Kun tapahtuu niin paljon...

..pahaa ympäröivässä maailmassa, ja uutiset tavoittavat jopa lapsetkin. Isoäitinä haluaisin varjella lapsenlapseni ja kaikki muutkin lapset ympäri maapallon. Me sodanjälkeen syntyneet saimme joitain vuosikymmeniä uskoa hyvän voittoon, nyt alkaa uskomme horjua. Mikä meidät pelastaisi?

https://www.youtube.com/watch?v=lLjW6W-AFo4

18

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terv.sota-ajan-sekundaa

      Samonin, tähänasti suomessa on voinu nukkua rauhallista ruususen unta,
      meikä eli onnellista rauhanaikaa,
      vahva olettamus oli, sota on menenisyyttä,
      ei ikinä enään sotia,
      suomen kansa sai elää hyvän pitkän elämän,
      oli vakituista työtä josta muodostui lopulta työeläke suurimalleosalle kansaa,
      oli oletettavissa että jälkelaisillä tulee olemaan myös hyvä turvattu elämä,

      kuinka kävikään, 1990 luvulla alkoi käänne huonompaan suuntaan,
      työttömyys räjähti valtaisiin mittoihin, sen seurauksen nyky nuorilla on hyvin epävarma tulevaisuus,

      kaikein kamalinta oli kun alkoi kansaivaellus,
      muslimit vyöryi 2015 kieppeillä eurooppaan mijoonittain,
      sen seurauksena koko eurooppa joutuu elämään hankalampia aikoja,
      levottomuudet kärjistyy terrori-iskuihin,
      nyt jos koskaan tarvitaan viisaita päättäjiä,
      eurooppa pysyköön euroopalaisena maanosana,
      vieraat poistukoon omaan maahansa
      kehittämään sitä,
      autettakoon niitä omaan maahansa uudisrakentamisessa,
      niin on pitäny suomen kansanki i t s e rakentaa, kehittää ja sivistää omaa maataan sodanjälkeen,
      kovalla työllä muslimitki selviää omassa maassaan,
      tänne ei saa tulla rähisemään
      eikä tuomaan samaa levottomuutta
      kuin heillä itsellään on omassa maassaan,

    • reppuriika

      Tämä maailma on paha ja pahemmaksi vain menee. Ei tätä pelasta enää mikään ja maa on saastunut asujainsa alla. Jesaja 24. Vain Jumalassa meillä on turva ja tulevaisuus. En pelkää mitään pahaa sillä ei minulle satu mitään ilman Hänen sallimattaan.

      • älä.valehtele.riivattu

        Kun se sinun jumalasi on kaikkivoipainen ja moniruokainen, miksi se ei edes yritä pysäyttää jihadisteja ja suojella meitä luterilaisia maan matosia? Tai miksi ei järjestä kaulureita suojaamaan jihadistien puukon iskuilta tai luotiliivejä?
        Siinä ei säkeet auta kun terroristi osuu kohdalle. Vai työnnätkö sinä kaulasi tarjolle ja olet halukas lähtemään jumalaasi luottaen? Huudat "jo oli aikakin, kiitos jumalan että saan kokea eutanasian terroristin suorittamana"!


      • reppuriika
        älä.valehtele.riivattu kirjoitti:

        Kun se sinun jumalasi on kaikkivoipainen ja moniruokainen, miksi se ei edes yritä pysäyttää jihadisteja ja suojella meitä luterilaisia maan matosia? Tai miksi ei järjestä kaulureita suojaamaan jihadistien puukon iskuilta tai luotiliivejä?
        Siinä ei säkeet auta kun terroristi osuu kohdalle. Vai työnnätkö sinä kaulasi tarjolle ja olet halukas lähtemään jumalaasi luottaen? Huudat "jo oli aikakin, kiitos jumalan että saan kokea eutanasian terroristin suorittamana"!

        Kyllä Suomessakin voi tulla vielä terrorismi-iskuja ja tulevaisuudessa tulee myös kristittyjen vainoa. Pelossa ei kannata elää ja ei se pelkääminen edes mitään auta vaan orjuuttaa elämää. Ei silti tarvitse uhmata ja kävellä päin tuhoa. Elää pitää normaalisti.


      • tähä-tehtävä-loppu
        älä.valehtele.riivattu kirjoitti:

        Kun se sinun jumalasi on kaikkivoipainen ja moniruokainen, miksi se ei edes yritä pysäyttää jihadisteja ja suojella meitä luterilaisia maan matosia? Tai miksi ei järjestä kaulureita suojaamaan jihadistien puukon iskuilta tai luotiliivejä?
        Siinä ei säkeet auta kun terroristi osuu kohdalle. Vai työnnätkö sinä kaulasi tarjolle ja olet halukas lähtemään jumalaasi luottaen? Huudat "jo oli aikakin, kiitos jumalan että saan kokea eutanasian terroristin suorittamana"!

        Saanan tunari ku ne ei pistä rajoja kiinni,
        tänne EI pidä päästtää enäään yhtää hullu tapajaa,

        EUROPPA ON sivistyny maanosa,
        täällä EI tapella eikä tapeta ketään pommittamalla ,
        noi hullut muslimit tulevat tänneki aiheuttamaan levottomuuksia,

        KAIKKI POIS HETI,
        menköön omaan mahansa, siellä tapelkoon jos ne ihnnoi tappamista,

        TÄNNE EI SAA NIITÄ PÄÄSTÄÄ,
        EUROOPPA KUULUU EUROOPPALISILLE,


    • hmisenhistoria on ollut sotimisen histoiaa.
      Ei maailma ole sen pahemmaksi muuttunut. Nyt vaan reaaliajassa tiedetään kaikki maailman hirmuteot
      Tiedotusvälineillä on tämä. Bad news god news.. Sodilla ja julmuuksilla kerätään katsojia.
      Hyvänä uutisena voidaan kertoa Ruotsin prinsessan syntymäpäivistä.
      Hyvin muista kuuskymmen-luvulla, kun koulussa opetettiin suojautumista ydinsodan varalle.
      tuskin nyt sellaisia opetetaan.

    • Niin. Miten suojella lasta pahalta ? Miten säilyttää oma toiveikkuutensa, kun sille ei oikein tahdo löytyä perusteita ? Miten selittää tapahtumia, joita ei itsekään ymmärrä ja jotka tulevat lasten tietoisuuteen viestimien kautta ?
      Olisi suuri houkutus pitäytyä siihen "suureen kertomukseen", joka kannatteli meitä vielä omassa lapsuudessamme. Että on olemassa kaikkivaltias isä, joka suojelee silloinkin kun emme hänen suojeluaan näe. Nythän me näemme ainoastaan sen puuttumisen - mikä jo sinallään on melkoinen paradoksi. Syyttää tahoa, jota ei ole olemassa...
      Ymmärrän, että nykyinen vanhempien sukupolvi ei siirrä kristillistä perinnettä lapsilleen, ei edes lempeässä, sadunomaisessa, muodossa. Minusta se on virhe. Molemmat, sekä vanhemmat, että lapset menettävät. Ellei ole mitään ihmistä isompaa niin onko ihminen ihmisen ainoa toivo ? Jos/kun niin on, jälki ei näytä hääviltä, edes täällä kotimaassa saati sitten muualla.

      • Kiitos,demeter1
        Juuri tuota olen pohtinut. En minä enää itsestäni ole huolestunut, tiedän olevani katoava luonnonvara, ja poistuvani, kun hetkeni on koittanut.

        Olen surullinen lasten ja nuorten puolesta. He joutuvat elämään sellaisten asioiden keskellä, että vanhemmilla on täysi työ yrittää luoda heille jonkinlainen turvallisuudentunne. Ilman sitä tunnetta on vaikea uskoa tulevaisuuteen ja omiin mahdollisuuksiin päättää elämänsä kulusta. Onneksi omassa lapsuudessa ei ollut tv-uutisia. Se viaton lapsuus sai kestää kauemmin.

        Keskustelin asiasta tyttäreni kanssa, ja hän sanoi, ettei saa alkaa pelätä. He eivät kauhistele lastensa aikana, mutta vastaavat heille esille tuleviin kysymyksiin. Ei ole helppoa olla viisas vanhempi näinä aikoina.


      • suvenkorento1 kirjoitti:

        Kiitos,demeter1
        Juuri tuota olen pohtinut. En minä enää itsestäni ole huolestunut, tiedän olevani katoava luonnonvara, ja poistuvani, kun hetkeni on koittanut.

        Olen surullinen lasten ja nuorten puolesta. He joutuvat elämään sellaisten asioiden keskellä, että vanhemmilla on täysi työ yrittää luoda heille jonkinlainen turvallisuudentunne. Ilman sitä tunnetta on vaikea uskoa tulevaisuuteen ja omiin mahdollisuuksiin päättää elämänsä kulusta. Onneksi omassa lapsuudessa ei ollut tv-uutisia. Se viaton lapsuus sai kestää kauemmin.

        Keskustelin asiasta tyttäreni kanssa, ja hän sanoi, ettei saa alkaa pelätä. He eivät kauhistele lastensa aikana, mutta vastaavat heille esille tuleviin kysymyksiin. Ei ole helppoa olla viisas vanhempi näinä aikoina.

        Ehkä nykyvanhemmat onnistuvat siinä, mikä tuntuisi meille mahdottomalta. Heillä on kuitenkin tukenaan oheiskasvattajia ja monilla myös meidät..))
        Ehkä meidän isovanhempien osa on kantaa sitä murhetta, mikä aktiivielämässä on pakko työntää sivuun, jotta pystyisi vastaamaan tämän päivän haasteisiin.

        Isovanhempana näkee myös entistä kirkkaammin sen, että rakkaus tekee välillä kipeää...Mutta ehkä ilman sitä me olisimme vain se "helisevä vaski ja kilisevä kulkunen"....


      • demeter1 kirjoitti:

        Ehkä nykyvanhemmat onnistuvat siinä, mikä tuntuisi meille mahdottomalta. Heillä on kuitenkin tukenaan oheiskasvattajia ja monilla myös meidät..))
        Ehkä meidän isovanhempien osa on kantaa sitä murhetta, mikä aktiivielämässä on pakko työntää sivuun, jotta pystyisi vastaamaan tämän päivän haasteisiin.

        Isovanhempana näkee myös entistä kirkkaammin sen, että rakkaus tekee välillä kipeää...Mutta ehkä ilman sitä me olisimme vain se "helisevä vaski ja kilisevä kulkunen"....

        Meillä Suomessa ei onneksi ole vielä tapahtunut terroristi-iskua. Kaupungissa, jossa sellainen on tapahtunut, on vanhemmilla aikamoinen tehtävä palauttaa lapsille turvallisuuden tunne. Pelon kanssa kun ei voi elää hyvää elämää,


      • suvenkorento1 kirjoitti:

        Meillä Suomessa ei onneksi ole vielä tapahtunut terroristi-iskua. Kaupungissa, jossa sellainen on tapahtunut, on vanhemmilla aikamoinen tehtävä palauttaa lapsille turvallisuuden tunne. Pelon kanssa kun ei voi elää hyvää elämää,

        Eipä tuota voi kuvitella, miltä lapsista tuntuu vaikka noiden kouluampumisten jälkeen. Tahdon kuitenkin uskoa, että jos lapsella on riittävä perusturvallisuus, hän kestää yhtä ja toista, vaikka absoluuttista turvallisuutta ei voisikaan taata.


    • En ole isoäiti joten uskon elämäni olevan helpompaa. Vastaan itsestäni, lapseni itsestään jne.

      Mietin kun tein elämästäni kuvataulua, että minulla on elinaikaa vielä ehkä 20-vuotta. Kymmrnen vuotta elämässä on lyhyt aika.

      Ei kannata tuhlata tätä loppuaikaa maailman pahuuden murehtimiseen.

      • Olet oikeassa Korppis. Ei kannattaisi tuhlata aikaa murehtimiseen. Mutta voiko sen itse valita, mikä asia koskettaa ja miten siihen reagoi ?
        Tietyllä tasolla voi, mutta ei kaikilla, mielestäni.
        .
        Ai meinaat elää yhdeksänkymppiseksi ?..)) Onnea matkaan vain.
        Me tapasimme viime viikolla lähes yhdeksänkymppisen pariskunnan ja oli ilo nähdä heitä. Vaikka molemmat ovat monisairaita he asuivat kotona ja olivat vahvasti elämässä kiinni. Poikkeuksellisia he tetysti ovat ja heidän elämäntyötään on kyllä dokumentoitu, arvostettukin. Lannistumattomuus on lahja. Se taitaa olla sinullakin, korppis..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Olet oikeassa Korppis. Ei kannattaisi tuhlata aikaa murehtimiseen. Mutta voiko sen itse valita, mikä asia koskettaa ja miten siihen reagoi ?
        Tietyllä tasolla voi, mutta ei kaikilla, mielestäni.
        .
        Ai meinaat elää yhdeksänkymppiseksi ?..)) Onnea matkaan vain.
        Me tapasimme viime viikolla lähes yhdeksänkymppisen pariskunnan ja oli ilo nähdä heitä. Vaikka molemmat ovat monisairaita he asuivat kotona ja olivat vahvasti elämässä kiinni. Poikkeuksellisia he tetysti ovat ja heidän elämäntyötään on kyllä dokumentoitu, arvostettukin. Lannistumattomuus on lahja. Se taitaa olla sinullakin, korppis..))

        "demeter1"

        Kyllä voi.
        Minä olen valinnut tieni jo ammoisista ajoista.
        Ei omistus-asuntoa.
        Ei avio-liittoja(lipsahdus)
        Ei lapsia(3 lipsahdusta)
        Kaikki asiat opetellaan ja selvitetään nuorena.
        Niinpä en tunne tarvetta tunteilla.
        Olenhan oppinut mitä elämä on ja miten se menee.
        Tavallaan surullista että niin monet hakevat epä-toivoisesti oletuksia, luuloja uskomuksia, uskontoja, vain siksi että saisivat syyn selitellä itseään.
        Minulla on se nuoresta tajuamani Jesse.
        Ja se kyllä osoittaa minulle paikkani nauramalla tarvittaessa.


        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Kyllä voi.
        Minä olen valinnut tieni jo ammoisista ajoista.
        Ei omistus-asuntoa.
        Ei avio-liittoja(lipsahdus)
        Ei lapsia(3 lipsahdusta)
        Kaikki asiat opetellaan ja selvitetään nuorena.
        Niinpä en tunne tarvetta tunteilla.
        Olenhan oppinut mitä elämä on ja miten se menee.
        Tavallaan surullista että niin monet hakevat epä-toivoisesti oletuksia, luuloja uskomuksia, uskontoja, vain siksi että saisivat syyn selitellä itseään.
        Minulla on se nuoresta tajuamani Jesse.
        Ja se kyllä osoittaa minulle paikkani nauramalla tarvittaessa.


        H.

        Jaa hunksi. Olet ilmeisen onnekas. Kaikki eivät ole - ainakaan samalla tavalla. Minusta olisi aika tylsää, jos olisin valmis ihminen, itseriittoinen, enkä tarvitsisi ketään. Ja mitä virkaa minulla sitten oikeastaan enää olisi ? Muuta kuin vajavaisten mestarointi..))

        Kyllähän jokainen meistä taitaa olla "valmis" siinä mielessä, että perustukset on valettu varhain, elämästä on saatu se oppi, mikä oli tarpeen, loppu on jonkinlaista joutokäyntiä - ainakin maailman mitoilla mitaten. Etsivä löytää kuitenkin aina uutta, mitenkäs on sen laita, joka ei enää etsi ?..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Jaa hunksi. Olet ilmeisen onnekas. Kaikki eivät ole - ainakaan samalla tavalla. Minusta olisi aika tylsää, jos olisin valmis ihminen, itseriittoinen, enkä tarvitsisi ketään. Ja mitä virkaa minulla sitten oikeastaan enää olisi ? Muuta kuin vajavaisten mestarointi..))

        Kyllähän jokainen meistä taitaa olla "valmis" siinä mielessä, että perustukset on valettu varhain, elämästä on saatu se oppi, mikä oli tarpeen, loppu on jonkinlaista joutokäyntiä - ainakin maailman mitoilla mitaten. Etsivä löytää kuitenkin aina uutta, mitenkäs on sen laita, joka ei enää etsi ?..))

        "demeter1"

        Mitä etsiä?
        Mitä löytää?
        -
        Tässä iässä on jo parenpi seurailla kenelle, minne se kaikki menee.
        Tässä iässä Lotto-voittokin alkaa olla ivaa.
        -
        Vaan enhän minä joutoa käy, seuraan hyvin aktiivisesti mitä maailmassa tapahtuu.
        Mutta en ala valittamaan enkä vaikertamaan, kuten niin monet täällä.
        Viittaan lauseeseeni uskomuksista ja uskonnoista.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Mitä etsiä?
        Mitä löytää?
        -
        Tässä iässä on jo parenpi seurailla kenelle, minne se kaikki menee.
        Tässä iässä Lotto-voittokin alkaa olla ivaa.
        -
        Vaan enhän minä joutoa käy, seuraan hyvin aktiivisesti mitä maailmassa tapahtuu.
        Mutta en ala valittamaan enkä vaikertamaan, kuten niin monet täällä.
        Viittaan lauseeseeni uskomuksista ja uskonnoista.

        H.

        Niin. Ehkä se "etsiminen" ei ole enää kovin aktiivista, avoimuutta uudelle vain.
        Mutta täytyy myöntää, että "uusi" jaksaa kiinnostaa vain hetken. Sen jälkeen toteaa, että tämä on jo nähty, koettu, ja siitä on jäänyt jälki, jos se on ollut itselle merkityksellistä.
        Se valittaminen voi palvella jotakuta yhtä lailla kuin sinun irtisanoutumisesi siitä.
        Huomiota, yhteyttä, kai me kaikki haemme. Mitä tässä enää muutakaan...))

        En moittisi niitä, jotka etsivät turvaa ja varmuutta uskosta (uskomuksista?) Se on heidän tiensä ja omaa Jesseään kai hekin hakevat... Ja eikö sinunkin Jessesi ole eräänlainen uskomus, jos tarkkoja ollaan ?


    • Tiedän kyllä että viihtyisin hyvin yksinkin, pieni maailmani sisältää kaiken mitä nykyisin tarvitsen.
      Kaveri käy lomillaan ja viikonloppuisin, ihan hyvä että käy, itse en juuri lähde kotoani tai mökiltä.
      En ole epäsosiaalinen, on helppo saada kontakti ihmisiin jos niin haluan, ehkä on elämässä ollut niin paljon vastuuta ja tapahtumia että hiljaiselo on ainakin nykyisin parasta mitä tiedän.
      En voi mitään sille mitä maailmassa tapahtuu, toivon seuraavien sukupolvien takia että hyvinvointi säilyisi maassamme ja paranisi koko maailmassa.
      Minäkin olen miettinyt että mitä ihmettä tekisin lottovoitolla kun nyt on jo kaikki mitä tarvitsen. Silti lottoan silloin tällöin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1220
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      37
      1065
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      60
      950
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      173
      904
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      40
      736
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      121
      723
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      708
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      683
    9. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      637
    10. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      631
    Aihe