Nimittäin sotesta ja maakuntauudistuksesta. Eli niistä ei taida tulla mitään. Siltä alkaa jo vahvasti vaikuttaa, kun päähallituspuolueet siitä noin riitelevät:
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/223948-tyssaako-sote-pakkoyhtioittamiseen-zyskowicz-nosti-esiin-radikaalimman-vaihtoehdon
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/223955-sote-riita-leimahti-heti-keskustasta-triplatyrmays-kokoomukselle-kasittamaton-ehdotus
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/223973-keskusta-veti-herneen-nenaansa-riita-todistaa-hallituksen-sulle-mulle-koplauksen
Kyllä minä toivoin uudistusten tapahtuvan, olen tuonut toiveeni täälläkin julki. Soten valinnanvapautta olen kannattanut varauksitta, mutta maakuntauudistuksen suhteen olen ollut varauksellisempi. Kepun ehdottamaa 18 maakunnan määrää olen pitänyt liian suurena. Ja jos kepu kannassaan voittaa, silloin pitäisi tehdä vielä lisää yksi maakunta, tämä pääkaupunkiseutu omaksi maakunnakseen. Onhan se jotenkin huvittavaa, että alle 100 000 asukkaan seutukunta pääsisi omaksi maakunnakseen, mutta yli miljoonan asukkaan seutukunta jäisi vain osaksi laajempaa maakuntaa. Uusimaa olisi maakuntana riittävän suuri ilman pääkaupunkiseutusakin, taitaisi olla yksi suurimmista väestöltään.
Nyttemmin olen kyllä alkanut toivoa noiden hankkeiden kariutumista kokonaan. Mielenmuutokseeni on vaikuttanut se surkuhupaisa näytelmä, jota hallitus on esittänyt viime aikoina. Ensin oltiin valmiita uusiin vaaleihin, mutta sitten pääministeri pyörsi päätöksensä lennossa - kai ihan kirjaimellisesti, sillä itse hän kai lensi konetta, jolla oli menossa Kultarantaan viemään presidentille hallituksensa eronpyyntöä.
Mutta tuo adoptiolla saatu perheenlisäys ei taida hallitusperhettä nyt auttaa, kun perheen molemmat vanhemmat ovat tuolla tavalla riidoissa. Juha Sipilä on kepulainen, joten hän varmaan tuntee ohjeen, jonka Kekkonen aikoinaan antoi tuollaisia tilanteita ajatellen: ”parempi kertarutina kuin ainainen kitinä”. Toivottavasti hän noudattaa sitä. Ymmärrätte varmaan, mitä tarkoitan.
Joten hyvä tästä ehkä vielä tulee!
Hyvä tästä taitaa tulla
57
481
Vastaukset
- voi.sinua.kapi
Toivot hallituksen kaatumista ja punamultaa seuraavaksi. Ole demu tai kokkari pahaa haluat puolueellesi. Kuolonsuudelman ne puolueet on aina antaneet toisilleen silloin kun ne on samoissa leivissä olleet.
- korjaan.virheeni
Sanoin punamultaa. Tietenkin tarkoitin sinipunaa.
Joo, sinipunaa tarkoitit, mutta minä en tarkoittanut avauksellani mitään niin pitkälle menevää. Puhuin vain nykytilanteesta ja sen tilanteen mahdollisesta seuraamuksesta. En sanonut sitä mitenkään varmaksi, mutta niin siinä taitaa - tai ainakin saattaa - käydä.
Niin tai näin, mutta eivät kokoomus ja sdp ole toisilleen kuolemansuudelmia juuri antaneet. Kahdeksan vuotta ne toimivat yhdessä Lipposen hallituksessa ja hyvin meni. Olisi mennyt hyvin kauemminkin, ellei kepussa olisi ollut vähän aikaa puheenjohtajana nainen, joka puhui niin totta kuin osasi.
Eikä sdp ole antanut kokoomukselle kuolemansuudelmia sen hallituskumppanina ollessaan. Kyllä ne olivat eräät muut hallituspuolueet, joita kokoomus saa syyttää Kataisen hallituksen vaikeuksista.
Kepulle kyllä kokoomus on antanut kuolemansuudelmia silloin, kun se on kepujohtoisen hallituksen kakkospuolueena ollut. Niin tapahtui Vanhanen II:n jatkona olleelle Kiviniemen hallitukselle. Niin saattaa tapahtua myös tälle Sipilän hallitukselle. En nyt kuitenkaan spekuloi asialla enempää, halusin sanoa vain tuon, jonka toin julki avauksessani.
- Ei.viisaammasta.päästä
Näkee että ollut sdp ehdokkaana 4 -äänellä.
Evp kapteeni toivoo maan ajautumisesta kriisiin, jopa anarkiaan.
Anarkiakaan ei ole kaukana jos helsinkiläiset pääsee maan johtoon, vihreät, vasurit ja sdp, kokoomus seuraa. Alkaa armeijan alasajo, energiatuotantoa puretaan, jne joka
on anarkian siemen jo.
Vähemmän luotettavat laillista hallitusta kohtaan sdp tekemät upseerit.Tuollaiset jätän yleensä omaan arvottomuuteensa, mutta täytyy tuota kommentoida, sillä on se niin hauska, vaikka kirjoittaja ei sitä sellaiseksi tarkoittanut!
Kirjoittajastakaan ei ole epäselvyyttä, sillä vain yhdellä täällä on sellainen katkeruus minun kapteeniudestani, että on itse ylentänyt itsensä kapteenia korkeampaan arvoon, kun niin on voinut tehdä tuollakin ”kirjoitustaidolla”!
Myös historian tuntemus kirjoittajalla on samaa tasoa esitystaitonsa kanssa. Tässä maassa on ollut muitakin kuin vain kepujohtoisia hallituksia, eikä silloin ole tapahtunut mitään tuollaisia kauheuksia, joita kirjoittaja pipissä päässään ”näkee”. Ei ole ajettu alas energiatuotantoa eikä armeijaakaan, eikä mikään puolue ole tehnyt omia upseereitaan, presidentti meillä aina on upseerit ylentänyt. Silloin, kun minusta tuli kapteeni, puolustusministerinä oli kepun Taisto Tähkämaa, olisiko hän sitten asiaan hyväkseni vaikuttanut;))
Kovin kehno on kirjoittajan laskutaitokin, kun nelosta suuremmat numerot ovat hänelle käsittämättömiä. Koetapa oikein pinnistää ja lisää sanomaasi äänimäärääni 240, niin saat oikean tuloksen!
Toden itsestään sanoo kyllä nimimerkissään: ei hän todellakaan ole viisaammasta päästä!- Voisiko.toistua
kapi_ kirjoitti:
Tuollaiset jätän yleensä omaan arvottomuuteensa, mutta täytyy tuota kommentoida, sillä on se niin hauska, vaikka kirjoittaja ei sitä sellaiseksi tarkoittanut!
Kirjoittajastakaan ei ole epäselvyyttä, sillä vain yhdellä täällä on sellainen katkeruus minun kapteeniudestani, että on itse ylentänyt itsensä kapteenia korkeampaan arvoon, kun niin on voinut tehdä tuollakin ”kirjoitustaidolla”!
Myös historian tuntemus kirjoittajalla on samaa tasoa esitystaitonsa kanssa. Tässä maassa on ollut muitakin kuin vain kepujohtoisia hallituksia, eikä silloin ole tapahtunut mitään tuollaisia kauheuksia, joita kirjoittaja pipissä päässään ”näkee”. Ei ole ajettu alas energiatuotantoa eikä armeijaakaan, eikä mikään puolue ole tehnyt omia upseereitaan, presidentti meillä aina on upseerit ylentänyt. Silloin, kun minusta tuli kapteeni, puolustusministerinä oli kepun Taisto Tähkämaa, olisiko hän sitten asiaan hyväkseni vaikuttanut;))
Kovin kehno on kirjoittajan laskutaitokin, kun nelosta suuremmat numerot ovat hänelle käsittämättömiä. Koetapa oikein pinnistää ja lisää sanomaasi äänimäärääni 240, niin saat oikean tuloksen!
Toden itsestään sanoo kyllä nimimerkissään: ei hän todellakaan ole viisaammasta päästä!918 sdp hyökkäsi asein omaa maataan vastaan.
6.12.1917 sdp vastusti maan itsenäisyyttä eduskunta äänestyksessä.
Hävisi sen 88-100, muut nousi seisaaltaan taputtaan tulosta, nämä sdp istui penkeissään hiljaa.
Vihreät ja vasurit ainakin on vaatineet armeijan supistamista, samoin energiahuollon laitosten alasajoa, ensi tulee mieleen ydinvoima ja vesivoima.
Puolet maan sähköntuotannosta.
Ja tämmöiset Kapit noita tukee. Vielä rehvastellen.
Kai Kapin aikaakin armeija valassa oli tuki maan lailliselle hallitukselle ?
Vai kävikö hän tekemässä valan sdp puoluetoimistossa, että tarvittaessa olet mukana vallankumouksessa. Voisiko.toistua kirjoitti:
918 sdp hyökkäsi asein omaa maataan vastaan.
6.12.1917 sdp vastusti maan itsenäisyyttä eduskunta äänestyksessä.
Hävisi sen 88-100, muut nousi seisaaltaan taputtaan tulosta, nämä sdp istui penkeissään hiljaa.
Vihreät ja vasurit ainakin on vaatineet armeijan supistamista, samoin energiahuollon laitosten alasajoa, ensi tulee mieleen ydinvoima ja vesivoima.
Puolet maan sähköntuotannosta.
Ja tämmöiset Kapit noita tukee. Vielä rehvastellen.
Kai Kapin aikaakin armeija valassa oli tuki maan lailliselle hallitukselle ?
Vai kävikö hän tekemässä valan sdp puoluetoimistossa, että tarvittaessa olet mukana vallankumouksessa.Voi sinua ressukkaa! Mielestäni ihan tarpeeksi jo osoitit olevasi tuon edellisen nimimerkkisi mukainen (ei viisaammasta päästä), mutta haluat noin vielä osoittaa, että olet siellä tyhmimmässäkin päässä hännän huippu!
Turha kai on siis toivoa, että voisit tulla tähän päivään, kun äsken elit vain lähes 40 vuoden takaisessa ajassa, jolloin minusta tuli kapteeni, ja nyt elät jo sadan vuoden takaisessa ajassa. Korjaan, lähes tuhannen vuoden takaisessa, kun sanot sdp:n hyökänneen asein maataan vastaan v. 918. Enpä tiennyt, että jo silloin olisi ollut sdp olemassa!
Mitäpä tapahtuikaan joskus sata vuotta sitten, kovin toisenlaista tapahtui 30 vuotta myöhemmin. OikeistoSosDem on heitellyt twiittejään noista ajoista, ja vaikka en erityisemmin hänen tyylistään pidä, totta hän niissä on puhunut muistuttaessaan, että sdp oli kai vahvasti itsenäisyytemme puolella ja niin nähtiin länsimaailmassakin, kun puolue sai tuntuvaa rahallistakin tukea Yhdysvaltojen CIA:lta kun maalaisliitto tunnetusti sai Korsimon junailemaa ruplatukea Neuvostoliitolta.
Mikä lienee armeijavala - sinun sanoillasi armeija vala - kun itse olen vannonut vain sotilasvalan, jo varusmiehenä ollessani. Muuta valaa ei minun tarvinnut suorittaa ylennyksissäni, ei kapteeniylennyksessäkään. Armeijavalan ilmeisesti vannovat itselleen ne, jotka tekevät itsestään upseereita armeijassa, joka on vain heidän mielikuvituksessaan.
En muista tarkalleen sotilasvalan sanamuotoa, enkä viitsi sitä nyt googlestakaan etsiä, mutta jos siinä luvattiin tukea maan lailliselle hallitukselle, hyvä niin. Kyllä minä sotilastoimissani pyrin sille vaatimattoman tukeni aina antamaan. Niin kotimaan joukoissa kuin rauhanturvaajanakin, joissa myös olimme paitsi maailmanrauhan myös omien puolustusvoimiemme asialla. Valapatoksi minua ei nähty siksikään, kun 45 vuotta sitten ylivääpelinä olin kuntavaaleissa ehdokkaana sdp:n listoilla, sitoutumattomana tosin, sillä seuraavan vuoden alussa minusta tuli sotilasmestari ja sitten… no, senhän tiedätkin.
Ja olipa tuon sotilasvalan kanssa miten tahansa, tuskin se minua enää sitoisi, kun en 22 vuoteen ole kuulunut enää reserviinkään, josta kapteenit poistuvat 60 vuotta täytettyään. Silti olen edelleen hyvin isänmaallinen ja toivon ja vähäisten mahdollisuuksieni mukaan pyrin edelleen toimimaan isänmaamme parhaaksi. Isänmaan paras oli ajatuksissani myös tuossa, jota avauksessani toin esille.
Jokohan pystyin sanomaan asian niin selvästi, että se olisi mennyt sinunkin päähäsi, vaikka ilmeisesti umpiluuta se onkin? Menipä tai ei, mutta enempää en tästä jatka.- Ihan.selvästi
kapi_ kirjoitti:
Voi sinua ressukkaa! Mielestäni ihan tarpeeksi jo osoitit olevasi tuon edellisen nimimerkkisi mukainen (ei viisaammasta päästä), mutta haluat noin vielä osoittaa, että olet siellä tyhmimmässäkin päässä hännän huippu!
Turha kai on siis toivoa, että voisit tulla tähän päivään, kun äsken elit vain lähes 40 vuoden takaisessa ajassa, jolloin minusta tuli kapteeni, ja nyt elät jo sadan vuoden takaisessa ajassa. Korjaan, lähes tuhannen vuoden takaisessa, kun sanot sdp:n hyökänneen asein maataan vastaan v. 918. Enpä tiennyt, että jo silloin olisi ollut sdp olemassa!
Mitäpä tapahtuikaan joskus sata vuotta sitten, kovin toisenlaista tapahtui 30 vuotta myöhemmin. OikeistoSosDem on heitellyt twiittejään noista ajoista, ja vaikka en erityisemmin hänen tyylistään pidä, totta hän niissä on puhunut muistuttaessaan, että sdp oli kai vahvasti itsenäisyytemme puolella ja niin nähtiin länsimaailmassakin, kun puolue sai tuntuvaa rahallistakin tukea Yhdysvaltojen CIA:lta kun maalaisliitto tunnetusti sai Korsimon junailemaa ruplatukea Neuvostoliitolta.
Mikä lienee armeijavala - sinun sanoillasi armeija vala - kun itse olen vannonut vain sotilasvalan, jo varusmiehenä ollessani. Muuta valaa ei minun tarvinnut suorittaa ylennyksissäni, ei kapteeniylennyksessäkään. Armeijavalan ilmeisesti vannovat itselleen ne, jotka tekevät itsestään upseereita armeijassa, joka on vain heidän mielikuvituksessaan.
En muista tarkalleen sotilasvalan sanamuotoa, enkä viitsi sitä nyt googlestakaan etsiä, mutta jos siinä luvattiin tukea maan lailliselle hallitukselle, hyvä niin. Kyllä minä sotilastoimissani pyrin sille vaatimattoman tukeni aina antamaan. Niin kotimaan joukoissa kuin rauhanturvaajanakin, joissa myös olimme paitsi maailmanrauhan myös omien puolustusvoimiemme asialla. Valapatoksi minua ei nähty siksikään, kun 45 vuotta sitten ylivääpelinä olin kuntavaaleissa ehdokkaana sdp:n listoilla, sitoutumattomana tosin, sillä seuraavan vuoden alussa minusta tuli sotilasmestari ja sitten… no, senhän tiedätkin.
Ja olipa tuon sotilasvalan kanssa miten tahansa, tuskin se minua enää sitoisi, kun en 22 vuoteen ole kuulunut enää reserviinkään, josta kapteenit poistuvat 60 vuotta täytettyään. Silti olen edelleen hyvin isänmaallinen ja toivon ja vähäisten mahdollisuuksieni mukaan pyrin edelleen toimimaan isänmaamme parhaaksi. Isänmaan paras oli ajatuksissani myös tuossa, jota avauksessani toin esille.
Jokohan pystyin sanomaan asian niin selvästi, että se olisi mennyt sinunkin päähäsi, vaikka ilmeisesti umpiluuta se onkin? Menipä tai ei, mutta enempää en tästä jatka.Kapi on punikki.
On väärässä maassa alun alkujaan siitetty.
Haukkuu Suomalaisia peruskansalaisia.
Jos sota olisi syttynyt, Kapi olisi mennyt Neuvostoliiton soppatykin johtajaksi.
Alaisinaan kokki ja hevosmies. - Kerranpoikki
kapi_ kirjoitti:
Tuollaiset jätän yleensä omaan arvottomuuteensa, mutta täytyy tuota kommentoida, sillä on se niin hauska, vaikka kirjoittaja ei sitä sellaiseksi tarkoittanut!
Toden itsestään sanoo kyllä nimimerkissään: ei hän todellakaan ole viisaammasta päästä!Henkilöinä Orpo ja Rinne eivät yllä lähellekään Sipilän tasoa. Seikka on ratkaiseva kun koko maan etua ajatellaan.
- fffl555
Ei todellakaan tule uskokaa jo. Kepun älyllinen kehitys on hiipunut ja älytön kehitys astunut ruoriin (johto) kuten ex Nokialla, eli ylimielinen nuorisotalo/säätiö hanke).
Olen toistellut aikaisemmissa avauksissani, että mielenkiintoisia aikoja elämme. Niin olemme eläneet, noiden hallituskäänteiden vuoksi, ja muutenkin. Avauksessani esille tuomani mielestäni tuo yhä lisää mielenkiintoa näihin aikoihin.
Mutta eipä esille ottamaani asiaan ole puututtu. Tapahtumia seuraaville ja niitä ajattelemaan pystyville eräille tuo tehnee niin kipeää, että siitä on paras vaieta. Eräät toiset ovat tuollaiseen jo tottuneet niin, että sitä kovin tavanomaisena pitäessään odottavat jo konkreettisempia tapahtumia niihin tarttuakseen.
Avaukselleni on kuitenkin tullut eräs, jolle mitkään tuollaiset asiat eivät ole niin mielenkiintoisia kuin minä, ja siksi hän tuolla ”ainutlaatuisella kyvyllään” tarttunut tärkeimpänä pitämäänsä. Kovin vanhoissa ajoissa hän pysyi, unohti tällä kertaa jopa Halosenkin, mutta kun minua hän kuitenkin piti tärkeimpänä, arvostin sitä niin, että hänelle vastailin.
Kun avaukseni aihe on siis eräille liian kipeästi totta ja toisille esille ottamani asiat ovat sellaisia kuin alussa sanon, en pyri heruttelemaan enempää keskustelua asiasta. Joten voinen ainakin tällä erää päättää puoleltani vain toteamalla, että mielenkiintoisia aikoja edelleen elämme, ja hyvä tästä taitaa vielä tulla!- KempeleenUkki
Menehän karjakon äpärä kampaamaan harvoja munakarvojasi, politiikasta et rottakoulupohjalta mitään ymmärrä. Näin on näreet???
Eipä tuohon voi muuta todeta kuin mikä on tullut monta kertaa aiemminkin todettua, että perustuslakivaliokunta tuntuu olevan valtio valtiossa ja vanhakantaisuuden pahin pesäke. Valiokuntahan on tyssännyt kaikki edellisetkin esitykset sote-uudistukseksi, joten ei ihme, vaikka se tyrmäisi tämänkin. Silloin varmistuu, että uudistusta ei saada aikaan vielä seuraavallakaan hallituskaudella. Se toimittajatäti, jonka Yleisradio palkkasi jo 15 vuotta sitten Pasilan kellariin tutkimaan sote-uudistusta, ehtii eläkkeelle ilman että hänen tarvitsee opetella tekemään juttuja muistakin aiheista.
Perustuslakivaliokunnan pitäisikin olla turvaamassa perustuslaillisia oikeuksia joita kansalaisilla toivottavastikin on, joilla on nimenomaan tarkoitus estää Sipilistien Orvot Soinistelut oman mielensä mukaan pelattuna - siis suojella kansaa huonoilta päättäjiltä ja turvata kansalaisten perusoikeudet.
Turmiola.Tommi kirjoitti:
Perustuslakivaliokunnan pitäisikin olla turvaamassa perustuslaillisia oikeuksia joita kansalaisilla toivottavastikin on, joilla on nimenomaan tarkoitus estää Sipilistien Orvot Soinistelut oman mielensä mukaan pelattuna - siis suojella kansaa huonoilta päättäjiltä ja turvata kansalaisten perusoikeudet.
Kehityksen vaan pitää kehittyä, ei suomessa voida ikuisesti nykymallilla mennä. Loppuu maksajat muuten ihan sama.
DV8_HellRaiser kirjoitti:
Kehityksen vaan pitää kehittyä, ei suomessa voida ikuisesti nykymallilla mennä. Loppuu maksajat muuten ihan sama.
Ei siihen maksajien loppumiseen ainakaan tuolla Sipilän "uudistuksella" ole mitään vaikutusta, kustannukset kasvavat ja palvelut heikkenevät. Meillä on maailmanluokassa todellakin laadukas ja edullinen järjestelmä mm. terveydenhuollossa. Sosiaalipuolta kun kehitetään, siis muokataan tätä nykyistä järkevämpään suuntaan - siis linjalle jossa yhteiskunta ei vastaa kaikesta maan ja taivaan välillä, vaan kansalaisille palautetaan vastuu omasta elämästään - saavutetaan säästöjä ja saadaan asiat raiteilleen. Ei Sipilän tavalla, jossa koko toimiva systeemi sekoitetaan ja aloitetaan uudella tavalla, josta kenelläkään ei ole selvillä miten se tehdään. Joku perkeleen Rehula punoittaa ja nieleskelee pallo hukassa, niin eipä lupaavalta vaikuta.
Ei siihen maksajien loppumiseen ainakaan tuolla Sipilän "uudistuksella" ole mitään vaikutusta, kustannukset kasvavat ja palvelut heikkenevät. Meillä on maailmanluokassa todellakin laadukas ja edullinen järjestelmä mm. terveydenhuollossa. Sosiaalipuolta kun kehitetään, siis muokataan tätä nykyistä järkevämpään suuntaan - siis linjalle jossa yhteiskunta ei vastaa kaikesta maan ja taivaan välillä, vaan kansalaisille palautetaan vastuu omasta elämästään - saavutetaan säästöjä ja saadaan asiat raiteilleen. Ei Sipilän tavalla, jossa koko toimiva systeemi sekoitetaan ja aloitetaan uudella tavalla, josta kenelläkään ei ole selvillä miten se tehdään. Joku perkeleen Rehula punoittaa ja nieleskelee pallo hukassa, niin eipä lupaavalta vaikuta.
Et sinä sitä tiedä mitä siitä tulee. Vai oletko lukenut ja ymmärtänyt koko 1000 sivuisen lähetepaperinivaskan? En usko
- TotuuttaTännekin
Olet Tommi oikeassa. Miksi korjata jotain joka ei ole rikki. Näinhän tuota sote-uudistustakin on luonnehdittu.
Monen asiantuntijan suulla on varoitettu hallitsemattomasta kustannusten noususta Soten toteutuessa. Esimerkkejä Ruotsista on olemassa. Tämä on kokoomuksen lempilapsi. Sen vuoksi sijoittajarintamalla käy iso kuhina kun terveysalan firmat keräävät nyt sijoittajiltaan rahaa varmana, että sijoittajat saavat rahansa monin kerroin takaisin. Kansa sen sitten koppu peleissä maksaa. Turmiola.Tommi kirjoitti:
>>Sosiaalipuolta kun kehitetään, siis muokataan tätä nykyistä järkevämpään suuntaan - siis linjalle jossa yhteiskunta ei vastaa kaikesta maan ja taivaan välillä, vaan kansalaisille palautetaan vastuu omasta elämästään - saavutetaan säästöjä ja saadaan asiat raiteilleen. <<
Vai kansalaisille palautettava vastuu omasta elämästään?
Harva kehtaa ainakaan vakituisella nimimerkillä kirjoitella noin äärioikeistolaisia ajatuksia.DV8_HellRaiser kirjoitti:
Et sinä sitä tiedä mitä siitä tulee. Vai oletko lukenut ja ymmärtänyt koko 1000 sivuisen lähetepaperinivaskan? En usko
En ole en, ja sama ongelma on noilla laatijoilla, päättäjillä - hekään eivät ole ymmärtäneet sitä, koska se on täysin sekava ja sotkuinen vailinainen ajatelma mikä olisi kivaa yksityisille palvelutuottajille, ja miten verovarat ohjataan yksityisille.
Oletko itse tutustunut olleenkaan siihen nivaskaan? Kommenteistasi päätellet et ollenkaan !- Äärioikeistolainen-
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
>>Sosiaalipuolta kun kehitetään, siis muokataan tätä nykyistä järkevämpään suuntaan - siis linjalle jossa yhteiskunta ei vastaa kaikesta maan ja taivaan välillä, vaan kansalaisille palautetaan vastuu omasta elämästään - saavutetaan säästöjä ja saadaan asiat raiteilleen. <<
Harva kehtaa ainakaan vakituisella nimimerkillä kirjoitella noin äärioikeistolaisia ajatuksia.Jospa se Turmiolan Tommi onkin susi lammasten vaatteissa.
Harva kehtaa ainakaan vakituisella nimimerkillä kirjoitella noin äärioikeistolaisia ajatuksia.Äärioikeistolaista ? Kyllä aikuisten ihmisten pitää itse kantaa päävastuu omasta elämästään, huolehtia lapsistaan ja heidän kasvatuksesta. Mitä äärioikestolaista siinä on ?
- Vaikuttaisi.siltä
Äärioikeistolainen- kirjoitti:
Jospa se Turmiolan Tommi onkin susi lammasten vaatteissa.
Kommentejaan lukeneena, väittäisin että yksi harvoista tällä palstalla, joka on itse jotain tehnyt ja onnistunut elämässään.
- Voisit.lisätä
Vaikuttaisi.siltä kirjoitti:
Kommentejaan lukeneena, väittäisin että yksi harvoista tällä palstalla, joka on itse jotain tehnyt ja onnistunut elämässään.
Mitä se on sitten tehnyt, ja miten onnistunut ?
- Vaikuttaisi.siltä
Voisit.lisätä kirjoitti:
Kyllä sunkin on syytä jotain itse tehdä. Selvitä, kyllä se noissa vanhoissa kommenteissa selviää.
Voisit.lisätä kirjoitti:
Kertonut päässeensä jonkinlaiseksi johtajaksi, kuten niin moni muukin tällä palstalla.
- Uskomattomia.uuvatteja
Kertonut päässeensä jonkinlaiseksi johtajaksi, kuten niin moni muukin tällä palstalla.
Eihän se ollenkaan noin mennyt, eikö palstan päivystäjä ole seurannut kommentointeja, edes tyypeiltä joilta yleensä uuvatti häirikkö ottaa selkäänsä.
- Krh.mies
Jos Turmiolan Tommi onkin ylijohtaja. Se sentään pistää tavallisen johtajan halki poikki ja pinoon.
OikeistoSosDem kään ei ole kuin projektijohtaja, 50 000 € kuukausipalkalla.
Palstat sikäli kivoja, että saa itse määritellä arvonsa. Jopa, jos ole epäluuloinen, alkaa todistuksia, ja mitaleita vilisemään kuvissa.
Itseasiassa onko Kapikaan kapteeni ? kun näinä aikoina itse helppo tehdä todistuksensa, valokuvaankin saadaan omapää, toisenpään tilalle, jos vaikka ratikkakuski 50-60-70 luvuilta.
Vanhalta näyttävä konekirjoitus liuska helppo tehdä " paras ruk".
"ollaan me eri perkeleitä"
Sanoi juopunut kesäkersanttikin kerholla, ja nousi pyödälle sitä todistamaan. Krh.mies kirjoitti:
Jos Turmiolan Tommi onkin ylijohtaja. Se sentään pistää tavallisen johtajan halki poikki ja pinoon.
Palstat sikäli kivoja, että saa itse määritellä arvonsa. Jopa, jos ole epäluuloinen, alkaa todistuksia, ja mitaleita vilisemään kuvissa.
Itseasiassa onko Kapikaan kapteeni ? kun näinä aikoina itse helppo tehdä todistuksensa, valokuvaankin saadaan omapää, toisenpään tilalle, jos vaikka ratikkakuski 50-60-70 luvuilta.
Sanoi juopunut kesäkersanttikin kerholla, ja nousi pyödälle sitä todistamaan."Majurihan" täällä on useimmin halunnut esittää johtajaa. Arvonsa todistaakseen hän on jopa kopioinut Googlen kuvakokoelmista johtajuudestaan todisteita ja haastavimmissa tapauksissa esittänyt puusta ja pahvista itse tekemiään kokardeja. Sitä kovasti kehumaansa sotilasmitalinsa numeroa ei ole kuitenkaan onnistunut tallentamaan valokuvaan
Vielä höperömpi "johtaja" palstalla on eräs toinen, joka kehuu omaavansa paremmat johtajataidot kuin kukaan tällä palstalla. Hän kehuu kykenevänsä johtamaan jopa "munakarvat ojennukseen". Yleisiä johtamiskykyjään hän ei ole kuitenkaan edes yrittänyt todistaa.- Entä.ite
"Majurihan" täällä on useimmin halunnut esittää johtajaa. Arvonsa todistaakseen hän on jopa kopioinut Googlen kuvakokoelmista johtajuudestaan todisteita ja haastavimmissa tapauksissa esittänyt puusta ja pahvista itse tekemiään kokardeja. Sitä kovasti kehumaansa sotilasmitalinsa numeroa ei ole kuitenkaan onnistunut tallentamaan valokuvaan
Vielä höperömpi "johtaja" palstalla on eräs toinen, joka kehuu omaavansa paremmat johtajataidot kuin kukaan tällä palstalla. Hän kehuu kykenevänsä johtamaan jopa "munakarvat ojennukseen". Yleisiä johtamiskykyjään hän ei ole kuitenkaan edes yrittänyt todistaa.jää latan rengas ottamatta.
Syytä sepissäkin. - MaissPerseAUJombenJOHTOA
"Majurihan" täällä on useimmin halunnut esittää johtajaa. Arvonsa todistaakseen hän on jopa kopioinut Googlen kuvakokoelmista johtajuudestaan todisteita ja haastavimmissa tapauksissa esittänyt puusta ja pahvista itse tekemiään kokardeja. Sitä kovasti kehumaansa sotilasmitalinsa numeroa ei ole kuitenkaan onnistunut tallentamaan valokuvaan
Vielä höperömpi "johtaja" palstalla on eräs toinen, joka kehuu omaavansa paremmat johtajataidot kuin kukaan tällä palstalla. Hän kehuu kykenevänsä johtamaan jopa "munakarvat ojennukseen". Yleisiä johtamiskykyjään hän ei ole kuitenkaan edes yrittänyt todistaa.Kyllä asia on pysty vain niin, että minä osaan johtaa. Useimmat vain luulevat osaavansa.
Heh heh. Hyvin ”lohkaiset” toimittajatädistä, mutta en ole niin hyvin asiaa seurannut, että tietäisin, kukahan hän mahtaa olla? Kun sanot, että hänen ei tarvitse opetella tekemään juttuja muistakin aiheista, hänellä lienee samalla tavalla vain yksi mielenkiinnon kohde kuin eräillä tällä palstalla, josta tälläkin avauksella olemme näyttöä saaneet;))
No, tuskin tuo toimittajatäti on kuitenkaan pystynyt niin hyvin manipuloimaan noita ”poliitikkosetiä”, että he hänen vaikutuksestaan nyt noin riitelisivät. Ihan omasta näkemyksestään heillä taitaa olla noita ajatuksia, joita toin esille avaukseni linkeissä ja on niitä nähty muussakin mediassa.
On ymmärrettävää, että päähallituspuolueiden näkemykset ja pyrkimykset käyvät noissa asioissa ristiin. Kannattajakuntansa etujahan puolueet pyrkivät ensisijaisesti ajamaan. Noiden puolueiden kannattajakunnat koostuvat pääosin varsin erilaisista joukoista, niin ammatillisesti kuin alueellisestikin. Eivät niiden edut voi olla aina yhteisiä. Inhimillistä heikkoutta on, että usein se oma etu voidaan nähdä tai ollaan ainakin näkevinään myös isänmaan eduksi.
Asiallisessa kannanotossasi mielestäni on kyllä vähemmän asiallista tuo näkemyksesi perustuslakivaliokunnasta. Sinulle vastannut Turmiolan Tommi on mielestäni näkemyksessään oikeammassa, vaikka hän turhan rumasti sen sanookin. Sinä kyllä kuittaat yhtä rumasti vastineessasi Tommille, sorry vaan.Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Vielä höperömpi "johtaja" palstalla on eräs toinen, joka kehuu omaavansa paremmat johtajataidot kuin kukaan tällä palstalla. Hän kehuu kykenevänsä johtamaan jopa "munakarvat ojennukseen". Yleisiä johtamiskykyjään hän ei ole kuitenkaan edes yrittänyt todistaa.Heh heh toistamiseen! Et ole tainnut paljonkaan puuttua noiden ”johtajien” käyttäytymiseen täällä, kun ne eivät ole olleet kimpussasi samalla lailla kuin minun kimpussani. Hyvin näyt kyllä heitä huomioineen, nähnyt tuota tunnusmerkistöänsäkin. Ovat ne niin erikoisia johtajia, että ei sellaisia tapaa muualla kuin tällaisella palstalla, ja höperyydestään huolimatta jotain aivan muuta nuokin ”johtajat” joutuvat olemaan omassa elinympäristössään.
Alemmuuskompleksi kai on se perimmäinen tekijä, joka tuollaisia "johtajia" tekee, huolimatta siitä, että he itsekin varmaan kokevat kompleksinsa täysin aiheelliseksi.- MaissiJombenYlinFränti
Krh.mies kirjoitti:
Sanoi juopunut kesäkersanttikin kerholla, ja nousi pyödälle sitä todistamaan.Kapista ei ole edes miinanpolkijaksi kun ressukka astuu kuitenkin ihan väärään paikkaan.
kapi_ kirjoitti:
Heh heh. Hyvin ”lohkaiset” toimittajatädistä, mutta en ole niin hyvin asiaa seurannut, että tietäisin, kukahan hän mahtaa olla? Kun sanot, että hänen ei tarvitse opetella tekemään juttuja muistakin aiheista, hänellä lienee samalla tavalla vain yksi mielenkiinnon kohde kuin eräillä tällä palstalla, josta tälläkin avauksella olemme näyttöä saaneet;))
No, tuskin tuo toimittajatäti on kuitenkaan pystynyt niin hyvin manipuloimaan noita ”poliitikkosetiä”, että he hänen vaikutuksestaan nyt noin riitelisivät. Ihan omasta näkemyksestään heillä taitaa olla noita ajatuksia, joita toin esille avaukseni linkeissä ja on niitä nähty muussakin mediassa.
On ymmärrettävää, että päähallituspuolueiden näkemykset ja pyrkimykset käyvät noissa asioissa ristiin. Kannattajakuntansa etujahan puolueet pyrkivät ensisijaisesti ajamaan. Noiden puolueiden kannattajakunnat koostuvat pääosin varsin erilaisista joukoista, niin ammatillisesti kuin alueellisestikin. Eivät niiden edut voi olla aina yhteisiä. Inhimillistä heikkoutta on, että usein se oma etu voidaan nähdä tai ollaan ainakin näkevinään myös isänmaan eduksi.
Asiallisessa kannanotossasi mielestäni on kyllä vähemmän asiallista tuo näkemyksesi perustuslakivaliokunnasta. Sinulle vastannut Turmiolan Tommi on mielestäni näkemyksessään oikeammassa, vaikka hän turhan rumasti sen sanookin. Sinä kyllä kuittaat yhtä rumasti vastineessasi Tommille, sorry vaan.Toimittajatäti on nimeltään Tiina Merikanto. Tässä hänen kuvansakin:
https://yle.fi/uutiset/3-8438890Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Harva kehtaa ainakaan vakituisella nimimerkillä kirjoitella noin äärioikeistolaisia ajatuksia.Eihän tuossa Pysty ollut mitään äärioikeistolaista.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Eihän tuossa Pysty ollut mitään äärioikeistolaista.
Ethän sinä sitä tietenkään myönnä tai huomaa, kun olet poliittisesti hänen kanssaan samoilla linjoilla.
Ethän sinä sitä tietenkään myönnä tai huomaa, kun olet poliittisesti hänen kanssaan samoilla linjoilla.
Kumpikaan meistä ei ole äärioikeistolaisilla linjoilla. Lisäksi en myönnä mitään.
Ei vain. Tuohan on erittäin järkevä ajatus että ihmiset ottavat vastuun omasta elämästään. Osin Sosialidemokraattien syystä meillä on vähän tällainen "kyllä yhteiskunta hoitaa eikä itse tarvitse tehdä mitään" mentaliteetti.Turmiola.Tommi kirjoitti:
Äärioikeistolaista ? Kyllä aikuisten ihmisten pitää itse kantaa päävastuu omasta elämästään, huolehtia lapsistaan ja heidän kasvatuksesta. Mitä äärioikestolaista siinä on ?
Eihän siinä olekaan. Kuten jo Pystylle totesin. Tällä palstalla vain kaikki asiat käännetään päin ...
Vaikeudet asiassa eivät johdu perustuslakivaliokunnasta vaan hallituksen sähellyksestä. Kaikkien ongelmien ydin tässä on se, että sote-uudistukseen alettiin koplata muitakin tavoitteita aivan kuin sotessa itsessään ei olisi jo riittävästi vaikeusastetta. Nämä kaksi hölmöläisasiaa ovat maakuntahallinto ja valinnanvapaus. Olisi siis ensin valmisteltu pelkästään sote ja saatu se toimimaan esim. 4 - 5 sotealueen pohjalta ja sitten jos tarvetta kokemusten perusteella olisi tullut, mietittäisiin kehitysaihioita soten ympärille.
Sotesotku on pohjimmiltaan Kepun ja Kokoomuksen solmima umpisolmu. Persut ovat hallituksen äänettömän yhtiömiehenä tähän pääosin syyttömiä, kun Soinille on tavoitteeksi riittänyt mustan Audin pehmeä takapenkki.Juuri noin se on mennyt. Valitettavasti, tai sitten ei. Sillä hyvä tästä saattaa vielä tulla;))
- Demarit.pohtii
kapi_ kirjoitti:
Juuri noin se on mennyt. Valitettavasti, tai sitten ei. Sillä hyvä tästä saattaa vielä tulla;))
"Sotesotku on pohjimmiltaan Kepun ja Kokoomuksen solmima umpisolmu. "
Parin demarin mielipide.
Heille pitäisi olla sdp päättämässä.
Ratikkakuskille ja MPP:lle
Pitkään näytti siltä, että avaukseni asia ei saa mitään huomiota, kun vastaamaan kiirehtineille - ehkä vain yhdelle ja samalle - eräs muu asia, tietty henkilö oli niin kovin paljon mielenkiintoisempi. Mutta onhan tullut asiallisiakin vastineita, ja niistä muutamiin olen vastaillut. Kiitän tässä niitäkin, joille minun ei ole tarvinnut vastailla, kun hyviä vastineita he ovat näköjään jo saaneet.
Täytyy vielä vain todeta, että kyllä siinä kepunkin kannattajakunnassa on myös asioita ajattelevia, niitä ymmärtäviä ja näkemyksensä niistä selvästi sanomaan pystyviä. On niitä muutama täälläkin. Mutta vähemmistönä puolueen kannattajista he täällä ovat. Toivottavasti täällä nähtävä ei kuvaa näkymää kepun laajassa kannattajakunnassa.
Täällä kyllä kepun kannattajakunnan enemmistöksi - tai ei ehkä määrältään enemmistöksi, mutta ahkerimpina tuotteliaimmiksi - ovat nousseet tuollaiset, joita puolueen yläportaissa ja poliitikkojen keskuudessa varmaan hävetään, jos sieltä täällä käydään. Niin, vaikka varmaan sielläkin hyvin ymmärretään, että pahasti höperöitä täytyy olla tuollaisten itsestään johtajia tekevien - joista kepulainen Pystyyn_kuollut terävään tapaansa tuossa ylempänä hyvin ”lohkaisee”
Pahempana siellä puolueen yläportaissa pidetään varmasti sitä, että he jatkuvasti nostelevat esille noita sadan vuoden aikaisia tapahtumia, kun siellä tiedetään omalla puolueella olevan melkoisia ”rasitteita” paljon myöhemmältä ajalta ja niistä huolimatta nuo puolueet - kepu ja sdp - ovat myöhemmin tehneet ihan ansiokasta yhteistyötä niissä ”punamultahallituksissa”, joita meillä on paljon ollut. Lieventävänä seikkana siellä tuskin pidetään tuota heidän lapsellista esitystapaansa, joka heittää huvittavuuden varjon noiden traagisten tapahtumien ylle. Absurdia.
Tällä erää en näe aihetta enempään puoleltani. Naisystäväni tulee luokseni puolen päivän maissa ja viipyy täällä torstaihin asti, jolloin minä lähden viikonlopuksi Rautavaarapäiville ja hän palaa kotiinsa. Joten ehkä näemme täällä vasta joskus ensi viikolla, mutta jos tärkeää aihetta ilmentyy, voin kyllä vielä huomennakin pistäytyä.- Päät.kolkkaa
Varmaan tuosta johtajasta heitit Turmiolan Tommille, kun hänkin tullut johtaja leiriin.
Muut johtajat on jo vakiokalua. - MaissiPerseAUJombeJOHTOA
Samanlainen perkeleen vöyhkä olet kuin palveluksessa ollessakin. Pää aina auki vaikkei mitään ymmärrä. miksi muuten "evakuoit" nikkini?
- Osmium2
Meneekö se karjakon äpärä Rautavaaralle etsimään tuntematonta isäänsä, taitaa homma olla yhtä vaikeaa kuin neulan löytäminen heinäsuovasta. Myöhästyneet nimipäiväonnittelut mulkulle, eilenhän oli jorman päivä.
- MaissiPerseAUJormanKAMU
Osmium2 kirjoitti:
Meneekö se karjakon äpärä Rautavaaralle etsimään tuntematonta isäänsä, taitaa homma olla yhtä vaikeaa kuin neulan löytäminen heinäsuovasta. Myöhästyneet nimipäiväonnittelut mulkulle, eilenhän oli jorman päivä.
Myös myöhästyneet onnittelut kokovartalofallokselle! HO HOO, HO HOO!
- Hallaahon.äänestäjä
tästähän tulee todella hyvää
http://keskustelu.mvlehti.net/index.php?topic=44383.msg223587#msg223587
Maailman tärkeimmät
Trumpin twitter, Halla-ahon facebook
siinä ne
Tällä hetkellä eduskunnan voimasuhteet ovat 105 - 94 (puhemies on puolueeton)
Sipilä on hälytetty Halla-ahon facebook-tiedotteen takia
Mutta onko pian hyllytetty? Täytyypä vielä heittää tämä, kun tuli mielenkiintoisia uutisia. Persuista loikannut Arja Juvonen siis palaa takaisin ”kotiinsa”. Siniseen tulevaisuuteen hän ei tosin liittyäkään.
Luulenpa, että loikkareissa on vielä enemmänkin niitä, jotka eivät usko tulevaisuuttaan tuossa loikkariryhmässä siniseksi, vaan mustaksi ja palailevat takaisin sinne, mistä lähtivätkin. Haluaisiko joku veikata, kuka on seuraava ”paluumuuttaja”. Itse pidän todennäköisenä sellaisena Veera Ruohoa, sillä hän on poliisi ja hänen kaksi poliisikaveriaan, Tom Packalén ja Mika Raatikainen siellä häntä jo odottanevat.
Kyllä minulla on varsin vahvana tuntuma, että loikkareiden paluuta tapahtuu vielä lisää. Varmoina ”siniseen tulevaisuuteen” jääjinä voidaan toki pitää Timo Soinia, Sampo Terhoa, Jussi Niinistöä ja Pirkko Mattilaa, vaikka heitäkin houkuttanee enemmän se mustan Audin takapenkki kuin ”sininen tulevaisuus”. No, kai Simon Elokin on varma jääjä, mutta tuo ryhmä ei enää riittäisi pitämään hallitusta enemmistöhallituksena. Joten hyvinkin voi käydä vielä niin, että Sipilä joutuu lentämään perille asti Kultarantaan jättääkseen hallituksensa eronpyynnön.
Mielenkiintoisia aikoja siis edelleen elämme!- Voi.hyvän.tähen
Jos jo armenialaisetkin alkaa toivomaan kaaosta!
Hallitus nurin ja ei uutta tilalle, anarkiaa. sitäkö tosiaan toivot ?
Tämä jeppe olisi ilman muuta mennyt 1918 Venäjälle muiden demarien mukana.
Yhteiskunta vastainen näkyy kovin olevan. - OWKnietu
Voi.hyvän.tähen kirjoitti:
Yhteiskunta vastainen näkyy kovin olevan.Oliskohan hyvän urankin luonut kuten O-W Kuusinenkin vai 30-luvulla horsman ravinnoksi?
Voi.hyvän.tähen kirjoitti:
Yhteiskunta vastainen näkyy kovin olevan.Enpä usko, että armenialaiset tänne mitään kaaosta toivoisivat. Tuskinpa tuon Kaukasiassa sijaitsevan Armenian sisämaavaltion kansalaisista moni edes tietää mitään Suomesta. Niin tai näin, mutta ainakaan minä en toivo meille kaaosta, vaan päinvastoin toivon, että tämä nyt vellova kaaos purkautuisi. Vaikkapa uusien vaalien kautta, jotta maahan saataisiin toimintakykyisempi laillinen hallitus.
Tämä jeppe ei olisi mennyt Venäjälle v. 1918, kun minua ei silloin vielä ollut olemassakaan. Enkä olisi mennyt sinne myöhemminkään tarkoittamassasi mielessä, vaikka viime vuosikymmeninä olen sielläkin turistina reissannut. Oikein kiva matka oli mm. Volgan risteily, vähemmän kivoja monet viime sotiemme taistelupaikoille tekemäni matkat.
Olen täällä teiltä saanut kuulla olevani äpärä, kiitos siitä, sillä hieman ylpeilen sillä, että äpäryydestäni ja muutenkin vaatimattomista lähtökohdistani huolimatta olen menestyä elämässäni varsin hyvin. Niin hyvin, ettei minun ole tarvinnut tehdä itsestäni korkeampaa upseeriakaan kuin mitä oikeasti olen. Yhteiskuntavastainen tuskin olisi ylennyt sotaväessä kapteeniksi ja tuskin olisi päässyt Valion isännöitsijäksikään.
Ei kai tuo minut siittänyt mies kuitenkaan ihan kehno ollut, kun meni asekädessä sinne Venäjälle ja kaatui Sallan Paanajärvellä jo jatkosodan alussa, heinäkuussa 1941. Lieneekö hän käynyt minua edes katsomassa, mutta minä olen käynyt muutaman kerran hänen haudallaan Haukiputaan sankarihautausmaalla.
Sinulla lienee virallinenkin isä, ja varmaan kepulainen kuten poikansakin. Jos isäsi oli sodissamme mukana, hän luultavasti kunnostautui siellä Kultakummun taistelussa, josta lähti metsäkaartiin myös myöhempi Maalaisliiton puoluesihteeri Arvo Korsimo, joka sitten kunnostautui hankkimalla ruplarahoitusta Kekkosen hallituksille ja hänen presidentinvaalikampanjalleen.
Kun näin käänsit tällä avauksella jo toisenlaisena versoneen keskustelun mielestäsi tärkeämpään, siihen varsinaiseen asiaan, kiva minunkin on puoleltani päättää tähän.
Näkemiin taas, aikaisintaan joskus ensi viikolla!- KempeleenUkki
kapi_ kirjoitti:
Enpä usko, että armenialaiset tänne mitään kaaosta toivoisivat. Tuskinpa tuon Kaukasiassa sijaitsevan Armenian sisämaavaltion kansalaisista moni edes tietää mitään Suomesta. Niin tai näin, mutta ainakaan minä en toivo meille kaaosta, vaan päinvastoin toivon, että tämä nyt vellova kaaos purkautuisi. Vaikkapa uusien vaalien kautta, jotta maahan saataisiin toimintakykyisempi laillinen hallitus.
Tämä jeppe ei olisi mennyt Venäjälle v. 1918, kun minua ei silloin vielä ollut olemassakaan. Enkä olisi mennyt sinne myöhemminkään tarkoittamassasi mielessä, vaikka viime vuosikymmeninä olen sielläkin turistina reissannut. Oikein kiva matka oli mm. Volgan risteily, vähemmän kivoja monet viime sotiemme taistelupaikoille tekemäni matkat.
Olen täällä teiltä saanut kuulla olevani äpärä, kiitos siitä, sillä hieman ylpeilen sillä, että äpäryydestäni ja muutenkin vaatimattomista lähtökohdistani huolimatta olen menestyä elämässäni varsin hyvin. Niin hyvin, ettei minun ole tarvinnut tehdä itsestäni korkeampaa upseeriakaan kuin mitä oikeasti olen. Yhteiskuntavastainen tuskin olisi ylennyt sotaväessä kapteeniksi ja tuskin olisi päässyt Valion isännöitsijäksikään.
Ei kai tuo minut siittänyt mies kuitenkaan ihan kehno ollut, kun meni asekädessä sinne Venäjälle ja kaatui Sallan Paanajärvellä jo jatkosodan alussa, heinäkuussa 1941. Lieneekö hän käynyt minua edes katsomassa, mutta minä olen käynyt muutaman kerran hänen haudallaan Haukiputaan sankarihautausmaalla.
Sinulla lienee virallinenkin isä, ja varmaan kepulainen kuten poikansakin. Jos isäsi oli sodissamme mukana, hän luultavasti kunnostautui siellä Kultakummun taistelussa, josta lähti metsäkaartiin myös myöhempi Maalaisliiton puoluesihteeri Arvo Korsimo, joka sitten kunnostautui hankkimalla ruplarahoitusta Kekkosen hallituksille ja hänen presidentinvaalikampanjalleen.
Kun näin käänsit tällä avauksella jo toisenlaisena versoneen keskustelun mielestäsi tärkeämpään, siihen varsinaiseen asiaan, kiva minunkin on puoleltani päättää tähän.
Näkemiin taas, aikaisintaan joskus ensi viikolla!Et sinä reppana tiedä kenelle karjakkoäitisi on reitensä avannut. Ulkonäöstäsi päätellen asialla on ollut joku mustalainen. Näin on näreet???
- MaissiPerärAUJompenKAMU
KempeleenUkki kirjoitti:
Et sinä reppana tiedä kenelle karjakkoäitisi on reitensä avannut. Ulkonäöstäsi päätellen asialla on ollut joku mustalainen. Näin on näreet???
Kieltämättä vähän romania muistuttaa. Lyhyt pötikkä, lähes tuumahaaru.
- Petturin.tie
Heh herh heheh Palaavat Huora-ahon kumppaniksi ajamaan moniavioisuutta.
- Hallaahon.äänestäjä
Meillähän on uusi isänmaallinen äidinkielinen puolue Halla-ahon valvomana
Halla-ahon velvollisuutena on nopeasti ottaa takaisin ne, joita Sipilä-Soinin peli - lentokoneella muka Naantaliin - pelotti pois mutta sitten toinen asia on, että Halla-ahon on nopeasti suljettava Sipilän kainalosauva-ministerien ja -edustajien mahdollisuus kiristää etuja ja virkoja, jos et järjestä, loikkaan eli kertoa nopeasti
että uuvattien palaaminen loppuu tähän lopullisesti loppu
Kello 9 aamulla Readingissa lauantaina 24.6. Gun Street
Kantapaikan Purple Turtle- baarin kamera näyttää, miten Simon oli juuri pääsemässä
sisään, kun jäi kaksikerroksisen numero 17 alle,
nousi maasta ja totesi, mikäseoli, oho, hyvä että jäin henkiin, ihan kiva
"lucky to be alive" nyt kalja kelpaa, omistaja pani väkisin
sairaalaan, muttei mitään uutta vikaa löydetty
https://www.youtube.com/watch?v=b2i4C1bG-8w
Soini on monituplajallittaja
petturi on sikäli väärä sana, että Soinin johtavana ideologiana on
OMA ETU ENSIN
ja pettäminen on vain yksi Soinin taktiikoista, mielistely on toinen (Kempele-Sipilän mielistely, Nigel Faragen mielistely)
Faragella on enemmän rahaa kuin Soinilla, paljon enemmän ja tyylikkäitä ranskattaria tuttavina
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4192022/Nigel-Farage-sharing-pad-French-politician.html
Johtavat
https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/18952706_10154638924163342_3753517699995029821_n.jpg?oh=cf4d1a60245b45fd6832046db8ce33ae&oe=59D714BF
Johtaja
https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/19429723_10154686827303342_7658380008329788947_n.png?oh=855414c66424eba51b6dad0f0ba569b8&oe=59C4A70F
http://keskustelu.mvlehti.net/index.php?topic=44383.msg223587#msg223587
Halla-ahon facebook, Trumpin twitter, siinä ne tärkeimmät - Hallaahon.äänestäjä
PERJANTAI Ruoho siirtyy kokoomukseen Kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalle Jokinen pitää tiedotustilaisuuden tänään kello 12
Selittelyn maailmanennätys, myös mustan aukon asukkaat mukaanlukien
https://twitter.com/i/videos/tweet/880381515519209473
Politiikassa on muutamia intohimoisia ihmisiä, jotka hallitsevat koko spektrin, demareissa Lasse Lehtinen ja missä? ex-kepussa Paavo Väyrynen
Väyrynen potkaisee kevyesti Kempele-Sipilää ohimennen
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/uutissuomalainen-petteri-orpo-suositumpi-paaministeriksi-kuin-juha-sipila/6488654
Tulos käy ilmi europarlamentaarikko Paavo Väyrysen (kesk.) perustaman Kansalaispuolueen tilaamasta pääministerikyselystä, kertoo Uutissuomalainen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2241958Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse551227Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801065Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89854- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784