Sahaaminen normaalin/lievästi kohonneen rajalla

keskiäkäinenämmä

Kevään mittaan sattumalta havaittiin TK:ssa että alapaineeni oli 100. Ryhdyin sitten mittailemaan painetta kotona, ja joitakin viikkoja alapaine killui jossain välillä 90 - 100 toistuvasti aamuin illoin. Sitten yhtäkkiä paine alkoi laskea, ja lopulta se taisi olla alimmillaan jossain 75 kieppeillä. Sovittiin lääkärin kanssa että seurataan, eikä tehdä mitään.

Luulin että syynä olisi ollut D-vitamiinin syönti, kun olin kiskonut sitä 100 ug/vrk ja kuulema korkea D-vitamiinipitoisuus voi nostaa paineita. Olin lisäksi syönyt myös magnesiumia josta vasta vitamiinin lopetettuani sain tietää että magnesium edistää D:n imeytymistä. Oletin että tilanne korjautui tuon D:n lopettamalla, kun se niin vaikutti tekevän.

Mutta ei. Nyt useamman viikon päästä mittasin huvin vuoksi paineen ja taas se oli alapaine 100!

Ja tuntuu heittelehtivän. Nyt juuri ensin 143/97 ja parin minuutin päästä 127/87. Mitään muuta en ole tehnyt nyt aamulla kuin kirjoittanut nettiin, eli en ole saanut painetta nousemaan liikunnalla.

En juo kahvia, en tupakoi, en juo viinaa, en käytä hormoneita. Olen normaalipainoinen ja harrastan liikuntaa ihan kivasti. Syön mielestäni monipuolisehkosti, en ahda mielinmäärin suolaa. Ainoa riskitekijäni on että äidilläni oli kuulema verenpainetauti, vaikka hän oli laiha ja liikkui todella paljon.

Onko se nyt sitten vaan niin että tämä paine tässä sahaa normaalin ja lievästi koholla olevan väliä eestaas siihen asti että sitten joku päivä jää pysyvästi kohoneeksi? >:(

3

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiKovinPaha

      Kannattaa seurailla ja jos usein ylittää keskiarvot, niin pyytää lääkitys. Ei se lääkitys niin ikävä juttu ole. Aamuin illoin ja joskus keskipäivälläkin mitattuna, paineiden keskiarvon pitäisi olla alle 135/85!

    • keskiäkäinenämmä

      Asiaa kun aloin oikein tutkiskelemaan, niin on vielä sellainenkin kummallisuus että kaikki alapaineet jotka ovat olleet välillä 90 - 100 on tainnut tulla mitattua vasemmasta kädestä, ja oikeasta käsivarresta saan kutakuinkin normaaleja arvoja.

      Lisäksi jo keväällä kävi monta kertaa niin että kun aamulla mittasin vas. kädestä paineen, koko päivän vas. käsi tuntui "turtuneelta" ja sormissa oli pientä pistelyä kuin vaikkapa silloin jos käsi puutuu yön aikana nukkuessa (kuten minulle on joskus käynyt jos selän alueen jumit ovat pahana).

      Nyt kävi vieläpä niin että kun lauantaiaamuna mittasin vas. kädestä paineen, on minulla vieläkin sen kerran jäljiltä vas. kädessä puutuneisuuden tunnetta ja sormissa pistelyä. Tämähän nyt vallan ihmeelliseksi menee.

      Voiko ihmisellä olla yhden ainoan raajan verenpainetauti...

      (Eilen mittasin kuuteen kertaan paineen oik. kädestä. Aamulla, päivällä ja illalla, ja kaikki arvot olivat normaalit paitsi yksi joka oli 87.)

    • verenpainetta

      Korkea verenpaine ei ole itsenäinen sairaus, vaan oire niinkuin on esimerkiksi kuume.

      Molemmissa tapauksissa olisi hyvä selvittää oireen aiheuttaja.

      Suomessa noin miljoona ihmistä syö verenpainelääkkeitä!


      Liika natrium (nostaa verenpainetta) ei kerry elimistöön vaan poistuu virtsan mukana. Siis normaalisti, kun elimistö on tasapainossa. Näin ei käy jos noudattaa virallisterveellistä (liikaa hiilihydraattia) ruokavaliota jossa insuliini on jatkuvasti koholla, sillä kohonnut insuliini pysäyttää munuaisten natriumin erityksen.

      Yksinkertainen fakta, tunnettu 1920 -luvulta asti. Ihmisille ei vaan kerrota.

      Miksi?

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/verenpaine.htm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe