Varjohallitus I-2017

Woldemort

Nyt, kun täten julistan Varjohallitus I avatuksi niin liitän mausteeksi ajankohtaista ulkopolitiikkaa eli näkymiä Arabian mailtass ja perinteellisen arabiasutuksen pihoilta kotieläimineen pelkän betonin, rosterin ja lasin sijasta.
Nyt on kuitenkin pakko laittaa ne kuvat tulemaan pienemmissä erissä kun robo ei niitä useampanaa kestänyt

238

3131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Woldemort

      Vastaan tähän heti jottei robo kumoa koko aloitusta taas vaan ketjuun varmistetaan osanotto

      • Dr.Whoo

        Olin juuri kirjoittamassa poistettuun aloitukseen vuolasta kiitoskirjettä RopoCopille hyvin tehdystä työstä edellisessä ketjussa. No, katsotaan nyt miten tässä käy.

        Siinä poistetussa oli nimi piäminister Wolde. Tarkoittaako piäminister sitä, että se on se ministeri jolla on pää?
        Ja mitenkäs tää salkkujako noin muuten mahtoi mennä.


    • Woldemort

      Sehän oli se alun perin ehdottamani salkkujako eli virtuaalinen salkkujen jako missä sinä olit Presidentti, minä pääministeri ja Edsol sosiaali-ja terveys eli soteministeri.
      Se oli kuitenkin ns. aloitusehdotus joka on muutosaltis jos toisin enemmistöllä päätetään.

      Vei pirun robo kanat, kalkkunat ja vuohet vanhopilta arabiasumisten pihoilta ja vielä kameliratsastajat Al Filin kamelikeskuksesta. Ne onn nyt vaan läheteltävä erikseen:
      https://ibb.co/f0d0sv

      • Dr.Whoo

        Jaa niinhän se olikin, että miulle presidentin salkku. Hoidankin virkaani sitten amerikkalaisittain, kirjoittelen seinähulluja tviittejä milloin mistäkin. (Siis kuten tähänkin asti)

        Mutta ilmeisesti aloituksessa ei sallita linkkejä. Ihmetellä täytyy että juuri mitään ei edellisessä poistettu. Sitä edellisessä taas ei juuri mitään hyväksytty. Eli valvonta on hyvin ketjukohtaista.


      • Woldemort

        No pääasia että saatiin edellinen ketju kovalla kuvapommilla täyteen ja Edsolkin herää ministerinä aamulla ellei ala salkkuaan äänekkäästi protestoida ja halua lisää valtaa


    • Woldemort

      Nyt on taas robo herkkänä. Siksi olenkin kopioinut kaikki tekstit joiden kanssa on mennyt kuvia. Tässä voi palauttaa yhden menneen tekstin:

      "Sehän oli se alun perin ehdottamani salkkujako eli virtuaalinen salkkujen jako missä sinä olit Presidentti, minä pääministeri ja Edsol sosiaali-ja terveys eli soteministeri.
      Se oli kuitenkin ns. aloitusehdotus joka on muutosaltis jos toisin enemmistöllä päätetään.

      Vei pirun robo kanat, kalkkunat ja vuohet vanhoilta arabiasumisten pihoilta ja vielä kameliratsastajat Al Filin kamelikeskuksesta. Ne on nyt vaan läheteltävä erikseen:"

    • Woldemort

      Täältähän on robo vienyt pari muutakin kommenttia jättämättä edes viestiä sääntöjenvastaisuudesta

    • Dr.Whoo

      Joo, pahalta näyttää että tää ketju on taas tuomittu. Tuskin kannattaa linkittää mitään vähään aikaan.

    • Woldemort

      Ei muuta kuin testataan roboa pienellä yörunolla. Sehän otti kerran aikaisemminkin pahasti siipeensä ihan viattomasta huussirunosta ja poisti pitkään jokaisen huussiversion vaikka ei ollut edes kuivaliitteitä tai muitakaan viitteitä:

      Yötänsä hyvin nukkuu Edson
      Se unta näkee että sen auto olisikin Datsun
      Sitten herää painajaisesta ja kiroilee
      Herkkules mikä huono tuuri, olisin halunnut paremman ratsun

    • edson

      Vain minä, Lucky Luke, joka olen ratsastanut sentään Jolly Jumperilla, Rosinantella ja Jane Calamityn vieressä Myrskytuulella, tiedän näistä datsunratsuistakin. Jos sattuvat unissa häiritsemään, niin peruutan päälle.

      Mutta asiaan. Kuulemma voi laskea Ylen sivuilla, olenko voittaja vai häviäjä sotessa. Perskuletto sentään, kun eivät tiedä vielä sitäkään, onko valtion velkataakka kasvava vai ei. Kunhan aletaan jakaa maksuseteleitä ja kansa vaeltaa yksityisille, niin luulenpa vastauksen selviävän. Toimenpiteetkin ovat selvät eli leikkaukset. Ei siis sairaaloissa tapahtuvat leikkaukset. Ambulansseja ajaa ristiin rastiin pitkin pitkää Suomea, jotta edes keisarinleikkaukseen ehtisi. Ja pääsisi.

    • edson

      http://imgur.com/a/JVPVN#

      Nyt testaan Vihreiden Keski-Suomen eteläisimmän pitäjän luontovastaavana ja varjohallituksen sosiaalisen tasapainon säilyttäjänä ... niin siis testaan, tuleeko kuva ja sen alla oleva viesti perille.

      Lisäksi päivä on onneksi sateinen, voi keskittyä työtä tärkeämpiin tekemisiin. Esimerkiksi uuden puhelimen saloihin, jos nyt nano kortti saapuu.

    • edson

      Kohta "Punertaa marjat pihlajan ..."
      http://imgur.com/a/y2dtJ

      ja Pohjolan oloihin jalostettu uutekasvi
      http://imgur.com/a/y2dtJ

      Tämäkin oli kasvitieteen lehtorilta taas kokeilua. Todennäköisesti joko onnistuu tai ei.

      Lisäksi kehun win10 erästä ominaisuutta. Puhelimesta kuvan siirtoa kuva-albumiin. Nix nax ja plumps. Kun en muista enää, kuinka se toimi Picassassa ... muistaakseni kuitenkin pari nix naxin enempi piti klikata.

      PS. Oletan, että alemmassa linkissä on allekkain kaksi kuvaa

    • Dr.Whoo

      "Perskuletto sentään, kun eivät tiedä vielä sitäkään, onko valtion velkataakka kasvava vai ei"

      No jaa, Suomen valtion velka lienee vähän toista sataa miljardia, kymmenen vuotta sitten se oli noin puolet siitä. Ja sama suunta jatkuu.

      Mutta mutta, nythän on niin, että valtion velkaa ei koskaan ole edes tarkoitus maksaa. Lainojen lyhennykset hoidetaan aina uudella velalla. Valtion tulee ainoastaan pitää huoli siitä, että velkataakka kasvaa hitaammin kuin valtion verokertymä. Tää homma toimii niin kauan, että korkotaso pysyy siedettävänä. Ja että siis tuo verokertymä kasvaa. Ja sehän ei kasva ilman talouskasvua.

      Valtiot ovat periaatteessa ikuisia, eli valtio voi periaatteessa olla velkaa aina, päinvastoin kuin luonnollinen henkilö.

      Ja nää on mm. Nobelprofessori Paul Krugmanin teesejä. Ja monen muunkin talousoppineen käsityksiä.

      • edson

        Perustan oman valtion


      • Nikkelinakkerton

        Saanko tulla sinne? Mulla oli kaksi vaihtoehtoa, liftata pois suomesta tai rakentaa pieni mökki risuista metsään. Nyt mulla vois olla kolme vaihtoehtoa.


    • Woldemort

      Täällä räyhätään näemmä ihmisten parhaaseen nukkumisaikaan. Odottakaapas kun herään!

    • Woldemort

      Tällaiselta voi näyttää taivas persiinalaisella torilla jos on tarkkana ja nopea cameran kanssa. Tulin juuri tarkastuttamasta kurkkuni kurkkupolilla. Alles in ordnung so viel wie möglich.
      https://ibb.co/iAtAcv

    • Woldemort

      No niin taas vietiin kuva vaikka ihan erikseen pyysin heitä poistamaan sen seksi-ilmoituksen ja antamaan meidän kuvalinkkien olla rauhassa. Taisivat hermostua heidän robonsa arvostelusta. Kaikki moderaattorit kuvittelevat olevansa jumalia ja heidän luomuksensaa eli robocopit olevan jumalaisen älykkäitä

      Olet Dr. Who oikeassa. Tämä ketju on tuomittu. Nyt kysytään kuviakin joka kerta. Ilmeisesti liian monen kuvalinkin lähettäminen on laittanut tarkkailulistalle

    • ali-baba

      Suosittelen, että Edson avaaa uuden varjohallitus II ja hylkäämme tämän ensimmäisen hallituksen ja minäkin vielä vaihdan Woldemortin ihan uuteen nimimerkkiin kuten vaikkapa se rekisteröitynyt immohevoinen tai ali-baba tai jopa huussinever

      • Dr.Whoo

        Joo, ehkä olis viisainta aloittaa kokonaan uusi ketju, tää on nyt nähtävästi luokiteltu yleistä turvallisuutta uhkaavaksi, erittäin tarkkaa valvontaa vaativaksi, kukaties anarkistejakin viliseväksi salaliitoksi nykyhallitusta vastaan. (ketjun nimestä päätellen nyt ainakin). Suopo lienee myös jo hälytetty.


      • Ali-Baba

        Juu, Edson sote ministerinä töihin vaan ;)


      • edson
        Ali-Baba kirjoitti:

        Juu, Edson sote ministerinä töihin vaan ;)

        Tack, maamiinoitan tämän alustan ja kyllä jaksan sekä sote että sotaministerin salkut kantaa.


    • edson

      Älkää ny, vasta kun CIA kolkuttaa ovella. KGB ei uskalla. Sen paremmin kuin kotomaan kaljupäät. Ollaan vähän aikaa kuin kusi sukassa eli ei piruuttain lähetetä kuvia. Nehän kuvat voivat olla jollekin jopa myyntimenestys

      Ei vaan. Uusi puhelin on paras kav ... eiku toimii, vaikka mystiikkaa onkin papparan kaikki painallukset, mitä hyväksyn, mitä en. Joten solidaarisena pun.vihr. kuplana hyväksyin kaikki ja nyt vaan odottelen, koska kupla puhkeaa.

      Anteeksi toverit, minä luulen, että syön nyt tämän päivän ensimmäiset hiukopalat, avaan tallentimen, juoksen eli suunnistan MM- kisoihin.

    • Woldemortin-Poika

      Minun tämänaamuisessa tai päiväisessä poistetussa viestissä oli liitetyn kuvan lisäksi vielä terveystilan kommentointi saksankielisellä lauseella. Siihen ei kait robo ollut varautunut siihenkään vaan tulkitsi senkin rotuvihaksi tai vastaavaksi. Ei taida ihmismodeiltakaan moniltakaaan koulusaksa riittää arviointiin yhtään enempää kuin virkamiesruotsi

    • Dr.Whoo

      Nih noh, kokkeillaan kuitenkin jos tämmöinen viaton testi sais armollisesti olla:

      https://yle.fi/uutiset/3-8947599

      "Loistosuoritus! Sinulla on sana hallussa."

      Itse asiassa yks meni väärin. Luulin hetken, että ajastaika tarkoittaa kalenteria.

    • Ach du scheisse! Miten onnistuinkin sössimään kaksi ensimmäistä kysymystä

    • Voi olla, että "Allers" on taas vetänyt robon opetettavaksi "apukouluun", sillä ihan tässä päivän sisällä se on näemmä saanut kunnon arvostelua muualtakin. Jos hyvin käy niin se palaaa takaisin ymmärtäen kuvaliitteen vaarattomaksi ainakin aluksi.
      Ihmismoden pitäisi avata ne kuvaliitteet todetakseen ne joko haitallisiksi tai ei haitallisiksi. Tekoälyrobo ei siihen koskaan kykene.

    • Tämä persiinalaisen lahden taivas oli siinä päivällä poistetussa kuvassa. Nyt nähdään onko robo päällä vai ohjelmoitavana.
      https://ibb.co/iAtAcv

    • Dr.Whoo

      Niinpä, tässä suora lainaus sivuston säännöistä. Olispa kiva tietää mitä sääntöä kuvamme ovat rikkoneet.

      "Säännöt kuvien lisäämiseen
      Sinulla täytyy olla kuvan tekijänoikeudet tai tekijänoikeuden haltijan lupa käyttää kuvaa
      Kaikilta kuvassa esiintyviltä henkilöiltä täytyy olla lupa kuvan julkaisemiseen
      Treffiprofiilin profiilikuvan on oltava kasvoista tunnistettava omakuva"

    • immohevo

      Niin, kaikki kuvani paria vitsikuvaa lukuunottamatta ovat olleet minun itse omalla kamerallani kuvaamia ja uploudattu suoraan omasta koneestani. Mutta sen toteamiseen ei robon äly riitä, jos edes ihmismoden. Monet kuvathan ovat laadultaaan sellaisa että ne voisi aivan hyvin olla jonkun ammaattilaisen kuvia tai "taideteoksia" kuten tuo Taivaskuva Al Hamriyan taivaan yllä Ajmanissa Emiraateissa.

    • Woldemort

      No joo, kyllä se aurinkokuva on robocopin hampaissa ihan kuten aikoinaan se huussiruno.
      Täytyypä kokeilla seuraavaksi loudata se jollain toisella ohjelmalla

    • Woldemort

      Kun tuo but on toistaiseksi jäänyt moderoimatta niin testaanpa vielä toisella hyvin vanhalla ottamallani kuvalla Makatean fosfaattisaarelta v.-65. Ovat nuokin henkilöt jo jonnin verran ikääntyneet. Paikka on Moumun ranta:
      http://but.fi/6ol

    • edson

      "Treffiprofiilin profiilikuvan on oltava kasvoista tunnistettava omakuva"

      Ou jees, siinä meni tsarkot eli tsaansit eli mahollisuudet. Ajastaikaan minäkin sorruin. Muistaakseni jokin kalenteri on ollut tuon niminen.

      Mikähän on, kun nykyään kirjoitan helposti "muistaakseni" Liekö enne?

    • Woldemort

      Kaikki me retkahdettiin siihen ajastaikaan minkä tunnistimme kalenteriksi juuri sen ajastaika nimisen kalenterin perusteella. Siis olimme oikeassa ja tietovisan tekijä väärässä eller hyr?
      Suntio meni minulla nukkumatiksi

      Kohta alkaa yävuaro!

    • Woldemort

      Mitä, eikö Edsol kehtaisi laittaa pärstäkuvaansa treffiprofiiliin!Minä kehtaisin, mutta valitsisin kuvan ainakin 25 vuoden takaa!
      Tässä Baltiaa: http://but.fi/6om
      Kuvassa latvialaista klapikekotaidetta Limbazin kaupungista

    • SaaraIsTheBest

      Saara Aalto on maailman paras ikinä. Mitäs siihen sanot?

      • wolfdog

        Komppaan ja antaisin kyllä....


    • edson

      Jee jee, jos robo poistaa näin nätin ...Ensimmäinen kunnon "saaliini"
      http://bot.fi/20hk

      Jahas vai Saara. Eiku Annikki Tähti, Tähti kait jo syntyessään. Ainakin omaa sukuaan.
      http://bot.fi/20hm

    • Woldemort

      Hell sinki, kävin joutessani hakemassa Nordeasta tunnuslukulaitteen ja heti testasin sen. Kyllä on kova näppäily verrattuna siihen entiseen täysin simppeliin ja nopeaan tunnuslukukorttiin. Näyttää siltä, että vanhalle kelpais kaikki vanha paremmin.

      Mitä roboon tulee, niin se on todellakin taas ihan sekona. Osan kuvista se laskee läpi, osan taas poistaa vaikka olisivat samalla kameralla otettuja ja samalla ohjelmalla uploudattuja. Robo on siis ohjelmoitu täysin sattumanvaraiseen toimintaan tai sitten se on opetettu tunnistamaan ihminen ja ihmistä ei laske läpi, jos se näyttää oikealta ihmiseltä kuvattuna. Ei tosin halunnut laskea oransseja pilviäkään kun kuvan nimi oli enklanniksi ja Sony cameralla otettu

    • Woldemort

      Kokeillaanpa lähteekö latvialainen rantamaisema ilman henkilöitä robon kelkkaan sekin
      https://ibb.co/m0ptFF

    • Woldemort

      Huomasitko muuten Edsol tuossa ylempänä robon salliman latvialaisen klapitaiteen. Menikö paremmaksi kuin teillä Kuhmarteessa?

      • edson

        Duoda duoda, kyllä olen puita kuivatellut vastaavan muotoisessa iglussa. Olisinpa ottanut joskus kuvia, sillä Helsingissä tein mm. aitaa puupinoilla. Aidassa kuivuivat paremmin kuin iglussa, sillä sisäkierroksenja ulkokierroksen välinen paksuus esti ilmaa vaihtumasta. Eli minun latvialainen klapitaide oli siis umpinainen.

        Olen ennenkin "kehunut" olleeni kaupungissa kuin maalla. Siellä piipusta noussut savukin, varsinkin sytytysvaiheessa, sai aikaan nyrpeitä ilmeitä joidenkin kasvoilla.


    • Woldemort

      Oli robo vienyt latvialaisen rantametsänkin. Huomasin samalla, että oli aika paljon keskusteluja tuolla but.fi katoamisesta suomi.24jässä. Kokeilen seuraavaksi jotain m,uuta sillä se vie myös sen imbb jakamia kuvia.
      http://but.fi/6oq

    • Ali-Baba

      Nyt laitetaan omanilainen viherkäki suomenkielisellä bot eli but versiolla mita Eetukin käyttää
      http://but.fi/6or

    • Woldemort

      Nyt testataan imguria latvialaisella puutalotyylillä Ainazin kaupungista ERestin ja Lätin rajalta
      http://imgur.com/m9eMKc8

    • Dr.Whoo

      Ja tässä meikä menossa kaksisarvisella tyypillisessä maastossa.

      http://but.fi/6os

      Täällä saattaa pari karhua tulla vastaan, mutta eivät saa kiinni.

      • Woldemort

        Tuon kyllä ainakin robo vie kun maisema on karua ja karhuilla pelotellaan :)


      • edson

        Ja sähköfillari tietty

        Poikien kanssa väännettiin eilen baarissa sähköfillareista. Ja laiskuudestakin. Laiskin meistä ajaa autolla postilaatikolle. Eestaas matkaa kertyy 300 metriä. Mulla sentään just ja just täyttyy kilometri, jos hieman mutkittelen, siis autolla.

        Väittivät innokkaimmat, että kaloreita kuluu kävellessä. No löin hanttiin. Sport Tracker ilmoitti, että olin hyvinkin kuntoillut, kun ajoin eestaas Jämpsään. Kaloreita kului just sopivasti. Suosittelisi varmaan sovellus puolessa välissä pysähdystä ja hiilareita, jos meinaan olisin sen sovelluksen päivittänyt.

        Esimerkiksi 30 min nurmikon ajo, missä matkaa syntyi 1100 metriä, kulutti vain 78 ckaloria


      • edson
        edson kirjoitti:

        Ja sähköfillari tietty

        Poikien kanssa väännettiin eilen baarissa sähköfillareista. Ja laiskuudestakin. Laiskin meistä ajaa autolla postilaatikolle. Eestaas matkaa kertyy 300 metriä. Mulla sentään just ja just täyttyy kilometri, jos hieman mutkittelen, siis autolla.

        Väittivät innokkaimmat, että kaloreita kuluu kävellessä. No löin hanttiin. Sport Tracker ilmoitti, että olin hyvinkin kuntoillut, kun ajoin eestaas Jämpsään. Kaloreita kului just sopivasti. Suosittelisi varmaan sovellus puolessa välissä pysähdystä ja hiilareita, jos meinaan olisin sen sovelluksen päivittänyt.

        Esimerkiksi 30 min nurmikon ajo, missä matkaa syntyi 1100 metriä, kulutti vain 78 ckaloria

        Tässä todisteet "urheilustani". Ennen kuin todistan, niin yllätyksekseni netti jälleen yllätti. Puhelimen sovelluksestani lähetin facen kavereille urheilulliset tietoni ja kuis kävikään, sinnehän ne ilmestyivät.

        Eli tässä siis kuva : http://bot.fi/20j0


    • Nyt vedetään paha esimerkki rekisteröityneenä immohevoisena. Saa nähdä miten robo rekisteröityihin suhtautuu
      http://but.fi/6ot

    • Laitetaanpa vielä illan päätteeksi kuva keralalaisest merenrantajärvbestä ja sen rakennushiekan keruu ja kuljetusveneistä vuodelta noin 2005 Varkallasta. Olen kyllä kertonut robolle mielipiteeni siitä erityisen selkeästi. Se voi nyt kidnapata minutkin eikä pelkästään kuviani
      http://but.fi/6ou

      • edson

        Miten tuo "Varkalla" kirjoitetaan oikein? Tuolla nimellä google maps ehdottaa Suomen Varkautta.

        No hällä se niin tärkeetä eli välii, mutta kiva tarkistaa kartasta paikat.

        Miksi kukaan ei soita minulle? Säädin uuden luurin niin, että ei tarvitse tuhria näyttöä, vaan nostaa vain korvilleen ja vastaa. Ei pääse tuonkaan toiminnan toimimattomuutta tsekkaamaan.

        Googlemapsin navi offlinessa toimii hianosti. Kuka kaipaa enää Here- karttoja, vaikka ne aikoinaan hienot olivatkin.


      • edson
        edson kirjoitti:

        Miten tuo "Varkalla" kirjoitetaan oikein? Tuolla nimellä google maps ehdottaa Suomen Varkautta.

        No hällä se niin tärkeetä eli välii, mutta kiva tarkistaa kartasta paikat.

        Miksi kukaan ei soita minulle? Säädin uuden luurin niin, että ei tarvitse tuhria näyttöä, vaan nostaa vain korvilleen ja vastaa. Ei pääse tuonkaan toiminnan toimimattomuutta tsekkaamaan.

        Googlemapsin navi offlinessa toimii hianosti. Kuka kaipaa enää Here- karttoja, vaikka ne aikoinaan hienot olivatkin.

        Taisin löytää Keralan alueelta Intiasta Varkalan

        http://bot.fi/20iz


    • woldemort

      Nyt mie alan ymmärtää "työläisten" elämää, kun tähän aikaan on jo joutunut olemaan reilun tunnin hereillä ja nyt lähteen "töihin"

      • edson

        Sinähän teet "pimeitä" töitä joka yö


    • Dr.Whoo

      "Ja sähköfillari tietty"

      No ei oo sähköfillari, ihan tavallinen hybridi.

      Ja juu, liikkumalla ei paljon kaloreita pysty polttamaan. Esim. laihduttaminen liikuntaa lisäämällä on toivoton urakka. Vain syömällä vähemmän voi laihtua. Liikunnan hyödyt ovat toiset.

      Tää onkin mielenkiintoinen kysymys tää lihavuus ja sen syyt. Kun jossain lehdessä on asiaa käsittelevä juttu, niin kommentteja on hupaisaa lukea. Aina löytyy niitä, jotka ovat esim. "rakenteellisesti" lihavia, he eivät syö oikeastaan mitään, mutta silti lihovat. Niinpä niin.

      • edson

        "Aina löytyy niitä, jotka ovat esim. "rakenteellisesti" lihavia, he eivät syö oikeastaan mitään, mutta silti lihovat. Niinpä niin."

        Just. Miksi on niin vaikeaa myöntää syövänsä enemmän kuin kuluttaa? Se on harvalla sellaiset geenit, että pysyy laihana vaikka syö kuin hevonen. No en tiedä kuinka paljon hevonen syö.

        Jahas, täältä oli poistettu taas kuvia. No poistakoot pirut. Mä löysin sen Keralan alueelta sen Varkalan sieltä Intian länsirannikolta ja lähetin siitä vaan kuvakaappauksen


      • Dr.Whoo

        "Se on harvalla sellaiset geenit, että pysyy laihana vaikka syö kuin hevonen"

        Sekin on enimmäkseen legendaa että semmoisia geenejä edes olisi. Jossain määrin ihmisten välillä lienee aineenvaihdunnallisia eroja, eli joidenkin elimistö osaa varastoida ylimääräisen energian (rasvaksi muuttuneena) hitusen tehokkaammin. Mutta nää erot on pieniä ja tuskinpa yksin selittää kenenkään ylipainoa.

        Mutta mutta, jos söisi kuin hevoinen, rehua, kauraa ja heinää (kenties pari tattia juhlapyhinä), voisi kenties pysyä hyvinkin sutjakkaana.


      • edson
        Dr.Whoo kirjoitti:

        "Se on harvalla sellaiset geenit, että pysyy laihana vaikka syö kuin hevonen"

        Sekin on enimmäkseen legendaa että semmoisia geenejä edes olisi. Jossain määrin ihmisten välillä lienee aineenvaihdunnallisia eroja, eli joidenkin elimistö osaa varastoida ylimääräisen energian (rasvaksi muuttuneena) hitusen tehokkaammin. Mutta nää erot on pieniä ja tuskinpa yksin selittää kenenkään ylipainoa.

        Mutta mutta, jos söisi kuin hevoinen, rehua, kauraa ja heinää (kenties pari tattia juhlapyhinä), voisi kenties pysyä hyvinkin sutjakkaana.

        Joo ja jos vielä rehkisikin kuin hevonen, niin ... tai no. Hevosten mahat kyllä monesti näyttävät riippuvan. Siis laiskoja hevosiakin on.


    • Woldemort

      Päivän varsinaiset tyät on tehty. Ahkeroin näyttelemällä ikeniäni hammasasemalla ja laitattamalla pienen korjaustäytteen kruunutetun etuhampaan juuriliitoskohtaan.
      Ostoksillakin kävin ja kaikenlaista mukavaa ja maistuvaakin nävin.
      M;inäkin liikun hyvin paljon mutyta ei hirveesti paino laske. Ilmeisesti kroppa ei laske pollella liikkumista ;).

      Minun kolleegani Örjan on kyllä ihan syömisestään riippumatta ollut laiha kuin banjon kieli aina kun taas minulla välillä ja nykyisin vähän pysyvämmin on vararavinto kerros ylen hianossa kunnossa. Kiitos tattihöystön. Se kasvattaa päälakeen hianon töhdön.

    • Dr.Whoo

      Täällä mie kävin tänä aamuna kahvilla.

      http://imgur.com/tO3SPLh

      Näitä panoraamoja voi tehä Edsoninkin luurilla. Tuskin kuitenkaan Wolden antiikkikameroilla. (hähhähhää)

      Ps. kuvan saa isommaksi kun vie kursorin kuvan päälle ja painaa hiiren vasenta.

      • Dr.Whoo

        Jaapa juu, näköjäns tää Imgur on pienentäny kuvan resoluutiota aika rankasti, alkuperäinen on kyllä veitsenterävä. Ehkä näitä on pakko pienentää että pyörii netissä..


      • edson

        En ole vielä panoraamaa kokeillut. Hyvä kuva, vaikka onkin pienennetty


    • Woldemort

      Joo miekii huomasin että imgurissa saa kyllä täysruudun kuvan pienellä räpylöinnillä esiin.
      Vai et miun kamera vanha ku mie. Sehän on ehta Canon Ixus ja sillä saa tehtyä yhden sun toisenlaista kamerajuttua. Sehän on sentään oikea kamera eikä mikään junan päälle ajama kolikko kuten teittien kännykamerat. No onha miulkii kännykamerakii siin Samsungi J viitoses, mut tykkään käyttää oikeaa kameraa.

      Kysyisin teiteilt iha joutessani, et onks teist ja kiva käyvä hammasliäkäris?

      Kohta taas yritetään laittaa lisää kuvia maailmalta. Jos vaikka immona! iihahaa

      • edson

        Minulla on myös Canon Power Shot, mutta ku ei sillä voi soittaa tai ottaa rahaa vastaan eikä navigoida eikä ... ja ei mahu taskuun

        12.7 hammashygienistille ja sitte puudutukseen 23.7 eli ei tunnu missään käynti hammaslääkärissä. Paitti lompuukissa ja sielläkään ei kovin paljon, kun käyn kunnallisella.


      • edson
        edson kirjoitti:

        Minulla on myös Canon Power Shot, mutta ku ei sillä voi soittaa tai ottaa rahaa vastaan eikä navigoida eikä ... ja ei mahu taskuun

        12.7 hammashygienistille ja sitte puudutukseen 23.7 eli ei tunnu missään käynti hammaslääkärissä. Paitti lompuukissa ja sielläkään ei kovin paljon, kun käyn kunnallisella.

        ja lisää. Sitä pikkulaskuakaan ei voi maksaa Power Shotilla. Ihahahaa


    • Tässä yksi kuva lisää sieltä Keralan merenrannoilta. Siinä näkee, että itse merellä on melkoinen möyry, mutta kapea hiekkasärkkä eristää sisäjärven merestä. Tiota makeanveden hiekkaa ne veneet käyvät keräämässä paikallisen rakentamisen raaka aineeksi. Seuraavaksi palaan ensin Baltiaan, Saksaan ja Persiinalaiselle torille ellen sitten Uruguayhin tai Nepaliin
      http://but.fi/6oz

      • Dr.Whoo

        Melekein kuin meittin pihalta, meinaan..


    • Dr.Whoo

      Panoraamakuva tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että kameraa pyöritetään paikallaan, vaikka 360 astetta jos haluaa. Hämmästyttävä kuvatekniikka pystyy sitten muodostamaan tästä yhtenäiseltä näyttävän kuvan. Lähettämäni (imgurin lähes pilaama) kuva on otettu hyvin läheltä keskellä olevaa kahvilaa pyörittämällä kameraa n. 180 astetta. Katuahan kuvassa näkyy satojen metrien matkalta. Otappas Ixuksen muinaisella (höyrykäyttöisellä?) kameralla vastaava kuva.

      Jaa hammaslääkäris. Sehän on erityisen mukavaa, masokisteille ainakin.

    • Kun täällä on ollut lähes viileetä, niin näytän tästä lähes yhtä surkeaa kuvaa Lätistä.
      Jahka pääsen huamenna pollelle niin kaivan esiin penkiltä sen Ixuksen ja katon käykö sillä panoraama. Ainakin videot käy. Sonyllä, mikä on nyt eläkkeellä mutta edelleenkin olemassa sai panoraamaa. Eikös miehen elämä olekin pelkkää panoraamaa? eller hyr!
      http://but.fi/6p0

    • Tässä sitten hiukan kuumemmasta paikasta eli Ruwaisista, Abu Dhabin Emiraatista hyvin ilmastoitu kevyt kenttätoimisto.
      No lämmöt onkin ajoittain reippaasti yli 40C . Ihan vieressä kulman takana on yksi sellainen projekti parakki hotelli missä yävyin monet kerrat Ruwaisissa töitä tarkastaessani.
      http://but.fi/6p1

    • Siitä minun ixus camerastani vielä sen verran, että siinä on videot mutta ei taida olla panoraamaa. Mallissasni on kuitenkin 10 x zoom ja sen zoomin takia sen ostinkin sillä isossa Sonyssäni oli 12 x zoom ja erittäin moni kuvistani on juuri kaukaa zoomilla otettuja. Niissä kännykkäkameroissa ei voi olla vastaavaa optista zoomia. Sehän se olikin se syy miksi käytän suurta optisen zoomin kameraa, Ei tuo Ixus isossa taskussa juuri kännyä pahemmin tilaa vie. Paksumpihan se on.
      Tuossa vähän Varkallan rautatieaseman taksitarjontaa.
      http://but.fi/6p2

    • https://www.youtube.com/watch?v=HEnNVnd9yuo
      Mielenkiintoisia juttuja. Toivotan teille hyvää varjohallitusviikonloppua.
      Itse taidan mennä karaokeen. Taas. Toi linkin Popeda on kopsattu netistä
      mutta sanat olen tehnyt vaihtoehtoversioon itse. Siunattua viikonloppua
      ja siunausta kaikkeen Jumalan mielen mukaiseen duuniin, mitä suunnittelekin.
      Ei täällä kukaan pysty varjoissa olemaaan loputtomasti.

    • edson

      Katopas Sami, Suomessa on todella vaikeaa olla varjossa. Sehän kait edellyttäisi aurinkoa ;)

      Minä en tiedä juurikaan jumalien mielistä. Tietysti me täällä olemme kaidalla polulla ... paitsi, että salliiko jumala kiroamisen? Meinaan, että usein lipsahtaa.

      • Dr.Whoo

        Kyllä paistaa, aurinko. Aamulla kun lähin kottoo, lämpöökin oli hurjat 5 astetta. Plussalla kuitenkin.

        Mahtaneekos sillä jumalalla olla jotain kiroamista vastaan, varsinkaan jos ei ihan jumalattomasti kiroa. Eikös sana jumalauta esimerkikisi tarkoita: jumala auta. Selvä rukous siis.


      • edson
        Dr.Whoo kirjoitti:

        Kyllä paistaa, aurinko. Aamulla kun lähin kottoo, lämpöökin oli hurjat 5 astetta. Plussalla kuitenkin.

        Mahtaneekos sillä jumalalla olla jotain kiroamista vastaan, varsinkaan jos ei ihan jumalattomasti kiroa. Eikös sana jumalauta esimerkikisi tarkoita: jumala auta. Selvä rukous siis.

        Ei mene läpi tuo jumal'auta edes kristittyjen seurassa. Vaikka pitää tauon heittomerkin kohdalla, niin helevettiin sitä ollaan tyrkkimässä. Kokemusta on. Tosin ehkä juuri siitä on kysymys, että pyydän apua liiankin usein.

        Meillä yön alin oli tasan 6,0 Naapureilla rannassa jotain 7. Yleensä meillä jotakuinkin täsmää luvut, mutta silloin, kun vesi on lämpöisempää kuin ilma, pääsevät naapurit nauttimaan lämmöstä enempi. Jumal'auta, kun sapettaa


    • Täällä on kyllä niin jumalatonta joukkoa kirjoittelemassa että ihan ihmisten parhaimpaan nukkumisaikaan. Ja vielä perjantaina, muslimien sunnuntaina!

      • edson

        Valaisepa sinä puoliksi muslimi meitä pakanoita eli mikäs se who nyt taas kertoi olevansa ... niin mitä teillä muslimeilla vietetään, kun meillä on sunnuntai? Onks heillä tiistai, jos oikein laskin.


    • edson

      Turus ollaan kuulemma suorasukaisia, ei kieroja. Näin kertoi Tommi Läntinen telkussa. Kun näkevät hänet Turus, niin kyselevät kovaan ääneen, et eiks toi olekaan kuollut

    • Dr.Whoo

      Mitä, miekö olisin sanonut jottain olevani.. en muista, mutta miehän oon uskonnolliselta katsomukseltani tommonen ateistinen skeptikko. Sanaa pakana en käyttäisi, koska sillä on muitakin merkityksiä.

      Että suorasukaisia..no se on aika hyvä luonteenpiirre. Itse olen kyllä juurikin sellainen, mutta olen ehkä vähän jäävi arvioimaan onko se turkulaisille tyypillistä.

    • En minäkään muista Whon muuta sanoneen olleensa kuion sekä poikkeuksellisen älykäs että köyhä yrittäjä. Me muslimikontaminaation saaneet taas nimitämme pakanoita vääräuskoisiksi.
      Pakanoita ei ole muslimimaissa kuten ei homoja tsetseniassakaan. Kaikki nääs tapetaan. Muslim imaassa on jokaisen pakko olla jotain uskontoa, vaikka sitten väärää. Vääräuskoisia jätetään enemmän henkiin siksi että uskonto sallii heitä kovemmin verotettavan ja kaikella tavalla hyväksikäytettävän.
      Tämä ei ollut varjohallituksen virallinen kanta vaaan asiantuntija arvelu! ;)

      • Minä taas olen agnostikko ja jopa kerran käytin sitä erääseen kulkulupaan Abu Dhabin voimalaan missä lomakkeessa piti ilmoittaa mihin uskontoon kuuluu. Kulkulupaa ei tullut ja virkailija oli sanonut toivotan hänelle kuitenkin hyvää! Sen jälkeen on aina laitettu Kristitty mikä hyväksytään. Agnostikosta ei vieläpä lyhentynyt sillä sehän tarkoittaa kirjaimellisesti sitä, että jättää mahdollisuuden Jumalan olemassaololle auki. Tosin kuulun russelilaisten (Suurfilosofi Bertrand Russell)agnostikkojen linjaan missä se mille jätetään mahdollisuus kunne toisin todistettu aukottomasti, voi olla mitä tahansa muutakin meitä "ylempää" kuin Jumala.
        Agnostisuudessa on se hyvä puoli, että silloin aika helposti hyväksyy kaikkien muiden paitsi muslimien uskonnon ja näkee jopa kirkoilla hyväksyttävää sosiaalista tehtävää humaanina (tällä hetkellä vain) yhteisönä


    • "Agnostikosta ei vieläpä" Tuon siis piti lukea: Agnostikosta ei vielä pää.......... :)

    • Unohdin vielä sanoa klassisen lauseen: Thank God it is Friday! :))

    • Dr.Whoo

      Ja mikäs kumma vihannes tää on?

      http://but.fi/6p5

      Hetki sitten havaitsin meidän takapihalla.

    • Tuo oli kyllä ihan tyypillinen fennougrilainen kesähernes. Itse tulin juuri "lenkkeilemästä ja totesin, että hyvää teki viime viikonlopun sellainen noin 500 km päivä pikku köröttely. Miulle sellanen 500 km on kuin aamupala rekkakuskille. Tekis taas mieli lähtee karstoja pois polttelemaan jos niitä viikossa on kertynytkään. Nyt on vaan niin, että kotonurkilla on Imatran ajot ja kaikki motellit takuuvarmasti täynnä ainakin 100 km säteellä Imatrastaa. Hangon suunnalla en ole koskaan viihtynyt. Naantalissa on liikaa vieraita paikalla. Olisiko sii puhallettava pohjoojeen. Ties vaikka "Padasjoen" ohi. Saattais nähärä vaikka tälläsii Riaanlahden maisemia.
      Nää on semmosia maisemia, että vielä pari vuotta sen jälkeen kun olin lopettanut käryttelemästä niin tuosta kun ajoi kesäällä ohi niin alko tekeen hirveesti mieli tupangia. Enää ei tee se suurin himo sitten katosi seitsemän vuoden kuluttua ihan k,uten kokeneemmat tiesivät kertoa eli tupakoinnin lopettajat: Se on seitsemän vuoden urakka. Lucka till ;)
      http://but.fi/6p6

    • Dr.Whoo

      Joo, niinhän sitä sanotaan että seittämän vuoden jälkeen alkaa jo helpottamaan. Voip olla. Mää olen nyt ollu lakossa 23 vuatta. Marlboroa ja Belmonttia paloi hulluimpina aikoina liki kaksi askia päivässä. Sairasta.

      Vois ehkä sanoo että enää ei oo tullu uniinkaan pitkään aikaan. Ei myöskään enää tee kovin häijyä toisten savuttelu. Silloin ekoina vuosina voin suorastaan pahoin jos joutui hiukankin haistelemaan muiden savuja. Ilmeisesti jonkinlainen psykologinen reaktio.

    • Siirsin nyt viimeisen 1.5 vuoden kuvat Ixuksesta koneelle. Laitan kyytiin viime viikonvaihteen punkaharjulaisen oike mäntynäytteen.
      M;inulla taas ei ollut toisten poltteleminen koskaan ongelma lopettamisen jälkeen sillä kun jouduin lopettamispäätöksen tekemään niin sugggeroin samalla päähäni ohjeen ettei tarvitse muiden savuista välittää. Nykyisinkin vielä on ihan mukava hakeutua polttelijoiden joukkoon nuuskimaan heidän jälkisavujaan saamatta siitä mitään tarvetta.
      https://ibb.co/gLCWnv

    • Voi hirveetä että olis kuvia "miljoonittain". Tuskin elän niin pitkään, että saisin edes osan niistä lähettya näillä menetelmillä, mutta pannaan menemään aina kun ehtii, eller hyr?
      Tässä kuyva öljykäyttöisestä höyrylaiva Yrsasta missä minä ja Eikka olimme vuoden alkaen 62 elokuusta seuraavan vuoden samoille tietämille. Minä jungmannina ja Eikka lämmittäjänä.
      Minulla on mustavalkeita kuvia paperilla Yrsasta mutta tämän on Eikka maalauttanut silloin joskus. Tämä paatti edusti klassista laivakauneutta eikä se siitä paljon parane
      http://but.fi/6p7

    • Woldemort

      Olen saanut tuohon kuvalinkkien poistoon vastauksen ylläpidosta. Kopioin sen vastauksen tänne jahka saan kytketty immohevon päältä pois niin että pääsen suomi postiin. Nyt se ei suostu tällä hetkellä aukeamaan tässä chromessa missä se on aktiivina käyttäjätunnuksena päällä. Itse viestin kävin avaamassa IE11 browserilla. Toivottavasti se immo häviää taas kun kruksaan sen woldemortille

    • Tämä ihan muillekin tiedoksi. Valitettavasti noissa kuvien uploudaussysteemeissä lähtee aina lyhytlinkki. Nyt kuitenkin ne ovat menneet läpi. Toivotaan että roboa on hiukan säädetty ennen kuin kaikki linkit on "häädetty"
      "
      Hei,

      kiitos viestistänne! Käytössämme oleva tekoäly poistaa viestejä monista eri syistä, ja esimerkiksi runsaasti linkkejä, lyhytosoitteita ja listoja sisältävät viestit se tulkitsee massapostitukseksi. Monissa tekoälyn poistamissa viesteissä mainitsemassanne ketjussa on nimenomaan lyhytosoite, jonka tekoäly tulkitsee herkästi spamiksi. Moderointi on nyt palauttanut joitakin viestejä keskusteluun.

      Voitte jatkossakin lähettää esimerkkejä viesteistä, jotka on mielestänne poistettu väärin perustein, mikäli niin vielä tapahtuu."

    • Woldemort
    • edson

      Hellou

      Ootte lakossa tai sitten ihan lopettaneet ... tupakoinnin. Lyhyt tarina.

      Ulkona -asteita "helkutisti", vaikka huhtikuu vuonna 2011 (muistaakseni). Aamutupakalle ja kaffeelle ulos ja henki ei kulkenut, vaikka olin impannut astmalääkettä 3xtupla-annoksen. Tupakka tippui ja lääkäriin. 40 astetta kuumetta, keuhkokuume ja tupakanpolton lopetus.

      Otin takapihalta ensimmäisen panoraaman. No käytin leikkaustyökalua tiedoston koon pienentämiseksi. http://bot.fi/20li

      Siis tältä alueelta en ole poistanut puita kahteenkymmeneen vuoteen.

      Höyrylaivasta hieno maalaus

      • edson

        Täsmennys ja päiväkirjamerkintä

        http://bot.fi/20lj Eipä juurikaan pakkasta, muisti petti. Tietysti horkassa vetelin niitä savuja ulkona.

        15. perjantai vasta tapahtui, sillä silloin olin terveysaseman mukaan kelvollinen tulemaan lääkäriin. Näin oli siis muutaman päivän ajan varmistettu, että kuume ei ollut sellainen hetken kuumejuttu. No lääkäri sanoi, että heti Jämpsän sairaalaan. Tulehdusarvot jotain isoja lukuja ja lämpökin se 40 astetta. Sinne sitten ajoin ja heti laittoivat antibioottitiputukseen.


    • Dr.Whoo

      Kas, että ylläpito vastasi (kiitos ja kunnia heille) ja vielä myönsi poistojen johtuvan kömpelöstä roboälystä. Lyhytosoitteet siis tulilinjalla...silti oudoksuttaa että edellisessä ketjussa lyhytosoitteetkin saivat säännönmukaisesti olla. Kenties siis jatkossa tääkin ketju sietää taidekuviamme.

      Toi "They're coming to take me away" klassikko sopisikin aikas hyvin tän porukan tunnuslauluksi.

      Vähän "kapeaa" sorttia toi Edsonin kuva noin panoraamaksi..

    • Woldemort

      Edsolilla on siis vielä pari vuotta edessä ennenkuin on lopullisesti vapaa tupangin himosta. Sen voin "vanhempana setänä" valaista että mitä enemmän aika juoksee eli vesi virtaa vuoksessaa niin sitä vähemmäksi käyvät mitä ihmeellisemmät "himot"

      Dr. Whoolle tietysti noteeraus että kohta meillä on kansakunta kun nyt on jo varjohallitus ja kansallislaulu! ;)

      Keuhkoista puheenollen niin 42 vuoden hirmumarlboroinnin jälkeenkään itse keuhkoissa ei ole löytynyt mitään. Kurkku ei kuitenkaan ihan vaurioitta selvinnyt samanaikaisesta pöllyttelystä ja mitä hurjemmista kemikaalihöyryistä

      • Dr.Whoo

        Tuosta tuli mieleen, että minun migreeninen pääni on myös tutkittu ja sielläkään ei ollut mitään.

        Jaa että himot, niitähän on monenlaisia, ja jotkut sen kuin lisääntyvät ja jalostuvat iän myötä. Kuten himo gourmee ruokaan. Tuossapa kävimme syömässä Intialaisessa ravintelissa, ja kyllä täytyy sanoa että spinach curry oli taas niin hyvää että voi pyhä sylvi.


      • edson

        Aloitin tupakoinnin -66 tai -67 ja lopetin vasta seuraavalla vuosisadalla. Hetkinen ... 45 vuotta aika jetsulleen. Kyl pitää olla tyhmä.

        Nuo muut himot jaa-a. Nyt istuminen kodin rattiin on aikamoinen himo ja meinaan jopa kuntoilla, jotta voin himoani tyydyttää. Tänäänkin kävelin, kun ei kentän viereen päässyt autolla.


    • edson

      Miksi oi miksi eläisin tupakan kirouksen alla. No ehkä siis nikotiinin puutosta tulen kärsimään, kun lopetan nikotiinipurkan. Sit lopetan, kun alkaa saada hashispurkkaa. Noi itsetehdyt unikkouutteet ... äsh.

      Jahas eli liian kapea-alainen panoraama. Jep jep, harjoitellaan. Tässä kenttä, missä Soini Nikkinen teki historiaa. Nyt siinä pelasivat 8 eri joukkuetta pitäjämme alueelta futiscupin. Jokavuotinen tapahtuma, nyt vasta ensi kerran olin katsomossa. http://bot.fi/20lo

      Jee, meillä on kansallislaulukin.

    • Woldemort

      Edsol. Edsol, olet siis siirtänyt tupangin himon nikotiinipurkkahimoon. Sen lupaan, että kun saat kehitettyä sen maripurkan niin minä ryhdyn asiakkaaksi.
      Minullakin on himo intialaiseen curryruokaan, erityisesti sellaiseen missä on reippaasti kuminaa kuten Korma tyylisessä. Siihen kuin löytyis vielä vastapurkka niin avot!

      Dr Huulle vielä tuosta pään tutkimisesta, että minulta eivät ole edes vaivaantuneet sitä turhaan koskaan tutkimaan. Kaikkea muuta on kyllä tutkittu ja kuvattu paitsi ei toistaiseksi suolen tai vatsalaukun tähystystä

      Siis Edsolille kelpasi meidän uusi vanha kansallislaulumme! Se on sitten koko hallituksen hyväksymä ja eduskuntaahan emme kaipaakkaan.

    • edson

      Yleisinä vaalipäivinä vedämme lippumme salkoon ja soitamme kansallislaulumme. Ja mitä duumaan tulee, niin tuumaan, että erityisestä hakemuksestahan voimme toki lehtereille myydä lippuja.

    • Woldemort

      Kun meillä on jo hallitus ja kansallislaulu sekä tilaus duuma niin pitäisikö meidän seuraavaksi hankkia vaakuna elukka?
      Esitän aluksi tätä vaakuna eläimeksemme siksi että valtaosa hallituksen ulkomaan kokemuksesta sijoittuu tämän asuinalueille. Eli muita ehdotuksia kuvan kanssa kehiin jos on.
      ps. Sikaa ei hyväksytä koska se loukkaa muslimien itsetuntoa ja eihän koskaan tiedä onko joku muslimi liittymässä joukkoihin meidän pelkkien pakanoiden joukkoon?
      http://but.fi/6p8

    • edson

      Jospa kokoontumispaikkamme, oma pieni Terijokemme, voisi saada vaakunakseen Vaakunan. Tarkoitan tietysti hotelli Vaakunaa. Myös kuuluisa Torni ... No joo, kun nyt mainitsin Terijoenkin, niin tämä toinen taas tuo mieleen valvontakomission, joten taitaa olla niin, että eläinhän siihen täytyy saada.

      Toisaalta eikös valvontamme viittaisi Torniin?

      Ehdottomasti kuuleminen myös Turust olis paikallaan. Ehkä ehdottaa kurkea? Siitähän tulee mieleen Aura.

      • edson

        Ai niin kuva. Kuvan selitys myös. Tornin huipulle kuva pelkästä tornista lippuun. Symboloisi mainiosti allamme olevia valvottavia.

        http://bot.fi/20lu


    • Woldemort

      No odotellaan, että presidentti palaa kulinariareissuiltaan ja ottaa kantaa vaakunaeläinasiaan. Muita asioitahan ei hallituksen asialistoilla juuri nyht olekaan.

    • Dr.Whoo

      Jaa'a, vaakunaeläin onkin vähän vaikeempi juttu. Edsonin korkea torni tietysti symboloisi myös meidän korkeatasoisuuttamme alempana oleviin nähden, toisaalta kyseeseen voisi tulla myös Pisan kalteva torni. Kirjoituksemme ovat usein vähän ikäänkuin vinoja..

      Kameeli olis luonteva ja ylväs vaakunaeläin, miksei myös tämmöiset fiksun näköiset 3 pollea.

      http://bot.fi/20lw

    • Woldemort

      Alan kallistua kolmen pollen suuntaan. Nyt ratkaisu yksimielisyydestä jää Kuurmanpohjan kardinaalille, Edsolille :))))

      ps. missä hoossa on Kuurmanpohja? Vai onko sellaista ollenkaan. Nimi vaan sointui mukavahkosti. Melkein kuin Mouhijärvi!

    • Woldemort

      No pahalainen. Tietysti menin heti tarkistamaan onko sellaista olemassa ja sehän on meiltä viedyn Karjalan alueella. Ihan Hiitolan ja Räisälän lähistöllä, Sieltä pahus vieköön siis Hiitolasta ja Räisälästä ovat äidin puolen molemmat suvut lähtöisin. Isoäidin miehen suku Räisälän hulluja ja isoäidin itsensä suku Hiitolalaisia hevoskauppiaita ja nuorallatanssjita vai menikö se sittenkin päinvastoin!

    • Woldemort
    • Woldemort

      Kun tarkemmin asioita muistelin niin se meni niin, että mummoni miehen suku oli Räisälän hulluja ,jotka olivat sekä nuorallatanssijoita että hevoskauppiaita ja mummon oma suku oli hiitolalaisia maanviljelijöitä, sahan- ja meijerin omistajia
      Sieltä on siis periytynyt seka taiteellisuus, yrittäminen ja kemiaan taipuminen! 

    • Woldemort

      Tässä lisäehdotus vielä vaakunaeläimeksemme. Jotenkin tämäkin tuntuisi sopivalta. Valitettavasti en nopealla selauksella löytänyt miljoonakuvistani kolmen joukkoa vaan yksittäistapauksia ja tämän kahden koostumuksen:
      http://but.fi/6pb

    • Woldemort

      Ja kun uimavedet ovat olleet kylmiä, niin tässä malliksi singaporelaisen keskiluokan vuokratornin pihan uima-altaasta. Kollega Walesista asui talossa ja kävin silloin tällöin kyläilemässä. Itse asuin Yiushinissa hiukan työläisemmässä kaupunginosassa pohjois Singaporessa. Myös merkittäväsati halavemmalla vuakralla:
      http://but.fi/6pe

    • Woldemort

      Kun näyttää tulevan taas yksi niistä pitkistä yövuoroista niin lähetänpä vielä, kun Singaporessa olen, kuvan paikallisesta turistien kuljetus laivasta:
      http://but.fi/6pf

    • edson

      Jahas.

      Yön työläinen sunnuntainakin töitä paiskii. Toki muslimien tiistai lienee. No tuohon vaakunaan. Minä luovun, ei mitään torneja vaakunaan, vaan elukka. Ennen sitä kansallisjuomaksi ehdotan vaakunaviina. Tuo tietysti heleposti voisi johtaa kolmeen leijonaan, mutta raati ratkaiskoon.

      Suomi on venäläinen. Duumammekin haluaa hieman osallistua ja lehtereille, siis sinne anomuksista valitsemillemme, annettakoot (pyydän) edes neuvoa-antavat. Oikeudet siis yhteen vaakunaviinaryyppyyn ja sitten huutoäänestyksellä voivat saada äänensä kuuluviin valittaessa kaikkea, mitä vaakunan ja hallituksemme muihinkin logoihin liittyy. Soraääniä ei sallita.

      Asiast toiseen. Tankomarkkinoiden leijona karjahti ja yksi voitti. Sääliksi kävi Kai Kunnasta, kun koitti saada yleisöön eloa. Ei se suomalaisyleisö helposti herää näilläkään markkinoilla, heh heh.

    • edson

      Vaatimattoman vähän matkanneena haluan kuitenkin näyttää erään sekatavarakaupan Senjan saarelta, pienestä kylästä, Skrollsvikasta. http://bot.fi/20mv

      Matkustaa voi vaikka liftaten. Tai kuvitellen. Suureksi hämmästyksekseni jotkut valittavat majoitus - Airbnb:n tarjonnastakin. Ja vielä mistä kaikesta muustakin valitetaan. Minä taas valitan massaturismista. Ja siitä, että Helsinki-Vantaa olisi muka hiilidioksidivapaa alue. Mitähän koukeroita ja sumpliikkia esimerkiksi kaavoitusasiossa taustalla tapahtuukaan, kun on massaturismibisneksistä kyse?

    • Dr.Whoo

      Tankomarkkinat? Minä nuoruudessani hallitsin myös valssin:

      http://bot.fi/20mx

      Mutta asiaan. Tänäänkö näemme urheilussa Suomalaisten kaksoisvoiton?

      • edson

        Jo vain oli kappale, enpä ollut kuullutkaan.

        Kuules ny, suunnistuksen MM- kisat ovat jo loppuneet.


      • edson

      • Woldemort

        Tästäpä on heti auringon nähtyään kysyttävä sote-ja kulttuuriministeri Edsonilta, että olisiko hän silloin muinoin koskaan halunnut olla ravintolan portsarl. Eli "virkavaltaa"?


      • edson
        Woldemort kirjoitti:

        Tästäpä on heti auringon nähtyään kysyttävä sote-ja kulttuuriministeri Edsonilta, että olisiko hän silloin muinoin koskaan halunnut olla ravintolan portsarl. Eli "virkavaltaa"?

        Tunsin aika monta portsarii, älä kysy nimiä, mut ei ois luonnistunut minulta. Ravinteli oisi täyttynyt vauhdilla. Siellä sisällä olisi pitänyt olla ulosheittäjä ja minä siis ystävällisenä portsarina olisin kerännyt ulko-ovella tipit.


    • edson

      Ja mitä Mouhijärveen tulee, niin ohitte on huristeltu. Liiaksi astikin aina yleensä ohiajettu ties mistä.

      Taitais paras keino olla katsomatta karttaa tai navia, ajaa vaan, pysähtyä vaan. Väliäkö sillä, mihin joutuu. Vaikka joutuis Kuurmanpohjalle. Pääasia, ettei varvas kosketa rajavyöhykkeen multaa, sillä siitä voi joutua linnaan. Kerran sain kaatumatauti eli horjumiskohtauksen ja hups, olin kielletyllä alueella. Jos rajavartija olis nähny, niin olis kiikuttanu polliisilaitokselle, ei siis terveysasemalle. Sellasii ne viranomaiset, muka lähiomaisii.

    • edson
    • Dr.Whoo

      No mikä ettei suunnistuskin urheilua ole. Mutta huippu-urheilun tunnistaa siitä, että kuuluu pörinää&surinaa.

      Ja horjumataudin kanssa täytyy olla varovainen, varsinkin rajavyöhykkeellä.

      Mouhijärvi on kuulu juustopitäjä. Maailmanluokan juustoja, ei mitään Valion pilipali "juustoja".

    • Woldemort

      Mitä niihin kulinaarien juustoihin tulee niin kaksi asiaa on varmaa.:
      Suuri tuotantomäärä voi lisätä hygieniaa, mutta 100% maun kustannuksella.
      Oikeassa juustossa on aina vähintäin 30% rasvaa kuiva aineesta.
      Sitä vähempi on lateksista valmistettu tuore kumijuusto ;) Eller häh??

      • Dr.Whoo

        Just ni. Tosta lateksi kumijuustosta tuli mieleen esimerkiksi mainitun Auran "kevyt" versio. Kerran ostin, maistoin ja heitin pois. Taitaa olla jo poistunut markkinoilta, toivottavasti ainakin.


      • Dr.Whoo

        No valmistihan Valiokin semmoista tavallista mustaleimaista huomattavasti pidempään kypsytettyä emmentalia. En muista sen nimeä, eikä ole enää kaupoissa näkynyt. Se oli hyvää. Mutta ilmeisesti liian kallista.

        Mitäs muita mainittavia juustoja Valio valmistaisi..ei tuu nyt mitään mieleen. Aurakin on vain kalpea aavistus oikeasta sinihomejuustosta. Olikos se Jalo myöskin Valion? Jo selvästi parempaa.


      • Woldemort

        Mie ostan täältä Suomen kaupoista lähes poikkeuksetta Stiltonia, Gorgonzolaa tai Roquefortia, Niissä ei pety koskaan.
        Aura juustoa tulee ehkä kerran kahdessa vuodessa testattua, mutta sen jälkeen se aina saa jäädä kypsymään. Testasin kerran sen Jalonkin mutta kyllä sekin listaamieni jalkoihin jää.
        Joskus nuorena ostin Napolin torilta sellaista ruskean homeen juustoa; sellaista mitä ei räjähdysvaaran vuoksi saanut puisilla purjelaivoilla aikoinaan kuljettaa. Sellaista Asterix-Obelisk juustoa mitä saivat roomalaisilta.
        Sen vaan kerron teille, että jos sitä ei ole maistanut ja siitä selvinnyt ei voi sanoa itseään juustomeisteriksi. Sitä varten kannattaisi vaikka matkustaa Napolin torille


      • Dr.Whoo

        Vuan mullappa tirisee tossa rillillä chili pitoisia raakamakkaroita. Saapas nähä mitä niistä tulee. Samoin boilerinvileet odottaa vuoroaan.
        Raportoin myöhemmin kuinka makoisaa tuli.


    • edson

      Jessus, laivoja räjäyttäviä juustoja vs. kumilatekseja. Min oon kerran eläissäni syönynnä raakamakkaraa ja kyl syön vastekin. Toistaiseksi en ole kirjannut nimiä muistiin. Joskus tykkäsin tehä patonkien väliin sellaisen sellasen ... lämmin patonki puoliksi, voita molemmille puoliskoille ja sit sitä auraa väliin plus kinkkua. Ja kunnolla molempia. Litra maitoa huuhteluun ja lopuksi röyhtäys.

      Mutta mutta : http://bot.fi/20n8

      • edson

        Piti vielä mainita, että patonki oli metrin pituinen. Puolesta metristä ei irtoo vielä röyhtäsyy.


    • Woldemort

      Voi julma. Oliko siinä kuukusenmunia vai perunoita Tilliä vai karhun tilliä?. Kohta pärähtää ja bentzooni kärähtää. Mielilajimme F1 alkaa. Vauhdikkaiden miesten hommia!

    • Dr.Whoo

      No huh mikä skaba, hyvä Valtteri.

      Mutta mua on petetty. Raakamakkarat olivatkin lampaanmakkaroita. Onneksi niissä oli vahvasti chiliä, muuten ei ois maistunu muulta kuin pesemättömiltä villasukilta. Tosin varmaksi en voi asiaa sanoa, koska en ole villasukkia syäny. Vaadinkin siis vahingonkorvausta tuotteen hankkijalta, eli rva W:ltä.

    • Woldemort

      Laitetaanpa tuosta ilmarille kuva batamilaisen "baarin.ravintolan-"hotellin" julkisivukuva viestimään että turhaan tällä ketjulla deittipalveluja markkinoit. myö osataan sellanen ilman apureitakin. Meitä kiinnostaa enemmän soutaminen, kuten tuossa batamilaisessa suotutalossa "Oar house"
      http://but.fi/6pj

    • Woldemort

      Taidanpa jo näin aikaiseen kokeilla jospa en näkisi unissani tällaisia indonesialaisia taideteoksia:
      http://but.fi/6pk

    • edson

      viime tinkaan

      • edson

        No ni, poistivat hianon kuvani iltalenkkimaisemista. Tuo 'viime tinkaan' oli vain korjaus siitä poistetusta viestistä


      • Woldemort

        Mitä! Et kai sentään "viuhahtanut" poistetussa kuvassa?
        Se on minunkin suunnattava polle huomenna Janakkalaan eräälle möklille kun tuli suorastaan vaatimus tulla vierailulle syömään suolammen haukea!


      • edson
        Woldemort kirjoitti:

        Mitä! Et kai sentään "viuhahtanut" poistetussa kuvassa?
        Se on minunkin suunnattava polle huomenna Janakkalaan eräälle möklille kun tuli suorastaan vaatimus tulla vierailulle syömään suolammen haukea!

        Suolampien hauet ovat oikein gurmeeta. Ja Janakkalan hauet eritoten.

        No en kehtaa viuhahtaa, muuten kuin ulkosuihkussa. Joskus sitä sitten on joutunut menemään jopa vaatteet päällä, kun tilanne on niin vaatinut.

        http://bot.fi/20oe


      • Woldemort

        Kun näen sinut tuon klapikärryn vieressä takaapäin niin heti tuli mieleen, että ehkä sinulle pitäisi antaa sote ja sotku ministerin sijasta ehta titteli pohjoiskorealaiseen tyyliin:
        Vahva Johtaja Hartioita näytti olevan niin ettei mikään ihme jos joutuu ulkohuussin kapeita ovia vasaralla alvariinsa korjailemaan.
        Ja sityteen niistä klapeista heti myös ehta tuoteryhmä Masafista Fujeirasta kuvattuna ulkokaupasta eli juurakko ja kantotaidetta.

        Miksi ihmeessä ei joku siellä kantojen lähillä keksi tehdä omaa taide kanto ateljeeta. Vähän harjoittelee kuoren poistamista puuta vahingoittamatta ja sitten pellavaöljyä niskaan.

        Tällainen voisi sopiva vaikka länsirannikon tuulen pieksämille kannoille ja juurakoillekin

        http://but.fi/6pm

        Va säjer ni nu då? Häh


      • edson
        Woldemort kirjoitti:

        Kun näen sinut tuon klapikärryn vieressä takaapäin niin heti tuli mieleen, että ehkä sinulle pitäisi antaa sote ja sotku ministerin sijasta ehta titteli pohjoiskorealaiseen tyyliin:
        Vahva Johtaja Hartioita näytti olevan niin ettei mikään ihme jos joutuu ulkohuussin kapeita ovia vasaralla alvariinsa korjailemaan.
        Ja sityteen niistä klapeista heti myös ehta tuoteryhmä Masafista Fujeirasta kuvattuna ulkokaupasta eli juurakko ja kantotaidetta.

        Miksi ihmeessä ei joku siellä kantojen lähillä keksi tehdä omaa taide kanto ateljeeta. Vähän harjoittelee kuoren poistamista puuta vahingoittamatta ja sitten pellavaöljyä niskaan.

        Tällainen voisi sopiva vaikka länsirannikon tuulen pieksämille kannoille ja juurakoillekin

        http://but.fi/6pm

        Va säjer ni nu då? Häh

        Ja seijär at puistopolun varrelle sopisi jotain naivistista hauskuutta vaikkapa niistä löydetyistä oksista ja vanhoista vaatteista ja ja ja. Vain mielikuvitus rajana.

        Männyn oksista ei tarvitse aina edes kuoria poistaa, kun kelottuneena puissa luikertelevat.


      • edson
        edson kirjoitti:

        Ja seijär at puistopolun varrelle sopisi jotain naivistista hauskuutta vaikkapa niistä löydetyistä oksista ja vanhoista vaatteista ja ja ja. Vain mielikuvitus rajana.

        Männyn oksista ei tarvitse aina edes kuoria poistaa, kun kelottuneena puissa luikertelevat.

        Lisäys vuodelta 2014 syssyllä
        Kuvat puhuvat puolestaan eli teksti mukana
        1. http://bot.fi/20or
        2. http://bot.fi/20os
        3. ja tähän se sitten jäi http://bot.fi/20ot

        eli kohta käy robon karvainen käsi ja pyyhkäisee.


      • Dr.Whoo

        No tuossa on melko komean pöydän jalka. Vaan mistä tyyliin sopiva pyöreähkö pöytälevy.


    • edson

      Tarvitsen usein vasaraa ja juuri tämän tallinoven lähistöllä. Missähän missähän se olikaan, monesti mietin, mutta en enää.

      Tosin vasaroita löytyy samoista paikoista kuin niitä halpasilmälasejakin. Auton avaimia ei viitsi teettää enempiä.

      http://bot.fi/20ny

      • edson

        Mun pitää vielä lisätä kuva eilen poistetustta iltaisesta lenkkipolustani(-mme). Matka ei ole pitkä ja tekisi mieli tehdä lisää tällaista polkua. Ei olisi edes vaivalloista. Ja perkaisi risupuut pois ja koivut tilalle siihen jatkoon. Taimia löytyy sieltä sun täältä. Puisto minun on pitänyt jo ajat sitten tehdä. Joku voi kuvitella, että siinä olisi kovastikin töitä. Ei ei olisi, en muuten edes haaveilisi. Osalla matkaa kasvaa jo koivu ja maasto tasaista, liiaksikin asti.
        http://bot.fi/20oq

        Sori, olen jotenkin saanut kesäkuumeen. Joo ja haaveet päälle


    • edson

      Aamun valitus, joka ihme kyllä koskee puhekielisiä ilmaisuja.

      Otin mobiilivarmanteen käyttöön puhelimessa. Siis eräänlainen sähköinen henkilökortti, millä pääsee vain yhdellä tunnusluvulla etiäpäin. No mitäs tässä nyt sitten ongelmaa ? Ei mitään, mutta halusin lukea enemmän moisesta palvelusta ja huomasin klikkauspisteen, missä luki : TSEKKAA TARKEMMAT OHJEET. Mitä helevettiä. Kosiiko Telia nuorisoa moisella kielenkäytöllä? Koettaako Telia luoda minuun lämpimämmät suhteet? Hih hih sanon

    • Dr.Whoo

      Hianoja "juureksia" Wolden kuvassa.

      Mutta Edsonin vasarasysteemiin voisi muotoilla jotenkin sirpin muotoisen haan. Sitten olisi täydellinen.

      Ja sitten nuo auton avaimet juu, jumalattoman tyyriitä (satoja euroja) ainakin nää nykyiset lukkojen kaukosäätöavaimet sirun koodauksineen.

      • Woldemort

        Joo, kele, jouduin myös uusimaan Fransmannin avainkortin kun siinä ei enää kaikki kontaktit toimineet. Koko kortti kaikkine koodauksineen maksoi melko tarkkaan 300 egee, Onneksi niitä ei vanhuuttaan tarvi joka vuasi uusia.
        Juureksista puheenollen niin Indonesiassa vasta osattiin suurista sademetsien juureksista tehdä vaikka minkä näköistä kalua ja mahottoman kalliin näköisiäkin. En ole varma onko mulla niistä kuvia elektronisena. Täytyypä joku yä selvittää. Niitä näin Jaavalla useammassa paikassa Bogorin tienoilla


      • edson

        Ai ettenkö ai ai ... etsi sen ruostuneen sirpin. Ja sit oksidit kehään eli käyttöön ja molemmat, sekä vasara että sirppi, vihreeksi.

        Tämä oli "huuto" varjohallituksen laidalta.


    • Woldemort

      Öh ! En löytänyt kovin hyviä indonesialaisia kantojuttuja dioista digitoiduista faileistani Laitan nyt yhren malliksi. Seuraavaksi täytyy mennä paperikuva laatikkoon ja katsoa mitä sieltä löytyy ja ottaa ixukselle elektroniseen muatoon.
      Löysin kaikenlaista muuta mitä tulee jatkossa kuvina kuten Bruneilaisen sarvikoppiaisen ja kärpäsen joka on sekin sen kokonen että pienemmät alkaa parkumaan.
      http://but.fi/6pn

    • Woldemort

      Laitan tästä vielä yön iloksi ja aamun ratoksi toisen panodraamakuvan Fujairalaisesta kantotaiteesta täysin levitettynä myyntipaikan eteen.
      Mietiskelion minkäkaisia hienoja kantoja sisi katajista, mutta taitavat olla rauhotettuja. No onhan niitä muitakin puita. Juurakon pitäisi ilmeisesti olla melkoisen pintalevittyvää juurakkoa kuten männyl!
      http://but.fi/6po
      Jos joku käsistään taitava sisi kannot ja taiteen aikaan niin voisin puolestani tyulöla ne suojaamaan ja käsittelemään kiiltäväksi, mataksi, kyllästetyksi jopa värimuunnelluksi. Se kun käy kemistiltä

      • edson

        Nuo taide-esineet ovat osittain kunkin henkilökohtaisista makuaistimuksista kiinni. Itse en esimerkiksi pidä koivun loimottavasta visasta, ellei sitten ihan sellaista hillittyä visaa löydy.

        Tietämättä asioista enempiä, niin ehkä Alvar Aallon suorat linjat viehättävät enempi.

        Nousin taas sopivaan aikaan, kun on nyt menossa sopimaton jakso. Joskus iskee nämä rytmivaihdokset, mutta sou vat.


    • edson

      Aikani kuluksi ... ennen Jämppsään lähtöä. Löysin kuvan siitä rajavyöhykkeestä, minkä yli horjahdin. Suunnilleen satavarma olen, että kuva on Raja-Joosepista, 1986
      http://bot.fi/20pg

    • Woldemort

      Huh hah hey ! Päivän suolammen mökillä vietin. Itikoita näin eka kerran koko kesänä.
      Onneksi on ihjmisiä, jotka vielä lähellä luontoa askartelevat.
      Sen kunniaksi päivän ensimmäinen kuva Bruneista Borneolta
      http://but.fi/6pq

      • Dr.Whoo

        Siinäpä herkullisen näkönen annos. Syökös ne noita elävänä..

        Mutta hiano kesä on toistaiseksi ollut kun ei juuri minkäänlaista itikkaa eli ötökkää ole kimppuun käymässä. Pieni viileyskään ei ainakaan meikäläistä haittaa. Mutta kuulemma monet tiput ovat hätää kärsimässä kun ruokaa on ollut huonosti.

        Ja mitäs tossa on rankkasateilla uhkailtu, ei ainakaan tääl lounaisrannikolla ol toistaiseks mitenkään kauhiasti satanu.


      • Woldemort

        Eivät ne juuri noita koppiaisia taida syödä mutta meidän asunnoltamme eli tuon koppiaisen ja kärpäsen pyydystys paikasta on vain noin 500 metriä Etelä Kiinanmeren hiekkarantaan. Eräänä päivänä menimme kolleegan kanssa sinne ja muutama paikallinen asukas oli siellä pikku nuotiolla paahtamassa torakoita joita syövät snackinä. Torakat myös siis ehta kunnon kokoisia eikä mitään pikku russakoita. Säilöivät paahdettuja hillopurkkiin ja tarjosivat meillekin. Jostain syystä kohteliaasti kieltäydyimme. Snaju? (indonesiaksi: tahu?)


    • Woldemort

      Ja jos Vahva johtaja Edson sattuu ennen nukkumaan menoaan vilkaisemaan, niin tässä toinen mukava pikku hyönteinen uniin Borneolta.
      http://but.fi/6pr

    • edson

      No ni, laulut på Skansen loppuivat juuri ja tykkäsin. Helekutin kaunis nainen Emmi lauloi helekutin kauniilla ääneellä.
      On niitä meilläkin syötäviä ja uniin tulijoita, vuodelta 2014 nappasin sienireissulta.
      http://bot.fi/20qc
      Ny on nelipyöräkotikin kunnossa reissuihin. Vesi tulee vesi menee. Nappasin kuusi nuorta romanialaista marjanpoimijaa matkalla kyytiin Jämpsään. Tosi siistejä ja mukavia ja pääsin, suorastaan innostuin, heittämään vierasta kieltäkin. Viidettä kesäänsä Suomessa.

    • Woldemort

      Nyt meni kyllä ne vähätkin yöunet kun näki tuon Suomen vaarallisimman "ELÄIMEN" punkin.
      Ei ole pikaisesti heittää kehiin muuta kuin alkuperäisiä singaporelaisia:
      http://but.fi/6ps
      Ja taatusti itse kuvattuja

    • Olmidor

      Dr. HuHuu yleensä lähettää testejä. Minäpä lähetän nyt laiva aiheisen testin teille ja toivotan parempaa onnea arvaillessa! Minun arvaukseni tuottivat hävettävän huonon tuloksen normaalivisoihin verrattuna
      http://bot.fi/20qi

    • Woldemort

      Vaikka jo aamulla epäinhimilliseen aikaan loikin ylös ja tein vierailun Janakkalan korpiin mistä sateessa palasin, en kuitenkaan vieläkään unta saa, joten menköön niistä miljoonista lähetettävistä kuvista vielä yksi tähän yävuarojakoon. Tässä valmistetaan sovelletussa fischer-tropsch menetelmässä grillihiiltä eli puuhiiltä tropiikin puusta. Tämäkin Batamin saarelta Indonesiasta.
      Siinä takasta haihtuu terveellistä pienhiukkasta ja tropiikin kaasuja ilmaan kohtalaisesti ennekuin puu on riittävästi korvennettu kelvatakseen täälläpäin suosittuihin puuhiiligrilleihin joissa grillataan mahottoman maukasta kalaa ja sate tikkuja milloin mistäkin lihasta mukaanlukien sammakon (Godok paikallisella kiälellä) Se on hiukan kuin kotkot maultaan
      http://but.fi/6pt

    • edson

      Kotkan meripäivillä olen kerran ollut. Ihan vaan Junnu Vainion takia, paitsi että olin kaksi vuotta Haminan taideteollisessa puunveistäjäoppilaana. Siinä olisi muuten ammatti, mikä kaipaisi kisälli-mestari otetta peliin, mielestäni.

      Junnun Albatrossi on se kappale ... sielu, joka vapaana liitää ja joka pisti pinnistämään tämän purjelaivatestin läpi ja google savuten. Siitä huolimatta vain http://bot.fi/20r2

      Limilaitasoutuvene, unissani voisin yrittää. Työkalut on, mutta viitseliäisyyttä valveilla ei.

      Ah, pääsen hammashygienistille tänään. Ja loppukuusta hammaslääkärille, jippii huusi masokisti.

    • edson

      "...viekää vaikka tuhkat pesästä, vain suvituulen ... ahonlaitaa... nautin vain hiljaiselosta ..."

      Varjohallituksen äkkipikavastuualueen hoitajana riisun jo nyrkkeilyhanskoja ja suuntaan kohti vero ..., äsh.

      Junnu on minulle se varsinainen mestari, siinä kalpenee loirit, irwinit, veksit ja juicet kepeesti. Paino sanalla minulle.

      Ja ny ku avautu, ni ei se Kotkan ruusukaan paha oo.

      • Dr.Whoo

        Joo, jos huippusanoittajista puhutaan, niin kyllä Junnu kuuluu samaan sarjaan kuin Repe H.
        Juice, Hector ja Tuomari ovat sitten myöhemmän polven huippuja. On kai niitä muutama muukin, mutta ei näin äkkiä tuu mieleen.
        Mutta Repen ylittänyttä ei kyllä ole.


      • edson
        Dr.Whoo kirjoitti:

        Joo, jos huippusanoittajista puhutaan, niin kyllä Junnu kuuluu samaan sarjaan kuin Repe H.
        Juice, Hector ja Tuomari ovat sitten myöhemmän polven huippuja. On kai niitä muutama muukin, mutta ei näin äkkiä tuu mieleen.
        Mutta Repen ylittänyttä ei kyllä ole.

        Okei, unohdin Repen, ja sen kunniaksi soitankin itselleni vaikka .. tai hei
        https://www.youtube.com/watch?v=oyuEZK-Wz4Y


    • Dr.Whoo

      Vastaukseni olivat niin tyrmääviä, että lopputulosta laivatesti ei pystynyt laskemaan, jäi vain pyörimään äimänä paikalleen.

      Kas kas, että puutyö taitoisia on muitakin. Nehän on minulle ollut jonkinlainen hobby aina, puutyöt. Kouluaikoina, milloin puutöitä oli, muu nummero kuin kymppi olisi ollut loukkaus. Saattoi kyllä joskus lipsahtaa vain ysikin, mutta minkäs sille voi että kaikki vanhemman polven opettajat eivät ymmärtäneet neroutta.

    • edson

      Silloin naperona, siis ala-koululaisena, oli ainua kymppi kaunokirjoitus. Ja käytös ja huolellisuus. Ei tartte uskoo, mutta ...

      Sit ne laski neloseen ja pohjattomiin luokallejäänteihin, kunnes ...

      Mutta ei siitäkään mitään sukulaisille kehuttavaa jäänyt, ei muu kohentunu ku itsetunto, pärkkele, ja halu tehä just näin eikä noin.

    • edson
    • edson
    • edson

      Jumal'auta, ne puhuu jatkuvasti töiden teosta.

      "Asiantuntija: Etätyöhön tarvitaan pelisäännöt – "On järkevää, että työajaksi lasketaan se aika, minkä tekee työtä""

      Juupa juu. Haluun kellokalleks. Muiden pöljien joukkoon. Kuljen perässä ja kyselen, että aatteletkos nyt. No sitten, jos sanoo ajattelevansa, niin soitan työnantajalle, että onko ajattelu meidän firmassa duuniaikaa. Vai vain se, kun pistää ajatuksen koneelle?

    • Hyvät herrat ja ministerit: Oletteko muistaneet ottaa päivittäisen kalanmaksaöljy annoksenne kun on näin varjoisa kesä ja viileähkökin, kiitos ilmaston lämpenemisen:))))))))))

    • edson

      Vastaavana sotaministerinä julistan ...
      http://bot.fi/20re
      siis sodan ötököille. Jos meittin fudisjengin lääkäri vielä eläisi, niin kirjoittaisi pirtureseptin heti.

      Mutta kyl sitä kalanmaksaakin voisi kokeilla ja suihkia lahkeisiin

    • Woldemort

      Kyllä näin eläkeläisenä on töistä pula. Miltei pitää joka askel raportoida että muka olisi jotain tehnyt. No tosiasiassa kävin lisämuonittamassa mm. valkosipulipatongilla, waldorf salaatilla, kukkakaalilla, sipulinipulla ja bauernbrotilla. Paluumatkalla kurvailin Itäkeskusen ja Roihupel,lon tee se itse pesulan kautta ja korkeapainepesin Janakkalan sorateiltä tarttuneen pöllyn pois pollestani. Yhdellä poletilla koko homma ja osin vielä pesuaineellisena. Pesut sujuvat meikäläiseltä ammattilaisten malliin.
      Nyt on taas alettava keksiin, mitä keksis!
      Jos Edsolvent sai niistä purjelaivoista 70% niin riivatun hyvin on arvattu.
      Mie vaan, piämisterj

      • edson

        Min en noist muonituksist ymmärtäny ku valkosipulipatongin, kukkakaalin ja sipulit.
        Kuis se auto siellä tänään pölyttyi, ois luullu kuraantuvan?


    • edson

      Kuules Ali, laitoin osoiteriville googlesta hakemani kaikkien purjevenemallien kuvia, eli pötkössä sivuja, selityksiä en jaksanut lukea. Siitäkin huolimatta vain 7 oikein.

      Ylen aamussa näytettiin saaristolaispurjevene, puinen, limilautainen. Kuulemma hyvä menemään paitti luoviessa. Köli vain muutaman kymmenen senttiä, ehkä parikyt) lyijyä, joten ei kun kivelle ja työntämään pois. Alun perin lyhyempi masto kovempaan merenkäyntiin. Mielenkiintoista, jos vesille mieleni halajavi. Kala, kuljetus ja postivene, missä tiivis sisäpohja, jottei kalat luikertele kaarien väliin.

      No se siitä. Koht alkaa kakaroitten hoito, koivuniemen herran vilautus.

    • Woldemort

      Tässä iltavuoron ensimmäinen kuva maailmalta. Ehkä tämä vanha venäläinen veturi Haapsalun asemalla herättää Dr. Whoon pohtimaan hevosvoimia.

      Ei satanut Turengissa ennenkuin paluumatkalla. Siksi jäivät takalasiin ensin kuivat soratiehiekat jotka sade sitten jysäytti lasiin kiinni. Edson kele lunttasi purjelaivatestissä. Arvelinkin, että ei ilman lunttausta tulosta saa muuta kuin purjelaiva asiantuntija tai lottoluokan arvaus.
      http://but.fi/6pv
      Ilmastosta näemmä ennustetaan sellaista että viikonloppuna voisi jopa harkita Rymättylän matkaa ja toimittaa osan Ylämaan jalokivistä Naantaliin

    • Woldemort

      Tässä päivän uutinen BBC tuottamana:
      Hätätila Nevadassa Mari puutteen vuoksi. Mahtaisiko tästä olla tuotanto ideaa Päijänteen aarinkoisille rannoille. Hyvin kasvaisi ja kysyntää olisi :)))

      US & Canada selected
      Marijuana shortage: Nevada considers emergency measures
      2 hours ago From the section US & Canada

    • Woldemort

      Ja sitten se klassinen yövuorokuva nälkäisille indonesialaisesta kalaravintolasta anteineen. Tällasta ei löydä edes Porin satamasta:
      http://but.fi/6pw

    • Woldemort

      Kun tämä yävuaro näyttää viälä vähän jatkuvan niin laitetaan teitille esimerkiksi indonesialaisten kansanravintoloiden lisäksi kuva meikäläisen tasoisesta työmaaruokalasta Dubaista :)
      http://but.fi/6py
      Siitä aamu lähtee kivasti käyntiin

    • eroarahasta.fi

      Varjohallitus tosiaan - tulevasta, jossa rahaa ei palvota.

    • edson

      Robo poisti ne Matti ja mitä Jukolan Jusseja ne (se) olikaan. Sexytyyppi, jolle ei ole suotu kaikki lahjoja edes jouluna

      Sade piiskasi leikkipuistossa meitä, mutta se oli kesäsadetta vaan.

    • Woldemort

      Se on innokas se seksipalvelujen tarjoaja ja kukkuu vielä myöhemmin kuin minä eli on taatusti jossain meitä edellä olevassaa kellonajaassa toimimassa. No .tk onkin lienee Turkki.
      On raukka luullut että monet kirjoitukset ketjulla tarkoittavat monia asiakkaita. Etytei vaan olisi sekin tekoälyinen tarjoaja jossa nimi kiertää ohjelmoidusti. Välillä kyllä näyttää että se olisi ihan ihmisen seuraamá. Ei kuitenkaan minkään Einsteinin luokkaa olevan

    • Woldemort

      Jostain syystä tämä rahaa palvomattoman toimiston kuva on joutunut robon hampaisiin liiankin perusteellisesti eli voisi jo epäillä älyllistä'? roboa:
      http://but.fi/6p1

    • Moldewort

      Pahalainen! Nyt on todella toimeton Torstai. Ei siis m inkäänlaista tekemistä. Nyt käy maalaisia ja yrittäjiä kateeksi. Nillä on sentään hommia kun mulla ei mitään muuta kuin seurata rahan karttumista ilman työtä tilille ;)
      Tässä luonnonsuojelijoille ygättäväksi indonesialaista lintukaupaa. Vain yksi monista kuvista joita otin. Valitsin vaan lintukuvan lähetettäväksi. Muistakin elävistä siellä nähgääs kauppaa käydään. Ei sentään julkisesti koirista syötäviksi kuten Koreassa.
      https://ibb.co/nPW1ua

    • woldemort

      ps. pienenä täydennyksenä tuohon elukkamyyntikuvaan niin se teksti ada jual lipan on oikein käännettynä: On myynnissä tuhatjalkaisia. Google kääntäjä kääntää sen väärin!

    • Woldemort

      ps. nyt kun ei ole mitään muuta tekemistä kuin viilata pilkkuja niin viilattakoon ja höylättäköön sitten niin maan perusteellisesti:
      ada jual lipan on kielikopillisesti ja aivan suomeksi sanantarkkaan käännettynä: olla myydä tuhatjalkainen. Jos se olisi olla myydä tuhatjalkaisia niin se kuuluisi: ada jual lipan-lipan. Indonesian kielessä eli Bahasa Indonesiassa nimittäin monikko muodostuu toistamalla substantiivia. Vernejä taas käytetään yleensä perusmuodossa josta se pitää kääntää vastaanottajakielen mahdollisiin verbimuotoihin kuten tässä tapauksessa oikeastaan: myymme tuhatjalkaisia tai meillä on myynnissä tuhatjalkaisia.
      Indonesian kieli on kuitenkin suomalaiselle ihanaa. Helppo lausua, merkitys helppo ymmärtää vaikka sijamuodottomalta kapulakieleltä hiukan kuulostaakin.
      Ilmankos viihdyin siellä noin 3 vuotta Cikarangissa Jaavalla ja Batamilla Riaussa sekä kiertelin ympäri Sumatraa. Paljon tuli maailmaa nähtyä ja lopulta jäätyä köyhäksi eläkeläiseksi joka ei tiedä mitä söisi! ;)

    • Woldemort

      Ja kuten aina ennen, Piru vieköön nuo taittovirhe yms ohilyönnit ja konekirjoitustyylin sivukosketukset naapurinäppäimiin ymmä puutteellisesti kontaktia ottaneet kirjain"iskut". Meikäläisen jokainen pikkukosketus näille elektronisille näppäimille kun on kirjaimellisesti kuin 7 kilon moukarin säätö lyönti.. ;(((((

    • edson

      Wolde pitää varjoyhtä pystyssä, vaan mikä sen kaataisi, kun ei oppositiokaan pihahda. Toista se on oikean hallituksen kanssa, vaikka sitäkään ei nurin ole saatu, vaikka ohilyöntejä, paikkauksia ovat tehneet tuon tuostakin.

      Kyllä ovat hienoja ja minulle tulevat aina olemaan mystisiä paikkoja nämä Javat sun Tahitit, mutta mielelläni lähden google mapsin matkalle http://bot.fi/20sv Toki jos nelipyöräkoti olisi ponttoonipurjevene myös, niin mikä ettei siis tyynellä.

      Poikamme purjehtii par'aikaa kohti Poria ja sitten sunnuntaina Kalajoen vesipuistoon. Siis nelipyöräkodilla

    • Woldemort

      Hyvin löydetty Cikarang sieltä Bekasista. Olin siellä melkein vuoden yhden Vetyperoksiiditehtaan projektissa. Siellä oli silloin jonkin aikaa myös silloisen IVO miehiä uudessa voimalaan rakennusprojektissa. Cikarang on yksi niitä Jakartan alueen teollisuuskaupunkeja.
      Samassa kartassa näkyi se Bogor missä on ns. Bogor pass noin 1500 m korkealla. Siellä oli muutaman asteen viileämpää ja sitä kautta ajettiin Jaavan etelärannikolle. Siellä maisemissa oli juuri niitä juurakko, huonekalu ja fossiilituote verstaita ja myymälöitä. Todella kiinnostavia maisemia ja luonnollisesti hyvää tulista safkaa.
      Länsirannikon tilanomistaja ja maissinviljelijä on tainnut karata yrittäjän 2 päivän kesälomille, eller hyr?
      Minä kirjoittelen kun ei nyt ole muutakaan tekemistä ja kuvissa piisaa. Niitä ei vaan passaa enempää kuin 1 kerrallaan lähettää sen robon ohjaajan ohjeiden mukaan.

    • edson

      Tänään sitten juu, pakko etsiä uudet siimat ja koukut onkiin. Kuulemma kova kalaneiti tämä pikkutyttö ja siinä kuulemma kala nousee ylös kovaa vauhtia, kovempaa kuin lentokala lentää siis. Opetuksen paikka.

      No whoo yrittäjänä saattaa joskus väsyä, sitten levätä ja siinähän se toinen vapaapäivä menee ja loppuu kuin lentokalan lento. Hetken siis ehtii happea imaisemaan.

      Meidän pitäjässä on kiva leikkipuisto (http://bot.fi/20tu) Otin muut kuvat videona. On kuin kotiin menisi, sillä aluetta ympäröi osin myös minun tekemäni hieno aita. Olin valu ja vatupassimies. Mitähän vielä kehuisin?

    • edson

      Sotaministerinä julistin Hesarissa sodan kokkareille. Vaativat kuulemma pakollisia sähköautojen tankkauspisteitä huoltoasemille. Hyvähän ehkä jossain määrin sekin "vaatimus", mutta ku se on niin, että rikkaiden hupia ajaa 100 tuhatta ekua ajavilla Tesloilla. Kaasua tankkiin vaadin minäkin pakollisina toimenpiteinä joka huoltoasemille tai pieraisen. Vein Alilta tämän rotestin mutta kait se sama kuka rotestoi?

      Vaadin samalla todellisten, ajettujen kilometrien mukaista käyttöverokäytäntöjä.

      No ni, soteministeri siis pysykööt lestissään, vai häh. Mutta ku en tykänny noist maamiinoistkaan. Ja sodast ylipäätäänkään. Jos ei totella, ni kehitän myrkkykaasulaitteet siel eli tääl biokaasutehtaallani. Ja samalla alkon kilpailijaks teen hassispurkkaa, pärkkeletto sentään, sano.

      • Dr.Whoo

        Rikkaiden? Ettei olisi pientä provoa taas ilmassa...ja koskapa kertaus on opintojen äiti, lainaan tähän itseäni edellisestä ketjusta:

        "Akkujen hinnat ovat pudonneet kymmeniä prosentteja vuodessa. Ennusteen mukaan jo kuuden vuoden päästä sähköautot maksavat enää saman kuin pm autot nyt. Lisäksi latausasemat ovat suhteellisen halpoja rakentaa.

        Jotenkin siis vain tuntuu, että sähköauto on pohjimmiltaan aika yksinkertainen ratkaisu. Niitähän on valmistettu jo 1830 -luvulta lähtien."

        Pieni lisäys tähän nyt sitten se, että latausasema maksaa tällä hetkellä niinkin vähän kuin 20 000 euroa kipale. Ja oletettavasti nekin halpenee määrien kasvaessa.

        Lisään vielä, että en keksi näitä juttuja omasta päästäni, faktat on oikeiksi tarkistettu minulla aina.


      • edson
        Dr.Whoo kirjoitti:

        Rikkaiden? Ettei olisi pientä provoa taas ilmassa...ja koskapa kertaus on opintojen äiti, lainaan tähän itseäni edellisestä ketjusta:

        "Akkujen hinnat ovat pudonneet kymmeniä prosentteja vuodessa. Ennusteen mukaan jo kuuden vuoden päästä sähköautot maksavat enää saman kuin pm autot nyt. Lisäksi latausasemat ovat suhteellisen halpoja rakentaa.

        Jotenkin siis vain tuntuu, että sähköauto on pohjimmiltaan aika yksinkertainen ratkaisu. Niitähän on valmistettu jo 1830 -luvulta lähtien."

        Pieni lisäys tähän nyt sitten se, että latausasema maksaa tällä hetkellä niinkin vähän kuin 20 000 euroa kipale. Ja oletettavasti nekin halpenee määrien kasvaessa.

        Lisään vielä, että en keksi näitä juttuja omasta päästäni, faktat on oikeiksi tarkistettu minulla aina.

        Nythän on niin, että factaa toki kirjoitit, mutta kyl se sähkö on kuitenkin ehkä vain yksi polttoaine tulevaisuudessakin. Tämä ei ollut factaa, mutta valistunut arvaus. Tai siis ainakin arvaus.
        Aurinko ja paneelit toki sitä factaa ovat, mutta se sähkön varastointi ??? Ja sekin kehittyy toki kehityksessään. Muuten, miksei enää puhuta nousu/laskuvesienergiasta, noin ihan vaan muuten.
        Elämme helekutin kovaa kehityksen aikaa tai ehkä uusien sovelluksien aikaa mieluummin, sillä onneksi pyörä on jo keksitty. Samoin sähkö. Samalla vaanii sodat ympärillämme? Kuka saa itselleen tärkeimmät raaka-aineet ja elämän eliksiirit. Aika pessimistinen kuva, mutta eräs kuva kuitenkin.


    • edson

      Mitäs miältä piäministeri on. Myös pressa.
      http://bot.fi/20u4
      Onko niin, että Suomessa kun kinataan paikoista, niin fiksut vievät hankkeet? Kuis käy, kun suomalaiset vatvovat Fimean sijoittamisista, niin halleluujaa lääkeviraston kanssa. No ns. "kansa" huuttaa tietty, että missä ongelma, siellä EU.

    • Woldemort

      Heipatirallaa, Thank God it is Friday!
      Sed sähköauto on todellakin ikivanhaa ja peräti yksin kertaista teknologiaa. Minun mielestä suuremmassa mittakaavassa menestyäkseen sitä olisi kyllä rakennettava alusta uudelleen nimenomaan sähköautoksi ja silloinkin sellaisena hybridinä, että siinä on melko pienet akut ja metaaniin pohjaava vakionopeuksinen erittäin vähän kuluttava generaattori lataaamaan ajoakkuja ajon aikanakin mahdollkistaen täten lämmön tuotannon ja matkan pituuden kohtuunopeudella, miksi minun mielestäni saisi riittää suurin sallittava laillinen nopeus menopelin rakennenopeudeksi.
      Silloin selvitään luokkaa 30 Hv generaattorilla ja 20 kW sähkömoottoreilla. Minusta 20000 euroa yhden latauspaikan hinnaksi on aivan kestämätön kun sillä hinnalla saa jo uuden maakaasukäyttöisen henkilöauton jollaisia yksi kaasutankkaus asema voi palvella sadoittain päivässä.
      Nämä ovat kuitenkin päättäjien päätettäviä asioita ja hehän eivät tunnetusti äänestäjiä tai kansalaisia kuuntele. Heidän ainoa ajatuksensa on oma ja kaverien etu vetämällä muilta välistä. Tässä suhteessa kokoomuskin on kuin taajamakepulainen eli on muiden veronmaksajien taskuilla ottamassa vakuutusyhtiön lailla sen toisen rahat omiin syviin taskuihinsa.

      Edson on tainnut käydä kaupungissa ottamassa pihakuvan lapsista. Siinähän oli kolmikerroksisia taloja. Selvää kaupunki asumistapaa.

      Piipahdetaan vaihteeksi antiikin portugalissa. Noita kuvia otin v. 2005 ite paikalla Setubalissa.
      http://but.fi/6q2

    • edson

      Min oon Portugalissa käynny usein. Ajellut klikaten rannikkoteitä ja metsästänyt samalla pientä vaatimatonta maakaistaa, neliöhinnaltaan jotain öbaut ... no eiks se yks ostanu, se toimittaja, Ranualta tai Posiolta hehtaarin eurolla. Vähän enempi panen likoon.

      • Woldemmort

        Minä kävin Portugalissa eka kertoja jo kun vielä Salazar ja Americo Tomas olivat vallassa. Olin myös aamiaisella Lissabonin Hiltonin ravintolassa neilikkavallankumouksen aikaan silloin kuin Hiltonin toisessa siivessä pamahti sen vallankumouksen ainoa pommi. Se tärisytti sitä pohjakerros ravintolaakin.
        Kun aikaisin aloittaa ehtii paljossa olla mukana.
        Seuraava paikka onkin sitten siirtolaisena avaruudessa siellä nebuloiden joukossa, eller hyr?


    • Woldemort
    • Woldemort

      Piipahdetaan myös avaruudessa, jotta ajatus laajenisi.
      Tässä viimeisimpiä kuvia Kravun Nebulasta.
      Siitä voi ajatella miten sähvö toimii ;)
      http://bot.fi/20u6

      Katson meneekö tuo pitkä linkki läpi. Jos ei mene lyhennän sen ja postaan på nytt (Pakkoruatsin osuus)
      Se ei kunnolla toiminut. Pikavilauttaa ja moittii unsafeksi eli turvallisuus ei taattu. Se tulee kuitenkin Nasalta Yahoon kautta joten kyllä se täysturvallinen on minunkin ison virusohjelmai hyväksymänä

    • Woldemort

      No eipä näytä muuttuvan takuuturvalliseksi lyhennettynäkään.
      Hieno kuva kuitenkin

    • Woldemort
    • Woldemort

      Tuota Northvoltin hanketta en ole edes seurannut. Sitä Elon Muskin Tesla gigafactoryhanketta olen tainnut kommentoidakin melko epä realistisena Vaasaan siitäkin huolimatta, että siinä melko lähistöllä on Euroopan suurimpia Litium varantoja. Ei sen kaivoksen sijainti paljoakaan itse tehtaan sijoitukseen vaikuta sillä sellainen tuote mitä se tehdas käyttää on murto-osa siitä mistä se kaivoksella tehdään ja siten helposti kuljetettavissa suurempien markkinoiden äärelle mihin sellainen giga tehdas on järkevää sijoittaa.
      Olikohan seksipalvelujen tarjoaja ollut tuossa välissä yrittämässä, kun oli niin vinhaan ottanut roboritolat?

      • edson

        Oli miten oli, niin Ruotsiin meni. Ja sitä mieltä lisäksi, että viisasta se on lähteä monen nuoren myös. Täällä saa rupia perseeseen pyytämättäkin.


    • Woldemort

      Katsopa Edsol hiukan tarkemmin tätä ruotsinkielistä Wikileaksiä. Northvoltin oma pääoma oli v. 2015 50000 ruotsin kruunua eli n. 5000 euroa.
      Yksi perustaja, yksi johtaja, Sama kuin nytkin. Haiskahtaa erityisen voimakkaasti erityisen massiiviselta vedätykseltä. Ei yleensä mitään Gighatehtaita aleta puuhailemaaan 5000 euron omalla pääomalla.
      Muskinkin hommissa on aika paljon huminan tuoksua
      https://sv.wikipedia.org/wiki/Northvolt

      • edson

        No juu, lueskelin hieman tätä : https://yle.fi/uutiset/3-9497258

        Aika näyttää. Tuosta Muskin hommeleista olen siis aavistellut esim. sellaista, että ainakin öljy-yhtiöt ovat vastaan. Ja vapaan kilpailun airut USA ja sen nouseva hiiliteollisuus kait myös laittaa Tesloille kampoihin. Ties vaikka hiilihöyrystimillä ryskäävät ja ajavat omien dollariuhkiensa yli.

        No oli miten oli. Joskus tuntuu vain siltä, että Ruotsissa kannustetaan ja halutaan ruotsalaisten omia yrityksiä, Suomessa ehkä mieluummin luovutetaan omistus muualle.

        Ja pashat minä tiijä mitään, paitti että perunat alkavat tuottaa satoaan ja mansikat kypsyvät. Ja hitto, hallan uhka. Nyt 8,0°


    • Woldemorskis

      Kun olen taas työvuorossa niin ihan aluksi on ihmeteltävä, että on ko Dr. Whooskis juuttunut Jiinseistään tyrnin okiin länsirannikolla. Vai onko nyt löytynyt jotain "könnistä". Ei vaineskaan, täytyyhän yrittäjänkin joskus taukoa pitää ja juoda vaikka kahavia.

    • Woldemort

      Laitoin aamukatseltavaksi kuvan atsteekkien yhdestä jumalhahmon patsaasta minkä ostin Meksikosta vuonna 1965. Se kivipatsaan kuva oli liikaa poliisillemme ja siksi se nappasi sen heti pois. No olihan se aika julman näköinen , mutta kuitenkin vain kivipatsaan kuva. Eli nettipoliisimme ropo valvoo arvaamattomasti edelleenkin, välillä. Välillä taas päästää läpi sellaista minkä olisi voinut poistaakin kuten ne ilman alkuartikkelia lähetetyt kravun nebulan kuvat, jotka eivät pelkkänä kuvan kunnolla suostuneet toimimaan. Vasta koko artikkelin kanssa

    • edson

      Jahas täällä on patsasteltu yöllä.

      Raumalle ehdotettiin, siis sinne vanhalle puolen, patsasta myös. Oliko se nyt sille naisihmiselle, joka ei suostunut myymään tonttiaan 1960- luvun tasakattovillitykselle vai sille toiselle tyypille, joka otti neuvoa-antavia. En muista.

      Varsin hauskaa oli seurata ykkösen eilistä aamuteeveetä ja raumanmurretta

    • edson

      Ja sitten asiaa hiirikarkottimista

      Taidan kokeilla töpselillistä korkea-äänivinkujaa. Siis nelipyörään. Oliko tässä nyt asiaa vai ei?

    • Woldemort

      Varo etteivät hiiret ja päästäiset hyökkää kimppuusi, kun käynnistät äänikarkoittimen. Minä yritin karkoittaa yhtä orpoa kärpästä Raidilla ja joka kerta kun ruiskautin sen suuntaan niin se lensi kohti kuin "kimppuun käydäkseen" , että mitäs minua jahtaat.
      Ilmat paranee. Pitänee mennä ulos sitä ihmettelemään.
      Pistä sinäkin vaan mobile home liikkeelle ja lähde maailmalle menoa seuraamaan. Suosittelen Via Balticaa Itämeren ympäri ja takaisin Finnlinesillä Kapellskäristä Naantaliin

      • edson

        Ns. "parhaan" konstin kirjoitti joku, siis hiiriä ja myyriä karkottamaan. Hakee metallisorvaamosta metallilastua ja tekee vallin ympäri autoa. Vähän sama juttu kuin älypäätrumpilla, että aitaa vaan, vaikka myyrät tulevatkin tunneleita pitkin

        Via Baltica saa odottaa ihan omaa reissua tai sitten Saksasta paluu sen kautta. Ai että, ai että, vai minun pitäisi varpaallani Puolaan koskea, kun Unkarinkin kierrän. Slotit ja EU:n vedättäjiä, ei ei. Minäkö sinne rahoja viemään? Viekööt Soini.


    • Woldemort

      Juu, kyllä läksi puisenkin patsaan kuva kälkkimään joten päättely on nimenomaan se että kone on ohjelmoitu poistamaan henkilön näköiset kuvat mutta ettei se kykene erottelemaan veistosta oikeasta ihmisestä, kun sitä älyä ei saa millään koneeseen siirrettyä. Ainoastaan moden ohjelma.

    • edson

      Jahas, kyllä pitäjässä siis kerrostaloja ja hauska hautaustoimistokin
      http://bot.fi/20v8
      Tien toisella puolen ravintola.

    • Täytynee taas testailla tuon robon älyä kun se näyttää kaikki ihmiseksi ymmärtämänsä hahmot poistavan, että poistaako patsaat tai veistokset loogisesti myös rekisteröityneeltä kuluttajalta.
      https://ibb.co/gynS2v

    • Ja perään heti myös poistettu indonesialainen puuveistos, vieläpä samalta ikkunalaudalta kuvattuna
      https://ibb.co/hvRFpa

    • Woldemort

      Kyllä se näemmä on aivan sattumanvaraista tuo robocopin poistaminen. Nyt jätti mexicolaisen Olmec patsaan mutta poisti indonesialaisen puupatsaan.
      Joka tapauksessa näyttää melko selvältä että se hanakasti poistelee kaikkea missä on tekoälyn ihmiseksi ihmettelemä kuva. Niitähän se on aikaisemminkin poistellut.

    • edson

      Eilen jo pääsi varjoon, mutta että varjohallitusko istuisi varjossa. Meillä ei pitäisi olla niitä pitkiä kesälomia, kun emme tarvitse edes puhujamatkoja maassa pitkin poikin ja naaman esilläpitoa jatkuvasti. Meidät on valittu ikuiseen ... jaa-a.

      Wolde testaili robon älykkyyttä ja missä on Whoo? Olemmeko liian jääräpäitä ja suvaitsemattomia perustelemaan sähkötolppia joka huoltsikalle? Siis me suvakitko?

      Lapset lähtevät vanhempiensa kanssa tänään jatkamaan hulvatonta elämää nelipyöräkodillamme Kalajoelle. Ja me pääsemme, me isoiset vanhemmat köllöttelemään ... perunamaan kitkentään, nurmikon ajoon ja siivoamiseen. Mutta ah, se ilta ja sen rauha.

      Nyt toka kuppi kaffeeta.

    • edson

      No ni, eilisen satoa
      http://bot.fi/20w7
      Sen verran kesä myöhässä, että vihdan tekokin käy, kuhan ehtii. Tuo oli sellanen nopeesti riivitty kaivon ympäryskoivuista. Nopeesti kasvaa siihen kaivon ympärille ne koivutkin ja ovat sellaisia, vähän kuin tekemäni vihta. Varsinaiset talvivihdat tehäänkin sitten tarkemmin. Huippuvihtoja niistäkään ei tule, se vaatis hieman enemmän viitseliäisyyttä ja huolellisuutta ja ja

    • edson

      Jahas, taas näpelöi joko naapuriketju tai robo. Ei ollut kuvaa, ei kirosanaa. No olkoot. Olisikohan tämän ketjun nimi, aloittelevat kirjoittelijat, jotenkin väärä ketju meille?
      Toisaalta. Kuvittelevatko ne toisten ketjujen kirjoittelijat olevansa jo muuta kuin aloittelijoita?

    • edson

      Ja sitten aamun hupia, kun avaa "lehdet". Uittu, kantsii tilata. Koska Yle painaa juttunsa vessapaperille, kysyy utelias. Olis meinaan postillekin duunii.
      https://yle.fi/uutiset/3-9671570
      Varjohallituksen tutkiva reportteri olisi tiennyt syyt. Suomalaismies tuhlaa siittiöitään lammaskatraaseeen ja reebenpaaneille. Meinaakos oikkee hallitus noista muka vientituotteita? Häh. Kärkihanke varmaan ja jos ei tuloja viennistä tipu, ni ei oo sitten tiedossa myös lisäliksaa duunareille. Kansanedustajat toki eivät kuulu duunareihin ja heille on taattu tasokorotukset vuosittain.

    • edson
    • vapise

      Kolmen koplalle pyyntö - tai oikeastaan kahdelle, koska kolmannelle on turha pyyntöjä esittää.

      Olette tehneet selväksi sen, kuinka kunnioitatte kolmatta jäsentänne, joka nyt kun tunnutte hyljänneenne hänet, on siirtynyt tuonne toiseen ketjuun sylkemään patoutuneita tunteitaan, ettekö voisi houkutella hänet taas tänne hyväksyvään ilmapiiriinne?

      • noitajokakävihere

        yhelle ja neljälle kamarineitolle pyyntö, että kirjuuttaisitte ny jotain resseptii itellenne, jotta saisitten sitten lääkitä itseänne ja hirveitä haavojanne. Salvaa ei suasitella varmaan sisäisiin häiriötiloihinne johon teille ei ees löydy mitään noitahoitoja parempaa hoitoo ku ei se siunsotekaan pysty vaan se senku sotkee.


      • kamarineitonen
        noitajokakävihere kirjoitti:

        yhelle ja neljälle kamarineitolle pyyntö, että kirjuuttaisitte ny jotain resseptii itellenne, jotta saisitten sitten lääkitä itseänne ja hirveitä haavojanne. Salvaa ei suasitella varmaan sisäisiin häiriötiloihinne johon teille ei ees löydy mitään noitahoitoja parempaa hoitoo ku ei se siunsotekaan pysty vaan se senku sotkee.

        Onko tuo herrasmiehen tekstiä? Pysykää täällä vain herrasmiesaiheissanne älkääkä levitelkö perverssejä käsityksiänne muihin ketjuihin.


      • edson
        kamarineitonen kirjoitti:

        Onko tuo herrasmiehen tekstiä? Pysykää täällä vain herrasmiesaiheissanne älkääkä levitelkö perverssejä käsityksiänne muihin ketjuihin.

        Ei perverssit käsitykset tyhjästä synny, sano. Muihin ketjuihin? Miksi monikko, oi suamenkiälen lektori eli doktori?


    • Woldemort

      Heipatirallaa, hyvät herrat! Olipa pitkästä aikaa mukava kesäpäivä. Ihan oli viihdyttävä maisemissa.

      Saapa nähdä tuleeko tänä kesänä vielä toinenkin päivä. Ei haittaisi vaikka tulisi. Tällaisista päivistä maailmanmalliksi singaporelaisen vuokra asuntotornin pihasta kuva uima-altaineen. Tämä hiukan keskiluokkaisesta vuokratalolähiöstä. Toisaalta maailmalla vuokra asuminen onkin yleisin ja normaalein asumisen muoto: http://but.fi/6pe

      Täällä on näemmä joku käynyt vapisemassa. Paha on kantaa ottaa ilman näyttöjä. Liekö joku joka ei pääse menneisyydestään eroon vaan koettaa herätellä pahoja henkiä. Ei onnistu enää täällä herrasmiesten ketjulla missä kirjoitetaan monenlaista asiaa ja jaetaan näkymiä ja tietoa maailmasta.

      Tällä ketjulla ei ole yhtään Hyacint Bukeetä eikä sen dementtiä isää.
      Kohtalaisen hyvin meni F1 kisatkin. Hyvä me maailman ”parhaat” kuskit yli sadan hevosvoiman hallitsijat

    • Woldemort

      Tässä taas maailmaa yävuorossa. Singaporen tunnus eli Leijonan Pää Sentosan huvipuistossa kaupallisen lauttasataman lähistöllä.
      Singa on Leijona Singa pore (pulau) on leijona saari
      http://but.fi/6qd
      On todellisempi kuin Ruokolahden leijona

      • edson

        Nuo eri paikkojen nimet ja niiden alkuperä ovat mielenkiintoisia. Toista se on näiden uusien katujen nimet. Tietty kylläkin, ei niiden varsilla ole välttämättä aidolle nimelle tarvittavaa sisältöäkään. Historian kuluessa sitä voi kyllä syntyä, sitä sisältöä. No mitäs noista. Tuli vaan mieleen joidenkin Lapin alkuperäisväestön ihmettely, miksi saamankielisiä paikannimiä väännetään eli käännetään uusiksi karttoihin ja näin hävitetään paikan historiaa. Näin ainakin aikoinaan tapahtui.


    • edson

      Tainnu noita käydä, ku monta poistoo niinku ...

      Joo, meillä on omistaminen se juttu. Ollaan ja lasketaan, että jos naapuriin tulee vammaispäiväkoti, vanhusten hoivakoti, niin paljonko oman asunnon arvo laskee juu.

      Toisaalta kyllä läntti maapalaa antaa jotain turvaa. Meinaan voi parkkeerata kodin siihen ja turisteja vi***taa. Ei tartte puunata maata ja odottaa arvonnousuja. Tuossakin yks turisti ja toinenki mietti, että jos nuo saavat mökistään tuon mitä pyytävät, edes lähelle, niin ...

      Ja jos sitten saavat myytyä, niin raivaavatkos tonttinsa ainoat puut, rakentavatkos ökyhuvilan jne. Ei muuten mut oma torppa sit vaatii kohennusta tai ainakin paremman biilin pihaan.

    • edson

      No ni, nyt riistanpyyntilavaa rakentelemaan. Sokeekin osuu. Jopa vihdanteon väliajalla tai jopa samaan aikaan. Jousi kireelle ja ...
      http://bot.fi/20xp
      Jahas jahas. Perumaan kitkentä jatkuu, rankojakin oottelee ja kuivia sisään, jotta uutta mahtuu.

      Kumppani sai valion esiliinan. Ehotin nimen kirjailua uusiksi, eli Arla isolla Aalla

    • Woldemort

      Siitä oli robo poistanut kolme kertaa eri loudarilla lopulta laittamani kuvan Singaporen leijona patsaasta. Se robo käy jostain syystä joidenkin hahmojen kimppuun ilman mitään syytä.
      Laitanpa tässä aamuvuorossa nyt singaporesta liikennevälineen kuvan ja katsotaan mitä robo sen kanssa tekee kun se itse aina autoja tms. kyselee.
      Se on Singaporen metron ilmarata jolla metroa syötetään kortteleiden sisäosista. Korttelit kun 5 miljoonaisessa kaupungissa ovat aika suuria. http://but.fi/6qj

    • Olmidor

      Terveisiä sateen raikastamilta reissuilta.
      Olen selvittänyt hiukan lisää tuota robon toimintaa ja kyllä se on valitettavasti niin, että minun syystäni tämä ketju on todella robon keinoälyn erityistarkkailussa ja nimenomaan lyhytliitteiden, joihin kuuluu kuvien uploadauslyhennykset, satunnaispoistot.
      '
      Se johtuu siitä, että minä alunperin pyysin poistamaan niitä seksi Kalevien ja ilmarien mainoksi ketjuun ja julkisuuteen yleensä kuulumattomina.

      Herra Dr, Whoota lainaten on todellakin todettava varjohallitusketjun olevan kirottu. Siitä syystä suosittelen, että lopetamme varjohallituksen tähän ja jatkamme uudestaaan Tuubasta tuulee ketjuna, johon voimme taas postittaa huoletta kuvia maailmalta.

      Sitten ei kannata kiinnittää huomiota enää seksi Ilmareihin tai Peffannuolija Pentteihin vaan antaaa niiden vierailla jos katsoivat siitä jotain iloa tai hyötyä saavansa.

      Minäkin skippaan Woldemortin ja palaan Huussineveriksi tms. tunnetuksi nimimerkikseni mukaanlukien epähuomiossa rekisteröitynyt immohevoinen.

      Sitten kirjoitellaaan juuri sen verran kuin huvittaa tai ei huvita. Edson myös välttelee vierailuja muilla ketjuilla karttaakseen mieltä vailla olevaa palautetta tänne.

      Availen sen uuden ketjun vielä illan mittaan: Tuuba tuulettaa heviä.

      • Ilman_tuubaa

        Edson myös välttelee vierailuja muilla ketjuilla karttaakseen mieltä vailla olevaa palautetta tänne.

        Välttelisikin vierailua muilla ketjuilla.


      • edson
        Ilman_tuubaa kirjoitti:

        Edson myös välttelee vierailuja muilla ketjuilla karttaakseen mieltä vailla olevaa palautetta tänne.

        Välttelisikin vierailua muilla ketjuilla.

        No ni, ny tuli taas akentin tiatoo : "Edson myös välttelee vierailuja muilla ketjuilla " Nääs kuinka sinä pikakarjalainen oikein näet niihin moneen muuhunkin ketjuun, mitä muka välttelen? Olen otettu, kun minua seurataan.
        Hieman selvennystä sanalle pikakarjalainen. Vähän niinku pikariisi tai pikapuuro


      • sellastseon_ea
        edson kirjoitti:

        No ni, ny tuli taas akentin tiatoo : "Edson myös välttelee vierailuja muilla ketjuilla " Nääs kuinka sinä pikakarjalainen oikein näet niihin moneen muuhunkin ketjuun, mitä muka välttelen? Olen otettu, kun minua seurataan.
        Hieman selvennystä sanalle pikakarjalainen. Vähän niinku pikariisi tai pikapuuro

        Jumal'auta, ny sekoitin täydellisesti. Illalla vielä lukaisin tuon ilman-tuubaa kirjoituksen ja huomasin toivomuksen. Sitten aamulla piti tulla vastaamaan muka karjalaisen kommenttiin. Sori.


      • pikariisi
        edson kirjoitti:

        No ni, ny tuli taas akentin tiatoo : "Edson myös välttelee vierailuja muilla ketjuilla " Nääs kuinka sinä pikakarjalainen oikein näet niihin moneen muuhunkin ketjuun, mitä muka välttelen? Olen otettu, kun minua seurataan.
        Hieman selvennystä sanalle pikakarjalainen. Vähän niinku pikariisi tai pikapuuro

        "Selekänsä siinä vaan kippeeksi saa, kun ilman ytyä köy-köy-köyristelee." (Edsonin pikalempeä asuntoautossa, kakaroiden kolistellessa oven takana)


      • hiiihaaaa
        sellastseon_ea kirjoitti:

        Jumal'auta, ny sekoitin täydellisesti. Illalla vielä lukaisin tuon ilman-tuubaa kirjoituksen ja huomasin toivomuksen. Sitten aamulla piti tulla vastaamaan muka karjalaisen kommenttiin. Sori.

        Ja pahemmin sekoilee, tuohan oli ketjun avaajan tekstiä : " Edson myös välttellee ........jne."


    • Woldemort

      Tänne kesken jätettyyn ketjuun voivat sitten tulla päätään purkamaan kaikki manipuloidut, manipuloijat ja muut vierailijat joilla on tarvetta purkaa itseään toisten harmiksi.

      • Woldemort

        Ja toden totta siltä näyttää että "pipi"päiset ovat noudattaneet mahdollisuutta avautua täällä jäännös ketjulla.
        Ihmettelen ainoastaan sitä etteivät muut heidän vakio ketjullaan ymmärrä miten sairasta porukkaa ja manipuloivaa heitä mielistelee


    Ketjusta on poistettu 40 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4773
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4572
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4184
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3147
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2691
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      221
      2163
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2163
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1775
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1502
    Aihe