uskonnollinen painostus
2
255
Vastaukset
- FaithinChrist
Kiintoisa artikkeli, kiitos linkistä. Tuossahan painotetaan, ettei kyse ole uskosta vaan hyväksikäytöstä uskon nimissä. Jotkut ihmisistä varmasti ovat olleet ilman vilppiä mukana, mutta sittemmin valinneet väärän puolen.
En ole löytänyt uutta seurakuntaa sittemmin kun kävin eräässä pienessä kirkossa. Luterilaset painottavat armoa (eivät kiinnostuneet laista tai karismaattisuudesta), helluntalaiset helposti hengellistä fiilistä. Hengellisessä fiiliksessä on huonoin puoli se että mennään tilaisuudesta toiseen hakemaan tunnetta sen sijaan että tutustuttaisiin toisiin ihmisiin. Luterilaisuudessa on otettu Pyhä Henki pois ja se on itse asiassa tärkeä osa. Helluntalaiset taas pyrkivät saamaan aikaan ihmeitä vaikka väkisin. Monet seurakunnat ovat rikkaita ja se surettaa minua, sillä seurakunnan pitäisi näkyä ulospäin positiivisessa mielessä.
Minusta tuntui yhdessä vaiheessa kuin minusta yritettäisiin tehdä hyväksikäytön uhria. Sitäkin on monenlaista. Tuntui kuin minun haluttaisiin lahjoittaa rahaa enemmän seurakunnalle. Lähinnä siksi, että seurakunnan johtaja otti sen puheeksi kanssani seurakuntaan liittymisen jälkeen.
Usko on mahtava asia. Sen varjolla tapahtuva hyväksikäyttö on kauheaa. Myös toisten suuntausten vihaaminen on asiatonta käytöstä seurakuntalaisilta. Hellarit ja luterilaiset eivät kunniota toisiaan, he pitävät toisia vääräuskoisina vaikkei niin ajatellekaan seurakuntana. Useimmat yksilöt ajattelevat. ja sehän seurakunta juuri on: ihmiset.
Nämä ihmiset tekevät kauheita, sillä he vaikuttavat erittäin tärkeään ja herkkään osa-alueeseen ihmisessä. Hänen keskukseensa: Mitä hän ajattelee Jumalasta ja lähimmäisistään. - Vanhojajuttuja
Tämä on jo uutisoitu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1984008Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112553Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit352220Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?801380Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te861258- 481129
- 74996
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu57834- 56834
S24 Lieksa miksi on paikallinen entinen Kansallinen Kokoomus valtuutettu sali niin kallis?
Vailla alennuksia? gogo express joensuu kertakäynti 10 euroa avoinna 5-24. Miksi pitää Lieksassa tukea paikallista yritt71794