Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onko olemassa "kuivaa kastetta"?

ugöouou

Jotkut puhuvat Pyhän Hengen kasteesta. Onko sellainen puhe raamatullista? Puhutaanko Raamatussa PH:n kasteesta? Siellä puhutaan Hengen vuodatuksesta Apotstolien teoissa muistaakseni. Onko se kaste, josta Pietari puhuu Apostolien teoissa "kuiva kaste", kaste joka uudestisynnyttää?

Jeesushan itse puhui Johanneksen evankeliumissa "kuivasta vedestä", eli vedestä joka ei ole h2o:ta, kuten samarialaisen naisen kohtaamisessa Hän selittää. Onko tämän saman mallin mukaisesti olemassa myös kuiva kaste?

8

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12___13

      Jeesus puhui elävästä vedestä...

      Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden
      virrat."
      Joh. 7:38

      Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen, mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
      Joh. 4:13-14

      Ja Pyhän Hengen kasteesta:

      Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan". Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella". Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen". Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
      Apostolien teot 19:2-6

      Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!
      Luuk. 11:13

      • vesisammuttaajanon

        Kuinka paha antaa lapsilleen lahjoja? Uskovainen vie "pahojen" lasten lahjat.


      • oikea.käännös

        # Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden
        virrat."
        Joh. 7:38 #

        - korjausta käännösvirheeseen.

        Joh. 7:38

        38. Joka uskoo minuun sillä tavalla kuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virtoja*. (JKR)

        38. Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elämän veden virrat. ( Vanha Biblia)

        - eli on uskottava Jeesukseen Raamatun opettamalla tavalla. Sen jälkeen kumpuavat nuo ihanat elävän veden virrat uskovan sisimmästä.

        Lausejärjestys on kirkkoraamatussa v(38 )väärä, sen vuoksi se antaa väärän infon lukjalle.


    • älädippaa

      Hiilihappojää on kuiva kaste.

    • onhan.se.PH.kaste

      # Jotkut puhuvat Pyhän Hengen kasteesta. Onko sellainen puhe raamatullista? Puhutaanko Raamatussa PH:n kasteesta? #

      Markus 1:
      7. Ja hän saarnasi sanoen: "Minun jälkeeni tulee minua väkevämpi, jonka kengänpaulaa minä en ole kelvollinen maahan kumartuneena päästämään. 8. Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä

      Joh.1:
      33. Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä

      Ap.11:
      'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä.'

    • Aamukaste oli nurmella tänä aamuna, se oli putsannut eilisen pölyt.

      • "Onko sateella isä ja kuka synnytti kastepisarat ? " Kysyy Job.


    • Kuka on seisova vesi, kuka ei virtaa kuin elävä vesi, kuka on vedetön kaivo ?
      Kuka on jumissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2354
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2054
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1873
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1648
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1446
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1380
    Aihe