Heips,
Näläkä on kun ei ole enää rahaa ruokaan ja rahaa tulossa vasta 2 viikon päästä.... Mutta asiaan. Sain syksyllä lahaksi prepaidin missä on kovaa rahaa n. 60 euroa bonuksien lisäksi. Olen käsittänyt että tätä ns. "kovanrahan" osuutta voi käyttää tekstarimaksamiseen. Tällä hankkisin s-marketin lahjakortin. Sillähän voipi eväitä ostaa käsittääkseni?
Mutta ongelma se että voiko yleensä prepaidia käyttää lahjakortin ostamiseen ja jos voi niin onko missään jotain paikkaa mistä sen lahjakortin saa niin halvoilla kuluillakuin suinkin mahdollista. Nyt näyttäisi menevän yli 10 euroa noihin toimituksiin. 4-6 euroa posteihin ja 5-6 euroa ottaa puhelinfirma omia kulujaan.
Muita ideoita käyttää tuo kortti? Mulla ei puhumiseen mene kuin 3-5 euroa kuussa eli tuon kortin bonussaldo riittää minulla vuosiksi eteenpäin. Sen kovan rahan sieltä ajattelin käyttää johonkin järkevään. Myynti ei käy koska kokeilin sitä jo. ei kelavnnut. Ja sitten minulta menisi bonukset puheajoistakin koska kortista ei saa lähellekkään sitä mikä sen arvo on. Edes kovan rahan osuutta.
Kiitos vastanneille! Ja hyvää kesän jatkoa!
Prepaid puhelinkortilla ostaminen?
22
526
Vastaukset
- haiskahtaatrollilta
Johan olet taas trollin kehittänyt... että ihan rahat loppu ja olet tietokoneella. Varmaan kirjastossa tietokoneella...
Kerää kuule pantillisia pulloja ja tölkkejä, niillä panteilla saa sen verran ruokaa, että prjäät hyvin pari viikkoa. Ja kun olet siellä tietokoneella kirjastossa, niin katso seurakuntasi diakonin tavoitettavuus, useimmissa seurakunnissa diakonin tavoittaa ti-to välisenä aikana. Jokaisella paikkakunnalla jaetaan EU-ruoka-apua.
Joten jos sinulla on OIKEASTI se prepaid-kortti, niin puhu vaan sillä ne saldot, on niin monimutkainen juttu ja kuluja sen verran, että miksi polttaa vähiä rahoja, jos kerta rahat muutenkin loppu.- efggfh
Olen AP ja ei muuten ole trolli. Omalla kannettavalla kirjoitan, Rahat on loppu ruokaan. nettimaksua ei mene kun tuokka prepaidilla tosiaan voi netteillä 99 senttiäpäivä... Käytänhän minä sitä aina sillon tällön mutta siinä niin paljon rahaa siltikin vaikka käyttäsi kovan rahan osuuden S-marketin lahjakorttiin. Tai K-kaupan. Sama se kun saa rahaa ruokaan.
On ikävää että kaikkia kirjoituksia pidetään trollina mutta uskon sen kun täällä enimmäkseen vain p..skaa puhutaan. Tämä kuitenkkn on totisinta totta.
Täällä ei ruokapaketteja jaella. Sen nyt toki olen selvittänyt. Niin pieni paikka eikä rahaa ajella muualle. Omaa autoa ei ole. Pyörällä seuraavaan kaupunkiin n. 55 km... Taitaa tulla kovempi nälkä polkiessa ruokakasseja kotiin... 110 km... Onnistuuko edes 1 päiväs? Toki kesällä voi nukkua kuusen alla mutta ainakin nyt aika viluista hommaa... - voisin.itsekin.ostaa
efggfh kirjoitti:
Olen AP ja ei muuten ole trolli. Omalla kannettavalla kirjoitan, Rahat on loppu ruokaan. nettimaksua ei mene kun tuokka prepaidilla tosiaan voi netteillä 99 senttiäpäivä... Käytänhän minä sitä aina sillon tällön mutta siinä niin paljon rahaa siltikin vaikka käyttäsi kovan rahan osuuden S-marketin lahjakorttiin. Tai K-kaupan. Sama se kun saa rahaa ruokaan.
On ikävää että kaikkia kirjoituksia pidetään trollina mutta uskon sen kun täällä enimmäkseen vain p..skaa puhutaan. Tämä kuitenkkn on totisinta totta.
Täällä ei ruokapaketteja jaella. Sen nyt toki olen selvittänyt. Niin pieni paikka eikä rahaa ajella muualle. Omaa autoa ei ole. Pyörällä seuraavaan kaupunkiin n. 55 km... Taitaa tulla kovempi nälkä polkiessa ruokakasseja kotiin... 110 km... Onnistuuko edes 1 päiväs? Toki kesällä voi nukkua kuusen alla mutta ainakin nyt aika viluista hommaa...Mistä olet kuullut että prepaidilla voisi ostaa kaupan lahjakortin? Mene lähimpään markettiin sitten kyselemään. En ainakaan ole tuollaista mahdollisuutta kuullut olevan.
- haiskahtaaaaa
efggfh kirjoitti:
Täällä ei ruokapaketteja jaella. Sen nyt toki olen selvittänyt. Niin pieni paikka eikä rahaa ajella muualle. Omaa autoa ei ole. Pyörällä seuraavaan kaupunkiin n. 55 km... Taitaa tulla kovempi nälkä polkiessa ruokakasseja kotiin... 110 km... Onnistuuko edes 1 päiväs? Toki kesällä voi nukkua kuusen alla mutta ainakin nyt aika viluista hommaa...Mikä paikkakunta ei ole järjestänyt EU-ruoka-avun jakelua? Ja polkupyörällä ajaa kevyesti 55km suuntaansa, 110km päivä ei ole mikään kummoinen juttu. Itse olen monta kertaa ajanut polkupyörällä koulumatkan bussilakon aikana omassa nuoruudessani 20km koulumatka taittui tunnissa, eli tuohon 110km matkaan menee sinulta n. 6 tuntia. Tuolla 55km matkalla löytyy melkoisen paljon pantillisia pulloja ja tölkkejäkin vielä kaiken lisäksi.
- syrjäseudunasukki
efggfh kirjoitti:
Täällä ei ruokapaketteja jaella. Sen nyt toki olen selvittänyt. Niin pieni paikka eikä rahaa ajella muualle. Omaa autoa ei ole. Pyörällä seuraavaan kaupunkiin n. 55 km... Taitaa tulla kovempi nälkä polkiessa ruokakasseja kotiin... 110 km... Onnistuuko edes 1 päiväs? Toki kesällä voi nukkua kuusen alla mutta ainakin nyt aika viluista hommaa...Jos ei EU-ruoka-apua jaeta siellä asuinpaikkakunnallasi, niin tee valitus EY-tuomioistuimeen, on nimittäin sen arvoinen juttu. Tosin hieman epäilen juttuasi trolliksi, tuskin nimittäin Suomesta löytyy sellaista paikkakuntaa, missä ei tuota EU-ruoka-apua jaettaisi jollain lailla.
https://www.suomi.fi/suomifi/suomi/palvelut_aiheittain/laki_ja_oikeusturva/oikeusturva/valittaminen_ja_kantelut/index.html
Ja muutenkin täyttä puppua, täällä Suomessa ei etäisyydet ole sitä luokkaa, että noihin ruokajakeluihin joutuisi kulkemaan kohtuuttomia matkoja. Itse satun asumaan aivan "huitinkuusessa" kaukana kaikesta, niin asuinpaikastani mitaten jaetaan kahdessa paikassa 18km päässä EU-ruoka-apua ja jos laajennan rinkiä 35km päässä jaetaan viidessä paikassa tuota EU-ruoka-apua. Sekä lisäksi vielä eri järjestöjen jakamat päiväysvanhat tuotteet. - eivoiollatottaeivoi
efggfh kirjoitti:
Täällä ei ruokapaketteja jaella. Sen nyt toki olen selvittänyt. Niin pieni paikka eikä rahaa ajella muualle. Omaa autoa ei ole. Pyörällä seuraavaan kaupunkiin n. 55 km... Taitaa tulla kovempi nälkä polkiessa ruokakasseja kotiin... 110 km... Onnistuuko edes 1 päiväs? Toki kesällä voi nukkua kuusen alla mutta ainakin nyt aika viluista hommaa...Kerro paikkakunta, missä EI jaeta EU-ruoka-apua.
Tuo EU-ruoka-apu liittyy EU-maataloustukiin, joten ei ole mahdollista, että sitä ei jaettaisi omalla paikkakunnallasi. Jakelu on siten jotenkin järjestetty!
http://www.mavi.fi/fi/tuet-ja-palvelut/jarjesto-seurakunta/Ruoka-apu/Sivut/default.aspx
- qwaszxc
Kysyppä kotikuntasi diakonilta maksusitoumusta ruokakauppaan.
- iohyujgtrf
...ja duuniin meneminen auttaisi kummasti.
- rtfgvhn
Ai että ihan 55km seuraavaan kaupunkiin? Hehheh....
AP-Trolli on tällä kertaa keskellä -ei-mitään asuva, jolta on yllättäen ja tietenkin täysin omaa vastuuta kaikki pennoset päässeet loppumaan, kun ruokakaappi, jääkaappi ja maakellari ovat typötyhjiä. Miten AP-trolli tämän tilanteensa selittää, kun kaikista köyhimmilläkin on Suomessa oikeus toimeentulotukeen?
Oikea vastaushan voi vain olla holtiton rahankäyttö, päihdeongelma, peliongelma....
Joka paikkakunalla jaetaan EU-ruokakasseja, siitä on sopimus EU:n kanssa. Seurakunnat jakavat myös ruokakasseja.- notrolliahantuo
Ei kukaan ole niin tyhmä, joka asuu jossain syrjäseudulla, etteikö hänelä olisi aina jotain pahanpäivän varalle. On kellarissa itse kasvatettuja perunoita tai muuten hankittuja, on säilykkeitä ja kuivamuonaa, lisäksi aina on lähellä vesistöjä, joista saa kalaa pahimpaan hätään. Lisäksi vielä jokaisella paikkakunnalla ajetaan tuota EU-ruoka-apua, josta on tietty haettu kuivamuonaa varastoon riittävästi, joilla selviää pahimman ylitse, jos niin tiukkaa tulisi.
- LAITAketsuppiaKANS
Puuro miehen tiellä pitää,,leipä pidentää ikää ja makaroni vanhurskauttaa
/vanhankansanviisaus/ - koitajaksaa
Aloittaja voi vapaasti tehdä kuten suunnittelee, jos tuollainen onnistuu ja saat sillä tavoin itsellesi ruokaa, ei voi kuin kehua siitä, että olet löytänyt tien pysyä elossa tässä koko ajan enemmän riistetyn kansan keskuudessa. Monissa perheissä tulee olemaan surkea vuosi. Lomarahoja leikataan satoja euroja ja tämä lomarahan on monelle työssä käyvälle se raha, millä ostetaan tulevaksi syksyksi esim vaatteita ja relataan vähän raskaan työvuoden jälkeen. Ja raskas se on ollut, koska mitään positiivista ei yhdestäkään politiikan ammattilaisen suusta ole viimeisen Hallituksen aikana tullut. Vain maksuja ja sanktioita. Tämä on tosi ikävää. SAK työläisten edunvalvojana on menettänyt otteensa työmarkkinapolitiikasta ja senkin alasajo tulee varmasti tulevaisuudessa, koska se, mitä tuolta kentältä nyt kuuluu vahvana on liitosta eroaminen ja Loimaan kanssan suuntaan harkitseminen. Ihmiset voi huonosti ja sen voi lööpeistä lukea.
- jkdfgtrdfgrt
Puppua tuokin, lomarahojen ja muutkin leikkaukset eivät ole satoja euroja, vaan 12€, lue viimeisin Suomen Kuvalehti!
- KiitosKepuJaPSMuistan
Haista ihan itse puppusi. Minä teen ilmaista työtä 24h vuodessa ja hävin rahassa bruttona noin 560€ ja lomarahoja häviää 30% eli suunnilleen saman verran yhteensä noin 1100€ vuodessa on aika paljon enemmän kuin 12€!
- Nordealaskitarkkaan
KiitosKepuJaPSMuistan kirjoitti:
Haista ihan itse puppusi. Minä teen ilmaista työtä 24h vuodessa ja hävin rahassa bruttona noin 560€ ja lomarahoja häviää 30% eli suunnilleen saman verran yhteensä noin 1100€ vuodessa on aika paljon enemmän kuin 12€!
Olet sitten täysin laskutaidoton vielä kaiken lisäksi, kun ymmärtämättömä haistattelet. Bruttona häviää, mutta veroale tuo lisää, että lopputulos on 12€ häviötä.
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/mielipide-kotimaa/keittajasta-tuli-kikyn-uhri-riittaako-raha-enaa-rilleihin/
- toimttuki
Toimeentulotuki yksinäiselle n, 500eur kk ja siinä varattu 8 eur ruokaan pv.
- pummeille.kovuutta
Siinä tuessa on 500 egee liikaa. Jokaisen on tultava toimeen omillaan kuten vielä 50 vuotta sitten oli ja silloin suomalaiset olivat kuulemma onnellisia.
- häpeähänseoli
Häpeähän se oli aikoinaan lähteä kerjuulle ja nykypäivänä mangutaan lisää mutta mitään ei viitsitä tehdä.
- nykyäännettikerjäläiset
Nykyään kerjääminen on näkymättömissä, netin kautta voit täytellä hakemukset ja rahat tulee tilille, joten kaupan kassalla maksat muovikortilla, kuten toisetkin niillä kerjuurahoilla. Voit lisäksi asua hyvinkin arvostetulla asuinalueella tälläisenä nettikerjäläisenä, jos et itse itseäsi ilmaise mitenkään, voit ajella hyvälläkin autolla ja asua uudessa omakotitalossa.
Jos kaikki tuet olisivat julkisia, ei tietenkään tälläinen olisi niin yleistä. Ansiosidonnaisella työttömyysturvalla ja asumistuella kikkailijoita riittää. Mitään laitontahan tässä ei tietenkään ole, systeemi vain mahdollistaa tälläisen. Tukien julkisuus toisi vain sen, että moni ei kehtaisi hakea niitä tukia. - näinsetoimii
nykyäännettikerjäläiset kirjoitti:
Nykyään kerjääminen on näkymättömissä, netin kautta voit täytellä hakemukset ja rahat tulee tilille, joten kaupan kassalla maksat muovikortilla, kuten toisetkin niillä kerjuurahoilla. Voit lisäksi asua hyvinkin arvostetulla asuinalueella tälläisenä nettikerjäläisenä, jos et itse itseäsi ilmaise mitenkään, voit ajella hyvälläkin autolla ja asua uudessa omakotitalossa.
Jos kaikki tuet olisivat julkisia, ei tietenkään tälläinen olisi niin yleistä. Ansiosidonnaisella työttömyysturvalla ja asumistuella kikkailijoita riittää. Mitään laitontahan tässä ei tietenkään ole, systeemi vain mahdollistaa tälläisen. Tukien julkisuus toisi vain sen, että moni ei kehtaisi hakea niitä tukia.On se yksinkertaista...
http://www.kela.fi/yleinen-asumistuki_nain-haet
http://www.kela.fi/toimeentulotuki-nain-haet
http://www.kela.fi/opintotuki-nain-haet - taasmode
toi on puhdasta vihapuhetta tiettyä kansanryhmää vastaan!!!
- hyvästiTYä
juu ei ole kiirusta kun netin kautta saa rahhoo ilmasiks
kiitosta kitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1257307Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5135470Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513375Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162671Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512372Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681308Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431292En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771272Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111179- 1111153