ajoin autolla 100km/h. auton moottori nytkähti. siinä hetkessä tajusin että öljykalvo oli pettänut 8000km ajetuissa öljyissä. öljy ikäänkuin leikkautuu ja menee käyränsä yli kun on liian kuumaa käyttöä. normaalisti öljy palautuu mutta leikannut ja käyränsä ylittänyt öljy on entisensä. vaihdoin öljyt nopeasti ajettuani ensin 50km/h kotiin leikanneilla öljyillä. moottori ei vaurioitunut mutta ajon jatkaminen näillä öljyilä olisi kuluttanut koneen ennätysajassa.
öljykalvo petti ajossa
16
675
Vastaukset
- kjhbkhkh
Isälläs petti kalvo käyrän yllä.
- ei.krakatuille
PAO olisi tarjonnut kestävän voitelukalvon.
- iuhuhugty
Isälles tarjos, ruotsalaisten kanssa saunassa.
- öljykalvvoo
kun ruuvin vetää yli jengojensa niin se on kerralla selvä. öljy tekee hieman samoin kun käyrä ylittyy. ominaisuudet romahtaa kerralla. kalvo hajoaa.
- kunsätuutpääsuoralle
Joo, öljystä menee helposti kierteet äärimmäisessä satasen nopeudessa.
- moulinexx
Öljyn voi laskea astiaan ja vääntää sen uudestaan oikeille jengoille sähkövispilällä. Ja sitten mobilaatit takaisin myllyyn ja baanalle.
- Juus0pp1
Sanoppa vielä missä sylinterissä leikkautui.
- ykkösesjakolmoses
se saattoi olla ykkös ja kolmospytty ainakin äänestä päätellen. siis ei kiinni leikannut kone vaan öljyt meni yli kestävyyskäyränsä huipun jolloin kone reagoi nytkähtämällä. moottoriöljy oli lujilla koska käytin autoa 18 asteen helteessä 5 minuuttia tyhjäkäyntiä ennen matkaan lähtöä. sitten heti ekan kilsan aikana soitti serkku ja pyysi käymään joten painoin nopeuden aina sataan kilometriin saakka. sillon öljykalvo petti. eli tyhjäkäynnissä öljy ei saanut öljypohjasta jäähdytystä tarpeeksi ja kun otettiin satanen sitten mittariin niin öljy ehti kuumeta liikaa ennen kuin ajoviima ehti vaikuttamaan öljypohjan läpi jäähdyttävällä tavalla. ainakin arvelen tästä olleen kysymys.
- Juus0pp1
ykkösesjakolmoses kirjoitti:
se saattoi olla ykkös ja kolmospytty ainakin äänestä päätellen. siis ei kiinni leikannut kone vaan öljyt meni yli kestävyyskäyränsä huipun jolloin kone reagoi nytkähtämällä. moottoriöljy oli lujilla koska käytin autoa 18 asteen helteessä 5 minuuttia tyhjäkäyntiä ennen matkaan lähtöä. sitten heti ekan kilsan aikana soitti serkku ja pyysi käymään joten painoin nopeuden aina sataan kilometriin saakka. sillon öljykalvo petti. eli tyhjäkäynnissä öljy ei saanut öljypohjasta jäähdytystä tarpeeksi ja kun otettiin satanen sitten mittariin niin öljy ehti kuumeta liikaa ennen kuin ajoviima ehti vaikuttamaan öljypohjan läpi jäähdyttävällä tavalla. ainakin arvelen tästä olleen kysymys.
Vai serkku, tais olla tyttökaveri kun noin kovaa piti ajaa.
- lkjnkjnkjk
Juus0pp1 kirjoitti:
Vai serkku, tais olla tyttökaveri kun noin kovaa piti ajaa.
Jossakin päin suomea ne ovat usein yksi ja sama asia... Aiheuttaa myös parin sukupolven jälkeen huonoja trolleja, kuten nyt tämä öljynkierteyttäjä 18 asteen helteineen.
- srtb8
ykkösesjakolmoses kirjoitti:
se saattoi olla ykkös ja kolmospytty ainakin äänestä päätellen. siis ei kiinni leikannut kone vaan öljyt meni yli kestävyyskäyränsä huipun jolloin kone reagoi nytkähtämällä. moottoriöljy oli lujilla koska käytin autoa 18 asteen helteessä 5 minuuttia tyhjäkäyntiä ennen matkaan lähtöä. sitten heti ekan kilsan aikana soitti serkku ja pyysi käymään joten painoin nopeuden aina sataan kilometriin saakka. sillon öljykalvo petti. eli tyhjäkäynnissä öljy ei saanut öljypohjasta jäähdytystä tarpeeksi ja kun otettiin satanen sitten mittariin niin öljy ehti kuumeta liikaa ennen kuin ajoviima ehti vaikuttamaan öljypohjan läpi jäähdyttävällä tavalla. ainakin arvelen tästä olleen kysymys.
Oon samaa mieltä että sillon pitää kalvojen kestää kun serkkujen kanssa puuhaillaan;)
- ykkösesjakakkoses
srtb8 kirjoitti:
Oon samaa mieltä että sillon pitää kalvojen kestää kun serkkujen kanssa puuhaillaan;)
Mitä serkumpi sitä herkumpi.
- PAOpojanJuttujako
Olipas hauskin aloitus aikoihin.
- IQ_
Hulluilla on halvat huvit, pähkähulluilla ihan ilmaiset.
- Eristysnauha_auttoi
Kun minulle viimeksi sattui vastaavaa, syy oli puolan johdossa. Roikkui mokoma löysästi kaarella ja siinä heiluessaan oli kuluttanut eristeensa puhki. Kyllä nytkähti, kun sytytysvirta sai kosketuksen alla olevaan metalliin.
Ikävä tunne, kun moottori sammuu satasen vauhdissa, aivan kuin joku löisi isolla lekalla keulaan. Mutta öljyssä ei ollut mitään vikaa. - fwefefef
Kannattaa tehdä jonkinlainen tuuliohjain konepeltiin että ajoviima jäähdyttää öljyjä paremmin, esim. Chevelle-tyylinen cowl induction-skooppi. Näyttääkin päheeltä ja ehdit serkkujen kanssa touhuamaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271351Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848