Finnair vol IV..

Emo2005

Nettitestitulokset tulleet ja tieto tulenee tällä viikolla.
Mitkä fiilikset?

Tein taas uuden ketjun, koska rupee taas olemaan pitkä.

186

5148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töttöröööröö

      Mä tein tosiaan toukokuun lopussa vasta hakemuksen ja tehtävät, en päässyt arviointipäivään, mutta en saamut myöskään kiitos mutta ei kiitos viestiä. Molemmissa testeissä hyvät tulokset.. saa nähä tuleeko vielä kutsu jonnekin.

    • Peukutpystyssä

      Ahdistaa kun tulokset olivat niin huonot ja halu kurssille NIIIIIIN kova......... Toivottavasti yhteispisteet riittävät kurssille asti :-)

    • Pohdintaa

      Luetun ymmärtäminen olisi voinut mulla mennä paremmin, palikka tehtävä meni kaikin puolin hyvin. Luonne testista paha sanoa, että oliko tulos hyvä vai ei, kun ei tiedä että mitä hakevat :D

      • Emo2005

        Mulla oli vain kaksi kohtaa. :O


      • pkjhgghhgn

        Mulla myös, luonnetestistä ei mitään tuloksia. Oliko jollakulla?
        Tulokset olivat ihan hyvät.


      • Pohdintaa

        No onpas jännä :o muutkin kuitenkin tekivät sen tehtäviä tehdessä...? :o


      • Emo2005

        No joo tein, mutta ei näy tuloksia.
        Yleensä näkynyt kaikki.


      • Pohdintaa

        Mitä tarkoitat että yleensä ovat näkyneet? :o


    • Emo2005

      Luulisi, että painoarvo sillä päivällä.

      Miten teillä ne meni?
      Mulla oli ihanat haastattelijat ja simu oli ok.
      Ryhmätilanne oli outo, jouduin valitettavasti siinä itse puhumaan liikaa, kun toinen jäätyi ja kolmas oli muuten hiljainen. Tuota mä jännään myös, että olinko liian hallitseva. Yleensä en.

      • ccmember2b

        Toivottavasti painoarvo tosiaan haastattelupäivällä, kun omat testitulokset olivat mitä olivat :-/
        Omasta mielestä ryhmähaastattelu ja yksilöhaastattelu menivät ok, ehkä jopa hyvin. Simu oli outo, ja siitä jäi epävarma tunne.


    • Testinappulatesti

      Olin pelännyt että testit menivät pieleen, kun tein ne väsyneenä. Tulokset olivatkin hyvät! Nyt alkaa toden teolla jännittää!!

    • Pohdintaa

      Onko muita vastaavia keskustelupalstoja missä käydään aiheesta keskustelua? Olisi mielenkiintoista seurata muitakin keskusteluja, jos niitä vain on.

    • ccmember2b

      Mä sain tulokset vain kahdesta testistä, molemmat keskitasoa 8-/
      Lähetettiinköhän nämä testitulokset ennakkoon vain niille, joille on tulossa hylky? Ikään kuin ennakkovaroituksena ja pettymystä lieventämään :-(
      Onko muille tullut luonnetestin tuloksia?

    • Apuvaeeeee

      Osaako joku muuten sanoa, että jos olen niin onnekas ja minut valitaan kurssille. Antavatko he jonkun tietyn kurssin alkamispäivän, vai pystyykö kurssin alkuun itse vaikuttamaan? Eli voiko pyytää jotain toista päivää? Näin kyllä ne kurssiaikataulut siitä paperilta eli voiko pyytää jotain tiettyä kurssia?

    • Jjfddklkfkll

      Mikä on teidän mielestä huono tulos? Eikös keskiarvotulokset oo ihan hyvät? Ne keitä tunnen, joita päässyt aiemmissa hauissa, ihan keskiverto/jopa huonoja tuloksia kuulemma ollut... itelläkin nyt keskiverto/melko hidas/erittäin tarkka. Simu meni ehkä hyvin, ryhmiksessä vetäydyin liikaa, yksilö ehkä ok....

      • ccmember2b

        Omiin testituloksiini (keskiverto/hidas/tarkka) olin pettynyt, mutta toisaalta kaipa ne oli riittävät, kun kerran haastatteluunkin kutsuivat niiden perusteella. :-D


      • pliispliispliis
        ccmember2b kirjoitti:

        Omiin testituloksiini (keskiverto/hidas/tarkka) olin pettynyt, mutta toisaalta kaipa ne oli riittävät, kun kerran haastatteluunkin kutsuivat niiden perusteella. :-D

        Minulla samanmoiset tulokset! Jännittää, että pääsenkö haastatteluun!


    • Tuulitunneli123

      Ymmärsinkö oikein, että jo haastattelussa käyneetkin saivat vasta tänään arvion nettitesteistä?

    • superonnellineemo

      apuaaaaa!!!! Kurssilla ollaan!! Superonnellinen!!!!!

    • nannuanuna

      Tulokset tuli ja sisällä ollaan !!

      • millekursseista

        Mille kursseista oot menossa? :)


    • jsjsjeAPUVAAA

      Minne tulokset tuli?!?!

      • JEJEJEJEJEJEJEEJJEEJEEEE

        Sähköpostiin!!! Hei viestin alussa ilman avaamista näkee jo tuloksen!! HUHHHHHHHUHHHHH


      • jsjsjeAPUVAAA

        Ei ole tullut mitään spostia?! Onko muilla sama!!!:(


      • Jjfddhkkh
        JEJEJEJEJEJEJEEJJEEJEEEE kirjoitti:

        Sähköpostiin!!! Hei viestin alussa ilman avaamista näkee jo tuloksen!! HUHHHHHHHUHHHHH

        Minkä tuloksen? Ja mikä kurssi?


      • Apuvaaaaaa
        JEJEJEJEJEJEJEEJJEEJEEEE kirjoitti:

        Sähköpostiin!!! Hei viestin alussa ilman avaamista näkee jo tuloksen!! HUHHHHHHHUHHHHH

        Saitko testitulokset ensin vai samassa?


      • kurssilainenjee

        Ensin eri viestissä testitulokset ja sitten toinen viesti missä lukee heti alussa:

        Hei X,

        Sinut on hyväksytty Finnairin Cabin Crew -koulutukseen. Kurssisi ajankohta on 16.10.-13.12.2017. Vahvista paikkasi kurssilla 10.7.2017 klo 12.00 mennessä vastaamalla tähän viestiin.


      • Pohdintaa

        Onko nämä hyväksytyt viestit tulleet nyt siis ihan hiljattain? Testitulokset sain aamulla ja muuten ei ole kuulunut mitään eli näinköhän jäi sitten omalta osaltani tähän :/ jännä että nyt jo ilmoittivat, kun tosiaan perjantaista puhuivat. Tuleekohan sit perjantaina kaikki hylky viestit...?


    • Emo2005

      Onko kukaan lentänyt saanut viestiä?

      • Ccm1

        Ei ole tullut muuta,kuin testitulokset...olen siis myös aiemmin lentänyt.


      • Lennänjuu

        Mullekin vasta testitulokset tulleet.


    • Dheinaaa

      Onko muita 18.9. Alkavalle kurssille tulijoita?? Onnea kaikille muillekin päässeille! =D

      • lentoemoksiko2017

        Täälläkin samalle kurssille tulossa! Siellä nähdään.


    • Miettelisä

      Arviointipäivässä kyllä sanovat että tulokset tulee perjantaina että näinköhän on vielä tuloksia?

    • Emo2005

      Kyllä nyt on viestejä tullut, kaveri sai.

    • Hermorauniotervetuoloa

      Siis apua onko porukka jo saanut spostia että pääsee kurssille? Its en ole saanut mitään?! Onko kukaan saanut vielä hylky viestiä?!

    • Tietäjäääää

      Täälläkin 18.9. kurssille tulossa!! :)

    • Kyselijääää

      Se kurssipäivä mikä on spostissa, niin onko siinä mahdollisuutta vaihtaa sitä? Vai onko se pitävä? Eli voiko mennä eri kursille?

      • justwondering

        Tätä nyt itsekin mietin. Sain paikan kurssilta, jonka ajan ilmoitin miltei mahdottomaksi haastattelussa :( Kyseessä kun ei ole pieniä helposti järjestettävissä olevia asioita


      • olkaapahyvä

        Finnairin ask.fm oli tälläinen vastaus:

        "Jos haen nyt ja minut hyväksytään koulutukseen, onko koulutuksen aloitusajankohtaa mahdollista siirtää myöhemmäksi, jos ei ole mahdollisuutta aloittaa vielä syksyllä?"

        "Hei, kyllä on."

        :-)


      • wuhuuuu

        Mahtavaa kiitos! Laitoinkin jo viestiä eteenpäin :)


    • 1610kurssi

      Tulossa 16.10 alkavalle kurssille! :)

    • ccmember2b

      Testitulokset oli mitä oli, mutta KURSSILLA OLLAAN!! :)
      Onnea kaikille muillekin valituille!

    • Superonnellinen

      JEEE 16.10 ALKAVASSA KURSSISSA OLLAAN!! Sairaaaan makeeta!

      • ikionnellinennnn

        Siellä nähdään siis! JEEEEE


    • Tietäjääää

      Onko kellään tietoa, onko kurssin ajalta mahdollista saada jotain tukea? Esim. opintotukea tms.?

      • Luulenentiedä

        Mielestäni ei saa.


      • rahatonopiskelija

        Ei munkaan mielestä!


      • Keväänkurssilainen
        rahatonopiskelija kirjoitti:

        Ei munkaan mielestä!

        Kurssille saa opintotukea jos kestää 2 kuukautta. Meilläkin kurssin kesto oli päivälleen sen ja tuen nostin.


    • kysymysssmaakari

      Paljonko ihmisiä yhdellä kurssilla on suurinpiirtein??

    • Imadeit

      Jihuuuu kurssilla ollaan! Pk 15 eli 14.11 alkavalla :)!!!!

      • Lelleeeee

        Nähdään siellä! ;)


      • myösPK15

        täällä kans pk15, mut mun sähköpostissa luki kyllä et alkaa 4. päivä 😁


    • Itkensilmätirti

      Onnea kaikille jotka pääsi kursille! Itse jäin valitettavasti ulkopuolelle, ja kyllä harmittaa:(

      • Onkovielätoivoa

        Moikka! Onnea kaikille kurssille päässeille! Itselleni tuli testin tulokset myös tänään (aika keskivertaisesti/hyvin olivat menneet) Itse en ole ollut vielä arviointipäivässä, tai saanut sen koommin hylkyäkään tai kutsua arviointipäivään. Vieläkö on siis toivoa? Ei varmaana auta muu kuin odotella...


    • Jjfdhljhfgj

      En päässyt taaskaan. T. Lentävä joka haussa hakenut

      • Sssshhhhhhh

        Samma här😟


      • Roikkuuuuu

        Saitko säkin sellaisen, että hakusi on voimassa kaksi vuotta ja jos tilanne muuttuu, ottavat yhteyttä?


      • Sopuvain

        Juu. Tänn tuli että ei valittu tuleville alkaville kursseille mutta laittavat viestiä jatkosta jos myöhemmille kursseille. Niitähän helmikuuhun asti ja ilmeisesti nyt täytetty marraskuulle asti ainakin osittain. Katsotaan.


      • Emo2005

        Juu, en päässyt minäkään. Ilmoittavat, jos tilanne muuttuu.. 2 vuotta voimassa eli eikö tuu rekryjä?


      • Kjfdjlgddkk

        Täytetty varmaan viime rekryssä tippuneilla ja jopa kurssilta potkittu pyydetty takas!?!! Onko täällä yhtään lentävää joka olis päässyt tän uuden haun kautta? 2 vuotta ei sitten ite voi vaikuttaa ainakaan...
        mimmoset testitulokset teillä oli? Keskitaso ei itellä riittänyt näköjään tai sitten ei vaan pärstä miellytä...


      • Emo2005
        Kjfdjlgddkk kirjoitti:

        Täytetty varmaan viime rekryssä tippuneilla ja jopa kurssilta potkittu pyydetty takas!?!! Onko täällä yhtään lentävää joka olis päässyt tän uuden haun kautta? 2 vuotta ei sitten ite voi vaikuttaa ainakaan...
        mimmoset testitulokset teillä oli? Keskitaso ei itellä riittänyt näköjään tai sitten ei vaan pärstä miellytä...

        Mulla oli parempi se eka kuin keskitaso ja toinen hitaampi, mutta tarkka.

        En tajua tätä, en olisi mitään voinut paremmin tehdä.

        Ihmettelen tuota lisäystä tuohon kovasti..


      • Lijelkgjrk
        Kjfdjlgddkk kirjoitti:

        Täytetty varmaan viime rekryssä tippuneilla ja jopa kurssilta potkittu pyydetty takas!?!! Onko täällä yhtään lentävää joka olis päässyt tän uuden haun kautta? 2 vuotta ei sitten ite voi vaikuttaa ainakaan...
        mimmoset testitulokset teillä oli? Keskitaso ei itellä riittänyt näköjään tai sitten ei vaan pärstä miellytä...

        Mulla testitulokset keskitasoa paremmat ja extremely accurate fast... mutta ei riittänyt sekään. Ikääni ja työkokemukseeni/kallis työntekijä en voi vaikuttaa😟...


      • Huohpitäisköjoluopua

        Ootko monta kertaa hakenut? Mä oon joka kerta :-/ Pari kertaa en päässy edes haastatteluihin. Mulla siis molemmat keskitaso/melko hidas/erittäin tarkka. Haastatteluissa en tiiä mitä muuta olis voinut parantaa, paitsi ryhmiksessä jäin vähän taka-alalle. Edelliskerralla sekin meni hyvin, mutta en silti päässyt edes yksilöön...


      • Huohhhhh
        Lijelkgjrk kirjoitti:

        Mulla testitulokset keskitasoa paremmat ja extremely accurate fast... mutta ei riittänyt sekään. Ikääni ja työkokemukseeni/kallis työntekijä en voi vaikuttaa😟...

        Jep, en voi käsittää!!!


      • Emo2005

        Onko kukaan lentänyt/lentävä päässyt?


      • Tietoa1
        Lijelkgjrk kirjoitti:

        Mulla testitulokset keskitasoa paremmat ja extremely accurate fast... mutta ei riittänyt sekään. Ikääni ja työkokemukseeni/kallis työntekijä en voi vaikuttaa😟...

        Millä perusteella olet kallis työntekijä? :) Kukaan uusista ei ole "kallis" vaikka olisi 8 vuotta lentänyt muualla, sillä se on se nykyisen TESsin urahuippu, n 1800e/kk peruspalkalla.

        Ja kyllä, lentäneitä on päässyt todella monia tässä rekryssä.


      • Thntfcefx
        Huohpitäisköjoluopua kirjoitti:

        Ootko monta kertaa hakenut? Mä oon joka kerta :-/ Pari kertaa en päässy edes haastatteluihin. Mulla siis molemmat keskitaso/melko hidas/erittäin tarkka. Haastatteluissa en tiiä mitä muuta olis voinut parantaa, paitsi ryhmiksessä jäin vähän taka-alalle. Edelliskerralla sekin meni hyvin, mutta en silti päässyt edes yksilöön...

        Oon hakenut näissä viimeaikaisissa hauissa kaikissa. Sama juttu mulla, että parissa haussa en päässyt edes ryhmikseen...


      • Reilumeininkii
        Tietoa1 kirjoitti:

        Millä perusteella olet kallis työntekijä? :) Kukaan uusista ei ole "kallis" vaikka olisi 8 vuotta lentänyt muualla, sillä se on se nykyisen TESsin urahuippu, n 1800e/kk peruspalkalla.

        Ja kyllä, lentäneitä on päässyt todella monia tässä rekryssä.

        Siis lentäneitähän on päässyt max sen kahden kurssin verran, mikäli eivät ole sitten peruneet toista kokeneiden kurssia...
        Eikös jossain aiemmassa haussa ollut vain yksi kurssi kokeneille?


      • Emo2005

        Käsittääkseni ollut ennen yksi lentäneille.

        Mietittiin tuttujen kesken, olisko lokakuun kurssi peruttu ja olisi vain se elokuun kurssi, johon päässyt paljon ed.haussa tippuneita suoraan.


      • JepReiluu

        Ekalla kerralla oli useampi kurssi jo lentäneille, sittemmin 1-2 :-/ Viimeks oli vaan 1. No jospa olis meiän vuoro saada soitto perästä joskus myöhemmin....


      • Joopajoooooooo
        Tietoa1 kirjoitti:

        Millä perusteella olet kallis työntekijä? :) Kukaan uusista ei ole "kallis" vaikka olisi 8 vuotta lentänyt muualla, sillä se on se nykyisen TESsin urahuippu, n 1800e/kk peruspalkalla.

        Ja kyllä, lentäneitä on päässyt todella monia tässä rekryssä.

        No eipä oo kukaan vielä ilmotellut itsestään. Ja sen verran pienet piirit, että aina joku tuntis/tietäis jonkun... firmat tuntuu pihistävän ihan mistä vaan, joten sadan tai parin palkkaerokin kuussa on firman pussiin...


      • Ijbuji
        Emo2005 kirjoitti:

        Käsittääkseni ollut ennen yksi lentäneille.

        Mietittiin tuttujen kesken, olisko lokakuun kurssi peruttu ja olisi vain se elokuun kurssi, johon päässyt paljon ed.haussa tippuneita suoraan.

        Yksilöhaastiksessa mulle sanottiin, että se eka lentäneiden kurssi oli jo aika täynnä silloin😳. Mulle kyllä olisi käynyt se myöhempikin. Ei auta kun toivoa, että soittelisivat joskus hamassa tulevaisuudessa.
        Onneks ei nyt kuitenkaan tartte hakea pariin vuoteen uudestaan...


      • Emo2005

        Eli säkin ymmärsit, että ns.kahden vuoden odottelu. Tuleekohan uusia rekryjä ja onko vain lentäneille tommonen viesti?


      • Jkgufgzjk
        Emo2005 kirjoitti:

        Eli säkin ymmärsit, että ns.kahden vuoden odottelu. Tuleekohan uusia rekryjä ja onko vain lentäneille tommonen viesti?

        Veikkaan että uusia pian kutsutaan uudelle "kierrokselle". Mitenkähän ennen yksilöhaastiksien jälkeen rannalle jätettyjen kanssa on menetelty?
        Nyt kun ei oikein tiedä, miksi ei huolittu kurssille. Että oliko vaan kutsuttu sittenkin enemmän hakijoita haastikseen kuin on kurssipaikkoja...
        Jotenkin olisin toivonut selkeää ei kiitos-viestiä. Oliko tämä vain kohteliaampi tapa sanoa ei kiitos? Mutta jos edellisestä hausta on päässyt nyt kursseille niin ehkä pieni toivon kipinä elää...


      • Emo2005

        Onko tää uusi reservi ilman uusia rekryjä ja suurempia sitoomuksia? Soittavat, jos ja kun tarve???


      • Ainavalmiinaa
        Emo2005 kirjoitti:

        Onko tää uusi reservi ilman uusia rekryjä ja suurempia sitoomuksia? Soittavat, jos ja kun tarve???

        Voipi olla. En tiedä.
        Ollaan sitten reserviläisiä.


      • Bddbndlslsbss

        No turhaan tituleeraatte itseänne reserviin kun teitä ei ole minnekään valittu. :D Yksinkertaista, ette saaneet työpaikkaa.

        Lentäneiden kursseja tulossa tälle syksylle AINAKIN 2-3 kpl.


      • Pohdintaa

        Itse olin ensimmäistä kertaa haussa mukana ja sain myöskin tuon viestin, että "hakemus, tehtävät jne ovat kaksi vuotta voimassa ja palaavat asiaan jos tilanne muuttuu". Tiedä sitten, että onko varsinaisesti reservissä olemista. Kuulostaa enemmänkin siltä, että sama viestipohja vain laitettu kaikille.


      • Okeiolennolla
        Bddbndlslsbss kirjoitti:

        No turhaan tituleeraatte itseänne reserviin kun teitä ei ole minnekään valittu. :D Yksinkertaista, ette saaneet työpaikkaa.

        Lentäneiden kursseja tulossa tälle syksylle AINAKIN 2-3 kpl.

        Kahdesta vain oli puhetta arviointipäuvänä ja aiemmissa hauissa on peruttu suunniteltuja kursseja. Saikohan edellisessä haussa olleet samanlaisen viestin?


      • Näinainakinennen

        Kaikille on aina lähetetty kiitos-muttaeikiitos-pidämmesinutmielessä viesti....


      • Urhxujuexii
        Kjfdjlgddkk kirjoitti:

        Täytetty varmaan viime rekryssä tippuneilla ja jopa kurssilta potkittu pyydetty takas!?!! Onko täällä yhtään lentävää joka olis päässyt tän uuden haun kautta? 2 vuotta ei sitten ite voi vaikuttaa ainakaan...
        mimmoset testitulokset teillä oli? Keskitaso ei itellä riittänyt näköjään tai sitten ei vaan pärstä miellytä...

        Miksi joku potkaistu pois kurssilta?


      • Lgifk
        Näinainakinennen kirjoitti:

        Kaikille on aina lähetetty kiitos-muttaeikiitos-pidämmesinutmielessä viesti....

        Mutta nytkö siis oikeesti otettu niitä kursseille? Ettei ole vain kohteliasta sanahelinää...?


      • Jhfdlkfdkl

        Kyllä, nyt on otettu monta viime rekryssä yksilöhaastattelussa tippuneita. Pari omaa tuttua jotka ei edes hakeneet enää tässä rekryssä ja muutama tutun tuttu. Lentäviä siis. Yhdestäkään ns. tässä rekryssä haastattelussa olleesta lentävästä en toistaiseksi ole kuullut että olis päässyt.


      • Piudhio
        Bddbndlslsbss kirjoitti:

        No turhaan tituleeraatte itseänne reserviin kun teitä ei ole minnekään valittu. :D Yksinkertaista, ette saaneet työpaikkaa.

        Lentäneiden kursseja tulossa tälle syksylle AINAKIN 2-3 kpl.

        No eihän täällä tietenkään tarkoitettu sitä samanlaista reserviä kuin aiemmin ollut eli kurssin jälkeen ei päässyt töihin vaan jätettiin reserviin vaan että nyt kuitenkin pitävät haut ns. auki kahden vuoden ajan niiltä, jotka eivät mahtuneet kursseille, mutta eivät myöskään ole tippuneet pois jonkun tietyn syyn vuoksi.
        Sillä tavoin saavat nopeammin kurssille porukkaa silloin kun tarvitsee... niinhän monet lentoyhtiöt ovat toimineet jo pitkään...


      • Emo2005
        Piudhio kirjoitti:

        No eihän täällä tietenkään tarkoitettu sitä samanlaista reserviä kuin aiemmin ollut eli kurssin jälkeen ei päässyt töihin vaan jätettiin reserviin vaan että nyt kuitenkin pitävät haut ns. auki kahden vuoden ajan niiltä, jotka eivät mahtuneet kursseille, mutta eivät myöskään ole tippuneet pois jonkun tietyn syyn vuoksi.
        Sillä tavoin saavat nopeammin kurssille porukkaa silloin kun tarvitsee... niinhän monet lentoyhtiöt ovat toimineet jo pitkään...

        Juuri näin!!!


      • Lokakuussakurssi
        Emo2005 kirjoitti:

        Käsittääkseni ollut ennen yksi lentäneille.

        Mietittiin tuttujen kesken, olisko lokakuun kurssi peruttu ja olisi vain se elokuun kurssi, johon päässyt paljon ed.haussa tippuneita suoraan.

        Mä pääsin lokakuun lentäneiden kurssille.


      • Uteliasooooon
        Lokakuussakurssi kirjoitti:

        Mä pääsin lokakuun lentäneiden kurssille.

        Onnittelut! Oliko sulla kuinka paljon lentovuosia takana, minkä ikäinen ja mikä muu tausta?


      • Perheenäiti
        Uteliasooooon kirjoitti:

        Onnittelut! Oliko sulla kuinka paljon lentovuosia takana, minkä ikäinen ja mikä muu tausta?

        Vajaa 10 vuotta lentänyt. Ikää 44v ja koko työhistoria asiakaspalvelussa.


      • Hienoaa
        Perheenäiti kirjoitti:

        Vajaa 10 vuotta lentänyt. Ikää 44v ja koko työhistoria asiakaspalvelussa.

        Mahtavaa!👍🏻


    • Pohdintaa

      Onnittelut kaikille kursseille päässeille myös minulta! Omani matkani päättyi tähän tällä kertaa valitettavasti. Mielenkiintoinen prosessi ollut ja todella erilainen. Olisi mielenkiintoista tietää, että mihin oma matka kaatui, mutta sitä ei varmaan koskaan saa tietää :)

    • Dheinaaa

      Tee kurssille päässeet, vastasitteko siis ihan vain saapuneeseen viestiin että otatte paikan vastaan? Tuliko siihen mitään vastausta? Ja onko tullut työhöntulotarkastuksesta/lääkärintarkastuksesta mitään viestiä? Sähköpostissa luki että tulee perästä tietoa tarkastuksesta mutta vielä ei ole tullut. =)

    • pettynyt123

      haluaisin tietää millä perusteella diskattiin :( sain palautteesta hyvät ja ulkonäöllisesti myös nätti ja paljon työkokemusta. haastiksetki meni tosi hyvin, voi harmi. Harmittaa...

      • Ainajokujäärannalle

        Siellä oli vain paljon sinua soveltuvampia hakioita tällä kertaa.. :/


    • wälekekebejj

      onkohan mitään toivoa päästä enää kursseille täältä ns"varasijoilta"?

      • Emo2005

        Lentänyt/lentävä vai uusi?
        Uutena mahdollisuutesi paremmat..


      • wälekekebejj

        uusi olen, ja ensikertaa hain. Kyllä harmittaa, mutta pidetään toivoa yllä!


    • mmilou

      Hakemus jätetty juhannuksena, eikä ole vielä mitään nettitestejä tms. viestiä näkynyt sähköpostissa. Onko muita samassa tilanteessa olevia?

      • Vv2017

        Täält löytyis yksi! Jätin testin vasta reilu viikko sitten ja vähän jännittää odottelinko liian pitkää


      • odottavanaikaonpitkä

        Odoltelkaa rauhassa, tekevät useita valintakierroksia. Itse olen tehnyt nettitehtävät n. 3 viikkoa sitten ja en ole saanut viestiä jatkon suhteen vielä. Varmaan nyt ovat keskittyneet tähän edelliseen valintakierrokseen, joka juuri päättyi.


      • CrewLife

        Täällä myös yksi odottelija. Mietin samaa, että toivottavasti tehtävät tulee siinä vaiheessa kun aletaan täyttää seuraavia kursseja. Toivottavasti tulee myös uusia kursseja jo lentäville. Näitä viestejä lukiessa alkaa jännittää, että mahtaakohan niitä tulla.


      • Onkovielätoivoa

        Jep sama täällä! Mitään ei ole kuulunut... Lähetin myös myöhään hakemuksen.


    • Enymmärrääää

      Olis kiva kysyä vaikka ask.fm:ssä että kuinka monta kurssia kokeneille nyt järjestettiin ja kuinka monta otettiin tässä haussa. Ja miksi ylipäätään kokeneille ei anneta mahdollisuuksia. Väittävät, että kaikki ovat samalla viivalla, mutta eihän se ole jos ei järjestetä kursseja minne mennä, eikä peruskurssille pääse vaikka haluaisi.

      • Enymmärrääää

        Piti vielä jatkaa että mutkun en jaksa kirjautua sähköpostilla mihinkään uusiin appeihin ja kun pointti olis kysellä sieltä nimettömänä, mutta ei vaikuta siltä jos pitää sähköposti ym tiedot antaa...


      • Höpöhöpöjuttujaja

        Mielestäni vaikuttaa kyllä että lentäneillä on jopa paremmat mahdollisuudet. Jos lentäneille on tässä haussa 2-3kurssia ja lentäneitä hakijoina on kuitenkin huomattavasti vähemmän kun uusia. Huomaa että täällä keskustelupalstalla on vain murto-osa kirjoittelemassa.


    • Scc

      Nyt olisi jo aika unohtaa emo2005 ja muiden tietämättömien höpinät. Ensinnäkin, täällä on kyllä aika villejä spekulaatioita laitettu ilmoille.

      Mitään reserviä ei ole, eikä tippuneet todellakaan ole uusi reservi. :D Edellisissäkin hauissa saatu vastaavia hylkyviestejä. Joillekin VIIMEISIMMÄSSÄ haussa tippuneille on annettu uusi mahdollisuus, ei todellakaan kaikille.

      Tässä rekryssä on todellakin otettu lentäviä sisälle, tunnen 9 lentävää jotka tulivat valituksi.

      Lisäksi huolettaa, jos salaisen facebookryhmän kirjoituksia jaellaan (sääntöjen vastaisesti!) ulkopuolisille ja edelleen jollekin suomi24 -palstalle. Sen verran on kuitenkin hyvä sanoa, että siellä ei kyllä käydä tästä rekrystä keskustelua, eli täällä kirjoitetut jutut on BS. (Mm jutut että heinänuha ja allergiat olisi este työlle tai että jokatoinen valehtelee sairauksistaan firmassa)

      Tsemppiä valituille ja voimia tippuneille.

    • siiville

      Täällä vielä ootellaan tietoa jatkosta, hakemus jätetty toukokuun puolella, vielä ei mitään uutta infoa. Nettitestien tulokset tosin tuli. Harmi, ettei hakemus ehtinyt tuohon ekalle haku/haastattelukierrokselle. Onko muita nettitestit/videohaastatttelun tehneitä, jotka ei vielä tiedä jatkosta?

      • Jospiankin

        Täällä yksi, eiköhän kohta ala tulla tietoa kun eka kierros on nyt saatu päätökseen.


    • Emo2005

      Mites viime medissä ei päässyt LIEVÄN pähkinäallergian takia kurssille Finskille? Kyllä noi allergiat on no no ollut medissä.

      Mä en tiedä yhtään ystävääni tai tutun tuttua, joka olisi nyt haastiksen jälkeen päässyt. Elokuun kurssille kyllä tiedän ed.rekryssä hylyn saaneita menevän ilman hakuja tms.

      Mä jatkan mielelläni työssäni ja en ainakaan pariin vuoteen hae.

      Tsemppiä vielä haastispäivää odottaville!

      • Näinjoskus

        Pähkinäallergia vs heinänuha?

        Monellä päässellä on allergioita ja sairauksia, keliakiaa, siitepölyallergiaa, migreeniä, erinäisiä ruoka-aineallergioita...

        Mistä tiedät, että kyse lievästä pähkinäallergiasta? Viestisi muutenkin ollut suurilta osin spekulointia vailla faktatietoa, perinteistä takakeittiöstä kuultua -juttua.

        Ikävää, jos tuttusi eivät ole päässeet jatkoon, mutta minäkin tiedän useita muualla lentäviä, jotka pääsivät. Ja pakko sanoa, että ehkä ne jyvät karsiutuvat akanoista eikä huhupuheita levittäviä juoru***** oteta taloon. :)


      • Jyviäjuu
        Näinjoskus kirjoitti:

        Pähkinäallergia vs heinänuha?

        Monellä päässellä on allergioita ja sairauksia, keliakiaa, siitepölyallergiaa, migreeniä, erinäisiä ruoka-aineallergioita...

        Mistä tiedät, että kyse lievästä pähkinäallergiasta? Viestisi muutenkin ollut suurilta osin spekulointia vailla faktatietoa, perinteistä takakeittiöstä kuultua -juttua.

        Ikävää, jos tuttusi eivät ole päässeet jatkoon, mutta minäkin tiedän useita muualla lentäviä, jotka pääsivät. Ja pakko sanoa, että ehkä ne jyvät karsiutuvat akanoista eikä huhupuheita levittäviä juoru***** oteta taloon. :)

        Varsinainen "jyvä"-kommentti😂.


      • Emotosiaan
        Jyviäjuu kirjoitti:

        Varsinainen "jyvä"-kommentti😂.

        No luepa emo2005 viisaat letkautukset kuinka puolet salaa sairautensa ja heinänuhaa ei hyväksytä lentotyöhön. 😃


      • ChiefPurser

        Ilman muuta salaa tai valehtelee. Fakta homma / julkinen salaisuus ihan jo firman sisälläkin, että sairauksistaan ei kannata firman lääkäreille avautua, jos haluaa työpaikkansa säilyttää. Toinen juttu sitten kokonaan, tekeekö itselleen ns. karhunpalveluksen. Vauhkoja ja jollain tapaa "paremman lääkityksen" tarpeessa olevia crew'n jäseniä kulkee vielä kärryn kahvassa. Ikävä kyllä.


      • Eiluojaaa
        ChiefPurser kirjoitti:

        Ilman muuta salaa tai valehtelee. Fakta homma / julkinen salaisuus ihan jo firman sisälläkin, että sairauksistaan ei kannata firman lääkäreille avautua, jos haluaa työpaikkansa säilyttää. Toinen juttu sitten kokonaan, tekeekö itselleen ns. karhunpalveluksen. Vauhkoja ja jollain tapaa "paremman lääkityksen" tarpeessa olevia crew'n jäseniä kulkee vielä kärryn kahvassa. Ikävä kyllä.

        Emo2005 mee jo muualle! :D Sua ei valittu töihin joten mitä vielä pyörit täällä selittelemässä (ja vielä muilla nimimerkeillä!).
        Yrittäisit nyt edes keksiä kunnon valheet, jotka menisivät läpi, muttakun ei... Eipä paljoa ole työpaikkoja menetetty, jos on sairastuttu. Huoh.

        Vieläkö ihmettelet, ettei sinua otettu töihin? 😂


      • Nuorikaunisjaterve
        ChiefPurser kirjoitti:

        Ilman muuta salaa tai valehtelee. Fakta homma / julkinen salaisuus ihan jo firman sisälläkin, että sairauksistaan ei kannata firman lääkäreille avautua, jos haluaa työpaikkansa säilyttää. Toinen juttu sitten kokonaan, tekeekö itselleen ns. karhunpalveluksen. Vauhkoja ja jollain tapaa "paremman lääkityksen" tarpeessa olevia crew'n jäseniä kulkee vielä kärryn kahvassa. Ikävä kyllä.

        Eikä toi lentoemon homma sovikaan yli 35-vuotiaille. Akoista tulee niin helposti katkeria, kateellisia, rupsahtaneita, jatkuvassa puutteessa eläviä seksiä janoavia säälittäviä puumia, jotka suu vaahdoten puhuvat pahaa muista. Koneen huono ilma ja epäsäännölliset työajat aiheuttavat sen, että moni näyttää vähintään 10 vuotta todellista ikäänsä vanhemmalta. Muhkean tilipussin takia jaksetaan käytävällä minimihommat tehdä. Hymy hyytyy, ja aito ystävällisyys on kortilla. Ymmärrettävää, kun ikä ja väsymys alkavat painaa.
        Oikeita miehiä noissa lentotarjoilijan hommissa ei juuri olekaan. Jos onkin, niin ilmeisesti olosuhteiden pakosta muuttuvat ämmien tasolle.
        Kyse ei ole ikärasismista, vaan pelkästään fysiologisista faktoista.


      • VanhaAkana
        Nuorikaunisjaterve kirjoitti:

        Eikä toi lentoemon homma sovikaan yli 35-vuotiaille. Akoista tulee niin helposti katkeria, kateellisia, rupsahtaneita, jatkuvassa puutteessa eläviä seksiä janoavia säälittäviä puumia, jotka suu vaahdoten puhuvat pahaa muista. Koneen huono ilma ja epäsäännölliset työajat aiheuttavat sen, että moni näyttää vähintään 10 vuotta todellista ikäänsä vanhemmalta. Muhkean tilipussin takia jaksetaan käytävällä minimihommat tehdä. Hymy hyytyy, ja aito ystävällisyys on kortilla. Ymmärrettävää, kun ikä ja väsymys alkavat painaa.
        Oikeita miehiä noissa lentotarjoilijan hommissa ei juuri olekaan. Jos onkin, niin ilmeisesti olosuhteiden pakosta muuttuvat ämmien tasolle.
        Kyse ei ole ikärasismista, vaan pelkästään fysiologisista faktoista.

        Ai kamala. Oletko sinäkin yksi niistä Finnairille päässeistä jyvistä?


      • NoButs

        Ollaanpas täällä nyt herkillä. En tunne Emo2005 nimimerkillä kirjoittavaa, mutta eikös keskustelupalstalla jokainen saa esittää omia näkemyksiään, kun ketään ei henkilökohtaisesti loukkaa??
        Selvää on, että pettymyksen tunteitakin nousee pintaan, jos ei ole tullut valituksi. Jokainen kun on omasta mielestään se sopivin ja parhain " jyvä".
        Hienoa, että Finnair rekrytoi uusia työntekijöitä. Toivotaan, että kaikille riittää töitä nyt ja tulevaisuudessa. Alalle kuin alalle eksyy aina toisinaan sinne sopimattomia tyyppejä. Sellaista seulaa ei ole olemassakaan, joka olisi 100% varma. Kun hakukriteerit ja niiden painotus ovat oikeat, saadaan varmasti parhaat mahdolliset alalle soveltuvat tyypit.


    • Emo2005

      No mä perustan tietoni ja kirjoitukseni siihen, mitä tässä työssä olen nähnyt reilussa kymmenessä vuodessa. Fakta on, että jengi salaa ja paljon. Moni sen tietääkin. Voitte huudella ihan vapaasti mitä tahansa, ennen kuin kopsahtaa oma medi ns.pikkujuttuun, joka muualla hyväksytty.

      Se, ettei valittu ei ole syy, etten seuraisi tätä keskustelua. Tietty tän alan jutut kiinnostaa, koska itse tällä alalla olen. En koe ole yhtään sen huonompi kuin valitut. Olen pidetty alalla ja ystäviä monista firmoista. Pienet on piirit..

      Tietääkseni en ole täällä eripuraa, syyttelyä harrastanut, vaan ne kärkkäimmät viestit tulee muualta. Olen kertonut kuulemistani asioista ja omista kokemuksistani.

      • Eivoikäsittää

        Mutta edelleen, et ole Finnairilla töissä. Et todellakaan tiedä "faktoja", julistat pelkkiä huhupuheita tällä palstalla. Uskotko, aikuinen ihminen, kaikki huhut jotka kuulet?

        Jos tosissaan tietäisit yhtään mitään, et varmasti julistaisi kuinka "puolet salaavat sairauksiaan" ja "ei saisis pitää työpaikkaansa jos kertoisi lääkäreille sairauksistaan".
        Aikamoisia syytöksiä esität?

        Ja kyllä, olit huonompi hakija, kuin valitut. AINA joku ei pääse työpaikkahaussa sisälle (koska ei yllä sisällepäässeiden tasolle). Tämä keskustelu taisi koskea tätä rekryä, joten miksi tosiaan vielä täällä olet?


    • Emo2005

      Olen siellä ollut töissä, ennen kuin lähdin ulkomaille töihin, joten tiedän kyllä asioista, mitä siellä on. Nähnyt läheltä, kuullut omilla korvillani ja kuten sanoin, siellä vielä moni ystävistäni.

      Kerro, kuinka olen huonompi, jos 12 vuotta lentänyt, osan siitä Finnairilla, osan hyvässä yhtiössä ulkomailla. Osaan neljää kieltä sujuvasti, iloinen ihminen ja ns.perusterve.

      Olen täällä koko ajan avoimesti samalla nimimerkillä kirjoittanut.

      Joillakin ihme asenne kyllä..

      • Vanhatkinonkauniita

        Joku näköjään voi huonosti Finnairilla. Mutta arviointipäivässä näkemistäni kolkyt vuotta lentäneistä emoista ei kyllä uskoisi, että ovat niin pitkään lentäneet. Olivat ikäisikseen suht hyväkuntoisia ja kauniita.
        Että ei tämä työ välttämättä aiheuta ennenaikaista rupsahdusta. Päinvastoin pitää kunnossa tällainen liikkuvainen työ.


      • Sadstoryy

        10 v sitten firmassa ja kuvittelet "tietäväsi" asioita? Psykoosiko vaivaa? :D

        Siis etkö käsitä, että et ole ollut sitten varmaan sitä mitä haettiin? SINUA EI VALITTU ja moni muu kyllä valittiin. Taitaa olla pikkusen suuret luulot itsestä. :/


      • Faktajuttu123

        Toistakymmentä vuotta lentäneet ovat liian kalliita työntekijöitä. Parempi ottaa ihan kokemattomia minimipalkalla ja toivoa että lähtevät ennen kuin siirtyvät kalliisiin palkkaluokkiin.


      • Einäinn
        Faktajuttu123 kirjoitti:

        Toistakymmentä vuotta lentäneet ovat liian kalliita työntekijöitä. Parempi ottaa ihan kokemattomia minimipalkalla ja toivoa että lähtevät ennen kuin siirtyvät kalliisiin palkkaluokkiin.

        Faktajuttu että vaikka olisit lentänyt 30 v, aloittaessasi finnairilla palkkasi on vain noin 600 e parempi kuin kokemattomilla.

        Huoh te ja teidän faktanne


      • Fakta.homma

        Älä nyt sontaa jauha. Vanhimmat työntekijät tienaavat hulppeasti yli 4000 € / kk , parhaimmat 5-6000 € / kk. Finnairin lentoemännän / stuertin mediaanipalkka 4000 € / kk. Palkkaero nuorimman ja vanhimman ca:n välillä voi olla jopa 2000 €/ kk, ehkä enemmänkin ( siis brutto ). Kallispalkkaisia nämä seniorit siis ovat. Miten itse palkkaisit, jos saisit valita? Siis työnantajana ;>
        Kaikella kunnioituksella näitä kovapalkkaisia lentotarjoilijoita kohtaan. Vaikka työajat ja olosuhteet ovatkin mitä ovat....


      • Todellistafaktaa
        Fakta.homma kirjoitti:

        Älä nyt sontaa jauha. Vanhimmat työntekijät tienaavat hulppeasti yli 4000 € / kk , parhaimmat 5-6000 € / kk. Finnairin lentoemännän / stuertin mediaanipalkka 4000 € / kk. Palkkaero nuorimman ja vanhimman ca:n välillä voi olla jopa 2000 €/ kk, ehkä enemmänkin ( siis brutto ). Kallispalkkaisia nämä seniorit siis ovat. Miten itse palkkaisit, jos saisit valita? Siis työnantajana ;>
        Kaikella kunnioituksella näitä kovapalkkaisia lentotarjoilijoita kohtaan. Vaikka työajat ja olosuhteet ovatkin mitä ovat....

        Siis mitä selität? Luuletko OIKEASTI, että finnairille tulevilla olisi samat palkat kuin vanhoilla? Tyhmäkö olet? :D

        Et selvästikään ole ottanut selvää tai edes haastatteluun päässyt. Uudet palkkaluokat ihan erilaiset ja palkkataulukko päättyy 8v työkokemukseen jolloin palkka on 1800 euroa. Eli vaikka sulla olisi 30 v kokemusta, saat tuon 8 v 1800 e palkan. Kuvitteletko, että uusilla olisi joku vuoden 2001 TES? 😂

        HUOH.


      • Katkerakoolet
        Fakta.homma kirjoitti:

        Älä nyt sontaa jauha. Vanhimmat työntekijät tienaavat hulppeasti yli 4000 € / kk , parhaimmat 5-6000 € / kk. Finnairin lentoemännän / stuertin mediaanipalkka 4000 € / kk. Palkkaero nuorimman ja vanhimman ca:n välillä voi olla jopa 2000 €/ kk, ehkä enemmänkin ( siis brutto ). Kallispalkkaisia nämä seniorit siis ovat. Miten itse palkkaisit, jos saisit valita? Siis työnantajana ;>
        Kaikella kunnioituksella näitä kovapalkkaisia lentotarjoilijoita kohtaan. Vaikka työajat ja olosuhteet ovatkin mitä ovat....

        On vissiin luettu HESARIA vailla todellista faktatietoa. Ei hyvää päivää.


      • Fakta.homma
        Katkerakoolet kirjoitti:

        On vissiin luettu HESARIA vailla todellista faktatietoa. Ei hyvää päivää.

        Niin, onhan Hesari ehkä vielä vähän luotettavampi tiedonlähde kuin Seiska.
        Toisaalta , voi itse kullakin tuttavapiirissä olla lentäviä, jotka ihan avoimesti kertovat tuloistaan, vaikka suomalaisessa yhteiskunnassa palkka-asiat ovat yhä edelleen tabu.
        Eikä liitokaan tuota 4000 €:n mediaanipalkkaa ole kieltänyt. En ole siis katkera. Kerron vain faktatietoa. Juoruilun ja kyräilyn jätän ämmille.


      • Eiootottatämätyhmyys
        Fakta.homma kirjoitti:

        Niin, onhan Hesari ehkä vielä vähän luotettavampi tiedonlähde kuin Seiska.
        Toisaalta , voi itse kullakin tuttavapiirissä olla lentäviä, jotka ihan avoimesti kertovat tuloistaan, vaikka suomalaisessa yhteiskunnassa palkka-asiat ovat yhä edelleen tabu.
        Eikä liitokaan tuota 4000 €:n mediaanipalkkaa ole kieltänyt. En ole siis katkera. Kerron vain faktatietoa. Juoruilun ja kyräilyn jätän ämmille.

        No ei sulla hitto vie faktatietoa täällä ole. :D Hesari vs TES? Seiskaako oikeasti luet?

        Edelleen KAIKKI taloon tulevat (0-100 v lentäneet) kuuluvat UUDEN TESsin piiriin, eli heillä ei todellakaan ole mitään 4000 euron palkkoja. Tyhmäkö olet? Tutustu palkkataulukkoon.


      • TrolleyDolley
        Eiootottatämätyhmyys kirjoitti:

        No ei sulla hitto vie faktatietoa täällä ole. :D Hesari vs TES? Seiskaako oikeasti luet?

        Edelleen KAIKKI taloon tulevat (0-100 v lentäneet) kuuluvat UUDEN TESsin piiriin, eli heillä ei todellakaan ole mitään 4000 euron palkkoja. Tyhmäkö olet? Tutustu palkkataulukkoon.

        Etkö ymmärrä, mitä mediaanipalkka tarkoittaa? Osalla on jopa enemmän, osalla vähemmän kuin tuo 4000 €/ kk. Lentävän henkilökunnan palkka muodostuu suurimmaksi osaksi lisistä, joiden päälle vielä verottomat päivärahat, jotka voivat parhaimmillaan ( huom! parhaimmillaan olla 1000
        € / kk ) Peruspalkka on mitätön, mutta se ei kerro läheskään koko totuutta.
        SLSY on itsekin myöntänyt 4000 €: n mediaanipalkan, joten miksi sinä onneton täällä yrität sitä kieltää? 😳 Selvää on, että vanhat kantturat eivät talosta lähde niin kauan kuin palkat ovat tuolla tasolla. Se on totta, että uusi TES kiristi mm. näitä lähes käsittämättömän korkeita kertoimia, joita tuli esim. yli 12 h päivästä.
        Olen todella iloinen, että palkat saatu kohtuullistettua niin, että firma voi palkata uuttakin väkeä. Sanomattakin selvää, että vanhoista eduista on osin jouduttu luopumaan. Onhan käsittämätöntä, jos toiselle maksetaan samasta työstä lähes tuplapalkka. Siihen halvempaan hintaan on yleensä saanut vielä kauniin hymynkin mukaan. ( provosointia 😂 )
        Sinäkin voit harjoitella sitä vaikka peilin edessä.


      • Rautalangastako
        TrolleyDolley kirjoitti:

        Etkö ymmärrä, mitä mediaanipalkka tarkoittaa? Osalla on jopa enemmän, osalla vähemmän kuin tuo 4000 €/ kk. Lentävän henkilökunnan palkka muodostuu suurimmaksi osaksi lisistä, joiden päälle vielä verottomat päivärahat, jotka voivat parhaimmillaan ( huom! parhaimmillaan olla 1000
        € / kk ) Peruspalkka on mitätön, mutta se ei kerro läheskään koko totuutta.
        SLSY on itsekin myöntänyt 4000 €: n mediaanipalkan, joten miksi sinä onneton täällä yrität sitä kieltää? 😳 Selvää on, että vanhat kantturat eivät talosta lähde niin kauan kuin palkat ovat tuolla tasolla. Se on totta, että uusi TES kiristi mm. näitä lähes käsittämättömän korkeita kertoimia, joita tuli esim. yli 12 h päivästä.
        Olen todella iloinen, että palkat saatu kohtuullistettua niin, että firma voi palkata uuttakin väkeä. Sanomattakin selvää, että vanhoista eduista on osin jouduttu luopumaan. Onhan käsittämätöntä, jos toiselle maksetaan samasta työstä lähes tuplapalkka. Siihen halvempaan hintaan on yleensä saanut vielä kauniin hymynkin mukaan. ( provosointia 😂 )
        Sinäkin voit harjoitella sitä vaikka peilin edessä.

        Etkö sinä ymmärrä, että kyse on siitä saako kauemmin muualla lentäneet finnairilla parempaa palkkaa vaiko ei?! Siis meneekö tässä jokin yli ymmärryksesi?

        Jos tulet finnairille uutena taloon, vaikka sinulla olisi 20 v lentotaustaa, et todellakaan saa peruspalkkaa yli 1800 e/kk.

        Mitä et ymmärrä


      • Kehäraakkien.taistelu
        Rautalangastako kirjoitti:

        Etkö sinä ymmärrä, että kyse on siitä saako kauemmin muualla lentäneet finnairilla parempaa palkkaa vaiko ei?! Siis meneekö tässä jokin yli ymmärryksesi?

        Jos tulet finnairille uutena taloon, vaikka sinulla olisi 20 v lentotaustaa, et todellakaan saa peruspalkkaa yli 1800 e/kk.

        Mitä et ymmärrä

        Joko harjoittelit tarpeeksi hymyilemistä peilin edessä? Miksi maksaa vanhoille kulahtaneille hapannaamoille yli neljä tonnia per kuukausi, kun nuori, kaunis, iloinen ja hyväkäytöksinen työstään innostunut UUSI emo tekee saman duunin tehokkaammin ja vielä lähes puolet halvemmalla?
        Ei ihme, että firma tarpoi suossa monta vuotta.
        Suuri kuluerä olleet nämä väsyneet lentoemännäksi / stuertiksi itseään kutsuvat ylimieliset mummot ja papat , jotka kynsin hampain vielä yrittävät pitää kiinni lopuista jäljelle jääneistä eduistaan.


      • Eiapuaaaaaaa
        Kehäraakkien.taistelu kirjoitti:

        Joko harjoittelit tarpeeksi hymyilemistä peilin edessä? Miksi maksaa vanhoille kulahtaneille hapannaamoille yli neljä tonnia per kuukausi, kun nuori, kaunis, iloinen ja hyväkäytöksinen työstään innostunut UUSI emo tekee saman duunin tehokkaammin ja vielä lähes puolet halvemmalla?
        Ei ihme, että firma tarpoi suossa monta vuotta.
        Suuri kuluerä olleet nämä väsyneet lentoemännäksi / stuertiksi itseään kutsuvat ylimieliset mummot ja papat , jotka kynsin hampain vielä yrittävät pitää kiinni lopuista jäljelle jääneistä eduistaan.

        Siis mitä et ymmärrä tässä asiassa? Luuletko "hauskoilla" lohkaisuilla naamioivasi tyhmyytesi? Kyllä sen kaikki näkee, olet katkera, tyhmä ihminen joka jauhaa täällä asiaankuulumattomia selityksiä.
        Ketään ei pätkän vertaa tässä ketjussa kiinnosta finnairilla 30 v työskennelleiden palkka, NYT OLI KYSE FINNAIRILLA ALOITTAVISTA.
        Et siis sitä vieläkään tajua? Tässä ei puhuta vanhojen finskiläisten palkasta. Montako kertaa se pitää sanoa? Missä harhoissa elät? :o Pitäisikö sinun sinne peilin eteen siirtyä? Kurkata sinne ja katsoa mitä näkyy? Mahdollisesti soittaa ammattiauttajaa paikalle? Luuletko oikeasti olevasi jotain?


      • Mitenonmahdollista
        Eiapuaaaaaaa kirjoitti:

        Siis mitä et ymmärrä tässä asiassa? Luuletko "hauskoilla" lohkaisuilla naamioivasi tyhmyytesi? Kyllä sen kaikki näkee, olet katkera, tyhmä ihminen joka jauhaa täällä asiaankuulumattomia selityksiä.
        Ketään ei pätkän vertaa tässä ketjussa kiinnosta finnairilla 30 v työskennelleiden palkka, NYT OLI KYSE FINNAIRILLA ALOITTAVISTA.
        Et siis sitä vieläkään tajua? Tässä ei puhuta vanhojen finskiläisten palkasta. Montako kertaa se pitää sanoa? Missä harhoissa elät? :o Pitäisikö sinun sinne peilin eteen siirtyä? Kurkata sinne ja katsoa mitä näkyy? Mahdollisesti soittaa ammattiauttajaa paikalle? Luuletko oikeasti olevasi jotain?

        Juuri tuollaiset kaltaisesi hapannaamat korvataan uusilla ja kauniilla ja hyväkäytöksisillä lentoemännillä. Sinusta ei ole enää kuin räksyttäjäksi. Ei ole tainnut koskaan muuhun ollakaan. Sääli niitä, jotka joutuvat kanssasi samaan työrupeaman.
        Olet lentoemännän irvikuva, joka louskuttaa leukojaan takakeittiössä, syö koko ajan ja istuu leveä ahteri puoliksi kapealla penkillä, puoliksi ihrat ilmassa roikkuen.
        Luulet olevasi hauska, vaikka todellisuudessa olet tyhmä, ilkeä ja laiska. Sinulle ja muille kantturoille olisi pitänyt lätkäistä kengänkuva
        persuuksiin aikoja sitten.
        Mene syömään pullaa ja jäätelöä. Olet hiljaa ainakin sen ajan. Ai niin, ja vedä verho kiinni, ettei matkustajienkaan tarvitse nähdä sinua.


      • Soita112
        Mitenonmahdollista kirjoitti:

        Juuri tuollaiset kaltaisesi hapannaamat korvataan uusilla ja kauniilla ja hyväkäytöksisillä lentoemännillä. Sinusta ei ole enää kuin räksyttäjäksi. Ei ole tainnut koskaan muuhun ollakaan. Sääli niitä, jotka joutuvat kanssasi samaan työrupeaman.
        Olet lentoemännän irvikuva, joka louskuttaa leukojaan takakeittiössä, syö koko ajan ja istuu leveä ahteri puoliksi kapealla penkillä, puoliksi ihrat ilmassa roikkuen.
        Luulet olevasi hauska, vaikka todellisuudessa olet tyhmä, ilkeä ja laiska. Sinulle ja muille kantturoille olisi pitänyt lätkäistä kengänkuva
        persuuksiin aikoja sitten.
        Mene syömään pullaa ja jäätelöä. Olet hiljaa ainakin sen ajan. Ai niin, ja vedä verho kiinni, ettei matkustajienkaan tarvitse nähdä sinua.

        Siis mitä selität? Olen tässä haussa hakemassa, nuori ja uusi tuleva emäntä joka yrittää takoa pieneen kalloosi sitä faktaa, että työkokemuksen omaavat (uudet finskiläiset) eivät todellakaan saa peruspalkkaa yli 1800e/kk. :D Sinä siellä psykooseissasi selität jotain kakku- ja peilifantasioita? En edes jaksa lukea viestejäsi kokonaan. Olisiko aika ottaa ne iltalääkkeet? Mitä edes teet tässä viestiketjussa?


      • VainOtettuLääkeAuttaa
        Soita112 kirjoitti:

        Siis mitä selität? Olen tässä haussa hakemassa, nuori ja uusi tuleva emäntä joka yrittää takoa pieneen kalloosi sitä faktaa, että työkokemuksen omaavat (uudet finskiläiset) eivät todellakaan saa peruspalkkaa yli 1800e/kk. :D Sinä siellä psykooseissasi selität jotain kakku- ja peilifantasioita? En edes jaksa lukea viestejäsi kokonaan. Olisiko aika ottaa ne iltalääkkeet? Mitä edes teet tässä viestiketjussa?

        Kovasti olet hyökkäävä ja kärkäs ! Mahdatko olla lainkaan sopiva vaativaan asiakaspalvelutyöhön, jos heti olet tuomitsemassa ja ilkeilemässä??Suosittelen vähän nöyryyttä. Et hallitse etkä hillitse itseäsi . Sinulla taitaa olla omakohtaista kokemusta niistä psykooseista ja harhoista, kun niitä muille koko ajan kaupittelet. Ota nyt se oikean värinen pilleri sieltä purkista ja rauhoitu. Kysy vaikka esimieheltäsi, mitä 4000 e:n mediaanipalkka tarkoittaa. Jospa hän demonstroi sen ihan rautalangasta.
        Yritähän rauhoittua ja opetella käytöstapoja. Halpalentoyhtiöillä niitä ei kait liiemmin painotettu. Et kyllä varsinaiselta ruudinkeksijätä vaikuta, mutta kyllä siinä pirtupiirongin kahvassa tyhmempikin pärjää, jos lukea sentään osaa. Hymyä voisit harjoitella edelleen peilin edessä. Jos suupielet ovat aina alaspäin, niin matkustajan näkövinkkelistä katsottuna, ilmeesi näyttää yhtä tympeältä kuin norsun vittu, jos ymmärrät metaforisen merkityksen. Kaikkea hyvää valitsemallasi uralla. Muista, että maltti on valttia tässä, jos missä työssä!


      • Losersss
        VainOtettuLääkeAuttaa kirjoitti:

        Kovasti olet hyökkäävä ja kärkäs ! Mahdatko olla lainkaan sopiva vaativaan asiakaspalvelutyöhön, jos heti olet tuomitsemassa ja ilkeilemässä??Suosittelen vähän nöyryyttä. Et hallitse etkä hillitse itseäsi . Sinulla taitaa olla omakohtaista kokemusta niistä psykooseista ja harhoista, kun niitä muille koko ajan kaupittelet. Ota nyt se oikean värinen pilleri sieltä purkista ja rauhoitu. Kysy vaikka esimieheltäsi, mitä 4000 e:n mediaanipalkka tarkoittaa. Jospa hän demonstroi sen ihan rautalangasta.
        Yritähän rauhoittua ja opetella käytöstapoja. Halpalentoyhtiöillä niitä ei kait liiemmin painotettu. Et kyllä varsinaiselta ruudinkeksijätä vaikuta, mutta kyllä siinä pirtupiirongin kahvassa tyhmempikin pärjää, jos lukea sentään osaa. Hymyä voisit harjoitella edelleen peilin edessä. Jos suupielet ovat aina alaspäin, niin matkustajan näkövinkkelistä katsottuna, ilmeesi näyttää yhtä tympeältä kuin norsun vittu, jos ymmärrät metaforisen merkityksen. Kaikkea hyvää valitsemallasi uralla. Muista, että maltti on valttia tässä, jos missä työssä!

        EI htto joku idiootti jauhaa täällä ihan omia settejään :D ketään ei kiinnosta paskan vertaa mediaani, vaan se mitä uudet taloon tulevat tienaa. Apua kuink tyhmiä ihmisiä täällä pyörii


      • Lentoemonuni
        Losersss kirjoitti:

        EI htto joku idiootti jauhaa täällä ihan omia settejään :D ketään ei kiinnosta paskan vertaa mediaani, vaan se mitä uudet taloon tulevat tienaa. Apua kuink tyhmiä ihmisiä täällä pyörii

        Lentoemännän ammattiin on vieläkin niin helppo houkutella hieman naiiveja tyttösiä, jotka luulevat työn olevan vain nättinä olemista, komean lentokapteenin ihailua ja matkustelua maailman metropoleihin. Joskus se sitä on voinut ollakin.
        Jotta alalle ei eksyisi pelkkiä vaaleanpunaisessa kuplassa eläviä pissiksiä, on perusteelliset selvitykset mm. edellisistä sairauslomista ihan ymmärrettäviä. Jonkinlaisten palikkatestien ja yksilö- & ryhmähaastattelujen turvin yritetään karsia alalle täysin sopimattomat pahvit.
        Jokainen voi sitten itse päätellä, maistuuko nakkikioskin ruoka paremmalta, kun se tarjoillaan hienosti hopeakääreessä vai onko se kuitenkin sitä samaa höttöistä mättöä, jota saa lähipubin grillistä puolenyön jälkeen kympillä kaksi.


    • Emo2005

      KUKA sanoi, että 10v Finnairilla? Lentänyt 12v, joista osan Finskillä. Omasta tahdosta lähdin ulkomaille, kun ei ollut lapsia.

      Ihme räyhääjä olet, toivottavasti et yksi meistä. Tässä työssä ei kannata omia tunteita ihan noin kärkkäästi ladella.

      Ei mua haittaa, ettei valittu enkä sitä täällä ole marissut, vai olenko? Yleisesti ihmetellyt, ettei esim.osaa ystävistänikään ole valittu, vaikka huipputyyppejä ja asiansa osaavia ikähaarukalla 23-48v lentäviä.

      • Onneaelämään1

        Lukutaito kadonnut? 10 v SITTEN firmassa? Et voi olla tosissasi kuvitellessa, että sinua valittaisiin. :D Jatka vaan siellä muilla yhtiöillä juoruamista ja ole ylpeä itsestäsi!


      • Emo2005

        Enkä ole myöskään sanonut, että siellä 10v.sitten lensin. En ole aikaväliä täällä maininnut, yleisesti kirjoitin lentokokemuksestani.

        Voit mielestäni riehua omien totuuksien kanssa täällä ihan vapaasti, se ei hymyäni vie mennessään. :)


      • Hoitoonäkkiä
        Emo2005 kirjoitti:

        Enkä ole myöskään sanonut, että siellä 10v.sitten lensin. En ole aikaväliä täällä maininnut, yleisesti kirjoitin lentokokemuksestani.

        Voit mielestäni riehua omien totuuksien kanssa täällä ihan vapaasti, se ei hymyäni vie mennessään. :)

        Mitä väliä sillä, oletko lentänyt 10 vai 20 v sitten, pääasia on ettet ole siellä NYT eli et todella tiedä firman asioista. HUHUPUHEITA voi kuulla, faktaa ei sinulla ole. Jos olisi, joku rikkoisi todella räikeästi sopimuksia. Mutta tosiaan kaikki viestisi olleet täynnä huhuja, ei FAKTAA! Sinä nimenomaan riehut totuuksiesi kanssa :D

        Onneksi olet kuitenkin profiloinut itsesti hyvin täällä, tietävätpähän kenen hakemusta ei kannata nostaa uudelleen käsittelyyn. Koskaan.


      • Emo2005
        Hoitoonäkkiä kirjoitti:

        Mitä väliä sillä, oletko lentänyt 10 vai 20 v sitten, pääasia on ettet ole siellä NYT eli et todella tiedä firman asioista. HUHUPUHEITA voi kuulla, faktaa ei sinulla ole. Jos olisi, joku rikkoisi todella räikeästi sopimuksia. Mutta tosiaan kaikki viestisi olleet täynnä huhuja, ei FAKTAA! Sinä nimenomaan riehut totuuksiesi kanssa :D

        Onneksi olet kuitenkin profiloinut itsesti hyvin täällä, tietävätpähän kenen hakemusta ei kannata nostaa uudelleen käsittelyyn. Koskaan.

        Juu- Finskillä ihan palkattu yksi seuraaan näitä S24-keskuteluita ja sieltä 2000 hakijan joukosta just löydetään tiettyt ihmiset. :D

        Oikeesti? :D

        Ja kohta mun nykyinen firma antanee fudut, koska täällä sopimattomia kirjoittelen.

        Juu ei..


    • Peaceandlovee

      Apua, mitä osa täällä kirjoittaa, raivotaan kun itse eikä ystävät tullut valituksi rekryssä?
      Valitettavaahan se on, mutta ikävä kyllä, kaikki ei voi tulla valituksi. Tippuneet ei selvästikään olleet sitä mitä haettiin, vaikka kuinka "ovat hyviä tyyppejä" omasta mielestään.

      Ei kannata katkeroitua, aina ei voi voittaa. Kannattaa suunnata katseet muualle ja jatkaa elämää! :) (eikä riehua suomi24 -palstalla)

    • epätoivoinenen

      Onko kukaan tullut valituksi enää tässä vaiheessa? Vai tuleekohan tieto mahdollisesta kurssille pääsystä maanantain jälkeen, kun ilmisten on pitänyt ilmottautua..? Tai onko joku tai tietääkö joku että ei ole menossa kursille? Epätoivossani täällä kyselen...

    • epätoivoinenen

      Ja vielä edelliseen kysymykseeni lisäyksenä, luuletteko että kursille pääsyyn vaikuttaa ikä? Olen nyt 20 vuotias ja mietin, onkohan iälläni ollut merkitystä valinnoissa? En sano että se voisi olla ainut syy mutta?

    • Hu6543

      Oliko niin että tuo lääkärin tarkastus käydään vasta kurssin loppupuolella / jälkeen? Eli periaatteessa 2kk jälkeen voi kosahtaa johonkin "pikkujuttuunkin". Miksei sitä käydä heti ennen kurssin alkua?

      • Bdndldls

        Missä näin olisi sanottu?

        Ei tietenkään käydä kurssin jälkeen, se medikaali pitää olla läpäisty jo ennen kurssin alkua...


      • Hu6543

        Ok :) Ymmärtänyt väärin jostain viesteistä.


    • Kannattaa_miettiä_hetki

      hmmh
      Tuota noin...
      Kuinka upealta se tällä hetkellä tuntuunkin se kurssille pääsy. niin muistakaa valitut oikeasti realiteetit.
      Finnair on hakenut viimeisten kahden vuoden aikana nimenomaan "ihania tyttösiä hymyilemään". Palkka alkaa siitä vajaat 1200€/kk päivärahat, muttei IKINÄ tule olemaan samaa kuin vanhempien lentävien (5000€/kk). Siksi Finnair hakee näissä hauissa ihania tyttösiä uusiin haasteisiin.
      Valitettavasti tämä taso näkyy myös niillä kaukolennoilla, joille kaipaatte päivärahojen takia. Taka-osassa (=sikaosasto/turre/turisti) saattaa olla 1 purseri (tuskissaan) 2-3 aasiaamoa 2-3 näitä 1200 € tyttöjä, jotka sitten asiakaskohtaamisessa toteavat asiakkaalle KIITTI!
      Aasian päässähän Finnair koetaan halpalentoyhtiöksi, jolla on helpoin/halvin päästä Eurooppaan. Lennoilla ruoista (jotka on suunniteltu Aasian makuihin) suht iso syömättä, koska maut ovat heille liian eurooppalaisia...
      Olen seurannut tilannetta asiakkaana ja totean, ettei Finnair halua maksaa osaavista muualta kokemusta omaavista emoista, koska haluaa tehdä omanlaisiaan..

      Happy landings!

      • VainTaivasRajana

        Asia on tiivistettynä juurikin näin. Enää ei ole edes mitään erikseen koulutettuja työnopastajia tai perehdyttäjiä, vaan lennon purseri opastaa oman lentotyönsä ohessa uusia kokelaita. Pitää ja kannattaa olla itse aktiivinen ja kysyä rohkeasti, kun pääsee ns. familennolle. Kaikilla on yleensä kädet täynnä työtä, mutta kaukolennoilla jää enemmän aikaa, kun alkuhärdellit ja ykköstarjoilu suoritettu. Se tietty harmittaa niin työntekijän kuin asiakkaankin puolesta, että kustannussäästöjen takia kaikki on karsittu minimiin. Tottakai se näkyy myös palvelussa. Alkuun kaikki on uutta ja ihanaa , sitten vähitellen alkaa nyppiä, kun jokaisesta huonosti toimivasta proseduurista tai kahvipannusta tai viihdesysteemin toimimattomuudesta jne. on tehtävä tuhat raporttia ennen kuin kuvioita muutetaan, jos muutetaan
        Onnea silti kaikille uusille valituille! Nuorena sitä jaksaa ja on uutta intoa täynnä. Jotenkin nuoret , kauniit ja hyväkäytöksiset miehistöt kohottavat lentoyhtiön imagoakin!!!!!


      • Miestenmaailmako
        VainTaivasRajana kirjoitti:

        Asia on tiivistettynä juurikin näin. Enää ei ole edes mitään erikseen koulutettuja työnopastajia tai perehdyttäjiä, vaan lennon purseri opastaa oman lentotyönsä ohessa uusia kokelaita. Pitää ja kannattaa olla itse aktiivinen ja kysyä rohkeasti, kun pääsee ns. familennolle. Kaikilla on yleensä kädet täynnä työtä, mutta kaukolennoilla jää enemmän aikaa, kun alkuhärdellit ja ykköstarjoilu suoritettu. Se tietty harmittaa niin työntekijän kuin asiakkaankin puolesta, että kustannussäästöjen takia kaikki on karsittu minimiin. Tottakai se näkyy myös palvelussa. Alkuun kaikki on uutta ja ihanaa , sitten vähitellen alkaa nyppiä, kun jokaisesta huonosti toimivasta proseduurista tai kahvipannusta tai viihdesysteemin toimimattomuudesta jne. on tehtävä tuhat raporttia ennen kuin kuvioita muutetaan, jos muutetaan
        Onnea silti kaikille uusille valituille! Nuorena sitä jaksaa ja on uutta intoa täynnä. Jotenkin nuoret , kauniit ja hyväkäytöksiset miehistöt kohottavat lentoyhtiön imagoakin!!!!!

        Mä kyllä mieluummin näkisin siistit, hyväkäytöksiset, osaavat ja ammattitaitoiset ihmiset ihan johtoportaassa ja ohjaamossa kanssa.
        Seksismiä vai ikärasismiako?


      • Oletsäälittävämarkku

        Siellä joku Bangkokinmatkaaja tiivistänyt upeasti oman näkemyksensä sillä kerrantalvessa -lennollaan?

        Oletko sinä ollut keräämässä niitä tarjottimia, kun vedät johtopäätöksen, ettei ruoka maistu? :D Vai että liian eurooppalaisia makuja. :/ Ja halpayhtiönä pidetään?
        Kuule, Finnair on KALLIS operoija Aasiassa. Asiakkaat odottavat saavansa palvelua maksamilleen suurille summilleen.

        En edes jaksa vastata naurettavaan viestiisi, se on niin monilta osin täyttä roskaa. Jos noin kovasti harmittaa, kannattaa sitten lentää vaikka lufthansalla ja välipysähdyksillä sinne bankkariin :/


      • Tämmöistä
        Miestenmaailmako kirjoitti:

        Mä kyllä mieluummin näkisin siistit, hyväkäytöksiset, osaavat ja ammattitaitoiset ihmiset ihan johtoportaassa ja ohjaamossa kanssa.
        Seksismiä vai ikärasismiako?

        Eikö se yhtiön näkyvä "käyntikortti" ole juuri CREW?!
        Vähän vielä viilausta asiakaspalvelutilanteisiin, ettei tarvitse olla todistamassa seuraavanlaista tilannetta:
        " Mitäs sulle sais olla? ....Ai bissee! .......No se ois viis egee....Kiitti....Tarviitko lasin vai juotko suoraan tölkistä. ... Okeij....Ja seuraava! "
        Lähipubissa voi olla tuttavallisempi ja sinutella iäkkäämpääkin henkilöä tilanteen mukaan, mutta jännä juttu, että lentokoneessa kuultuna em. keskustelutuokio otti korviin.
        Että ohjeistakaa niille nuorille pimpuloille ( ja vähän varttuneemmillekin 😉 ), miten asiakas kohdataan ja miten asiakasta puhutellaan!
        Kun kaikki aika kuluu siellä somessa uusia instakuvia ym. jakaessa , niin kielellinen kehitys saattaa helposti jäädä taaperon tasolle.
        Ja peittäkää ne tatuoinnit. Kiitos - ei mulla muuta.


      • Miestenmaailmako
        Tämmöistä kirjoitti:

        Eikö se yhtiön näkyvä "käyntikortti" ole juuri CREW?!
        Vähän vielä viilausta asiakaspalvelutilanteisiin, ettei tarvitse olla todistamassa seuraavanlaista tilannetta:
        " Mitäs sulle sais olla? ....Ai bissee! .......No se ois viis egee....Kiitti....Tarviitko lasin vai juotko suoraan tölkistä. ... Okeij....Ja seuraava! "
        Lähipubissa voi olla tuttavallisempi ja sinutella iäkkäämpääkin henkilöä tilanteen mukaan, mutta jännä juttu, että lentokoneessa kuultuna em. keskustelutuokio otti korviin.
        Että ohjeistakaa niille nuorille pimpuloille ( ja vähän varttuneemmillekin 😉 ), miten asiakas kohdataan ja miten asiakasta puhutellaan!
        Kun kaikki aika kuluu siellä somessa uusia instakuvia ym. jakaessa , niin kielellinen kehitys saattaa helposti jäädä taaperon tasolle.
        Ja peittäkää ne tatuoinnit. Kiitos - ei mulla muuta.

        Kyllä se johtajakin näkyy tuolla mediassa ja uutisissa ja tekonsa muokkaavat kuvaa yhtiöstä. Ja eikö lentäjät ole crew:ta myös? Ai niin Finnairilla vain kapteenit on lentäjiä😂.


      • Hahahhhahahhh

        5 egee... :D koittaisit nyt edes olla vakuuttavampi noiden katkerien valheidesi kanssa! Eikö emo suostunutkaan ehdotteluihisi vai mistä olet katkera? Vai oletko joku katkera vanha emäntä joka täällä yrittää nuoria, nättejä ja päteviä uusia emäntiä parjata?
        Voin kertoa, että nimenomaan UUDET emännät ovat melkoisen palvelukoulutuksen saaneet ja nimenomaan ovat niitä hyväkäytöksisiä, kohteliaita asiakaspalvelijoita.


    • Emo2005

      Tää alkaa jo muistuttamaan jotain pikkulasten hiekkalaatikkoväittelyä. :D

      En ymmärrä, miksi pitää olla niin negatiivinen?!? Voisko jo selittää.. :D

      Vanhoissa on mm.entisiä missejä ja ovat näyttäviä naisia.
      Pitäiskö ne nuorten 20v. ikärasismin takia saada kenkää? Mites sit, kun ne nuoret on itse lentänyt sen 15-25 vuotta?

      Finskilläkin toimii ns.tuntipalkka, kun työtunnit ylittää tietyt jutut ja siinä kyllä on eroja nuorilla uusilla ja nuorehkoilla lentäneillä.

      • Säälittävää

        Mikset jätä palstaa rauhaan vaan provoat eri nimimerkkien takaa? Viestisi on suurimmilta osin ihan täyttä puppua. Eikö sulla ole töitä/elämää kun täällä pitää jauhaa p*****


      • ay073

        Hiphurax
        Pop Cornit esille ja lasiin roseeta
        Huiman kamalaa keskustelua täällä
        Tyttöset yrittää todistaa olevansa luojan lahja asiakaspalveluun.
        Mutta oikeasti Finnair on hakenut viimeisten kahden vuoden aikana vain säästöjä henkilöstökustannuksiin


      • Emo2005
        Säälittävää kirjoitti:

        Mikset jätä palstaa rauhaan vaan provoat eri nimimerkkien takaa? Viestisi on suurimmilta osin ihan täyttä puppua. Eikö sulla ole töitä/elämää kun täällä pitää jauhaa p*****

        No ihan kuule olen tällä nimimerkillä koko ajan ja vain ainoastaan tällä.

        Mulla on työ, kuten ilmenee ketjua lukiessa.


    • Lellllleeeeee

      Onko teille kurssille hyväksytyille tullut jo terveystarkastuksesta lisäohjeistusta? Mulla kurssi marraskuussa eikä oo näkyny vielä?

    • Töttöröörööö

      Tänään tuli toukokuun lopussa laittaneelle:

      Kiitos osallistumisestasi videohaastatteluun sekä suorittamistasi online-arviointitehtävistä. Onneksi olkoon, sinut on valittu jatkoon Cabin Crew -rekrytoinnissa!

      Rekrytointiprosessin seuraavat vaiheet ovat Finnairin terveyspalveluiden lähettämä MED001-terveyskysely sekä arviointipäivä. Tulet saamaan piakkoin Finnairin terveyspalveluilta erillisen sähköpostiviestin, joka sisältää tarvittavat ohjeet MED001-terveyskyselyyn vastaamiseen.

      Arviointipäivät ajoittuvat välille 29.8.-14.9.2017. Päivä kestää maksimissaan kolme tuntia, joko aamupäivällä klo 9-12 tai iltapäivällä klo 13-16. Mikäli etenet haastatteluvaiheeseen, tulet saamaan meiltä erillisen kutsun haastatteluun, joka sisältää tarkemmat ajanvarausohjeet.

      • Ohooho

        Ahaa eli kaikki ei nyt sitten pääsekään yksilöhaastatteluun?


      • Töttörööörööö
        Ohooho kirjoitti:

        Ahaa eli kaikki ei nyt sitten pääsekään yksilöhaastatteluun?

        No jos medit läpäsee niin pääsee kai arviointipäivään joka sisältää yksilöhaastiksen? Itellä harmittaa, että menin yliopiston kautta psykologille puhumaan parisuhde ja kaveriongelmista. Joutuu varmaan syyniin nyt ton takia..


      • Töiejii
        Töttörööörööö kirjoitti:

        No jos medit läpäsee niin pääsee kai arviointipäivään joka sisältää yksilöhaastiksen? Itellä harmittaa, että menin yliopiston kautta psykologille puhumaan parisuhde ja kaveriongelmista. Joutuu varmaan syyniin nyt ton takia..

        Mutta tuossa lukee:"mikäli etenet haastatteluvaiheeseen" nyt.


      • jjepjepjep

        Se lukee siinä aina :-) Eli medin jälkeen seuraavana on arviointipäivä eli ns. "vika vaihe". Arviointipäivässä yksilö-, ja ryhmähaastattelu sekä simulaatio.

        Sähköpostin viesti mielestäni hieman hassusti aseteltu :-D


      • Pikkujuttui
        Töttörööörööö kirjoitti:

        No jos medit läpäsee niin pääsee kai arviointipäivään joka sisältää yksilöhaastiksen? Itellä harmittaa, että menin yliopiston kautta psykologille puhumaan parisuhde ja kaveriongelmista. Joutuu varmaan syyniin nyt ton takia..

        En mä usko, että tuollaiset vaikuttaa. Kaikillahan on jossain elämänvaiheessa tuollaisia ongelmia. Monilla on paljon pahempiakin ongelmia kuten tällä palstallakin on nähty...


    • Tuulitunneli123

      Auts.. onko tullut "kiitos, mutta ei kiitos" -viestejä tänään kellekään..? Itse en toistaiseksi ole saanut kumpaakaan..

    • Maybemaybeh

      Jatkossa! :)

    • epätoivoinene

      Kun nyt nämä seuraavan vaiheen ihmiset pääsee haastatteluin yms. niin ollaanko me jotka ei nyt viimeisimmässä rekryssä päästy kursseille niin, ns "etusijalla"? Onko siis mahdollisuuksia päästä niille kursseille?

      • Töttöröörööö

        Enpä usko.. tai ehkä sitten jos uusista ei löydy tarpeeksi hyviä ehdokkaita täyttääkseen kurssit. Jokin syyhän siinä on ollut, että on karsiutunut pois. Musta on hassua ylipäätään, että otetaan tippuneita takaisin mukaan. Tulee vähän sellanen fiilis, että kaikki pääsee.


      • Huuhaaaa
        Töttöröörööö kirjoitti:

        Enpä usko.. tai ehkä sitten jos uusista ei löydy tarpeeksi hyviä ehdokkaita täyttääkseen kurssit. Jokin syyhän siinä on ollut, että on karsiutunut pois. Musta on hassua ylipäätään, että otetaan tippuneita takaisin mukaan. Tulee vähän sellanen fiilis, että kaikki pääsee.

        Kun tietäis mitä ne "kriteerit" oli joiden mukaan jatkoon pääsi. Kun ei mitään pistemääriä hakijoille ilmoiteta eikä sen tarkempaa palautetta saa kuin mitä nyt niistä pallotesteistä.


      • Keppijaporkkana

        Ei kai sen pirtupiirongin kärrääminen kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole. Vai onko?


      • Pohdintaa

        Uskoisin, että meidät on nyt nähty, testattu ja todettu jollain tavalla epäpäteviksi hommaan, joten en pitelis kamalasti toivoa yllä, että joku peruutus kutsu sieltä kävisi. Ottavat nyt uudet ihmiset sinne sisään, josta taas etsitään parhaiten soveltuvat. Ja koska haku on edelleen auki niin eiköhän niillä riitä uusia hakijoita niin ettei jo pudonneita tarvi pyydellä takaisin.


      • Huhhuhhhh
        Keppijaporkkana kirjoitti:

        Ei kai sen pirtupiirongin kärrääminen kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole. Vai onko?

        "Rakettitiede", olipas omaperäinen sutkautus... kukaan ei oo koskaan käyttänyt aiemmin ;) Sä olet nero! Kannattaa heti hakea fiksumpiin duuneihin, eikä viettää aikaa suomi24-palstoilla...


      • TrolleyDolley
        Huhhuhhhh kirjoitti:

        "Rakettitiede", olipas omaperäinen sutkautus... kukaan ei oo koskaan käyttänyt aiemmin ;) Sä olet nero! Kannattaa heti hakea fiksumpiin duuneihin, eikä viettää aikaa suomi24-palstoilla...

        Mitä sanaa itse olisit käyttänyt kertoaksesi, ettei sen kahvin ja kaljan ( eikä edes samppanjan ) kaatamiseen nyt ehkä ihan tarvitse ydinfyysikko olla? 😄 Mitä sanaa olisit käyttänyt pirtupiirongista. Tylsää kärryäkö ???


      • Mielenterveysongelmat
        TrolleyDolley kirjoitti:

        Mitä sanaa itse olisit käyttänyt kertoaksesi, ettei sen kahvin ja kaljan ( eikä edes samppanjan ) kaatamiseen nyt ehkä ihan tarvitse ydinfyysikko olla? 😄 Mitä sanaa olisit käyttänyt pirtupiirongista. Tylsää kärryäkö ???

        Viesteistäsi huomaa, että provoat täällä useaan otteeseen eri nimimerkeillä. Et selvästikään ole terve henkisellä tasolla, kannattaa äkkiä hakea hoitoa. Surullista, ettei elämässäsi ole muuta sisältöä kuin provota jollain suomi24 -palstalla. :/


    • epätoivoinene

      Mutta eikös näille nyt valittujenkin kursseille otettu edellisessä rekryssä ulos jääneitä? Ja ei välttämättä kaikissa ketkä eivät päässeet ole ollut mitään "vikaa", hakijoita on todella paljon ja kaikki työhön sopivatkaan eivät vain mahdu.

      • llllllllllllllllllllll

        Hakijoita oli toki tosi paljon, mutta ekalla arviointipäiväkierroksella oli "vain" reilu 200 hakijaa, ja tarkoitus olisi rekrytä 350. Teoriassa jokainen olisi siis mahtunut kurssille, jos kaikki olisivat olleet sitä mitä haettiin.


      • Voikuntietäis
        llllllllllllllllllllll kirjoitti:

        Hakijoita oli toki tosi paljon, mutta ekalla arviointipäiväkierroksella oli "vain" reilu 200 hakijaa, ja tarkoitus olisi rekrytä 350. Teoriassa jokainen olisi siis mahtunut kurssille, jos kaikki olisivat olleet sitä mitä haettiin.

        Niin mitähän sitä oikein haettiin sitten...


    • uteliaskysyy

      Onko paikalla oikeita Finskin emoja? :) Kuinka paljon on yöpyviä per kuukausi keskimäärin? Yövytäänkö Euroopan lennoilla ollenkaan? Kuinka pitkiä yöpymiset on?

      • 123wqeasdf

        Eurooppaa vaan edes-takaisin. Noin 6-9h vuorot ja tosi harvoin yövytään. Yöpyvät ovat niitä kaukoja ja kohteessa olllaan max 24h. Työvuoro kaukolentoon on noin se 48h.


    • kkkkkkk9

      Mites arviointipäivä, onko haastattelut suomeksi vai englanniksi? Mitä muuta arviointipäivään sisältyy?

      • eivoipaljastaaliikaa

        Arviointipäivässä yksilöhaastattelu, ryhmähaastattelu sekä simulaatio. Sanon vain että pelkällä suomella et pärjää haastatteluissa :-)


    • rdtfyguhyjuk

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe