Oletko oikeasti uskovainen

Aatteleppaite

Olen miettinyt miten on mahdollista että ihmiset uskovat raamattuun ja tullut siihen tulokseen että se johtuu kasvatuksesta. Ihmisiä pelotellaan helvetillä lapsesta asti joten he eivät uskalla kyseenalaistaa omia uskomuksiaan. tämä johtaa siihen että ne ihmiset uskovat raamattuun vielä aikuisinakin ja siinä vaiheessa he ovat ehtineet haalia itselleen loistokkaita argumenttejä siitä miksi jumala on olemassa ja miksi tiede on väärässä. en kuitenkaan usko että nämä ihmiset ovat ikinä kyseenalaistaneet omaa uskontoaan koska se on kiellettyä. sanotaan että taivaaseen pääsee vain ihminen joka uskoo jumalaan varauksetta lapsen tavoin. jos olet uskovainen ja luet tätä niin pyydän sinua miettimään, oletko uskovainen kasvatuksesi tai pelon takia vai uskotko todella raamattuun ja jumalaan. Itse olen kyseenalaistanut uskomuksiani aika paljon ja päätynyt siihen tulokseen että en kerta kaikkiaan voi tietää onko jumalaa olemassa mutta jos on niin en usko hänellä olevan mitään minua vastaan vaikken häneen varsinaisesti uskokaan.
raamatun jumala on erittäin syrjivä olento joka ei päästä taivaaseen muuta kuin harvat valitut ja laittaa loput helvettiin kärsimään (kostonomaisesti siitä ettet usko) sellaiseen jumalaan en suostu uskomaan. on täysin päätöntä ajatella että kaikkitietävällä ja kaikkivoipalla olennolla on niin heikko itsetunto että alkaa kiukuttelemaan jos häneen ei usko.
henkilökohtainen mielipiteeni on se että kaikki massauskonnot on luotu kontrolloimaan ihmisiä.
miten voit sanoa uskovasi johonkin jota et uskalla kyseenalaistaa?

3

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jobinpostia

      Hebr.11:6. Biblia (1776). Sillä ilman uskoa on mahdotoin kelvata (Jumalalle); sillä joka Jumalan tykö tulla tahtoo, sen pitää uskoman, että hän on, ja on niille kostaja, jotka häntä etsivät.

    • pitkäänuskossa

      En jaksanut lukea aloitustasi kokonaan, koska se oli niin huonosti pötkyyn ilman välimerkkejä ja kappalejakoa (liekö syynä kännykkäversio), mutta ymmärrän ajatuksesi perusjujun.
      Minua ei ainakaan lapsensa ole peloteltu, kun kotini ei ollut uskonnollinen ja enemmänkin jumalaton. Kyllä Jumala on antanut ihan konkreettisesti näyttöä vuosikymmenien aikana, että Hän on ja vaikuttaa elämässäni.
      Minä taas en voi mitenkään uskoa että maailmankaikkeus ja elämä on tullut tyhjästä itsestään ilman tekijää. Siinä sitä vasta uskoa tarvitaan.

    • mielipiteenne

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe