uskonnollinen painostus
2
210
Vastaukset
- FaithinChrist
Kiintoisa artikkeli, kiitos linkistä. Tuossahan painotetaan, ettei kyse ole uskosta vaan hyväksikäytöstä uskon nimissä. Jotkut ihmisistä varmasti ovat olleet ilman vilppiä mukana, mutta sittemmin valinneet väärän puolen.
En ole löytänyt uutta seurakuntaa sittemmin kun kävin eräässä pienessä kirkossa. Luterilaset painottavat armoa (eivät kiinnostuneet laista tai karismaattisuudesta), helluntalaiset helposti hengellistä fiilistä. Hengellisessä fiiliksessä on huonoin puoli se että mennään tilaisuudesta toiseen hakemaan tunnetta sen sijaan että tutustuttaisiin toisiin ihmisiin. Luterilaisuudessa on otettu Pyhä Henki pois ja se on itse asiassa tärkeä osa. Helluntalaiset taas pyrkivät saamaan aikaan ihmeitä vaikka väkisin. Monet seurakunnat ovat rikkaita ja se surettaa minua, sillä seurakunnan pitäisi näkyä ulospäin positiivisessa mielessä.
Minusta tuntui yhdessä vaiheessa kuin minusta yritettäisiin tehdä hyväksikäytön uhria. Sitäkin on monenlaista. Tuntui kuin minun haluttaisiin lahjoittaa rahaa enemmän seurakunnalle. Lähinnä siksi, että seurakunnan johtaja otti sen puheeksi kanssani seurakuntaan liittymisen jälkeen.
Usko on mahtava asia. Sen varjolla tapahtuva hyväksikäyttö on kauheaa. Myös toisten suuntausten vihaaminen on asiatonta käytöstä seurakuntalaisilta. Hellarit ja luterilaiset eivät kunniota toisiaan, he pitävät toisia vääräuskoisina vaikkei niin ajatellekaan seurakuntana. Useimmat yksilöt ajattelevat. ja sehän seurakunta juuri on: ihmiset.
Nämä ihmiset tekevät kauheita, sillä he vaikuttavat erittäin tärkeään ja herkkään osa-alueeseen ihmisessä. Hänen keskukseensa: Mitä hän ajattelee Jumalasta ja lähimmäisistään. - Vanhojajuttuja
Tämä on jo uutisoitu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1421850
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir280977- 35838
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.78797Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31729Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta10692Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44671Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse48656- 43630
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos55626