MATKUSTAJAT LÄHETTÄKÄÄ VR:N JOHDOLLE PALAUTETTA

ITSEPALVELUEIOLEPALVELUA

PALVELEVAT KONDUKTÖÖRIT JA LIPUNMYYNTI ON PALAUTETTAVA JUNIIN


ASIAKKAAT EIVÄT HALUA EPÄMÄÄRÄISTÄ ITSEPALVELUA



NYT KIRJALLINEN PALAUTE VR PÄÄKONTTORIIN OSOITTEELLA HENKILÖLIIKENNEJOHTAJA

54

3226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melkostapalvelua

      NYthän lähijunisa on loistavaa "palvelua". Konduktöörit ahdistelevat matkustajia ympäri vuorokauden.

    • Hytrkujmnrsg

      Miksi VR:lle pitäisi antaa palautetta HSL:n tekemästä päätöksestä? Annatko sinä S-marketille palautetta kun K-kaupassa on mätää makkaraa?

    • sattuu_korviin

      Lähijunien suomenkielinen kuulutus on suunnattu "lähijunailijoille". Siis "junailijoille". Me siis olisimme junailijoita eli konduktöörejä ja rahastajia. Mutta junailija ei ole matkustaja. Matkustaja ei ole junailija.

    • tilanteentasalla

      HSL läpipaska toimija pk seudulla.Olisi hyvä jos tämä salaseura astuisi esiin.Kaikki epäkohdat kuljettajien työssä juontaa HSL.ään .YLI kireät aikataulut,tauot menee jopa ruuhkien takia.Rahastus,esim puhelinlippu,wc t puuttuu,ei määräysvaltaa bussissa.Aloittelijoiden suosiminen,ma-mu,ja kilpailuttaminen alle kustannustason.Taitavat jakaa bonuksia lipputuloista jäsenilleen.Ei AKT voi tälle toimijalle paljoakaan.Voihan olla että vastavalmistuneet logi oppilaat temmeltävät aikataulusuunnittelussa,etätyönä.Nilkit pelkää paikkaansa,eläkepäiviä ootellessa.

    • palveluko.paranee

      http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/543965-rajuja-vaitteita-lippu-uudistuksen-ongelmista-lahde-vrn-sisalta-konduktoorien

      kannattaa lueskella ja ajatella syitäkin.

      http://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2017/07/27/palvelu-paranee/

      Valtiolta yleensä on tuottava puoli myyty pois, kun se ensin on tieten ajettu alas ja saatettu näyttämään, ettei tämä toimi.
      Sitten kun se on myyty ja kas, sama juttu toimiikin ja hyvin.

      Kyllä valtion ja kunnantoiminnat hoituu kun annetaan käsille mahdollisuus.
      Osaa ne kunnallakin tehdä tuottavaa työtä ja euro jää kuntaan.

      Aikoinaan velimies, kun yritysmaailmasta siirtyi kaupungin palvelukseen, yläpuolella vain kaupunginjohtaja ja pyrokraatit, niin rakennuspuoli tuotti kaupungille hyvin voittoa omalla työllä. Porukka tiesi, että johto nyt on hyvä, jopa palkitsi työstä ja homma pelasi hyvin.
      Jopa erään hieman viinaperään olevan työmiehen sai raittiiksi työmaalla. Otti luottamusmiehen kyytiin, tämän hieman haiskahtavan kaverin, vei sen kotiin ja sanoi. Työmaalle tullaan selvinpäin.

      Luottamusmies oli vain todistajaroolissa, ettei mitää jälkpuheita tule. Kaveri raitistui kerrasta.

      ts. kun työporukka näkee, että nyt ollaan yhdessä työssä, työntekoa kunnioitetaan.
      Tulos on varmasti kannattavaa, kun vain homma annetaan tehdä johdollisesti ok.

      Mutta, jos poliittisesti tulee keinottelijoita, halutaan lypsävä lehmä omaksi, pitää tempulla saada lehmä vähäksi aikaa ontumaan, että sen myynti tuntuu olevan tarpeen ja kas, taloon ostetaan sitten se omanlehmän maitoa, hieman korotettuun hintaan ja vieläpä, kun ei ole kilpailua, se maksaa.

      Veromarkoin tuotetut palvelut toimii, jos vain homman annetaan toimia viisaasti, eikä kiusata ihmisiä. Kiusaajat ovat itse johtoportaassa, heidät vain pitäisi heivata pois. jos talossa tekemisestä ei näytä tulevan mitään ja se on ennen onnistunut.

      Turhaa on kuluttajille, eli meille puhua palturia, sillä monen asian summa on pitkän tarkoitushakuisen jutun lopputulos.

    • VRLiiktilanne-ei-päivity

      Kuopiosta Helsinkiin kulkeva juna on aikataulustaan myöhässä jo lähes kolme tuntia. Junan oli tarkoitus olla perillä Helsingissä 15.40, mutta se pääsi lähtemään Pieksämäeltä vasta hieman kahden jälkeen.

      VR:n mukaan syynä myöhästymiseen on muu junaliikenne. Juna on joutunut odottamaan yksiraiteisen rataosuuden vapautumista. Tavarajunan veturi on hajonnut Pieksämäen ja Haapakosken välillä, ja uutta veturia ei ole vielä saatu tilalle.

      90 prosenttia VR:n käyttämistä junaraiteista on yksiraiteisia.

      VR pahoittelee tapahtunutta ja kehottaa asiakkaitaan hakemaan korvauksia viivästymisestä.

    • VRGROUP-eikiinnostaTrafi

      Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi odottaa VR:ltä selvitystä viime perjantaina sattuneesta vaaratilanteesta.

      Tavarajunan vaunun oven irtoamisesta viime perjantaina Luumäellä. Trafin edustaja kertoo Etelä-Saimaalle, että oven irtoaminen vauhdissa on poikkeuksellinen ja vakava tapahtuma.

      Trafi vaatiikin nyt, että tilanne selvitetään perin pohjin.

    • VaroVRTrackRaidejokeria

      Raidejokerin johtajapaikat täytetään piikaisilla kokemattomilla nuorilla naisilla. Riittää vuoden työkokemus VRTracilla valmistumisen jälkeen. Sito , YIT ja Arkkitehtitoimistot saavat urakan joissa vaaditaan vankan kokemuksen alansa töistä omaavan suunnittelija. VRTrack työt on sepelin siirto tasoa kun vastaaviksi valitaan alle kolmekymmpisiä kokemattomia naisinsinöörejä. Niin on kunnossapidossa 50 miljoonaa töpännyt projektipäällikkökin.

    • Lehmäteienäälennä

      Anu Asikaisen nimitys VRTrack johtoryhmään on kovin veto sen jälkeen kun Joni Harju kävi siellä. Anu tuntee ihmisiä energisenä ympäri Suomea muualtakin kuin Tampereelta.Anu on avoin ihmisille ja osaa kuunnella maakunnan ihmisiä. Rasakka nainen joka ei kaipaa mielistelyä. Miehetkin voivat olla ammattimiehiä Anu Asikaisen kanssa.
      Helsingin ratikan sähköasemien 14 miljoonan urakassa jäi taas toinen 14 miljoonaa pöytään. VRTrack tulos 2017 on surullista luettavaa missä tämä hurmos nuoriin kokemattomiin naisiin maksaa miljoonia. Siitä hyötyy vain ne joilla on addikti nuoriin naisiin.

    • VRTrack-on-junioriliiga

      Kaikki vähän VR llä kokemusta saaneet insinöörit hakeutuu muihin infra yrityksiin paremman palkan ja palkitsevamman työ ilmapiirin toivossa. Kaikista kyvykkäimmät ovat Liikenneviraston töissä. Ovat tosiaan arvostettuja ammattihenkilöitä.
      VR laajakatseisuus suuntaa edelleen suoraan eteenpäin teleobjektiivilla kahden kiskon väliin. Nyky johtajat on nuoria joilla ei ole kokemusta menneisyydestä. Häntä ohjaa päätä.
      On siinä pyrkyreillä RATA2018 päivillä taas ihmettelemistä kun kerrotaan kaverille mitä tiedetään oikeasta radasta.

    • Dm12-junien-ongelmat

      Ei noissa Skoda junissa ole sen enemmän vikoja kuin muissakaan junissa. Siellä missä näitä hiljaisia ratoja ajellaan on todella hiljaisia lopetettuja huoltopisteitä missä pikakorjauksia ennen tehtiin. Yksi oli tuntia ennen vuoroon tullut kuljettaja ja toinen joka huolehti junat pakkasella lämmitykseen on ennenkuulumanto tuhlausta nyky VR:llä.

    • Kuurilavaihdekunnossapit

      Etsimme rata/vaihde -asentajia VR Track Oy:n kunnossapidon liiketoiminnan Länsi-Suomen kunnossapitoyksikköön Tampereen, Seinäjoen ja Kokkolan toimipisteisiin.

      Asentajana vastaat radan ja vaihteiden kunnossapidosta. Työalueena on koko Suomi, pääpaino on kuitenkin Liikenneviraston kunnossapitoalue 3:n alueella (Riihimäki -Tampere – Seinäjoki - Kokkola rataosuuksilla).

      Odotamme, että sinulla on tehtävään soveltuva koulutus (rakennus/kone/metalli) tai vähintään kahden vuoden työkokemus radan kunnossapitotehtävistä. Edellytämme sinulta yhteistyökykyä, rehtiä asennetta, oma-aloitteisuutta sekä halua oppia uutta tekniikkaa. Aiempi kokemus ratatöistä sekä radanpidon turvallisuusohjeiden mukaiset työ- ja turvallisuuspätevyydet katsotaan eduksi. Lisäksi tehtävä edellyttää hyvää terveydentilaa, valmiutta työskennellä vaihtelevina työaikoina sekä matkustus- ja päivystysvalmiutta. C-luokan ajokortti katsotaan eduksi.

      Tehtävän terveysvaatimukset ovat Liikenteen turvallisuusviraston (Trafi) mukaiset. (Ratatyön liikenneturvallisuudesta vastaaminen ja turvamies)

      Tarjoamme sinulle mielenkiintoisen ja haasteellisen tehtäväkentän rautatietekniikan parissa, asiantuntevan ja yhteistyökykyisen työyhteisön sekä haasteelliset ja vaihtelevat tehtävät VR Trackin kunnossapitoammattilaisten joukossa.

      Lisätietoja tehtävästä antaa työmaapäällikkö Vesa Tuomola, puh. 040 8665 307 tai sähköpostitse [email protected]

      Jätäthän hakemuksesi palkkatoivomuksineen 1.10.2017 mennessä oheisen linkin kautta.

      VR Track on Suomen suurin radanrakentaja ja yksi suurimmista infra-alan rakennusliikkeistä ja suunnittelutoimistoista. Palvelut kattavat koko ratainfran elinkaaren suunnittelusta kunnossapitoon mukaan lukien kalustopalvelut ja ratamateriaalien toimitukset. Yli 150 vuoden kokemus rautatiejärjestelmistä luo vahvan perustan infran kokonaisosaamiseen ja suurten urakoiden projektinhallintaan. VR Track on vahvasti mukana kehittämässä tietomallinnusta ja alan teknologiaa. VR Track on osa VR-konsernia.
      VR Track

    • MainostaVRMainostaVR

      Koululaisen mielipide sanomalehtiviikolle: VR on yhtä kuin Venaa Rauhassa

      Kello on 13.46. Istun Mäntyharjun rautatieasemalla odottamassa junaa, jonka olisi pitänyt lähteä kello 13.35.

      Kello on 13.46. Istun Mäntyharjun rautatieasemalla odottamassa junaa, jonka olisi pitänyt lähteä kello 13.35. Minulla on lääkäriaika Mikkelissä vartin yli kaksi, enkä mitenkään enää ehdi siihen. Mielestäni junat ovat liian usein myöhässä.
      Jos junat olisivat ajoissa, asiakkaita olisi enemmän. Ostaessaan lippua joutuu miettimään, että entä jos juna onkin myöhässä. Tällöin ihmiset voivat ajatella, että hankkivat toisen kyydin, jotta ehtisivät.
      Junien ollessa ajoissa ei tarvitsisi odottaa talvisin ulkona kylmässä junaa, jos rautatieasemalla ei pääse sisälle. On ikävää istua kylmällä penkillä lumisateessa kylmässä pakkassäässä. Kun juna on myöhässä, asiakkaat voivat myöhästyvät tärkeistä sovituista tapaamisistaan. Sovittuja tapaamisia ei saa välttämättä varattua helposti uudelleen.
      Jos rataviat korjattaisiin ja palkattaisiin lisää työntekijöitä, junat olisivat aikataulussa.

      Erika Ahtiainen
      Mäntyharjun Yhtenäiskoulu 8D

    • MTVRadalla

      Miten voi kaikki urpot kerätä Sub TVlle. Jos ei konnarilla ole yleissivistystä missä joku tasoristeys onnettomuus sattuu niin on aika vajakki. Joku huippu palkattu Tampereen insinööri kataja sössössättää huitin paskaa ilman mitään käsitystä reality VRRata elämästä. Nää on näitä Ville Saksin vartti homoja.

      • Kylhkjhkjbkjj

        Suomen rataverkolla on 2800 tasoristeystä. Niillä on jokaisella nimi. Miten kauan sinulla menisi niiden kaikkien opettelemiseen: nimet ja tarkka sijainti 6000 kilometrin rataverkolla?


      • Anonyymi
        Kylhkjhkjbkjj kirjoitti:

        Suomen rataverkolla on 2800 tasoristeystä. Niillä on jokaisella nimi. Miten kauan sinulla menisi niiden kaikkien opettelemiseen: nimet ja tarkka sijainti 6000 kilometrin rataverkolla?

        Noin kolme päivää.


    • MissäOrivesi-Korkeakoski

      Konduktööri ei ohjaa junaliikennettä. Kuten näkyi ongelmatilanteet ratkaisee Liikenneviraston liikenteenohjaus. Konnarille tulee ylhäältä ohjeet miten asiakkaita informoidaan. Se pitää olla selkärangassa mitä ei missään tapauksessa puhuta asiakkaille. Tuollaiset 6 viikon kurssin konnarit ottaa sellaisiä töitä mihin ammattitaito eikä valtuudet riitä. Eihän ne pysty tekemään vaihtotöitä eikä korjaamaan minkäänlaisia korjauksia.

    • HeikoinlenkkiVR

      Kuljetus ketjun hyvyys on sen heikoin lenkki. Jos pyryisen päivän aikataulussa oleva kaukoliikenne on luokkaa 39% . Se on se VR kuljetusketjun taso. Jos keskiarvo maaliskusta joulukuuhun ajetaan lumettomia ratoja niin keskiarvo vääristy joka päivä 100%. Pitäisikö Mika Heijarin katsoa peilistä omaan napaansa. Mitä voisi viestintäpäällikkö itse tehdä kuin vain puhua. Sanoja etsimaan Oulun povekkaan tytön kanssa televisioon. Vastaukset moniin asioihin löytyy taaksepäin katsomalla. Ei ne Mikael Aron miljoonat tulospalkkiot tulleet ilman mittavia irtisanomisia. Niistä jotka tekivät puhdistukset ei monikaan ole enää VR konsernin töissä. Ovat putsaamassa seuraa yritystä.

    • Tyhjätynnörikolisee
    • Oulunlestoja

      On Oulun lestoja. Vasta neljä lasta. Viides tulossa.

      • Partajugi

        Pääasia että on hetero, ettei ole kuin pari kokoomuslaista jotka täälläkin esiintyneet heistä toinen ainakin.


    • Oulunkonnarit
    • VRTracktwitterissä
    • Raidejokerifloppaaheti

      http://raidejokeri.info/paatoksenteko/
      Selaile raidejokerin päätöksenteko Allianssinjohtoryhmä AJR kokousmuistioita ja muitakin.
      Ei mennyt kuin elokuusta tammikuuhun kun VRTrack toi johtoryhmään keskustelun tulospalkkioista. VR llä on kokemus kymmenen miljoonan palkkiosta vaikka tulos olisi nolla. Riittää vaikka 30% tavoitteesta toteutuu ja loput sovitaan niin että maksetaan. Nyt on raidejokerin hinta pompannut 350 miljoonaan. Tuleehan siitä ensimmäinen tulospalkkio kun hinta hilataan suunniteltuun 235 miljoonaan.
      Niin on nuoren näköisiä nösseja suunnittelijat että toteutuma on 500 miljoonaa euroa. SITO n pitäsi ottaa VRTrack kukkahuivit tiukempaan lukkopainiotteeseen.
      Raidejokerista tuli puolessa vuodessa se ketsuppipullo ilmiö.

    • VilleSaksianaurattaa

      Puheet länsimetron kakkosvaiheen viivästymisestä eivät toimitusjohtajan mukaan pidä paikkaansa. (MIKKO VIRTA)

      Länsimetro Oy:n toimitusjohtaja Ville Saksi arvioi Helsingin Uutisille, että länsimetron junat kulkevat Espoon Matinkylästä Kivenlahteen asti vuoden 2023 syksyllä. Tarkempaa ajankohtaa, esimerkiksi kuukautta, Saksi ei suostu tässä vaiheessa antamaan.

      Saksi sanoo seuranneensa huvittuneena uutisointia, jonka mukaan liikennöinnin aloittaminen metrojatkeella venyisi aina vuoteen 2024 saakka. Hänen mukaansa mitkään julkiset arviot eivät tue viivästymisväitettä.

      Länsimetron kakkosvaiheen loppuhinta voi Saksin mukaan sen sijaan vielä elää. Päivitetystä 1 159 miljoonan euron hinta-arviosta voidaan joutua joustamaan. Saksin mukaan suurin uhka hinnalle on rakennusalan korkeasuhdanne, joka saattaa näkyä urakkahinnoissa.

    • jokapäivämyöhässäOuluun

      Nopeuden nostot on toteutettu vaiheittain rataosuuksien valmistumisen myötä.

      Kulkunopeutta on nostettu Lapualta Pännäisiin vuonna 2011 ja Pännäisistä Kokkolaan vuonna 2013. Vuonna 2016 nopeudet nostettiin väleillä Seinäjoki-Lapua, Kokkola-Eskola, Ylivieska-Oulainen sekä Vihanti-Hirvineva.

      Viimeisten nopeuden nostojen jälkeen enimmillään 200 kilometrin tuntivauhti on sallittu koko matkalla Seinäjoelta Ouluun.

      Nopeuden nostaminen, akselipainonnosto ja perusparantaminen ovat olleet vuonna 2007 alkaneen yhden Suomen suurimman infrahankkeen päätavoitteita.

      Hankkeen tavoitteet on saavutettu aikataulussa ja budjetissa. Seinäjoki-Oulu-ratahanke alkoi vuonna 2007 ja sen kustannukset ovat noin 880 miljoonaa euroa.

    • Missämaisterinalut

      https://kouvolansanomat.fi/uutiset/lahella/cf6d1547-fb3c-4a38-a0bd-e1cb47396090

      Mihin kaikkitietävät maisterimissit hävisi olisi pitänyt aloittaa työt Kinnin vaurion sattuessa. Ei pelkät tykkäykset twittwrissä elätä valitettavasti ketään. Nuorten naisten työ on mennyt kiskojen välissä twitterissä pyllistelyksi. Veturi Jenni on hävinnyt maan olle. VR maine on pomojen kanssa juoksevia junioreita, nuoret ovat hyvää seuraa aamuyöstä hotellimatkilla ja uraputket ylöspäin.

    • missä-kilometrit

      Yksi uusi VR:n keino kusettaa asiakkaitaan on/oli se, että pdf-aikatauluista on jätetty nyt pois kilometrit jokaisen aseman ja seisakkeen riviltä.
      Että miksikö? No tietenkin siksi, ettei asiakas voisi enää tehdä VR:n kusettajille kiusallisia laskutoimituksia eli euromäärä per matkakilometri.
      Ja sitten pistää konnari kertomaan syytä moiseen kusetukseen ja hirveään hintaeroon esim. H:ki-Oulu-välillä ja millä tahansa muun Suomen rataosalla, joilla näitä halpatarjouksia ei ole.

    • Trackonälämölönhuippu

      https://twitter.com/HanniMarin?lang=fi
      Onko tämä twitter hirmu masentunut vai päässyt riittävän korkeaan virkaan. Käytti tyhmää VRTrakkiä joka päivä twittwerissä ponnahduslautana kuten kaikki muutkin keskiverto tyhmät.

    • JariHankala-elinikäinen

      3.1.2019 totuuden paikka kun Kinnin tutkinta julkaistaan. Jari Hankalan mukaan ei ikinä ennen ole jarrukenkä jäänyt Kinnissä laittamatta oikealle puolelle vaunupyörää. Pitäisiköhän nämä VR löysähousut laittaa vastuuseen töistä joihin ammattitaito ei tosiaankaan riitä.

    • Syyllinenirtisanoheti

      Tälläistä ei ikinä ole tapahtunut VR historiassa sanoo Jari Hankala 8 vuoden VR työkokemuksella.

    • Vekvaihtotyönjohtajiksi

      Veturinkuljettajat vaihtotyönjohtajiksi. Tuntevat perstumalta laskut ja nousut radassa. Kolmen viikon vaihtokonduktoorin koulututus ei siihen.

    • JHpromille1mlasku1000m

      Kinnin ratapiha OOTKKES mukaan.
      Rata viettää kohti pohjoista,
      ensin 2,4 ‰ ja lopulta
      10 ‰ kaltevuudella

      Kinnin lasku raportin mukaan pohjoiseen. Ei tuota silmällä erota 2,4 metriä laskua 1000m matkalla. Lopulta 10 metriä laskua 1000m matkalla. Uskaltaakohan noissa junissa matkustaa kun vastuuta väistellään. Mutta Ramboll laskee todennäköisyys kertoimet tilauksesta.
      Minkäläinen on miehen vatupassi.

    • VRmokkanaamavastuu

      VR on teettänyt Kinnin ympäristöonnettomuudesta johtuen Ramboll Finland Oy:llä objektiivisen ja tasapuolisen laskentakaavan kiinteistönomistajien tilapäisen virkistyskäyttöhaitan määrittämiseksi. Vaikka lain perusteella VR ei ole velvollinen korvaamaan onnettomuudesta johtuvia ns. puhtaita taloudellisia vahinkoja, johon myös kiinteistön virkistyskäyttöhaitta katsotaan kuuluvaksi, VR yhteiskuntavastuullisena toimijana maksaa rantakiinteistöjen omistajille laskentakaavan mukaisesti korvauksia virkistyskäyttöhaitasta. Laskentamenettelyssä haitta-alue on jaettu kuuteen eri haittavyöhykkeeseen perustuen viranomaisten asettamiin vedenkäyttösuosituksiin.

    • KukaonTimoKorhonen

      Työntekijöitään rajusti vähentänyt VR jakaa valtiolle osinkoa viime vuodelta 100 miljoonaa euroa. VR:n yhtiökokous vahvisti yhtiön tilinpäätöksen tiistaina.

      Samalla päätettiin VR:n hallituksen ja hallintoneuvoston kokoonpanosta sekä jäsenten palkkioista.

      Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Hannu Syrjänen. Jäseninä jatkavat Riku Aalto, Heikki Allonen, Jarmo Kilpelä, Roberto Lencioni, Liisa Rohweder, Tuija Soanjärvi ja Maija Strandberg.

      Hallituksen puheenjohtajalle maksetaan palkkiona 54 750 euroa vuodessa, hallituksen varapuheenjohtajalle 25 800 euroa vuodessa ja hallituksen jäsenille 22 800 euroa vuodessa.

      Lisäksi hallituksen puheenjohtajalle ja jäsenille maksetaan kokouspalkkiona 600 euroa kokoukselta.

      Poliitikoista koostuvan hallintoneuvoston puheenjohtajana jatkaa kansanedustaja Ville Tavio (ps).

      Hallintoneuvostossa jatkavat kansanedustajat Touko Aalto (vihr.), Thomas Blomqvist (r.), Lauri Ihalainen (sd.), Elsi Katainen (kesk.),
      Timo Korhonen (kesk.),
      Kai Mykkänen (kok.), Outi Mäkelä (kok.), Arto Pirttilahti (kesk.) ja Katja Taimela (sd.), sekä puoluesihteeri Riikka Slunga-Poutsalo (ps.) ja kaupunginvaltuutettu Erkki Virtanen (vas.).

    • NRCGroupFinland

      70 uutta työpaikkaa. Entiset VRTrack työntekijät hakevat työpaikkansa huonoimmilla ehdoila ja nolla tuntisopimuksilla. Ville Saksi aloitti tämän 2009. Paskat pantiin pihalle ja perseennuolijat ja pikkuritsat jatkaa.Track päälliköt jatkaa vaikka oikesati työt on urakoissa hävitty jo aikaa sitten.

    • VRGroup-tumpuloii-tse

      https://julia.dy.fi/timetables/graphical?s=ritpe&d=19.1.2019
      JHL Järnsteht ja Maisa Romanainen ei tunne mitä kaikki mitä junaliikenne sisältää. VRGroup 110 Miljoona euron tulos tulee 300 miljoonan euron tuotoista sijoitus salkusta. Katsokaapa VRGroup tilinpäätös vaikka 2017. VRGroup matkustaliikenne on oikeasti tappiollista. Sijoitus salkulla mahdollistetaan johdon kymmenien miljoonien tulospalkkiot. JHL raideammattilaisten Järsteht saa niistä osansa. Sen lauluja laulat kenen pullaa syöt JHL raideammattilaisten johtaja. JHL hyväksyi useiden tuhansien työntekijöiden irtisanomisen on mahdollistanut ns liikevoitot. Kun puuttuu parikymmeltä vanhalta varikolta huoltomiehet ja ajovalmius konnarit lähtöasemilta niin junat on aina jäässä kun niiden pitäisi olla lähtökunnossa.

    • raivostuttaa

      Ihme homma kun on asemalla yksi ja ainoa lippuautomaatti josta ostaa paikkariin lippu eikä siitä pysty ostamaan ELÄKELÄISLIPPUA , olen kysynyt asiasta sp. välityksellä saamatta vastausta , vain selitetty mobiili yms. ostovaihtoehdoista joihin ei kaikilla mahdollisuutta , miksi ei sitten voi ostaa lippua konnarilta , kyllä kaikilla pitäisi olla oikeus ostaa ja maksaa tarvitsemansa lippu . Miksi kukaan ei katso perään että asiat menisivät niinkuin pitäisi tässä maassa , varmaankin tuokin tietoinen toimi , mutta onko ihan bernerin-lupa sortaa eläkeläisiä näin.

    • MENTORI

      NO NIIN JA VR : n LEIKKIJUNAT EI KULE TOTUUS ON TÄMÄ ELLEI JUNAT OLE AJASSA NE ON HANGESSA TAI PAJALLA. ETTÄ JUNA KULKEE VAAN HAH HAH HAA VOI VOI OISKOHAN AIKA VAIHTAA OSTO / HANKINTAPÄÄLIKKÖÄ JA OPPIIN NAAPURI MAAHAN SIELLÄ JUNAT KULKEE 40-50-60 ASTEEN PAKKASESSA EIKÄ KOLOKUTA JA KOLISE. ON HELPOMPI KYSYÄ MIKÄ VR : llä T O I M I I.

    • Kyllästynyt

      VR on todella ammattitaidotonta ihmisiä tlissä eli ihmetellää mitä tedä mutta ei tedä mitään. Juna keskuksessa eli ohjaus keskuksessa ammattitaidottomia ihmisiä istuu ja juo kahvia tekemättä mitään sen näki tv ohjelmasta ja korvauksia kehiin myös lähimatkustajulke mikä tekee pika juna natkustajasta paremnam.

    • JoensuuPieksämäkiliike

      Huutokoskella tipahtanut FinGrid 400kV linjalanka kiskoille. Jälki sen mukaista useiden kilometrien matkalla. Valtio valtiossa niin ollaan hiljaa.

    • helppoa.kuin

      Kyllä, jos ei muuta saada aikaan niin paluu vanhaan sitten.
      Ongelma, jos sellainen on niin ei ole matkustajan. asikasta palvellaan eikä kyykytetä.

      Vanhaan hyvään aikaan oli lipunmyynti asemilla.
      Homma toimi ja "peitto heilui" eikä tarvittu miljoonien investointeja lipunmyyntiautoautomaatteihin muutamien vuosien välein siihen menneitä kustannuksia suunnitteluihin ja kaikkeen muuhun. Verratkaa entisaikaa nykyisiin kuluihin.. voin olla väärässäkin, kuka jaksaa laskea kustannukset lipunmyyntikulut vs nykyiset lipunmyntikulut.

    • kERTAARADALLECOM

      KATSO UUSINTA MITEN HAUSKAA ON TYÖ ON RATALIIKENNEKESKUKSESSA. LÄPPÄ LENTÄÄ MUTTA TYÖ OLE PELKKÄÄ KAVERIN VIIHDYTTÄMISTA. UUSINTA UUSINTA RADALLE.COM

      Allegron matka Helsingistä Pietariin hyytyi sähkövikaan.
      Helsingistä kello15.00 Pietariin lähtenyt Allegro-juna joutui vaikeuksiin sunnuntaina. Kallistuvarunkoisen suurnopeusjunan hyvin alkanut matka hyytyi Luumäellä Etelä-Karjalan maakunnassa.

      – Juna pysähtyi Luumäellä kello 17.30, virroittimen vian takia. Tämä on todella valitettavaa, VR:n viestintäpäällikkö Mira Linnamaa kertoo Ilta-Sanomille.

      Virroitin välittää sähkövirran sähköveturin laitteille.

      Linnamaan mukaan ensin kaavailtiin, että matkustajat olisivat päässeet Pendolinon avulla Kouvolaan.
      Mainos (Teksti jatkuu alla)

    • eeeriikki

      Kait suurin syy VR:n myöhästymisiin johtuu VR-Rahdin 1. siasta. Kaikki tavaraliikenne menee ensin ja jos kalusto ei riitä Henkilöliikenteelle, niin henkilöjuna peruutetaan.
      VR, oikeuslaitos ja virkamieskunta peritty Venäläinen logiikka. En ymmärrä miksi poliitikot ei saa näitä organisaatioita kuntoon ?

    • Sylttytehdasunioni

      https://www.youtube.com/watch?v=OFMZ8Ad9jfA&feature=youtu.be
      Finrail liikenteenohjausen käsitys joustavasta liikenteen hoidosta näkyy esittelyvideolta. Helkilöliikenne odottaa sivussa ettei raskas tavaraliikenne kuluta energiaa pysähdyksissä. Tavaraliikenteestä, sijoitustoiminnasta ja omaisuuden myynnistä se VRGroup tulos tulee. Ja sitten selitys on totuuden mukainen. Henkilöliikenteen myöhästyminen johtui muusta tärkeämmästä tavaraliikenteestä. Henkilöliikenteen tuotot ei kata edes sen kuluja. Ehkä kallispalkkaiset veturinkuljettajat jotka muutaman tunnin vuorossaan ja pakettina takaisin.
      Finrail on täynnä entisiä VR virkamiesliittolaisia. Nykyisin virkamies ja veturimies liitto on yhdistynyt Rautatie unioniksi joten edunvalvolta rautatieliikenteen kilpailutukseen on yhteinen.
      Miksikähän takia joka päivä lähtee yksi Ison pajan työntekijä.

    • Kymenlaaksohävisi
    • Anonyymi

      Maksuvälineenä raha kortti tai ennakko osto. Miksi vain Tanskalainen omistaja palvelee Suomalaista lipun ostossa R-kioskit. Miksi Suomi ei palvele kansalaisia tasavertaisesti?

    • Anonyymi

      kemijärven asemalla lipunmyynti automaatti ei ole toiminut ainakaan kahteen ja vuokeen viikkoon. kaikilla ei ole netin osto n ostimahdillisuutta. oääseekö juann ilman liopua

    • Anonyymi

      siis Kemijärven asemalta ei voi ostaa matkalippua koska lippuautimaatti ei toimi miksi

    • Anonyymi

      meniköhän perille miksi Kemijärveltä ei voi ostaa automaatista lippua. olen käynyt katsomassa ainakin kaksi ja puoliviikko ja tänään viimeksi.?????

    • Anonyymi

      Ei kai kukaan enää VR:ää käytä? Palvelu on niin kelvotonta, kun lippujakaan ei saa enää mistään, joten oman auton käyttöön on siirrytty jo ajat sitten.

    • Anonyymi

      VR-n valtion tuet ainakin pitäisi lopettaa välittömästi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe