Miten estää selaajaan saapuvat mainokset?

etsii_tietoa

Miten voisin estää selajaan automaattisen latautuvat play mainokset?
Ne häiritsee ja vievät turhaan koneen tehoja...
Käytän Firefox selaajaa Windows 10:ssä.

16

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apinaetgorilla

      Videoiden alussa tulevia mainoksia tuskin voi estää.
      Muuten mainoksia estetään mainostenestäjällä. uBloskOrigin, Adblock plus vaikkapa.

      • etsii_tietoa

        Kiitos! Pitää asentaa...


      • Noissahan on nykyään semmoisia että tunnistavat tuollaiset temppuilut ja sitten mainos näkyy samalla tavalla mutta sitä ei voi halutessaan kelata niin kuin normaalisti.

        Helpoiten pääsee mainoksista maksamalla.


      • sammakoita.suussa
        M-Kar kirjoitti:

        Noissahan on nykyään semmoisia että tunnistavat tuollaiset temppuilut ja sitten mainos näkyy samalla tavalla mutta sitä ei voi halutessaan kelata niin kuin normaalisti.

        Helpoiten pääsee mainoksista maksamalla.

        Hihih. Hurukselalainen alle nelikymppinen sammakonkasvattaja maksaa mainoksista.


      • sammakoita.suussa kirjoitti:

        Hihih. Hurukselalainen alle nelikymppinen sammakonkasvattaja maksaa mainoksista.

        Miksi mainoksista pitäisi maksaa?

        Yleensä maksetaan siitä että ei olisi mainoksia tai muutakaan roskaa, että pääsisi asiakkaaksi eikä tuotteeksi.


      • kylläpäs-estyvät

        Kyllä ainakin YouTuben alkumainokset ja muutkin estyy ublockilla.


      • sammakoita.suussa
        M-Kar kirjoitti:

        Miksi mainoksista pitäisi maksaa?

        Yleensä maksetaan siitä että ei olisi mainoksia tai muutakaan roskaa, että pääsisi asiakkaaksi eikä tuotteeksi.

        Päätä äkkiä mitä huomenna selität
        "Helpoiten pääsee mainoksista maksamalla. "
        "Yleensä maksetaan siitä että ei olisi mainoksia tai muutakaan roskaa ....."


      • sammakoita.suussa kirjoitti:

        Päätä äkkiä mitä huomenna selität
        "Helpoiten pääsee mainoksista maksamalla. "
        "Yleensä maksetaan siitä että ei olisi mainoksia tai muutakaan roskaa ....."

        Ei minun tarvitse päättää mitään kun on olen selvällä suomella sanonut aikoja sitten, että maksamalla pääsee mainoksista eroon.

        Kerro minkä takia haluat maksaa mainoksista kun tuollaisia selität?


      • sammakoita.suussa
        M-Kar kirjoitti:

        Ei minun tarvitse päättää mitään kun on olen selvällä suomella sanonut aikoja sitten, että maksamalla pääsee mainoksista eroon.

        Kerro minkä takia haluat maksaa mainoksista kun tuollaisia selität?

        Ei tarvitse minun tarvitse maksaa kun haluan mainoksista eroon.


    • Ikioma-mielipide

      Jos sivustoa tai palvelua pidetään yllä mainos varoin, on oikeus ja kohtuus pakottaa palvelun käyttäjät katsomaan tarjotut mainokset. Kyllä ihan luonnostaan ylitse ampuva mainostarjonta karsii palvelun käyttäjät, ja sivusto tai palvelu kuolee siihen.

      Suomi24 on jo pilannut sivustonsa mainosten määrällä ja sijoituksella, ellen pystyisi sulkemaan mainoksia pois, en varmasti kävisi näitä sivuja selailemassa ollenkaan.

      Linux Mint 18 Sarah
      Xfce 64-bit

      • jyrkkä-ei-mainoksille

        Edes se rukoilevahahmoinen kissanpoika ei saa minua poistamaan mainoksenestoa.


      • jyrkkä-ei-mainoksille
        jyrkkä-ei-mainoksille kirjoitti:

        Edes se rukoilevahahmoinen kissanpoika ei saa minua poistamaan mainoksenestoa.

        http://imgur.com/5ISoSD5
        Eli tämä.


    • dfjejewj3

      pirullista koko mainoksillaan saastuttajien toiminta.
      hyvä tuote myy itseensä mainostamatta!

    • ei_näy_tilityksiä

      Minulla menee kaikki tuotteet boikottiin, jotka kehtaavat käyttää nettikaistaani ilman lupaa ja vieläpä maksamatta siitä!

    • Moni sivusto elää mainostuloilla. Siksi en juuri käytä mainosten estoa. Jos tulovirta loppuu niin sivusto kuolee. On monia hyviä sivuja joissa tykkään käydä. Suomalaisia on melko vähän ja tämän kokoisessa maassa sivuston pito mainostuloilla hankalaa. Samoin vaikka blogilla tai youtube kanavalla eläminen.

    • Mainospoistimen käyttö kannattaa myös siksi, että mainosten kautta on liian usein levitetty haittaohjelmia. Virustorjunnan yhdistäminen mainosten torjuntaan parantaa koneen turvallisuutta.

      Minulla on muutamista sivustoista poistettu mainostorjunta juurikin kannatussyistä. Jos mainokset eivät olisi niin häiritseviä kuin mitä ovat vilkkuvine ja liikkuvine kuvineen niin voisin harkita muuta järjestelyä useammankin sivun kohdalla. Tällä hetkellä sivut latautuvat niin paljon nopeammin ilman mainoksia että sekin puoltaa mainostorjuntaa.

      Itse suosittelen uBlock ja uMatrix ohjelmia, joskin tuota jälkimmäistä vain sellaiselle joka on valmis hieman virittelemään ja kokeilemaan saadakseen kunkin sivuston asetukset kohdalleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe