Tilasin ravintolaillan jälkeen taksin. Sitä odottaessa paikalle tuli toinen taksi, joka vapautui ja menin siihen. Viiden minuutin kuluttua kännykkääni soitti tämä tilaamani taksi joka nyt haluaa karhuta minulta parikymmentä euroa paikallakäyntimaksua. Mikä tämä paikallakäyntimaksu on ja paljonko se on suuruudeltaan? Tämä taksihan sai tietää jo viidessä minuutissa, etten tule käyttämään sitä. Ymmärrän, jos viidessä minuutissa ehtii taksaan joku summa tulla mutta eikös pariin kymppiin joudu odottamaan jo aika kauan?
Paikallakäyntimaksu
39
1070
Vastaukset
- Kuittikans
Kymppi riittää. Tällä kuskilla on nyt herne nenässä ja koittaa korottaa summaa ns."vitutuslisällä". Mutta kymppi on ihan ok. Sattuuhan näitä milloin kenellekin.
- Kokemusta_piisaa
Siis, tilasit palvelun ja otit toisen palvelun. Ei hyvä ystävä homma näin mene. Takseilla on vuosia ollut kova kilpailu keskenään koska hinnat ovat niin alhaiset Suomalaisessa yhteiskunnassa ja ymmärrän hyvin ettei tilaamasi palveluntarjoaja ilahtunut kun et peruuttanut sitä. Kohtuuhinta lienee mainittu 10 eur mutta miksi ylipäätään tilailet autoja jos kuitenkin hyppäät ensimmäiseen näkemääsi? Myös kuskeilta odotetaan moraalia, esim Sinun casessa hän toimi kuten toimi - vei tilauksen ja tilattu sai odottelunsa palkaksi tappiota paluun tolpan hännille odottamaan. Maksa mieluiten 30 eur koska teit tietoisesti mitä teit.
- Junioryrittäjä
10-12euroa on realistinen summa mitä auton mittarissa todennäköisesti oli kun kuski sinulle soitti.
Turha maksaa niitä "vitutuslisiä" niin kuin joku jo aiemmin sanoikin.
Vähän sama kun jotkut kuskit yritäää asiakkailta kuppaa esim pienestä kynnykselle tulevasta oksennuksesta 100euroa.
Kun todelliset kustannukset on noin 15min pesu ja 15min tuuletus eli noin. 20-25euroa jos sitäkään.
Korvaus summat ei saa ylittää todellisia kustannuksia koskaan. - maallikkovaan
Tolpallahan saa valita mihin autoon menee, joten ei sitä ymmärrä puhelimella tilatessa ettei auton vaihto olekaan sallittua ilman kustannuksia. Tuntuu kuitenkin oudolta ettei tällaista löydy avoimesti informaatiosta eikä hinnastosta. Jos kerran on kysymys yleisestä käytännöstä, niin mihin se kuluttajansuoja katoaa? Nyt käytös tuntuu siltä, että tilauksen menettäneellä kuljettajalla on oikeus odottaa mikä aika vaan ja mihin summaan asti tahansa ja sitten periä se paikallakäyntimaksuna. Miksi sääntöä pidetään piilossa? En kyllä nyt purematta niele tätä. Taidan ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja kysyä suositusta. Vai onko jollain jo tiedossa tällainen suositus?
- ääliövaan
maallikkovaan kirjoitti:
Tolpallahan saa valita mihin autoon menee, joten ei sitä ymmärrä puhelimella tilatessa ettei auton vaihto olekaan sallittua ilman kustannuksia. Tuntuu kuitenkin oudolta ettei tällaista löydy avoimesti informaatiosta eikä hinnastosta. Jos kerran on kysymys yleisestä käytännöstä, niin mihin se kuluttajansuoja katoaa? Nyt käytös tuntuu siltä, että tilauksen menettäneellä kuljettajalla on oikeus odottaa mikä aika vaan ja mihin summaan asti tahansa ja sitten periä se paikallakäyntimaksuna. Miksi sääntöä pidetään piilossa? En kyllä nyt purematta niele tätä. Taidan ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja kysyä suositusta. Vai onko jollain jo tiedossa tällainen suositus?
Joo, ei sitä ymmärrä että jos vaikka tilaa pitsan puhelimella niin sitten kun se tuodaan kotiin, ja tekeekin mieli makkaraperunoita, niin se tilattu pitsa pitää maksaa. Kuluttaja-asiamieskin varmaan on sitä mieltä että jos et ole maistanut sitä pitsaa niin ei tarvii maksaa, heh.
- Yksi_Näkemys
Tilaa jatkossa esim. 10 taksia ja valikoi niistä joku..
- ReeseptiOmavassi
Jullikasta pitäis periä 100€
- bluffia
Vaikka tilaakin pizzan jota ei sitten syökään ainakaan heti, niin tuskin se pizzantoimittaja kuitenkaan laskuttaa siitä muuta kuin sen normitaksan. Taksit pitävät oikeutenaan kympin laskulle järjestää itse tehtyä lisämaksua. Ja vielä luulevat sen olevan laillista. Kysehän on alvin alaisesta laskusta. Silloin sen hinnan kuuluu näkyä hinnastossa. Muuten se on täysin laiton lasku. Näin toimivat ainoastaan huijarit.
- luottokelpoisia
Vai on taksi luotettava. Tätä kun lukee, niin alkaa totuus sattumaan. Aloittaja puhuu ihan asiaa. Ja mitenkäs nämä luotettavat taksit suhtautuvat? Agressiivisesti. Ja kyse ei ole edes rikoksesta. Keksivät tekosyitä ja ovat omasta mielestään suoraselkäisiä. Kattia kanssa.
- KattiaKanssaÄääliölle
luottokelpoisia kirjoitti:
Vai on taksi luotettava. Tätä kun lukee, niin alkaa totuus sattumaan. Aloittaja puhuu ihan asiaa. Ja mitenkäs nämä luotettavat taksit suhtautuvat? Agressiivisesti. Ja kyse ei ole edes rikoksesta. Keksivät tekosyitä ja ovat omasta mielestään suoraselkäisiä. Kattia kanssa.
Sehän suoraselkäistä toimintaa tilata taksi ja hypätä toiseen taksiin. kattia kanssa, ääliö.
- tottatosi
Paikallakäyntimaksuhan on silti vain aloitusmaksu. ääliön poikanen.
- datsunsutiijapaukkuu
bluffia kirjoitti:
Vaikka tilaakin pizzan jota ei sitten syökään ainakaan heti, niin tuskin se pizzantoimittaja kuitenkaan laskuttaa siitä muuta kuin sen normitaksan. Taksit pitävät oikeutenaan kympin laskulle järjestää itse tehtyä lisämaksua. Ja vielä luulevat sen olevan laillista. Kysehän on alvin alaisesta laskusta. Silloin sen hinnan kuuluu näkyä hinnastossa. Muuten se on täysin laiton lasku. Näin toimivat ainoastaan huijarit.
Kuka se huijari olikaan, joku tilaa paikalle taksin, taksi tulee sovitusti. Tilaaja on sit häipynyt paikalta ja tilattu taksi joutuu poistumaan tyhjänä.
Tyhjänä ja takaisin tolpalle, jonon viimeiseksi taas odottamaan ties miten kauan ennenkuin on taas jonon kärjessä.
En tiedä millä alalla te muut vaikutatte mutta eiköhän valkoisten työpaikoilla tulee Jotain sanktioita jos vetää tuolla tavalla pystyyn.
- Korkojenkera_
Ihan oikein, pitäisi laittaa tuplamaksu tuossa tapauksessa, kun et maksa tilaamasi palvelua suosiolla.
Sinäkin pidät siitä, että sinulta tilattaisiin jotain ja ajat sen takia turhaan 10 km ja käytät aikaasi puoli tuntia kuulaksesi että naapuri tekeekin homman halvemmalla.
Ja ihan totta takseissa on myös odotustaksa.- jotainpelisääntöjä
Paikallakäyntimaksu on ihan ok. Mutta kyllä siitä pitäisi olla kertamaksun luonteinen hinnastotaksa. Eri asia on kokonaan nämä, jotka tilaavat ennakon vaikka jääkiekko-ottelun jälkeen ja antavat odottaa puoli tuntia ja sen jälkeen menevätkin toiseen taksiin. Se ei ole enää ollenkaan sama asia kuin ravintolaillan jälkeen taksin tilaaminen ja sattuukin vapautuva eteen.
Minun tapauksessa jurppii tämä, kun kuski sai jo viidessä minuutissa tietää olevansa vapaa ja laskutti yli kolme kymppiä muka odotusmaksuna helsingin keskusta-alueella. Puhdasta vedätystä. Mutta maksoin jullikan köyhälle. - vgh4vm409gjdljf4
jotainpelisääntöjä kirjoitti:
Paikallakäyntimaksu on ihan ok. Mutta kyllä siitä pitäisi olla kertamaksun luonteinen hinnastotaksa. Eri asia on kokonaan nämä, jotka tilaavat ennakon vaikka jääkiekko-ottelun jälkeen ja antavat odottaa puoli tuntia ja sen jälkeen menevätkin toiseen taksiin. Se ei ole enää ollenkaan sama asia kuin ravintolaillan jälkeen taksin tilaaminen ja sattuukin vapautuva eteen.
Minun tapauksessa jurppii tämä, kun kuski sai jo viidessä minuutissa tietää olevansa vapaa ja laskutti yli kolme kymppiä muka odotusmaksuna helsingin keskusta-alueella. Puhdasta vedätystä. Mutta maksoin jullikan köyhälle.Pointtihan ei ole se että sai (miten?) tietää viidessä minuutissa että ei häntä tarvitakaan.
Pointti on se että hän on tullut paikalle sovitusti tarkoituksenaan tehdä KORVAUSTA VASTAAN jotain työtä tms.
Toimeksiantaja, tilaaja, on häipynyt paikalta.
Vertailu: Sovitaan esimerkinomaisesti että sun mutsi on maksullinen. Joku soittaa sun mutsille että tules tänne, pitää saada pesää.
Sitten ku mutsis ennättää perille niin kamat ovat jo lattialla: onnellisesti virnistävä turska on hoitanut homma ite, sanoo että zori bitch, ei tarvita sua joten menes takaisin Kannelmäkee.
Mitä mutsis tekee? - pilkkaavaan
Kuljettaja soitti viiden minuutin kuluttua ja kertoi olevansa paikalla. Tämä numero on kännyni puhelulistassa. En usko, että tämä kuljettaja vahingoittui tästä mitenkään. Enkä kovin osaa arvostaa tämmöistä esimerkkiä, jossa äitini tuomitaan ilotytöksi. Onko tällainen jotain taksien arvomaailmaa? Ja miksi kyselet äitini tekemisistä? Oletko joku alamaailman kovis? Ihan vaan tiedoksesi, että äitini on kuollut. Että kiitos vaan asiallisesta esimerkistä. Oikein laatuesimerkki ammattilaiselta. Vieläkö esität taksien oikeudeksi kiristää liikamaksuja? Ja taksien oikeudeksi uhkailla ja solvata asiakkaita? Miten määrittelet ammattitaitosi?
- ÄläRuokiTrollia
pilkkaavaan kirjoitti:
Kuljettaja soitti viiden minuutin kuluttua ja kertoi olevansa paikalla. Tämä numero on kännyni puhelulistassa. En usko, että tämä kuljettaja vahingoittui tästä mitenkään. Enkä kovin osaa arvostaa tämmöistä esimerkkiä, jossa äitini tuomitaan ilotytöksi. Onko tällainen jotain taksien arvomaailmaa? Ja miksi kyselet äitini tekemisistä? Oletko joku alamaailman kovis? Ihan vaan tiedoksesi, että äitini on kuollut. Että kiitos vaan asiallisesta esimerkistä. Oikein laatuesimerkki ammattilaiselta. Vieläkö esität taksien oikeudeksi kiristää liikamaksuja? Ja taksien oikeudeksi uhkailla ja solvata asiakkaita? Miten määrittelet ammattitaitosi?
Miten määrittelet oman moraalisi? Tilauksesi löytyy järjestelmästä. Tilaat taksin, hyppäät toiseen. Moraaliton moukka. Tosiasiassa olet pelkkä trolli.
Älkää ruokiko trollia. Kiitos.
- Vantaali100
Minä lähetän julleille aina laskun ja maksamattomat tulee intrumin kautta, tosin jullille hinta on n. 6 x.
- 200cdi
Vuoden päästä kun toimijoiden määrä lisääntyy, on taksin saaminen tilaamalla öisin kaupunkien keskustoissa käytännössä mahdotonta. Kuskit oppivat aika äkkiä, että asiakkaat tilaavat varmuuden vuoksi auton monesta paikasta, eivätkä enää kuittaa keikkoja lainkaan. Ainoastaan jos tilaus on tehty esim taksi Helsinki-tai lähitaksisovelluksella johon on liitetty asiakkaan maksukortti keikat kelpaavat. Nyt jo on tapauksia,joissa paikalle tulee sekä Htd:n että Ltx:n auto. Useimmiten todetaan kollegan kanssa, että kävelköön kun ei osaa päättää ja häivytään molemmat paikalta.
- joedrbgiond
Jodut korvaamaan myös tilaamasi hammaslääkärin vaikka et ilmestykkään vastaanotolle , kyllä taksintilaajan pitäisi käsittää että menee siihen autoon jonka on tilannu. haitta tulee siitä että taksi joutuu taas rivin hännille odottamaan seuraavaa kyytiä . Joten parikympin korvaus on ihan kohtuullinen. Eli mene siihen autoon jonka olet tilannut
- Luuseritaksit
Itse kanssa kerran tilasin enkä käyttänyt. Tyhmä taksari yritti pistää laskua ja vei ihan perintään. Kiistin sen perinnän mut ei ollu kuskilla munaa viedä käräjille. Noloja pellejä nää kuskit. Eihän sillä tietysti mitään perustetta sille laskulle ollut. Se, et huviksee ajelee 10km mun kämpille ei oo mun ongelma. Mitäs vittua ottaa niin kaukaa.
- KiitosSinustaÄlykkö
Tilasit kerran muttet ottanut. Kuljettaja halusi rahansa. Nyt haukut tyhmäksi, noloksi pelleksi ja väität ettei perusteita laskulle ollut. Mitäs ajelee sun luokse kun vaikka olet tilannut. Kyllä oli tyhmä kuski.
Kiitos viisaudestasi, olet varmasti johtavassa asemassa ja hienossa virassa. Tuollaisella älykkyydellä on saatu Suomi nousuun. Mihin joutuisimmekaan ilman sinua.
Jatka samaan malliin. Olet hieno ihminen. Arvostamme sinua ihmisenä, älykkönä ja veronmaksajana.
Mikäli olet ja olethan sinä isä, eihän kukaan nainen voi vastustaa älykkyyttäsi ja hurmaavaa ulosantiasisekä ilmiselvää varallisuuttasi. Kasvata lapsesi samanlaiseksi kuin itse olet. Älyköistä, hienoista, rehellisistä, kovista veronmaksajista on Suomessa huutava pula. Onneksi sinä olet olemassa.
Kiitos sinusta!
ps. Oletko ajatellut kirjoittaa kirjan? Ulosantisi on niin selkeää. Tuollaisen ajatusten Tonavan kuin sinä olet, tajunnanvirtaa olisi mukava lukea lihan kirjankin muodossa. Kenties siitä tulisi oppikirjakin. - Luuseritaksit
KiitosSinustaÄlykkö kirjoitti:
Tilasit kerran muttet ottanut. Kuljettaja halusi rahansa. Nyt haukut tyhmäksi, noloksi pelleksi ja väität ettei perusteita laskulle ollut. Mitäs ajelee sun luokse kun vaikka olet tilannut. Kyllä oli tyhmä kuski.
Kiitos viisaudestasi, olet varmasti johtavassa asemassa ja hienossa virassa. Tuollaisella älykkyydellä on saatu Suomi nousuun. Mihin joutuisimmekaan ilman sinua.
Jatka samaan malliin. Olet hieno ihminen. Arvostamme sinua ihmisenä, älykkönä ja veronmaksajana.
Mikäli olet ja olethan sinä isä, eihän kukaan nainen voi vastustaa älykkyyttäsi ja hurmaavaa ulosantiasisekä ilmiselvää varallisuuttasi. Kasvata lapsesi samanlaiseksi kuin itse olet. Älyköistä, hienoista, rehellisistä, kovista veronmaksajista on Suomessa huutava pula. Onneksi sinä olet olemassa.
Kiitos sinusta!
ps. Oletko ajatellut kirjoittaa kirjan? Ulosantisi on niin selkeää. Tuollaisen ajatusten Tonavan kuin sinä olet, tajunnanvirtaa olisi mukava lukea lihan kirjankin muodossa. Kenties siitä tulisi oppikirjakin.Minä olen elämän pokerissa jo hävinnyt. Anteeksi avautuminen, Olen nolla.
- Luuseritaksit
KiitosSinustaÄlykkö kirjoitti:
Kiitos sinusta!
ps. Oletko ajatellut kirjoittaa kirjan? Ulosantisi on niin selkeää. Tuollaisen ajatusten Tonavan kuin sinä olet, tajunnanvirtaa olisi mukava lukea lihan kirjankin muodossa. Kenties siitä tulisi oppikirjakin.Tilasin toisen 5min sen jälkeen kun urpoa ei näkynyt. Jälkimmäinen ehti nopeammin joten tässä ei mielestäni ollut mitään ongelmaa.
Olen varatuomari, kiitos vaan ulosantini kehumisesta ja muista yst. sanoista.
Turha mielestäni viedä perintään, jos ei ole munaa lähteä edes käräjille. Silloin myöntää perusteettoman laskun kun ei edes itse usko omaan keissiin. - taksivalto
Luuseritaksit kirjoitti:
Tilasin toisen 5min sen jälkeen kun urpoa ei näkynyt. Jälkimmäinen ehti nopeammin joten tässä ei mielestäni ollut mitään ongelmaa.
Turha mielestäni viedä perintään, jos ei ole munaa lähteä edes käräjille. Silloin myöntää perusteettoman laskun kun ei edes itse usko omaan keissiin.Kaikki me uskomme, että olet nähnyt käräjillä tuomiota saadessasi varajuomarin.
- VaratuomariItse
Luuseritaksit kirjoitti:
Tilasin toisen 5min sen jälkeen kun urpoa ei näkynyt. Jälkimmäinen ehti nopeammin joten tässä ei mielestäni ollut mitään ongelmaa.
Turha mielestäni viedä perintään, jos ei ole munaa lähteä edes käräjille. Silloin myöntää perusteettoman laskun kun ei edes itse usko omaan keissiin.Sitten heräsit ja huomasit että olit taas kastellut vuoteesi. Oneksi äiti oli lähellä.
- TilaanVaratuomarin
Luuseritaksit kirjoitti:
Turha mielestäni viedä perintään, jos ei ole munaa lähteä edes käräjille. Silloin myöntää perusteettoman laskun kun ei edes itse usko omaan keissiin.Sinä varatuomari. Valehtele lisää. Varatuomarit joita tunnen useita eivät tee takseille jullikoita vaan ovat hienoja herrasmiehiä. Sinä et ole, varatuomari etkä herrasmies. Olet luuseri.
Taidan tilata sinut oikeuteen. Tule paikalle. Minä en tule. Koska minä sain toisen varatuomarin nopeammin. Tosin ei minulla ole tarvetta varatuomarille. Kunhan huvikseen tilailen niitä paikalle. - OletUrpo
Luuseritaksit kirjoitti:
Turha mielestäni viedä perintään, jos ei ole munaa lähteä edes käräjille. Silloin myöntää perusteettoman laskun kun ei edes itse usko omaan keissiin.Näkyihän se Urpo. Olisit mennyt peilin eteen. Siellähän olisi ollut tutut Urpon kasvot, omasi.
- valeasianajaja
Luuseritaksit kirjoitti:
Turha mielestäni viedä perintään, jos ei ole munaa lähteä edes käräjille. Silloin myöntää perusteettoman laskun kun ei edes itse usko omaan keissiin.Olitko mahdollisesti sinä.?Tosin älysi ei edes riittäisi tuohonkaan.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201707082200253441_u0.shtml - UpoVaratuomari
Luuseritaksit kirjoitti:
Turha mielestäni viedä perintään, jos ei ole munaa lähteä edes käräjille. Silloin myöntää perusteettoman laskun kun ei edes itse usko omaan keissiin.Urpo varatuomari. Kaikenlaista sitä onkin.
- taxman1
On siinä työaikaa ja kilometrejä tullut jo siihen kun on tullut paikalle, ja ihan turhaan. On ihan yleistä että jos tilaat jonkun palvelun, (ulkomaanmatkan, junalipun, parturiajan jne.) joudut maksamaan jopa normaalin hinnan jos et peru sitä hyvissä ajoin.
- taksijullikka
Se näissä sovelluksissa on hyvä, että jullikoilta otetaan maksu jo tilatessa, eikä niitä tarvitse ilmaiseksi ventata, eikä kuunnella lässytystä, että ihan saman verran sulla bensaa menee, vaikka meikattiinkin vähän pitempään.
- taksipappi
70 senttiä minuutti maksaa taksi ja sen maksaa tilaajat. Ei se ole paljoa.
- Luuseritaksit
Köyhälle vale varatuomarille kuten minulle on kaikki kallista.
- Varajuomari
Tais olla varajuomari leikki kampela ja hänen hiekkasäkki asistenttitantti annan mennen tullen paskakärpänen...
- Naapurikaalikorva
Ens vuonna tuloo Tallinnasta mafia taksi kun teet oharin sille tuloo rauta putkesta polveen perkele ja maksat oharista monin kertaisen summan.
- Luuuuuseritaksit
Näin se suomalainen asiakaspalvelija taas näyttää kuinka asiakkaiden palautteisiin kommentoidaan. Taisi osua herkkään kohtaan kun luuserit raivonneet jo monta päivää.
Kyllähän toin sen selkeästi esiin sen, että kyseinen taksi otti kyydin niin kaukaa, että ehdin soittaa toisen taksin joka ehti perille nopeammin kuin alkuperäinen. Kyllä minulla on asiakkaana oikeus olla nielemättä paskaa vaikka sitä jatkuvasti yritätte tarjota. Syökää paskanne itse pellet.- PoikaOletNoloNolla
Vale varatuomari vauhdissa. Olet nolo.
- Anti-juristi
Taas lähti "asia" hanskoista.Ensin keskustelu oli asiallista mutta sitten siihen sekaantui joku turvenuija, sikamainen "spurgu",jolla ei ole kotikasvatuksesta ollut mitään hyötyä, jos on edes kasvanut kotona, taikka jossakin kiven alla. Suomalainen mätäpaise taas hilluu suuna ja päänä. Ei ole edes juristin koulutus mikään tae, sivistyneestä käytösestä. Lakimiehet sekä "muut matelijat". Rikollisten puolustus leipänsä hankkijoina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432498
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1082376- 311923
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821159