Miksi Jumala ei sikise muualla kuin saduissa?

on.se.ihme.kyllä

Ei sikise ei. Ja sekös hihhuleita potuttaa.

29

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä.se.johtuu

Jumalan pallit ovat finiitto, kabut. Hänellä ei riitä edes matkavaluuttaa poikansa paluulennolle.

• TyhmäPaimenPoika

Missä saduissa kerrotaan Jumalasta? Voisit sä antaa mulle jonku esimerkin?

• on.se.ihme.kyllä

Joo voisin. Se sisältyy esimerkiksi tähän satuun: "Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä..."

Tarinahan on täyttä satua. Ei kukaan VOI uskoa tuollaiseen keksittyyn soopaan.

• TyhmäPaimenPoika
        on.se.ihme.kyllä kirjoitti:

Joo voisin. Se sisältyy esimerkiksi tähän satuun: "Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä..."

Tarinahan on täyttä satua. Ei kukaan VOI uskoa tuollaiseen keksittyyn soopaan.

" Tarinahan on täyttä satua. " Mistä sä tiiät et se tarina on täyttä satua ja miten sä voit olla varma siitä? " Ei kukaan VOI uskoa tuollaiseen keksittyyn soopaan. " Kyl jotku ainaki väittää uskovansa Jumalaan ja Jeesukseen... Tosin voihan se olla niinki et ne vaan väittää uskovansa mut ei oikeesti usko...

• on.se.ihme.kyllä
        TyhmäPaimenPoika kirjoitti:

" Tarinahan on täyttä satua. " Mistä sä tiiät et se tarina on täyttä satua ja miten sä voit olla varma siitä? " Ei kukaan VOI uskoa tuollaiseen keksittyyn soopaan. " Kyl jotku ainaki väittää uskovansa Jumalaan ja Jeesukseen... Tosin voihan se olla niinki et ne vaan väittää uskovansa mut ei oikeesti usko...

Mä tiiiiiiän tarinan olevan satua siitä, että jos se ei olis keksittyä potaskaa, se olis totta. Kukaan ei sikise ilman naimista. Jos keksit kuitenkin sellaisen keinon, voitat lääketieteen Nobel-palkinnon lapsettomuuden hoidossa. Äläkä rupea väittämään, että Jeesus sikisi koeputkessa. Raamatussa ei mainita koeputkesta mitään.

Joo, kyl ne osaavat väittää uskovansa. Sanan Jumala tilalle voisi aivan hyvin laittaa jotain muutakin kuten esimerkiksi sanan Joulupukki. Niin ja hehän palvovat myös Saatanaa, koska uskovat sellaiseenkin.

• TyhmäPaimenPoika

Mä tiiiiiiän tarinan olevan satua siitä, että jos se ei olis keksittyä potaskaa, se olis totta. Kukaan ei sikise ilman naimista. Jos keksit kuitenkin sellaisen keinon, voitat lääketieteen Nobel-palkinnon lapsettomuuden hoidossa. Äläkä rupea väittämään, että Jeesus sikisi koeputkessa. Raamatussa ei mainita koeputkesta mitään.

Joo, kyl ne osaavat väittää uskovansa. Sanan Jumala tilalle voisi aivan hyvin laittaa jotain muutakin kuten esimerkiksi sanan Joulupukki. Niin ja hehän palvovat myös Saatanaa, koska uskovat sellaiseenkin.

" Mä tiiiiiiän tarinan olevan satua siitä, että jos se ei olis keksittyä potaskaa, se olis totta. " Toi oli kyl aika huono vastaus... Et sä osaa antaa kunnollista vastausta mun kysymykseen?

" Kukaan ei sikise ilman naimista. " Mistä sä sen tiiät ja miten sä voit olla varma siitä? Ehkä se on niin et se mikä on ihmiselle mahdotonta ni on Jumalalle mahdollista?

• on.se.ihme.kyllä

" Mä tiiiiiiän tarinan olevan satua siitä, että jos se ei olis keksittyä potaskaa, se olis totta. " Toi oli kyl aika huono vastaus... Et sä osaa antaa kunnollista vastausta mun kysymykseen?

" Kukaan ei sikise ilman naimista. " Mistä sä sen tiiät ja miten sä voit olla varma siitä? Ehkä se on niin et se mikä on ihmiselle mahdotonta ni on Jumalalle mahdollista?

"Toi oli kyl aika huono vastaus... Et sä osaa antaa kunnollista vastausta mun kysymykseen?"
        No sun vastaus vasta pohjanoteeraus olikin. Jos Jumalan sikiämiset olisivat totta, siitä olisi vakuutena muutakin ihmisten kirjoittamat ja kertomat tarinat eli sadut.

"Mistä sä sen tiiät ja miten sä voit olla varma siitä? Ehkä se on niin et se mikä on ihmiselle mahdotonta ni on Jumalalle mahdollista?" Mää tiiiiiän sen siitä, ettei sellaista ole tapahtunut. Jumalalle on monikin asia täysin mahdotonta. Esimerkiksi hän ei pysty loihtimaan itsestään olevaista. Hän ei pystynyt myöskään kirjoittamaan Raamattua, vaikka se olisi todelliselta kaikkivoivalta käynyt leikiten.

• TyhmäPaimenPoika

"Toi oli kyl aika huono vastaus... Et sä osaa antaa kunnollista vastausta mun kysymykseen?"
        No sun vastaus vasta pohjanoteeraus olikin. Jos Jumalan sikiämiset olisivat totta, siitä olisi vakuutena muutakin ihmisten kirjoittamat ja kertomat tarinat eli sadut.

"Mistä sä sen tiiät ja miten sä voit olla varma siitä? Ehkä se on niin et se mikä on ihmiselle mahdotonta ni on Jumalalle mahdollista?" Mää tiiiiiän sen siitä, ettei sellaista ole tapahtunut. Jumalalle on monikin asia täysin mahdotonta. Esimerkiksi hän ei pysty loihtimaan itsestään olevaista. Hän ei pystynyt myöskään kirjoittamaan Raamattua, vaikka se olisi todelliselta kaikkivoivalta käynyt leikiten.

" Jos Jumalan sikiämiset olisivat totta, siitä olisi vakuutena muutakin ihmisten kirjoittamat ja kertomat tarinat eli sadut. " Voit sä kertoo mulle et mihin tää sun väite perustuu?

" Mää tiiiiiän sen siitä, ettei sellaista ole tapahtunut. " Mistä sä tiiät ettei sellasta oo tapahtunu ja miten sä voit olla varma siitä? Miten sun voi olla niin vaikeeta vastata mun yksinkertaseen kysymykseen?

" Jumalalle on monikin asia täysin mahdotonta. " Nyt sä siis tiedät Jumalan olevan olemassa?

" Esimerkiksi hän ei pysty loihtimaan itsestään olevaista. " Mistä sä sen tiiät ja miten sä voit olla varma siitä? Vaikka Jumala ei olis sitä koskaa tehny ni se ei tarkota välttämättä sitä etteikö Jumala pystyis sitä tekemää.

"Hän ei pystynyt myöskään kirjoittamaan Raamattua, vaikka se olisi todelliselta kaikkivoivalta käynyt leikiten." Eli ilmeisesti Jumala on siis olemassa tai on ainaki ollu olemassa? Miks Jumala ei pystyny kirjottaa Raamattuu? Eiks se osannu kirjottaa vai?

• on.se.ihme.kyllä

" Jos Jumalan sikiämiset olisivat totta, siitä olisi vakuutena muutakin ihmisten kirjoittamat ja kertomat tarinat eli sadut. " Voit sä kertoo mulle et mihin tää sun väite perustuu?

" Mää tiiiiiän sen siitä, ettei sellaista ole tapahtunut. " Mistä sä tiiät ettei sellasta oo tapahtunu ja miten sä voit olla varma siitä? Miten sun voi olla niin vaikeeta vastata mun yksinkertaseen kysymykseen?

" Jumalalle on monikin asia täysin mahdotonta. " Nyt sä siis tiedät Jumalan olevan olemassa?

" Esimerkiksi hän ei pysty loihtimaan itsestään olevaista. " Mistä sä sen tiiät ja miten sä voit olla varma siitä? Vaikka Jumala ei olis sitä koskaa tehny ni se ei tarkota välttämättä sitä etteikö Jumala pystyis sitä tekemää.

"Hän ei pystynyt myöskään kirjoittamaan Raamattua, vaikka se olisi todelliselta kaikkivoivalta käynyt leikiten." Eli ilmeisesti Jumala on siis olemassa tai on ainaki ollu olemassa? Miks Jumala ei pystyny kirjottaa Raamattuu? Eiks se osannu kirjottaa vai?

"Voit sä kertoo mulle et mihin tää sun väite perustuu?"
        Se perustuu Raamatun satukertomuksiin. Niissä väitetään kaikenlaista, mitä ei ole tapahtunut yhtään sen vertaa kuin muissakaan sepitteellisissä teoksissa. Muutenhan sinulla olisi niistä faktoja tiiiiiää esittää.

"Mistä sä tiiät ettei sellasta oo tapahtunu ja miten sä voit olla varma siitä? Miten sun voi olla niin vaikeeta vastata mun yksinkertaseen kysymykseen?"
        Jos jotain tapahtuu, niin silloin tapahtuu jotain. Harmi, ettet kykene yksinkertaisena tajuamaan sitä.

"Nyt sä siis tiedät Jumalan olevan olemassa?"
        Joo, se on olemattomissa. Siellä siellä se Jumala on.

"Mistä sä sen tiiät ja miten sä voit olla varma siitä? Vaikka Jumala ei olis sitä koskaa tehny ni se ei tarkota välttämättä sitä etteikö Jumala pystyis sitä tekemää."
        Mä vaan tiiiiiiiän, koska mä oon niin hyvä huomaamaan juttuja. Mä huomaisin Jumalan, jos se tekis itsestään olevaisen. Sä et silloinkaan tiiiiäisi mittä.

"Eli ilmeisesti Jumala on siis olemassa tai on ainaki ollu olemassa? Miks Jumala ei pystyny kirjottaa Raamattuu? Eiks se osannu kirjottaa vai? "
        Niin ne uskovaiset kehuu. Mutta Raamattua se ei osannut kirjoittaa, koska ihmiset sen ovat joutuneet tekemään. Se olis sun hyvä tiiiiiiiiiää.

• SinneSeMeniMahaan

Voi siinä näön vuoksi köyriä mutta henki oli jo...

• Raamatussa tulee ilmi Jumalan yliluonnollinen viisaus ja se on Hänen sanelemansa ilmoitus ihmiskunnalle ja siitä ei jää mitää toteutumatta. http://www.tv7.fi/vod/series/373/

• on.se.ihme.kyllä

Raamattu on ihmisten kirjoittama teos. Romaaneissakin käy aina niin kuin kirjailija (Jumala) haluaa käyvän.

• Luucifer

Pentti hyvä, olet aivopesty. Pelkäät kuolemaa. Olet aikamies, joka juttelee mielikuvitusystävälleen. Kasva aikuiseksi.

• TyhmäPaimenPoika

Pentin pikkuaivot on nopeesti pestyt. Mä tiedän että siellä on ahdistusta, tyhjää ja kakkaa kasapäin

• penttlz

Jumala on yliluonnollisesti sallinut pahan ja isiksen

• pajes

Jumala on luonut ihmisen alunperin omaksi kuvakseen,maailmassa ihminen ei tule Jumalaa muuten näkemään kuin lähimmäisen rakkautena ja ihmisenä.Jumala ei hylkää ketään, vaan ihminen itse hylkää Jumalan, siksi kenenkää ei tarvitse narista sitä miksi Jumala ei kuuntele.

• pjsea

"Jumala ei kuuntele"

Ei niin, eikä vastaile. Sinäkin joudut hänen kanssaan "keskutellessasi" pitämään yksinpuheluita. Mahtaa vituttaa.

• pajes
        pjsea kirjoitti:

"Jumala ei kuuntele"

Ei niin, eikä vastaile. Sinäkin joudut hänen kanssaan "keskutellessasi" pitämään yksinpuheluita. Mahtaa vituttaa.

Niin olen joutunut yksin rukoilemaan,olen huomannut myöskin sen että ihminen saa juuri ne asiat jotka se tarvitsee.Turha siltä on mitään miljoonia käydä pyytämään,vielä vähemmän jos sen hylkää kokonaan.Tietysti sitten jos joku ihminen on joutunut johonkin tilanteeseen tahtomattaan,mutta silläkin voidaan ihmistä koetella.Silloin kun ihminen on heikoimmillaan ,se on myöskin vahvimmillaan, kohdata jollakin tapaa Jumala. Minua ei todellakaan suututa yhtään, koska olen huomannut sen että apua tulee Jumalalta silloin, jos todellakin tarvitsee apua.

• pjsea
        pajes kirjoitti:

Niin olen joutunut yksin rukoilemaan,olen huomannut myöskin sen että ihminen saa juuri ne asiat jotka se tarvitsee.Turha siltä on mitään miljoonia käydä pyytämään,vielä vähemmän jos sen hylkää kokonaan.Tietysti sitten jos joku ihminen on joutunut johonkin tilanteeseen tahtomattaan,mutta silläkin voidaan ihmistä koetella.Silloin kun ihminen on heikoimmillaan ,se on myöskin vahvimmillaan, kohdata jollakin tapaa Jumala. Minua ei todellakaan suututa yhtään, koska olen huomannut sen että apua tulee Jumalalta silloin, jos todellakin tarvitsee apua.

Kunhan valehtelet. Miljoonaa et tietenkään pyydä, koska tiedät, ettet saa sitä ikinä. Se helpottaisi kuitenkin elämääsi, jos vain rehellisesti asian myönnät. Jumala ei auta pätkääkään.

• kerro.minulle
        pajes kirjoitti:

Osaatko sanoa miksi Jumala ei anna amputoiduille raajoja? Vai onko niin, että heidän piirissään ei ole oikeita uskovia tai Jumalan mielestä heidän on parempi elää ilman niitä?

• pajes

Niin olen joutunut yksin rukoilemaan,olen huomannut myöskin sen * että olen joutunut yksin rukoilemaan .Turha siltä on mitään miljoonia käydä pyytämään,vielä vähemmäkään siis se Jumala - hylkää kokonaan.

Tietysti sitten jos joku ihminen on joutunut johonkin tilanteeseen tahtomattaan,mutta silläkin voidaan ihmistä koetella. Jumala on kitsas peräaukko.

Silloin kun ihminen on heikoimmillaan ,se on myöskin vahvimmillaan, kohdata jollakin tapaa Jumala, tai kun kohtaisikin muttei kukaan kohtaa -koskaan- Minua ei todellakaan suututa yhtään, koska olen huomannut sen että apua ei tule Jumalalta silloin, jos todellakin tarvitsee apua.

tai muulloinkaan , olen täysin turha-
        utunut

• sejap
        pajes kirjoitti:

Niin olen joutunut yksin rukoilemaan,olen huomannut myöskin sen * että olen joutunut yksin rukoilemaan .Turha siltä on mitään miljoonia käydä pyytämään,vielä vähemmäkään siis se Jumala - hylkää kokonaan.

Tietysti sitten jos joku ihminen on joutunut johonkin tilanteeseen tahtomattaan,mutta silläkin voidaan ihmistä koetella. Jumala on kitsas peräaukko.

Silloin kun ihminen on heikoimmillaan ,se on myöskin vahvimmillaan, kohdata jollakin tapaa Jumala, tai kun kohtaisikin muttei kukaan kohtaa -koskaan- Minua ei todellakaan suututa yhtään, koska olen huomannut sen että apua ei tule Jumalalta silloin, jos todellakin tarvitsee apua.

tai muulloinkaan , olen täysin turha-
        utunut

trolli etkö pysty parempaan,olet tosi surkea tapaus.

• pajes
        kerro.minulle kirjoitti:

Osaatko sanoa miksi Jumala ei anna amputoiduille raajoja? Vai onko niin, että heidän piirissään ei ole oikeita uskovia tai Jumalan mielestä heidän on parempi elää ilman niitä?

Eikös niillä tekojalkoja ole jo.Paljon on sellaisia maita jossa ei ole niitäkään.Jalat jos ovat poikki, niitä on aika vaikea saada normaaleiksi takaisin ,johan se järkikin sanoo sen.Ihmisillä saattaa olla uskonpuutetta tai sit rukoilevat väärin.Monella on sellaisia lähimmäisiä, että eivät välitä lähimmäisistään pätkä vertaa.

• pajes
        pjsea kirjoitti:

Kunhan valehtelet. Miljoonaa et tietenkään pyydä, koska tiedät, ettet saa sitä ikinä. Se helpottaisi kuitenkin elämääsi, jos vain rehellisesti asian myönnät. Jumala ei auta pätkääkään.

Kyllä se vaan niin on, että jos ihmisellä tiukka paikka tulee , Jumala auttaa.Raha on kaiken pahan alku,siksi rikkaalla on vaikea päästä Taivasten valtakuntaan

• eiolejumaliaei
        pajes kirjoitti:

Kyllä se vaan niin on, että jos ihmisellä tiukka paikka tulee , Jumala auttaa.Raha on kaiken pahan alku,siksi rikkaalla on vaikea päästä Taivasten valtakuntaan

Näitä näkymättömiä jumalaolentoja ihminen on keksinyt jo noin 500 000 erilaista. Kaikki yhtä olemattomia mielikuvitusolentoja. Todellista apua heistä ei ole kennellekkään,

• pajes

Jumala antaa minulle jos tekee tiukkaa. Hänen löysä perseensä on mukavaa pantavaa

• sejap
        pajes kirjoitti:

Jumala antaa minulle jos tekee tiukkaa. Hänen löysä perseensä on mukavaa pantavaa

Trolli ketään ei saisi sääliä, mutta olet todellakin säälittävä tapaus,täs näkee juuri nämä tapaukset jotka jäävät häviölle, niillä ei pää yksinkertaisesti kestä häviötä.

• pajes
        eiolejumaliaei kirjoitti:

Näitä näkymättömiä jumalaolentoja ihminen on keksinyt jo noin 500 000 erilaista. Kaikki yhtä olemattomia mielikuvitusolentoja. Todellista apua heistä ei ole kennellekkään,

Siinä näkee kuinka ihmisiä ajetaan harhaan.

• varmaa.faktaa
        pajes kirjoitti:

"Raha on kaiken pahan alku,siksi rikkaalla on vaikea päästä Taivasten valtakuntaan"

Joo, niin ne kehuu, että helpompi on rikkaan kamelin päästä taivaaseen kuin ylilihavan uskovaisen Mersullaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      114
      1838
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      152
      1304
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1277
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      49
      1002
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      126
      952
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      906
    7. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      824
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      817
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      792
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      771
    Aihe