ylpeydestä autuuteen

kannattaakokeillla

Ihminen on onnellinen kun osaa nauraa itselleen kuitenkaan väheksymättä itseään. Jos vain olisi jokin keino oppia sitä niin sehän olisi huippua. Ai mutta kyllähän sellainen jo on. Ihminen voi nöyrtyä vain ylpistymisen kautta. Ylpistynyt ihminen joutuu ns. nöyryytyksen kautta nöyrtymään..

Ylpistykää siis hyvät ihmiset niin voitte sitten nöyrtyä paremmin. Ai niin mutta ettehän te voi ylpistyä kun ette tiedä mikä on siunauksen käsite.

Siunaus on sellaista missä Jumala antaa jotain ihmiselle ihan vain siitä syystä että tällä on kyky vastaanottaa siunauksia.

Nyt sitten tällainen henkilö jolla siis on erityinen yliluonnollinen kyky saada kaikenlaista menestystä elämäänsä, niin helposti ylpistyy. Ylpistyminen nimittäin on ihan vain sitä että ihminen alkaa tuntea häpeää saadessaan paljon huomiota osakseen. Ylpeys on henkinen tila jossa hakeudutaan pois häpeän vaaravyöhykkeeltä. Ja tämä johtaa kaikenlaisiin viritelmiin jotka ovat varsinaisia baabelin torneja ja joita ylpistynyt menestyjä jopa ihailee salaa: onpa hienot kulissit, minä en koskaan joudu häpeään. Mutta sitten Herra tulee ja kumoaa koko höskän niin nopeasti ettei Matti oikein edes käsitä mitä juuri tapahtui. Koko kulissi romahtaa kertaheitolla ja Matti oppii ettei olekaan kovin ovela kun verrataan Jumalaan. Siinä sitä oppii nauramaan itselleen.

Ateistit menettää paljon.

19

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaakokeillla

Awersome Penis = not so hiv.U, K, me?

• "Ihminen on onnellinen kun osaa nauraa itselleen kuitenkaan väheksymättä itseään."

Ainakin itselläni onnellisuus tulee siitä että ympärilläni on ihmisiä joista välitän ja yleisesti ottaen onnistumisesta. Taidat puhua pelkästään itsestäsi tässä? Mutta loppujen lopuksi olen huomannut että vitsit itsestä toimii hyvänä jäänmurtajana bisnesmiiteissä :)

"Jos vain olisi jokin keino oppia sitä niin sehän olisi huippua. Ai mutta kyllähän sellainen jo on. Ihminen voi nöyrtyä vain ylpistymisen kautta."

Kuulostaa hienolta, mutta paradoksina ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

"Ylpistynyt ihminen joutuu ns. nöyryytyksen kautta nöyrtymään.."

Ja suuri osa ylpeistä ihmisistä ei tule ikinä kokemaan tätä sinun "nöyryytystäsi" :)

"Ylpistykää siis hyvät ihmiset niin voitte sitten nöyrtyä paremmin. Ai niin mutta ettehän te voi ylpistyä kun ette tiedä mikä on siunauksen käsite."

Ei huolta. Olen ylpeä siitä että olen saanut aikaan elämäni aikana enemmän kuin suurin osa kristityistä (tai muista ihmisistä) samoin kuin siitä että olen luonut itselleni hyvän elämän kovalla työllä :)
      Siunaukset eivät kiinnosta, eivätkä liity käsitykseeni onnellisuudesta millään tavalla.

"Siunaus on sellaista missä Jumala antaa jotain ihmiselle ihan vain siitä syystä että tällä on kyky vastaanottaa siunauksia. "

Ja tämän pitäisi kiinnostaa muuta kuin kristinuskoon uskovaa koska...?

"Nyt sitten tällainen henkilö jolla siis on erityinen yliluonnollinen kyky saada kaikenlaista menestystä elämäänsä, niin helposti ylpistyy. Ylpistyminen nimittäin on ihan vain sitä että ihminen alkaa tuntea häpeää saadessaan paljon huomiota osakseen. Ylpeys on henkinen tila jossa hakeudutaan pois häpeän vaaravyöhykkeeltä. Ja tämä johtaa kaikenlaisiin viritelmiin jotka ovat varsinaisia baabelin torneja ja joita ylpistynyt menestyjä jopa ihailee salaa: onpa hienot kulissit, minä en koskaan joudu häpeään. Mutta sitten Herra tulee ja kumoaa koko höskän niin nopeasti ettei Matti oikein edes käsitä mitä juuri tapahtui. Koko kulissi romahtaa kertaheitolla ja Matti oppii ettei olekaan kovin ovela kun verrataan Jumalaan. Siinä sitä oppii nauramaan itselleen."

Mitä tekemistä väitteelläsi on oikean elämän kanssa? Suurin osa menestyneistä jatkaa menestymistään ajan myötä eikä mielikuvitushahmot valitettavasti kykene "kumoamaan roskia" tai juuri mitään muutakaan. :)
      Joskus käy ihmisellä huono tuuri ja näin voi käydä kenellä tahansa, mutta silloin tarpeeksi hyvin valmistautuneena pystyy korjaamaan aiheutuneet ongelmat :)

"Ateistit menettää paljon."

Onneksi eivät ole menettäneet muuta kuin uskon mielikuvitusolioon :)

• kannattaakokeillla

Sulla ei ole mitään sellasta sanottavaa joka vois minua hyödyttää. Olet vähän typerys etkä edes osaa muuttua.

Älä turhaan kommentoi mulle. En lue niitä.

• kannattaakokeillla

• kannattaakokeillla kirjoitti:

Sulla ei ole mitään sellasta sanottavaa joka vois minua hyödyttää. Olet vähän typerys etkä edes osaa muuttua.

Älä turhaan kommentoi mulle. En lue niitä.

Sinulla valitettavasti ei ole ainoatakaan väitettä joka kykenisi muuttamaan minun tai kenenkään muun ihmisen mielen elleivät jo valmiiksi usko sinua.

Koita harjoitella perustelujen tarjoamista kun teet väitteen, se myös tulee auttamaan sinua työelämässä kun opit sen :)

• kannattaakokeillla

Läiskytän pallejani ja auon suutani tyhjäpäisesti? Sekö on sinun, syntisen SILAKKASIITTIMEN mielipide mielestäni? Mielessäni ei ole mitään, vikaa, tajuatko SENKIN KALANNUSSIJA

Madagascarin pingviinitkin nauraisi todisteilllesi, ateistiroppio

• kannattaakokeillla
        Oudoksuva kirjoitti:

Sinulla valitettavasti ei ole ainoatakaan väitettä joka kykenisi muuttamaan minun tai kenenkään muun ihmisen mielen elleivät jo valmiiksi usko sinua.

Koita harjoitella perustelujen tarjoamista kun teet väitteen, se myös tulee auttamaan sinua työelämässä kun opit sen :)

Olet saatana

Olet saatana

Olen vain normaali jumalaton (siis ateisti) ihminen.

• kannattaakokeillla

No oletpas saatana, koska Jumala loi meidät kaikki omaksi kuvakseen.

No oletpas saatana, koska Jumala loi meidät kaikki omaksi kuvakseen.

Eli sinun määritelmäsi mukaan siis jokainen joka ei usko kristinuskon Jumalaan on saatana.

Ihan uteliaisuudesta, oletko ikinä edes yrittänyt lukea oman uskontosi pyhiä kirjoituksia eli raamattua kokonaan?

• kannattaakokeilIa

Mohh, vähän on enää pyhää tässä uskonnossa...

• Nimen-merkki

Jos ylpistyminen on synti, on nöyryytys oikea rangaistus synnistä. Ihminen on velvollinen rankaisemaan ja tuhoamaan synnin itsestään. Ihminen on siis velvollinen nöyryyttämään itsessään olevaa väärää ja epäoikeudenmukaista. Ellei nöyryytys riitä, pitää ilkeä ylpeys tuhota.

Sama velvollisuus yksilöllä on jumalan edessä myös muita kohtaan, Kuitenkin niin, että on olemassa ihmisiä, joille on turha julistaa totuutta, sillä he eivät kuitenkaan halua nähdä. He saavat joka tapauksessa kohtalonsa. Totuuden seuraaminen poistaa häpeän, se ei kuitenkaan ole kaikille. Totuuden seuraaminen nostaa lopulta jumalan kaltaiseksi.

"Minä olen tuonut Teille Totuuden, lisäksi olen hävittänyt Synnin. En siis ole tehnyt syntiä ihmisiä kohtaan:

- En ole asettunut Kaltaisiani vastaan *
      - En ole ollut uppiniskainen Totuuden edessä
      - En ole nähnyt ensimmäistäkään arvotonta ihmistä
      - En ole tehnyt ilkeyksiä
      -

-
      -
      -
      En ole kääntänyt selkääni jumalille Olen puhdas, Olen puhdas, Olen puhdas, Olen puhdas, Siksi mikään paha ei voi kohdata minua.

(katkelma kappaleesta 125. Capters of coming forth by the day. Osoitettu jumalille ja jumalattarille, ja myös erityisesti totuuden kaksossisarille itselleen)

*) ellei maailmasta löydy muita kuin esimerkiksi 1 kelvollinen ihminen, eikä muita ole enää tulossa, kaltaisilla viitataan silloin ilmeisesti jumalten "perheeseen".

Onnea matkaan.

• asdfgasdfgasdfg

Kirjoitellaan tuollaista soopaa ja sanotaan olevansa jumalan kaltainen. Ja sitten kehdataan hämmästellä miksi tolkun ihmisiä ei tuollaiset tättähääräjumalat kiinnosta. Jos kusee omille koivilleen toistuvasti, ei kannata ihmetellä jos enemmistöä moinen alkaa lähinnä ärsyttämään.

• egyptifriikki

Minä ainakin pidin näkökulmiasi avartavina.

• kannattaakokeilllla
        asdfgasdfgasdfg kirjoitti:

Kirjoitellaan tuollaista soopaa ja sanotaan olevansa jumalan kaltainen. Ja sitten kehdataan hämmästellä miksi tolkun ihmisiä ei tuollaiset tättähääräjumalat kiinnosta. Jos kusee omille koivilleen toistuvasti, ei kannata ihmetellä jos enemmistöä moinen alkaa lähinnä ärsyttämään.

Jeesus on aivan erityinen nimi ja siksi se monia ärsyttää mutta se on siunaus koska siinä itsehillintä kasvaa. Koita sinäkin hillitä itseäsi paremmin jos vaan pystyt ja osaat. Vartioi suutasi myös. Olemme täällä sua varten auttamassa että. saisit parantua raivosta yms. Sun ei tarvii kommentoida tähän mitään eikä väittää vastaan. Ymmärrän että aluksi voi suututtaa mutta hetken päästä tuntuu jo paremmalta koska olet saanut kasvaa ihmisenä.

• kannattaakokeilllla

Jos Jeesus aihauttaa raivoa, eroa kirkosta. Uskovaiset on raivona

• kannattaakokeilllla
        kannattaakokeilllla kirjoitti:

Jos Jeesus aihauttaa raivoa, eroa kirkosta. Uskovaiset on raivona

Se on kulttuurimarxismia ja täydellinen väärinkäsitys että ne asiar jotka saavat hermostumaan pitäisi sulkea pois. Alunperin tuhansia vuosia oli ideana se, että ne ihmiset jotka eivät voineet sietää muita ihmisiä ja näiden ajattelua hermostumatta, saivat jäädä yksin, ulkopuolelle, noidiksi tms. Nyt kulttuurimarxismissa koko systeemi on rakennettu näiden raivopäiden myötäilemiseksi vaikka on selvää että heidän elämänsä on luonnotonta, siihen kuuluu perversioita ja muuta itsekkyyttä. He ovat toki hyväntahtoisia ihmisiä siinä missä kaikki muutkin mutta vaikka sydän olisi täynnä hyviä ajatuksia ja tunteita niin ne muodostuvat lähinnä taakaksi sellaisella jolla kroppa pistää hanttiin hyväntekemiselle.

Pointtina siis se, että.on tärkeää ihmisen kehitykselle saada hermostollista ylikuormitusta ja oppia sietämään sitä. Se on avaimena kaikenlaiseen henkilökohtaiseen kehitykseen ja hyvinvointiin.

• asdfgasdfgasdf

Kuin lukisi narkkarin avautumista.

• narkkisuskikset

Monista narkkareista tuleekin uskovaisia kun ovat ensin tarpeeksi pehmentäneet päänsä huumeilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      450
      1312
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1116
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      852
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      61
      805
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      747
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      100
      723
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      72
      694
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      671
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      62
      664
    10. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      27
      663
    Aihe