Kieltääkö raamattu naisilta pappeuden?

Kysyvä

Eikö raamattu kiellä naisilta pappeuden? Eikö siellä ole kohta missä sanotaan: "nainen olkoon kirkossa hiljaa"? Tämä mielestäni tarkoittaa sitä että nainen ei voi toimia kirkossa pappina.

13

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamattu.sitä.sun.tätä

      Höpö höpö nyt taas!

      • Nimimerkkiörkki

        Eikö tämä olekaan Raamattu-palsta? Minä kun olin siinä käsityksessä, että on...


      • Ei.onnistu.ei.ei
        Nimimerkkiörkki kirjoitti:

        Eikö tämä olekaan Raamattu-palsta? Minä kun olin siinä käsityksessä, että on...

        Sinultako se pitäisi kysyä mitä mieltä kyseisen tekeleen tarinoista saa olla???


      • arjaiskon

        Koska Suomessa on valtiokirkko, tulee myös kirkon noudattaa maan lakia, joka kieltää sukupuolisen syrjinnän. Toinen vaihtoehto on, että kirkko erotetaan valtiosta.


      • Nimimerkkiörkki
        Ei.onnistu.ei.ei kirjoitti:

        Sinultako se pitäisi kysyä mitä mieltä kyseisen tekeleen tarinoista saa olla???

        Ei tarvitse. ;)
        Kysyin, että eikö tämä olekaan Raamattu-palsta. Kyllä, piti oikein tarkistaa. Kyllä se on! Ja, yllätys, yllätys, tällä palstalla keskustellaan, kas vain: Raamatusta!


      • Mielipiteeni.raamatusta
        Nimimerkkiörkki kirjoitti:

        Ei tarvitse. ;)
        Kysyin, että eikö tämä olekaan Raamattu-palsta. Kyllä, piti oikein tarkistaa. Kyllä se on! Ja, yllätys, yllätys, tällä palstalla keskustellaan, kas vain: Raamatusta!

        Tämä on nimenomaan raamattupalsta. Minun mielestä siitä lammaspaimenten tarinoiden pohjalta kokoon kyhätystä tekeleestä, ei ole minkään asian todisteeksi. Sinä voit minun puolesta uskoa, vaikka joulupukkiin. :)


      • Mitäpä.minä.sillä
        Mielipiteeni.raamatusta kirjoitti:

        Tämä on nimenomaan raamattupalsta. Minun mielestä siitä lammaspaimenten tarinoiden pohjalta kokoon kyhätystä tekeleestä, ei ole minkään asian todisteeksi. Sinä voit minun puolesta uskoa, vaikka joulupukkiin. :)

        Kiitos vaan tarjouksesta, mutta en tarvitse joulupukkia. ;)


    • violaluna17

      Seurakunnan kaitsijan tulee olla nuhteeton,yhden vaimon mies,raitis,maltillinen,säädyllinen,vieraanvarainen,taitava opettamaan,ei juomari,ei tappelija,vaan lempeä,ei riitaisa,ei rahanahne,vaan sellainen,joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja ka7kella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina,sillä jos jokku ei hallitse omaa kotiansa,kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta.

      • Kaikkisanooaamen

        Ja siihen koko seurakunta sanoo: aamen!


      • "Seurakunnan kaitsijan tulee olla nuhteeton,yhden vaimon mies"

        Mä en siis kelpaisi, koska en oo naimisissa. ;)


    • violaluna17

      Niin kuin kaikissa pyhien seurakunnissa,olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissannesillä heidän ei ole lupa puhua,vaan olkoot alamaisia,niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin ,niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään,sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa. Noin kirjoitti Paavali 1 korinttilaiskirjeessä. Eli ymmärrän tämän,että naiset hälisivät ja keskeyttivät opetuksen kyselyillään ja siitä Paavali huomautti.Korinttin kokouksissa oli muutenk7n paljon hälinää,kun oli kielilläpuhumista ja profetioita. Jonkinlaisia järjestyssääntöjä siis. Tuo löytyy 1 Kor. 14. Luku. Samassa kirjeessähän on myös kielilläpuhumisesta ohjeet.

    • 12___13

      Mielestäni Raamattu kieltää pappeuden myös miehiltä:

      "He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa. Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa, ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'. Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä. Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa. Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus. Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne. Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään."
      Mat. 23:4-12

    • äitykkä

      Kyllä Raamatussa kerrotaan että seurakunnankaitsijan tulee olla yhden vaimon mies.Ei siis nainen.Nykyisin kaikki käy,se on sitä tämän maailman ajan mukaan toimimista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      251
      3678
    2. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      65
      1392
    3. Taasko on ammuskeltu kaupungilla

      Mitä,mitä,mitä??? Tämä ei vetele!
      Kokkola
      41
      1194
    4. Ihmettelen sinua... En koskaan päässyt

      Selvyyteen että minkälainen olet pohjimmiltasi, mitä haluat minusta. Nyt näyttää että olet myös tosi hyvä valehtelija. E
      Ikävä
      67
      1116
    5. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      1051
    6. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      1010
    7. Mitä muka hyvää kaivatussasi on?

      Kysymys otsikossa
      Ikävä
      42
      829
    8. Onko kaivattusi

      ressukka? Miten on?
      Ikävä
      37
      806
    9. Koko maailma elää valhetta

      Lähestulkoon koko maailma elää valhetta. Tietomme on valhetta, luulomme arvailuja ja pahuus jokaisessa sydämessä, jos ei
      Uskonnot ja uskomukset
      358
      797
    10. Vuoden loppuun asti kaipaan

      Enkä katso sinä aikana muihin suuntiin. Jos tämä juttu ei etene mihinkään nykyisestä, niin unohdan sinut. En päätä ystäv
      Ikävä
      68
      785
    Aihe