Kannatan älykästä anakismia. Eli kaikki tekee omat päätökset ja kantaa vastuut itse. Sehän ei sulje yhteistyötä... älykkäät anarkistit tekee yhteistyötä, jos se sopii heidän omaan maailmankuvaan. Esimerkki (älkää takertuko yksityiskohtiin): Anarkisti armeijassa 100% sotilaista on omistautuneita. Demokraattiarmeijassa voi olla vain 50.1% omistautuneita. Demokraatteja voi olla enemmän, mutta anarkisteilla on 100% halu taistella. Ymmärsittekö?
Mielipiteitä...
Älykäs anarkismi, mitä mieltä? Ymmärrätkö?
6
212
Vastaukset
- LucyP
Vaan kuinka moni on valmis kantamaan todellisen vastuun ratkaisuistaan?
Anarkismin alkuperäinen idea on nimenomaan auttaa yhteisöllisesti kaveria, ei katsella kuinka kaverin käy... - jfjfkghkgfkg
Anarkismi armeijassa, kaveri jätetään, koska se on parhaaksi aatteelle ettei enempiä menehdy.
Demokratia armeijassa kaveria ei jätetä, koska hänkin on siihen pakotettu.
Eli, oletko valmis kuolemaan aatteesi edestä, koska anarkismissa sille annetaan kaikki välittämättä seurauksista ja tovereista viime kädessä. - ihphuof
Mitä olet polttanut?
- sergi
Älykästä on mennä prideen härnäämään vajukkikavereideni ja rillipöllömuijan kera huutelemaan paskoja iskulauseita parrat paskassa sateenkaarivarjot olalla.
- lopunajat
Suomessa on surkeita anarkisteja. Anarkistien tehtävä tulisi olla valtiojohdon eliminoiminen tai valtion toiminnan pysäyttäminen erinäisillä keinoilla. Esimerkiksi energian saannin katkaisu, huoltovarmuusketjun tuhoaminen, viestimien lähetys asemien tuhoaminen jne.
- LetsRoll
Anarkismi ei ole koskaan vastaus, koska se on juurikin yksilötason, tai pienien ryhmien, auktoriteettivastaista toimintaa. Jos maan on tarkoitus olla hyvinvoiva, rauhallinen, vapaa, demokraattinen, tasa-arvoinen jne. niin anarkismi ei siihen sovi. Jos taas onkin tarkoitushakuista, että jokainen vastaa omista asioistaan, niin sitten dystopia-malli sopii hyvin. Sivistysvaltion infralle se on kuitenkin huono. Lopulta vaatimukset on niin korkealla, että se vaatii järjestelmällistä hallintoa, viranomaisia, yhteisiä sääntöjä jne.
Itse kannatan kapinallisarmeijan perustamista ja sen koulutusta, jonka tavoitteena on päästä kiinni jo syvälle juurtuneeseen korruptio ja korruptoituneisiin valkokaulusrikollisiin ja palauttaa maahan rehellinen ja moraalinen hallintotapa. Politiikka on nykyään niin paatunutta, että kansalaiset ei edes tajua sitä. Heillä on vain yksi näkemys ja se on "auktoriteetti sanoo näin, minä tottelen". Siksikin me olemme helppo hyväksikäytön kohde näille moraalinsa murhanneille poliitikoille. Vaikka kuulostaa kauhealta, olen jopa verisen sisällisodan kannalla, jos sellainen vaaditaan turvaamaan lapsillemme ja heidän lapsilleen jne. hyvinvoiva ja vapaa menestyvä isänmaa. Jos veretön tuloksellinen kapina on mahdollista, niin aina parempi. Kunhan nämä tietyt poliitikot näkee parhaakseen muuttaa vaikka Gayman-saarille nauttimaan varastamistaan rahoista.
Onnistuneen kapinan päätteeksi itse hajottaisin perinteisen monipuoluejärjestelmän ja tilalle tulisi tasan yksi edustajahuone, joka vastaa hallinnolle/päättäjäelimelle. Kaikenlainen eri aatesuuntien mukainen toiminta ja edustaminen loppuu siihen, kun sellainen ei näytä toimivan kirveelläkään. Pelkkää vastakkainasettelua, epätasa-arvoista suosimista, päällehuutamista, huonoja päätöksiä... kun katsoo missä tilassa Suomi on nyt, niin mitä siitä voi päätellä? Let's roll!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982