kaappikellon koneistot

huoltohommat

Minun kelloni kaiutin on rikki ja vien kellon sepälle uuden kaiuttimen takia. Huolto melodiakoneiston sisältävään kelloon ei liene kallis. Soiton saa valita itse. Miten teillä, onko tietoa patterikellon huollosta.

9

1450

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taasSamaaSkeidaa

      Hihii.

    • käkikellomies

      Ei ole tietoa patterikellon huollosta, mutta käkikelloni on alkanut kurnuttamaan kuin lemmenkipeä varis. Kuinka saisin palautetuksi alkuperäisen kukkuu kukkuu äänen?

    • käkikellonääni

      Itse ääntä tuskin onnistuu saamaan takaisin, uskon huollon eli lähinnä kuluneiden osien vaihdon ja rasvauksen auttavan käkikelloosi.

    • hermle

      Kelloni koneisto on hermle merkiltään, ikää on 23,5 vuotta ja soi edelleen hyvin. Ei ole vikoja tullut, vaikka on patterikoneisto.

    • nuorikello

      Minun kelloni lakkaa soimasta, jos jousi on vedetty liian kireälle. Vasta parin päivän kuluttua kello soi, kun jousi löystyy. Vanhatko lie jouset, ei ole kuin vähän yli yksitoista vuotta vanha kello.

    • laadukkaatkellot

      Kellon tarkkuus ei liene iästä kiinni. Minulla on vanhanaikainen vedettävä kaappikello, joka on tarkka, kuten vanhat junghansitkin ovat tarkkoja. Pitää vain ihmetellä, miksi vanhat kaappikellot eivät kelpaa eivätkä vältä nykyihmisille. Minä pidän vanhoja kellojani kaikkein luotettavimpina. Patterikello, pöytäkello nääs, soi hyvin aikaa ja lisäksi minä pidän vanhoista herättäjistä, joita.vieläkin kirppikseltä löytyy käyttökuntoisia. Minusta.voimakas tikitys ja soitto kertoo hyvin laadusta.

    • oiskohannoin

      Koneistoihin kuuluu kellon jouset. Kelloa vedettäessä jousi kiristyy ja käydessä löystyy. Tämä aiheuttaa kellon käymisen ja kello soi, kun kello on kunnossa ja vedetty. Meillä tuttavapiirissä on eräitä yksinäisiä omalaatuisia henkilöitä. Jotkut heistä pitävät kelloista ja toiset eivät pidä. Eräs naapurimme ei pidä kelloista, jotka soittavat. Näin eräs naapurimme oli perinyt neljä kaappikelloa. Hän piti kelloistaan ja laittoi kellot kuntoon ja käymään. Toinen hänen naapurinsa seinän takana häiriytyi ja meni alkuun vain kyläilemään toisen naapurin luokse. Naapurin lähdettyä kello ei soinut, kokeiltaessa jousia kaikki kellojen jouset oli vedetty äärimmilleen, jolloin eräs lakkasi soimasta. Tämä toistuu aina, kun toinen naapuri oli kyläilemässä. Kyselin huvin vuoksi asiaa kellosepältä. Kellon soittojousta täytyy löystyttää tai jos se ei auta, koko jousi pn uusittava. Naapurieni välille tuli ilmiriita. Toinen väittää olevansa viaton ja toinen syyttää vahingon teosta. Isännöitsijä kuuli asiasta, jolloin syyllinen leimasi kellon omistajan häiriytyneeksi hulluksi. Tämän isännöitsijä uskoi. Nyt naapurit soittavat uusilla kelloilla, lattiakaappikello on toisella ja toinen valittaa edelleen olevansa syytön uhri. Mitäs minä sanoin, hulluhan se on, oiskohan noin.

    • jäykkäjousi

      No niin, minulle sattui seuraava kommellus, jota en voi kuin hävetä. Kelloni jousi oli mielestäni lyhyt ja vedin sitä korkeintaan kymmenen naksausta. No, kello ei vetämisestäni huolimatta soinut, vaikka kuinka yritin. Kaksi viikkoa sitten vedin kellon varovasti ja toivoin sen soittavan. Kello ei yrityksistäni huolimatta soinut. Lopulta menin kellosepän liikkeeseen ja hän pyysi avainta. Niinpä hän veti kellon vieteriä eli jousta täydet kolme kierrosta. Hänen mukaansa kello oli vetämättä. Kellon jousi oli jäykkä, enkä huomioinut tätä.

      • Anonyymi

        Voiko kaappikelloon ostaa uutta patterikoneistoa äänellä? Omassa kellossa jokin häikkä, kun ääni on muuttunut lyödessä ja nyt patterikoneisto ulvoo (vrt. palovaroittimen vinkuna, mutta hiljaisempi) kun patterit on siinä paikoillaan.
        Osaako joku kertoa mikä voisi olla vikana tai mistä saisi uusia koneistoa äänen kera?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1945
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1423
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe