Tutkimus: Sateenkaariperheiden lapset voivat hyvin

hjkhps

Suomalaisen tutkimuksen mukaan ns. sateenkaariperheiden lapset voivat hyvin, ihan yhtä hyvin kuin lapset yleensäkin. 1/3 osa sanoo joutuneensa joskus kiusatuksi sen takia että perheensä on sateenkaariperhe.

Ilmeisesti sateenkaariperheiden lapset voisivat, (eikös olekin hauska kaksoismerkitys), keskimääräistä paremmin, jos ahdasmieliset, mm. jotkut aitoavioliittolaiset tosikristityt, eivät heitä kiusaisi.

165

1277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, ainakin fundisperheiden sisällä voisi olettaa, että siellä opetettaisiin lapsille arvoja, joiden johdosta fundisperheiden lapset olisivat alttiimpia kiusaamaan sateenkaariperheiden lapsia.

• Itse asiassa tuollainen tutkimus on jossain tehty. Havaittu että mitä ahdasmielisempi uskova, sitä enemmän he sallivat lastensa kiusata muita. :(

• minäpanenkaareni
        mummomuori kirjoitti:

Itse asiassa tuollainen tutkimus on jossain tehty. Havaittu että mitä ahdasmielisempi uskova, sitä enemmän he sallivat lastensa kiusata muita. :(

Eli puhut lestoista..?

" Tutkimus: Sateenkaariperheiden lapset voivat hyvin "
        No sepäs hauskaa, että lapset voivat hyvin, kun suurinosa lapsista ja nuorista voi PAHOIN Suomessa..

• minäpanenkaareni kirjoitti:

Eli puhut lestoista..?

No sepäs hauskaa, että lapset voivat hyvin, kun suurinosa lapsista ja nuorista voi PAHOIN Suomessa..

>suurinosa lapsista ja nuorista voi PAHOIN Suomessa..

Ja minkähän tutkimuksen mukaan? Joku saarnaajako teki?

• minäpanenkaareni kirjoitti:

Eli puhut lestoista..?

En. Vaan tuo tutkimus taisi olla engalannista.

• Linkkikin olisi kiva jos viittaat tutkimukseen, jos nyt kuitenkin viittaat ranneliikkeessä esitettyihin tietoihin, niin tutkimuksen mukaan sateenkaari vanhemmat omat saaneet siirrettyä aika hyvin oman suuntauksensa myös perheensä lapsille.????

"Suhteellisesti monet sateenkaariperheissä elävät nuoret naiset tuntevat seksuaalista vetoa sekä tyttöjä että poikia kohtaan." (ranneliike)

• Tyttöjen välinen puuhastelu tuntuu olevan tällä hetkellä myös jotenkin "muotia" - niin kummalliselta kuin se tuntuukin. Epäilemättä sateenkaariperheissä elävät nuoret ovat rohkeampia myöntämään ajatuksensa.

• InhottavaRealisti kirjoitti:

Tyttöjen välinen puuhastelu tuntuu olevan tällä hetkellä myös jotenkin "muotia" - niin kummalliselta kuin se tuntuukin. Epäilemättä sateenkaariperheissä elävät nuoret ovat rohkeampia myöntämään ajatuksensa.

Olen kuullut myös poikien puuhasteluista, aikuisten heteromiestenkin keskinäisistä puuhasteluista 😊

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Olen kuullut myös poikien puuhasteluista, aikuisten heteromiestenkin keskinäisistä puuhasteluista 😊

Kyllä kai niitä puuhia tässä maassa riittää. Väittävät, että merkittävä osa ihmisistä tuntisi tosiasiassa vetoa molempiin suuntiin. En osaa oikein sanoa. Olen varmaankin varsin selkeä perushetero, joten en osaa kiihottua miehistä.

Se on huvittavaa, että uskovaisten piireistä näitä kiivailijoita on viime vuosina noussut esiin, jotka ovat kovasti homovastaisia olleet, mutta paljastuneetkin sitten itse pojista tykkääviksi.

Kyllä kai niitä puuhia tässä maassa riittää. Väittävät, että merkittävä osa ihmisistä tuntisi tosiasiassa vetoa molempiin suuntiin. En osaa oikein sanoa. Olen varmaankin varsin selkeä perushetero, joten en osaa kiihottua miehistä.

Se on huvittavaa, että uskovaisten piireistä näitä kiivailijoita on viime vuosina noussut esiin, jotka ovat kovasti homovastaisia olleet, mutta paljastuneetkin sitten itse pojista tykkääviksi.

Lasten kohdalla on varmasti kyse ihan silkasta uteliaisuudesta. Ehkä nuorillakin

• homottajalle
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Uskovien suhtautuminen homouteen on aina ollut sama. Mutta viimeaikoina kirkon liberaalit papit ja piispat ovat alkaneet väittää asiassa Raamattua vastaan.

Lasten kohdalla on varmasti kyse ihan silkasta uteliaisuudesta. Ehkä nuorillakin

Lapset ovat lapsia. Heidän kohdallaan seksuaalisuudesta ei tarvitsisi puhua. Kun murrosikä alkaa, kunkin mieltymykset esiin nousevat.

Opettajan näkökulmasta on kyllä todettava, että osasta lapsista näkee jo pieninä sen, mitä tulee tapahtumaan. Ei kaikista, mutta osan kohdalla tilanne on selvä.

• homottajalle kirjoitti:

Uskovien suhtautuminen homouteen on aina ollut sama. Mutta viimeaikoina kirkon liberaalit papit ja piispat ovat alkaneet väittää asiassa Raamattua vastaan.

Mistäs sitten johtuu, että näitä Koivistoja ja Tiaisia on aiemminkin esiin putkahdellut?

Lapset ovat lapsia. Heidän kohdallaan seksuaalisuudesta ei tarvitsisi puhua. Kun murrosikä alkaa, kunkin mieltymykset esiin nousevat.

Opettajan näkökulmasta on kyllä todettava, että osasta lapsista näkee jo pieninä sen, mitä tulee tapahtumaan. Ei kaikista, mutta osan kohdalla tilanne on selvä.

Mistä sen näkee?

• homottajalle

Mistäs sitten johtuu, että näitä Koivistoja ja Tiaisia on aiemminkin esiin putkahdellut?

Miksi puhut monikossa Markusta ja Patricista?
        Myös uskovat ovat alttiita synnille ja molemmat nuo ovat syntinsä tunnustaneet ja katuneet. Eivät ole alkaneet vaatia käytöstään synnittömäksi ja hakeneet sille oikeutusta.

Mistä sen näkee?

Pojat voivat olla "neitimäisiä". Tulevat paremmin toimeen tyttöjen kuin poikien kanssa. Rajut leikit eivät kiinnosta. Itku tulee helposti.

Tyttöjen kohdalla analyysi ei niiin helppoa ole. Voi olla myöskin niin, että liikuntatunneilla tietynlainen olemus näkyy pojissa helposti ja minähän en juurikaan pidä tyttöjen liikuntaa.

Ei minun analyysini mikään lopullinen totuus tietenkään ole. Joskus voi juttu mennä pieleenkin. Muistan teininä olleeni hyvälle ystävälleni kateellinen, koska kaikki tytöt näyttivät hänestä olleen kiinnostuneita. Itse kaverini jotenkin ei ollut niin kiinnostunut heistä. Minä kyllä olisin ollut. Välimme ovat sittemmin etääntyneet, mutta olen muualta kuullut juttuja hänen suuntautumisestaan.

Miksi puhut monikossa Markusta ja Patricista?
        Myös uskovat ovat alttiita synnille ja molemmat nuo ovat syntinsä tunnustaneet ja katuneet. Eivät ole alkaneet vaatia käytöstään synnittömäksi ja hakeneet sille oikeutusta.

Ovatko he kenties muuttuneet heteroiksi?

• Maija-Petteri

Pojat voivat olla "neitimäisiä". Tulevat paremmin toimeen tyttöjen kuin poikien kanssa. Rajut leikit eivät kiinnosta. Itku tulee helposti.

Tyttöjen kohdalla analyysi ei niiin helppoa ole. Voi olla myöskin niin, että liikuntatunneilla tietynlainen olemus näkyy pojissa helposti ja minähän en juurikaan pidä tyttöjen liikuntaa.

Ei minun analyysini mikään lopullinen totuus tietenkään ole. Joskus voi juttu mennä pieleenkin. Muistan teininä olleeni hyvälle ystävälleni kateellinen, koska kaikki tytöt näyttivät hänestä olleen kiinnostuneita. Itse kaverini jotenkin ei ollut niin kiinnostunut heistä. Minä kyllä olisin ollut. Välimme ovat sittemmin etääntyneet, mutta olen muualta kuullut juttuja hänen suuntautumisestaan.

Sukupuolet ovat siis sekaisin. Tyttö kuvittelee olevansa poika ja poika tyttö,

• homottajalle

Ovatko he kenties muuttuneet heteroiksi?

Mitä väliä sillä on luokitteleeko ihminen itsensä homoksi vai heteroksi? Homous ei ole synti mutta saman sukupuolen välinen seksi on.

• Maija-Petteri kirjoitti:

Sukupuolet ovat siis sekaisin. Tyttö kuvittelee olevansa poika ja poika tyttö,

Niin yksinkertaistahan se ei ole, kuten hyvin tiedät. Minulle on mysteeri se, miksi joku on kiinnostuneempi omaa sukupuolta olevista kuin toista sukupuolta olevista. Bi-seksuaaleillahan elämä on "helppoa": kaikki kiinnostaa.

Toivon, että lapselta tulee itku herkästi, jos on aihetta. Neitimäinen on sana, jonka merkitystä en ihan ymmärrä . Tom of Finlandin miehet eivät olleet erityisen neitimäisiä, jos sillä tarkoitetaan tuota itkemistä, herkkyyttä ja liikkumisen siroutta.

Mitä väliä sillä on luokitteleeko ihminen itsensä homoksi vai heteroksi? Homous ei ole synti mutta saman sukupuolen välinen seksi on.

Kerro nyt ensiksi lähde sille TIEDOLLE, että kyseiset herrat ovat lopullisesti lopettaneet homoseksin.

• ou.nou
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Toivon, että lapselta tulee itku herkästi, jos on aihetta. Neitimäinen on sana, jonka merkitystä en ihan ymmärrä . Tom of Finlandin miehet eivät olleet erityisen neitimäisiä, jos sillä tarkoitetaan tuota itkemistä, herkkyyttä ja liikkumisen siroutta.

Voi sinua......

Niin yksinkertaistahan se ei ole, kuten hyvin tiedät. Minulle on mysteeri se, miksi joku on kiinnostuneempi omaa sukupuolta olevista kuin toista sukupuolta olevista. Bi-seksuaaleillahan elämä on "helppoa": kaikki kiinnostaa.

Joskus naisporukassa joku puuskahtaa, että olisi helpompi rakastua naiseen. Ymmärrän mistä se puuskahdus nousee.

Tom of Finlandin hahmothan ovatkin taideteoksia ja karikatyyrejä & liioiteltuja hahmoja.

Me lasten kanssa työtä tekevät käsittelemme suuria joukkoja lapsia ja siksi kai sitä luokittelee - vaikka se typerää onkin - lapsia senkin mukaan, miten paljon he poikkeavat oman sukupuolensa tai ikäryhmänsä valtavirrasta.

Itkeminen ei automaattisesti tietenkään ole huono, mutta itkulle on aikansa ja paikkansa. Joka ongelmaa tai pientä tälliä ei aina pitäisi olla itkun kautta hoitamassa.

Tom of Finlandin hahmothan ovatkin taideteoksia ja karikatyyrejä & liioiteltuja hahmoja.

Me lasten kanssa työtä tekevät käsittelemme suuria joukkoja lapsia ja siksi kai sitä luokittelee - vaikka se typerää onkin - lapsia senkin mukaan, miten paljon he poikkeavat oman sukupuolensa tai ikäryhmänsä valtavirrasta.

Itkeminen ei automaattisesti tietenkään ole huono, mutta itkulle on aikansa ja paikkansa. Joka ongelmaa tai pientä tälliä ei aina pitäisi olla itkun kautta hoitamassa.

Itkevän lapsen kanssa on tietysti hankalaa, jos ei kykene ottamaan sitä vastaan. On vähän outo ajatus, ettei itkua voisi käyttää " hoitokeinona" eikös itku vapauta jotain endorfiinejä vai mitä ne olivat.

Itkevän lapsen kanssa on tietysti hankalaa, jos ei kykene ottamaan sitä vastaan. On vähän outo ajatus, ettei itkua voisi käyttää " hoitokeinona" eikös itku vapauta jotain endorfiinejä vai mitä ne olivat.

Koetapas nyt käsittää:

Lapset kehittyvät tiettyjen vaiheiden mukaan. Se ei ole ihme,, että sylivauva tai leikki-ikäinen itkee, mutta se on jo ongelmallista, jos vaikkapa 10-vuotiaalla ensireaktio jokaisen pienen tällin saadessaan on itku.

Koetapas nyt käsittää:

Lapset kehittyvät tiettyjen vaiheiden mukaan. Se ei ole ihme,, että sylivauva tai leikki-ikäinen itkee, mutta se on jo ongelmallista, jos vaikkapa 10-vuotiaalla ensireaktio jokaisen pienen tällin saadessaan on itku.

Kyllä opettaja..minä yritän..

Hieno homma, että uskaltavat väittää fundisten tulkintoja vastaan. Ne ovat auttamatta last season.

• Linkki löytyy helposti kun etsit ensin tuon uutisen.

• grlwichw
        homottajalle kirjoitti:

Itselläni ei ole kokemuksia seksistä samaa sukupuolta olevan kanssa. Voisitko kertoa millaista sellainen seksi on ja miksi sellainen seksi on syntiä, kuten kommentissasi totesit?

• grlwichw

Suo anteeksi, mutta esittämäsi kommentit poikien ja tyttöjen ominaisuuksista kuvaamaan heidän seksuaalisuuttaan, eivät mielestäni kuulosta arwioilta joita voidaan odottaa tämän päivän lasten opettajalta ja kaswattajalta.
        Erityisesti ihmetyttää miksi aikuinen opettaja arwioi opettamiensa lasten seksuaalista suuntautuneisuutta?

Kerro nyt ensiksi lähde sille TIEDOLLE, että kyseiset herrat ovat lopullisesti lopettaneet homoseksin.

Sellaista ei tosin voi millään olla olemassa.

• grlwichw kirjoitti:

Suo anteeksi, mutta esittämäsi kommentit poikien ja tyttöjen ominaisuuksista kuvaamaan heidän seksuaalisuuttaan, eivät mielestäni kuulosta arwioilta joita voidaan odottaa tämän päivän lasten opettajalta ja kaswattajalta.
        Erityisesti ihmetyttää miksi aikuinen opettaja arwioi opettamiensa lasten seksuaalista suuntautuneisuutta?

>Erityisesti ihmetyttää miksi aikuinen opettaja arwioi opettamiensa lasten seksuaalista suuntautuneisuutta?

Eihän hän varmasti mitään tuollaista opettajantyössään arvioi, mutta esittipähän ketjun aiheeseen sopivaa tietoa omista havainnoistaan. En myöskään huomannut, että IR olisi maininnut edes paikkakuntaa, koulun saati oppilaitten nimistä puhumattakaan.

• grlwichw
        RepeRuutikallo kirjoitti:

>Erityisesti ihmetyttää miksi aikuinen opettaja arwioi opettamiensa lasten seksuaalista suuntautuneisuutta?

Eihän hän varmasti mitään tuollaista opettajantyössään arvioi, mutta esittipähän ketjun aiheeseen sopivaa tietoa omista havainnoistaan. En myöskään huomannut, että IR olisi maininnut edes paikkakuntaa, koulun saati oppilaitten nimistä puhumattakaan.

Sorry, ylireagoin. Toi aihe vaan saa mut warpailleen.

• grlwichw kirjoitti:

Sorry, ylireagoin. Toi aihe vaan saa mut warpailleen.

Eipä mittää. Täällä kyllä warpailleen saavia aiheita riittää. 🙂

• Kaikenlainen kiusaaminen olisi syytä lopettaa. Lapset kaikissa perheissä ja kouluissa voisivat paremmin.

• tehkää.parannus

Kyllä. Evankeliumi kuuluu myös homojen ja lesbojen lapsille. Heiltä ei saa kieltää tietoa, että homouden harjoittajat eivät peri taivasten valtakuntaa.

• tehkää.parannus kirjoitti:

Kyllä. Evankeliumi kuuluu myös homojen ja lesbojen lapsille. Heiltä ei saa kieltää tietoa, että homouden harjoittajat eivät peri taivasten valtakuntaa.

Mikset kirjoita rekisteröidyllä?

Jos Jumala on olemassa, hän päättää taivaspaikoista sun muista, et sinä.

• sage8 kirjoitti:

Näin se juuri on. Vain Jumala ne paikat jakaa.

• tehkää.parannus
        sage8 kirjoitti:

Jumala on ilmoittanut ketkä niille taivaspaikoille kelpuuttaa. Homoseksin harjoittajat eivät kuulu heihin.

Jumala on ilmoittanut ketkä niille taivaspaikoille kelpuuttaa. Homoseksin harjoittajat eivät kuulu heihin.

No niin....pääsimme taas aiheeseen.

• tehkää.parannus

No niin....pääsimme taas aiheeseen.

yritätkö kieltää Raamatun sanan?

yritätkö kieltää Raamatun sanan?

Niin keillle Raamatun mukaan ne taivaspaikat kuuluvat?

• tehkää.parannus

Niin keillle Raamatun mukaan ne taivaspaikat kuuluvat?

Lue ihan itse Raamatusta tai kysy Vapaakirkon pastorilta.

Lue ihan itse Raamatusta tai kysy Vapaakirkon pastorilta.

Hyvä on.

• a-men
        tehkää.parannus kirjoitti:

Toivottavasti homoseksistä jatkuvasti puhuvat ovat eturivissä pahan puhujien, kiusaajien ja itsensäkorottajien kanssa.

Miten Suomessa muka voidaan tietoa tai valeitakaan keneltäkään kieltää? Ei muuten kuin katkaisemalla netti. Tai sormet.

• Puhutaanpa mistä tahansa, asia joka usko.vainen-Räyhiksellä tulee heti tai viimeistään kohta mieleen on homostelu. Aina ja poikkeuksetta. Kellään hypoteesia, miksi?

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Puhutaanpa mistä tahansa, asia joka usko.vainen-Räyhiksellä tulee heti tai viimeistään kohta mieleen on homostelu. Aina ja poikkeuksetta. Kellään hypoteesia, miksi?

Takertuminen yhteen asiaan kertonee siitä, että asia herättää paljon tunteita. Toisaalta tuo homottelu ainakin lasten kohdalla johtuu luullakseni siitä, että sitä pidetään erittäin loukkaavana. Kun oikein halutaan loukata, heitetään: olet homo. Mistä sitten kertoo se, että homo mielletään niin loukkaavaksi? Jos on sinut oman seksuaalisuutensa ( itsensä ylipäätään) kanssa ei toisen seksuaalisuus ole uhka, vaikka se olisi erilainen kuin oma. Ja silloin ei ole tarve nimitellä ketään seksuaalisuuteen liittyvillä termeillä, koska niihin ei itsellä liity sellaista tunnelatausta kuin itsestään epävarmemmmalla ihmisellä.

Takertuminen yhteen asiaan kertonee siitä, että asia herättää paljon tunteita. Toisaalta tuo homottelu ainakin lasten kohdalla johtuu luullakseni siitä, että sitä pidetään erittäin loukkaavana. Kun oikein halutaan loukata, heitetään: olet homo. Mistä sitten kertoo se, että homo mielletään niin loukkaavaksi? Jos on sinut oman seksuaalisuutensa ( itsensä ylipäätään) kanssa ei toisen seksuaalisuus ole uhka, vaikka se olisi erilainen kuin oma. Ja silloin ei ole tarve nimitellä ketään seksuaalisuuteen liittyvillä termeillä, koska niihin ei itsellä liity sellaista tunnelatausta kuin itsestään epävarmemmmalla ihmisellä.

Onhan meillä yleisesti käytössä myös naisen sukupuolielintä kuvaava v-alkuinen sanakin. Mitähän se kertoo?

• aaltovaasi kirjoitti:

Onhan meillä yleisesti käytössä myös naisen sukupuolielintä kuvaava v-alkuinen sanakin. Mitähän se kertoo?

Hyvä kysymys, varsinkin kun sitä käytetään täytesanana lähes joka sanavälissä.
        Varmasti nämä seksuaalisväritteiset sanat kertovat seksualisuuden tärkeydestä, mielenkiinnosta seksiä ja sukupuolielimiä kohtaan. Ja niiden ko
        rostuneesta esillä olosta kaiken aikaa.

Hyvä kysymys, varsinkin kun sitä käytetään täytesanana lähes joka sanavälissä.
        Varmasti nämä seksuaalisväritteiset sanat kertovat seksualisuuden tärkeydestä, mielenkiinnosta seksiä ja sukupuolielimiä kohtaan. Ja niiden ko
        rostuneesta esillä olosta kaiken aikaa.

>Hyvä kysymys, varsinkin kun sitä käytetään täytesanana lähes joka sanavälissä.

Kiitos Pentti Saarikosken käännöksen teokseen Sieppari ruispellossa, mikäli tiedän. Siittä se läks.

>Hyvä kysymys, varsinkin kun sitä käytetään täytesanana lähes joka sanavälissä.

Kiitos Pentti Saarikosken käännöksen teokseen Sieppari ruispellossa, mikäli tiedän. Siittä se läks.

Voi, voi sitä Saarikoskea 😊

• grlwichw

Voi, voi sitä Saarikoskea 😊

Isovanhempieni jäämistöstä sain pelastettua kirjahyllyyni kyseisen käännöksen vuodelta 1985, etukannen taakse on teipattuna suomenkielinen sanasto. Sanastossa ei ole aiemmassa kommentissa mainittua v-sanaa, kaikkea muuta elämänrikkauksiin viittaawia "helmiä" sieltä kyllä löytyy ja äkkiseltään en muista löytyykö sana itse tekstistä. Voisi olettaa löytywän.
        Vuodelta 1951 olevaa alkuperäisteosta en ole lukenut, joten jääpi jonkun muun arwioitavaksi onko J.D.S itse jättänyt käyttämättä meille suomalaisille tärkeää sanaa vai P.S hienotunteisesti sivuuttanut asian.

>Evankeliumi kuuluu myös homojen ja lesbojen lapsille.

Riippuen lapsen iästä vain joko vanhempien tai lapsen itsensä luvalla. Sen osaatte varmaan kysyä nätisti ja kunnioittavasti.😋

>Heiltä ei saa kieltää tietoa, että homouden harjoittajat eivät peri taivasten valtakuntaa.

Kyllä heidän vanhempansa tai he itse saavat kieltää teitä häiriköimästä suuntaansa ihan suvereenisti. Oletan vahvasti, että vain erittäin harvaa heistäkään kiinnostaa Helvetistä paasaava tuomiokristillisyys pätkän vertaa.

(Onko se Jumala kuollut, kun taas Hänen perintöään jaetaan? 😉)

• aaltovaasi kirjoitti:

V alkuinen sana on vanhaa perua. Sen ”…kirjallinen ikä on noin 229 vuotta. Ensimmäinen lähde v-sanasta on vuodelta 1787. Vanhat sanat -luettelokirjan mukaan v*** puki kirjalliseen muotoon suomalainen pappi Christfried Ganander.”

”Kansanrunoutta harrastaneella pappi Gananderilla oli myös loitsurunoesimerkki ruman sanan käytöstä: Neitsy Maria emonen, vitustasi vettä visko, heitä vettä helmostansi, paikoille palaneille.”

Ja kun Lönnrot keräsi Kalevalaa, sen lopullisesta versiosta poistettiin ”rumat” sanat. Alkuperäiset löytyvät Suomalaisen kirjallisuuden seuran takahuoneessa, josta tutkijat ovat tienneet, mutta muut ei. Sittemmin näitä on julkaistukin: ”Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran kansanrunousarkiston rivoimmista aarteista koottu kokoelma Tupa ryskyi, parret paukkui (WSOY).”

kansanperinteessä v*** on ollut oma vahva sijansa-

”Naisen vagina oli maaginen avunlähde, sen kautta virtaava 'väki' suojasi lapsia, karjaa ja koko perheyhteisöä.”
        ”Vaginalla oli mahtavia taikavoimia: se voisi varomattomassa käytössä päästää tuonpuoleisesta tämänaikaiseen sellaisia taikavoimia, jotka eivät olleet yhteisössä toivottuja.”

”Vagina on ennen muinoin vaarallisen toiseutensa lisäksi edustanut yhteisössä myös seksuaalisesti aktiivisen naisen statusta, seksuaalisen halun symbolia, verbaalista ja rituaalista kiistavälinettä. Naiset saattoivat alentaa tai ylentää yhteisönsä muita naisia kommentoimalla heidän sukupuolielimiä. Näitä käytettiin myös rituaalisen paheksunnan välineenä, jolloin nainen saattoi esimerkiksi paljastaa kiistakumppanille häpynsä nostamalla hameensa ylös.”

Nykynuoret käyttävät tätä sanaa pelkästään täytesanana, kuten vaikka niinku, tuota ja tavallaan tai öö.

• mummomuori kirjoitti:

V alkuinen sana on vanhaa perua. Sen ”…kirjallinen ikä on noin 229 vuotta. Ensimmäinen lähde v-sanasta on vuodelta 1787. Vanhat sanat -luettelokirjan mukaan v*** puki kirjalliseen muotoon suomalainen pappi Christfried Ganander.”

”Kansanrunoutta harrastaneella pappi Gananderilla oli myös loitsurunoesimerkki ruman sanan käytöstä: Neitsy Maria emonen, vitustasi vettä visko, heitä vettä helmostansi, paikoille palaneille.”

Ja kun Lönnrot keräsi Kalevalaa, sen lopullisesta versiosta poistettiin ”rumat” sanat. Alkuperäiset löytyvät Suomalaisen kirjallisuuden seuran takahuoneessa, josta tutkijat ovat tienneet, mutta muut ei. Sittemmin näitä on julkaistukin: ”Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran kansanrunousarkiston rivoimmista aarteista koottu kokoelma Tupa ryskyi, parret paukkui (WSOY).”

kansanperinteessä v*** on ollut oma vahva sijansa-

”Naisen vagina oli maaginen avunlähde, sen kautta virtaava 'väki' suojasi lapsia, karjaa ja koko perheyhteisöä.”
        ”Vaginalla oli mahtavia taikavoimia: se voisi varomattomassa käytössä päästää tuonpuoleisesta tämänaikaiseen sellaisia taikavoimia, jotka eivät olleet yhteisössä toivottuja.”

”Vagina on ennen muinoin vaarallisen toiseutensa lisäksi edustanut yhteisössä myös seksuaalisesti aktiivisen naisen statusta, seksuaalisen halun symbolia, verbaalista ja rituaalista kiistavälinettä. Naiset saattoivat alentaa tai ylentää yhteisönsä muita naisia kommentoimalla heidän sukupuolielimiä. Näitä käytettiin myös rituaalisen paheksunnan välineenä, jolloin nainen saattoi esimerkiksi paljastaa kiistakumppanille häpynsä nostamalla hameensa ylös.”

Nykynuoret käyttävät tätä sanaa pelkästään täytesanana, kuten vaikka niinku, tuota ja tavallaan tai öö.

Linkit erikseen noihin lähteisiin siltä varalta jos automaatti ei niitä hyväksy.
        https://yle.fi/ylex/uutiset/vtun_etymologia/3-8666900
        http://www.kauneusjaterveys.fi/seksi-suhteet/seksi/tiedatko-vittu-sanan-juuret
        http://www.is.fi/suomi100/art-2000005107629.html

• Kyllä, ja aikuiset ovat siitä vastuussa.

• Hahahahahahahtroll

Nykyää pitää asiat muuttaa ei löydy enää sateenkaaren päästä kultaa vaa homoja ja lesboja kaupapäälle hivit kupat tippurit

• sateenkaarimiäs

Tämäkin tutkimus on ilmeisesti Vihreitten teettämä ja josta vastauksia on " vähän kaunisteltu "

• Joo, eipä ole mitään linkkiä "tutkimukseen" :D:D

• Lue ensin huolella ja ajatuksen kanssa tuo tutkimus. VAsta sitten kyseenalaista.

• hyvän.kyllyydestä.hyvää
      • Missä on TUTKIMUS ja sen taustat?

• usko.vainen kirjoitti:

Eipä vaan ole vaikka jo ehdin peukuttaa....

Kopioi mukaan osoitteeseen myös loppuosa, joka ei ole sinisellä. Kyllä nyt noin fiksun ihmisen luulisi osaavan.

Kopioi mukaan osoitteeseen myös loppuosa, joka ei ole sinisellä. Kyllä nyt noin fiksun ihmisen luulisi osaavan.

Niin toki tein.

• usko.vainen kirjoitti:

Niin toki tein.

Googleta Kia Aarnio. Löytyy helposti.

• odotellaanensin
        usko.vainen kirjoitti:

Myös tästä suoraan. Kovin heppoisleta "tutkimukselta" vaikuttaa....

http://www.vaestoliitto.fi/?x27375=6908031

Itse uskon, että tutkimus on tehty kysymällä homoliittojen lapsilta, että voitko paremmin heteroliittojen lapset? :DD

Parempi että odotellaan Ahvion tai Puolimatkan kommentteja "tutkimuksen" laadusta, sillä he osaavat arvioida puolueettomasti onko tutkimus tehty oikein.

• odotellaanensin kirjoitti:

Itse uskon, että tutkimus on tehty kysymällä homoliittojen lapsilta, että voitko paremmin heteroliittojen lapset? :DD

Parempi että odotellaan Ahvion tai Puolimatkan kommentteja "tutkimuksen" laadusta, sillä he osaavat arvioida puolueettomasti onko tutkimus tehty oikein.

Joo, ensin tämä julistetaan tutkimuksena ja sitten lapsivaikutustuskimuksena. Kun tulee aika oikaista asia se ei enää ketään kiinnostakaan ja "tutkimuksen" tarkoitus on saavutettu.

• Kusilaariin
        odotellaanensin kirjoitti:

Samaan laariin menee kuin se tutkimus jossa kerrottiin että vahvat miehet äänestävät oikeistoa ja heikotvassuja.

• usko.vainen kirjoitti:

Myös tästä suoraan. Kovin heppoisleta "tutkimukselta" vaikuttaa....

http://www.vaestoliitto.fi/?x27375=6908031

>Kovin heppoisleta "tutkimukselta" vaikuttaa....

Mitenkähän sinun olemattomalla koulutuksellasi voi mitään tutkimuksia arvioida? :D

>Kovin heppoisleta "tutkimukselta" vaikuttaa....

Mitenkähän sinun olemattomalla koulutuksellasi voi mitään tutkimuksia arvioida? :D

usko.vainen tutki heppoisesti. 3 minuuttia myöhemmin hän lähetti viestin missä tuomitsi tutkimuksen vaikuttavan heppoiselta.

Itse olen vuosien ajan yrittänyt kertoa, että siinä ne sateenkaariperheiden lapset pärjäävät kuin muutkin. Tutkimus tukee näkemystäni.

".... odotellaan Ahvion tai Puolimatkan kommentteja "tutkimuksen" laadusta, sillä he osaavat arvioida puolueettomasti onko tutkimus tehty oikein. "

:D :D Tämän aamun huumoripläjäys.

"Parempi että odotellaan Ahvion tai Puolimatkan kommentteja "tutkimuksen" laadusta, sillä he osaavat arvioida puolueettomasti onko tutkimus tehty oikein. "

Mikä tekee näistä herroista puolueettomia tässä asiassa?

• YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

"Parempi että odotellaan Ahvion tai Puolimatkan kommentteja "tutkimuksen" laadusta, sillä he osaavat arvioida puolueettomasti onko tutkimus tehty oikein. "

>Mikä tekee näistä herroista puolueettomia tässä asiassa?

Ainakaan minä en saanut varmaa selvää, oliko sanojalla kieli poskessa vai keskemmällä...

:D Ei mikään mutta jotkut odottavat sitä lupaa, mitä saavat asiasta sitten täällä kertoa.

• sesiitä

Kannattaa ensin katsoa tutkimuksen tilaajat keitä he ovat ja sitten vasta arvioida kannattaako itse tutkimukseen tutustua ollenkaan. Vähän tulee mieleen Neukku-tutkimukset kansalaisten suuresta hyvinvoinnista, tupakkatehtaiden tilaamat tutkimukset tupakan vaarallisuudesta ja DDT-myrkky tutkimukset 1960-luvulla.

• Eli väität että tutkimuksen tilaaja on vaikuttanut tutkimuksen tekijöihin. Ja todisteitahan sinulta varmaan löytyy tälle väitteelle...

• Ei.luotu kirjoitti:

Eli väität että tutkimuksen tilaaja on vaikuttanut tutkimuksen tekijöihin. Ja todisteitahan sinulta varmaan löytyy tälle väitteelle...

Nyt eletään vuotta 2017 ja aivan toisenlaista avoimuutta ja seurantaa kuin 50-60 vuotta sitten. Tutkijoitten on paljon riskaabelimpaa tinkiä tieteellisestä laadusta kuin ennen, olipa tilaaja kuka tahansa. Mutta koska kiihkouskovaisille on tyypillistä katsoa menneeseen, heillä on aina vaikeuksia ymmärtää nykyhetkeä, puhumattakaan nyt tulevaisuudesta, joka taas katsotaan lähinnä ilmestyskirjasta tai Jesajasta.

• Ateisti68

Kummasti se tutkimuksen tilaajan tausta ei enää vaikutakaan tutkimuksen tuloksiin, kun puhutaan uskonnollisten yhteisöjen rahoittamista tutkimuksista ja/tai tutkijan uskovaisesta taustasta?

• Tilaajat??? Suomessa taitaa olla tutkijoilla vapaus ja sitä vapautta pidetään yllä yleisellä rahoituksella.

Eli hommahan menee niin päin, että asiasta kiinnostunut tutkija (joka toki voi olla saanut vinkin aiheesta) hankkii itse rahoituksen sekä tarvittavan yhteisön toteuttamaan tutkimusta. Tai sitten kysellään eri tutkijoilta, kuka olisi kiinnostunut aiheesta.

Nyt rahoittajana on Opetus- ja kulttuuriministeriö ja se maksaa tutkijan palkan. Ja OKM rahoittaa Väestöntutkimuslaitosta.
        ”Väestöntutkimuslaitos tutkii perhesuhteita Suomessa sekä kansainvälisten vertailujen avulla. Tuotamme tietoa suomalaisten perheeseen sekä lasten hankintaan liittyvistä valinnoista ja asenteista. Vuosittain julkaistaan Perhebarometri.” Ja on ainoa lajissaan pohjoismaissa.

• Ateisti68 kirjoitti:

Kummasti se tutkimuksen tilaajan tausta ei enää vaikutakaan tutkimuksen tuloksiin, kun puhutaan uskonnollisten yhteisöjen rahoittamista tutkimuksista ja/tai tutkijan uskovaisesta taustasta?

Aivan ja vaikka kiistatta on osoitettu moneen kertaan noiden amerikkalaisten "tukimusten" olevan juuri "kotiinpäin" ja jotka vertaisarvioinneissa ovat osoittautuneet huonoiksi, niin silti niihin tunnutaan uskovat kuin Jumalan sanaan.

• Mikä ongelma sateenkaariperheillä ja heidän lapsillaan olisi ( oaitsi ne samat kuin perheill yleensä) jos heidät hyväksyttäisi ja tämä keskustelu heistä loppuisi ja asenteet muuttuisivat samanlaisiksi kuin lapsiperheisiin yleensä?

• hengen.hedelmät

Niinpä.
        Täälläkin on monia, joita sateenkaariperheiden lasten hyvinvointi harmittaa. Ihmisoikeuksia polkemalla ja kiusaamista entisestään tehostamalla he saavat pienellä vaivalla lasten kokemukset muutettua kielteisempään suuntaan.

• hengen.hedelmät kirjoitti:

Niinpä.
        Täälläkin on monia, joita sateenkaariperheiden lasten hyvinvointi harmittaa. Ihmisoikeuksia polkemalla ja kiusaamista entisestään tehostamalla he saavat pienellä vaivalla lasten kokemukset muutettua kielteisempään suuntaan.

Olisin todella yllättynyt, jos fundisuskovaisten lapset eivät kiusaisi sateenkaariperheitten lapsia, mutta se olisi kyllä miellyttävä yllätys. Kuitenkin, kun on nähty heidän vanhempiensa kaameaa ajatusmaailmaa niin täällä kuin muuallakin, ei oikein jaksa uskoa tällaisiin ylläreihin.

• Lapset eivät ole kuuroja ja sokeita. He ovat lojaaleja vanhemmilleen ja omaksuvat helposti vanhempien asenteet ja vanhempien asenne kuuluu selvästi läpi lasten puheissa. On ihan sama mikä on perheen arvopohja, jos se on negatiivinen jotain ihmisryhmää kohtaan. Se näkyy kyllä lapsissa. Lapsi ei osaa arvioida mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Aikuisen on näytettävä mallia.

• hengen.hedelmät
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Olisin todella yllättynyt, jos fundisuskovaisten lapset eivät kiusaisi sateenkaariperheitten lapsia, mutta se olisi kyllä miellyttävä yllätys. Kuitenkin, kun on nähty heidän vanhempiensa kaameaa ajatusmaailmaa niin täällä kuin muuallakin, ei oikein jaksa uskoa tällaisiin ylläreihin.

Tiedän, että suuri osa kiusaajavanhempien lapsista häpeää vanhempiensa käytöstä. Siksi lähes kaikki kiusaavat vanhemmat salaavat lapsiltaan häpeällisen tapansa.

• hengen.hedelmät kirjoitti:

Tiedän, että suuri osa kiusaajavanhempien lapsista häpeää vanhempiensa käytöstä. Siksi lähes kaikki kiusaavat vanhemmat salaavat lapsiltaan häpeällisen tapansa.

Lapset näkevät kaikenlaista.

• sukupuoletonhutkija

On syytä tutkia:
      "Voivatko TomTom lakanoissa nukkuvat satenkaaritaaperot paremmin
      kuin pinky lakanoissa nukkuvat lajitoverinsa.

• MogulChat

Koraani kieltää homouden ja kristinuskon, eikä kummillakaan ole asiaa taivaaseen.

• YksiKummi

On se kurjaa ettei kummitkaan pääse taivaaseen.

• MoloPsykTri

On mediaa viety lessujen toimesta kuin pässiä kuutamolla .

Tutkin oman moloni. Tutkimuksen tulos oli ,että molo on yhtä hyvä kuin
      kaikkien muidenkin molot.

• Pudis55

Taitaa olla Puolimatkan tutkimus.

• Tutkimus on Setan mutta odotan innolla kun professori Puolimatka ottaa siihen kantaa :D

• usko.vainen kirjoitti:

Tutkimus on Setan mutta odotan innolla kun professori Puolimatka ottaa siihen kantaa :D

Onko Puolimatka muuten tehnyt itse mitään tutkimusta aiheesta?

Siis tutkimusta?

Onko Puolimatka muuten tehnyt itse mitään tutkimusta aiheesta?

Siis tutkimusta?

Ei tiedemiehelle haastattelun arvioinit edellytä omaa haastattelua :D

• usko.vainen kirjoitti:

Ei tiedemiehelle haastattelun arvioinit edellytä omaa haastattelua :D

Ei tietenkään, enhän minä niin väittänytkään.

Kysyin onko Puolimatka tehnyt aiheesta mitään tutkimusta itse? Millään menetelmällä?

Ei ole tainnut tehdä.

Ei tietenkään, enhän minä niin väittänytkään.

Kysyin onko Puolimatka tehnyt aiheesta mitään tutkimusta itse? Millään menetelmällä?

Ei ole tainnut tehdä.

Minä en tiedä. Sitä sinun pitää kysyä Puolimatkalta.

• usko.vainen kirjoitti:

Minä en tiedä. Sitä sinun pitää kysyä Puolimatkalta.

Myönnät siis että Puolimatka ei ole sinun tietojesi mukaan tehnyt minkäänlaista tutkimusta lasten asemasta samaa sukupuolta olevissa perheissä.

Myönnät siis että Puolimatka ei ole sinun tietojesi mukaan tehnyt minkäänlaista tutkimusta lasten asemasta samaa sukupuolta olevissa perheissä.

Missä minä noin sanoin?

• usko.vainen kirjoitti:

Missä minä noin sanoin?

Edellisessä kommentissasi: "Minä en tiedä"

Edellisessä kommentissasi: "Minä en tiedä"

Minä en tiedä, että olisi tehnyt tai olisi ollut tekemättä. Kysy siis edelleenkin häneltä itseltään.

• usko.vainen kirjoitti:

Minä en tiedä, että olisi tehnyt tai olisi ollut tekemättä. Kysy siis edelleenkin häneltä itseltään.

Eli myönnät siis että Puolimatka ei ole sinun tietojesi mukaan tehnyt minkäänlaista tutkimusta lasten asemasta samaa sukupuolta olevissa perheissä?

Vai etkö myönnä?

Koeta nyt päättää.

• Ylen uutisissa tulee tutkimuksesta kohta. Valhetta, kulttuurimarxismia, vihervassariutta! Mikään homoperheille myönteinen ei voi olla totta, koska raamattu, Patmos ja Lopun ajat!

• Yllättäen kun nyt on tutkittua tietoa se ei sitten palstan "uskoville" kelpaakaan.

• mikään.tutkimus.oo

Mitä homovastaa kun homo siltä kysyy? HAH-HAH-HAH-HAAAAAA

• mikään.tutkimus.oo kirjoitti:

Mitä homovastaa kun homo siltä kysyy? HAH-HAH-HAH-HAAAAAA

Varmaankin ihan totuuden riippumatta siitä onko kysyjä homo, hetero vai joku teistä ns. "uskovista".

• Ei se kelpaa siksi, että jostain syystä halutaan saada homoille huono karsima kaikin tavoin. Jotenkin osoittaa teiteellisesti, etteivät he ole samanlaisia ihmisiä kuin muut?

• No tutkimus on tehty sateenkaariväen voimin sanottiin Radio Novan uutisissa tietäähän sen tuloksen silloin tutkimattakin. Että silleen.

• Tietenkään ei tiedä, sen takiahan on tutkittu.

• ketäpalvelee

Näin vähän epäilinkin, että taas näitä ...hmmm ..... "tutkimuksia"

• ketäpalvelee kirjoitti:

Näin vähän epäilinkin, että taas näitä ...hmmm ..... "tutkimuksia"

Ei vaain ihan tutkimus ilman lainausmerkkejä.

• Nyt on saastu se paljon kysytty "LAPSIVAIKUTUS-TUTKIMUS".

Tutkijana on ollut Kia Aarnio, jolla on tehtynä oppikirjoja sekä tietoliikenteestä, että psykologiasta. Hankkeen takana on Sateenkaariperheet ry. sekä Väestöliitto.

Ainoa asia, joka oli huonommin kuin muilla lapsilla, kun muut lapset kyselevät "ärsyttävästi" heidän vanhemmistaan. Väestöliitto sanoo kannattavansa myös sateenkaariperheitä.

• Tarkoitatko että heterotutkijan tutkimus heteroista on värittynyt? Mielenkiintoista....se asettaakin koko kysymyksen uuteen valoon..
        Siinä toki olet oikeassa, että joillakin heteroilla on hyvinkin värittynyt kuva seksuaalivähemmistöistä.

Tarkoitatko että heterotutkijan tutkimus heteroista on värittynyt? Mielenkiintoista....se asettaakin koko kysymyksen uuteen valoon..
        Siinä toki olet oikeassa, että joillakin heteroilla on hyvinkin värittynyt kuva seksuaalivähemmistöistä.

Kyllä näitä väitteitä löytyy vaikka minkälaisia, joilla halutaan mitätöidä kaikki. Samalla siinä saattaa ampua omaan nilkkaansa.

• EskoKurikasta

Miksei sateenkaariperheen pojista tule urheilijoita, he haluisivat vain olla tyttöjä ja siksi viihtyvät tyttöjen kanssa sekä suunnittelevat isona vaihtavansa sukupuolta.

• Miksi heistä pitäisi tulla urheiljoita?

• Ateisti68

Oletko tehnyt laajankin haastattelututkimuksen sateenkaariperheiden poikalapsista, kun tuollaisen argumentin heität kehään?

• Kyllä heistä voi tulla aivan samoin kuin muistakin lapsista.

• missätotuus

Olisi kiva muuten tehdä uusi tutkimus näille samoille lapsille sitten kun he ovat kasvaneet aikuisiksi eikä vanhemmilla ole enää valtaa heihin. Mitä he sitten kertovatkaan?

• Ateisti68

Ainakaan Sanna Marin ei ole arvostellut sateenkaariperhettä, jossa varttui. Hän muuten seurustelee miehen kanssa, joten ihan hetero hänestä tuli.

• vasta-argumentti

Sittenhän voidaan tehdä huomattavasti edullisempi, luotettavampi ja yleistettävämpi tutkimus, jossa haastatellaan yhtä sateenkaarilapsuudestaan kärsinyttä ja konservatiiviseen uskonlahkoon kääntynyttä henkilöä jossain raamattuvyöhykkeellä.

• Ja jos kertovat että kaikki on ok niin sitten uskot?

• samariinia

Tähän tutkimukseen tulee liittää myös tutkimus miten heidän elämänsä on sujunut. Tämä on kuitenkin jo vaikeampaa, koska pitäisi saada selvän heidän sisäisestä elämästään, millaisia traumoja ja tuskaa se voikaan sisältää. Tiedämmehän jo, että näennäisesti hyvin voivan ihmisen se todellinen elämä on ollutkin yhtä kärsimystä ja tuskaa vailla minkäänlaista mahdollisuutta saada elää oikeasti.

Tuossta lumetutkimuksessa tuli, varmaan Setalta lipsahti vahingossa, että noin puolet näistä lapsista ovat kohdanneet "ärsyttäviä kysymyksiä" muilta lapsilta. Ja kun vielä otetaan huomioon kuinka valtava henkinen paine on kohdistunut lapsiin, että vastaavat sitten "oikein" näihin kysymyksiin ja silti noin puolet edes osittain uskalsi puhua totta, niin tulos on jo yksistään suorastaan järkyttävä. Mitä kaikkea tämä sitten pitääkään sisällään, niin tätä ei kerrottu? Itse kyllä tiedän käytännön kokemuksesta mitä kaikkea tämä pitää sisällään. Sen verran tulee seurattua oppilaiden touhuja ja hehän tulevat joskus hyvinkin avomielisesti kertomaan kokemaansa ja näkemäänsä.

• samariinia kirjoitti:

Tähän tutkimukseen tulee liittää myös tutkimus miten heidän elämänsä on sujunut. Tämä on kuitenkin jo vaikeampaa, koska pitäisi saada selvän heidän sisäisestä elämästään, millaisia traumoja ja tuskaa se voikaan sisältää. Tiedämmehän jo, että näennäisesti hyvin voivan ihmisen se todellinen elämä on ollutkin yhtä kärsimystä ja tuskaa vailla minkäänlaista mahdollisuutta saada elää oikeasti.

Tuossta lumetutkimuksessa tuli, varmaan Setalta lipsahti vahingossa, että noin puolet näistä lapsista ovat kohdanneet "ärsyttäviä kysymyksiä" muilta lapsilta. Ja kun vielä otetaan huomioon kuinka valtava henkinen paine on kohdistunut lapsiin, että vastaavat sitten "oikein" näihin kysymyksiin ja silti noin puolet edes osittain uskalsi puhua totta, niin tulos on jo yksistään suorastaan järkyttävä. Mitä kaikkea tämä sitten pitääkään sisällään, niin tätä ei kerrottu? Itse kyllä tiedän käytännön kokemuksesta mitä kaikkea tämä pitää sisällään. Sen verran tulee seurattua oppilaiden touhuja ja hehän tulevat joskus hyvinkin avomielisesti kertomaan kokemaansa ja näkemäänsä.

"Tähän tutkimukseen tulee liittää myös tutkimus miten heidän elämänsä on sujunut. Tämä on kuitenkin jo vaikeampaa, koska pitäisi saada selvän heidän sisäisestä elämästään, millaisia traumoja ja tuskaa se voikaan sisältää. Tiedämmehän jo, että näennäisesti hyvin voivan ihmisen se todellinen elämä on ollutkin yhtä kärsimystä ja tuskaa vailla minkäänlaista mahdollisuutta saada elää oikeasti. "

Olet siis sitä mieltä että näennäisesti hyvin voivien uskovien elämä (kuten esim. sinun lähipiirisi) sitältää traumoja ja tuskaa ja kärsimystä vailla minkäänlaista mahdollisuutta elää oikeasti?

• samariinia kirjoitti:

Ps.

Mikään ei ole estänyt esim. Puolimatkaa tekemästä haluaamaasi tutkimusta.

Mutta eipä ole tehnyt.

Eikä tutkimusjohtaja Ahviokaan ole tehnyt.

Pyydä heitä tekemään tutkimus niin saat sitten vastauksia.

• Aaaameeeen
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

"Tähän tutkimukseen tulee liittää myös tutkimus miten heidän elämänsä on sujunut. Tämä on kuitenkin jo vaikeampaa, koska pitäisi saada selvän heidän sisäisestä elämästään, millaisia traumoja ja tuskaa se voikaan sisältää. Tiedämmehän jo, että näennäisesti hyvin voivan ihmisen se todellinen elämä on ollutkin yhtä kärsimystä ja tuskaa vailla minkäänlaista mahdollisuutta saada elää oikeasti. "

Olet siis sitä mieltä että näennäisesti hyvin voivien uskovien elämä (kuten esim. sinun lähipiirisi) sitältää traumoja ja tuskaa ja kärsimystä vailla minkäänlaista mahdollisuutta elää oikeasti?

"Olet siis sitä mieltä että näennäisesti hyvin voivien uskovien elämä (kuten esim. sinun lähipiirisi) sitältää traumoja ja tuskaa ja kärsimystä vailla minkäänlaista mahdollisuutta elää oikeasti?"

Näin on! Hyvin ymmärsit asian. Aivan liian usein törmää lausahdukseen, että emme voineet kuvitella että tuollaistakin sisältyi hänen elämäänsä. Jos tämän olisin tiennyt, niin aivan toisin olisin suhtautunut häneen. Tämäntyyppinen lausahdus on ollut muuten mediassa kun naapurit ja ystävät ovat ihmetelleet terroritekoihin syyllistyneitä ihmisiä, että hänhän oli niin ystävällinen ja kiltti. Sis so :))

Mitä tulee tuohon oikeasti elämiseen, niin sen voi korjata vain Jeesus Kristus! Amen

• Aaaameeeen kirjoitti:

"Olet siis sitä mieltä että näennäisesti hyvin voivien uskovien elämä (kuten esim. sinun lähipiirisi) sitältää traumoja ja tuskaa ja kärsimystä vailla minkäänlaista mahdollisuutta elää oikeasti?"

Näin on! Hyvin ymmärsit asian. Aivan liian usein törmää lausahdukseen, että emme voineet kuvitella että tuollaistakin sisältyi hänen elämäänsä. Jos tämän olisin tiennyt, niin aivan toisin olisin suhtautunut häneen. Tämäntyyppinen lausahdus on ollut muuten mediassa kun naapurit ja ystävät ovat ihmetelleet terroritekoihin syyllistyneitä ihmisiä, että hänhän oli niin ystävällinen ja kiltti. Sis so :))

Mitä tulee tuohon oikeasti elämiseen, niin sen voi korjata vain Jeesus Kristus! Amen

"Mitä tulee tuohon oikeasti elämiseen, niin sen voi korjata vain Jeesus Kristus! Amen "

Koska luulet että Jeesus Kristus korjaa sinun elämäsi siten että alat elää oikeasti sen sijaan että kirjoittelet näitä omituisia kommenttejasi tänne?

• samariinia kirjoitti:

"Setalta lipsahti vahingossa, että noin puolet näistä lapsista ovat kohdanneet "ärsyttäviä kysymyksiä" muilta lapsilta."

Setaa ei tässä ole tutkittu. Lue hyvä ihminen tuo tutkimus!!!

• eipäkelvannut
        Ateisti68 kirjoitti:

Ainakaan Sanna Marin ei ole arvostellut sateenkaariperhettä, jossa varttui. Hän muuten seurustelee miehen kanssa, joten ihan hetero hänestä tuli.

Mutta eipä Marinkaan ottanut mallia homovanhemmistaan, vaan meni normaaliin avioliittoon miehen kanssa! Ilmeisesti siinä homoliitossa oli kuitenkin jotain mätää, koska se ei kelvannut Marinille. Sitä ei vaan saa tässä homomyönteisessä ilmapiirissä sanoa. Saa muuten ahdasmielisen tai homofobisen leiman.

• milloin.meni.avioon
        eipäkelvannut kirjoitti:

Mutta eipä Marinkaan ottanut mallia homovanhemmistaan, vaan meni normaaliin avioliittoon miehen kanssa! Ilmeisesti siinä homoliitossa oli kuitenkin jotain mätää, koska se ei kelvannut Marinille. Sitä ei vaan saa tässä homomyönteisessä ilmapiirissä sanoa. Saa muuten ahdasmielisen tai homofobisen leiman.

En tiennytkään, että Sanna on solminut avioliiton.

• Perus.asia
        eipäkelvannut kirjoitti:

Miten vaikea voi olla käsittää, että ihminen ei itse valitse seksuaalista suuntautumistaan.

• näinsemeni
        mummomuori kirjoitti:

"Setalta lipsahti vahingossa, että noin puolet näistä lapsista ovat kohdanneet "ärsyttäviä kysymyksiä" muilta lapsilta."

Setaa ei tässä ole tutkittu. Lue hyvä ihminen tuo tutkimus!!!

"Setaa ei tässä ole tutkittu. Lue hyvä ihminen tuo tutkimus!!!"

Olet mummo nyt ihan ulkona koko tutkimuksesta. Setaa ei tässä tutkittu, vaan pakotettiin tarkoin valitut lapset vastaamaan oikein annettuihin kysymyksiin.

• torkska
        milloin.meni.avioon kirjoitti:

En tiennytkään, että Sanna on solminut avioliiton.

Uskon että kirjoittajalla ei ole harmainta aavistukaan koska Sanna olisi mennyt avioon. Miksi muuten Sanna ei hymyile?

• näinsemeni kirjoitti:

Olet mummo nyt ihan ulkona koko tutkimuksesta. Setaa ei tässä tutkittu, vaan pakotettiin tarkoin valitut lapset vastaamaan oikein annettuihin kysymyksiin.

"Olet mummo nyt ihan ulkona koko tutkimuksesta. Setaa ei tässä tutkittu, vaan pakotettiin tarkoin valitut lapset vastaamaan oikein annettuihin kysymyksiin. "

Todista toki tuo väittämäsi pakottaminen.

Ai niin, ettehän te "oikeaukoiset" koskaan todista yhtään mitään väitteitänne täällä.

• torkska kirjoitti:

Uskon että kirjoittajalla ei ole harmainta aavistukaan koska Sanna olisi mennyt avioon. Miksi muuten Sanna ei hymyile?

"Miksi muuten Sanna ei hymyile? "

:-)

Tietysti Sanna hymyilee.

• näinsemeni kirjoitti:

"...vaan pakotettiin tarkoin valitut lapset vastaamaan oikein annettuihin kysymyksiin. "

Miksi itse keksit asioita? Tuo sinun pitää näyttää ihan faktoilla?

Kyllä nuo lapset ja nuoret ihan itse vastasivat, ja todellakin vältetittiin kaikenlainen vaikuttaminen. - Mikä tulee esiin oikein hyvin tuossa tutkimusselosteessa.

• mummomuori kirjoitti:

"...vaan pakotettiin tarkoin valitut lapset vastaamaan oikein annettuihin kysymyksiin. "

Kyllä nuo lapset ja nuoret ihan itse vastasivat, ja todellakin vältetittiin kaikenlainen vaikuttaminen. - Mikä tulee esiin oikein hyvin tuossa tutkimusselosteessa.

Koville näyttää ottavan. kun homoparien kasvattamat lapset voivat yhtä hyvin kuin muutkin.

Tiesin tämän jo kauan sitten, sillä itsekin kasvatin kaksi lasta, ja kaksi homoa kasvattaa kaksi kertaa paremmin.

• autasinäkin
        torre12 kirjoitti:

Koville näyttää ottavan. kun homoparien kasvattamat lapset voivat yhtä hyvin kuin muutkin.

Tiesin tämän jo kauan sitten, sillä itsekin kasvatin kaksi lasta, ja kaksi homoa kasvattaa kaksi kertaa paremmin.

Eiköhän se näillä lapsilla ota koville? Uskovat kyllä aina pärjää, mutta tämä ei riitä meille, vaan haluamme, että myös kärsivät saavat apua ja lohdutusta.

• surkutuleee
        mummomuori kirjoitti:

"Kyllä nuo lapset ja nuoret ihan itse vastasivat, ja todellakin vältetittiin kaikenlainen vaikuttaminen. - Mikä tulee esiin oikein hyvin tuossa tutkimusselosteessa."

Lapset vaistosivat tilanteen! Heihin on helppo vaikuttaa, koska muuten kotona puhutaan asiasta isoilla kirjaimilla. Tämä onkin se sateenkaari perheiden lasten ongelma, että ovat ensinnäkin geneettisesti orpoja ja sitten heidän ....hmmmm ... toivotaan omaksumaan tietynlainen ideologia ja aikuisena heidän oheisviestinnässään tämä tulee sitten esiin.

• surkutuleee kirjoitti:

"Kyllä nuo lapset ja nuoret ihan itse vastasivat, ja todellakin vältetittiin kaikenlainen vaikuttaminen. - Mikä tulee esiin oikein hyvin tuossa tutkimusselosteessa."

Lapset vaistosivat tilanteen! Heihin on helppo vaikuttaa, koska muuten kotona puhutaan asiasta isoilla kirjaimilla. Tämä onkin se sateenkaari perheiden lasten ongelma, että ovat ensinnäkin geneettisesti orpoja ja sitten heidän ....hmmmm ... toivotaan omaksumaan tietynlainen ideologia ja aikuisena heidän oheisviestinnässään tämä tulee sitten esiin.

Voi sinua. Ehkä sinulle on tutumpaa tuo lasten manipuolointi, mutta tuskin tässä sellaista edes pystyttiin tekemään. Samoin tuo "geneettinen" juttu on ihan soopaa, erittäin harva sellainen edes on - muistaen että heterotkin käyttävät samoja menetelmiä hedelmöityshoidoissa.

• torre12 kirjoitti:

"Koville näyttää ottavan. kun homoparien kasvattamat lapset voivat yhtä hyvin kuin muutkin."

Totta kai se ottaa koville, etteivät he olekaan mitään "demoneita", joilla on yliluonnollinen valta muihin ihmisiin sekä äärimmäisen surkea elämä....

• Mielenkiintoista sinänsä, että täältä löytyyy kovan tason tiedemiehiä, jotka pystyvät tuosta vain määrittelemään tutkimuksen huonosti tehdyksi. Olisi reilua kertoa, millä pätevyydellä nämä sankarit arvioitaan esittävät. Takana ilmaisesti on merkittävä akateeminen ura.

• Varmasti, jos akateemiseksi uraksi lasketaan Patmoksen blogien ja MV:n lukeminen (ymmärtämättä niitäkään).

• "...täältä löytyyy kovan tason tiedemiehiä, jotka pystyvät tuosta vain määrittelemään tutkimuksen huonosti tehdyksi. "

Vähän kuin se entinen palomestari joka tuumasi uuden palomestarin työstä "Huonosti sammutettu".

• enluotatuohon

Tutkimuksen otos oli tosi pieni, runsas 100. Esimerkiksi 16-18-vuotiaita tyttöjä osallistui tutkimukseen 12 yksilöä! Näin vähillä määrillä ei voi olla merkitsevyyttä, varsinkin kun osallistujat ovat valikoitunutta porukkaa, homoaktivistien lapsia. Näillä aktivisteillahan oma seksuaalisuus määrittää koko elämäntapaa ja on muuttunut ideologiaksi.

Mediassa tutkimusta kuitenkin kutsutaan "laajaksi", mikä on minusta huijausta. Tiedeuskoiset suomalaiset uskoo, kun kyseessä on"tutkimus"!

Muuten olen sitä mieltä, että ennen kuin voidaan arvioida homoperheiden lasten hyvinvointia elämässä, pitää odottaa,että he kasvavat vanhoiksi. Vasta vanhana ihminen saavuttaa sellaisen vaiheen ja mielentilan, että pystyy objektiivisemmin arvioimaan omia vanhempiaan ja omaa elämäänsä. Itsesuojaukset ja elämänvalheet putoavat siinä vaiheessa , monilta ainakin.

• Tutkimuksen otos on riittävä. Kunt tehdään näin "syviä" tutkimuksia, äärettömän harvoin niitä voidaan massoille tehdä.

Ja varmaan noitakin tutkimuksia tulee, jossa ovat mukana kahden samaa sukupuolta olevan vanhemmat aikuiset lapset.

• evita-ei.kirj

Aivan, eikö tutkimukseen pitäisi ottaa ihan sattumanvaraisesti kaikkialta, myös ihan tuntemattomia, kaikenlaisia homoperheitä, myös homoliittojen ulkopuolelta.
        Nythän vaikuttaa siltä, että tutkimus on ollut tarkoitushakuinen on haluttu päätyä tiettyyn tutkimustulokseen.

• väkilukuunsuhteutettuna
        evita-ei.kirj kirjoitti:

Aivan, eikö tutkimukseen pitäisi ottaa ihan sattumanvaraisesti kaikkialta, myös ihan tuntemattomia, kaikenlaisia homoperheitä, myös homoliittojen ulkopuolelta.
        Nythän vaikuttaa siltä, että tutkimus on ollut tarkoitushakuinen on haluttu päätyä tiettyyn tutkimustulokseen.

Tutkimuksen otos on Suomen väkilukuun ja tässä maassa asuvien sateenkaariperheideen määrään suhteutettuna riittävä.

"tuntemattomia, kaikenlaisia homoperheitä, myös homoliittojen ulkopuolelta."
        Spn-avioliitto on ollut voimassa vasta 1.3.2017 lähtien. Tietääkseni kaikki tutkuksessa olleet perheet olivat "homoliittojen" ulkopuolelta.

• evita-ei.kirj
        väkilukuunsuhteutettuna kirjoitti:

Tutkimuksen otos on Suomen väkilukuun ja tässä maassa asuvien sateenkaariperheideen määrään suhteutettuna riittävä.

"tuntemattomia, kaikenlaisia homoperheitä, myös homoliittojen ulkopuolelta."
        Spn-avioliitto on ollut voimassa vasta 1.3.2017 lähtien. Tietääkseni kaikki tutkuksessa olleet perheet olivat "homoliittojen" ulkopuolelta.

Tarkoitin homojärjestöjen ulkopuolelta. Nythän kaikki tutkitut olivat Seta-aktivisteja.

• evita-ei.kirj
        evita-ei.kirj kirjoitti:

Tarkoitin homojärjestöjen ulkopuolelta. Nythän kaikki tutkitut olivat Seta-aktivisteja.

Nythän tutkimuksen tekijä ja tutkittavat olivat samat. Ei sitä ainakaan puolueettomaksi tutkimukseksi voi sanoa.

• toiselle.jankutijankalle
        evita-ei.kirj kirjoitti:

Nythän tutkimuksen tekijä ja tutkittavat olivat samat. Ei sitä ainakaan puolueettomaksi tutkimukseksi voi sanoa.

Vastaavanlaisia tutkimuksia on tehty myös maissa, joissa on suurempi väkiluku, täten myös suurempi otanta, ja tulokset ovat samansuuntaisia. Tuntuu kuin sinä ja tuo "kadonnutta etsimässä" tyyppi olisitte tämän asian tiimoilta jämähtäneet 1980-1990-luvulle. :-)

• evita-ei.kirj
        toiselle.jankutijankalle kirjoitti:

Vastaavanlaisia tutkimuksia on tehty myös maissa, joissa on suurempi väkiluku, täten myös suurempi otanta, ja tulokset ovat samansuuntaisia. Tuntuu kuin sinä ja tuo "kadonnutta etsimässä" tyyppi olisitte tämän asian tiimoilta jämähtäneet 1980-1990-luvulle. :-)

Jos jotain tutkimuksesta haluaa saada oikeata, luotettavaa tietoa, niin ei se ainakaan sillä toteudu, että tutkija tutkii itseään. Siihenhän niin voimakkaasti vaikuttaa ne omat arvot ja asenteet.

• jankutijank
        evita-ei.kirj kirjoitti:

Jos jotain tutkimuksesta haluaa saada oikeata, luotettavaa tietoa, niin ei se ainakaan sillä toteudu, että tutkija tutkii itseään. Siihenhän niin voimakkaasti vaikuttaa ne omat arvot ja asenteet.

Kuten sanoin, tuollaisia sateenkaariperheisiin liittyviä tutkimuksia on tehty suuressa maailmassa jo useita erilaisten tahojen tekemänä. Myös neutraalien tahojen tekemät tutkimukset ovat antaneet samansuuntaisia tuloksia kuin tämä suomalainen. Silloin kun tutkimukset ovat olleet yltiöpositiivisia tai yltiönegatiivisia, on ollut helppo nähdä, että niihin on vaikuttanut kyseisten tahojen omat agendat. Mutta neutraaleihin tutkimuksiin nuo agendat tuskin ovat vaikuttaneet.
        En ehti, enkä viitsi tästä enempää keskustella, sillä 1) olen lähdössä töihin 2) en ole jankuttajatyyppiä.
        Hyvää alkanutta viikkoa!

• Minua kiinnostaisi kovasti se, miten paljon sateenkaariperheiden lapsia kiusatan ja ketkä heitä kiusaavat? Sekin olisi kiinnostavaa tietää, miten paljon kiusataan ihmistä iästä riippumatta, jos hän kuuluu sateenkaariväkeen? Jos kiusaamista ilmenee, millaista se luonteeltaan on? Millaisia seurauksia siitä on ollut? Kuinka sateenkaariväki kokee kohtelunsa yhteiskunnan koneistossa, entä sateenkaariperheet, miten heidät kohdataan vaikka sos.toimessa, neuvolassa...sen tapaisissa yhteiskunnallisissa palveluissa? Tämän tyyppistä tutkimusta en ole nähnyt.

• minipulointia

Riittäväksi eivät sitä sano edes tutkijat, vaan myöntävät, kysyttäessä, että tulokset ovat lähinnä suuntaa antavia.

• biologinenvanhempi

Kyllä parinkymmenen vuoden päästä riittää TV:llä ohjelmaa, kun nuo homoperheiden lapset alkavat etsiä biologista isäänsä tai äitiänsä.
        "Kadonnutta etsimässä" ohjelmia riittää joka päivälle.

Miksihän muuten tuo tarve löytää biologinen vanhempi kehittyy silloin, kun lapsi ei tiedä sitä, kuka todella on hänen oikea vanhempansa.

• jankutijankalle
        biologinenvanhempi kirjoitti:

Kyllä parinkymmenen vuoden päästä riittää TV:llä ohjelmaa, kun nuo homoperheiden lapset alkavat etsiä biologista isäänsä tai äitiänsä.

Miksihän muuten tuo tarve löytää biologinen vanhempi kehittyy silloin, kun lapsi ei tiedä sitä, kuka todella on hänen oikea vanhempansa.

Sinä se jaksat tästä samasta asiasta ja ohjelmasta jankuttaa viikosta toiseen. Ihan vaan tiedoksi, että sateenkaariperheitä on ollut jo niin kauan, että osa "lapsista" on jo aikuisia ja edes väkiluvultaan suuremmissa maissa ei noita "kadonnutta etsimässä" ole tällaisista perheistä ollut jonoksi saakka.

• biologinenvanhempi
        jankutijankalle kirjoitti:

Sinä se jaksat tästä samasta asiasta ja ohjelmasta jankuttaa viikosta toiseen. Ihan vaan tiedoksi, että sateenkaariperheitä on ollut jo niin kauan, että osa "lapsista" on jo aikuisia ja edes väkiluvultaan suuremmissa maissa ei noita "kadonnutta etsimässä" ole tällaisista perheistä ollut jonoksi saakka.

Sattuiko kirjoitus arkaan paikkaan?
        "Kadonneita etsimässä "ohjelmahan kertoo juuri noista aikaisemmista tapauksista, joissa lapsi haluaa tietää kuka on hänen biologinen vanhempansa.
        Eikö sinua todella kiinnosta tietää, kuka on sinun oikea isäsi tai äitisi?

• biologinenvanhempi kirjoitti:

Sattuiko kirjoitus arkaan paikkaan?
        "Kadonneita etsimässä "ohjelmahan kertoo juuri noista aikaisemmista tapauksista, joissa lapsi haluaa tietää kuka on hänen biologinen vanhempansa.
        Eikö sinua todella kiinnosta tietää, kuka on sinun oikea isäsi tai äitisi?

Mitä mieltä olet heteropariskunnista, jotka joutuvat hankkimaan lapsen käyttämällä lahjoitettuja sukusoluja tai jotka adoptoivat lapaen? Pitäisikö heiltä kieltää nämä?

• biologinenvanhempi kirjoitti:

Tuo käsikirjoitettu ja vahvasti tietyyn formaattiin painottuva ohjelma ei liene paras mahdollinen faktan kannalta? Tarkoitushan ohjelmassa on tarjota sijaistunteita ja vedota katojien emootioon.

Mutta nykyään voi aika helposti jo varmistua biolgisesta vanhemmasta DNA testeillä. Onkin tullut esiin monia tapauksia ettei se biolgiseksi oletettu vanhempi sitä olekkaann.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2631
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      80
      2014
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1898
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      83
      1357
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1315
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1238
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1108
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1090
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      943
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      934
    Aihe