Miten kohdata lopunaika? Pelottaako?

totta-maar

Mielenkiintoista oli kuvaus lopunajasta. Lopussa koitta väkivaltaiset ajat. Kansa nousee kansaa vastaan, joka tarkoittaa etnisiä konflikteja. Näitähän näemme nytkin vaikka kuinka paljon. Kristittyjä vainotaan. Ilmestyskirjan 4. luku käsittelee maailmankaikkeuden valtakunnan salia. Vain hyvä voi voittaa pahan. Videoissa käsitellään myös mm. Ilmestyskirjan 5:ttä ja 6:tta lukua. Viidennessä luvussa kerrotaan kirjakääröstä ja kuudennessa neljästä ratsastajasta sekä mitä tarkoittaa valkoinen, tulipunainen, musta ja tuhkanharmaa hevonen. Erittäin mielenkiintoista.

Katso video (aihe on kolmessa eri videossa, joista alla linkki ensimmäiseen). Erittäin mielenkiintoinen. Suosittelen.

http://www.tv7.fi/vod/player/13499/

31

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tautikin.tappaa

      Eiköhän nuo sodat kautta aikakausien ole olleet vaikeita. Sitä vain nyt elävät etsivät kaikenlaisia prohveetioita, joilla turhaa rasitetaan mieliä.
      Miettikää vaikka Melleriä. Kuinka uskovaisuus on silmä kiiluen ja korvat höröllä kuunnellet ja jakaneet Melleriläisyyttä.
      Tämä Suomikin piti Neuvostoliiton valloittaa ja osa uskovaisista painui rapakontaakse pakoon. Osa heistä on jo maan tomussa vieraissa maissa ja osa jos vielä jaksavat ovat juhannusjuhlilla Keuruulla.

      Itse en pane näitten "lopunaikaitten" saarnaajille painoa. Kuka näistä on annettu totuutta torveilemaan, tuskin kukaan. Olen tullut niin skeptiseksi kaikkeen.
      Miettikääs sitäkin, kun istuin penkissä ja saarnattiin helluntaissa Jeesuksen paluuta 1988- luvulle. Aivan vielä elävää pappismiestä ja kirjailijaa oli äänessä.
      Ei toteutunut ei - mutta kansa ei muista tai halua muistaa. Otetaan taas joku uusi asia jota vahataan ja toisaalta unohdetaan uskovaisuus normaalissa elämässä.

      Eli minua ei pelota - jos jotain tapahtuu - se on tapahtunut. Sodatkaan eivät ole senraaempia nyt, kun ennenkään. Kipu se on ollut silloin yhtä todellista, kuin jos se nyt tapahtuu, niin tänään. Miettikääs noita Hirosimankin uhreja. Eri maailmasotien uhreja.

      Se miekka käy, jos käy, tai on käymättä, mutta kaikki me silti kuollaan, erinäisiin sairauksiin.
      Siinä on tautia monenäköistä, kipuakin joillekin silmitöntä jne.

      Eli aivan arkirealismi mukaan, vai mitä?

      • totta-maar

        >>Itse en pane näitten "lopunaikaitten" saarnaajille painoa. Kuka näistä on annettu totuutta torveilemaan, tuskin kukaan. Olen tullut niin skeptiseksi kaikkeen.>>

        Tämä saarnaaja tosin ei tuo mitään erityisiä aikoja, koska ainoastaan Isä tietään ajan. Sarjoissa käsitellään kuitenkin mielenkiintoisesti esim. toteutuneita ja toteutumattomia Raamatun ennustuksia. 16:sta Raamatun ennustuksesta on toteutunut jo 13, vain 3 on vielä toteutumatta. Vaikka itsekin suhtaudun varauksellisesti lopun aikaa koskeviin ennustuksiin, niin nämä ovat Raamatulla perusteltuja, ei kenenkään omia näkyjä. Alla olevassa linkissä taitaa olla näistä Raamatun ennustuksista:

        http://www.tv7.fi/vod/player/12216/

        Ei minuakaan pelota tulevaisuus, koska joka hetki pitää olla valmis lähtemään ja suhde ylöspäin kunnossa.


    • Olet ilmeisesti aiemmin yksi-usko nimimerkillä itsesi nolannut harhapelle? Alkoivatko aiemmat valheesi nolottamaan niin että piti vaihtaa nimimerkki?

      • mietihän.utti.elämääsi

        Voihan sitä kaveri kysellä, että miten kohdata se lopunaika. Hän viittasi sotiin.
        Isäni kävi sodan muitten veljien kanssa tai parikin sotaa. Siellä kaatu yksi veljeksistä.
        Eli lopunaika oli hänen kohdalla. Hänelle iski jokin kauhu eturintamalla ja kauhussa juoksi taakse ja tykinkuula vei.

        ts. setääni iski jokin pelko, ettei sota ole leikinlaskua tai pilkaa tänään.

        Me emme tiedä, kun nykyään puhallellaan aseissa ja jos se eskaloituu, voihan se olla, että sinullekin astuu aika, että kysytään - pelkäätkö.

        Olen itse palvellut SA.n harmaissa useamman vuoden. Siitä, kun menin harmaisiin, tuli veteraanihommista viimeisenkerran niistä porteista, milloin kävelin sisään, niin 40- vuotta myöhemmin ulos.

        Paljon olen myös miettinyt sitä, voisinko vielä jotenkin palvella maatani tuolla huoltopuolella, terveys ei riitä muuhun, jos jotain tapahtuisi - sillä menen sinne automaattisesti, vaikkei pyydettäisi.
        Mutta, tuleva sota - sinulla on paskat housussa, kun se tapahtuu- että älä viitti irvistellä toiselle.
        Sitä voi käydä niinkin, että kun sopiva nappi tulee kohdalle, niin kiveen jää vain varjo - missä olit.

        Mutta, mitä sen jälkeen.


      • totta-maar

        Yksi-usko -nimimerkki ei jostain syystä enää toimi, joten siksi uusi. Olen siitä kyllä jo aiemmin kommentoinut. No, toisaalta nimimerkki ei merkitse mitään, vaan se asia josta kommentoin (oli nimimerkki sitten mikä tahansa).

        Noissa videoissa on kyllä paljon ajateltavaa ja niitä on paljon. Ihan kaikesta en ole täysin samaa mieltä, vaikka en ihan kaikesta, mitä videoissa tuodaan esille, olekaan täysin samaa mieltä. Hyviä ovat kuitenkin ja suosittelen katsomaan. Yllä linkitsemästä videosta olen kylläkin samaa mieltä, niin että lopun ajassa eletään. Olisi suositeltavaa, että sinäkin, utti-nimimerkki, ottaisit vastaan Herrasi Jeesuksen Kristuksen omana Vapahtajanasi.


      • totta-maar kirjoitti:

        Yksi-usko -nimimerkki ei jostain syystä enää toimi, joten siksi uusi. Olen siitä kyllä jo aiemmin kommentoinut. No, toisaalta nimimerkki ei merkitse mitään, vaan se asia josta kommentoin (oli nimimerkki sitten mikä tahansa).

        Noissa videoissa on kyllä paljon ajateltavaa ja niitä on paljon. Ihan kaikesta en ole täysin samaa mieltä, vaikka en ihan kaikesta, mitä videoissa tuodaan esille, olekaan täysin samaa mieltä. Hyviä ovat kuitenkin ja suosittelen katsomaan. Yllä linkitsemästä videosta olen kylläkin samaa mieltä, niin että lopun ajassa eletään. Olisi suositeltavaa, että sinäkin, utti-nimimerkki, ottaisit vastaan Herrasi Jeesuksen Kristuksen omana Vapahtajanasi.

        Pidän sitä henkilökohtaisena loukkauksena, jos kuvittelet että voisin olla niin sekaisin, että lähtisin vielä mukaan johonkin Jeesus-sekoiluihin kaltaistesi harhaisten valehtelijoiden tavoin.

        Kokeiles pahvipaavo jo herätä ja havainnoida miten ne lopunajat oli ja meni jo ensimmäisellä vuosisadalla (Ilmestyskirja kertoo ensimmäisen vuosisadan juutalaissotien ajoista) ja myyttien Jeesuskin petti jo silloin lupauksensa palata silloin eläneen sukupolven aikana.


      • pyhpyhjapyh5616
        utti kirjoitti:

        Pidän sitä henkilökohtaisena loukkauksena, jos kuvittelet että voisin olla niin sekaisin, että lähtisin vielä mukaan johonkin Jeesus-sekoiluihin kaltaistesi harhaisten valehtelijoiden tavoin.

        Kokeiles pahvipaavo jo herätä ja havainnoida miten ne lopunajat oli ja meni jo ensimmäisellä vuosisadalla (Ilmestyskirja kertoo ensimmäisen vuosisadan juutalaissotien ajoista) ja myyttien Jeesuskin petti jo silloin lupauksensa palata silloin eläneen sukupolven aikana.

        Valheesi ei hetkauta meitä yhtään. Oma on mokasi jos siitä loukkaannut.


      • pyhpyhjapyh5616 kirjoitti:

        Valheesi ei hetkauta meitä yhtään. Oma on mokasi jos siitä loukkaannut.

        Kummasti näyttävät faktani hetkauttavan, kun sinäkin tyhjäpäinen tyhjänjauhaja näit tarpeelliseksi kitinöitäsi esittää.


      • totta-maar
        utti kirjoitti:

        Pidän sitä henkilökohtaisena loukkauksena, jos kuvittelet että voisin olla niin sekaisin, että lähtisin vielä mukaan johonkin Jeesus-sekoiluihin kaltaistesi harhaisten valehtelijoiden tavoin.

        Kokeiles pahvipaavo jo herätä ja havainnoida miten ne lopunajat oli ja meni jo ensimmäisellä vuosisadalla (Ilmestyskirja kertoo ensimmäisen vuosisadan juutalaissotien ajoista) ja myyttien Jeesuskin petti jo silloin lupauksensa palata silloin eläneen sukupolven aikana.

        >>Pidän sitä henkilökohtaisena loukkauksena>>

        Anteeksi. Ei ollut tarkoitus loukata sinua.


    • Rafaelian

      Lopunajan kohtaaminen aloitetaan eroamalla adventtikirkosta.

      • Parempi.ettei.olisi

        Parempi on, ettei olisi koskaan liittynytkään adventtikirkkoon.
        Adventtikrkkoon liittyminen on itsensä saastuttamista. Adventismi kasvattaa ihmiseen kieroilevaksi paskiaiseksi, joka halveksii muita ihmsiä ja pitää itseään suurempana ja viisaampana kuin muut ovat.. Adventismin pahoista tavoista eroon pääseminen vie oman aikansa. Se vaatii paljon työtä, että ajatusmaailma normalisoituu ja alkaa arvostamaan myös muita ihmisiä,


      • totta-maar

        Minulla ei ole aikomusta erota adventtikirkosta. Jeesukselle ei varmaankaan ole mitään väliä sillä mihin seurakuntaan kukin kuuluu.


      • totta-maar
        Parempi.ettei.olisi kirjoitti:

        Parempi on, ettei olisi koskaan liittynytkään adventtikirkkoon.
        Adventtikrkkoon liittyminen on itsensä saastuttamista. Adventismi kasvattaa ihmiseen kieroilevaksi paskiaiseksi, joka halveksii muita ihmsiä ja pitää itseään suurempana ja viisaampana kuin muut ovat.. Adventismin pahoista tavoista eroon pääseminen vie oman aikansa. Se vaatii paljon työtä, että ajatusmaailma normalisoituu ja alkaa arvostamaan myös muita ihmisiä,

        >>Parempi on, ettei olisi koskaan liittynytkään adventtikirkkoon.>>

        Adventtikirkko on hyvä kirkko.


      • Adventismi-ei-hyvä
        totta-maar kirjoitti:

        >>Parempi on, ettei olisi koskaan liittynytkään adventtikirkkoon.>>

        Adventtikirkko on hyvä kirkko.

        Voin rehellisesti sanoa, että adventtikirkko ei ole lainkaan hyvä kirkko.
        Adventtikirkon piirissä tosin jäseninä saattaa olla ihan mukaviakin ihmisiä, jotka ovat vain tulleet sokaistuksi ja petoksen uhriksi.
        Adventtikirkon ylin johto ja pastorikunta sen sijaan edustaa pahuutta, joka on verhottu uskonnolliseen kaapuun.
        Tämä ei ole ei-adventistin näkökulma, vaan sellaisen ihmisen, joka on ollut jo pitkään adventtikirkon jäsen, mutta suunnattoman häpeän vuoksi ei ole tahtonut erota adventtikirkosta. Tilanne olisi sellainen, että kaikki läheiset alkaisivat kyselemään, että miksi hän on jättänyt adventtikirkon ja sen selittäminen merkitsisi sitä, että joutuisi tuomaan rehellisesti ne asiat eteen, jotka johtivat eroon ja se olisi kipeä paikka, koska silloin kokisi tulleensa täysin petetyksi ja huijatuksi uskontokuntansa toimesta.
        On siis parempi olla jäsen, joka mieleltään ei kuitenkaan enää sitä halua olla, vaikka ulkoisesti pitääkin kulissia vielä pystyssä.


      • totta-maar
        Adventismi-ei-hyvä kirjoitti:

        Voin rehellisesti sanoa, että adventtikirkko ei ole lainkaan hyvä kirkko.
        Adventtikirkon piirissä tosin jäseninä saattaa olla ihan mukaviakin ihmisiä, jotka ovat vain tulleet sokaistuksi ja petoksen uhriksi.
        Adventtikirkon ylin johto ja pastorikunta sen sijaan edustaa pahuutta, joka on verhottu uskonnolliseen kaapuun.
        Tämä ei ole ei-adventistin näkökulma, vaan sellaisen ihmisen, joka on ollut jo pitkään adventtikirkon jäsen, mutta suunnattoman häpeän vuoksi ei ole tahtonut erota adventtikirkosta. Tilanne olisi sellainen, että kaikki läheiset alkaisivat kyselemään, että miksi hän on jättänyt adventtikirkon ja sen selittäminen merkitsisi sitä, että joutuisi tuomaan rehellisesti ne asiat eteen, jotka johtivat eroon ja se olisi kipeä paikka, koska silloin kokisi tulleensa täysin petetyksi ja huijatuksi uskontokuntansa toimesta.
        On siis parempi olla jäsen, joka mieleltään ei kuitenkaan enää sitä halua olla, vaikka ulkoisesti pitääkin kulissia vielä pystyssä.

        Sanoppa missä on täydellinen seurakunta? Ei missään. Adventtiseurakunta on yksi parhaista, koska se suvaitsee myös eriäviä mielipiteitä. Adventistinakin voi ajatella omilla aivoilla. Nuo videot tuovat vaihtelua ja uusia ajatuksia. Olen katsonut vasta pienen osan, mutta esim. suhtautuminen Israeliin on muuttumassa jonkin verran. Mielestäni videossa esitetyt asiat ovat kuitenkin hyvin lähellä adventistien kantaa, tai on ainakin ollut sitä, mitä minä olen ajatellut adventistina, esim. siitä, että sekä juutalaisissa on ollut jäännös, joka pelastuu, samoin kuin pakanakansoissa. Tämähän on hyvin adventistista oppia. Kts. video http://www.tv7.fi/vod/player/12217/


      • Adventismi-ei-hyvä kirjoitti:

        Voin rehellisesti sanoa, että adventtikirkko ei ole lainkaan hyvä kirkko.
        Adventtikirkon piirissä tosin jäseninä saattaa olla ihan mukaviakin ihmisiä, jotka ovat vain tulleet sokaistuksi ja petoksen uhriksi.
        Adventtikirkon ylin johto ja pastorikunta sen sijaan edustaa pahuutta, joka on verhottu uskonnolliseen kaapuun.
        Tämä ei ole ei-adventistin näkökulma, vaan sellaisen ihmisen, joka on ollut jo pitkään adventtikirkon jäsen, mutta suunnattoman häpeän vuoksi ei ole tahtonut erota adventtikirkosta. Tilanne olisi sellainen, että kaikki läheiset alkaisivat kyselemään, että miksi hän on jättänyt adventtikirkon ja sen selittäminen merkitsisi sitä, että joutuisi tuomaan rehellisesti ne asiat eteen, jotka johtivat eroon ja se olisi kipeä paikka, koska silloin kokisi tulleensa täysin petetyksi ja huijatuksi uskontokuntansa toimesta.
        On siis parempi olla jäsen, joka mieleltään ei kuitenkaan enää sitä halua olla, vaikka ulkoisesti pitääkin kulissia vielä pystyssä.

        Mites pitkään ajattelit pitää tuota kulissiasi pystyssä? Ja etkö koe että huijarit voittavat sitä enemmän mitä pidempään olet huijauksessa mukana?


      • pyhpyhjapyh5616
        Parempi.ettei.olisi kirjoitti:

        Parempi on, ettei olisi koskaan liittynytkään adventtikirkkoon.
        Adventtikrkkoon liittyminen on itsensä saastuttamista. Adventismi kasvattaa ihmiseen kieroilevaksi paskiaiseksi, joka halveksii muita ihmsiä ja pitää itseään suurempana ja viisaampana kuin muut ovat.. Adventismin pahoista tavoista eroon pääseminen vie oman aikansa. Se vaatii paljon työtä, että ajatusmaailma normalisoituu ja alkaa arvostamaan myös muita ihmisiä,

        Valheesi ei hetkauta.


      • totta-maar
        utti kirjoitti:

        Mites pitkään ajattelit pitää tuota kulissiasi pystyssä? Ja etkö koe että huijarit voittavat sitä enemmän mitä pidempään olet huijauksessa mukana?

        En ymmärrä, mitä kulissia tarkoitat. En ole myöskään mukana missään huijauksessa. Minun Herrani on Jeesus Messias. Hän on minun Vapahtajani ja Pelastajani. Hän on kuollut ristillä minunkin syntieni vuoksi. Isä on Hänet herättänyt kuolleista ja Hän on tuleva takaisin Kunnian Kuninkaana ja Herrain Herrana.


      • totta-maar kirjoitti:

        En ymmärrä, mitä kulissia tarkoitat. En ole myöskään mukana missään huijauksessa. Minun Herrani on Jeesus Messias. Hän on minun Vapahtajani ja Pelastajani. Hän on kuollut ristillä minunkin syntieni vuoksi. Isä on Hänet herättänyt kuolleista ja Hän on tuleva takaisin Kunnian Kuninkaana ja Herrain Herrana.

        "En ymmärrä, mitä kulissia tarkoitat."

        Niin koska olet selvästikin niin tyhmä, ettet edes tajua ettei tuo vastaus ollut sinulle.

        "En ole myöskään mukana missään huijauksessa."

        Olet mukana kristinuskoksi kutsutussa suuressa kusetuksessa ja tunnetusti harhainen valehtelija ja huijari joka pakoilee omia valheitaan.

        Otitko huijari vastuun valheistasi esim. täällä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14872573/evoluutioteoria-on-emavale

        Et ottanut, vaan pakenit. Piditkö pariinkin kertaan toistamasi lupaukset siitä että palaat tuonne ottamaan valheistasi vastuuta? Et pitänyt, vaan pakenit.

        Jeesuksesi oli samanlainen huijari, joka lupasi palata silloin eläneen sukupolven aikana, eikä palannut, vaan kuoli. Siis olettaen että oli olemassa ja ylipäänsä sanoi mitään siitä mitä tarinoihin on sanomikseen tarinoitu. Mitään silminnäkijä- tai aikalaiskirjoituksia saati todisteita tuollaisista kun ei ole ja tarinat ovat keskenään ristiriidassa monien sanottujen asioidenkin osalta.


    • ei_pelota_ei

      Ei pelota ei. Tulispa vaan Jeesus jo pian, että loppuis tääkin paska.

    • iloinen_naurajaa

      Ei pelota. Mitään lopunaikoja ei ole olemassakaan paitsi uskovaisten sairaissa mielissä.

      • Noissakin on huvittavaa, miten Raamattu jälleen suoraan kertoo ihmisten kuvitelleen eläneensä lopunaikoja jo ensimmäisellä vuosisadalla, esim:

        "Hän on kuitenkin tullut tähän maailmaan vain kerran, nyt aikojen lopulla, hävittääkseen synnin uhrillaan." (Hepr. 9)

        Ja Jeesus suoraan lupasi palata silloisen sukupolven elinaikana. Ja heti Ilmestyskirjan alussakin jo kerrotaan suoraan miten se on suunnattu tietyille sen aikaisille seurakunnille.

        Tuossakin, vastaavasti kuin toisaalla aiemmin oli juttua, raamattudenialistit uskikset eivät kykene hyväksymään sitä mitä Raamatussa suoraan lukee ja miten se itse kumoaa nuo lopunaikakuvitelmat, joita uskovat alunperinkin kuvittelevat vain niiden tekstien perusteella, joita eivät voi oikeasti hyväksyä.

        Uskovaisuus on koomista.


      • pyhpyhjapyh5616
        utti kirjoitti:

        Noissakin on huvittavaa, miten Raamattu jälleen suoraan kertoo ihmisten kuvitelleen eläneensä lopunaikoja jo ensimmäisellä vuosisadalla, esim:

        "Hän on kuitenkin tullut tähän maailmaan vain kerran, nyt aikojen lopulla, hävittääkseen synnin uhrillaan." (Hepr. 9)

        Ja Jeesus suoraan lupasi palata silloisen sukupolven elinaikana. Ja heti Ilmestyskirjan alussakin jo kerrotaan suoraan miten se on suunnattu tietyille sen aikaisille seurakunnille.

        Tuossakin, vastaavasti kuin toisaalla aiemmin oli juttua, raamattudenialistit uskikset eivät kykene hyväksymään sitä mitä Raamatussa suoraan lukee ja miten se itse kumoaa nuo lopunaikakuvitelmat, joita uskovat alunperinkin kuvittelevat vain niiden tekstien perusteella, joita eivät voi oikeasti hyväksyä.

        Uskovaisuus on koomista.

        Ja te jumalattomat olette saastaisia iljetyksiä.


      • totta-maar
        utti kirjoitti:

        Noissakin on huvittavaa, miten Raamattu jälleen suoraan kertoo ihmisten kuvitelleen eläneensä lopunaikoja jo ensimmäisellä vuosisadalla, esim:

        "Hän on kuitenkin tullut tähän maailmaan vain kerran, nyt aikojen lopulla, hävittääkseen synnin uhrillaan." (Hepr. 9)

        Ja Jeesus suoraan lupasi palata silloisen sukupolven elinaikana. Ja heti Ilmestyskirjan alussakin jo kerrotaan suoraan miten se on suunnattu tietyille sen aikaisille seurakunnille.

        Tuossakin, vastaavasti kuin toisaalla aiemmin oli juttua, raamattudenialistit uskikset eivät kykene hyväksymään sitä mitä Raamatussa suoraan lukee ja miten se itse kumoaa nuo lopunaikakuvitelmat, joita uskovat alunperinkin kuvittelevat vain niiden tekstien perusteella, joita eivät voi oikeasti hyväksyä.

        Uskovaisuus on koomista.

        >>Noissakin on huvittavaa, miten Raamattu jälleen suoraan kertoo ihmisten kuvitelleen eläneensä lopunaikoja jo ensimmäisellä vuosisadalla, esim:
        "Hän on kuitenkin tullut tähän maailmaan vain kerran, nyt aikojen lopulla, hävittääkseen synnin uhrillaan." (Hepr. 9)
        Ja Jeesus suoraan lupasi palata silloisen sukupolven elinaikana. Ja heti Ilmestyskirjan alussakin jo kerrotaan suoraan miten se on suunnattu tietyille sen aikaisille seurakunnille.>>

        Tuossa Raamatunpaikassa on kyse Jeesuksen kertakaikkisesta uhrista. Jeesus ei tuossa lupaa palata sen sukupolven aikana, vaikka siinä mainittiinkin aikojen lopusta. Silloin oli aikojen loppu mutta nyt Jeesuksen tulo on vieläkin lähempänä kuin silloin. Alla koko kappale.

        Hepr. 9:23-28
        "23 Kun siis taivaan todellisuuden kuvat on näin puhdistettava, tulee itse todellisuus puhdistaa paremmin uhrein. 24 Kristus ei mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, joka on vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt Jumalan edessä puhumassa meidän puolestamme. 25 Hänen tarkoituksenaan ei myöskään ole antaa uhriaan toistuvasti, niin kuin tavallinen ylipappi kerran vuodessa vie kaikkeinpyhimpään verta, joka ei ole hänen omaansa. 26 Muutoinhan Kristuksen olisi pitänyt kärsiä kuolema monet kerrat maailman luomisesta lähtien. Hän on kuitenkin tullut tähän maailmaan vain kerran, nyt aikojen lopulla, hävittääkseen synnin uhrillaan. 27 Jokaisen ihmisen osana on kerran kuolla ja sitten joutua tuomiolle. 28 Samoin on Kristus kerran uhrattu, jotta hän ottaisi pois kaikkien synnit, ja hän ilmestyy vielä kerran, mutta ei enää synnin tähden vaan pelastaakseen ne, jotka häntä odottavat."

        >>Tuossakin, vastaavasti kuin toisaalla aiemmin oli juttua, raamattudenialistit uskikset eivät kykene hyväksymään sitä mitä Raamatussa suoraan lukee ja miten se itse kumoaa nuo lopunaikakuvitelmat, joita uskovat alunperinkin kuvittelevat vain niiden tekstien perusteella, joita eivät voi oikeasti hyväksyä.>>

        Raamattua ovat tutkineet ja tutkivat viisaat tiedemiehet. Raamattu ei missään kumoa lopunaikaa, vaan varoittaa ja antaa merkkejä lopunaikaan, jotta uskovaiset osaisivat valmistautua siihen.

        >>Uskovaisuus on koomista. >>

        Päin vastoin. Valitettavasti kaikki eivät ymmärrä Raamattua.


      • totta-maar kirjoitti:

        >>Noissakin on huvittavaa, miten Raamattu jälleen suoraan kertoo ihmisten kuvitelleen eläneensä lopunaikoja jo ensimmäisellä vuosisadalla, esim:
        "Hän on kuitenkin tullut tähän maailmaan vain kerran, nyt aikojen lopulla, hävittääkseen synnin uhrillaan." (Hepr. 9)
        Ja Jeesus suoraan lupasi palata silloisen sukupolven elinaikana. Ja heti Ilmestyskirjan alussakin jo kerrotaan suoraan miten se on suunnattu tietyille sen aikaisille seurakunnille.>>

        Tuossa Raamatunpaikassa on kyse Jeesuksen kertakaikkisesta uhrista. Jeesus ei tuossa lupaa palata sen sukupolven aikana, vaikka siinä mainittiinkin aikojen lopusta. Silloin oli aikojen loppu mutta nyt Jeesuksen tulo on vieläkin lähempänä kuin silloin. Alla koko kappale.

        Hepr. 9:23-28
        "23 Kun siis taivaan todellisuuden kuvat on näin puhdistettava, tulee itse todellisuus puhdistaa paremmin uhrein. 24 Kristus ei mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, joka on vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt Jumalan edessä puhumassa meidän puolestamme. 25 Hänen tarkoituksenaan ei myöskään ole antaa uhriaan toistuvasti, niin kuin tavallinen ylipappi kerran vuodessa vie kaikkeinpyhimpään verta, joka ei ole hänen omaansa. 26 Muutoinhan Kristuksen olisi pitänyt kärsiä kuolema monet kerrat maailman luomisesta lähtien. Hän on kuitenkin tullut tähän maailmaan vain kerran, nyt aikojen lopulla, hävittääkseen synnin uhrillaan. 27 Jokaisen ihmisen osana on kerran kuolla ja sitten joutua tuomiolle. 28 Samoin on Kristus kerran uhrattu, jotta hän ottaisi pois kaikkien synnit, ja hän ilmestyy vielä kerran, mutta ei enää synnin tähden vaan pelastaakseen ne, jotka häntä odottavat."

        >>Tuossakin, vastaavasti kuin toisaalla aiemmin oli juttua, raamattudenialistit uskikset eivät kykene hyväksymään sitä mitä Raamatussa suoraan lukee ja miten se itse kumoaa nuo lopunaikakuvitelmat, joita uskovat alunperinkin kuvittelevat vain niiden tekstien perusteella, joita eivät voi oikeasti hyväksyä.>>

        Raamattua ovat tutkineet ja tutkivat viisaat tiedemiehet. Raamattu ei missään kumoa lopunaikaa, vaan varoittaa ja antaa merkkejä lopunaikaan, jotta uskovaiset osaisivat valmistautua siihen.

        >>Uskovaisuus on koomista. >>

        Päin vastoin. Valitettavasti kaikki eivät ymmärrä Raamattua.

        "Tuossa Raamatunpaikassa on kyse Jeesuksen kertakaikkisesta uhrista. Jeesus ei tuossa lupaa palata sen sukupolven aikana, vaikka siinä mainittiinkin aikojen lopusta."

        Niin tahvo, tuo mainittu kohta kertoi siitä miten lopunaikoja vietettiin 2000 vuotta sitten ja se Jeesuksen katteeton lupaus on toisessa kohdassa. Mutta nähtävästi et tunne Raamattua edes sen vertaa, että tietäisit niiden yleisesti tunnettujen kohtien olemassaolosta.

        "Päin vastoin. Valitettavasti kaikki eivät ymmärrä Raamattua."

        Valitettavasti et tunnetusti ymmärrä mitään sen vertaa että maksaisi vaivaa takoa rautalangasta. Plus keskityt kuitenkin jälleen vain valehtelemaan järjettömiä ja pakoilemaan valheitasi riippumatta siitä miten yksityiskohtaisesti harhojesi virheellisyys osoitetaan.


    • ”Miten kohdata lopunaika?”

      Eräs huonekaluketju käyttää samaa huijausmetodia. Heillä on varaston loppuunmyynti jatkunut jo yli 10 vuotta. Varasto kun ei koskaan oikeasti lopu, kun toisesta ovesta tavaraa tulee sisään samalla kun toisesta sitä kannetaan ulos.

      Uskovien lopunaika tosin on jatkunut jo usean tuhannen vuoden ajan, vaikka heidän mielestään elämää planeetallammekaan ei ole ollut kuin vasta 6000 vuotta.

      • Juuri näin.


      • totta-maar

        >>varaston loppuunmyynti jatkunut jo yli 10 vuotta.>>

        Varaston loppuunmyynti ei ole samaa kuin firman alasajo. Vanhat varastot täytyy välillä saada myytyä loppuun, jotta uudet tuotteet saadaan mahtumaan varastoon.


      • totta-maar

        >>Uskovien lopunaika tosin on jatkunut jo usean tuhannen vuoden ajan, vaikka heidän mielestään elämää planeetallammekaan ei ole ollut kuin vasta 6000 vuotta. >>

        Lopunaika on ymmärrettävä suhteellisesti. Nyt eletään lopunaikaa, siinä mielessä, että Jeesus tulee pian takaisin, jonka jälkeen alkaa uusi aika - iankaikkisuuden aika. Tosin sinne ei sitten ole asiaa jumalattomilla. Jumalattomille tämä aika on todellista lopunaikaa.

        On faktaa, että elämä maapallolla on ollut alle 10 000 vuotta, koska maapallo ei ole sen vanhempi. Tästä on väitelty pitkään ja hartaasti toisessa ketjussa.


      • Tämä-on-faktaa
        totta-maar kirjoitti:

        >>Uskovien lopunaika tosin on jatkunut jo usean tuhannen vuoden ajan, vaikka heidän mielestään elämää planeetallammekaan ei ole ollut kuin vasta 6000 vuotta. >>

        Lopunaika on ymmärrettävä suhteellisesti. Nyt eletään lopunaikaa, siinä mielessä, että Jeesus tulee pian takaisin, jonka jälkeen alkaa uusi aika - iankaikkisuuden aika. Tosin sinne ei sitten ole asiaa jumalattomilla. Jumalattomille tämä aika on todellista lopunaikaa.

        On faktaa, että elämä maapallolla on ollut alle 10 000 vuotta, koska maapallo ei ole sen vanhempi. Tästä on väitelty pitkään ja hartaasti toisessa ketjussa.

        Se on kuitenkin täysin faktaa, että sinä "totta-maar" olet lahkosi kusettama ja valheita levittävä kretupelle.


      • totta-maar
        Tämä-on-faktaa kirjoitti:

        Se on kuitenkin täysin faktaa, että sinä "totta-maar" olet lahkosi kusettama ja valheita levittävä kretupelle.

        Ja höpsis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      33
      3448
    2. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      160
      3434
    3. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      262
      2632
    4. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      188
      2276
    5. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      136
      1092
    6. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      55
      952
    7. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      951
    8. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      870
    9. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      132
      857
    10. Niinhän se on nainen että me

      Kaikki vanhetaan ja muututaan toisenlaisiksi, lainatakseni vapaasti yhden vanhan kappaleen sanoitusta
      Ikävä
      46
      707
    Aihe