Mutta ei ylittänyt YLEn uutiskynnystä.
Ehtoollisen jako alkoi klo 15 ja jatkuu edelleen. Vauhti on ollut n. 5 000 ehtoollista/tunti.
Suviseuroissa tänään 82 000 osallistujaa
42
465
Vastaukset
- mikävaikutus
Ja mitä se ehtoollinen saa aikaan ja mien se näkyy.
luulevatko sen syöjät olevansa sitten ....niin mitä he ovatkaan, kertokaa. - lehdessä-oli
Maakunnallisessa sanomalehdessä kyllä oli heistä artikkeleja . Olen käymässä täällä nyt kesällä. Eli siis Satakunnassa. En ole menossa sinne, vaikka sanottiin saavat muutkin tulla, en tykkää ruuhkista.
Mielenkiintoista tuossa toisessa artikkelissa oli , että he näkevät sukulaisia ja serkkuja kerran vuodessa noilla juhlilla. Näyttää menevän samoin kuin muillakin. Ja kuka nyt ison muksulauman kanssa lähtee mihinkään.
Ei Satakunta ole edes heidän aluettaan, silloin tällöin on heistä, olen vähän ihmetellyt. Kai ihmiset muuttavat sitten. En ole edes koskaan täällä nuoruudessa tavannut yhtäkään livenä. Nyt olen asunut Hgissä jo kauan, joten kai tilanne on muuttunut.- lehdessä-oli
En ole asiaa seurannut, en ole tainnut lukea lehteä tänään, artikkelit olivat aikaisemmin. Tuli vain mieleen aloituksesta asia.
lehdessä-oli kirjoitti:
Netissä näyttäisi olevan noin: https://www.satakunnankansa.fi/
Hienoa!
usko.vainen kirjoitti:
Juuri tuli päivitetty tieto, paikalla oli tänään 87 000 henkilöä.
Mikähän on ennätys?87k hihhulia samassa paikkaa, voisi jo sanoa tyhmyyden tiivistyneen ja Satakunnan AO keskiarvon laskeneen väliaikaisesti.
MrMorden_ kirjoitti:
87k hihhulia samassa paikkaa, voisi jo sanoa tyhmyyden tiivistyneen ja Satakunnan AO keskiarvon laskeneen väliaikaisesti.
Ei voida jos sinä et ole siellä 😂
MrMorden_ kirjoitti:
87k hihhulia samassa paikkaa, voisi jo sanoa tyhmyyden tiivistyneen ja Satakunnan AO keskiarvon laskeneen väliaikaisesti.
Eilen seuroissa leivottii mm 80 000 pizzaa! Karkkia oli 5 000 kiloa, jaatelöä oli 5 000 kg ja ihan tajuttomat määrär kaikkkee muuta.....
Melkoinen keittiö ja tarjoilut,Voi, erilaisia uutisia ja artikkeleita on tänä vuonna ollut huomattavan paljon enemmän kuin aiemmin. Oikein hyvä asia. Ja monessa eri mediassa.
- Hellariina
Olen kuunnellut radiosta näitä Suviseuroja. Hyvää raamatullista sanomaa näin hellarina voin todeta. Ja systeemi on rautainen :)) - Alkujuonto, virsi, puhe, virsi, puhe, loppujuonto. Näin se homma hoituu aina uudestaan ja uudestaan neljän päivän ajan.
usko.vainen kirjoitti:
Voitko todistaa tuon väitteesi?
Tuon asian tietäminen kuuluu ihan perussivistykseen.
- niin.arvelinkin
qwertyilija kirjoitti:
Tuon asian tietäminen kuuluu ihan perussivistykseen.
Sinä siis valehtelet, selvä!
- onmeitäkin
Eihän YLE muusta kerrokaan kuin Pride kulkueesta, ja aina näistä reilusti yli, nähtävästi laskivat mukaan muutkin Hesan kaduilla kulkijat.
Mutta esim. yhteiskristillisestä vappumarssista jos kerran mainittiin niin ainakin parituhatta alikanttiin ja tai ei ollenkaan, Keuruun kesäjuhlat, Vapaakirkon , Evankelisten ja Lestaadiolaisten suviseurat, ym. kristittyjen porukat, meitä koskaan näytetä YLE:n uutisissa , joskus voi olla vilaus, mutta nämä Hesan Pride marssit ja muut saa aina hehkutusta kuinka paljon väkeä.
Kristityt Suomessa saa tietoisesti negatiivista uutista tai ei ollenkaan.
Meidän pitäisi mennä 200 000 kristittyä kerrankin Hesan keskustaan vain marssimaan lapsinemme kristinuskon ja raamatun puolesta. Se kyllä meillä on kaikilla yhteistä vaikka muuten ollaan erillään.>> Meidän pitäisi mennä 200 000 kristittyä kerrankin Hesan keskustaan <<
Paljonko teitä oli vastustamassa tasa-arvoista avioliittolakia. Muutama kymmenen.
Mutta ei konservatiiviset kristityt yhdessä marssi kun eivät pärjää muutenkaan keskenään.
Vanhoillislestadiolaiset esim lähtee siitä, että taivaaseen pääsee vain vanhoillislestadiolaiset ja kaikessa bisneksessä, politiikassa ja jopa äänestämisessä vanhoillislestadiolainen suosii aina vanhoillislestadiolaista uskonveljeään.
Vanhoillislestadiolaisten marssi on yhtä kuin Suviseurat ja siellä saa saarnata vain Rauhanyhdistyksen sertifioimat saarnamiehet.
ps lestat ei päästäneet Aa-kerholaisia edes Suviseurojen alueelle keräämään nimiä siihen tasa-arvoisen avioliittolain vastaiseen kansalaisaloitteeseensa, vaikka v-lestat vastustivatkin 100% ehdottomuudella tasa-arvoista avioliittolakia.
Eikä ne oikein välitä, mitä jotkut homot tai edes joku rauhansanalainen pääministeri Sipilä tekee, kun ne kaikki joutuu kuitenkin helvettiin. Kun ne ei ole vanhoillislestadiolaisia.Joo, Juhannusaattona Isossa Kirjassa on koolla 30 000 kristittyä koolla mutta YLE näytti kun 600 muslimia kokoontui Oulunkylän urheilukentälle.
- suvijaseura
qwertyilija kirjoitti:
>> Meidän pitäisi mennä 200 000 kristittyä kerrankin Hesan keskustaan <<
Paljonko teitä oli vastustamassa tasa-arvoista avioliittolakia. Muutama kymmenen.
Mutta ei konservatiiviset kristityt yhdessä marssi kun eivät pärjää muutenkaan keskenään.
Vanhoillislestadiolaiset esim lähtee siitä, että taivaaseen pääsee vain vanhoillislestadiolaiset ja kaikessa bisneksessä, politiikassa ja jopa äänestämisessä vanhoillislestadiolainen suosii aina vanhoillislestadiolaista uskonveljeään.
Vanhoillislestadiolaisten marssi on yhtä kuin Suviseurat ja siellä saa saarnata vain Rauhanyhdistyksen sertifioimat saarnamiehet.
ps lestat ei päästäneet Aa-kerholaisia edes Suviseurojen alueelle keräämään nimiä siihen tasa-arvoisen avioliittolain vastaiseen kansalaisaloitteeseensa, vaikka v-lestat vastustivatkin 100% ehdottomuudella tasa-arvoista avioliittolakia.
Eikä ne oikein välitä, mitä jotkut homot tai edes joku rauhansanalainen pääministeri Sipilä tekee, kun ne kaikki joutuu kuitenkin helvettiin. Kun ne ei ole vanhoillislestadiolaisia." lestat ei päästäneet Aa-kerholaisia edes Suviseurojen alueelle keräämään nimiä siihen tasa-arvoisen avioliittolain vastaiseen kansalaisaloitteeseensa"
Luin lestapalalstan kommentteja tuohon aikaan ja minä tyhmä luulin, että lestat ovat vastaan tuota lakia, mutta mitä vielä, ei sinnepäinkään. Ihmetykseni oli suuri.
Ja aloittajalle, että vai ei ollut ylenuutisissa suviseuroista, no sitä en tiedä oliko ylellä vai ei mutta jollakin kanavalla kyllä oli, useamminkin. Ja iltasanomat on hehkuttanut JOKA PÄIVÄ. Mitä itse ihmettelen.
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005276140.html
Helarien tai vapikse kesäjuhlista ei sanaakaan. Muusta kuin helarien heinäpaaleista oli juttua Karjalaisessa ja jsk.muussa julkaisussa mutta ei itse juhlista.
Pridekulkueesta taas oli niin joka uutisissa etenkin "homo" YLEllä. suvijaseura kirjoitti:
" lestat ei päästäneet Aa-kerholaisia edes Suviseurojen alueelle keräämään nimiä siihen tasa-arvoisen avioliittolain vastaiseen kansalaisaloitteeseensa"
Luin lestapalalstan kommentteja tuohon aikaan ja minä tyhmä luulin, että lestat ovat vastaan tuota lakia, mutta mitä vielä, ei sinnepäinkään. Ihmetykseni oli suuri.
Ja aloittajalle, että vai ei ollut ylenuutisissa suviseuroista, no sitä en tiedä oliko ylellä vai ei mutta jollakin kanavalla kyllä oli, useamminkin. Ja iltasanomat on hehkuttanut JOKA PÄIVÄ. Mitä itse ihmettelen.
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005276140.html
Helarien tai vapikse kesäjuhlista ei sanaakaan. Muusta kuin helarien heinäpaaleista oli juttua Karjalaisessa ja jsk.muussa julkaisussa mutta ei itse juhlista.
Pridekulkueesta taas oli niin joka uutisissa etenkin "homo" YLEllä.Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistyksen johtokunnan puheenjohtaja Viljo Juntunen :
"Vanhoillislestadiolaisten kanta sukupuolineutraaliin lakiesitykseen on selkeän kielteinen.
https://yle.fi/uutiset/3-7652610
"Suomen rauhanyhdistyksen keskusyhdistyksen SRK:n pääsihteeri Juha Kaarivaaran mukaan homoseksuaalisuuden toteuttaminen on synti.
SRK aikoo Kaarivaaran mukaan vaikuttaa evankelisluterilaisessa kirkossa sen puolesta, ettei kirkko vihkisi homopareja.
Hänen mielestään ei ole ajankohtaista pohtia kirkosta lähtemistä, koska avioliittolain muutos ei aiheuta välittömiä muutoksia kirkossa."
Vanhoillislestadiolaiset jättää kirkon, jos kirkko alkaa vihkimään samaa sukupuolta olevat avioliittoon.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/75029-homoparit-naimisiin-kirkossa-kysyimme-heratysliikkeilta-3-yrittaa-estaa- tiedoksi-vain
Huonoa uskontojournalismia tuossa linkissä, kannattaa vilkaista keskusteluketjuun, jossa joku ilmoitti ne lut. kirkon herätysliikkeet ja niiden jakautumisen. En kuulu itse mihinkään, mutta kuitenkin tiedän noista.
Kirkkoon kuuluvista eivät tietenkään monet muutkaan halua muuttaa avioliittoa kirkossa, joten ei ole edes näistä herätyliikkeistä ainoastaan kyse.
Itse asiassa sen vuoksi linkin luinkin, kun sanottiin, että vain kolme yrittää estää. tiedoksi-vain kirjoitti:
Huonoa uskontojournalismia tuossa linkissä, kannattaa vilkaista keskusteluketjuun, jossa joku ilmoitti ne lut. kirkon herätysliikkeet ja niiden jakautumisen. En kuulu itse mihinkään, mutta kuitenkin tiedän noista.
Kirkkoon kuuluvista eivät tietenkään monet muutkaan halua muuttaa avioliittoa kirkossa, joten ei ole edes näistä herätyliikkeistä ainoastaan kyse.
Itse asiassa sen vuoksi linkin luinkin, kun sanottiin, että vain kolme yrittää estää.>> Kirkkoon kuuluvista eivät tietenkään monet muutkaan halua muuttaa avioliittoa kirkossa, joten ei ole edes näistä herätysliikkeistä ainoastaan kyse. <<
Ei ole, eikä edes siitä, vaikka 85% kirkon jäsenistä kannattaisi saman sukupuolisten kirkkohäitä. Syystä että seurakuntavaaleissa äänestää enää noin 15% äänioikeutetuista.
Kirkolliskokouksessa noilla kolmella herätysliikkeellä plus lopuilla fundiksilla ja konservatiiveilla on hallussa reilu puolet paikoista. Ei kuitenkaan vielä ihan 3/4 eli riittävästi että voisivat esittää kirkon avioliittoa vain miehen ja naisen väliseksi.
Eikä sekään muuttaisi tilannetta vaikka esittäisivätkin, koska se kaatuisi todennäköisesti eduskuntaan tai viimeistään presidenttiin. Ihan kirkon oman edun vuoksi.
Kirkon avioliittokäytäntö ei siis muutu, partisaanipapit vihkii saman sukupuolisia avioliittoon koska kirkkolaissa on sen mentävä reikä ja kirkon konsuilla ja fuduilla on jatkossakin paha olla.
Kirkossa toimitaan jatkossa kaksilla säännöillä. Mielenkiintoista.qwertyilija kirjoitti:
>> Kirkkoon kuuluvista eivät tietenkään monet muutkaan halua muuttaa avioliittoa kirkossa, joten ei ole edes näistä herätysliikkeistä ainoastaan kyse. <<
Ei ole, eikä edes siitä, vaikka 85% kirkon jäsenistä kannattaisi saman sukupuolisten kirkkohäitä. Syystä että seurakuntavaaleissa äänestää enää noin 15% äänioikeutetuista.
Kirkolliskokouksessa noilla kolmella herätysliikkeellä plus lopuilla fundiksilla ja konservatiiveilla on hallussa reilu puolet paikoista. Ei kuitenkaan vielä ihan 3/4 eli riittävästi että voisivat esittää kirkon avioliittoa vain miehen ja naisen väliseksi.
Eikä sekään muuttaisi tilannetta vaikka esittäisivätkin, koska se kaatuisi todennäköisesti eduskuntaan tai viimeistään presidenttiin. Ihan kirkon oman edun vuoksi.
Kirkon avioliittokäytäntö ei siis muutu, partisaanipapit vihkii saman sukupuolisia avioliittoon koska kirkkolaissa on sen mentävä reikä ja kirkon konsuilla ja fuduilla on jatkossakin paha olla.
Kirkossa toimitaan jatkossa kaksilla säännöillä. Mielenkiintoista.Kirkolla on vain yksi avioliittokäsitys; avioliitto on miehen ja naisen liitto.
Jos joku pappi tätä rikkoo se ei ole kirkon aviolittokäsityksen syy.usko.vainen kirjoitti:
Kirkolla on vain yksi avioliittokäsitys; avioliitto on miehen ja naisen liitto.
Jos joku pappi tätä rikkoo se ei ole kirkon aviolittokäsityksen syy.Suomen Luterilaisella kirkollla on tällä hetkellä tietty avioliittokäsitys. Se saattaa muuttua.
Kuten on muuttunut Ruotsissa ja Norjassa Luterilaisissa kirkoissa.YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Suomen Luterilaisella kirkollla on tällä hetkellä tietty avioliittokäsitys. Se saattaa muuttua.
Kuten on muuttunut Ruotsissa ja Norjassa Luterilaisissa kirkoissa.Nyt eletään tämän käsityksen kanssa ja papit ruotuun!
usko.vainen kirjoitti:
Nyt eletään tämän käsityksen kanssa ja papit ruotuun!
Laitatko papit ruotuun myös naispappeuden suhteen?
Ilmeisesti aloittaja on joko lukutaidoton tai mediankäyttötaidoton jos ei tiedä että myös YLE on uutisoinut Suviseuroista.
Pahantahtoinen valehtelija paremminkin kuten usko.vainenkin, jos nyt ei vaan olis ihan sama persoona.
- Valahtelet
Eipä.uutisoinut eilen.
- törkyturvalle
sage8 kirjoitti:
Pahantahtoinen valehtelija paremminkin kuten usko.vainenkin, jos nyt ei vaan olis ihan sama persoona.
Mikä sinä olet ketään syyttämään pajansuopaisuudesta ja valehtelusta?!
Valahtelet kirjoitti:
Eipä.uutisoinut eilen.
Tuleeko Suviseuroista siis uutisoida joka ikinen päivä?
Valahtelet kirjoitti:
Eipä.uutisoinut eilen.
Tässä muuten linkki YLE:n sivuille josta näet että uutisointia on ollut myös eilen.
Ja toissapäivänä.
Jne.
https://yle.fi/uutiset/18-185295Valahtelet kirjoitti:
Eipä.uutisoinut eilen.
Sinä nyt tässäkin valehtelit, onneksi kirjoitit kertakäyttöisellä nimimerkilläsi etkä rekisteröidylläsi.
- Valahtelet
sage8 kirjoitti:
Sinä nyt tässäkin valehtelit, onneksi kirjoitit kertakäyttöisellä nimimerkilläsi etkä rekisteröidylläsi.
Minä puhuin YLE:n uutisista tv:ssä joten saat pitää valehtelijan viittasi!
Valahtelet kirjoitti:
Minä puhuin YLE:n uutisista tv:ssä joten saat pitää valehtelijan viittasi!
Et puhunut eikä aloittajakaan puhunut TV uutisista.
Et edes tiedä enää mitä itse olet kirjoittanut?
YLE.n TV uutisia ei ketjussa ole mainittu ennen tuota viimeistä kommenttiasi.
Valehtelet siis taas.YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Et puhunut eikä aloittajakaan puhunut TV uutisista.
Et edes tiedä enää mitä itse olet kirjoittanut?
YLE.n TV uutisia ei ketjussa ole mainittu ennen tuota viimeistä kommenttiasi.
Valehtelet siis taas.Näin on. Uutisoinnista, YLE- uutisoinnista tarkkaan ottaen puhuttiin.
Näemmä on! Olen seurannut näitä monen muunkin median kautta, mutta Yleltä löytyy myös monta juttua.
- lehdessä-oli
Kuuntelin tuon evl-messun jälkeen tuon Suviseurojen tunnin ohjelman Yleradiosta . Luther mainittiin yllättävän usein ja ainakin ensimmäisessä kävi ilmi, että ihan luterilainen oppi Jeesuksen tulemuksesta, ei mitään tuhatvuotisia valtakuntia edessä.
Sanoi, ettei saa pelotella, mutta ei siitä voi vaietakaan. Yleisilme oli rauhallinen.
Harmi että vain tunti Yleltä lähetysaikaa, ainoastaan kahden virren aikana - oli enemmän saarnoja, jouduttiin sitten esittelemään siinä virren aikana Suviseuroja. Harmilloista, virsiä ei nykyään enää kuule missään, hyvin harvoin evlinkään messussa. En ole tottunut virsiin, en käynyt silloin messussa kun niitä on soitettu, nyt kun kävisin tai kuuntelisin, niin on aina vaihtoehtomessuja ,
Harmilloista, virret ovat katoamassa.
Tänään oli painetussa lehdessä sitten joku artikkeli.- kuuntelennytkin
Miellyttävää kuuneltavaa
- porilainen-
Satakunnan Kansa kertoo että on ollut 87000 vierasta Suvi-seuroissa.
Tämä on parituhatta enemmän kuin Porin asukasluku.- ihailtavaatoimintaa
Kyllä. Ihailtavaa miten kaikki on organisoitu ja toimii. Muuta virkavaltaa ei tarvita kuin yksi palolaitoksen sammutusyksikkö läheisydessä.
ihailtavaatoimintaa kirjoitti:
Kyllä. Ihailtavaa miten kaikki on organisoitu ja toimii. Muuta virkavaltaa ei tarvita kuin yksi palolaitoksen sammutusyksikkö läheisydessä.
Yhtä hienoissa merkeissä muuten ole Tuska festivaalikin sujunut. Tosin siellä oli hiukan vähemmän ihmisiä.
- puhalluslamppu
"Pieniä ovat silakat joulukaloiksi" alikers. Lahtinen
Neste oil ralli kerää väkeä noin puoli miljoona rallin ystävää. "Ralli se on mun rattoni.....
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup323061- 1482213
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene121687Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR3881230- 671205
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen1021190Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi581100- 761073
- 611070
- 2841