lapsen nimellä

tilaaminen

miten onnistuu tilaaminen osamaksulla esim. hobby hallista jos tilaajana on lapsi ja allekirjoittajana maksuhäiriöinen yli 18 vuotta täyttänyt huoltaja?tarkistetaanko myös huoltajan maksu kyky vai miten se menee.
firma meni aikanaa konkurssiin ja mitään kalliimpaa ei ole voitu ostella ilman säästämistä kun osamaksu kaupat ei onnistu.hyvin tullaan toimeen ja velkakin lyhenee mutta on paljon mitä tarvitsisi ostaa heti nyt kun lapsikin tuli.

12

5028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emma

      Ajattelitko siis tilata ihan äsken syntyneen lapsen nimiin? Käsittääkseni Hobby Hall vaatii laskulle eli siis osamaksulla tilaajilta henkilötunnuksen. Kun siitä selviää että tilaaja on pieni vauva niin kyllä sen huoltajan tiedotkin ymmärtääkseni sitten syynätään.

      • lapsi olisi

        tilaajana tässä tapauksessa.


    • päikkä

      Että ajattelit sitten tärvätä vastasyntyneen lapsesikin luottotiedot?
      Kaikenlaista sitä tarvii hankkia varmasti,mutta kannattaa varmaan hankkia ne sellaisesta paikasta että pystyy kerralla maksamaan???!! Esim kirpputorilta. Tuskin ne luottotiedot ihan syyttä on mennneet, joten luulen et ois ihan viisainta olla tilailematta mitään osamaksulla kenenkään nimissä.
      Hohoijaa,kaikenlaisia vanhempia:(

      • taas näitä kakaroita

        kuka sanoi että lapsen luottotiedot olisi tarkoitus tärvellä?se että firma kaatui aikoinaan ei kai tee kenestäkään huonoa vanhempaa vai?huomaat kun ikää tulee että ei kaikkea saa tosta noin vain kun ei olekaan äiti ja isi ostamassa.


      • Isä 2004/2005
        taas näitä kakaroita kirjoitti:

        kuka sanoi että lapsen luottotiedot olisi tarkoitus tärvellä?se että firma kaatui aikoinaan ei kai tee kenestäkään huonoa vanhempaa vai?huomaat kun ikää tulee että ei kaikkea saa tosta noin vain kun ei olekaan äiti ja isi ostamassa.

        No tuskimpa aloittaja tahallaan aikoi lapsen luottotietoja pilata (lapsille ei muuten maksuhäiriöitä edes rekisteröidä), mutta toimintaperiaate on kyllä arveluttava.

        Osamaksu on muuten LUOTTOA, jota ei alaikäisille myönnetä. Ja jos "tilaajaksi" on merkitty vuoden vanha lapsi, saattaa tavarantoimittajassa jo luonnostaan herätä epäilys, että mihinkäs tarkoitukseen se vauva näitä tavaroita tilailee ja millä rahoilla aikoo ne maksaa. Tyhmäkin ymmärtää, että isä/äitihän ne sitten maksaa, josta taas herää kysymys, miksi isä/äiti ei samantien tilaa tavaroita omissa nimissään vaan lähtee pelleilemään lapsensa nimellä.

        Ei firman kaatuminen tosiaan tee ihmisestä huonoa vanhempaa, mutta jonkinlaista harkintakykyä voinee silti vaatia!
        Ja tuon kommenttisi "huomaat kun ikää tulee että ei kaikkea saa tosta noin vain kun ei olekaan äiti ja isi ostamassa" voinee perustellummin osoittaa ketjun aloittajalle. Hänen pitäisi ymmärtää, että kaikkea ei saa heti - joskus voi ihan joutua etukäteen säästämään, vaikkei säästäminen niin kovin seksikästä puuhaa olisikaan!


      • päikkä
        taas näitä kakaroita kirjoitti:

        kuka sanoi että lapsen luottotiedot olisi tarkoitus tärvellä?se että firma kaatui aikoinaan ei kai tee kenestäkään huonoa vanhempaa vai?huomaat kun ikää tulee että ei kaikkea saa tosta noin vain kun ei olekaan äiti ja isi ostamassa.

        ihan vaan aiheesta poiketakseni voisin ilmoittaa että minulla on ikää 38v ja neljä alaikäistä lasta, eikä oo ikinä edes tullut mieleen tilata jotain osamaksulla ja käyttää heidän tietojaan siihen.


      • ex-häiriöinen ja ylpeä koke...
        päikkä kirjoitti:

        ihan vaan aiheesta poiketakseni voisin ilmoittaa että minulla on ikää 38v ja neljä alaikäistä lasta, eikä oo ikinä edes tullut mieleen tilata jotain osamaksulla ja käyttää heidän tietojaan siihen.

        Päikkä 38v ostaa vaan kirppikseltä, me muut Stockmanilta.Eikä itselläkään ollut aina luotot kunnossa, elämässä kun sattuu kaikenlaista.Haluaisiko Päikänkin lapset muuta kuin kirppiskamaa?


      • päikkä
        ex-häiriöinen ja ylpeä koke... kirjoitti:

        Päikkä 38v ostaa vaan kirppikseltä, me muut Stockmanilta.Eikä itselläkään ollut aina luotot kunnossa, elämässä kun sattuu kaikenlaista.Haluaisiko Päikänkin lapset muuta kuin kirppiskamaa?

        En ole missään sanonut että minun lapseni kulkevat kirpputorivaatteissa. Minulla on yritys ja tulemme oikein hyvin toimeen. Olen aina pystynyt vaatettamaan lapseni ja hankkimaan heille sen aineellisen mitä tarvitsevat.
        Eri asia sitten on millaisia arvoja olen yrittänyt opettaa. Minulle ihminen on arvokas ostipa hän vaatteensa mistä tahansa ja samaa olen opettanut lapsillenikin.
        Alkuperäiseen viestiin palatakseni: olen edelleen sitä mieltä että en koskaan tilaisi lapseni tietoja käyttämällä osamaksulla mitään. Minusta se on väärin. Jokainen velkaantukoon täysi-ikäisenä jos ei ole kotonaan muuta tapaa rahanhankkimiseen oppinut. Kenelläkään aikuisella ei ole oikeutta tärvätä lapsensa luottotietoja. Kuinka voit olla niin varma että pystyt osamaksuerät hoitamaan kun olet mämminyt jo aikaisemmin elämässäsi jotain?
        Luulisi että jotain olisi opittukin virheistä. Onko jotenkin ylpeilemisen aihe se että luottotiedot ovat menneet? Minusta se ainakin on osoitus siitä ettei ole pystynyt selviytymään velvotteistaan.


    • seksin myyntiä lapsille

      Lain mukaan lapsi ei saa ottaa lainaa eikä velkaa, eli aina pitää olla huoltajan allekirjoitus paperissa ja huoltaja siis maksaa koska allekirjoituksellaan sitoutuu maksamaan lapsen ostot. Tätä asiaa kyllä kiertää monet kyseenalaiset ja myös "hyvämaineiset" yritykset. Erityixsen hyvin lapset kelpaavat seksifirmojen asiakkaiksi. Heitä laki ei koske, koska laki on tehty sellaisena aikan kun puhelimella ei voinut seksiä ostaa. Nythän lapsi voi tehdä vaikka kuinka suuren nettiseksitilauksen, puhelimessa voi "ottaa suihin", "imeä ja niellä" ja "pistää kuuman kullin kosteaan koloon"- tyyliin. Nämä mainokset ovat seksi-ilmoittelusta joka on vapaata myös lasten käytössä. Mikään laki ei kiellä lapsia ostamasta seksiä jos se tapahtuu puhelimen välityksellä ja/tai jos seksin myynti-ilmoitus on ollut vaikkapa maikkarin mainossivulla kuten on tavallista. Suomessa lainsäätäjä ei vielä ole vakuuttunut siitä onko tärkeätä vai vahingollista saada lapsi vaurioitumaan mahdollisimman aikaisin että saadaan psykiatreille ja poliisille töitä. Jokainen kasvatusasiantuntija kuitenkin tietää mitä voi seurta lapselle suunnatusta seksimainonnasta. Ei ainakaan mitään hyvää tai normaalia!

      • Anonyymi

        mistä sinä pedari oikee jauhat?


    • minni

      Postimyynnistä esim.Hobbarista ei voi ostaa
      mitään alaikäisen nimellä, jos edunvalvojalla
      on luottohäiriöitä. Kaikkiin tilauksiin tarvitaa
      sosiaaliturvatunnus ja virallinen osoite.

    • tietysti

      Mene ja pilaa lapsesi elämä!!!
      Voin kokemuksella sanoa kun vanhempani teki minulle noin niin olen niin vihainen ja katkera heille kun menivät pilaamaan nimeni. Koskaan en ole sitä päässyt käyttämään ja olen nyt 10 vuotta maksellut heidän "pieniä" velkojaan. Kun täytin 18v ja ehdin olla 18v kahen viikon ajan kunnes rapsahti lappu kotiin että nimi mennyt ja velat maailman suurimmat!
      Arvaa kuinka vihainen olen heille! ja arvaa tykkääkö lapsesi sitten jos et kykenekkään hoitamaan asioita !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe