Maksuvaikeus, vak. irtisanominen

Kiipelissä

Saksalaisdekkarissa (25.6.2017) viinitilan poika joutui väkivaltaisen perinnän kohteeksi huumeveloista, muistaakseni 20000 euroa. Siskonsa sanoi, että hän olisi voinut maksaa velan, koska hän on irtisanonut henkivakuutuksensa.
Minulla on rahat lopussa, sain ryhmähenkivakuutuksesta maksukehoituksen ja nyt irtisanomisilmoituksen. Minulla olisi mahdollisuus ilmoittaa maksuvaikeudesta, en jaksa tehdä sitä. Vakuutusyhtiö kirjoittaa, että jotain vielä tullaan perimään ja asia mahdollisesti viedään käräjäoikeuteen. Olisin valmis maksamaan kahdesta kuukaudesta, mutta en jaksa ottaa selvää, miltä ajalta he ovat perimässä.
Alun saksalaisesimerkki ei tunnu uskottavalta. Siinähän voisi välillä rahastaa ja ottaa uudestaan vakuutuksen. Omassa tilanteessani vakuutusmaksun rinnastaminen tavalliseen laskuun tuntuu väärältä. En ole tarvinnut vakuutuskorvauksia. Vakuutusmaksu vuodeksi vastaa puolen vuoden päivittäisen päivälehden tilausta.

2

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiipelikö

Uusi vakuutuskausi olisi alkanut 1.5. Nyt on 27.6. ja vakuutus on ilmoitettu irtisanottavaksi. Näillä näkymin maksan vain kahdesta kuukaudesta, mikä on kohtuullista. Mietin asiaa paremmin. Saksalaisessa esimerkissä oli kysymys ehkä vakuutuksen ja pankkisijoituksen yhdistelmästä, jossa asiakas nostaa tallettamiaan rahoja, jos repliikki oli oikein käännetty. Nyt minulla on kuuden kuukauden aikana mahdollisuus palata samaan vakuutukseen, jos saan rahaa. Ehtona on, että ei ole laskun maksamattomuutta. Sen voin tulkita eri tavoin. Olen mielestäni maksanut, kun maksan näistä kahdesta kuukaudesta. Raskauttavaa on, että en ole ilmoittanut maksuvaikeudestani.

• alkupkiip

Ehkä se on hyvä, että en tee mitään ylimääräisiä liikkeitä. Asiat hankaloituvat. Kaikki järjestyy omalla painollaan, kun jaksaa keskittyä laskujen oheisinformaatioon. Käräjäoikeus ja jokin lautakunta taisivat olla vakuutuksenottaneen valituksia varten. Luulin, että jotain tullaan perimään. Odotan pienempää laskua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      94
      4155
    2. 67
      3421
    3. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3054
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2529
    5. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2346
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      202
      2117
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2061
    8. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      860
    9. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      73
      781
    10. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      756
    Aihe