Pelkotiloihin Sertralin vai Escitaloprame?

Kyllästynytsairauksiin

Kumpaa lääkettä kannattaisi kokeilla, kokemuksia? Etsin ahdistuneisuuteen auttavaa lääkettä, josta tulisi mahdollisimman vähän sivuoireita.

12

3738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kkkkkkkkkkkk

      Tarkemmin sanottuna sertralin tai cipralex

    • Harkitsevielä

      Miksi riskeeraisit terveytesi hermostomyrkyllisin ainein sen takia, että sinua ahdistaa? Miksi et puuttuisi siihen syyhin mikä sinua ahdistaa elämässä? Ymmärräthän, ettei ahdistus ole sairaus vaan ihmisreaktio elämäntapahtumiin ja, että sertraliini ja essitalopraami ovat molemmat erittäin myrkyllisiä aivoille. Saat niillä suurella todennäköisyydellä dementian. Sinusta tulee apaattisempi, tunteettomampi, vähemmän itsetietoinen ja älyllisesti hitaampi, vähemmän ihminen. Ehdit kokea dementia myöhemmin eläessäsi, kun olet 70 . Miksi kiirehtiä? Etsi joku joka haluaa oikeasti auttaa sinua elämäsi kanssa ja jätät myrkyt tyhmemmille. Toki sinun päätöksesi, sinun terveytesi, sinun elämäsi.

    • eiapua

      Ei kumpaakaan. Sama kun vetäisit pastillin naamaan.

      • Pelko-ja-kauhu

        Täällä myös yksi hallitsemattomasta pelkotilasta tai pelkotiloista kärsivä. Apua vain alkoholista. Xanor auttaa mutta on liian pieni annostus mulla 3 kpl päivässä ja 8 auttaa vasta 0,5 mg. Siksi joudunkin ylittämän lääkärin kirjoittaman määrän ja kun lääke loppuu niin Alkoon heti juoksujalkaan.
        On kokeiltu vaikka mitä muuta terveyskeskuslääkärit ei kirjoita mitään kolmio lääkkeitä.
        Minulla todettiin ahdistuneisuusneuroosi ja laitettiin 6 kk sairauslomalle. Työttömänä olen ollut 7,5-vuotta ja sairastuin pelkoon ja kauhuun äitini kuoltua Alzheimeriin. Hän sairasti 17-vuotta ja se oli kamalaa katsottavaa.
        Lapsia ei ole, ja olen alkanut tyhjentämään tässä jo omaa kuolinpesääni kaikesta turhasta, isäni kuoli 2,5 kuukautta sitten ja meni 2-kuukautta kaiken sen tavarain tyhjentämisen kanssa..

        Pelottaa se että minne sielu menee kuoleman tullessa ja mitä on kuolema ja sitä pelkään ja ettei mulla ole kun ulosotto velkoja ei yhtään ystäviä.

        Joka aamu ensimmäiseksi kun herään niin sanon ääneen että "mua pelottaa". Äitini hoki sitä samaa ennen kun hänellä todettiin Alzheimer.
        Minä olen yli 55-vuotias ja ainoa mikä hillitsee pelkotilaa on alkoholi silloin en ajattele kuolemaa.


      • farus
        Pelko-ja-kauhu kirjoitti:

        Täällä myös yksi hallitsemattomasta pelkotilasta tai pelkotiloista kärsivä. Apua vain alkoholista. Xanor auttaa mutta on liian pieni annostus mulla 3 kpl päivässä ja 8 auttaa vasta 0,5 mg. Siksi joudunkin ylittämän lääkärin kirjoittaman määrän ja kun lääke loppuu niin Alkoon heti juoksujalkaan.
        On kokeiltu vaikka mitä muuta terveyskeskuslääkärit ei kirjoita mitään kolmio lääkkeitä.
        Minulla todettiin ahdistuneisuusneuroosi ja laitettiin 6 kk sairauslomalle. Työttömänä olen ollut 7,5-vuotta ja sairastuin pelkoon ja kauhuun äitini kuoltua Alzheimeriin. Hän sairasti 17-vuotta ja se oli kamalaa katsottavaa.
        Lapsia ei ole, ja olen alkanut tyhjentämään tässä jo omaa kuolinpesääni kaikesta turhasta, isäni kuoli 2,5 kuukautta sitten ja meni 2-kuukautta kaiken sen tavarain tyhjentämisen kanssa..

        Pelottaa se että minne sielu menee kuoleman tullessa ja mitä on kuolema ja sitä pelkään ja ettei mulla ole kun ulosotto velkoja ei yhtään ystäviä.

        Joka aamu ensimmäiseksi kun herään niin sanon ääneen että "mua pelottaa". Äitini hoki sitä samaa ennen kun hänellä todettiin Alzheimer.
        Minä olen yli 55-vuotias ja ainoa mikä hillitsee pelkotilaa on alkoholi silloin en ajattele kuolemaa.

        Apua kuinka vaikeaa ja kauheaa sinulla on ollut ja on nyt ! Etkö mistään saa mitään apua ?
        Jos se ei sinua ahdista lisää, niin esimerkiksi seurakunnassa on diakoneja, joiden kanssa voi keskustella mistä vain. Soita seurakuntaasi ! Tarvitset apua mitä pikemmin sen parempi !


      • pelonhuippu
        farus kirjoitti:

        Apua kuinka vaikeaa ja kauheaa sinulla on ollut ja on nyt ! Etkö mistään saa mitään apua ?
        Jos se ei sinua ahdista lisää, niin esimerkiksi seurakunnassa on diakoneja, joiden kanssa voi keskustella mistä vain. Soita seurakuntaasi ! Tarvitset apua mitä pikemmin sen parempi !

        Minäkin pelkään samoja asioita kuin sinä. Elämäni on pelkoa, kauhua ja kuolemanpelkoa.
        Hyvä tieto edelliseltä tuo seurakunnan diakoni. Voi puhua kuolemastakin. Ehkä sitten ei pelota niin paljon enää.


      • Peloissaan
        farus kirjoitti:

        Apua kuinka vaikeaa ja kauheaa sinulla on ollut ja on nyt ! Etkö mistään saa mitään apua ?
        Jos se ei sinua ahdista lisää, niin esimerkiksi seurakunnassa on diakoneja, joiden kanssa voi keskustella mistä vain. Soita seurakuntaasi ! Tarvitset apua mitä pikemmin sen parempi !

        En saanut vapaaseurakunnasta mitään apua enkä tukea koska olen mitätön ja varaton. Pastori on itserakas ja omahyväinen joten erosin huhtikuussa seurakunnasta (lahkosta) jossa ei pyhä henki liikkunut laisinkaan. ),5 vuotta olin kyseisessä seurakunnassa jossa tavoiteltiin hengen hedelmiä ja armolahjoja kuten kielillä puhuminen ja profetointi. Ei toiminut vaikka kuinka rukoilin Herra Jeesus tule sydämeeni ja pelasta minut. Ei vastausta. Pastori profetoi että minulle on jo valmistumassa työ jonka Jumala minulle on valmistanut. 7,5-vuotta sitä odotellessa erosin kyseisestä tyhjien lupausten seurakunnasta, oli vain tyhjiä sanoja ja fraaseja solmio pelleiltä. Usko ei katso seurakuntaa... joten vaikka Pelastusarmeijan kokouksiin sitten.

        Pahinta on olla yksin maailmassa ei edes hautakiveen tule nimeäni kun ei ole jälkeläisiä eikä sukulaisia saatika ystäviä.


      • Sama-kauhu

        Siis 9,5- vuotta tarkoitin. Vapaakirkossa.


    • Ahdistusonpaha

      Ovatko nämä viestit provoja, oikeesti, aihe on vakava. Jos eivät ole, niin onko teillä ssri-lääkitystä? Onko auttanut? Se kiinnostaisi.

    • Harmitus2

      Provoja selvästi.

    • Koeihminen___94

      Ensimmäinen viesti ei ainakaan ollut provo, vaan vakavaa asiaa. Minulta SSRI-lääke vei kehon seksuaalitunnon kokonaan. Tunto lähti pahimpien vieroitusoireiden aikana, kun lopetin lääkettä. Orgasmi ei enään tunnu miltään, eikä alapäässä ole seksuaalituntoa. Ennen lääkitystä kehoni oli hyvin herkkä seksuaalisesti, muutenkin olen erityisherkkä hermostoltani. Kirjoitin tarinani tänne pari viikkoa sitten: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14921913/ssrin--lopettaminen-aiheutti-minulle-aivovaurion

      Muutenkin SSRI-lääkkeen psykofyysistä tunne- ja aistijärjestelmää kahlitsevat vaikutukset on pahasti eheyttä ja terveyttä estävä tekijä, ja mahdollisesti vain sairaannuttaa sinua lisää. Hyvinvointi ja eheys ei missään nimessä löydy ihmisen kehittämistä tökeröistä mielialalääkkeistä. Ala SSRI-lääkityksen sijaan tekemään päin vastoin, eli tekemään asioita, jotka tekevät mielellesi ja kehollesi hyvää, ja näin saa sinut tervehtymään.

      Ahdistuksellesi on jokin syy, joko puhtaasti psykologinen tai fysiologinen, tai molempia. Mutta SSRI-lääke ei mitenkään vaikuta siihen pohjimmaiseen syyhyn, vaan kuormittaa kehoasi vain lisää. Esim. minulla oli tajuamattani pallea jumissa pari viimeistä lääkitysvuotta. Kun lopetin lääkkeen, alkoi hengitys välittömästä kulkemaan palleaan asti ja syke keveni. Edes ollut edes tajunnut, että hengitys ei kulje niin syvään kuin kuuluisi. Asia mahdollisesti liittyi hengitykseen ja sykkeeseen vaikuttavaan lisämunuaiseen, jota SSRI-lääke häiritsi.

    • joskus.otan.lääkettäkin

      Maalta karanneena miehenä ahdistus ja pelkotiloja opin purkamaan koviin töihin. Niitä vähemmän tunnettuja tapauksia, että tunnen lievää päihtymyksen tunnetta työnteosta.
      Näille työnarkomaaneille on se ja sama vierittääkö pyöreän kiven rinteen päälle ja laskee sen taas mäkeen ja taas ja taas; pääasia että pusaamisesta saa palkkaa.

      Tälläkin viikolla on on päivissä ollut ahdistavia tunteja. Työkännisyys on oikeasti jatkettua burn'outia. Teen amatöörimäisiä virheitä kun muisti ja tarkkaavaisuus alkaa oleen entistä.
      Nyt kolmisen viikkoa olen voinut säästää rahaa kun ennen piti illallisen sijasta hypätä piruperkele korkeutta. Ei ollut iltapalaa taaskaan manulle.

      Eli ei lääkkeitä vaan kotitreenistä pitää innostua. Välineet eivät maksa mitään.
      Olin ajautunut rapakuntoon. Jaksoni tehdä 4 kpl vatsapunnerrusta eka kerralla.
      Puolen vuoden päästä alkamisesta mursin olkapääni liiallisistya toistoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      952
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      665
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe