mikä siinä on että öljyt on aina niin kiinnostava asia. koskaan ei ole pitkiä keskustelu alapallonivelistä tai vetareista. onko se siinä että kun moottori on niin hieno laite autossa ja se kestää 500tkm heittämällä kun on hyvät öljyt ja tiheät vaihtovälit nin se tekee asiasta jännän? selittäkää mikä öljyissä kiinnostaa
selittäkää sekin miksi jotkut puhuu aina Pao:sta. eikö se ole sama onko pao vai mikä kun nämä esim teboilin öljyt voitelee tosihyvin joka tapauksessa. saman tekee mobil. jopa motox on laadukasta.
miksi öljyt herättää tunteita?
33
721
Vastaukset
- 23523523
-koska moottoriöljynvaihto on auton tärkein huolto
-öljy on harvoja asioita miten omistaja voi vaikuttaa auton kestoon
-moottori/vaihteisto vaurio on kallis että usein auto menee paaliin jos nämä hajoaa (pallonivelen hajoaminen ei hajota muuta kallista)
-öljy on halpaa ja vaihdetaan usein (kiinnostaa monia)
-öljyjä on valtavasti tarjolla eri laatuja ja luokituksia (ei paljon synny keskustelua siitä ottaako sen halvemman vai kalliimman pallonivelen)
-monet laittaa vääriä öljyjä
PAO keskustelun on yhden ja saman mielisairaan henkilön ylläpitämää täällä. Voisi asiasta asiallisestikin keskustella mutta tämä mielisairas ainaa pilaa keskustelut. Kyllähän synteettisesti tehty perusöljy on parempi monessa asiassa, mutta ei sillä välttämättä hyötyjä saavuta verrattuna mineraali perusöljyyn jos muuten käyttää suositusten mukaisia öljyjä ja vaihtovälejä. - evidenssipuuttuu
"koska moottoriöljynvaihto on auton tärkein huolto"
antaisitko tästä jotain tieteellistä evidenssiä. miten öljynvaihto on tärkeämpää kuin esimerkiksi renkaiden ostaminen autoon?
"PAO keskustelun on yhden ja saman mielisairaan henkilön ylläpitämää täällä"
miten voit sanoa ihmistä mielisairaaksi ilman että sinulla on mielisairaahoitajan koulutus? onko sinulla?
kirjoituksesi oli muutoin aika hyvä mutta tieteellinen evidenssi puuttuu. väitteesi öljyn halpuudesta on epätieteellinen koska öljyjä on ylihintaisia ja halpoja sekä siltä väliltä. mihin vertaat hintaa? onko esimerkiksi 28 euron 4 litran synteettinen öljy halpaa vai kallista? ei tähän kysymykseen osaa kukaan vastata koska kaikki on suhteellista.- xhjgjcg
Ei renkaiden ostaminen mikään huolto ole. Moottori hajoaa melko todennäköisesti jos ei vaihda moottoriöljyjä, jonkun ilmansuodattimen tai jarrunesteen vaihtamatta jättäminen ei hajota mitään. Hajonnut moottori tarkoittaa usein että auto valmis paaliin tai sitten 5000e moottorinvaihto.
Koita lukea PAO viestejä tällä palstalla, ei tarvi olla psykiatrian ammattilainen että huomaa tällä henkilöllä olevan korvien välissä asiat pielessä.
Jos on varaa pitää autoa niin se 30-100e öljynvaihdosta on halpa toimenpide.
- kjbnkjhbkjh
Johtuu siitä että ei oikeasti osata mitään muuta kuin korkeintaan vaihtaa ne öljyt, joten öljyvalintaa ja sen vaihtamista on kiva mystifioida ja tehdä siitä muka asiantuntemustakin vaativaa puuhaa, vakuuttaakseen ainakin itsensä siitä että olisi oikein joku experttikin teknisissä asioissa. Emaskuloidun nykymiehen viimeisiä oljenkorsia miehekkyydessä. Kyseessä on kuitenkin vain aine jonka ominaisuudet riittävät täysin kun vaadittu luokitus vain täyttyy, eikä tavallisessa ajossa tarvita muuta. Kukaan ei ole osoittanut että millään merkillä tai "mallilla" olisi aiheutunut yhtään mitään ylimääräistä kulumista tai muuta. Ja jos joku vanha ritsa laukeaa, on kovin helppoa syyttää koneeseen viimeksi kaadettua öljyä, vaikka itse vika ja sen syntymekanismi johtuisi muualta. Kisahommelit ovat sitten erikseen.
- 43753774
Ei se mikään miehuuden mitta ole että osaisi purkaa ja kunnostaa vaikka koko moottorin. Ihmisillä ei vain ole aikaa/tiloja/välineitä tälle. Siksi keskitytään moottorivaurioiden ennaltaehkäisyyn ja valitaan öljy tarkasti. Autoja pidetään myös suomessa kauan kiitos verotuksen, eli moottorin kunnolla myös 300tkm jälkeen on väliä ja öljy on paras tapa vaikuttaa tähän. Esim töihin ei voi jättää menemättä vaikka kylmäkäynnistyksen välttäminen olisikin hyväksi moottorille.
Se on totta että öljylle laitetaan liikaa painoarvoa esim koriin verrattuna (ruosteenestokäsittely jätetään tekemättä jne). Mutta toisaalta hajonneella koneella ei pääse mihkään, ruostekukka takakaaressa tai likainen ilmansuodatin ei haittaaa menoa. - jhbkjhkjh
43753774 kirjoitti:
Ei se mikään miehuuden mitta ole että osaisi purkaa ja kunnostaa vaikka koko moottorin. Ihmisillä ei vain ole aikaa/tiloja/välineitä tälle. Siksi keskitytään moottorivaurioiden ennaltaehkäisyyn ja valitaan öljy tarkasti. Autoja pidetään myös suomessa kauan kiitos verotuksen, eli moottorin kunnolla myös 300tkm jälkeen on väliä ja öljy on paras tapa vaikuttaa tähän. Esim töihin ei voi jättää menemättä vaikka kylmäkäynnistyksen välttäminen olisikin hyväksi moottorille.
Se on totta että öljylle laitetaan liikaa painoarvoa esim koriin verrattuna (ruosteenestokäsittely jätetään tekemättä jne). Mutta toisaalta hajonneella koneella ei pääse mihkään, ruostekukka takakaaressa tai likainen ilmansuodatin ei haittaaa menoa.M.O.T. öljy herättää suuria tunteita juurikin syistä jotka ovat edellä kuvatut. Et ehkäise mitään sortteeraamalla eri merkkisiä uokitukset täyttäviä öljyjä, eikä tavallisessa käytössä luokituksen ylittävää ominaisuuksien "reserviä" ei ikinä ulosmitata, ja lähes poikkeuksetta auton moottori on ainoita ehjiä osia auton päätyessä purkuun, huolimatta siitä millä luokitukset täyttävillä öjyillä sillä on ajettu.
Se on sitten eri asia jos tykkää harrastaa öljyhipsteröintiä ihan omaksi iloksi, mutta millään tieteellisellä argumentilla ei luokitukset täyttävien öljyjen vertailu mututuntumalta ei ole perusteltavissa. "Ennaltaehkäisty" moottorivauriokin on sekin varsin huono argumentti, ihan jo siksi että sitä ei ole olemassa eikä voida tietää olisiko sitä syntynyt jollakin toisella brändillä. - kannuharpo
43753774 kirjoitti:
Ei se mikään miehuuden mitta ole että osaisi purkaa ja kunnostaa vaikka koko moottorin. Ihmisillä ei vain ole aikaa/tiloja/välineitä tälle. Siksi keskitytään moottorivaurioiden ennaltaehkäisyyn ja valitaan öljy tarkasti. Autoja pidetään myös suomessa kauan kiitos verotuksen, eli moottorin kunnolla myös 300tkm jälkeen on väliä ja öljy on paras tapa vaikuttaa tähän. Esim töihin ei voi jättää menemättä vaikka kylmäkäynnistyksen välttäminen olisikin hyväksi moottorille.
Se on totta että öljylle laitetaan liikaa painoarvoa esim koriin verrattuna (ruosteenestokäsittely jätetään tekemättä jne). Mutta toisaalta hajonneella koneella ei pääse mihkään, ruostekukka takakaaressa tai likainen ilmansuodatin ei haittaaa menoa.Jos sun koneesi kuluu tai hajoaa jonkun öljyn takia niin sulla on väärä auto. Osta mieluummin laadukas auto niin ei tarvitse hermoilla että kestääkö kone tavallisilla öljyillä ja että onko öljy tarpeeksi laadukasta. (Ne ovat kaikki)
- Ninojbijbij
jhbkjhkjh kirjoitti:
M.O.T. öljy herättää suuria tunteita juurikin syistä jotka ovat edellä kuvatut. Et ehkäise mitään sortteeraamalla eri merkkisiä uokitukset täyttäviä öljyjä, eikä tavallisessa käytössä luokituksen ylittävää ominaisuuksien "reserviä" ei ikinä ulosmitata, ja lähes poikkeuksetta auton moottori on ainoita ehjiä osia auton päätyessä purkuun, huolimatta siitä millä luokitukset täyttävillä öjyillä sillä on ajettu.
Se on sitten eri asia jos tykkää harrastaa öljyhipsteröintiä ihan omaksi iloksi, mutta millään tieteellisellä argumentilla ei luokitukset täyttävien öljyjen vertailu mututuntumalta ei ole perusteltavissa. "Ennaltaehkäisty" moottorivauriokin on sekin varsin huono argumentti, ihan jo siksi että sitä ei ole olemassa eikä voida tietää olisiko sitä syntynyt jollakin toisella brändillä.Juuri näin, 2000-luvun autoissa on paaliin mennessään on toimiva moottori. Paaliin vievät yleensä ruosteen lisäksi erilaisten sähkö -ja alustavikojen korjauspotin kasvaminen niin suureksi, että se ylittää auton arvon.
Konerikko on osiensa summa, öljykannussa mainittu brändi ei sitä aiheuta. Luokitus, viskositeetti ja valmistajan ohjeen mukainen vaihtoväli (esim. 15000 normaali ja 7500 vaikeissa olosuhteissa) ovat asiat jotka arkikäytössä merkitsevät.
- TÄYSSYNTEETTISYYSLAKI
Siksi TÄYSSYNTEETTISEN öljyn käyttö on järkevää.
Castrol valmistaa niitä, mutta ainoastaan kolmea eri tyyppiä.
http://www.castrol.com/de_de/germany/car-engine-oil/motorenol-nach-typ/vollsynthetischen-olen.html
Vältä näitä HC-mineraaliöljyjä!
http://www.castrol.com/de_de/germany/car-engine-oil/motorenol-nach-typ/hc-synthetischen-olen.html
Ravenol valmistaa myös erinomaisia täyssynteettisiä öljyjä. - HC-synthese
Jos et halua käyttää TÄYSSYNTEETTISTÄ moottoriöljyä ja sinulle riittää LUOKITUKSET TÄYTTÄVÄ ! HC-mineraaliöljy (HC-synthese).
Niin silloin järkevä valinta on liettualainen Mannol.
http://www.ebay.de/itm/20-4x5-Liter-MANNOL-SAE-5W-40-Extreme-HC-Synthese-Ol-/252595076156?hash=item3acfd6fc3c:g:jJwAAOSwTM5YuSez
Litrahinta on kohtuullinen 2.76.
Myös toimituskulut on kohtuulliset. - yksitoimivajahalpa
ei tarvi kuin selkänsä kääntää ja taas on öljykiima päällä. kauhea tappelu joka ketjussa siitä onko pao parempaa kuin esteri tai mineraaliöljy. kun moottoriin laittaan teboil diamondit niin sillä ajaa maailmantappiin ja se ei kallista ole. miksi keskustella öljyistä kun on diamond olemassa?
- selkäsitakaa
Eihän täällä kukaan tappele perusöljyjen laaduista, vaan yksi PAOHUUTAJA trollaa, massapostittaa ja mainostaa lähes joka ketjussa. Ja selkäsi takana ajellaan aika paljon muillakin kuin Teboilin öljyillä. On muuten aika kiimaista mainostaakin jotakin brändiä ylitse muiden.
- hintalaatua
Hintalaatusuhde ratkaisee. Teboil on öljysekoittaja. Teboil Diamond olisi suositeltavaa jos se maksaisi 3€ litra. Nyt se on selvästi ylihintaista.
- HintaLaatu-ratkaisee
HC-mineraaliöljystä ei kannata maksaa enempää.
- Diamond-Mannol
On turha riidellä öljyistä. Luokitukset ratkaisee. Liettualaiset tekee TB Diamondia vastaavaa moottoriöljyä 2.76€ litra.
- HC-mineraaliöljyä
Mannol voitti hintalaadullaan testin Saksassa. HC-mineraaliöljystä ei kannata maksaa liikaa.
Öljyissä on kovat katteet. - MOTOÖLJYÄ
Mannol SCT valmistaa nykyaikaisessa sekoittamossa moottoriöljyt.
https://www.youtube.com/watch?v=YO7CPv3Fi-Q- LuokatKunnossa
Luokitukset on kunnossa. Vertaa vastaavan Teboil Diamondin tietoihin.
http://www.ebay.de/itm/20-4x5-Liter-MANNOL-SAE-5W-40-Extreme-HC-Synthese-Ol-/252595076156?hash=item3acfd6fc3c:g:jJwAAOSwTM5YuSez
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=133994
http://mannol.de/en/?action=accessory_chemical_preview&name=extreme 5w-40 - Mannol
Motonet 5W-40 on todistetusti hyvää. Hakkaa Belgian ja Hollannin tuotteet.
- Margariini-voikiista
- Ole-tarkkana
Aito täyssynteettinen Castrol . Älä käytä HC-mineraaliöljyjä.
- Säästöpossuun
Mannolit tuli. Diamond saa jäädä. Testivoittaja kukkuu ja käy pehmeästi Pösössäni.
- SEONsunnyyy
Säästöpossuun kirjoitti:
Mannolit tuli. Diamond saa jäädä. Testivoittaja kukkuu ja käy pehmeästi Pösössäni.
Älä nyt juksuleeraa. Sinulla PAOHUUTAJA alias paopelle, on Nissan Sunny. Vanha ruosteinen raihna jossa vetarit naputtaa venttiilien kanssa kilpaa.
- Säästöpossuun
Paohuutajan öljyt on skaibaa. Mannoli on gutaa.
- Mannol-LaatuaEdullisesti
Luokitukset ratkaisee. Jos tyytyy HC-mineraaliöljyihin, niin Mannol on hyvä valinta.
Vastaa laadultaan Castrol HC- mineraaliöljyjä. Tämä on testeissä todistettu ! ! ! !
http://www.castrol.com/de_de/germany/car-engine-oil/motorenol-nach-typ/hc-synthetischen-olen.html - Castrol-laatua
JOS HALUAA PARHAAN SUOJAN MOOTTORILLE, niin valinta on luonnollisesti TÄYSSYNTEETTINEN MOOTTORIÖLJY ! ! !
Castrol valmistaa kolmea eri tyyppiä Saksan myyntiin.
http://www.castrol.com/de_de/germany/car-engine-oil/motorenol-nach-typ/vollsynthetischen-olen.html
SUOMESSA MYYNNISSÄ OLEVA 0W-30 on kuitenkin HC-MINERAALIÖLJYÄ ! ! - KL-MB-BMW-VOLVO
Totta. KL-varaosat myy aitoa Saksan VOLLSYNTHESE 0W-30 öljyä. Älä osta HC-synthese mineraaliöljyä !
- moottoriöljy24
Täältä.
https://www.moottorioljy24.fi/Moottorioljy/0W-30/Moottorioeljy/cv-Oil-1 - Hinta-on-hyvä
Tämä Shell 0W-40 öljyn HAPETTUMISEN KESTÄVYYS on paljon mieraaliöljyjä parempi. Vastaa lähes TÄYSSYNTEETTISIÄ öljyjä.
Lisäksi halpaa 4.80€ litra.
https://www.moottorioljy24.fi/Moottorioeljy/Shell/Helix-Ultra-0W-40/p-OIL-374
Tyhmä käyttää "täyssynteettisiä" mineraaliöljyjä.- paosikiö
Äitisi hapettumisenkesto ei ollut kehuttava kun ei kestänyt isäsi iskuyrityksiä.
- autoöljypuhallus
Mineraaliöljyjä ei kannata käyttää. Eikä varsinkaan maksaa siitä olemattomasta valetäyssynteettisestä.
- SCT---HC-mineraalia
SCT:n valmistamaa liettualaista öljyä sveitsiläismerkillä saa NYT MINIMANISTA.
Turussa on SCT öljyn maahantuoja. Myy sitä Pemcomerkillä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831599- 111487
Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731415Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2341385Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311301Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121110Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341040- 91981
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973