skodan mainio tilasuunnittelu tuhlataan VAG tekniikalle. Etenkin Skoda kärsii tästä kun ei VAG:n vakina pysty ikinä käyttämään oikein mitoitettua ja toimivaa tekniikkaa.

        Öljyn lisäykset alle puoli miljoonaa ajettuun moottoriin kertovat suunnitteluvirheestä tai huonosta huollosta vaikkei mitään suoranaisesti olisi (vielä) hajonnutkaan.

        Totta! Edellinen VW Golf TSI 1.4 autoni moottori hajosi yllättäen ja korjaamolla selvisi,että 2 mäntää oli sulanut ja puuttuivat kokonaan.Maahantuoja ei korvannut,vaikka autolla ajettu vasta 138 000km.Ikinä en osta enään minkäänlaista Volkkaria!


    • Ei-oo-Sokota

      Ei Auri mikkää Sokota ole.Se o Olympia-Volkkari.

      • mielumminkuitenkiskoda

        Mutta samaa paskaa ne on eri paketissa. Jos noista pitäisi oikeasti valita niin kyllä Skodaan kallistuisin onneksi ei kuitenkaa tarvi. Silloin VW oli vielä hyvä kun mm. Volvoakin sai VWtransportterin varmalla 2,5litraisella turbodiisselillä.


    • E220_CDI

      Se on tietenkin täysin selvää, että Skodaa voi väittää samaksi tuotteeksi kuin Audia vain täydellisen asiantuntemattomuuden voimalla. Eri tuotteita ne monista yhteisistä komponenteistaan huolimatta ovat. Se taas riippuu ostajan tarpeista, kumpi "kannattaa" ostaa.

      Ellei näe tuotteissa mitään eroa (vaikka niitä eroja oikeasti onkin), lienee helppoa valita itselleen edullisin vaihtoehto hinnan perusteella. Jos taas tila on tärkeää ja muu ei, on tässä vertailussa Skoda jopa Audia parempi halvemmasta hinnastaan huolimatta. Jos taas sillä on yhtään merkitystä, miltä auto tuntuu ajaa talvella, ovat Audi quattron vertaiset harvassa, eikä niistä yksikään ole hätäisesti etuvedon kylkeen Haldexilla kyhätty hetkittäin valeneliveto.

      Ja nyt siis puhutaan oikeasta pitkittäismoottorin perään rakennetusta mekaanisesta nelivedosta eikä mistään A3 tai TT 4Motionista.

      • Skodaquattro

        Se taas riippuu ostajan itseluottamuksesta, kumpi kannattaa ostaa. Skodaan kun lisää äänieristettä, niin siinä sulla onkin sitten Audi. Helppoa, eikä maksa maltaita.


      • Eiolemulle

        Imago on vähän eri maailmasta noiden kahden välillä. Skoda on itäautoleimainen ja audi nuorekas ja premium imagoinen. On audissa tyylitelty aina sisustaa varsinkin ihan erilailla kun skeidasessa. Ja äänieristys, jne ajettavuus on vaan ihan eri. Kyse on siitä onko rahaa ajaa audilla? Kyllä siihen maksaa huollot ehkä vähän enemmän mutta onko sillä mitään kummempaa väliä niin tuskin kuitenkaan..itse voin sanoa suoraan että ei kestä pää ajaa skodalla tai dacialla.


      • E220_CDI
        Skodaquattro kirjoitti:

        Se taas riippuu ostajan itseluottamuksesta, kumpi kannattaa ostaa. Skodaan kun lisää äänieristettä, niin siinä sulla onkin sitten Audi. Helppoa, eikä maksa maltaita.

        Ei Skodasta tule quattroa äänieristämällä.


      • itäaudi

        Onko Audi rakennetu Skodan osista? Eikö nimikin voisi olla silloin Skoudi tai Auditaavia?


    • pettynyt.olo

      Liikenteessä Skodistin pitää vaikka henkensä edestä ohitella yrittäessään viestittää ympäristöönsä että minulla on melkein Audi ja audisti tekee sitä koska haluaa antaaa ymmärtää että minulla ei ole skeidaa vaikka ise asiassa näin kuitenkin on. Maksanut itsensä vaaan kipeäksi Audista joka todellisuudessa tekniikaltaan on Skeida. Eihän sitä itselleen pysty tunnustamaan että on rahastettu eniten imagosta.

    • Alipaine

      Ilmankos Audissa ei ole automaattista jarrujen ilmausta.

    • audirulaa

      Ihanan kateellisia kommentteja, kiitos niistä.

    • AutoTieltä
    • audirulaa

      Kaikista merkeistä löytyy samanlainen vikaluettelo. Lisäkiitos erityiskateudesta.

      • varman.päälle

        Ei muuten löydy. Avensis III, "ei huomautettavaa, erittäin käyttövarma auto!" Tällainen teksti löytyi Aven "vikaluettelosta" Miksi jotain vikaluetteloa pitäisi kadehtia?


    • Selkähiki

      Kenes auton kello käy tarkasti? Moinen ei ole kohdalle sattunut.

      Digipuolella auton tultua 10 km etäisyydelle korjaamosta tehtäisiin diagnoosit ja vikakoodit selviksi. Perillä huolto kuin valmistus autotehtaassa.

      Missä viipyy autoalan kehitys?

    • audirulaa

      Ei ollut kyse vikaluettelon kadehtimisesta, vaan kateellinen lähetti sellaisen.
      Avestakin sellainen löytyy, joten turhaa jupinaa.

    • eipävaanole

      Näin minäkin väittäisin jos minulla olisi Skoda.

    • Iikää

      Ihmeellisen kehittymättömiä nuo autot ja huollot. Ei ole maantiehuoltoa. Sellaista, että huoltoauto ajaa tiellä ja siinen voi kytkeytyä huollettava. Öljynvaihto vauhdissa, tankkaus, ohmelmiston päivitys, kaikki nestevaihdot....
      Vähän kuin lentokoneen tankkaus ilmassa.

      Ikävää ettei autoalalla ole kuin härpäkkeiden kehitystä.

    • seataudiskodaVWsama
    • VaiLisääviä

      Mitä huoltotöitä vähentäviä juttuja on noihin laitettu?

    • Siemenn

      On kait siellä hana helpossa paikassa ja näkyvillä jäähdytysnesteen poislaskemiseksi?
      Sama moottoriöljyn vaihtamiseksi, hana avattavissa menemättä auton alle. Kehittyneemmissä malleissa hanaa komennetaan digivalikoilla. Eikä tarvi paljon näppäillä: Ensin oikealle ta vasemmalle kunnes tulee moottori, sitten ylös tai alas kohtaan huolto, edelleen aata ja beetä yntä aikaa painaen 4 sekuntia, sitten a vapautetaan ja pidetään b painettuna vielä 2,5 sekuntia, nyt komennettava kuuluvalla äänellä AUKENE.
      Nyt hana on auki ja öljy valuu ulos.

      Paljon pitemmät valikot käytetään hanan sulkemiseksi.

    • seataudiskodaVWsama
      • Kiinakomponent

        Ei ole sama asia. Skoodassa kestää pyöränlaakerit, Audissa ei. Painavat bremium ovet, ilmeisesti käyvät laakerien päälle.


    • Anonyymi

      Audi on Pirkka-tuoteperheestä.

      • Anonyymi

        Toyota on huippuvarma auto


    • Anonyymi

      Joo on. Ja kuka on niin Iigori, että kehtaa ajaa Skeidallakaan?

    • Anonyymi

      Vai että premium autoja. Audin ainoa vika on sen penkin ja ratin väliin useimmiten päätyvä mul... Vissiin muuten ihan perus ok auto teknisesti muttei kyllä koko valtakunnassa ole kuin kourallinen oikeita premium autoja jollei lasketa niiden kuskien korkeita luuloja. Mikään muu merkki ei ole yhtä törkeästi roikkunut takapuskurissa laiminlyöden kaikki turvavälit. No, minulla on peräkoukku että tervetuloa testaamaan syyläriä siihen, peräänajo on perään ajavan syy lähtökohtaisesti.

    • Anonyymi

      Takuulla vaatii teräksiset kivekset ajaa aamulla duuniin jollain Mossella tai warrella niiden bemarien ja audien ja vastaavien väliin, olematta joku kommunisti. Siitä pisteet. Viitseliäämpi jopa Ifalla, on nähty jopa. Itse ajoin zephyrillä jonka joka jonne muistaa.

    • Anonyymi

      Pieni muistutus tai oikeastaan lainaus tän päivän Hesarista:

      VW valmistaa paitsi Volkswageneita, myös muiden muassa Škodia ja Audeja. Jos vähän kärjistää, kaikkien näiden automerkkien autot ovat samoja autoja, mutta Audit maksavat kymmeniä tuhansia euroja enemmän kuin vastaavat Škodat.


      https://www.hs.fi/talous/art-2000011253359.html

    • Anonyymi

      Rinkula Skodaksihan audia kutsutaankin.

    • Anonyymi

      Skoda seat audi kaikki ovat volkareita oikeasti

      Audi rinkelivolkkari
      Skoda kommunisrivolkka
      Seat vain halppisvolkkari

    • Anonyymi

      Skodaa ei saa 5 pyttysellä bensakoneella mutta Audin ja Cupran saa.
      2,5l aika ripeä jos vähän virittää.

      Maailman nopein Audi TT RS on voimakkaasti muunneltu auto, jossa on yli 1 100 hevosvoimaa. Se kiihtyy 0–100 km/h 2,2 sekunnissa ja 100–200 km/h 2,7 sekunnissa (YouTube). Tämä HST Turbotuningin rakentama TT RS on tehnyt useita nopeusennätyksiä ja tunnettu uskomattomasta kiihtyvyydestään ja huippunopeudestaan.

      Toki sama moottori sopii myös Skodan keulalle.

      • Anonyymi

        Sama moottori Skodaan istutettuna, joo mutta Skodan jäykkä taka-akseli tekisi tepposet. Ei kannata edes ajatuksella leikkiä.


    • Anonyymi

      Audit suunnittelee Audi ja myös valmistaa. Skodat suunnittelee Skoda ja valmistaa ne.

      • Anonyymi

        Joo, mutta ne auton rakennuspalikat valitaan samasta VAG-konsernin yhteisestä korista. Audi-insinööri saa sentään poimia ensimmäisenä uudet kilkkeet, Volkkarin ja Skoda inssit saa uutuudet vasta seuraavana vuonna. No, lopputulokset ovat sen mukaiset: ei ne identtisiä kaksosia ole, mutta kovin, kovin samanlaisia kuitenkin.


    • Anonyymi

      BMW ainoa premium Saksasta.

      • Anonyymi

        Niiden makkarat on ihan hyviä myös


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niiden makkarat on ihan hyviä myös

        Lukumääräisesti Volkkarin eniten myyty tuote on itseasiassa lenkkimakkara. Sitä myydään tehtaan ruokaloissa enemmän kuin myyvä autoja.


    • Anonyymi

      Alkaa olla hirvittävä halu ostaa Audi.
      Ehkä voisin tyytyä Cupraan jos olisin järkevä.
      Cupra Formentor VZ5 2,5 TSI 287 kW / 390 Hv

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

      Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      117
      3643
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

      Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      38
      3202
    3. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

      Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      139
      2764
    4. Ikävä sua j-mies!

      Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      18
      2335
    5. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

      Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      15
      2303
    6. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

      "Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      212
      2111
    7. Tykkäys ei tarkoita

      yhtään mitään!
      Ikävä
      36
      2075
    8. Tarvitseeko

      kaivattusi suojelua?
      Tunteet
      35
      1894
    9. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

      Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      121
      1886
    10. Mulle riittäisi halaukset

      Ja juttelut mut sulle ei taida riittää
      Ikävä
      29
      1881
    Aihe