Oletko uskova, jonka uskon saa muut määritellä? Saako joku pappi/saarnaaja/evankelista yms. määritellä millaista uskosi on, millainn olet uskovana, kelpaatko, joudutko kadotukseen, oletko huono tai hyvä?
Ystäväni, älä seuraa ketään ihmistä tai hänen sanomisiaan vaan vapaudu suorituskeskeisestä "hyvänuskovankaavusta" ja ole se mikä olet. Luota yksin ja ainoastaan Jumalaan, Jeesuksen sovintotyöhön ja ole Hänessä vapaa. Kukaan muu ei voi tuomita sinun uskoasi tai sitä millainen olet. Se, joka niin tekee, ei tiedä mitä tekee ja tuomitsee itse itsensä.
Ole heikko, jos olet heikko. Heikoissa on väkevyys. Sinun ei tarvitse olla jotain muuta. Kelpaat Hänelle ja se riittää. Armo riittää sinullekin. Älä anna muiden laittaa ikeitä niskaasi.
Aina on niitä, jotka kovin sanoin ovat tuomitsemassa. Joko se on pukeutumisesi, sanasi, kirjoitustyylisi, meikkisi, ulkonäkösi, asumistyylisi, elämäsi, omistamasi tavarat, talo, lapset, mikä tahansa, jopa se käytätkö lääkkeitä pääkipuun, varpaaseesi vai ahdistukseen.
Kukaan ei sinua ole täällä maailmassa tuomitsemaan, ei yksikään syntikasainen ihminen. Jumala näkee kaikki sielusi haavat ja tietää syyt ja seuraukset. Karta ihmisiä, jotka ovat sinua painamassa alas ja elä elämääsi vapaana ihmisten ikeistä! Siihen sinulla on lupa ja oikeus!
Annatko muiden vaikuttaa uskoosi?
27
341
Vastaukset
- markku.lievonen
Olipa erikoisen poikkeava aloitus piiiiiiitkästä aikaa. Erikoisesti sytytti ja ihalen aloittajan asennoitukista JUMALAAN ja uskoon tavalla, joka on todellisuutta. Ihmisen usko JUMALAAN tulee olla niiin henkilökohtaista kuin uniensa näkeminen. Toinen ihminen ei voi nähdä ja vaikuttaa uniensa näkemiseen ja niiden muodostumiseen.
>>>Aina on niitä, jotka kovin sanoin ovat tuomitsemassa. Joko se on pukeutumisesi, sanasi, kirjoitustyylisi, meikkisi, ulkonäkösi, asumistyylisi, elämäsi, omistamasi tavarat, talo, lapset, mikä tahansa, jopa se käytätkö lääkkeitä pääkipuun, varpaaseesi vai ahdistukseen.
Kukaan ei sinua ole täällä maailmassa tuomitsemaan, ei yksikään syntikasainen ihminen. Jumala näkee kaikki sielusi haavat ja tietää syyt ja seuraukset. Karta ihmisiä, jotka ovat sinua painamassa alas ja elä elämääsi vapaana ihmisten ikeistä! Siihen sinulla on lupa ja oikeus!<<<
Juuri tuohon ajatteluun liittyen uskon ehdoitta. Jos ajattelisin JUMALAN aivoituksista vallitsevan uskonnollisuuden muikaisesti aina helvettioppia myöten, niin omaisin edelleen alitajuisen epävarmuuden ja siten puhehäiriön. Juuri erilaisesti nähty JUMALAN aivoittama ihmisen pelastaminen - ei itsensä kautta,-poisti sisäisen epävarmuuteni.
1. Katso, KUNINGAS ON HALLITSEVA VANHURSKAUDESSA, ja valtiaat
vallitsevat oikeuden mukaan.
2. Silloin on jokainen heistä oleva turvana tuulelta ja suojana rankkasateelta, oleva kuin vesipurot kuivassa maassa, kuin korkean kallion varjo nääntyvässä maassa.
3. Silloin eivät näkevien silmät ole soaistut, ja kuulevien korvat kuulevat tarkkaan.
4. Ajattelemattomien sydän käsittää taidon, ja änkyttäväin kieli puhuu sujuvasti ja selkeästi.
17. Silloin vanhurskauden hedelmä on rauha, vanhurskauden vaikutus lepo ja turvallisuus iankaikkisesti.
Niin, punainen lanka juuri on ajatellen ihmisen olemusta. Kuka sinua hallitsee ja ohjaa. Uskonnolliset puolueetko? Uskonnot? Ihminen voi sanoillaan valehdella myös itselleen kuin toisille ihmisille,- mutta ihmisen reagoiminen ja käyttäytyminen ilmentää kuka häntä hallitsee. Lie turmeltuneen ihmisen merkittävin tekijä, miten turmeltunutta / kuolleessa tilassa olevaa ihmistä hallitsee toinen ihminen,- johon hän reagoi voimakkaimmin ja siten toinen ihminen mahdollisuuu hallitsemaan ja ohjaamaan häntä laaja-alaisemmin.
Niin, uskonnot ja uskonnolliset puolueet ohjaavat juuri jäseniensä ajattelutapoja ajattelmaan samalla tavalla, mitä johtaja ajattelee asioista. - Usko.Toivonen
"OleVapaa" kirjoitti aloituksessa mm:
>> Aina on niitä, jotka kovin sanoin ovat tuomitsemassa. Joko se on pukeutumisesi, sanasi, kirjoitustyylisi, meikkisi, ulkonäkösi, asumistyylisi, elämäsi, omistamasi tavarat, talo, lapset, mikä tahansa, jopa se käytätkö lääkkeitä pääkipuun, varpaaseesi vai ahdistukseen. >>
Jumalan seurakunta muodostuu uskovista ihmisistä.
Ihmisyys näkyy myös seurakunnassa, kaikki eivät ehkä tule toimeen keskenään erinäisistä syistä, mitä sitten milloinkin ne syyt ovatkin.
Myös ihmisen itsekkyys saa aikaan loukkaantumista. Se malka, josta Jeesus puhui on todellista uskovillakin.
Seurakuntaelämässä ei tulekaan kiinnittää huomiota korostetusti itseensä.
Mitäpä hyvää ihmisessä itsessään on.
Minä iloitsen aina seurakunnan kokoontumisessa siitä asiasta, että minä katsellessani veljiä ja sisaria, niin heidän kauttaan minä näen Jumalan armon.
Ilman seurakuntayhteyttä minun olisi vaikeampi käsittää Jumalan armo.
Tämän päivän ihmiset ovat, itseni mukaanlukien, itsekkäitä, herkkähipiäisiä,
oman arvonsa tuntevia, kunnianhimoisia jne..
Seurakunnassa myös koetellaan uskoa, rakkautta Kristuruumiseen, jonka jäsenenä jokainen uskova on.
Paavali kirjoittaa aiheesta:
13. Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
14. Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
15. Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
16. Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23. Sellaista vastaan ei ole laki.
24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
26. Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.
Tämä teksti kuvastaa hyvin lihan vaikutusta uskovankin vaelluksessa, lihan tekojen listasta uskoisin jokaisen löytävän kohdalleen jonkin listatun ominaisuuden.
Seurakunnan paimenella on myös hyvin suuri rooli uskovan kasvussa, Paavali ohjeistaa paimenia seuraavasti:
28. Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut. ( Apt. 20. ) >>Oletko uskova, jonka uskon saa muut määritellä? Saako joku pappi/saarnaaja/evankelista yms. määritellä millaista uskosi on, millainn olet uskovana, kelpaatko, joudutko kadotukseen, oletko huono tai hyvä?<<
Toitapa aiheen esille, jonka käsittelystä tuntuu olevan vaikea hellittää. Hieman sivummalle, mutta lähelle kuitenkin.
Niin, onko näkymätöntä JUMALAA todella olemassa,- vai onko koko asia ihmisen fiktiivistä kuvittelua? Mitä haittaa on uskoa JUMALAN aivoituksia toisen ihmisen ohjaamana? Vai tulisiko ihmistä ohjata uskossaan vain Pyhä Henki?
Itsellä meni vuosia ihmetellessä miten ihmeessä JUMALA ilmoittaa tämän asian / jakeen ja erikoisesti mitä järkeä on JUMALAN /kin puhua ja selventää ihmisen puhehäiriö änkytyksestä.
4. Ajattelemattomien sydän käsittää taidon, ja änkyttäväin kieli puhuu sujuvasti ja selkeästi.
Ihmisessähän on repullinen erilaisia oireita ja sairtauksia ja poikkevuuksia ja erilaisia reagoimistapoja jne...
Kyseessähän on vanhurskauden vaikutus ihmisen alitajuntaan. Todistan tässä mielenkiintoisen asin ihmisen käyttäytymisestä. Yleisesti on tiedossa, ettei änkyttävä ihminen puhu änkytämällä YKSIN ollessaan. Hän on siinä tilassa kuin on muutykin ihmiset. Änkytystä tulisi matkia.
Mutta,- änkytys juuri aktivoituu kun änkyttäjän tutkakentään tulee toinen ihminen.Tuokin haarautuu geneettisyydestä riippuen.
Niin, kun JUMALA latasee tiskiin tämän viisauden;
Kyseessä on IRTAANTUMINEN toisen ihmisen vaikutuspiiristä,- vaikka toinen ihminen olisikin tutkakentässä. Punainen lanka piileekin vanhurskaudessa eli ihminen on irti toisen ihmisen ohjauksesta. Savoksi sanottuna ihminen on itsenäistynyt,- mutta ei itsekäs.
Niin, ajatelkaapa uskonnollisuutta ja miten m,ieletön se onkaan. Ihmisille ihminen opettaa, miten JUMALA kiduttaa helvetissä ajattomasti ihmistä, joka ei ole pelastunut ja usko mitä opetetaan. Usko on vielä niin hataralla pohjalla, jonka voi menettää ja siten joutua kidutettavaksi. Ihminen itsekkään ei ole varma onko enää uskossa kun kuolee,- koska sen voi menettää.
Niin, vaikka ihminen itse pelastuisikin, niin mites muut tuttavat ja läheiset. JUMALA voi kiduttaa heitäkin,- omia lapsiaan,- joista muutama on täysin renttu ja vanhin alkoholisti,- isäänsä tullut.
Väitämpä, ettei yksikään uskonnollilnen ihminen ole vapaa pelkotikloista,- jota muhivat alitajunnassa ja oireilevat sieltä. Koko uskonto on uskon harjoittamista suuressa epävarmuudessa. Koko uskonto aktivoi vielä itsekkyyttä. MINÄ olen pelastunut.MINULLA on ikuinen elämä Jeesuksessa.
Niin, voiko ihmisen ajatusmaailma ja ajattelu itsekkäämmäksi enää tulla?>>Kyseessähän on vanhurskauden vaikutus ihmisen alitajuntaan. <<
Siis kysessä on vanhurskauden selkeimmin havaittavissa oleva ilmentymä ihmisessä. Juuri tuohon liittyy miksi JUMALA mainitsee käsitteen; änkytys. Masennuskin on eritasoinen.- saviseutulainen
Markku Lievonen:
>>Niin, ajatelkaapa uskonnollisuutta ja miten m,ieletön se onkaan. Ihmisille ihminen opettaa, miten JUMALA kiduttaa helvetissä ajattomasti ihmistä, joka ei ole pelastunut ja usko mitä opetetaan. Usko on vielä niin hataralla pohjalla, jonka voi menettää ja siten joutua kidutettavaksi. Ihminen itsekkään ei ole varma onko enää uskossa kun kuolee,- koska sen voi menettää.<<
Herra Jeesus:
Matt.5:
22. "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen' , on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu' , on ansainnut helvetin tulen."
...ANSAINNUT HELVETIN TULEN!
29. "Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin."
...KOKO RUUMIISI MENEE HELVETTIIN!
Luuk.12:
4. "Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä.
5. Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää:"
...PELJÄTKÄÄ HÄNTÄ, JOLLA ON VALTA TAPETTUANSA SYÖSTÄ HELVETTIIN ... - markku.lievonen
saviseutulainen kirjoitti:
Markku Lievonen:
>>Niin, ajatelkaapa uskonnollisuutta ja miten m,ieletön se onkaan. Ihmisille ihminen opettaa, miten JUMALA kiduttaa helvetissä ajattomasti ihmistä, joka ei ole pelastunut ja usko mitä opetetaan. Usko on vielä niin hataralla pohjalla, jonka voi menettää ja siten joutua kidutettavaksi. Ihminen itsekkään ei ole varma onko enää uskossa kun kuolee,- koska sen voi menettää.<<
Herra Jeesus:
Matt.5:
22. "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen' , on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu' , on ansainnut helvetin tulen."
29. "Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin."
Luuk.12:
4. "Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä.
5. Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää:"
...PELJÄTKÄÄ HÄNTÄ, JOLLA ON VALTA TAPETTUANSA SYÖSTÄ HELVETTIIN ...Niimpä. Punainen lanka onkin ymmärtää Jeesuksen opettamat vertauskuvainnolliset opetukset oikein.
Siis Jeesus on opettanut opetuksessaan helvetistäkin. Kun / jos luet Raamattua, niin Jeesus opetti lähes aina vertauksin.
Mutta, opetus päättyi kun alkoi apostolinen aikakausi ja taas apostolit YMMÄRSIVÄTKIN Jeesuksen vertauskuvainnollisen opetuksen oikein. Vai jatkoivatko helvetistä opettamista Jeesuksen mentyä JUMALANSA luo taivaaseen? Ei.
Muuten oletko aikuisen oikeesti ajatelut kohtaloasi ja uskonnon harjoittamista. Vallitseva opetus on siis tämä helvettiin joutumis kidutusoppi ja kuten tiedät, niin opetuksessa opetetaan, miten ihminen / sinäkin voit menettää pelastuksen.
Niin, ja ajattele aikuisen oikeesti. Oletko ajatellut, miten käy tuttavillesi,- lapssilesi, rakkaille ihmisille. Heitäkin JUMALA voi oppisi mukaan kiduttaa ajattomasti helvetin tulessa. Väitätkö edelleen, että olet vapaa pelkotiloista? Tietäisitpä mitä alitajunnassasi puuhastellaan asian suhteden kompensoiden sitä.
Niin, ja mitä kuolleessa tilassa oleva ihminen voi tehdä ja vaikuttaa pelastuksensa eteen. Ei kerrassaan mitään. Ainut tehtävä on havainnoida mitä JUMALA on saanut aikaan. Rautalankaa kauniissa kesäillassa;
1. Ja JUMALA ON ELÄVÄKSI TEHNYT teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
2. joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3. joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
4. mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5. on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
6. ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7. osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
KUKAAN IHMINEN ei mahdolllistu vaikuttamaan pelastukseensa. JUMALAN sormien alla on tekeekö hän yhden ihmisen eläväksi / uskon häneen,- vaiko koko ihmislajien edustajiin.
Kiittäkäämme siitä, miten JUMALA ilmoitti ilosanoman ihmisille Jeesuksen Kristuksen KAUTTA ja ilmoitti, miten jokainen ihminen tulee suullaan tunnustamaan Jeesus Kristus on Herra. Fil 2 - saviseutulainen
Jumalan tuomio tulee
Jumala on määrännyt päivän, jolloin hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman. Tuomarin tehtävän Jumala on antanut Herralle Jeesukselle Kristukselle (Apt 17:31). "Ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita" (Apostolinen uskontunnustus). Kaikkien on tultava Kristuksen tuomioistuimen eteen (2 Kor 5:10). Yksikään ihminen ei voi sitä paeta (Hepr 9:27). "Jokainen meistä joutuu tekemään Jumalalle tilin itsestään" (Room 14:12).
Syntiemme velkakirja on taivaallisen Tuomarin edessä avoimena. Luonteemme, asenteemme, ajatuksemme, motiivimme, sanamme, tekomme ja laiminlyöntimme tutkitaan jumalallisen lain vaatimusten mukaisesti.
Suuri Tuomarimme sanoo meistä ratkaisevan viimeisen sanan. Hänen tuomionsa on aina oikeudenmukainen, vanhurskas (hepr. saddik). "Mahdotonta ajatella, että Jumala tekisi väärin, että Kaikkivaltias toimisi vastoin oikeutta." "Totisesti, Jumala ei tee vääryyttä, Kaikkivaltias ei vääristä oikeutta" (Job 34:10, 12).
Jokaisen ihmisen koko olemassaolon tärkein ja ratkaisevin asia on, miten hän kestää tuomiolla ja mitä Tuomari julistaa hänelle. Se koskettaa kaikkein syvemmin meitä. Vain sillä on todellista merkitystä. Lopullinen kohtalomme riippuu siitä, mitä Jumala päättää ja mitä hän sanoo.
Riemullisin asia, mitä koskaan voimme kuulla itsestämme ja elämästämme on Jeesuksen sanat: "Tulkaa tänne, te Isän siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti" (Matt 25:34). Kauhistuttavin mahdollisuus on kuulla omalla kohdallaan sanat: "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuisen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen" (Matt 25:41).
( Ote Olavi Peltolan kirjoituksesta "Ihmisen pelastuminen ja uskon vanhurskaus".
O. Peltolan kotisivut. ) - markku.lievonen
Markku Lievonen:
Herra Jeesus:
Matt.5:
Luuk.12:
...PELJÄTKÄÄ HÄNTÄ, JOLLA ON VALTA TAPETTUANSA SYÖSTÄ HELVETTIIN ...Kerroppa miksi apostolit,- jotka olivat livenä Jeesuksen seurassa ja kuuntelivat tarkoin Jeesuksen opetusta, niin miksi apostolit eivät opeta helvetistä helvetti sanalla, niin kuin uskontoaan harjoittava uskonnollinen ihminen.
Vai väitätkö,- ettei apostolit uskaltaneet puhua helvetistä kuin myöhemmät uskontoaan harjoittavat ihmiset.
Huomaa miten apostolit opetuksessaan laittoivat arjen tasolle Jeesuksen vertauskuvainnolliset opetukset ja erikoisesti tällä saralla kunnostautui apostoli Paavali. Paavali opetti tarkoin ihmisen sisäisiä - alitajuisia asioita. Lihallisuutta ja tahtotilaa. Tasolla, jota Öllölän mummokin ymmärtää.
Taas tämän päivän uskonnollinen opettaja mahdollistuu puhumaan vaikka kivisen kilometri tolpan pyörrykiin Jeesuksen vertauskuvainnollisista opetuksista,- itse siitä mitään ymmärtämättä puhumattakaan Öllölän mummoa,-arjen tasolla ajatellen ihmisen olemusta ja käyttäytymistä. - markku.lievonen
Jumalan tuomio tulee
Jumala on määrännyt päivän, jolloin hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman. Tuomarin tehtävän Jumala on antanut Herralle Jeesukselle Kristukselle (Apt 17:31). "Ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita" (Apostolinen uskontunnustus). Kaikkien on tultava Kristuksen tuomioistuimen eteen (2 Kor 5:10). Yksikään ihminen ei voi sitä paeta (Hepr 9:27). "Jokainen meistä joutuu tekemään Jumalalle tilin itsestään" (Room 14:12).
Syntiemme velkakirja on taivaallisen Tuomarin edessä avoimena. Luonteemme, asenteemme, ajatuksemme, motiivimme, sanamme, tekomme ja laiminlyöntimme tutkitaan jumalallisen lain vaatimusten mukaisesti.
Suuri Tuomarimme sanoo meistä ratkaisevan viimeisen sanan. Hänen tuomionsa on aina oikeudenmukainen, vanhurskas (hepr. saddik). "Mahdotonta ajatella, että Jumala tekisi väärin, että Kaikkivaltias toimisi vastoin oikeutta." "Totisesti, Jumala ei tee vääryyttä, Kaikkivaltias ei vääristä oikeutta" (Job 34:10, 12).
Jokaisen ihmisen koko olemassaolon tärkein ja ratkaisevin asia on, miten hän kestää tuomiolla ja mitä Tuomari julistaa hänelle. Se koskettaa kaikkein syvemmin meitä. Vain sillä on todellista merkitystä. Lopullinen kohtalomme riippuu siitä, mitä Jumala päättää ja mitä hän sanoo.
Riemullisin asia, mitä koskaan voimme kuulla itsestämme ja elämästämme on Jeesuksen sanat: "Tulkaa tänne, te Isän siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti" (Matt 25:34). Kauhistuttavin mahdollisuus on kuulla omalla kohdallaan sanat: "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuisen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen" (Matt 25:41).
( Ote Olavi Peltolan kirjoituksesta "Ihmisen pelastuminen ja uskon vanhurskaus".
O. Peltolan kotisivut. )Muuten,- onko sinulla omia näkemyksiä. Olla sanan tekijä,- eikä vain kuulija? Toisen uskollako ajattelet pelastuvan?
Etsippä Raamatusta, minkä kautta JUMALA tuomitsee ihmisen,- myös ihmiset, jotka eivät ole kuulleet ilosanomaa tai koko JUMALAN olemassaoloa.
Vinkiksi kerron, miten ilmoitus on lohdullinen tieto ajatellen turmeltunutta ihmisitä.- lajia. - saviseutulainen
markku.lievonen kirjoitti:
Kerroppa miksi apostolit,- jotka olivat livenä Jeesuksen seurassa ja kuuntelivat tarkoin Jeesuksen opetusta, niin miksi apostolit eivät opeta helvetistä helvetti sanalla, niin kuin uskontoaan harjoittava uskonnollinen ihminen.
Vai väitätkö,- ettei apostolit uskaltaneet puhua helvetistä kuin myöhemmät uskontoaan harjoittavat ihmiset.
Huomaa miten apostolit opetuksessaan laittoivat arjen tasolle Jeesuksen vertauskuvainnolliset opetukset ja erikoisesti tällä saralla kunnostautui apostoli Paavali. Paavali opetti tarkoin ihmisen sisäisiä - alitajuisia asioita. Lihallisuutta ja tahtotilaa. Tasolla, jota Öllölän mummokin ymmärtää.
Taas tämän päivän uskonnollinen opettaja mahdollistuu puhumaan vaikka kivisen kilometri tolpan pyörrykiin Jeesuksen vertauskuvainnollisista opetuksista,- itse siitä mitään ymmärtämättä puhumattakaan Öllölän mummoa,-arjen tasolla ajatellen ihmisen olemusta ja käyttäytymistä.ML,
sinä, joka syytät muita uskonnollisiksi, olet itse USKONNOLLINEN FILOSOFI.
Siinä kaikki. - markku.lievonen
ML,
Siinä kaikki.Eihän tuo ollut vastaus kysymykseeni. Kysäisen vielä uudelleen;
Kerroppa miksi apostolit,- jotka olivat livenä Jeesuksen seurassa ja kuuntelivat tarkoin Jeesuksen opetusta, niin miksi apostolit eivät opeta helvetistä helvetti sanalla, niin kuin uskontoaan harjoittava uskonnollinen ihminen.
Vai väitätkö,- ettei apostolit uskaltaneet puhua helvetistä kuin myöhemmät uskontoaan harjoittavat ihmiset. - Usko.Toivonen
Tutkihan "ml" apostoleiden kirjoituksia tarkemmin.
- eiväliänimellä
Eihän tuo ollut vastaus kysymykseeni. Kysäisen vielä uudelleen;
Vai väitätkö,- ettei apostolit uskaltaneet puhua helvetistä kuin myöhemmät uskontoaan harjoittavat ihmiset.Mitä sillä on väliä, millä nimellä kadotusta kutsutaan. Raamatussa kuitenkin kerrotaan, ettei se ole mukava paikka. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys...ei kuulosta miltään ilopaikalta.
- yleensärakkaudellinen
Vielä taivasten valtakunta on nuotan kaltainen, joka heitettiin mereen ja kokosi kaikenlaisia kaloja.
Ja kun se tuli täyteen, vetivät he sen rannalle.Istuutuivat ja kokosivat hyvät astioihin, mutta kelvottomat he viskasivat pois.
Näin on käyvä maailman lopussa.
Enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista.
Noin lukee raamatussa. - saviseutulainen
Muuten,- onko sinulla omia näkemyksiä. Olla sanan tekijä,- eikä vain kuulija? Toisen uskollako ajattelet pelastuvan?
Etsippä Raamatusta, minkä kautta JUMALA tuomitsee ihmisen,- myös ihmiset, jotka eivät ole kuulleet ilosanomaa tai koko JUMALAN olemassaoloa.
Vinkiksi kerron, miten ilmoitus on lohdullinen tieto ajatellen turmeltunutta ihmisitä.- lajia.En ole täällä filosoimassa enkä esittämässä "omia näkemyksiä".
>>Etsippä Raamatusta, minkä kautta JUMALA tuomitsee ihmisen,- myös ihmiset, jotka eivät ole kuulleet ilosanomaa tai koko JUMALAN olemassaoloa.
Vinkiksi kerron, miten ilmoitus on lohdullinen tieto ajatellen turmeltunutta ihmisitä.- lajia. <<
Kuten on tullut tunnetuksi, sinä M. Lievonen opetat "lohdullisena tietona", että Jumala pelastaa kollektiivisesti kaikki ihmiset/ihmislajin ( kuten sinä kutsut darwinilaisittain ) - KAIKKI.
Eli loppujen lopuksi ei kukaan huku, joudu kadotukseen.
Kadotukseen/helvettiin, jonka sinä selität olevan uskontoaan harjoittavien uskonnollisten ihmisten keksintöä.
Etkö ollenkaan kavahda sitä, että sinä johdat ihmisiä, jotka sinun valheitasi mahdollisesti uskovat, väärän - kauhistuttavan väärän - turvallisuuden tunteen valtaan.
Nukkumaan niin sanotusti ruususen unta, josta on herääminen, kuten sanotaan, "lyheen unennäköön". - yleensärakkaudellinen
yleensärakkaudellinen kirjoitti:
Vielä taivasten valtakunta on nuotan kaltainen, joka heitettiin mereen ja kokosi kaikenlaisia kaloja.
Ja kun se tuli täyteen, vetivät he sen rannalle.Istuutuivat ja kokosivat hyvät astioihin, mutta kelvottomat he viskasivat pois.
Näin on käyvä maailman lopussa.
Enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista.
Noin lukee raamatussa.Matteuksessa tosiaan on kirjoitettu Menkää pois minun tyköäni te kirotut siihen iänkaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä ja jakeessa 46 on kirjoitettu ja nämä menevät pois iänkaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iänkaikkiseen elämään.
En ole täällä filosoimassa enkä esittämässä "omia näkemyksiä".
>>Etsippä Raamatusta, minkä kautta JUMALA tuomitsee ihmisen,- myös ihmiset, jotka eivät ole kuulleet ilosanomaa tai koko JUMALAN olemassaoloa.
Vinkiksi kerron, miten ilmoitus on lohdullinen tieto ajatellen turmeltunutta ihmisitä.- lajia. <<
Kuten on tullut tunnetuksi, sinä M. Lievonen opetat "lohdullisena tietona", että Jumala pelastaa kollektiivisesti kaikki ihmiset/ihmislajin ( kuten sinä kutsut darwinilaisittain ) - KAIKKI.
Eli loppujen lopuksi ei kukaan huku, joudu kadotukseen.
Kadotukseen/helvettiin, jonka sinä selität olevan uskontoaan harjoittavien uskonnollisten ihmisten keksintöä.
Etkö ollenkaan kavahda sitä, että sinä johdat ihmisiä, jotka sinun valheitasi mahdollisesti uskovat, väärän - kauhistuttavan väärän - turvallisuuden tunteen valtaan.
Nukkumaan niin sanotusti ruususen unta, josta on herääminen, kuten sanotaan, "lyheen unennäköön".>>Etkö ollenkaan kavahda sitä, että sinä johdat ihmisiä, jotka sinun valheitasi mahdollisesti uskovat, väärän - kauhistuttavan väärän - turvallisuuden tunteen valtaan.
Nukkumaan niin sanotusti ruususen unta, josta on herääminen, kuten sanotaan, "lyheen unennäköön". <<
Suurin ongelma tässä on jos ihminen,- kuten sinä et ajattele omilla aivoillasi ja siten suurten aisoiden hahmottaminen ja ymmärtäminen on mahdottomuus.
Mutta, muille lukijoille ja mikse ei myös sinulle. KUKAAN ihminen ei tekisi syntiä, jos ensiksikin olisi voimaa vastustaa sitä. Tuohon liittuen synti aina tuhoaa ihmistä ja ongelmoittaa elämää. Niin, ei ole yhtään syntiä, jolla ei olisi kielteistä vaikutusta. Siis kukaan ihminen,- joka on saanut uskon JUMALALTA,- ei taatusti nuku ruususen unta.
Samoin tuohon liittyen JUMALA ei koskaan vedä puoleensa helvetin lieskoilla pelottelemalla kuten uskonnollinen ihminen opettaa,- vaan JUMALA vetää puoleensa ihm istä HYVYYDELLÄÄN.
Samoin tuohon liittyy, miten uskon saanut ihminen VAHVISTAA uskollaan JUMALAN lain. Siis laki onkin niin hyvä, miten uskon saanut ihminen jo vahvistaakin sen.
Taas,. nyt se punainen lankla. Kuolleessa tilassa oleva ihminen / siis perustila / kadun mies,- niin ihminen on VIHOLLISUUDESSA JUMALAA KOHTAAN. Raamattu opettaa näin,- ei hatustani vetäisty.
Juuri tuohon liittyen. Jos näet tai havainnoit JUMALAN aivoituksiin olevan ihmisen,- niin ymmärrä miten näkymätön JUMALA on tehnyt tämän ihmisen eläväksi. Muuttanut kuolleessa tilassa olevan ihmisen eläväksi. JUMALAN sormien alla on koko ihmisen pelastuminen.
Mutta, ymmärrän hyvin kaltaisiasi ihmisiä, joille on aivan turhaa tuoda JUMALAN ilmoituksia aiheesta. Ne häviävät mielestänne kuin tina tuhkaan esim. tämä;
32. Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi.
33. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
34. Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
35. Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
36. Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.
Niin, uskonnolliselle ihmiselle voisi luvata vaikka repullisen euroja, jos hän uskoisi mitä ilmoitetaan. Hän ei usko, koska on ohjelmoitu olla käyttämättä omia aivojaan.Tämä ilmoitus jäi viestin välivaiheelta pois;
1. Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
2. Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, JOTKA SENKALTAISTA TEKEVÄT / jotka senkaltaista tekevät.
3. Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
4. VAI HALVEKSITKO / Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että JUMALAN HYVYYS VETÄÄ SIUNUA PARANNUKSEEN / Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
Omana jatkona tuohon;
eikä helevetin rangasituksella peloittelu.
Lapsikin tajuaa, miten ihmisessä pelko aktivoi vihaa kohdetta kohtaan.
Niin, uskokaa tai älkää. Ymmärtäkää tai olekaa ymmärtämättä. Jos KAIKKIVALTIAS JUMALA olisi selainen, että hän vaatisi kuolleessa / turmeltuneessa tilassa olevalta ihmiseltä uskomista häneen - omin voimin itsensä kautta. Niin koko ihmislaji olisi topttaalisessa lirissä. Voi sitä kauhun paikaa kun ihminen odottaisi milloin kuolema koittaa ja huomaa, ettei omaa uskoa ja koska ei ole saanut uskoa / omaa sitä, niin tämä kaikkivaltias JUMALA rankaisisi tätä ihmistä kiduttamalla häntä ajattomasti helvetin tulessa.
Ei, ja siitä on kiittoksen aihe. JUMALA ilmoittaa Jeesuksen KAUTTA minkalainen turmeltunut ihminen on. Ja mikään taho maailmassa ei voi korjata / tehdä eläväksi ihmistä kuin JUMALA. ja siten pelastaa. (Jeesuksen Kristuksen KAUTTA).
Ihminen, joka luulee - kuvittelee, että hänellä on ollut jokin osuus pelastumiseensa , tulla uskovaksi JUMALAN aivoituksiin, niin olet lyönyt pahasti kirveesi kiveen. Vielä kauheampaa on odottaa toisilta tätä samaa kirveen lyömistä kiveen.
JUMALASTA syntyneen ihmisen ,- jonka JUMALA on eläväksi tehnyt, niin tämän ihmisen tehtävä on TIEDOSTAA JUMALAN olemuksesta ja ilosanomasta ihmiskunnalle. Nämä tiedottajat todellisesti muodostavat juuri sen JUMALAN seurakunnan.saviseutulainen kirjoitti:
ML,
Siinä kaikki.>>olet itse USKONNOLLINEN FILOSOFI.<<
Niin, jos nät minun olevan filosofin ihan aikuisen oikeesti, niin mistähän saisi paperit tai todistuksen tästä.
Vaimoni todella ilahtuisi, ettei ole kuluttanut aikaansa lähes 40-vuotta turhakkeen rinnalla eläen.
Todistusta kaipailen.- Usko.Toivonen
Aloituksen kysymys on:
Annatko muiden vaikuttaa uskoosi?
"markku.lievonen" kirjoittaa uskosta:
>> Suurin ongelma tässä on jos ihminen,- kuten sinä et ajattele omilla aivoillasi ja siten suurten aisoiden hahmottaminen ja ymmärtäminen on mahdottomuus. >>
Ihminen ei pelastu pään uskolla, Jumalan ilmoitus uskosta on sydämen usko.
"sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi" ( Room. 10:10. )
Tuollainen omaan aivotyöskentelyyn vetoaminen on uskon kannalta siis turhuutta ja saa juuri aikaan "uskon vaikuttamista muiden ajatteluun".
Vaikka päänsäuskoa julistava käyttää Raamatun lainauksiakin, on pään uskon julistus pelkkää harhaa, koska sydämen usko puuttuu, uskoa ei voi rakentaa kirjaimista, vaan uskon vaikuttaa Elävä Jumala.
Ei ihminen vaikuta uskoa, vaan Jumala:
15. mutta elämän ruhtinaan te tapoitte; hänet Jumala on herättänyt kuolleista, ja me olemme sen todistajat.
16. Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.
( Apt. 3. )
Jeesuksen vaikuttama usko on tunnistettavissa Jeesukseen turvautumisessa.
Uskovan tunnistaa siitä, että hän huutaa avukseen Herraa Jeesusta Kristusta sydämestään.
Eikä ole uskoa ilman Jeesuksen puoleen kääntymistä synnin tunnossa.
Pään usko ei uudestisynnytä ylhäältä ketään, ei ihminen voi sovittaa omia syntejään, eikä maksaa velkaansa Jumalalle.
- yleisnerojaliikkeellä
on muutamilla paljon sanottavaa ja liki joka asiaan.
- alaspainettu
Kiitos rohkaisevasta tekstistä aloittajalle
- näkökulmaasain
Antaako joku sitten tuollaisten asioiden vaikuttaa uskoonsa? Olen niin naiivi, etten ole edes huomannut ajatella tuota. Olen pitänyt ilmeisenä asiana, että uskovainen lukee raamattua ja sieltä tulee se ns.oppi.
Jos joku sanoo tai kirjoittaa jotain fiksua, niin väkisinkin se vaikuttaa siihen mitä uskoo.
- mitenmääritellään
Mikä on fiksua?
mitenmääritellään kirjoitti:
Mikä on fiksua?
Wikisanakirjan mukaan fiksu (1)[1] (puhekieltä) viisas, älykäs
- laukkuryssä
Tässä aiemmin tilanne oli tällainen, kun kuuluin seurakunnan jäsenyyteen, että muut yrittivät vaikuttaa uskonelämääni säännöillään ja määräyksillään, joka on seurakunnan sanelupolitiikkaa. Ja kyllästyttyäni moiseen pelleilyyn, eräs maakuntatyönekijä jopa tuomitsi minut Helvettiin seurakunnasta eroamiseni vuoksi.
Mutta nyt kun metsä kirkkoni olla saa, saan täällä palvella Jumalaa. Ja linnut laulavat meille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1823685
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten5142853Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!391681Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?1061458- 501320
Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?221281Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti521182Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3441181Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1251098Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.411029