Jos te lieksalaiset voisitte opastaa meitä lomailijoita?
Alkaa jo tekeminen olla vähissä,kävelty on ja ajeltu koko alue,mitä voisi tehdä kun viikko miltei aikaa tässä.tv:stä ei iltaisin näe kuin 1,2,ja yleteema ja 6 niin vähiin käy,on haettu kanavat mutta ei näy.
Mökillä ei näy olevan venettä,voisi vaikka soutaa mutta ei,kylällä kolilla ja muuallaa käyty kävelemässä ja patikoimassa jo ihan riittävästi,satama meni eilen baarin kohdalta kiini klo:21:00 joten kerkisin oville ja se oli siinä,ei ketään juttukaveria kylällä,jotenkin sukeutuneita.
Vaikka ei tässä nyt tarviikkaan sen kummempaa mutta kuntosalia lihas kunnon yllä pitämiseen haen,hitto kun ei ole tällä mitään,juuassa kävin jo,uuden kylpylän ovet on kiini ja sinne on kivenheitto mutta ei pääse kun on kiini.
Koli on nyt koluttu melkolailla,mitä täällä olisi jonne voisin mennä vaimon kanssa? yhdessä vuorokaudessa on nyt täynnä tätä kolia,viikko pitäs miltei vielä olla ......salia nyt etsin ja onko täällä mitään aktiiviteettiä lomalaisille jotka ei ole ihan hulluja kuntoilijoita.
Missähän kolilla on kuntosali
24
2538
Vastaukset
- ei.oo.ei.tuu
Ei Kolilla tarvita kuntosalia. Kesällä on tarpeeksi vaativia lenkkipolkuja tarjolla ja talvella hiihtolatuja ja laskettelua. Tuskinpa kukaan turisti matkustaa Kolille kuntosalin takia. Ei tulisi mieleenkään.
- missäonkuntosali
Eli ei oo eikä tuu.
Selvä,miten niin kukaan turisti ei kaipaa kuntosalia?
Minä ja vaimo oltas kaivattu kun pääsee lihakset jo viikossa melko veltoksi jos ei rasituksia saa,noita lenkkipolkuja on jo menty ihan tarpeeksi,ne ei vahvista kun kuntoa ja jalkoja,muttei ne ole samaa treeniä vaan toistoja suhteellisen kevyesti,kolin raput on jo menty kertaalleen tänään ym.ei vastaa treeniä lihaksille.
Eikä nyt ole talvi vaan kesä,nytkin kiersin suuremman lenkin ja kuoleelta näyttää.
En minä ole ainut joka tätä on ihmetellyt kuntosalia,myös eräät muutkin on sen huomanneet.
Eli kyllä tätä ihmetellään..............
-Ajateltiin että Kolilta löytyisi takuuvarmasti sali ja sehän on ”aika” lähellä mökkiäkin – puolitoistatuntia. Pakkohan siellä on sali olla! Käydään samalla vähän samoilemassa metsässä treenitrikoissa, läpsyissä ja villapaidassa. Täydellistä. Kulta käydäänkö Kolilla?
Google osasi kertoa että Kolilta ei löydy salia. Noniin, miksi ihmeessä Kolilla ei ole salia kysyn minä? Löytyyhän sieltä kaikkea muutakin.
Googlen mukaan lähin sali löytyy mökiltä noin 45 minuutin ajomatkan päästä. Sopivasti puolimatkassa Kolille! Googlesta löytyi osuma Pekka Kotipohjasta treenaamassa Juuan varmasti ainoalla gymsällä. No seuraavaksi laitettiinkin Facebookissa viestiä Pekalle kuinka sinne pääsisi visiitille. Luotin salin varusteluun, sillä jos Pekka on siellä treenannut menestyksekkäästi, treenaisin minäkin. Vähintään yhtä isot lihakset siellä luulisi kasvavan.
Puoli Suomea oli selvitetty ja oli Pekka saanut jotenkin käsiinsä vahtimestarin, joka oli toimittanut meille oman kulkulätkän salille. Noudimme sen tyytyväisinä seuraavana päivänä ja kävimme rykäisemässä mukavat treenitkin. Pyörähdys Kolilla ja takaisin salille seuraavana päivänä. Kappas, näin mutkattomasti onnistui tämä lomatreenaaminen jopa (melkein) keskellä ei mitään!
http://minifitness.fitfashion.fi/2015/07/15/ai-mika-tekosyy/
Joo o eli juuan kylälle pitäs mennä,ei huvita ei,olen jo tänään kerran käynyt juuassa,koko hemmetin ympäristö käyty läpi liian moneen kertaaa ja vielä on tämä viikko edessä.
Joensuuhun tästä on lähettävä ja ottaa majoitus sieltä.
Ei tänne pidä tulla virkytämään treeni mielessä,pelkät polut eivät riitä. - kuntosalli
Hyvää lomaa joensuussa!
- Spaspaspasiba
Eikös Kolilla ole jonkun venakon ylläpitämä kylpylä? Luulis sieltä löytyvän hienot kuntosalit.
- Läskimaha
aloittajalle ei vissiin kelpaa:"salia nyt etsin ja onko täällä mitään aktiiviteettiä lomalaisille jotka ei ole ihan hulluja kuntoilijoita."
Tässä neuvo:ei OLE sinunlaisille. - missäonkuntosali
Spaspaspasiba kirjoitti:
Eikös Kolilla ole jonkun venakon ylläpitämä kylpylä? Luulis sieltä löytyvän hienot kuntosalit.
Sehän tässä onkin outoa, se venakon kylpylä on kahden minuutin päässä,ei ole mitään toimintaa ,se on kiini.
Taas käytiin muutaman kilometrin kävelyllä kylällä,sekin tyhjä ja kauppa kiini jo klo:20:00.Ei ole mitään muuta kuin muutama tv:kanava,polut on kierelty ja kaareltu ja autolla kierelty koko alue.
Jos toimintaa haluaa lomalla on tämä koli kesällä kierettävä,talvella toki on varmaan niille toimintaa jotka laskettelee,vai menikö se toinen laskettelu keskuksista kiini myös.
Raittiin liikunnallisen ihmisen viikko voi käydä pitkäksi,ei nuo polut pelkästään kiinosta,metässä juosta itikoiden keskellä koko päivää.
Ei täällä ole kuntoilukeskusta jossa voisi viettää kesällä aikaa.
- AalaatuaSaaRahalla
Ilmeisesti olet majailemassa jossakin C-luokan vuokramökissä. Kysy kuules siltä vuokraajalta, jolta mökkisi vuokrasit.
Aktiviteetit kyllä kysellään, ennen vuokraamista, noin normielämässä yleensä. - Setää-huvittaa-nyt
Siellä joku provoilija aukoo päätään. Sulle ei tuo kotimaan matkailu taida olla ihan klaari juttu. Palvelut selviävät jos osaat lukea ja niistä voi lisäksi kysyä joko soittamalla tai sähköpostilla. Jos mennään vaikkapa Kolille niin kannattaa ottaa jo etukäteen selvää mitä siellä on ja mitä ehkä ei. Matkailu ei ole rakettitiedettä, ei edes kovin mutkikasta matematiikkaa, mutta hiukkasen älyä olisi hyvä omata.
Meillä on tapana kuljeskella pitkin ja poikin armasta synnyinmaata ja pitkin metsäpolkuja. Toinen meistä on aktiivinen kuntosalin käyttäjä, mutta ei niitä tarvita silloin kun lähdetään reissuun.
Kiva kun kuvittelit käyneesi. Tuu joskus oikeesti, mutta muista, Kolilla ei ole kuntosalia. Siellä ylhäällä on kyllä todella laaduska kylpylä. Kannattaa käydä joskus.
P.S.
Naurattaa tuo "raittiin liikunnallisen ihmisen".
Kirjoittele seuraavat kommentit selvänä ja vähemmillä virheillä, jos kykenet. - entarvitsekuntosalia
No niin nyt tuli toimintaa,en tarvitse mitään kuntosalia enään.
Etsiskelin tässä autokorjaamoa tällä kertaa,en löytänyt, mutta noin 40km päästä löysin jonne veivät tuon,joten jännitän tässä sitä jahka pääsen hakemaan taksilla sitä jossain vaiheessa.
Joten tekemistä täällä on,jännitystä siis yhdeksi viikkoa kerrakseen.
Toivotan teille kaikille hyviä lomia,ehkä saatan itsekkin vielä päästä pois täältä.- eikaiwata
Onnea matkaan!
- Setää-huvittaa-nyt
LIsää sekoilua/provoilua siis. Lopeta dokaaminen tai kuolet.
- entarvitsekuntosalia
Kaikkihan me kuollaan joskus,kuka mihinkin.
En muuten ole ottanut viinaa tai muuta alkoholipitoista mutta kävin taas lenkillä kun sain tuon auton 40km päästä haettua taksilla eli 80km yhteensä.Tekemistä kyllä on ollut nyt ihan tarpeeksi.
Tulee kuulema uusi liikuntasali kolille olivat jo aloittaneet siihen kolinportin lähelle,joten tekemistä on tulossa lomailijoille ym.
Mitenkäs teidän juhannus?
Minä meinaan kohta saunoa on jo lämpeämässä sekä hyvää ruokaa ,naapuri tuossa jo lämmittää kylpypaljua niin että on täällä puitteet kunnossa,vielä illaksi nunnatakkaan tulet ja pientä rillaamista,vaikka on tuossa terassilla kaasu grillikin.
Autokin on nyt ajettu katokseen suojaan juhannukseksi,no nyt vain ulos piha keinuun ja odotteemaan saunan lämpöjä ja kävellen lämpöisiä kaakelilattioita pitkin jossa on lattialämpö koko mökin allalla ja jos tulee kuuma niin viilentää ilmalämöpumpulla kaukosäätimisestä,onneksi on muuten kaksi tv:tä joista sain kanavat hyvin loppujen lopuksi näkyviin,voi kumpikin katsoa mieleistään ohjelmaa,mikä parasta,ei häiritse kun on erikerroksissa tv:t.
Hyvää juhannusta,siitä se alkaa kaikkien ongelmien voittaneena. Löysin aikoinaan siellä vaimon kanssa mainion "kuntosalin".
Vaellettiin Ukko- Kolilta Mäkrälle ja takaisin yhtä soittoa.
Kyllä hiki irtosi.- missäonkuntosali
Akka lähti kotiin kun minulla ei seiso ja paskoin housuuni kesken lenkin.
- entarvitsekuntosalia
Sama juttu täälläkin,akka lähti -Sen takia olisin kaivanut kuntosalia,että jos siellä saisi naista. Nyt vaan odotan sitä että pääsisisisin vaikka suihkun.On paskat hiousussa.
Ajoin sen auton katokseen tai katolleen,en muista enääkumpi.
- Ka_PaRan
Olen lapsena soudelut kesäisin vanhempieni kanssa Kolilla ja tunnen Pielisjärven jokaisen salin, notkon ja saarelman. Voimakas nuiva pohjoistuuli saattoi raivota päiväkausia. Vastaavia puhureita saattaa esiintyä Adrian- ja Joonianmerellä. Tämä koettelee miehistöä taukoamatta. Purjehdimme Lieksaan ja takaisin Kolille, jolloin alus paiskautui päin Kolin rannikkoa. En koskaan päässyt bussiasemalle, vaan palasin takaisin. Tapahtumasta saattaa johtua se, etten ole koskaan sen jälkeen ollut merisairas. En edes salin mattoa tallatessa.
Olen myös seilannut noilla kahdella mainitsemallasi merellä.
Siellä on vaarallisia myrskyjä silloin tällöin.- Pannaan-paremmaksi
kamuttaja kirjoitti:
Olen myös seilannut noilla kahdella mainitsemallasi merellä.
Siellä on vaarallisia myrskyjä silloin tällöin.Minä myös olen siellä seilannut, kuten kumuttajakin. Lisäksi olen joutunut haaksirikkoon kuussa Rauhallisuuden mererllä. Kerran olin sukellusvenheessä eräässä Juppiterin kuussa. Siellä meren suurin syvyys oli noin 200 kilomeetriä. Tämä kaikki on totta, kuten kamuuttajankin tarinat.
Pannaan-paremmaksi kirjoitti:
Minä myös olen siellä seilannut, kuten kumuttajakin. Lisäksi olen joutunut haaksirikkoon kuussa Rauhallisuuden mererllä. Kerran olin sukellusvenheessä eräässä Juppiterin kuussa. Siellä meren suurin syvyys oli noin 200 kilomeetriä. Tämä kaikki on totta, kuten kamuuttajankin tarinat.
Se ero meillä on, että minun kertomukseni on totta.
Kovin myrsky kohdallani on ollut Adrian- merellä.
Silloin tyrskyt löi reilusti yli pienen aluksen.
Seuraavana yönä samalla alueella, joutui matkustajalaiva haaksirikkoon, ja 70 henkeä hukkui.
Siltä seudulta on toinenkin mukava muisto.
Olin harrastamassa vuorikiipeilyä Kreikan vuorilla.
- Paikkakuntalainen
Loma-Kolin sporthallin tilaussaunat, kuntosali, monitoimihalli. Meiltä löytyy myös savusauna, ktso kuvat ja tiedot sivun alalaidasta.
Hiekkaniementie 2, Loma-Koli
Loma-Kolin sporthallin kuntosalissa on Star Trac laitteet. Pelihallissa voi pelata vaikka tennistä, sulkapalloa ja säpää.
Sauna- ja pukutilat naisille ja miehille. Omat juomat sallittuja. Aukioloajat sovittava etukäteen. - kamuttajan.kertomaa
Kerran oli madoton myrsky vesilasissa meidän keittiön pöydällä, vesi oikein läikkyi ja akka veteli pitkin korvia kun humalassa läikyttelin!
- Atitas
Metro aseman vierestä löytyy kunto sali. Kaikki voimailu laitteet ja uima halli.
- onpa.erikoista
Taas yksi kirjoitustaidoton löytyi.
Sanat metroasema, kuntosali, voimailulaitteet ja uimahalli ovat yhdyssanoja.
Missähän nimimerkki "Atitas" on luuhannut, kun koulua olisi pitänyt käydä?
- pysytään.totuudessa
Kuntosali löytyi. Kukahan Lieksassa osaisi kertoa ulkomaankielellä vaikkapa Lieksankosken voimalaitoksen historian tai Hovilan kartanon kukoistuksen 1900-luvun henkilöineen. Kartanossahan kokoontui suomalaisia merkkihenkilöitä viime vuosisadan puolivälin tienoilla.
Vääriä tietoja ei oppaidenkaan pitäisi kuitenkaan jakaa turistillekaan!
Eräässä Lieksassa ilmestyvässä lehdessä kirjoitettiin lieksalaisen lentomestarin muistomerkistä, että "TÄLLÄ PAIKALLA SIJAITSI KAKSINKERTAINEN MANNERHEIM-RISTIN RITARI X:N SYNNYINKOTI!
Synnyinkoti ei sijainnut muistomerkin osoittamassa paikassa asemaravintolan ja asemarakennuksen vieressä, vaan Rantakylässä, rautatien toisella puolella.
Eikä synnyinkoti ollut kaksinkertainen ja tuskin kaksikerroksinenkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561268
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1561227Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601115Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1031077Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu521077Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä56873Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56853Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54785- 32772
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin74761