Jatketaan täällä, niin helpompi seurata.
Itse menossa vasta haastatteluun, hyvillä mielin.
Tiedän ihmisiä, joille "kiitos, mutta ei kiitos-viesti."
Tsemppiä kaikille.
Finnair vol.III
122
5985
Vastaukset
- Lindis123
Emo2005: Minkä vaiheen jälkeen tiedät hakijoiden saaneen hylkyilmoituksia? Itse odottelen, jospa pääsisin täyttämään medi-kyselyn ku mitään ei ole kuulunut tehtävien teon jälkeen. Hurjasti onnea haastatteluun!
- Emo2005
Ihan eka vaihe. Ei saanut yksi edes tehtäviä. :(
- 65873
Kertokaa ihmeessä arviointipäivästä! Fiiliksiä yms!:)
- Maybemaybeh
Ja taas uus viikko.:) Te porukka jotka ootte samassa veneessä, eli ei oo tehtävien jälkeen kuulunut mitään, kertokaa jos joku saa jotain! Luulisi että lähettävät aina about kerralla niitä viestejä. Josko tällä viikolla....
- SamaVene
Jep, tulisikohan loppukuussa viimeistään jotain tietoa, jos kursseja joka kk syksyllä :)
- uteliaskysyy
Hei, vähän outo kysymys. Mikäli laihtuu kovasti, saako firman puolesta uuden virkapuvun?
- löytyyyyykö
Onko kukaan löytänyt muita keskusteluja tästä aiheesta, jossa porukka kertoisi esim arvointipäivästä tai muuten vaan? Voisi linkata vaikka tähän! (: (itse kyllä koittanut koluta netin läpi muttei ole löytynyt)
- kyseleeee
Onko kukaan löytänyt tästä samasta aiheesta keskustelua muualta? Voisi vaikka tänne linkkailla? Nyt siis tämän hetken hausta, esim arviointipäivästä yms!(:
- Flybutterfly
Tuliko mieleen että siihen on ehkä jokin syy miksei niistä täällä kerrota mitään?...
- Emo2005
Itse hyvillä mielin haastiksessa käynnyt.
En rupea avaamaan tässä mitään, paitsi että lisäkseni 8 muuta ihanaa ihmistä oli paikalla ja kaikilla oli mukavaa. Hyviä hakijoita kaikki. :) - lentoemoksiko2017
Erittäin mukava päivä, oma ryhmäni oli ihan huippu! Älkää turhaan stressatko päivää, vaan nauttikaa kaikesta mitä se sitten tuokaan tullessaan.
- Jatkoaootellessa
Kuulin, että joillekin olis ilmoiteltu jatkosta jo arviointipäivän jälkeen, vaikka haastatteluja jatkuu 3.7 asti. Löytyykö täältä porukkaa jolle olis ilmoiteltu? Myös joillekin edellisessä rekryssä olleille on tarjottu ilmeisesti kurssipaikkaa.
Jatkosta sen verran, että ilmeisesti pari ekaa kurssia on peruttu, ensimmäinen kurssi alkaa kaiketi Syyskuun lopulla uusille ja kokeneille Elokuun lopussa. Kokeneille 2 kurssia suunniteltu ja uusille alunperin suunniteltu 8, joista nyt Elokuun kurssit peruttu.- 12342017
Mistä nämä tiedot on peräisin, suoraan Finnairilta? Vai omaa spekulointia...
- Jatkoaootellessa
Kurssiasiat kerrottiin arviointipäivässä. Noi, että joillekin ilmoitettu kertoivat muut hakijat. Siksi haluaisin kuulla jos muut kuullut samaa....
- Flybutterfly
Arviointipäivässä kerrottiin että ensimmäinen kurssi alkaa 4.8. ja suunnilleen parin viikon välein siitä eteenpäin on kursseja sen listan mukaan mikä näytettiin. Tuskin kenellekään vielä on jatkosta ilmoitettu koska puolet haastatteluista on vielä tekemättä.
- Jjfddklllhfdefd
Ne kurssiajat luki paperissa, mutta haastattelija sanoi että 2 ekaa kurssia on peruuntunut. Tai olisko kenties täynnä?
- NoHöhh
Sain juuri sähköpostin, että Finnair on valinnut osan jatkoon ja en ole valittujen joukossa (tämä siis tehtävien ja videohaastattelun jälkeen jotka tein toukokuun lopulla). Tsemppiä muille!!!!!
- Showmustgoon
Hylsy tuli ennakkotehtävien ja videohaastattelun perusteella. Se siitä sitten.
- Kakjaja
Koska palautitte tehtävät? Itse en ole niiden jälkeen saanut vielä mitään tietoa..
- NoHöhh
Kakjaja kirjoitti:
Koska palautitte tehtävät? Itse en ole niiden jälkeen saanut vielä mitään tietoa..
Palautin tehtävät ihan toukokuun lopulla, 4 päivää sen jälkeen kun sain tehtävä ja haastattelukutsun. Ehkä sinulle Kakjaja on tulossa parempia uutisia sähköpostitse, jos et hylkyä vielä saanut!
- Kakjajas
Itse palautin myöhemmin, ni en vielä uskalla huokaista helpotuksesta. Kun voi olla että eivät ole vielä kerenneet käymään niitä läpi...
- Mitchi
Showmustgoon kirjoitti:
Hylsy tuli ennakkotehtävien ja videohaastattelun perusteella. Se siitä sitten.
mun ystävä sai myös hylsyn tänään mutta sano et se hakemus on vielä voimassa ja voi olla et ovat vielä yhteydessä jos on tarvetta :) ei kannata viel kokonaan menettää toivoa :)
tsemppiä kaikille odotteluun ja haastatteluihin !
- NoHöhh
Onko muut saaneet kutsuja jatkoon (mediin ja haastettatteluihin), vai kävikö niin, että kurssipaikat täytetään niillä, jotka kerkesivät laittaa hakemuksen heti haun alettua eli toukokuun alussa? Itse laitoin hakemuksen vasta toukokuun lopussa, kun hakijoita oli jo kutsuttu haastatteluun. Olinkohan sitten vain liian hidas. :(
- Jännitttäää
Ainakin näihin haastatteluihin joita on 3.7.saakka on valittu haastateltavat jo tämän kuun alussa.
- Maybemaybeh
Mä tarkistin, että tein hakemuksen 15.5 ja jatkoonpääsystä viestin siitä n. 10 vrk päästä. Tein tehtävät ja videon melkeinpä heti. Ja mitään ei oo kuulunut. Onkohan tänään lähetetty sitten kaikille hylsyviestit jotka on tippunut.. Hmm no turhaa spekulointia! Jännittää vaan odotella joka päivä että josko tänään. :)
- Aikataulua
Hakemus 11.5 ->tehtävät 16.5 ->med-kysely 26.5 -> 1.6 kutsu arviointipäivään....
- Opevailentoemo
Anteeksi nipotus mutta opetelkaa nyt hyvänen aika edes kirjoittamaan nuo päivämäärät oikein eli piste myös sinne kuukauden perään.
- PohjoinenTuuli
Onko kukaan saanut oikeasti hylkäystä? Eli siis pudonnut kokonaan pois myös tulevista rekryistä? Itse odotin kolme viikkoa ennakkotehtävien jälkeen ja tänään sain viestin ettei minua ole valittu jatkoon. Ilmoittivat kuitenkin, että olen yhä rekrytoinnissa mukana.
Harmittaa kyllä kovasti koska ehdin jo haaveilla syksyllä alkavasta kurssista. Noh ehkä myöhemmin tulee uusi kurssi mihin pääsen mukaan. :)- nevergivingup
Eikai avoimessa haussa voi täysin tulla hylätyksi. Hylkyviestissä lukee käsittääkseni kaikille, että hakemusta tullaa säilyttämään ja se on voimassa ja se voidaan ottaa uudelleen käsittelyyn, mikäli on tarvetta. Itse sain siis. ko viestin eilen...
- Emonemo
Pääsitkö arviointipäivään vai tuliko tuo hylkyviesti videon tms. jälkeen?
- PohjoinenTuuli
nevergivingup kirjoitti:
Eikai avoimessa haussa voi täysin tulla hylätyksi. Hylkyviestissä lukee käsittääkseni kaikille, että hakemusta tullaa säilyttämään ja se on voimassa ja se voidaan ottaa uudelleen käsittelyyn, mikäli on tarvetta. Itse sain siis. ko viestin eilen...
Niin totta. Mutta olisihan se jo hakijan kannalta mukava jos saisi tietää ettei mitään mahdollisuuksia ole. Tuo viesti jätti kuitenkin toivon kipinän ja olisi ilkeää vuosi odotella että jos sittenkin...
- Kysynkysynkysyn
Hei te arviointipäivässä käyneet! Millaisella vaatetuksella menitte, kun itse ajattelin ihan vaan siistejä perusvaatteita. Että oliko siellä jotain super laittautuneita tyyppejä!? Ja sen verran vielä, kun mitä luin aikaisempia keskusteluja vuosien takaa, niin siellä puhuttiin että haastatteluissa kysyttiin myös ns. perusteitoja yrityksestä ynm. Eli pitääkö nyt päntätä nuo kaikki finnairin tiedot yms!(: Ja onnea kaikille arvointipäivään, sekä valintoihin!(:
- huihuihuihuiii
Mikä tuo "simulointitehtävä" nyt oikeen käytännössä sit on?! :D
- Flybutterfly
Tehtäviä en kommentoi mutta eipä siellä yrityksestä mitään kysytty. Toki on ihan yleissivistävää ja suositeltavaakin tietää perusasiat ko yrityksestä. Ei siellä meidän ryhmässä ainakaan kukaan mitenkään erityisesti ollut laittautunut mutta toki huoliteltu ulkonäkö on aina eduksi. Siistit perusvaatteet. Omasta mielestäni esim.jakkupuku ois vähän liitoiteltua. Omana itsenään kun menee sinne niin kaikista parasta niin.
- Hajskla
Hylsy viestejä nyt tullut ilmeisesti vain niille jotka on palauttaneet tehtävät kuun vaihteessa. Vai onko jollekin tulut hylsy, joka sai vasta tässä kuussa tehtävät?
- Robot123
Mä tein tehtävät 28.5, en oo saanut hylkyä vielä. Näköjään muille tullut. Outoa.. onkohan sitten hyvä juttu.
- dababa
Tehtävät tehty toukokuun loppupuolella. Minäkään en oo saanut mitään viestiä tässä kuussa. Ehkä katsovat ensin kesäkuun arviontipäivän tulokset ja sen perusteella kutsuvat sitten seuraavan porukan? Tai sitten ei.
- Emonenko
Miten pitkä matka esim kentältä on tuonne arviointipäivä paikkaan? Pystyykö ihan kävelemään, ja löytyykö oikea paikka helposti?
- Lentoemoksiko
Se on lentokentällä terminaalien vieressä. Vieressä on Hilton-hotelli. Karkeesti arvioituna n.3 min kävelee esim. Starbucksista siihen. Löytää helposti koska Poliisi on samassa rakennuksessa ja se on selvästi merkitty.
- Tuleva_lentoemäntä
Itse kävin tänään arviointipäivässä ja kivaa oli! Simulaatio-tehtävä oli hauska ja itselläni ainakin päivä meni todella hyvin ja niin näytti koko ryhmällänikin menevän! Toivotaan että kurssilla nähdään ja tsemppiä muille vielä arviointipäivään meneville! :)
- Sheinz
Hei mä olin tänään myös =D oli kyllä kiva päivä! Tsemppiä minunkin puolesta kaikille!
- odottelenedelleen
Kiva kuulla! Itse edelleen odotan omaa vuoroani jännityksellä! Näyttäisi tänä vuonna tuo arviointipäivä olleen suunniteltu todella hyvin, kun kaikilla on positiivinen mieli päivän jälkeen (:
- Aikamatelee
Kellään tullut vielä jatkokutsua arviointipäivän jälkeen? Itse en osaa sanoa yhtään miten meni, oon kyllä tosi itsekriittinen aina....
- Pliispliispliis
Onko kenellekkään myöhemmin tehtävät jättäneistä tullut mitään tietoa?
- waitingwaitingggg
Mä tein tehtävät ja videohaastattelun 13.6 (seuraavana päivänä siitä kun sain ne) eikä vielä kuulunut mitään. Onks muita jotka tehny samoihin aikoihin ne, onko mitään kuulunut? Pelottaa et tää nyt jäi jo niihin. :(
- odottelua
Tehty tehtävät ja videohaastattelu 31.5. Mitään tietoa ei ole tullut tämän jälkeen. Olisi kiva kuulla jotain väliaikatietoja...
- Ehkäjoskuskuuluu
Samoihin aikoihin kanssa tehnyt ku waitingwaitingggg eikä oo mitään kuulunut..
Edelliselle sanoisin että otappa rekryyn yhteys, jos oot joutunut jo kuukauden odottelee.
- Hakijamäärä
Olikos jossain ilmoitettu hakijoiden määrää ja montako otetaan sisään koulutukseen?
- Emo2005
Kymmenen kurssia näytti olevan. Lentäneille ainakin kaksi, kuulemma enemmänkin tulossa.
Kiva niin, että meitä lentäviäkin otetaan nyt enemmänkin kuin se 20, kuten viime rekryissä ollut.
Nyt arviointipäivä oli hyvä. Testattiin niitä juttuja, joita työssä tarvitaan.
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti. Nyt tosiaan rekry jatkuva eli tietoa tulenee ripotellen.- Kursssijutttuja
Montako yhdelle kurssille otetaan?
- Odotellaanodotellaan
Kursssijutttuja kirjoitti:
Montako yhdelle kurssille otetaan?
Noin 20 hlöä per kurssi.
- Kokemuksestakohyötyä
Joo, mutta pelkäämpä että moni paikka on mennyt jo (näistä kokeneiden kursseilta) Edellisen rekryn hakijoille on tarjottu kurssipaikkoja näiltä kursseilta. Itse kuullut työkamujen kautta noin viidestä...
- Emo2005
Minäkin tiedän kolme varmaa, yksi tosin on lähdössä varmasti. Kahdesta muusta en tiedä. Ed.haussa ovat viime hetkellä tippuneet ja nyt hakiessa saaneet kutsun suoraan kurssille.
Lisäkursseja on tulossa, nuo kaksi nyt oli jo päätetty.
En halua mitenkään vähätellä ed.kurssien rekryä, mutta tämä oli hyvä ja kiva, että eivät tosiaan hyljeksi enää kokemusta omaavia.
Se, kyllä pelottaa, onko taas kyse lyhyistä pätkistä tai reservin paluusta, kuten puhuttu.. - Kokemuksestakohyötyä
Mulle kanssa sanottiin että ne 2 tulossa ja auki vielä lopullinen määrä. Mutta silleen oon tottunut ajattelemaan, etten innostu ennenkun muu on varmaa :D
Epäilen tota pätkähommaa/reserviä, vai ootko muualla kuullut kuin täällä juoruja? Tottakai jos jotain sattuu, konetoimitukset ei onnistukaan ajallaan tai ei oo lentäjiä niinkuin hetki sitten tms... - Emo2005
Juu, kaksi oli varmaa kurssia. Sanoivat, että lisää todennäköisesti tulossa.
Tämä reservi ja pätkätyö on kuultu siellä nyt olevilta. Hieman rupeaa jo jännittämään.
Pitääköhän Trafin medin jo omaavien/omistavien käydä myös noi tarkat medit vai riittääkö se , että sama ilmailulääkäri jo antanut luvan muuhun yhtiöön. - Kokemuksestakohyötyä
Kyllä kaikki on ne samat joutunut käymään ja jännittänyt viimeseen asti vaikka toisella yhtiöllä tullut jo hyväksytyksi :-/ Ja tiedän myös hylättyjä asioista, jotka toisella yhtiöllä on ollut ok. Mulla siis sama homma, mut yks käynti vähän stressaa. Kyselin jo papruja alustavasti ja ihmettelivät terveyshuollossa et eikö oo laitonta pyytää edes työnantajan tommosia.
- Emo2005
Juu, mäkin vilkasin omakantaani ja mulla sama homma, että voi olla, että tulee hylky. Kirjoitin kyllä asiasta lisätietoihin, mutta on noi aika tarkkoja. Ennen ei olisi ollut mitään esteitä, mutta kävi yksi accident vuosi sitten, joka saattaa tuolla vaikuttaa..
Mä kanssa miettinyt, saako noita kaikkia oikeasti pyytää, mutta kai ne saa, kun ne pyytää ne.
Samat Trafin kohdathan on syynin alla. Toisaalta ihmiset huijaa niin paljon, että kun on firman sisällä niin näkee, että joja toisella on jotain allergioita, mitä tuolla ei hyväksytä juurikaan. - Kokemuksestakohyötyä
Niin tai sit se on ns. vapaaehtoista, mutta jos et tuo niin jostain kumman syystä et oo jatkossa :-P En kans tiiä että voiko ite valita mitä niissä papruissa näkyy... mutta kattellaan pääseekö tästä vielä jatkoon, että tarviiko siitä ees murehtia...
- Emo2005
Ei auta muu kuin odotella.. :)
- mmilou
Heitänpä minäkin lusikan soppaan. Hakemus jätetty pari päivää sitten, nyt odottelen että milloin alkaa kuulumaan takaisin.
- Tuulitunneli123
Eikö tämän ekaerän viimeinen arviointipäivä ollut 3.7.? Luulisin että viimeistään sen jälkeen alkaa seuraavan erän seulonta :) Tsemppiä kaikille!
- kjhfdvniyfshvnli
Luulisi, että tämän erän jälkeen alkaa rekrytoijien kesäloma. Sitten katsovat, paljonko seuraavassa erässä tarvitaan jatkoon.
- Kjdjkfshurh
Ja 7.7. pitäis tulla siis tieto 1.erässä olleille...
- Huohvaan
Siis mitä täällä oikeen selitetään? "Toisaalta ihmiset huijaa niin paljon, että kun on firman sisällä niin näkee, että joja toisella on jotain allergioita, mitä tuolla ei hyväksytä juurikaan."
Mistä revitte näitä juttuja? Mitkä mahtaa olla allergioita, joita ei firmassa hyväksytä? Mihin perustat emo2005 "faktasi" että joka toinen on valehdellut lääkäreille asiansa?
Jos olisit OIKEASTI firman sisällä, tietäisit että asia ei todellakaan niin ole, nyt perustat kaikki juttusi täysin suomi24 keskusteluihin.
Ja tottakai nyt on laillista pyytää vanhoja sairaskertomuksia, ihan jo TRAFI NIIN VAATII ja ilmailualalle pääsy näin edellyttää.
Lisäksi, mitään "reserviä" ei enää todellakaan ole olemassa. Pätkätöistä ei kukaan osaa sanoa mitään, sehän on ollut ihan normaali käytäntö aiemmin, että määräaikaisia sopimuksia ketjutetaan. - Emo2005
Sanoin, että huhuja reservin tulosta takaisin on.
Samoin Finskillä ei mm.saa olla heinänuhaa. Muitakin allergioita on, joita pimitetty medissä. En sanonut, että joka toisella on tai joka toinen huijaa.
Nähnyt ja kuullut omin silmin ja kaveri päivittää lennokkaista juttuja. Ja jos sinne nyt hain niin juu en ole firman sisällä.
En haluaisi olla ilkeä, mutta nyt on jollain luetun ymmärtämisessä vikaa. Myöskin hyökkäyksesi/hyökkäävä asenne ei ainakaan tälle alalle sovi. :)- Aijaaja
Mulla on lievä heinänuha, ja ei ollut mitään ongelmaa päästä medistä läpi, vaikka muutakin vaivaa on.
Ja kaverisi tekee väärin, onko hän lukenut ko. ryhmän käyttöehdot?
- Ennenkinlentänytccm
Ihmettelen, miten heinänuha,joka on käsikauppa-antihistamiinein hoidettavissa, voisi olla kiellettyjen sairauksien listalla? Toisin sanoen; miten voisi vaikuttaa cabin crew työskentelyyn..
- Asdfghcvv
En usko että mikään ns. perusallergia estää työhön pääsyä, vaan sairauden hoitoon tarvittava _vahva_ lääkitys. Esim vahvasti väsyttävät allergialääkkeet vs. normaali antihistamiini.
- Emo2005
Antihiatamiini kai se juttu. En ole varma, itsellä ei siitä niin tietoa. Joskus puhuttu, että osa lääkkeistä väsyttää. Tosiaan ei itsellä tietoa syystä.
Ja olinpas kirjoittanut "joka toisella" - Finski tarkka allergioiden kanssa. Mutta kyllä siellä kollegoilla oli vaikka mitä allergiaa.
Tarkoitin vaan aikasemmin sitä, että medi tiukka ja ei kaikki valitettavasti kaikkea kerro. Minusta on ihan ok viedä kaikki paperini, silti sitä aina jännää.
Osa siellä vuosia lentäneistä ei ole saanut "täyttä"media viideksi vuodeksi eli tiukka on medi. - Pohdintaa
Kesä allergiat ovat ihmisillä hyvin tavallisia ja helposti hoidettavissa, joten vaikea uskoa, että se kaataisi töihin pääsyä. Kaikkia allergialääkkeet eivät väsytä, joillain vain joku tietty merkki voi sitä tehdä. Eli hyvin yksilöllisiä voivat reaktiot niihin olla. Itselläni mm. Kesäisin joku siitepöly aiheuttaa vaihtelevasti oireita ja siitä mainitsin myös terveyskyselyssä ja hyväksytty vastaus tuli silloin ja kutsu haastatteluun. Joten eipä ainakaan mun kohdalla estänyt rekryn etenemistä.
- Emo2005
Trafin sivuiltahan noita voi lukea. Pointti eniten siinä, että Finski tosiaan on tarkempi kuin muut, kuten joku kirjoitti.
Tsemppiä nyt odottaville tasapuolisesti! Pian eka satsi saanee tiedon jo. :)
Eikä tarkoitus ole ollut väärää infoa täällä kirjoitella. Vuosia, kun tällä alalla on ollut niin näkee ja kuulee kaikenlaista. - Myöslentävä
Trafi ei vaadi sairaskertomuksia eikä muut yhtiöt suomessa, moni sairaus joka muiden yhtiöiden mielestä on ollut ok, ei ole Finskin mielestä . Ennen jopa käyttivät ilmaisua "et ole sopiva matkustamotyöhön" ja sittemmin muuttivat sen kun kyse emoista jotka lentäneet vuosia muissa yhtiöissä. On haitannut allergiat ja "selittämättömät pyörtymiset" ja ties mitkä... ehkä näillä kartoittaa muutakin kuin sopivuutta alalle, eli potentiaalisia työstäpoissaoloja...
- mmilou
Mikä on hakuprosessin etenemisjärjestys tällä kertaa - siis hakemuksen jättämisen jälkeen?
- rekryprosessi
online tehtävä->terveyskysely->haastattelu/ryhmähaastattelu/simulaatio->koulutus
- mmilou
Kiitos! Eikös siinä ihan lopulla ole vielä lääkärintarkastus?
- Wonderingg
Mahtoiko kukaan muuten kysyä tai tietääkö paljon hakioita oli ollut tässä haussa?
- Jännitystiivistyy
Nythän on jatkuva haku mutta pari viikkoa sitten arviointipäivässä sanottiin että yli 2000 hakemusta oli jo tullut.
- Uusi123445
Mitä tuo simulaatio pitää sisällään?
- Tasapuolisesti
Sen näät sitten arviointipäivässä, ei sitä etukäteen kuulu kertoa.
- samaddf
Ihmettelen vaan että koska arviointipäivä on TOKEssa eikä siellä ole mitään simulaattoreita niin ei taida ainakaan olla oikeasti simu-koe.
- Jjfddklitezv
Eipä mitään oikeita "kokeita" voi järjestääkään kun suurin osa ei ole tätä työtä tehnyt. Simulaatio tatkoittaa oikean tilanteen jäljittelyä, eli jotain sellaista varmaan kyseessä.
- Odotellaanodotellaan
Jjfddklitezv kirjoitti:
Eipä mitään oikeita "kokeita" voi järjestääkään kun suurin osa ei ole tätä työtä tehnyt. Simulaatio tatkoittaa oikean tilanteen jäljittelyä, eli jotain sellaista varmaan kyseessä.
Tämä oli kyllä paras. Ehkä tosiaan kannattaa perehtyä siihen mitä simulaatio tarkoittaa ettei nolaa itseänsä. Eli simulaatio ja simulaattori on ihan eri asioita. Simulaatioon ei simulaattoreita tarvita.
- Longweek
Tää tulosten odotus on ihan tuskaa!! Olisipa ja perjantai!?!?? :(
- Emo2005
Onko ne tosiaan luvattu perjantaina? Maanantaina taitaa olla vikat haastikset. :)
- Longweek
Juu, näin meille sanottiin! (:
- Emo2005
Mä olin ekojen joukossa, ekoissa päivissä ja tuota en edes kysynyt, mutta kiva, jos pe tulee tietoa.
Finskin kaverit ei oo kuulleet mitään insidetietoa mistään nyt hetkeen.
Edelleen annan pinnat hyvälle päivälle. :)- Firmavaihtoon
Jep. 7.7 eli pe viimeistään pitäis kuulua... ite kanssa aika alussa haastatteluissa joten aika matelee... ite vaan kuulin haastattelussa muilta, että olivat kuulleet että joillekin jo ilmoitettu muutaman pvän jälkeen, mutta liekkö ei totta kun ei täälläkään kellään sellaisia kokemuksia...?
- Pohdintaa
Firmavaihtoon kirjoitti:
Jep. 7.7 eli pe viimeistään pitäis kuulua... ite kanssa aika alussa haastatteluissa joten aika matelee... ite vaan kuulin haastattelussa muilta, että olivat kuulleet että joillekin jo ilmoitettu muutaman pvän jälkeen, mutta liekkö ei totta kun ei täälläkään kellään sellaisia kokemuksia...?
Kuulin samanlaisia huhuja myös meidän rekrypäivässä. Onko kellään tietoa, että pitävätkö nämä puheet paikkaansa?
- Emo2005
Eiköhän kaikille ilmoiteta samaan aikaan. Ainoa, mistä tuo voisi johtua on se, että ainakin minä ilmoitin, että yksi lentäneiden kurssi ei sovi. Niin käskettiin ilmoittaa yksilöhaastiksen jälkeen.
Muutenkin kuulostaa oudolta, koska kaikki osiot lasketaan yhteen. Ja ei ne eri ryhmien ihmiset kyllä leskenään ehdi vaihtaa mielipiteitä hakijoista.
Tiedän, että ed.kerralla hylyn saaneita on otettu suoraan kurssille.
- Vv2017
Mä laitoin hakemuksen menemään vasta alle viikko sitten. Toivottavasti en laittanut "liian myöhään" vaikka haku tosiaankin on jatkuva!
- Jjdshhdsfjl
Nyt vissiin viimeset haastattelut ohi!! Olikohan se viimeistään perjantaina tieto jatkosta vai tasan perjantaina :-D Montakohan viime rekrystä on otettu kokeneiden kursseille, onkohan siellä edes tilaa enää...
- Emo2005
Kaksi oli varmaakarsea, useampia tulenee -sanoivat.
- Emo2005
Tekstinsyöttö.. :D
- lgkgjh
Tietääkö kukaan että miten nää Finnairin henkilöt päättää kurssille valitut? Eli lasketaanko valintapäivän osiot jotenkin pisteillä yhteen, eli eri osiot pisteytetään? Vai onko se jotenkin ihan koko päivän yleiskuva vai miten?
- Mietiskelijäinen
Onko täällä paljon muualla kuin pk-seudulla asuvia jotka ovat jo jatkossa? Kävin lukemassa tuolla ask fm:n sivulla kysymyksiä ja moni oli kysellyt siitä että maksaako Finnair työmatkat Helsinkiin jos asuu muualla. Minusta tällainen oletus on oikeastaan vähän huvittavaakin. Ja tuo että muualla asuvat eivät voi hakea ollenkaan jos eivät voi muuttaa Helsinkiin. Eihän muissakaan työpaikoissa työmatkoja makseta (no poikkeuksiakin on jos tekee reissuhommaa) Jos haet vaikka sihteerin paikkaa Vaasasta ja asut Rovaniemellä niin eihän se yritys matkoja töihin maksa.
- Emo2005
Ennen laskettu kaikki jotenkin yhteen, kai. En oo varma tästä. Muakin kiinnostaa.
- Kvsskllhsdgj
Naureskelin kanssa samaa... ei muutkaan firmat konttoreita pystytä pitkin Suomen maakuntia, jottei halukkaiden tarttis muuttaa tai maksaa työmatkojaan :-D
- CrewLife
Heippa kaikki! Laitoin itse hakemuksen menemään n. viikko sitten, enkä ole vielä edes saanut ennakkotehtäviä. Onko muita samassa tilanteessa? Toisaalta, laitoin mahdollisen aloituspäivän parin kuukauden päähän, koska asun tällä hetkellä ulkomailla ja muutto takaisin Suomeen ei tietysti tapahdu ihan kädenkäänteessä.:)
Osaako joku muuten sanoa että miten helppoa/vaikeaa on suorittaa tämä hakuprosessi ulkomailta noin 2-3h:n lentomatkan päästä? Onko täällä muita ulkosuomalaisia hakijoita?- Emo2005
Hyvissä ajoin saat rekrypäivän tietoosi eli ei pitäisi olla suurempaa ongelmaa.
- CrewLife
Emo2005 kirjoitti:
Hyvissä ajoin saat rekrypäivän tietoosi eli ei pitäisi olla suurempaa ongelmaa.
Kiitos vastauksesta.:) Mitenköhän toi medical history mahtaa onnistua hoitaa täältä käsin.. Nykyisessä lentoyhtiössä täällä ei sellaista vaadittu, vaan he pitivät ihan vaan oman tarkastuksen koulutuksen alussa.
- Puuttuva.sinetti
Finnair on huono työnantaja, esimiehinä olevat ifs:t täysin epäpätevää porukkaa. Yhdelläkin iso tatuoitu selkä, joka tosin peittyy puseron alla. Eivät voi siis vaatia täyttä mustetahrakieltoa, vaikka eihän tatuoinnit ja virkapuku sovi toisiinsa!!
Kaiken maailman ripsiräpsyjä ja ylipainoisia vanhoja luttanoita päässyt lentoemännäksi, kun mitään ulkoista vaatimustasoa ei näytä enää olevan. Miehistäkin suuri osa vanhoja irstailevia homoja, jotka kulkee nenä pystyssä kuin ämmät konsanaan. Hävettää.
Nyt sitten uusilta vaaditaan täyttä terveysselvitystä, kun vanhat huonohampaiset luuskat saikuttaa aina kun ei pääse kunnon päivärahalennoille ja viikoksi persettä lepuuttaa viiden tähdin hotelliin. Ei kannata harmitella, vaikka jäisikin rannalle ruikuttamaan. Nuorella virkaiällä turha edes haaveilla kunnon lennoista. On tyytyminen Tukholmaan ja takas ja ehkä kerran Kuopivoon.- Evausnlm
Finnairilla on ihan selkeät kriteerit mitä noihin tautointeihin tulee. Se käy ilmi viimeistään arviointipäivässä sovitko tatuointiesi kanssa tehtävään vai et. Ja ihan huuhaata tuo että nuorella virkaiällä ei pääsis lentämään pitkiä lentoja. Tämä on faktaa. Joku katkera siellä nyt kirjottelee.
- Dheinzzz
Mullakin ystävä joka valmistui nyt keväällä kurssilta, ikää 21 vuotta ja lentää pelkkää Aasiaa ja Eurooppaa, yhtään kotimaan lentoa ei ole ollut vielä =)
Itsekin nyt jännityksellä odottelen perjantaita ja sitä että pääsenkö kurssille! =) - ChiefOfCabin
Evausnlm kirjoitti:
Finnairilla on ihan selkeät kriteerit mitä noihin tautointeihin tulee. Se käy ilmi viimeistään arviointipäivässä sovitko tatuointiesi kanssa tehtävään vai et. Ja ihan huuhaata tuo että nuorella virkaiällä ei pääsis lentämään pitkiä lentoja. Tämä on faktaa. Joku katkera siellä nyt kirjottelee.
Se on huomattu. Ei oo enää kriteereitä enää edes noiden kamalien musteläiskien suhteen. Kunhan jotenkin saa peittoon. Nähty on! Aasian lennot. eivät ole mitenkään haluttuja olleet koskaan. BKK on lennetty useammin kuin kerran vajaalla. Välillä on vessat pitäny ottaa pois käytöstä, kun koko putka paskan ja oksennuksen peitossa.
Faktat on hyvä olla tiedossa, ettei tule pettymyksiä. Syy, että vanhat kantturat vielä lentävät, on yksinkertaisesti taloudellinen. N. 5000 e / kk on ihan kohtuullinen korvaus. Sellaisia summia ei nuorille ole tietenkään tarjolla, kun firma jo ties kuinka monennetta vuotta pyörii tappiolukemilla.
Että ihan vain lisätietona mainittakoon.
Onnea kaikille jo valituille, eikä todellakaan kannata murehtia vaikka ei valituksi tullutkaan. - Eitatuoitu
Mua kiinnostaisi tietää mikä sua niissä tatuoinneissa häiritsee jos ne on siellä virkapuvun alla piilossa? Ja vain pienet alle 3 cm pitkät/halkaisijaltaan olevat saa peittää meikkivoiteella tai iholaastarilla. Jos tatuoinnit ovat piilossa niin ketä se häiritsee? Eihän ne asiakkaillekaan näy. Jokaisella tatuoinnilla on sen ottaneelle ihmiselle jokin tarkoitus, se tulisi muistaa.
- Mustetahrako
Vaan kun eivät aina ole piilossa, vaan vilkkuvat puseron alta. Tatuoinnit ovat RUMIA - ihan järjestäen kaikki. Ne ovat edelleen joissain kulttuureissa merkkinä rikollisjengiin kuulumisesta. Eikä niin pitkä aika ole, kun Suomessakin vain vankilakundien käsivarsia tatuoinnit koristi. Virkapuku ja tatskat eivät sovi yhteen ! Alkuun luvataan peittää kuviot blascoilla ja laastareilla. Vähitellen ruvetaan lipsumaan.
Ehdoton ei olisi parempi. - Emo2005
Kyllä ne pitää peittää ja jokaisen se oikeasti pidettävä mielessä. Se on totta, että eivät saa vilkkua mistään uniformun kolostakaan, ei näytä nätiltä.
Mä taas ymmärrän, että ollaan hieman suvaitsevampia niiden suhteen. Ovat yleisiä ja joku saattanut joskus semmoisen laittaa, miettimättä että estää työmahdollisuudet. - Eitatuoitu
No se on sitten omaa tyhmyyttä jos niitä ei peitä. Se sanotaan selvästi että ne pitää peittää. Monissa muissakin palveluammateissa on sama sääntö että tatuoinnit eivät saa olla näkyvällä paikalla, juurikin siksi että niitä ei kaikissa kulttuureissa hyväksytä ja se viittaa alamaailmaan. Nykyään tosiaan aletaan olla ymmärtäväisempiä tatuointienkin suhteen ja onhan Finnairillakin jo hieman joustettu asian suhteen.
- OiAikojaOiTapoja
Haluan vain nähdä, kun jengi rupee klo 03.30 peittelee tatuointejaan... Lentävän henkilökunnan työ on epäsäännöllistä, herätykset eri aikavyöhykkeillä etc.. Alkuun sitä luvataan mitä vaan, mutta vähitellen ruvetaan lipsumaan. On nähty ja koettu niin monta kertaa.
Jos esimiesasemassa olevallakin on näitä musteläiskiä, niin vaikeahan siinä on muiltakaan kieltää. :/ Tiettyihin ammatteihin tatuoinnit eivät sovi lainkaan. Yksi niistä on lentoemäntä / stuertti. Tasokkaan lentoyhtiön henkilökunnalla ei ole tatuointeja, lävistyksiä, hammaskoruja eikä muita härpäkkeitä, jotka selkeästi huoltamattomina !! erottuvat ( esim. tekoripset, rakennekynnet, hiuslisäkkeet, "pumpatut" luonnottomat ankkahuulet ) Karmeita tapauksia on valitettavasti tullut toisinaan nähtyä. Jonkinlaista ammatti-ihmisen järjestämää tyyliopetusta voisi niin untuvikoille kuin talossa jo kauan olleille järjestää. Eikä kenenkään pidä nyt pahoittaa mieltänsä, vaan ottaa opiksi. Jokaisen esimiehen on seurattava - Eitatuoitu
Noita "turbohuulia" ja luonnottoman näköisiä ripsiä ja tekokynsiä näki jo arviointipäivässäkin. Mulla ihan luonnollisena minänä paikalla olleena tuli sellainen tunne että olinkohan vähän liiankin arkinen pelkässä normimeikissäni. Toki huoliteltu ulkonäkö oli minullakin. No, nähtäväksi jää kuinka käy. Nyt ainakin tämän haun arviointipäivässä noihin tatskoihin kiinnitettiin erityistä huomiota ja jos esim.oli jalassa tatuointi niin se on automaattisesti ei hameelle ja mekolle eli housut oltava.
- Apuvaeeeee
Mikä on tämä s.posti joka tuli?!?!?!?
- tulipaspahamieli
Omat tulokset oli aivan surkeat!!! Huhhuh tulipas paha mieli.
Taisi molemmissa lukea, että muhin verrattuna olin huonompi.
- Emo2005
Siinä nettitestin tulokset. Miten teillä meni?
- Apuvaeeeee
Itselläni oli kummassakin että huonompi kuin muut, mutta että erittäin tarkka kumminkin. Arvatkaa nousko jo sydän kurkkuun kun luulin että valintojen tulokset olisi tulleet! :D
- rvtbynumio
Sama homma! Piti pari kertaa kattoa läpi ettei viestissä ollu muutakin kuin testitulokset :-DD
- Tietäjäääää
Siis Täh mikä sähköposti? Olin haastatteluissa enkä oo saanu mitään?
- Jhddjllhds
Yhtä hyvin kuin muilla ja tarkka, vaikka luulin että olis menny huonosti... perjantaita ootellessa....
- Emo2005
Mulla oli eka helpompi kuin muille. Nopeampi ja tarkka.
Palikkatesti oli hidas, mutta tArkka. Tiesin, etten noissa mikä ei kuulu joukkoon ole hyvä, mutta kai noi ihan ok meni loppupeleissä.
Mäkin mietin, että nytkö hylky tuli.. - Apuvaeeeee
Mutta vaikuttaako nämä tulokset vielä tässä vaiheessa? Tai siis kun jotenkin kuvittelin että näillä oli vain vaikutusta haastatteluun pääsemiseen?
- Tietäjäääää
Vaikuttaa. Kaikki osiot pisteytetään ja lasketaan yhteen
- Emo2005
Tein uuden ketjun..
- uuttaketjua
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14915498/finnair-vol-iv--#comment-90403448
Tässä uutta ketjua!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123970MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822071Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin861323Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671107Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt215909Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828