YLE uutisoi oudosti opettajasta

YLE uutisoi: "Opettaja laulatti virsiä, luki Raamattua ja pudotti arvosanat – vanhemmat päättivät ottaa luokallisen oppilaita pois koulusta koko vuodeksi"

Jutun mukaan opettaja on laulattanut virsiä, lopettanut vanhempien pyynnöstä, mutta aloittanut taas ja uudesta pyynnöstä lopettanut. Kuitenkin itse jutussa ei uskonto nouse esille siten kuin otsikosta voisi luulla. Jos kuka miettii tiedotusvälineiden puolueellisuutta, niin ehkä tässä mennään liikaa uskonnonvastaiseksi.

https://yle.fi/uutiset/3-9669551

11

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kusen.värinen.lehdistö
    • Sekulaarist

Opetussuunnitelman mukaan opetus ei saa olla uskonnollisesti sitouttavaa..

• Kummallisuuksia

Mitenkähän luulette opetussuunnitelman määrittelevän tuota sitouttamista kun puhutaan vaikka matematiikasta, historiasta tai muista aineista! Suomalisilla tuntuu olevan kummallinen tapa väheksyä oman kulttuurimme sisällä olevia asioita.

• Tuon opettajan ongelmat olivat paljon muutakin kuin vain otsikossa mainitut - jos juttu totta on. Kaiken kaikkiaan, sen enemmän kunnan kouluviranomaiset kuin koulun rehtorikaan eivät ole aivan parastaan tehneet.

• Anonyymi

Meillä tällä hetkellä koulussa tämä opettaja täys idiootti sanon minä. Nää asiat pätee yhä sen opetuksessa.

• Pappi_Heljas

Heteronormatiiviset pyhän veden kautta jeesuksen tyköön päässeet vanhemmat olivat onnessaan.

Muut taas ei.

• Anonyymi

Avaamasi polku on avoinna monille. Noin raukkana on turha selitellä.

• Anonyymi

Toivottavasti epäopetuksessa ei esiinny "ylilyntejä"... Reagointia tarvttaessa heti.

• Anonyymi

Aivan, ei lapsille. Täällä ne sen sijaan kuuluvat antivaaprin arsenaaliin. valeuutiset.

• Anonyymi

Uskonnon etäopetuksen oppimistehtävistä on tullut palautetta, että ovat liian sitouttavia. Oletusarvona Raamatun kertomus totuudellisuus, mikä ei ole oikein.

• Anonyymi

Nyt ei ole mitään syytä laulattaa virsia laulutunnilla, kun ei ole kevätjuhlaa eikä tietenkään mitään jumalanpalvelusta kirkosssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      89
      8236
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      92
      6375
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      58
      6243
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4851
    5. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      44
      3284
    6. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3265
    7. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      57
      2982
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2829
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2796
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      49
      2760
    Aihe