ateismin hengellisyys

kannattaakokeilllla

Ateistit ovat mukamas ei-uskonnollisia. Lähinnä he kuitenkin keskittyvät vastustamaan Jeesusta, Jumalan Poikaa. Heitä kuitenkin kiinnostaa kaikenlainen pakanuus, mystiikka, shamanismi, rituaalit ja kultit. He haluavat alistua ja alistaa. He haluavat päätyä transsiin, he haluavat olla yliluonnollisten voimien käytössä ja välikappaleena. He haluavat istua nuotion tai kokon ääressä ja tuntea kuinka he tulevat yhdeksi tulen, alkuvoimien ja henkimaailman kanssa. He haluavat tehdä sitä yhdessä muiden kanssa ja juopua erilaisten henkien ja rituaalien vaikutuksesta. He nauttivat kun saavat armeijassa tehdä pinkkapunkkaa. Se edustaa heille preussilaista germaanista heimouskoa ja rituaalisuutta. He nauttivat kun vaimo loihtii herkkuja ja tarjoilee ne. Se muistuttaa heitä siitä kuinka jumalia palvotaan antamalla uhreja. Ateistit ovat äärimmäisen shamanistisia.

19

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hieno yleistys, hermanni!
      Kaikissa meissä on jonkinlainen henkinen puoli, mut älä nyt sentään sekoita sitä ettei usko eikä tunnusta mitään jumalaa siihen että palvoisi jotain yksisarviskulttia. Joku ateisti saattaa tietty haksahtaa wiccailemaan tai mitä ikinä, muttei varmasti ole yleinen trendi.

    • Eitsiisus

      Eitsiisus!

    • "Heitä kuitenkin kiinnostaa kaikenlainen pakanuus, mystiikka, shamanismi, rituaalit ja kultit."
      Aiakan minua ei kiinnosta pätkääkään, eikä varmaan useimpia ateisteista.

      Mikä saa oksanreikää maailmankuvaikkunanaan pitävää kuvittelemaan maailman olevan juuri sellainen millaisena hän sen näkee? Ihmisten sijoittaminen tiukkaan karsinaan vain yhden tiedetyn ominaisuuden perusteella on yksinkertaisesti typerää. On kuin väittäisi tietävänsä pelkästään auton värin perusteella myös sen merkin, moottoritehon, varustelun ja vuosimallin.

    • Alex-regs

      Minua henkilökohtaisesti kiinnostaa kovasti Kristinunsko ja yleensäkin Kirjan Uskonnot.
      Minua kiinnostaa nähdä miten ihmisen pitää päästään seota, että ottaa tosissaan Kirjan Uskontojen väitteet luoajumalasta ja muista "pyhistä".

      Muutkin uskonnot kiinnostavat, mutta koska olen syntynyt Luterilaiseen maahan ovat Kirjan uskonnot lähinnä sydäntä ja tiedän niistä eniten.

    • vm41

      Eihän Ateismin erinomaisuus näkyisikään niin ylivoimaisena sekä järkevänä ilman uskontojen sekopäisyyksiä.

      • Ylivertaisuus

        Onko Ateismi sinun jumalasi kun oikein isolla alkukirjaimella sen kirjoitat? On epäkohteliasta arvostella toisen vakaumusta.


    • Niinpä66

      Aloittajan teksti kuvaa kyllä hyvin nouse suomi-tapahtumaa.

    • tiedoksesi

      Suurin osa buddhalaisista on ateisteja. Älä vain mene sanomaan heille, että he eivät ole uskonnollisia tai hengellisiä.

    • "Ateistit ovat mukamas ei-uskonnollisia.

      Juuri näin :)

      "Lähinnä he kuitenkin keskittyvät vastustamaan Jeesusta, Jumalan Poikaa. Heitä kuitenkin kiinnostaa kaikenlainen pakanuus, mystiikka, shamanismi, rituaalit ja kultit. He haluavat alistua ja alistaa. He haluavat päätyä transsiin, he haluavat olla yliluonnollisten voimien käytössä ja välikappaleena. He haluavat istua nuotion tai kokon ääressä ja tuntea kuinka he tulevat yhdeksi tulen, alkuvoimien ja henkimaailman kanssa. He haluavat tehdä sitä yhdessä muiden kanssa ja juopua erilaisten henkien ja rituaalien vaikutuksesta. He nauttivat kun saavat armeijassa tehdä pinkkapunkkaa. Se edustaa heille preussilaista germaanista heimouskoa ja rituaalisuutta. He nauttivat kun vaimo loihtii herkkuja ja tarjoilee ne. Se muistuttaa heitä siitä kuinka jumalia palvotaan antamalla uhreja. Ateistit ovat äärimmäisen shamanistisia."

      Mutta taas meni metsään. Itseäni ei kiinnosta Jeesus, mystiikka, shamanismi, rituaalit, kristinusko tai muut kultit :)

    • Vaihdetaan kompassisuuntaa. Kun uskonnolliset lukevat bibliaa päivästä päivään ja palvovat jumaliaan niin jospa ryhdyttäisiin tekemään ns. poisoppimisen pedagogiikka.
      Siinä jotkut valistuneet "fasilitaattorit" opastaisivat näitä hurskastelijoita takaisin maallisen elämän valtateille.

      • wind-

        "Siinä jotkut valistuneet "fasilitaattorit" opastaisivat näitä hurskastelijoita takaisin maallisen elämän valtateille."

        "fasilitaattorit" vaiko pelkurit....

        Pitäisi aiheuttaa paniikkihäiriö ja joku aika sitten olikin tällainen klovni-ilmiö, missä pikkulapsia peloteltiin.... klovneiksi pukeutuneet idiootit pelottelivat ihmisiä suurena sisältönä ja rakkautena omaan elämäänsä. Jopa viattomia lapsia peloteltiin.....tällaisen trauman luominen onnistuu
        parhaiten sunnuntaina ennen kirkonmenoja... ja attack.....pieni lapsi joka ei osaa käsitellä asiaa saadaan vieraantumaan kirkkolaitoksesta ja Jumalasta

        Poisoppinen voi olla tehokasta, mutta se kertoo vääristyneestä mielestä
        ....tarkemmin se kertoisi mielenhäiriöstä, maailmankuva on niin pieni, että täytyy kiusata viihtyäkseen paremmin elämässä... ja käsi poskella täytyisi miettiä ...mitä tällaisille ihmisille on tehty? Mikä saa ihmisen niin sekaisin, että haluaa kiusata ihmisiä, jotka ei ole koskaan tehneet mitään pahaa.....

        aikuisten pedagoginen poisoppiminen Jumalasta on mahdoton tehtävä,
        sillä voidaan yleistää ...että sekä elämänlaatu, että sisältö ovat parantuneet eikä saavutetuista henkisistä eduista luovuta...


      • wind- kirjoitti:

        "Siinä jotkut valistuneet "fasilitaattorit" opastaisivat näitä hurskastelijoita takaisin maallisen elämän valtateille."

        "fasilitaattorit" vaiko pelkurit....

        Pitäisi aiheuttaa paniikkihäiriö ja joku aika sitten olikin tällainen klovni-ilmiö, missä pikkulapsia peloteltiin.... klovneiksi pukeutuneet idiootit pelottelivat ihmisiä suurena sisältönä ja rakkautena omaan elämäänsä. Jopa viattomia lapsia peloteltiin.....tällaisen trauman luominen onnistuu
        parhaiten sunnuntaina ennen kirkonmenoja... ja attack.....pieni lapsi joka ei osaa käsitellä asiaa saadaan vieraantumaan kirkkolaitoksesta ja Jumalasta

        Poisoppinen voi olla tehokasta, mutta se kertoo vääristyneestä mielestä
        ....tarkemmin se kertoisi mielenhäiriöstä, maailmankuva on niin pieni, että täytyy kiusata viihtyäkseen paremmin elämässä... ja käsi poskella täytyisi miettiä ...mitä tällaisille ihmisille on tehty? Mikä saa ihmisen niin sekaisin, että haluaa kiusata ihmisiä, jotka ei ole koskaan tehneet mitään pahaa.....

        aikuisten pedagoginen poisoppiminen Jumalasta on mahdoton tehtävä,
        sillä voidaan yleistää ...että sekä elämänlaatu, että sisältö ovat parantuneet eikä saavutetuista henkisistä eduista luovuta...

        "aikuisten pedagoginen poisoppiminen Jumalasta on mahdoton tehtävä,"

        Ymmärsinkö väitteesi oikein?
        Voimakkaan uskonnollisen herätyskokemuksen ja fundamentalistisen kristinuskon oppien omaksumisen läpi käyneelle prosessi ei ole helppo, mutta ei mitenkään mahdoton. Olen itse siitä esimerkki ja kaltaisiani on vaikka kuinka paljon.


      • wind- kirjoitti:

        "Siinä jotkut valistuneet "fasilitaattorit" opastaisivat näitä hurskastelijoita takaisin maallisen elämän valtateille."

        "fasilitaattorit" vaiko pelkurit....

        Pitäisi aiheuttaa paniikkihäiriö ja joku aika sitten olikin tällainen klovni-ilmiö, missä pikkulapsia peloteltiin.... klovneiksi pukeutuneet idiootit pelottelivat ihmisiä suurena sisältönä ja rakkautena omaan elämäänsä. Jopa viattomia lapsia peloteltiin.....tällaisen trauman luominen onnistuu
        parhaiten sunnuntaina ennen kirkonmenoja... ja attack.....pieni lapsi joka ei osaa käsitellä asiaa saadaan vieraantumaan kirkkolaitoksesta ja Jumalasta

        Poisoppinen voi olla tehokasta, mutta se kertoo vääristyneestä mielestä
        ....tarkemmin se kertoisi mielenhäiriöstä, maailmankuva on niin pieni, että täytyy kiusata viihtyäkseen paremmin elämässä... ja käsi poskella täytyisi miettiä ...mitä tällaisille ihmisille on tehty? Mikä saa ihmisen niin sekaisin, että haluaa kiusata ihmisiä, jotka ei ole koskaan tehneet mitään pahaa.....

        aikuisten pedagoginen poisoppiminen Jumalasta on mahdoton tehtävä,
        sillä voidaan yleistää ...että sekä elämänlaatu, että sisältö ovat parantuneet eikä saavutetuista henkisistä eduista luovuta...

        Niin... en tosin tiedä millaista on UUT:n antama tuki niille joille uskonto ei olekkaan tuonut jatkuvaa auringonpaistetta.


    • Aloittaja projisoi nyt aivan rauhassa...

    • asdfgsdfgsdfg

      Et sinä ateisteista puhu, vaan kaltaistesi hurlumhei-lahkolaisten hellimästä ateistin irvikuvasta.

    • ikäviätotuuksia

      "Lähinnä he kuitenkin keskittyvät vastustamaan Jeesusta, Jumalan Poikaa. "

      Minä vastustan vain taikauskoista typeryyttä. Minulle on samantekevää millä nimillä sinä näkymättömiä mytologisia taruolentojasi kutsut, kun kyse on joka tapauksessa näkymättömistä mytologisista mielikuvitusolennoista ja sen myötä aina taikauskoisesta typeryydestä.

      "Heitä kuitenkin kiinnostaa kaikenlainen pakanuus, mystiikka, shamanismi, rituaalit ja kultit."

      No ei tasan kiinnosta pätkääkään. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Mutta kuten aina, niin uskovan typerillä luuloilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

    • wind-
    • olemix

      Aloituksen sanoma on, että vain kristityllä olisi henkisiä ominaisuuksia. Vain kristitty nauttisi romaaneista, maalaustaiteesta, musiikista, keskusteluista muiden kanssa.
      Aloitus on uskossaan itsellen autuas mutta sanomisiltaan yksinkertainen.

      Uskallan väittää, että ateistin henkilökohtainen olemus omaa enemmän henkisyyttä kuin kristityn olemus.
      Pääjako: Tosikristitty kavahtaa kaikkea muuta kuin raamatullista (hänen tulee kieltää kaikki maallinen, jotta pääsisi kuoltuaan taivaaseen) mutta ateisteille kaikki henkinen toiminta on luonnollista ja siinä ohessa myös mm. kristinuskon teologian tuntemus. Ateisti tunteekin uskontojen teologiaa keskimäärin paremmin kuin uskovat. Tämä on paradoksi mutta oikea. Siksi tiede vastaan uskonto ja tiede voittaa.

    • vm41

      Aloittaja ei eroita realismia fiktioista, niistähän näillä sivustoilla kiistellään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe